Haavevauvat todeksi 2011-2012

Tömpsis :hug: Nyt pikainen soitto neuvolaan tai äitipolille, se on ihan helppo tarkistaa onko lapsivettä vai ei ja sulla on yksi huoli vähemmän! Tuollaset asiat on aina hyvä tarkistaa jo pelkästään oman mielenrauhan vuoksi!
Toivottavasti sun mieskin saisi voimansa ja elämänhalunsa takaisin, on ihan ymmärrettävää että jos on paiskinut pitkään tukka putkella hommia niin kun loma koittaa niin sitä voi lamaantua ja olo tuntua tyhjältä kuin ois kaikki paukut käytetty. Varsinkin jos lomaan liittyy paljon odotuksia ja suunnitelmia niin toiset se lannistaa. Ehkä teidän pitää nyt molempien vetää henkeä ja rauhottua ja miettiä vaan se "kriittisin" remonttikohta teidän huushollissa jos jaksaisitte sen tehdä ja jättää muut projektit suosiolla johonkin toiseen aikaan? Liian paljon ei pidä haalia itelleen hommaa varsinkaan nyt kun vauva on tulossa teidän projekti numero ykköseksi! =)
Hae nyt tosiaan apua tuohon lapsivesihuoleen ja ehkäpä voisit mieheskin ottaa mukaan yhdelle neuvolakäynnille (jos ette yleensä yhes käy) jos keskustelu auttais saamaan potkua häneenkin?
Mä oon sairastanut vakavaa masennusta useamman vuoden ja esikoisen odotuksen aikaan luin paljon synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja pelkäsin paljon että sairastun siihen.
Mutta tässä ollaan ja hyvin voidaan! Vauva väsytti silloin tällöin itkuillaan ja valvomisillaan puolikuoliaaksi mutta synkkyyteen se ei vaivuttanut vaan vauva oli päinvastoin aina se ilonaihe ja syy tsempata. Siinäkin asiassa vaan kuulostelet vointiasi ja haet ajoissa apua jos niin koet!

EevaN Mulla on ihan sama että vaikka nää helteet on tosi tukalia ja tuntuu että pää pehmenee ja koko kroppa sulaa kohta pois niin kun vaan ajattelenkin talvea niin olen silti tyytyväinen näihin olosuhteisiin!
Ja nauti nyt ilman omatunnonkolkutuksia sun vapaahetkistä kun ne kerran on noinkin harvinaista herkkua!

Niiskuneidille nyt rauhaa ja sohvalla makoilua, nyt aattelet vauvan ja itses parasta ja hellität remonttitouhuja, kyllä te valmista saatte!


Täälläkin mies hoitaa remppahommia kotona työnsä ohessa. On nyt levyttänyt ja kitannut olkkarin seinät ja kunhan kitti saadaan hiottua niin pääsee tapetoimaan! (Juu pojan ja meidän oma makkari riitti toivotonta tapettien repimistä!) Vauvan huone odottelee samaa projektia. Myös alakerrassa ollaan huhkittu varastoa uuteen uskoon, puhkaistiin ovi että pääsee sisäkauttakin sinne, maalattiin seinät ja katto, muovimatto lattiaan ja rivi vaatekomeroita jne. Pieni ero siihen sementtibunkkeriin joka se oli! Vielä on paljo laatikoita ja tavaraa sinne järjesteltävänä mutta pikkuhiljaa!

Emeriini Minkä ikäinen teidän esikoinen on? Meillä 2v2kk on nyt reilun kuukauden ollut päiväkuiva, unille laitetaan varuiksi vaippa, mut esim päikkärivaippa on useimmiten kuiva vaikka lähes 3h voi posottaa päikkyjä. Ei ole ollut kiinnostunut potasta lainkaan ennenku vähän vajaa 2veenä yhtäkkiä suostukin menee potalle ja lorotti pissat. Siitä lähtien on satunnaisesti käynyt ja nyt tosiaan ihan itse on sanonut joka kerta on on ollut hätä, ei oo tarvinnut kysellä. Eli suuresti mietityttänyt asia ratkesi meillä aika helposti omia aikojaan, mä olin jo ehtinyt miettiä että miten ihmeessä saadaan ikinä poika potalle. =)


(.) Me heiluteltiin ukon kans peittoja la-iltana ja jumaliste sen jälkeen alkoi niin kivuliaat supistukset etten tiennyt miten päin oisin ollut! Tunnin kärvistelin ja nappasin panadolia, ei auttanut mitään. Lähes kolmeen asti yöllä tuli 4-6min välein ihan tautisen kipeitä suppareita, harkitsin jo synnärille soittamista että mitäs tehdään mutta sitten hellitti. Oli kyl niin kipeitä etten ois enää voinut kovin kauaa kärvistellä!
Terkka kannusti tänään neuvolakäynnillä vaan harrastamaan lisää samaa niin saadaan vauveli ulos ;)
On kyllä aika tukalat fiilikset kaikin puolin! Liikkuminen,/istuminen/nouseminen/nostaminen/kantaminen sattuu, pissahätä on ihan jatkuvasti, selkää juilii ja tosiaan harjotussupistukset on tosi kivuliaita eikä pelkkää mahan kiristystä!
Onneksi suurin osa raskaudesta kului aika sutjakkaasti niin on kestänyt hermo näiden kremppojen kanssa, eihän tässä montaa viikkoa enää!

Sain sairaalakassinkin pakattua tänään plus pedattua vauvan sängyn valmiiksi, sen verran säikäytti nuo viikonlopun supistukset!


Mites Jessillä vaavin kanssa?


Tsemppiä taas kaikille ja iloista odotusta!


Jasmin ja aarre rv 37+1
 
sori kun ei ehdi juur kirjotella, lukemassa käyn melkeen päivittäin mut aikaa kirjottamiseen harvemmin on. isäntä alotti taas työt joten arki alko ja mein neiti on erittäin vaativa vauva. yksin ei viihdy hetkeäkään ja nukkuski vaan sylissä tai tissillä. on päiviä et se ei nuku päivällä kun torkkuja, heti jos siirtää sänkyyn ni hetken päästä herää. mein lähellä saattaa tovin nukkua. voitte kuvitella et oma sänky on koskematon... yöllä siis valtaa mein sängyn ja onhan se imetyksen kannalta helpompiki ja näin oli tarkotus mut miten sit ku yösyötöt jää pois, miten ton saa omaan sänkyyn??
muuten meillä kyllä menee hyvin, itkusuutta vauvalla ei juurikaan ole ja yöt nukkuu suht hyvin. noin pari kertaa syö yöllä, vaihtelua toki siinäki. huomenna ois neuvolalääkäri ni saatais uudet mitat :) viimeks oli (2 vkon iässä) 4480g ja 54,6cm.
tääl oli karsee ukkonen aamulla, kiva herätys ku ihan pilkkopimeetä ja ukkonen jyrisee ja sit alko hirvee kaatosade. likka vissii tykkäs ku vetelee vielki hirsiä :D

en kerkee taas ihmeemmin kommentoida mut kehotan teitä stressaajia ja puurtajia nyt rauhottumaan ja aattelemaan itteänne ja vauvaa ettei tulis ennenaikasesti. tsemppiä ja jaksamista kaikille raskauteen, aika menee kuitenki tosi äkkiä. itellä nyt jo hiukka haikee olo ku tiiän et enää koskaan en tuu raskautta kokemaan. en kyllä haluiskaan mutta ajatuksena se on haikee ja et tää on viiminen vauva, nyyh. mutta siis, levätkää ja levätkää ja nauttikaa kesästä. täällä ainaki nyt viileni, ihanaa.

jessi ja pikku akka 3 vkoa
 
Jasmin toivottavasti saatte pian nyytin syliin :heart:

Jessi joko pienokaiselle on nimi annettu?

ON: Tänään tuli terassi melkein valmiiksi :) Kaveri kävi tekemäs sen loppuun...enää yks luukku tarttis tehdä! :) Sit mä hommasin itelleni laastari-treffit huomiselle :D Ei mitään vakavaa siis tiedossa... Tänään tuli kavereiden kaa käytyä vähän Jazzeilla ja hiukan täs meillä saunottuakin...Oikein mukava päivä, vaikka ex:kin jo aamusta oli oven takana...
 
Hienoa Ansis että elämä ja arki jatkuu ja sulla on kivaa tekemistä! Ja pidähän hauskaa laastari-treffeillä! :D

Jessi No ehkä yhden vaativan sylimurun kestää ajatuksella että jää teidän viimeiseksi! Vaikka varmaan vähän hankalaa yrittää hoitaa muita hommia siinä sivussa. Voimia arkeen kun mies töissä!


Mä olen tänään taas raivannut varastoa/vierashuonetta kun poika veteli monta tuntia päikkyjä. Jotenkin ajatuksetki järjestyy kun saa paikat järjestykseen :)

Illanjatkoja, minä poistun kirja kainalossa vällyjen väliin :)
 
Jessi nyt sitten vaan nautit täysillä vauva ajasta, etkä mieti sitä haikeutta liikaa :)

Jasmin kyllä multa lepo onnistuu, kun on pakko. Mutta jotenkin on morkkis, siitä ettei töihin voi mennä. Oon tän raskauden aikana ollu enemmän kotona, kun töissä. Mut ei sille mitään voi. Yritän nyt ajatella itsekkäästi, pelkään oikeesti jos meen töihin, et tää syntyy ennen aikasesti :|
Heilutelkaa vaan lisää peittoja tosiaan, eihän tuo haittais, vaikka kohta syntyiskin. Voi kun ihana ajatella, että teilläkin on kohta pieni nyytti jo sylissä! =)

Tömpsis Jasmin vei jalat suustani, en oikein osaa mitään tuohon lisätä. Muuta kuin jaksamista! Ja tottakai tänne saa purkaa sydäntään, sitä vartenhan me täällä ollaan! :hug:
Onneksi maailma ei siihen remonttiin tai siis sen puuttumiseen kaadu, teette sitten kun siihen kykenette. Älkää nyt missään nimessä itseänne lisää uuvuttako, jos ei voimat riitä! Tehkää tosiaan vaikka yksi asia nyt aluksi. Entä jos pyytäisitte sukulaisia tai ystäviä avuksi? Kyllä kaikki jotenkin järjestyy!
Ja hyvin teidän käy, lapsi tuo niin paljon iloa elämään, vaikka nyt tuntuukin toivottomalta.

Ansis toivotaan, että vauva kestäisi masussa ainakin 10 viikkoa, mieluummin pidempään. Hyvä, että elämä sinulla jatkuu :heart:

Kävin eilen meidän arvauskeskuksessa. Nuori mies lääkäri, eihän se mitään kohdunkaulaa tarkastanut :kieh: Kaks viikkoa vaan saikkua kirjotti ja se siitä. Pitää nyt toivoa, ettei siellä muutoksia ole. Ärsyttää tuo lääkäreiden välinpitämättömyys! Supisitelee vieläkin, mut kun on malttanut levätä, ei ne ole muuttuneet säännöllisiksi :)
Eka lääkärineuvolakin olis vasta viikon päästä, toivottavasti siellä olis pätevä lääkäri!

Ihanaa kun ilma vähän viileni, saan nukuttuakin! Voikaa hyvin!
Niiskuneiti ja tyttönen(?) 25+4
 
Niiskuneiti ärsyttää nuo tk-lääkärit, kun eivät osaa/halua tutkia! :kieh: Vaikka saikkua olisit saanut muutenkin, niin olis sin voinut hiukan kurkata! Nyt vain ihan rennosti!!

Ansis ja Alkueläin 9+0
 
Heips taas!

Ihan kärkeen mä omanapailen, sillä me käytiin eilen nt-ultrassa ja siellä meidän pikkuinen pui nyrkkiä ja heilui :heart: Uskomaton kokemus! Kaikki näytti oikein hyvältä. Niskaturvotus oli 1,4 mm ja riskiluvut oli hyvät. Ultraajakin oli aivan ihana, herttainen vanhempi nainen, joka ultrasi kaikessa rauhassa ja huolellisesti. Vauva ei meinannut ensiksi kääntyä niin, että turvotuksen sais mitattua, mutta lopulta mahan hytkyttelyn jälkeen sekin onnistui :) Mieskin oli mukana ja oli selvästikin aivan innoissaan näkemästään :heart: Rakenneultraankin saatiin samalla varata aika ja se on sitten 5.9. (rv 20+1) Ei siihenkään siis niin mahdottoman kauan ole. Aika tuntuu välillä kuluvan ihan hurjaa vauhtia…

Ensimmäisiä vaatehankintoja aletaan varmaan pikkuhiljaa tehdä. Kävin jo maanantaina hypistelemässä aivan käsittämättömän pieniä bodyja ja housuja KappAhlissa, mutta en uskaltanut vielä mitään ostaa.

Ansikselle toivottelen edelleen voimia tuohon tilanteeseen. Uskomatonta, millaisia nilkkejä tähän maailmaan mahtuu :hug:

tömpsis Jaksuhaleja sinnekin suuntaan :hug:

Niiskuneiti Lepoa vaan!

Jomi & Samu-Sirkka 12+3 :heart:
 
Heippa! :) Kiitos kaikille kauniista sanoista! Olo on välillä ollut tosi epätoivonen, mutta nyt on taas parempi :) Mieskin siitä sitten vähän reipastui, ja ollaan saatu hommia tehtyä yllättävänkin paljon :) Ja myös niitä kompromisseja: ei tehdäkään uutta pesuhuonetta, kun ei kerta olekaan rahaa, mutta osittain laitetaan se sellaiseksi, että vauvaa voi kylvettää ja pesukone saadaan vihdoin sisälle :) Jee! Mieskin taitaa olla aika onnellinen kun saa hommia tehtyä ja koti alkaa olemaan vähän taas valmiimpi vauvan tuloa varten :) (vaikka miljoona asiaa on tekemättä... :D) Mutta esim. meillä on nyt vessassa niin iso lavuaari, että pystyy vauvan pyllyä siellä pesemään, ja muutenkin näyttää paljon paremmalta :) :) :)

Jasmin: voi nenä! itse sairastan yhä vaan masennusta, mutta raskauden aikana diagnoosi on lieventynyt jo tosi paljon. "ihana" kuulla että jossain on kohtalotoveri ja vielä että vauva voisi tosiaankin meilläkin tuoda helpotusta joihinkin asioihin... vaikka varmasti välillä ottaa kovillekin. Kiitos sanoistasi :hug:

No enhän mä neuvolaan soittanut, kun tiedän mitä ne asiaan sanoo.... viime viikolla kun luulin ekan kerran että sitä lapsivettä tulee niin soitin sairaalaan ja siellä käskivät seuraamaan ja sitten jos tulee lisää niin menemään suoraan Naistenklinikalle... no eihän sitä sitten tullut lisää, mutta asia jäi vaivaamaan tosi pahasti kyllä. Kunnes eilen illalla tuntui oikein lorahtavan jotain, ja sitten pelästyin kauheasti ja hetken itkettyäni sain soitettua taas meidän sairaalaan - jossa tällä kertaa oltiin ymmärtäväisempiä ja kutsuttiin suoraan tarkastukseen. Testi näytti negaa ja sitten makasin käyrilläkin vähän aikaa, olipas hauska kokemus, paitsi se, kun Sintti katosi mittareiden alta ja kätilökin joutui etsimään sykettä useita minuutteja! huh! Mutta kaikki hyvin ja nyt vaan jatketaan odottelua :) Onneksi muuten kävin yöllä sairaalassa, tota vetistä valkkaria -ilmeisesti se siis on sittenkin sitä- tulee niin paljon, että eihän tässä olisi saanut mielenrauhaa mitenkään ilman tuota testiä.

Seksi-kysymys: kun aina sanotaan, että se seksi aiheuttaa suppareita sitten loppuraskaudesta siis ihan toivottujakin ;) niin perustuukos se kaikkeen seksiin, pelkkään yhdyntään vai miehen siemennesteeseen? Olen nimittäin jostain lukenut, että siemenneste sisältää jotain supistuksia aiheuttavaa hormonia. Eli, kuinka perusteellista peittojen heiluttelu pitää olla? :D :LOL: (vitsi näitä mun pohdintoja :D)

Jomi:
onnea ihanista ultrauutisista! :) :heart:

Voikaa hyvin ja nähdään taas! :)
tömpsis ja super 31+6
 
:wave:

Tömpsis juu kyllä siinä siemennesteessä on (en muista nimeä) mut sellasta ainetta mikä joillakin saa aikaan tuhdistikkin suppareita ja puhutaan että vois jopa synnytyksen käynnistää.
Me ainakin esikoinen lähettiin synnyttään samana yönä kun oltiin illalla peittoja heiluteltu ;)
Ja näköjään vois olla mahdollista tää toinenki saattaa (nopeammin) maailmaan tuolla konstilla, niin kipeetä teki monta tuntia sen session jälkeen! :D toisaalta sai kyllä tosiaan aikaan niin tuskasen olotilan etten kyllä ehdoin tahdoin halua heti uusintaa! :xmas:
toi vlkovuoto on kyllä niin hämäävää, sitä voi oikeesti tulla sitäkin niin että on housut litimärät! Mieti siinä sitten että mitä tää nyt on! Mutta hyvä kun sait asiaan selvyyden ja muutenkin sulla on parempi mieli!

Jomi oli saanut mukavia kuulumisia ultrasta, onnea! Mekin käytiin ostaa np-ultran kunniaksi heti ekat vauvajutut =)

Niiskuneiti juu harva siellä rupeaa sen enempää noita juttuja tutkimaan, sehän riippuu ihan osaamisalueesta, perus yleislääkärin joka ei niitä hommia tee niin on varmaan vaikee lähtee sanomaan sellasista asioista sen enempää, varsinkin vastikään valmistuneen! mutta ois nyt voinu vaikka ohjata jollekulle joka ois voinut kattoa. Koita nyt vaan olla möllöttää ja ihan puhtaalla omatunnolla!

Täällä normipäivä, onneksi kävi ystävä kylässä niin ei ihan tylsäksi venynyt iltapäivä. Tää on vähän ristiriitainen olotila kun kauheesti kaipaisi elämää ja aktiviteettia ympärilleen mut mihinkään ei jaksa mahaansa raahata, vessakin pitäs ottaa mukaan ku koko ajan pissittää :headwall:

hyvät illanjatkot!
 
Wau Ansis, nyt kehittelet kaikkea itsekkään ihanaa! Mukavia hetkiä! =)

Lukeekohan ruutinen vielä pinoa... Laitin sulle eilen postiin kestovaipat, kirjotin osotetta paketin päälle ja jos oisin tajunnut aiemimin missä asut niin oisin voinut kiikuttaa vaipat kotiovelle asti kun siellä päin viikko just vietettiin =)
Niin piti vaan lisätä että siinä paketissa nyt ei oo mitään viestiä ja jonkun pakettiin kuuluneen vaipan taitteluohjeenkin löysin vasta kun paketti oli jo kasattu niin se ohje on nyt siellä osoitelapun alla jemmattuna =)

Tänne ei mitään erikoista, ei ees kauheesti supistuksia, päivä kerrallaan =)

Jaksamisia!

jasmin ja aarre rv 38+2
 
Heippa kaikki! :wave:

Tänään oli ensimmäinen lääkärineuvola.

Verenpaineet 117/72
Pissa puhas
Hb 105 - laskenut aika roimasti, pitää alottaa rautalisä 100mg/pv
Syke vauvalla 150krt/min
Sf-mitta 26 - pääsin käyrän yläpuolelta pois, nyt mennään siellä välissä
Paino oli vähän noussut, mutta vieläkin n. 3kg vähemmän, kuin lähtöpaino.
Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni, supisteluista huolimatta.
Ja vauva on kuulma raivotarjonnassa. Pyllyn löytysi lääkäri miun oikean kyljen puolelta:D

Lääkäri laittoi kuitenkin selkäkipujen ja runsaiden supistusten takia sairaslomalle, periaatteessa äitiyslomaan asti. Nyt kirjoitti elokuun puoleen väliin, kun sanoi, että pitää kahdessa osassa kirjottaa.. Tylsää olla kotona, viimeks oon töissä ollut touko-kesäkuun vaihteessa. Mutta ei sinne töihin auta lähteä rampana
Imuroinnin ja kaiken sen tapaisen lääkäri kielsi, kun se kyykkiminen ja kumartelu aiheuttaa supistuksia. Suositteli vain pieniä kävelylenkkejä viileämmillä ilmoilla.

Saatiin perhevalmennuksen aikataulut ja sairaalaan pitäs varata ite synnytysvalmennukseen aika. Onneks niitä on kerran kuussa lauantaisinkin, niin pääsee mieskin mukaan. (Mies menee aina yöllä töihin, ja valmennus kestää viikolla klo 21 asti, millon sen pitää jo olla nukkumassa.)

Hassua, äsken masua rasvailin, huomasin että ihan haalea ohut linea negra oli ilmestynyt! :p Ja äsken bongasin vauvalla ensimmäisen hikan, hirvee hytkähdys tuli monta kertaa :D On tää raskaus toisaalta niin ihanaakin aikaa! Vaikka vaivojakin on.

Jasmin sullahan on h-hetki jo ihan lähellä! Alkaako jännittää? :)

Ansis nyt nautihhan omasta ajasta!

Jomi onnea kivoista ultrakuulumisista! :heart:

Niiskuneiti ja tyttönen(?) 26+4
 
jasmin--: Luenhan minä :) Ja tänään tulivat postissa! Olin vähän ymmälläni ensin kun mietin että kukahan mulle on crocksit lähettäny :LOL: mutta hoksasin paketin avattuani :) Olisipa ollutkin mukava yllätys jos olisit tullut yhtäkkiä oven taakse! :) Tai sit ei, koska oon ollu laiska enkä oo siivonnu :D Mut yhtä kaikki, suuret kiitokset paketista :wave:

Muillekin vielä muistutus että jos lojuu ne äippäpakkauksen kestovaipat käyttämättömänä niin pistäthän viestiä :)

Palailen joku toinen päivä asiaan, nyt väsyttää ja kullan kanssa pitäisi leffa vielä kattoo loppuun.

Ruutinen ja Leo 32+3
 
Täällä nyt sit yksin tönötetään...Viime yön olin kaverin luona yötä, kun käytiin "hurjastelemassa" ja käytiin seksikaupassa :p Täytyyhän sitä jostain miehenkorvike löytää, niin nyt löytyi. tänään kaveri tönäs mut kotio ja kohta hilpasen kuntosalille, jotta sais jonkin sortin kunnon pysymään... Sit jos sais iltasesmmalla ikkunat pestyä? Toivotaan ainakin! on meinaan vihonviimeistä puuhaa mun mielestä...

Mukavia odotuksia kaikille!!

Ansis ja Alkueläin 10+0 :heart:
 
Kauheeta ku en oo muistanu käyä kirjottelemassa pitkään aikaan! :O

Ihania ultrakuulumisia Jomi :flower:

Mitenkäs Ansis siellä tilanne on rauhottunu nyt ku mies on muuttanu pois?


Täällä alko tänään 32.viikko jo! :heart:
Mihin ihmeeseen tää aika oikeen menee! Mullahan loppuu aika kesken!
Ukko lähtee tosiaan n.kk päästä muualle töihin ja tulee takasin la:n tienoilla. Niin sitä ennen pitäs laitella täällä kotona jutut valmiiks vauvaa varten :) Totesin nimittäin (ja en kaikki pysty ilman ukkoa tekemään, miesten hommia ;) ) etten pysty tuon esikoisen kanssa kauheesti tekemään kaikkee... Eilen laitoin vauvanvaatteita taas kaappiin ja koko ajan sais olla nostamassa poikaa pois ku se kiipes lipaston päälle että pääsis pudottamaan hyllyltä tavaroita alas :whistle:
Meillä tuo esikoinen on välissä melkosen vilkas tapaus :D


Täällä on alkanu olemaan sillon tällön semmosia sukkapuikko supistuksia vai miksikäs niitä nyt sanotaankaan... Niinku sukkapuikolla tuikittas jonnekki tuonne kohdunsuulle...
Pitää varmaan juua enemmän ja välttää suolasta ku sormus juuttuu kiinni ku turvottaa...

Talvicci ja Torsti rv.31+0 :heart:
 
Talvicci nyt tilanne onneksi rauhottunut, kun ei oo tulevasta ex:stä maanantain jälkeen kuulunut mitään...saanut ihan "luvan kaa" viettää sinkkuelämää, kun lapsetkin isällään...Eli kyl mulla tuli ihan nautinnollinen loppuloma :whistle:
Teillähän on touhukan esikoinen =)

Minulla meni eilispäivä kaverin kanssa rannalla istuen ja höpötellen ja sit ilta meni terassilla juoden viccyä ja jaffaa...Ja oli niin kovin hauskaa,ettei oltas kotiin haluttu lähteä...

Mutta lämmintä loppu v-loppua kaikille!

Ansis ja Alkueläin 10+3 :heart:
 
Moi! :wave:

Kävin hakemassa sen vauvan la-su välisenä yönä :heart:

Ja rupes niin paljon kiehtoo toi jessin rivakka luomusynnytys että päätin itse suorittaa homman saman kaavan mukaan :D
Lauantaina siis puolen yön jälkeen lorahti lapsivettä muutamaan otteeseen, tunnissa supistukset oli niin huutavan tuskasen kivuliaita että itkun kanssa lähettiin ajamaan sairaalaan, kyllä oli tuskaisin 40min ever!! Sairaalan liukuovista konttasin sisään ja kätilö kärräsi mut suoraan synnytyssaliin siitä. 4cm olin auki ja niin kipeä että lääkäri koitti ensin antaa kohdunkaulanpuudutteen jos vaikka oisin sen jälkeen pysyny paikallani johonki tujumpaankin mutta eihän se saanut sitä laitettua kun kaula kuulemma häviää hänen käsistään. :O
Mitään ei ollut enää tehtävissä noin niinku puudutusten kannalta ja
puolen tunnin kuluttua ponnistin potran 4080g ja 53cm pojan maailmaan :heart:
Ihan kamala kokemus kivuliaisuutensa ja rajuutensa vuoksi ja tosiaan niin nopea ettei ole vieläkään oikein tajunnut että meillä on ihan oikea vauva oikeasti tässä eikä mahassa enää :rolleyes:

Mutta kotiin päästiin eilen jo ja kaikki on sujunut hyvin. Vauva on leppoisampi versio kuin esikoinen syntyessään ja imetyskin on lähtenyt hyvin käyntiin, onneksi!

Omat voimat loppuu nopeasti jo pienestä liikkumisesta vaikka muuten olo on hyvä.
Jälkisupistukset imettäessä on tosin hirmu kivuliaita, ihan kauhun tunne tulee kurkkuun kun heti tulee synnytys mieleen!

Kiva kuulla sustakin Talvicci!

Ansiksen lomailu kuulostaa ihanan leppoisalta, tuota lisää!

ruutinen hyvä että paketti löysi perille!


Mukavaa odotusaikaa taas haaveilijoille toivottelee

Jasmin ja poika kohta jo 3vrk :heart:
 
Tekstit hävis taas taivaan tuuliin.. |O Siis uusi yritys..

Jasmin paljon onnea pienestä pojasta! Ihanaa vauva-arkea edessä :heart: Oon melkein kateellinen, tuntuu, että on vielä oman saamiseen ikuisuus :whistle:

Ansis nautihhan lomasta täysillä!

Täällä vaan supistelee koko ajan, vaikka kuinka lepäis.. Onneks ei vielä ainakaan kipeesti, mutta tuntuu sen verran ilkeelle, että yölläkin valvottaa/herättää. Tuntuu kun olis jo ihan loppuraskaus, vaivaa alkaa olla siihen malliin :D yölläkään ei tosiaan enää tarvii nukkua, vessassa juostessa ja hiessä pyöriessä menee. Oispa jo lokakuu!!
Jos positiivista ettii, saan onnes levätä kotona (vaikka tylsää onkin) ei tulis työn teosta mitään. Ja oon kyllä tosi kiitollinen, paino on vieläkin -3kg lähtöpainosta. Ei jää tiputettavaks onneks ilmeisesti kun tää ylipaino, joka oli jo ennen raskautta :)

Voikaa hyvin! =)

Niiskuneiti ja tyttönen(?) 27+4
 
onnea jasmin! luomua sen olla pitää :D

joku kyseli nimestä, ei oo vielä, ristiäiset on 14.8. :)

sori ku kirjottelu jääny mut vaativa vauva vie ajan aika tehokkaasti. lueskelen kyllä ja oon hengessä mukana.

jessi ja typykkä 5 vkoa :heart:
 
hei kääk onnea Jasmin! Hieno suoritus! :hug: Onnea ihanasta pojasta - miten mä oletin että saat tytön??? :D Nyt lepäät ja toivut ja nautit vaan! :hug:

Kuka laittaa sen synnyttäneiden pinon pystyyn? ;)

Jessille
kanssa jaksamista tyttelin kanssa - joko se on noin vanha :O :D

Niiskuneiti:
joudutkohan kohta johonkin lääkitykseen? Toivottavasti supparit siitä rauhottuis pian. :hug:

Täällä on tänään lähinnä nukuttu, mutta sen jälkeen sitten jaksoikin vähän siivoilla ja touhuta :) Huomenna toivottavasti taas enemmän. :)

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 33+5
 
Paljon onnea jasmin :flower:
Sulla ollu nopsa synnytys :D Ja hyvänkokonen poika sieltä synty :) Kiva että kaikki kuitenki meni hyvin vaikka nopsaan tuli ja kivasti teillä siellä tuntuu menevän :)


Meen torstaina käymään ylimääräsessä neuvolalääkärissä supistuksien takia.
Esikoista oottaessa jäin saikulle töistä rv.30 supistuksien takia mut ei ne onneks mitään ollu sillon tehny ja en usko et on nytkään. Mut ihan oman mielenrauhan vuoksi menen :)

Ansis
Kivaa lomaa sulle :)


Talvicci ja Torsti rv.31+4 :heart:
 
tömpsis jaa-a... Ei nuo supparit onneksi olleet aiheuttaneet mitään, kun oli lääkäri viimeksi. Nyt ei onneks ole säännöllisiä kuitenkaan olleet, niinkuin aikasemmin kun ei malttanut levätä. Toivotaan, että ei ainakaan ennen aikasesti päätä syntyä :)

Ohhoh, meneekö aika näin nopeesti?! Jessin tyttö jo noin vanha :O
 
Jasmin oikein kvoasti onnea potrasta pojasta :heart:

Niiskuneiti
hyvä,ettei supparit aiheuta mitään, mutta varmasti epämukavaa on!

Jessistä myös kiva kuulla :)

ON: täällä kaksi ytöpäivää jo takana...Eikä oikein työnteko maistu :| Mutta alkukankeutta...Muutamat treffit takana, mutta tokkopa niistä sen kummenpaa tulee...Katsotaan! Vointi on hyvä ja ruokakin taas maistuu, mutta paino kun tossa eron alussa tippui jokusia kiloja, niin ei oo vielä tulleet takaisin! Eikä haittaakkaan! :D

Ansis ja Alkueläin 11+0 :heart:
 

Yhteistyössä