Hätähousuiset Himotestaajat ja Piinailijat Vol.3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Mä en vaan tajua, miksi valtaa täytyy käyttää väärin? Satuttaa toista? Mulla on kokemusta törkeestä gybestä esikon odotuksessa ja sehän on ihan perseestä kun vaikuttaa koko raskausajan fiilikseen pahimassa tapauksessa. Olen kovin pahoillani Seawind että oot joutunut kokee tuollaista! Yritä olla liuan kauan murehtimatta sen tunneälyttömän lääkärin sanoja ja koita iloita :)

Itse olen myös melko ylipainoinen (20-30 kg liikaa) ja toivon siis tosiaan raskautta. Toivon etten kohtaa tuollasta lääkäriä, sillä mä oon niin herkkis että itkua tulee ja sit voi tulla sellanen kiukkuraivokin että saatan kertoa lääkärille liiankin tarkkaan mielipiteeni siitä...

Tsemppiä Seawind ja myös neIMH! En oikein osaa sanoa muuta kuin olen pahoillani, että ne menkat meinaa kovaa vauhtia taas tulla :(
 
mymosa
Mä kävin kuopukselta rv4+2 ultrassa hartiakipujen takia ettei oo kohdun ulkoinen. Eikä näkynyt vielä mitää.. nestettä kohdussa vain.

Olen edelleen sitä mieltä että asiakaspalvelu alalle pitäs tulla pakolliseksi hienotunteisuuden oppitunti.. asiat voi esittää paremmallakin tavalla.
 
Kp1 ; (. Vuoto alkoi, ei ole kirkasta verta tullut olleskaan.. ruskeeta/tummaa. Pöntölle kun istuin ni valu vaan hyytymiä. Mä oon aika varma että kemiallinen oli. Tulee vaan olo että mikä vika minuun on tullut.. puoli vuotta ilman tärppiä.. tai no kerran ja sekin meni kesken. Ikä? Kun tuota kuopusta ees yritetty.. kerran tuli maaliin asti ja se oli siinä. Nyt en sillai ees ressannu ja en ees oviksesta kertonu miehelle tai mitään. Noh.. nyt en tikuta mitään ja jos ei elokuussa ole menkkoja ni sit testaan, perskules.

Muoks. Ei ole tarkoitus ketään loukata. Puol vuotta on vähän mutta omat tuntemukset pyörii näissä ajatusissa väkisin ja omalla kohdalla se on pitkä aika.
 
Viimeksi muokattu:
Hei. Olen täältä taustalta seurannut, kun plussasin toukokuun alussa. Kävin itse ekassa uktrassa 4+9. Gyne näki jonkun ihan pikku läntin, ja sanoi ettei voi luvata sen olevan raskauden alku. No, aloin valmistaa itteeni heti pahimpaan. Rv 7+1 oyssissa ultra, löytyi sikiöpussi, ruskuaispussi ja mahdollisesti sikiökaiku. Vastas viikkoja 4+4. Aloin odottamaan keskenmenoa, ja seuraavana yönä paperiin jäi kirkasta verta. Tuhrua tuli ja helatorstaina sitten kauhea kipukohtaus. Pe päivystykseen gynen polille ja sikiöpussi oli kasvanut 6+2 ja löysi jopa 4mm sikiön. Kysta oli puhjennut, joten siitä kipu. Olin ihan varma, että kyllä tästä vauva tulee. No maanantaina kontrolli, ruskuaispussi hävinnyt, sikiö hävinnyt, tyhjennyslääkkeet käteen. Tiistaina alkoi järkyttävät supistukset, iltapäivällä menin pytylle, lorisi veri ja sikiöpussi valui ulos. Sitten istuin tunnin lorisemassa ja möykkyjä tuli. Keskiviikkona sytotecit, lisää supistuksia ja vuotoa. Panacod ja litalgin onneksi auttoi pahimman yli. Tää on nyt vain mun tarina ja toivottavasti SeaWind sulla on kaikki hyvin :). Tuo lääkärin asenne on ihan kamala, oon tosi pahoillani että jouduit kuuntelemaan tommosta. Oon ite aika sekasin vielä keskenmenosta. Vuos sitten samaan aikasn edellinen km. Tyttö nyt 7v.
 
Tää piinailija ei piinaile enää. Tänä aamuna alko ihan järjettömät menkkakivut niinku mulla aina ennen menkkojen varsinaista kunnon alkua. eli täällä olis ny kp1 ja yk3 alkaa siis.
Mä en kestä näitä mun menkkakipuja. Mulla on aina ollu sen luokan menkkakivut että 3x 800mg buranaa menee päivässä tai muuten ei kyl kykene olemaan. Onks muilla yhtä mahtavia menkkakipuiluja? Mulla siis on sekä alaselkä että mahan puoli...
 
Seawind, kamala gynekokemus!!! :( Miten tuollaiset voi tehdä tätä työtä, jossa pitäis olla ihan oikeasti hienotunteinen, kun potilailaat herkässä mielentilassa!

Mulla tosiaan viime raskaudessa alavatsakipuja ja ultrattiin muutaman kerran ku:n poissulkemiseksi. Hcg:n nousua seurattiin myös, koska nousi hitaasti. Ekassa ultrassa viikolla 5+ ei näkynyt ku rinkula ja toisessakin joskus 6+ viikolla epämääräisen mallinen raskauspussi josta ei voitu olla varma onko tuulimuna, kun ei ollut kauniin pyöreä. Vasta sitten 7+ viikolla näkyi paremmin ja syke näkyi ultrassa ja terve pieni syntyi.

Omanapa: ne menkat sitte oli ja meni. Vuoto kesti kaksi vuorokautta ja nyt ok ollut side eilisestä alkuillasta lähtien valkoinen. Tissit hieman arat. Raskauteen en kyllä usko, vaan epäsäännöllisiin menkkoihin ja vuotohäiriöihin, mutta ehkä varuiksi vielä tänään teen yhden tikun iltapäivällä kun nyt ei ole yhtään.

NelHM, sun puolesta oon tosi pahoillani. Ei tota yritysaikaa voi verrata muiden juttuihin. Jokainen kokee omansa eri lailla ja tuntee omat juttunsa niin yksilöllisesti. Olkoot se paha mieli mistä tahansa, se kurja olo on kuitenkin iham todellinen. Varmasti oli kemiallinen sulla. Ei tollasia haamuja muuten tuu. Haleja! <3
 
Kiitos kaikille taas kauniista sanoista. Mullinmalli eritoten <3. Melko kipeet menkat, alaselkä oireilee mulla. Särkylääkettä piti aamuyöstä hakea. Ja tosiaan melkoset määrät hyytymiä heti kärkeen tiputti.. nyt muuttui normivuodoksi. Nyt ennaio tikuttaa ovista enkä muutenkaan tikutella mitään. Niin säännöllinen kierto ollut 33-34 päivää ja ovis säännöllisesti kp 19-20 välillä että tunnistan varmasti sen ilman tikkujakin.. r-testinkin jos tekis vasta kun kp:t on yli 30.. jäi 4 testiä yli. Ne riittäkööt ja toivottavasti ois viimeset r-testit ne sit.

Plussatuulia puhallan kaikille. Olette ihanaisia <3
 
Rusehtavaa vuotoo tulee välillä ja loppuukun seinään dpo tänään 8 ja testit negoja jäljellä on viellä digi jos tekis myöhemmin sen tai jättäis ens kiertoon. Tää oli yk 1 vasta ehkäsypiikin lopettamisen jälkeen. Toivottavasti tärppäis ens kierrosta. Vauvakuume on hirvee
 
Mussukka_93. Kiinnittymisvuoto? Jos kerran dpo 8. Eihän Se nuin aikasin näy vielä testissä :) älä luovuta vielä. Voi olla että on tärpännyt, lupaavalta kuulostaa tuo vuoto noilla dpo:illa. Pidän peukkuja sulle kovasti ja kaikille muillekkin. Toivottavasti saadaan paljon helmivauvoja 2015 :)
 
Pahoittelut kaikille joilla kierto päättynyt tyhmästi:( ja onnea niille joilla se on päättynyt ihanasti <3

Täällä ovis päällänsä tai nurkan takana ja kohta alkaa kahden viikon tai.. viikon piinailu, ennen tikkuihin kusemista.. jännittävää:)

Olen taustalla taas seurannut teitä ja lukenut jokaisen viestin, vaikken kovin usein kirjoittelekkaan.
 
Maritalle Onnea <3

mussukka Kuullostaa tosiaan lupaavalta. Peukut öpystyyn!

Mulla on kamalan runsas vuoto. Isoja hyytymiä valuu vaan kun istuu tyhjän päälle :(. Pari tonnia menny parasetamolia tälle päivää.
 
Mä sitte tein sen testin, kun ne menkat kesti sen kaks vuorokautta. Haamu tuli testiajalla, mutta jos raskaana olisin, niin vahvempi olis tietty. Mietin mun haamuja.. Mahtaakohan mulla olla lh-pitoisuus aina jotenkin hieman korkeampi, koska niin herkästi tulee..? :eek:



Muoks. Mymosalla näen aika selvästikin haamun!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kanssa sisaret!

Tällainen asia tuli vaan tänään mieleen. Vaikka ovis testi näyttää plussaa ja menkat tulisi niin se ei kuulemma välttämättä tarkoita että munasolu olisi irronnut ja ovulaatio olisi tapahtunut...Onko siis näin? Ja toinen asia...Miten sen voi 100% varmuudella tietää onko ovulaatio tapahtunut ja onko munasolu irronnut........Jos ei kerta limat, ovistestit yms ole luotettavia. Joku sanoi että aamulämpö olis kuulemma kaikkein luotettavin kotikonstein tehtävä "mittari" ovikselle.... Tiedä sitten...

Tässä vaan tän päivää olen sitökin vaihtoehtoa pohtinu että vaikka ovikset olen bongannut tammikuusta lähtien ja ajoitukset on paremmin kuin kohdillaan ja ei vaan tärppiä kuulu, niin voisiko vika olla siinä ettei munasolu irtoa.....

Alkaa ärsyttää kyllä kovin..Juu tiedän...puolivuotta on lyhyt aika yrittämiselle, mutta ikää alkaa tulla sen verran ett' tarttis jo tärpätä....
Ja olen harkinnut, että menisin käymään lääkärissä, että katsovat onko kaikki ok, yms.....


Pääseekö tk n kautta miten tutkimuksiin? Vai pitääkö mennä yksityiselle. Lähinnä lab kokeita, ultraa, yms tutkimuksia kaipailisin....


KIIITOS!
 
mymosa
Progesteroni verikoe on sellanen mikä kertoo onko irronnut..
Aamulämmöt on vissiin se mikä kertoo kans mutta kauhean varma ei sekään.

Mä olen kaikki tutkimukset saanut neuvolan kautta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Seuraa ällötysavautuminen. Lukeminen omalla vastuulla. :D

Mullahan oli siis jo menkat 1,5vrk loppu niin, ettei tullut mitään. Yhtäkkiä äsken pöydän ääressä istuskellessani alko valumaan ihan sairaasti ja juoksin vessaan. Tuli siis housuista ja kaikesta läpi. Pönttö oli ihan kirkkaanpunainen ja verta valui ihan siinä, kun istuin. Kun nousin ylös, oli siinä sellanen melkein golfpallon kokoinen hyytymä kaiken sen kirkkaan veren keskellä. Se oli helppo huomata, kun olin pyyhkinyt ensin sisäreisiä paperilla ja heittänyt ison paperikasan pönttöön ennenku istuin.
Mitäs helvettiä tällanen nyt sitten on?? Nyt mulla on supervaippa, kun tunnen, että valuu koko ajan kamaa ulos. Ei oo ennen tällaista ollut. :/
 
Ollaan yritetty lasta nyt yli vuosi, ja joka kuukausi pettymys on ollut suuri kun menkat on alkanut. Viime kuussa menkat myöhässä tasan viikon ja olin aivan varma että nyt ollaan raskaana. No ne menkat sitten alko :( Raskaustestejä ton viikon aikana kului varmaan päälle kymmenen ja mies jossain vaiheessa hermostu että ei oo mitään järkee testailla noin usein, kaikki rahatki menee :D totta, mut minkäs itelleen voi. No tänään huomasin taas menkkojen olevan myöhässä ja tein ton ylläolevan testin, joka näyttää jonkunmoista viivaa. Jotenkin kun niitä pettymyksiä on tullut niin paljon ettei mitenkään uskalla ees aatella että plussa vois olla mahdollinen.
 

Yhteistyössä