Haaveena vauva 2020

Onkohan mulla sittenkin näitä, hitto en kyllä oo aatellu että pitäskö käyä joku vilkkuva naama siinä joinan päivinä ennen pysyvää naamaa. Pitää lukea ne ohjeet uudestaan. Mitähän se sit tarkoittaa, että tulee suoraan pysyvä hymynaama. Katsokaa, heti iskee epätoivo. Aika herkillä taidan olla
Kyllä se mun mielestä aika selkeesti ilmaistaan siinä paketissa, jotenkin että "enemmän hedelmällisiä päiviä joina onnistua", siis siinä kaksoishormonitestipaketissa. On jonkun verran kalliimpiakin kuin ne toiset digit. Ja luulen että se suoraan tuleva pysyvä hymynaama vaan tarkoittaa, että hormonitasot on nousseet niin nopeasti ettei testi ehdi huomata aikaisemmin kuin vasta kun on jo käsillä. Ostin itse noita testejä just siksi että sais jo ennakkoon vähän varoituksen, kun meillä ei välttämättä aina oo fiilistä sekstailla just sillon kun testi hymyilee, ois ollut sit enemmän aikaa ja aikaisemmin, mutta pah.
 
Aloin vielä pohtimaan tuota omaa tilannetta, eli kun lauantaina oli selkeät ovislimat ja nipistelytkin hyvin täsmäs, ja oli seksitöntä ollut yli viikon ja la illan pikasilla mentiin. Niin olihan mulla tosiaan esikoisestakin niin, että oltiin reissussa ja siellä huomasin selkeet limat ja illalla kotiin päästyä hommailtiin vasta. En kyllä muista loppuko ne limat sillon sit jo, vai miten kävi. Mut heti nousi toiveet, alanpa tässä suunnittelemaan synnytystä marraskuulle
Toivottavasti tärppää! Kuulostaa kyllä, että olisi osunut kohdalleen. Varsinkin kun aiemminkin samanlainen kokemus (y)
 
Kyllä se mun mielestä aika selkeesti ilmaistaan siinä paketissa, jotenkin että "enemmän hedelmällisiä päiviä joina onnistua", siis siinä kaksoishormonitestipaketissa. On jonkun verran kalliimpiakin kuin ne toiset digit. Ja luulen että se suoraan tuleva pysyvä hymynaama vaan tarkoittaa, että hormonitasot on nousseet niin nopeasti ettei testi ehdi huomata aikaisemmin kuin vasta kun on jo käsillä. Ostin itse noita testejä just siksi että sais jo ennakkoon vähän varoituksen, kun meillä ei välttämättä aina oo fiilistä sekstailla just sillon kun testi hymyilee, ois ollut sit enemmän aikaa ja aikaisemmin, mutta pah.
Joo, minäkin mietin testaisinko jatkossa noilla (y) mutta tosiaan, saattaahan se niin äkkiä tulla se piikki. Kokeilun vuoksi voisin testata niillä seuraavaksi. Tuo minullakin mielessä, että jos antaisi ennakkovaroitusta :D
 
Okei, vaaleanpunaisia/pinkkejä on tosiaan ne mun hitto luulin jo, että jotaki outoa tuossakin. Alkaa niin epäilemään, kun ennen luuli että kaikki toimii ja kaikki lapsettomuustutkimuksissa ilmi tulleet asiat ovat tulleet vähän yllätyksenä. Nyt kun mietin, niin olenhan kuullut myös kahta homonia mittaavista testeistä. Ehkä seuraavalla kerralla tilaan niitä toisia. Onkohan hintaeroa, pitää tutkia. Ja mikä etu on noissa sinisissä, kertoo parhaiden päivien lähestymisestä? Pinkit kerralla sit pamauttaa asian tiedoksi?
Joo, estrogeenin nousu enteilee (mahdollisesti) ovulaatiota ja sillon on korkea hedelmällisyys ja näitä päiviä sitten vilkuttaa siihen saakka kunnes pitäisi näkyä pysyvä hymiö. Mä tykkään näistä kans sen takia, että kun hymy vilkkuu niin aletaan sitten hommiin ja hommaillaan joka toinen pv siihen saakka kunnes tulee se pysyvä niin sitten vielä peräkkäisinä päivinä. Meillä kun ei kans tuota seksiä olisi ihan hirveesti muuten niin tämä kertoo aika kivasti millon kannattaa alkaa hommailemaan. On selkee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lilmi89 ja minttuni
Nyt oon jännän äärellä. Alko kipuilemaan vasen nivunen, kuten joka ikinen kerta kun oon ollu raskaana. Sepä se onki niis ollu ainut oire.
Dpo on 4 tai paljon enemmän, minä kun en taaskaan tiiä mutta aina se on aikasemmin ollu (lähes heti menkkojen loputtua)
Ei kyllä mä varmaan oon nyrjäyttäny paikat jotenkin kun tuolla on niin liukastakin.
Ei se voi olla, ei nyt.
 
@Lina87 hyvä, että amh ok. Ja varmasti sitten lääkäri ottaa kantaa kilppariin. Meillä kun hoitoihin ollaan menossa, niin mulla pitää olla tsh 1-2. Mutta vaikka vajaatoiminnalla oliskin, niin voi hyvinkin raskaus onnistua. Hienoa, että teillä tutkimukset etenee, luo varmasti toivoa ❤

@Krippis kiitos tiedosta, kyllä näillä tiedoilla seuraavaksi testaan noilla. Vähän auttaa ennakoimaan. Vaikka yllätän hyvin ollut seksiä, aina se ei täysin nautintoa tai rentoa ole. Ennen yritysaikaa seksiä oli hyvin vähän, läheisyyttä kylläkin. Tuo voisi oikeasti auttaa siinä, että tietää ainakin ajankohdan osuvan (y)

@rosanne jännät paikat, eihän sitä tiedä jos olisi nytkin merkki raskaudesta! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Krippis
Meinasin mennä @Krippis viestistä innostuneena hakemaan apteekista Clearbluen ovistestin, mutta se simppelimpikin oli 50 eur :eek: Ehkä mä sittenkin tikutan vain noilla RFSUn tikuilla, huh mikä hinta. Toki onhan siinä kymmenen testiä jne mutta silti, nyt meni yli mun budjetin.

@rosanne Kuulostaa lupaavalta, jospa tälläkin kertaa olisi raskausoire. :love:
 
Ootteko seuraillu miten paljon lämpöjä?
Laskeeko teillä aina lämmöt ennen menkkoja?
Tässä kierrossa ekaa kertaa mittailin lämpöjä ja nyt yhtäkkiä lämmöt koholla (normisti 36.2, nyt 36.7) , menkat alkaisi loppuviikosta jos alkaa. Voiko lähestyvät menkat nostaa lämpöä? Raskaustesti nega nyt dpo11.

Meinasin mennä @Krippis viestistä innostuneena hakemaan apteekista Clearbluen ovistestin, mutta se simppelimpikin oli 50 eur Ehkä mä sittenkin tikutan vain noilla RFSUn tikuilla, huh mikä hinta. Toki onhan siinä kymmenen testiä jne mutta silti, nyt meni yli mun budjetin.

@rosanne Kuulostaa lupaavalta, jospa tälläkin kertaa olisi raskausoire.
kannattaa kattoa raskauskeijun sivut, siellä on vähän halvemmalla noita. Vaikka on noin yleensäkin harmillisen tyyriitä:confused:
 
@Ninniu Mulla laskee mut tyyliin vasta päivää ennen menkkoi.
Ennen ovista kans selkee lasku ja oviksen jälkee nousee ja jää ylös jos raskautuu tai tapahtuu kemiallinen raskaus.
Toiset täällä ovat kyllä plussanneet lämmönlaskuista huolimatta joten en sit tiiä mitä voi olettaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ninniu
Raskauskeijulta cb:n yhtä hormonia mittavaat 27€ 10kpl paketti ja tosiaan riittänee tällä mun taktiikalla 4 kiertoon. Eli eka liuskoilla ja sit ku ne näyttää lähes plussaa, nii sit digillä.

@Ninniu mulla laskee aina lämmöt ennen menkkoja. Mutta joku kiinnitymisdippikin voi olla. Laskee silloin. Mutta en kyllä ite osaa näitä omia tulkita, jotenki heittelee liikaa kun en saa just samaan aikaan ja samoissa olosuhteissa mitattua. Itseasiassa laskee vasta just joku päivä ennen vuodon alkua.
 
Heips, ihanaa täällä on plussa uutisia onnittelut !!!!❤❤❤
Mulla menkat alkoi viime torstaina niin nyt saa sitten laittaa kp5 ja ottaa pois piinailijoista.
Kauheasti oli kaiken maailman oiretta..... oli pahaa oloa ja mielitekoja ja närästystä mutta taisi olla vaan mielikuvituksen tuotetta.... ei muuta kun uutta kierrosta ja täytyy ottaa hivenen rauhallisemmin
Aattelin muutaman kilon tiputtaa jos se kans auttaisi raskautumisessa
En osaa käyttää tätä niinku ollenkaan
 
Tossa vanhoja juttuja selailin liittyen näihin tärppijuttuihin ja oireisiin. Niin mulla on tärppikierrosta kp9 ollu ovulaatiotuntemuksia olevinaan ja seksiä oli kp4-13 päivittäin (on sitte jaksettu joo) Oireita ei juuri ollu, kun pms kiukku ja nivuskipu. Havaittavan plussan tein kp20/27 joka oli jo ihan kirkuvan selkeä kp22. En puhu nut dpo:sta mitään kun en tosiaankaan tiedä miten ihmeessä toi mun ovulaatio aina menee. Aikasin se on sillonki ainaki ollu jos kp20 tärähtää plussa
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Riama
Onko teillä nivuskipu/-jomotus ollut oire oviksesta/raskaudesta? Itsellä ny pari tuntia jomottanut oikeaa nivusta. Ei mitään hajua koska ovis on. Kierukka poistettu siis viime oe.
Raskaudesta :) Nyt illan on kovasti särkeny, tosin oon satavarma että ne aiheutu tuosta mun tänään löytämästä omasta muistiinpanosta, että tärpissä ollu nivussärkyä :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Mulla tuli ekasta raskaudesta joku 30kg ja siitä 20kiloo jäljellä edelleen :poop: Oli tarkoitus tiputtaa ne ennen uutta raskautta, mutta jos ne pamahtaa odottaessa heti takaisin niin onko se sit +-0... Verrattuna, jos toisessa raskaudessa saisikin pidettyä nousun max. 10kilon tienoilla.. jos... :rolleyes:
 
Heippa! Täällä uusi vauvahaaveilija ilmoittautuu! Viime syksystä lähtien olen palstaa seuraillut ja nyt kaikista lupauksistani huolimatta heittäydyn joukkoon mukaan. Oon myötäelänyt täällä kaikkien tilanteita ja jännäilyt testailua ja harmitellut negoja.

Mulla ikää 31v, mies samanikäinen ja esikoinen meillä haaveissa. Koko ikäni lähes oon minipillereitä syönyt, yhtä taukoa lukuunottamatta, kun halusin tietää, miten se oma kroppa toimii. Nyt pillerit lopetettu viime vuoden syyskuussa ja oma kierto lähti pyörimään marraskuussa varsin säännöllisenä. Ensimmäinen yrityskierto on nyt meneillään ja lähinnä tän tuskastuttavan piinailun ajamana oli pakko hakea vertaistukea ovista en oo tikutellut, Flon ja omien fiilisten mukaan menty. Kierto ollut 30-32, Flo ennusti ovista 23.pvälle mut jos kierto ton 30 nyt, niin veikkailisin itse ovista siihen tai 21.pvälle. Talleteltu on nyt molempia päiviä ajatellen dpo - 1. Nyt sitten siis dpo 10 tai 8 meneillään ja oireilua on kaikennäköistä, mistä vaikea mitään päätellä ja sehän tässä on kyllä niiiin tuskastuttavaa. Oon luvannut olla testaamatta ennen ku menkkojen pitäis alkaa mut kovasti kuumottelis jo to tai pe testailla. Mies on aivan varma jo heti ekan kierron tärpistä, mut itse jotenkin pakittelen ajatusta, että heti tärppäisi :unsure:
 
Tervetuloa uusille :)
Äh, en enää muista kenelle piti kommentoida ja mitä niin omanapailen sit vaan. Menkat n. 3 päivää myöhäs normikiertoon verrattuna, ei edelleenkään merkkejä et ois alkamassa, sen sijaan valeraskausoireita alkaa mieli kehitellä, muka jotain tuntemuksia/painetta munasarjojen kohdalla/alavatsalla, ihme vihlasuja ollu pari, kaamee nälkä normaalia useemmin, viluttaa... ai niin ja kuvotustakin ollu välillä. ärsyttävää tämmönen. Ja tänään viimeks nega testattu. Alkais jo ne menkat et pääsis taas yrittään...
 
Viimeksi muokattu:
Oikein kiusasin itseäni ja kävin lukemassa useampaa plussanneiden ketjua. Voi piru vie kun sitä vaan haluaisi tulla äkkiä raskaaksi. :confused: Niinhän me kaikki, tietysti. Nyt vain jotenkin ekaa kertaa iski ihan niin kova kaipaus ja malttamattomuus ja suru, että rintaa puristaa. Vaikka onhan tässä aikaa ja varmasti (toivottavasti) kaikki mahdollisuudet raskautua. Toisaalta tuntuu naurettavalta tässä vaiheessa mitään murehtia (vasta yk 2), mutta minkäs sitä tunteilleen voi.

Jotenkin on olo, ettei tässä kierrossa tule ovista, tai se meni jo, tai en vain bongaa sitä. Turha sitäkään etukäteen murehtia, mutta...
 
Oikein kiusasin itseäni ja kävin lukemassa useampaa plussanneiden ketjua. Voi piru vie kun sitä vaan haluaisi tulla äkkiä raskaaksi. Niinhän me kaikki, tietysti. Nyt vain jotenkin ekaa kertaa iski ihan niin kova kaipaus ja malttamattomuus ja suru, että rintaa puristaa. Vaikka onhan tässä aikaa ja varmasti (toivottavasti) kaikki mahdollisuudet raskautua. Toisaalta tuntuu naurettavalta tässä vaiheessa mitään murehtia (vasta yk 2), mutta minkäs sitä tunteilleen voi.

Jotenkin on olo, ettei tässä kierrossa tule ovista, tai se meni jo, tai en vain bongaa sitä. Turha sitäkään etukäteen murehtia, mutta...
Mäkin käyn joka päivä lukee noit plussanneitten ryhmiä...vielä mekin päästään sinne, pakko vaan uskoo ja toivoo❤
Eikö sulla oo vain hetki keskenmenosta? se voi sotkee oviksen ja muutenkin kierrot nimim. kokemusta on :sneaky:
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali ja minttuni
Mulla on nyt menossa se ensimmäinen hoitokierto Pergoveris hormonipistoksilla eli ovulaation induktio ilman inseminaatiota, tarkoituksena kasvattaa useampi munarakkula, kun AMH-arvoni oli niin matala (0,78).

Tänään on kp12, piikitykset aloitin kp2 ja aamulla kävin seurantaultrassa, jossa todettiin ovulaation juuri tapahtuneen. Ovistestissä olikin eilen aamulla hymiö. Kaksi munarakkulaa oli puhjennut eli mahdollisuus kaksosraskauteen on olemassa. Talletuksia on ollut dpo -4, dpo -2 ja dpo -1. Nyt sain ohjeeksi huomisesta alkaen syödä Terolut keltarauhasvalmistetta aamuin illoin kahden viikon ajan, jonka jälkeen teen raskaustestin.

Aiemmin mainitsinkin, että oma kierto mulla on aina ollut säännöllinen, ovulaatio tapahtuu, keltarauhashormonitaso nousee itsestään riittävästi, mutta raskaus ei ole koskaan alkanut (ya 5/18). Munatorvien aukiolotutkimus tehtiin viime kierrossa ja ne olivat auki, joten nyt jännätään tuottaako tulosta tämä ”tehostettu” kierto:love:
 

Yhteistyössä