Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol. 2

Mukavaa itsenäisyyspäivää!

Täällä kans tekis mieli shoppailla, verkossa siis. Kaupathan kii onki, mutta kyllä tekis mieli selata kaikkia vauvanettikauppoja. Jotenki hirveä hinku. Onneks en osaa ostaa mitään oikean kokoista, niin parempi vaan katella :LOL:

Ite oon tänään vaan lueskellu Vauva-lehteä ja muuta vauvakuumetta "lieventävää" :D Lisäksi vähän soviskeltiin eilen kalenterin kera, että jäiskö ehkäisyt niin että viimeinen nappi on joulukuun vika pv tämän vuoden puolella. Pitää toki katsoa sitten vielä, mutta ois nuo häämatkat malaiskuussa ja muut, nin pitää vähän sumplia.

Tästä pitänee mennä pötköttelemään, jos migreeni kaikkoais..tai sen yritys pikemminki.
 
Mä vasta varovaisesti kuumeilen tai haaveilen ja haluisin mukaan tähän. Varmaan aloitetaan yrittäminen joulukuussa 2010, kun mies valmistuu ammattiin.

Haluisin kuulla teiltä, miten pitkä yhteiselo on ollu takana kun kuumeilun ootte yhteistuumin aloittaneet? Tai entä kuumeilitteko pitkään yksinänne? :D

Lähinnä sen takia vasta varovasti kuumeillaan, että on vasta niin vähän aikaa seurustelua takana. Mutta kun tuntuu niin siltä, että tää ihminen on juuri se kenen kanssa haluan loppuelämäni viettää ja perheen perustaa :)
 
Tervetuloa, Illa! :flower:

Mun mielestä noissa ei ole aikarajoja. Esimerkiksi läheisellä ystävälläni kävi sellainen iloinen vahinko, että saman tien kun alkoivat olemaan yhdessä niin hän raskautui. Oli vielä pco, joten sillä oli iloinen yllätys. Ovat edelleen yhdessä. Eihän tuo ole ideaalitilanne, mutta näin esimerkkinä. Meillä pyörähti tuossa syksyllä kolmas vuosi käyntiin, mitä ollaan yhdessä ja ollaan oltu kyllä tosi tiiviisti yhdessä. Että ollaan asuttu saman katon alla epävirallisesti melkeen saman tien..ei ollut edes tietoista, vaan yhtäkkiä sitä huomas että tässähän sitä joka yö vierekkäin nukutaan :heart: Lisäksi meillä on pisin "eroaika" ollu muistaakseni 4 päivää, kun mies oli vanhempiensa kanssa siskonsa ja hänen miehen luonaan ulkomailla ja ite en halunnut jouluksi sinne lähteä. Joten sinåällään tuo aikakin on hassu juttu, kun mulla on yksi ystävä, joka elää kaukosuhteessa ja vaikka he ovat olleet yhdessä jo jotain kolme vuotta. Niin käytännössä saman katon alla vietettyä aikaa on vähemmän kuin mitä meillä on ollut jo ensimmäisten parin kkn aikana. Väitän, että saman katon alla sitä oppii toisen tuntemaan parhaiten, kun se on siinä vaikka ois vähän huonoki päivä :saint:

Mulla itellä alko kuumeilu salakavalasti joskus viime syksynä..tai vähän aiemmin se alkoi, mutta en ollu niin tietoinen siitä. Olin sitä ennen sitä mieltä, että joskus vuonna pottu ja kuokka ois ajankohtaista. Mutta niin sitä vaan muuttu ja muistaakseni about vuosi sitten rekisteröidyin tänne. Sitä ennen taisin puolisen vuotta käydä lukemassa näitä juttuja. Me sovittiin viime helmikuussa näistä "lapsiaikatauluista" ja hääasioista, kun kihloihin mentiin.

Kyllähän se yhteiselo tuo varmuutta elämään, mutta ei isihen nyt kannata hirveästi takertua. Kun kyllä pareja eroaa, oli ne olleet yhdessä vuoden tai 15. Teillä on kuitenki vuosi vielä matkaa tuohon joulukuuhun ja voittehan sitten vielä sopia, jos tuntuu että haluatte lisäaikaa tai tämmöstä. Eihän noita tarvitse kiveen hakata. En ehkä suosittele sitä kuitenkaan, että ekan puolen vuoden aikana ruvetaan mihinkään, kun oon ite nähny pari aika surullista esimerkkiä sellaisista tapauksista että on jo tosi aikaisin ryhdytty lapsipuuhiin tarkoituksella ja ennen lapsen syntymää jo erottu. Varmaan tuo eka puoli vuotta ja vuosi näyttää, että mihin se homma on menossa.

Täällä on jotenkin sairastunut olo, eilenkin otin kunnon torkut jne. IHme hommaa. Onhan se voinut olla niin, että on joku lievä versio tässä iskenyt mulle..
 
Heissan Illa!
Minulla oli jo vauvakuume puolivuotta ennen meidän ekaa tapaamista :kieh: Mutta me puhuimme molemmat lapsen saamisesta aika aikasessa vaihetta suhdetta (parin kk:n seurustelun jälkeen), mutta molemmat päädyimme siihen, että tutustutaan kunnolla ja sit naimisiin menon jälkeen rupeamme yrittämään. Kun meillä yritys alkaa, niin olemme olleet yhdessä 4v 9kk noin suunnilleen.
Ex-mieheni kanssa se oli meille itsestään selvää, että haluamme lapsia joten emme olleet seurustelleet kauaa, kun ensimmäinen sai alkunsa. Mutta ero tuli sitten kun toinen lapsi oli syntynyt. Mutta en sanoisi, että lapset meidät erotti...Enkä kadu missään nimessä, että olen kaksi lasta hänen kanssaan saanut :heart:
 
tervehdys pitkästä aikaa!

minä sitten tulin raskaaksi heti ekasta yrityskierrosta...mutta raskaus meni kesken lauantaina jolloin oli rv 6+2 :'( Kovasti vuodan vieläkin...lapset pitää elämässä kiinni vaikka sydän kovasti särkyikin. Oli minulle jo kolmas keskenmeno...aiemmat vuonna 2003 :ashamed: Ja lapset syntyny 2004 ja 2005 :heart:
 
illa, tervetuloa!

äitx2, olen pahoillani puolestasi. epäreilua, että sait kärsiä jo kolmannen keskenmenon. :hug: Voimia ja jaksuja sinulle!

Mulla on kierto jotenkin sekaisin. Menkat alkoivat viikon etuajassa ja kierron pituudeksi jäi 22 päivää. Eli vähän epäilyttää vauvahaaveiden toteutuminen täälläkään. Jos mun kierrot rupeaa tällä tavoin heittelemään, niin täytynee kokeilla niitä ovistikkuja. aika kallliita tosin ovat ja epäluotettavia. Voi helvata sentäs. :(
Mulla on aina ollut tosi säännölliset kierrot, joten en keksi muuta syytä, kuin että imetys ehkä häikkää hormonitoimintaa ja siksi tulee tälläinen tynkäkierto. olikohan mulla edes ovista... plaah! :'(
 
jenkkivaimo
äitx2, Epäreilua todellakin, kahdessa km:ssa olisi ollut jo tarpeeksi. Onneksi sulla on ne pienet siellä. :hug:

Leli, mulla kans taitaa olla kierto vähän sekasin tai sit oon raskaana ja oireet on alkaneet todella aikaisin. Tuntuu ihan oudolta, vatsaa nippaa niin kuin ois ovis tai menkat tulossa mutta ei niitä näy eikä pitäiskään näkyä ennen ens viikonloppua tai alkuviikkoa. Mulla on ollut melko säännölliset menkat aiemmin, tosin kierto on ollut aika pitkä, mutta pillereiden lopettamisen jälkeen jäi se keinotekoinen kierto päälle (28 pv), ainakin siis sen ekan kierron ajaksi, siitähän sitten jo raskauduin. En siis yhtään tiedä millanen tän kierron pitäis nyt olla, toisaalta osasin vähän odottaa että kierron palautuminen kestää jonkin aikaa. Katellaan. Ostin tänään testin varastoon, varmaan lauantaina kuitenkin testaan jos ei niitä menkkoja näy. Viimekskin näkyi testissä rv 4+0, lauantaina ois samat viikot jos nyt jo nappas.

Höh, miehellä on varmaan viisi kaveria joiden vaimot/tyttöystävät synnyttää ihan lähiaikoina. Oon niin kade!

Niin ja me siis miehen kanssa oltiin seurusteltu alle vuosi kun aloin kuumeilla ihan kunnolla (siis melkein sekosin joka kerta kun kuulin jonkun tutun olevan raskaana), mutta siitä meni vielä yli puoli vuotta ennen kuin sain miehen ylipuhuttua. Eli oltiin seurusteltu noin 1,5 vuotta ennen kuin tulin raskaaksi, nyt ollaan oltu naimisissa viitisen kuukautta ja just tuli vähän aikaa sitten kolme vuotta tapaamisesta. :)
 
Mulla on ollut enemmän tai vähemmän vauvakuume aina 20 vuotiaasta alkaen. podin sitä tosi rajuna silloin kun tapasin nykyiseni. Yhdessä kerkesimme kuitenkin olla kolmisen vuotta ennenkuin pamahdin paksuksi.

Jenkkis, jännittävää! tuu kertomaan meille sitten tilannekatsausta. Mä kans jo kerkesin kuvitella vaikka mitä, kun tuli pms oireet niin aikasin, mutta punainen pirulainen sieltä iski eikä mikään plussa. ja tottakai mulla oli jo yksi testikin ostettuna. :headwall:
No, nää oli vasta toiset menkat minipillerien lopettamisen jälkeen. toivottavasti tää lyhyenlyhyt kierto jäi ainoaksi laatuaan. pää pystyyn ja yk2 alkakoon... ja sulle tulee toivottavasti se plussa! :heart:
 
Toivommat plussaa Jenkkikselle ja muillekki. Lelille tsemppiä uuteen kiertoon.

Äitx2, toivotaan että seuraavassa käy nyt parempi tuuri =) En oikein tiedä mitä noista keskenmenoissa pitäisi ajatella, että pääsisi jotenkin yli kun ei ole kokemusta. Oma äitini pääsi aikanaan sillä tavalla yli, että olikin sitten "yllätysraskaana". Eli odotti minua yllättäin, suri siis vielä vähän keskenmenoa ja huomasi sitten olevansa raskaana. Toivotaan, että sinullekin kävisi tämmöinen ihana tuuri! :heart:

Täällä ois kampaamoreissu edessä. Kiva juttu, mutta inhoon niissä istumista. Vielä ku ois värjäys jal eikkaus, niin saa istua sen 1.5h ainaki. PÄäh! Inhoan sitä touhua. Toivotaan, että lopputulos on sitten toivottu.
 
Äitx2 Ikäviä uutisia sinulla. Toivottavasti tosiaan, että tulet pian raskaaksi eikä mene kesken. Ettet ehtisi kauan suremaan. :hug:

jenkkivaimo Onpas jännät paikat! =)

Lelille tsemppiä yk2:een. =)

Mulla pitäs siivota, mutta roikun vaan täällä netissä. Pitää laittaa joululaulut soimaan, niin jospa ne motivois siivoukseen. :wave:
 
Äitx2 :hug: Koetahan jaksella! Toivottavasti pian onnistaa uudestaan ja kaikki sujuu hyvin!

Minulla oli kaksi yötä sitten ihan mielettömät vatsakivut; Vatsaa koski niin, ettei nukkumisesta tullut mitään, viilteli nivusiin ja häpyluuhun ja munasarjoihin... :/ Ja seuraavana päivänä vaapuin, kuin ankka! sanoinkin isännälle ja työkavereille, et oli pahempaa kuin synnytys! Kaikki diagnoosit kerkesin jo käymään yön tunteina läpi... Kierukka kumminskin pukkaa sieltä ulos, kun täällä kuumeilee tarpeeksi ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitx2:
Kiitos kaikille :hug:

Vuodan vieläkii todella runsaasti verta...vessassa käydes ihan lorinalla ja seassa hyytymiä...tätä nyt kestäny jo neljä paivää :headwall: Kiva oli olla tänää töissä :eek:
Yritähän jaksaa :hug: Missähän vaiheessa pitää huolestua noista vuodoista, tai kuinka pitkään jatkunut on liikaa?

Täällä vielä 22 pilleriä nautittavana.
 
Voi äitx2, olen todella todella pahoillani <3 Kovasti voimia! :hug:

Tervetuloa illa, lisäsin sinut listoille :)

Leli, tsemppiä uuteen kiertoon! Tuolla mammaksi.fi on aika edullisia ovistestejä. Kaveri on niillä testaillut ja on ollut testeihin tyytyväinen. Itse sitten joskus sitten jos tarvis niin sieltä kanssa tilailen.

Jenkkiksellähän on jännät paikat. Kyllähän toisilla raskausoireet alkaa hirmuaikaisin, paljon ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa. Toivottavasti olisi nyt sitä itseänsä! bd
 
Kiitos :hug:

Itse mietin samaa et kuinka kauan normaalia vuotaa runsaasti keskenmenosta johtuen?...nyt jo 5 päivää vuotanu reilummin :headwall: Eikä neuvola tätikää oikee tarkkaa osannu sanoo :eek:

Nyt lasten kans päiväkodin joulukirkkoon :heart:
 
jenkkivaimo
Juu vähän alkaa jännittää, en millään jaksais ootella lauantaihin mutta ei oo mitään järkeä tehdä sitä testiä aikasemmin kun en kuitenkaan vois luottaa tulokseen. Kaks yötä vielä. :p Ei mulla kyllä viimeks raskausoireet alkaneet kuin vasta joskus rv 8 tienoilla (muistaakseni) ja kesti sen nelisen viikkoa. Mut ihan kuin olis liitoskipujakin, taidan olla vaan vainoharhainen ja kuvitella nää oireet kun vauvakuume on niin kova. :D Liitoskipuja oli viimeks vasta sen rv 8 jälkeen.

Lelille tsemppiä, ja mulle kanssa jos nyt oon ihan väärässä näiden mun tuntemuksieni suhteen. :whistle:

Joku kiskoo lahkeesta, pitäis vissiin päästä päikkäreille kun noin narisee ja marisee...
 
jenkkivaimo
Metsis, 3+0 ei vielä näkynyt, mutta viikkoa myöhemmin 4+0 näytti jo plussaa. Varmistin vielä 4+1, jolloin oli edellistä vahvempi plussa. Kaikki testit oli halpoja Apteekin raskaustestejä ja kaikki tein aamupissasta, jossa on usein enemmän sitä hormonia kuin muina vuorokauden aikoina. :)

Kaks yötä vielä....
 
Jenkkivaimo, olik siis apteekin omia vai muita siellä myytäviä halpoja? Siellä taitaa olla useampaa tarjolla :saint: Sulla onkin jännät paikat taas, toivotaan parasta.

Täällä odotellaan tyhjennysvuotoa, tänään pitäis viim kyllä jo alkaa ja on ihan maksimiajan puitteissa. Joten veikkaan,että mulla noiden hääjännitysten takia nyt oikeen keho kenkkuilee. Mutta jos nyt vkl aikana tulis, oon oikeen ottanu sen asenteen että viikonloppuna se alkaa :D Ei tosiaan jotenkin innosta valkonen mekko+minkään sortin vuodot :LOL:
 
Metsis, mulla näkyi 4+0 (siis päivä jolloin menkkojen piti alkaa) haalea, mutta selvä plussa. testinä apteekin oma. Kaverini testaili samaisella testillä omat plunssansa kolme päivää ennen menkkojen alkua, että kyllähän ne saattaa aiemminkin näkyä. Apteekin testihän ei edes ole kovin herkkä.

Jenkkis, kauhee kun mua jännittää sun puolesta! ku ei oo itellä mitään jännäiltävää... :LOL:
 
Minä en tehnyt koskaan ite kotiraskaustestejä...esikoisesta kävin tk:ssa otattamassa näytteen (kouluterkkari teki lähetteen) ja toisesta neuvolatäti sanoi, ettei testejä tarvita, kun "Kyllähän sinä itse tiedät, että olet raskaana"...Kun siis soittelin jo ennen testiä neuvolaan...Eikä sitä sit tullu tehtyä koskaan :whistle:
Mutta luulen kyllä, et jos ja kun alamme yrittämään, niin minulla jo muutama on kaapissa odottamassa :D

Jenkkivaimon jännitystä täällä kanssa jännitellään...
 

Yhteistyössä