Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja

Taikatyttö: Lääkärin neuvoista odotan tammikuuhun, eli sain heinäkuussa 6kk satsin noita teroluteja, ja suunnitelmana oli, että syön sen 6kk, ja jos sinä aikana en raskaudu niin sitten heti tammikuussa otan samaiselle gynelle soittoaikaa, ja katsotaan asiaa eteenpäin.
Yleensähän se on muutenkin, että jos on vuosi yritystä takana, eikä ole tärpännyt niin sitten jatkohoitoihin.
Ja mulla alkaa sitten siinä helmikuussa olemaan se vuosi täynnä.
Ok. Onkohan tuo vuosi ihan ehdoton? Omalla kohdallani vaan ajattelen, että vuosi tästä eteenpäin on aika paljon taas mun biologiselle kellolle.
 
Eipä tässä muuta kuin pikainen moikkaminen kaikille :wave: Ja onnitteluja kaikille plussaamisista :hug: Ihana lukea onnellisia postauksia ja katsella tuplaviivoja yms. Jospa sitä vielä meilläkin pari punaviivaa saisi testiin... Niin ja ennenkaikkea sen nyytinkin syliin... :heart: Mutta... leikimme tässä muutaman viikkosen kaniinia vaihteeksi.. :D Mutta täytyy käydä sillon tällön täälläkin pyörähtelemässä. :popcorn:
:wave:
 
Onnea Leolle kuulumisista ja lämmin hali miss piggylle.

Mulla on ihan hämärämeininkiä tää homma. Edellisen postauksen jälkeen alkoi menkkakivut kp27 ja vuotoa tuli yks teelusikallinen jos sitäkään ja se oli ihan mustaa ja eilen kp28 tuli samanlainen satsi koko päivän aikana. Testasin viivanpaikat. Tänään kp29 ja vahvasta aamupissasta tein selkeän punaisen haamun, jonka asiakkaan yhtäkkisen ilmestymisen vuoksi näin vasta testiajan jälkeen. Otin siitä kuvan ja laitan kun oon koneel. Siitä innoissani tein parin tunnin pidätyksestä sen toisen tikun paketista, jossa ei kuitenkaan näkyvillä kuin jotain hyvin hyvin haaleaa (näytän senki myöh). Kummassakin näkyi testiajan jlk jotain, siis kuivana ja aamun testissä aika hyvin. Aamulla alkoi taas kouristaa ja iltapäivällä kovinkin ja tuntui et side ihan veressä ja kun kävin katsomassa siellä oli vaan verensekaista limaa eikä sen jälkern ootarvinnu vaihtaa pikkuhousunsuojaa.. Mitä ihmettä siis on tekeillä???? Joko on myöhäinen kiinnittyminen tai sitten mun menkat on tooosi oudot vaikka se ei selitä sitä aamuhaamua. Lämpö on vieläkin koholla n. 0,7 astetta. Mitään raskausoireita ei ole. Sori virheet ku näppäilen kännyl. :D

Nonni, nyt mä pistän tulee noita tikkukuvia. Siitä toisesta en ollu saanu sellasta kuvaa, että näkyis koneella, kamerassa vain pikkukuvassa, mut siitä aamun tikusta sain jotain näkyviinki.

Tässä on ne ekat kuvat. Eka kunnon kameralla ja loput kännyllä, ku akku loppu kamerasta.




Mitä mieltä ootte koko hommasta? Nyt mä kaipaan järkipuhetta.. :D

Ps. Luonnossa näkyi paljon paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Taikatyttö, omasta kokemuksesta voin sanoa, että ainakin yksityisellä puolella toi vuosi ei ole ehdoton raja. Siellä asioita katsotaan tapauskohtaisesti. Ite lopetin pillerit 8/2011, mutta varsinainen yritys alkoi vasta 12/2011-1/2012 paikkeilla. Helmikuussa gynellä käydessä se anto primolutit 4 kk käyttöön ja sanoi, että jos en raskaudu sinä aikana ja kierto lähde toimimaan ilman lääkkeitä, niin soittele takas. Olikohan se nyt heinä-elokuuta, kun soittelin sitten sille ja se anto lähetteen jatkotutkimuksiin ja -hoitoihin. Nyt ollaankin jo käyty ensikäynnillä, mies on tutkittu ja clomit ja inssit otetaan käyttöön heti sen jälkeen kun käyn seuraavan kierron alussa aukkarissa. Yksityisellä siis hyvin nopeaa toimintaa ja sinne pääsee heti, kun vaan varaa ajan. Julkiselle kai toi vuosi on aikalailla se raja, mutta voi olla että osaavat ottaa sun iän huomioon sielläkin. Yksityisellä ikä huomioidaan varmasti. Mulla ikää vasta 26 v, mutta diagnosoitu pco, joka nopeuttaa hoitojen etenemistä.
 
Viimeksi muokattu:
Mun on pakko tänne nyt kirjoittaa tuosta pco:sta. Mulla on se ja puolen vuoden metformiinilääkityksen jälkeen olen raskaana. (vauva olisi saanut tulla jo 3v.ajan) Mulla oli loistogyne, joka tiesi metujen auttavan monelle. Olen normaalipainoinen, eukä verensokereissa ole ollut vikaa, mutta insuliinresistenssi yleistä pco:ssa. Lääkäri kirjoitti mulle alkuvuodesta metut ja foolihappoa. Sanoi, että yleensä sitä vaan jossain vaiheessa sitten ollaan raskaana ja näinhän siinä kävi. Ihmettelen, että tästä halvasta ja kevyestä hoidosta ei kaikilla gyneillä ole tietoa. Yksi gyne mulle meinaa sanoi, että en sinulle näillä sokeriarvoilla metformiinia määrää. Multa voi yv:nä kysyä lisää asiasta ja jos haluaa tietää lääkärin nimen.
Teroluteja söin kanssa joskus pitkään, mutta ne eivät auta ovuloimaan.
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Rohkaisevaa kuulla, Tatja ja onnea raskaudesta! :) Mä kanssa olen normaalipainoinen, eikä mulla ole muita pco:n juttuja kuin monirakkulaiset munasarjat. Täytyypä kysäistä tuosta metformiinista kun menen aukkariin. :) Mulle siitä ei ole mitään puhuttu. Sanottu vaan, että toivottomalta luomuraskaus näyttää, otetaan pian clomit käyttöön ja suoraan inssiin, vaikka miehen tavara priimaa.
 
Pele, kyllä tossa munkin mielestä selkee viiva on? Tosin itsekin kyllä oon saanut joihinkin testeihin ihan aiheettomasti aika selkeitäkin haamuja, mutta ehkä mä sinuna menisin veritestiin jos vain mahdollista, niinkuin metsämansikkakin tuolla jo ehdotti.
 
Tässä se testi vielä kuivana...

mä näen tuossa tuon tummemman viivan, mutta näen myös ihan sen vieressä vaalean viivan. ihan sen siis kyljessä oikella. näkyi myös jossain kuvassa tuossa sun aikaisemmassa viestissä. eli niinkuin tuo hiukan ehkä jopa puna väriä hehkuva viiva olis siinä viivanpaikan vieressä. Tässä kuivahtaneessa se vaalea viiva näkyy selvemmin. toivotaan, että tuosta selkenis.
 
miss_piggy
Mulla ikää 31, silti se yksityinen lääkäri meinas, että homma saataa hoitua teroilla, ja tammikuuhun joudun odotella... Aika erikoista...en tästä enää nuorenekaan ja mulla on ollu nuoresta asti ongelmana epäsäännölliset menkat ilman pillereitä.
 
Te nyt ette tiedä mua, kun olen niin uusi kirjoittelija, mutta vähän aikaa jo teidät "tunteneena", kun olen palstaa lueskellut, pahoittelen sunflower ja pele. (toki myös muutkin pettyneet) Luo pelkoa itselle, vaikka vasta tällä erää yk1 menossa, että kesken menee, kemiallinen, tuulimuna... Silti en osaa olla testailematta kaikin keinoin jo mahdollisimman aikaisin. Ei varmaan kannattaisi, mutta minkä sitä itselleen voi..
 
Täälläkin negaa ja täti rynnisti paikalle tossa pari päivää sitten. Plääh.

Olen nyt ottanut muutaman konstin käyttöön, saas nähdä auttaako ne mitään. Konstit ovat seuraavat: kofeiini pois, eli juon kofeiinitonta kahvia. Greippimehua lasillinen päivässä, soijarouhetta jogurtin sekaan ja sitten vielä tyrnirouhetta. Tilasin myös siittiöystävällistä liukkaria, sitäkin välillä tarvii.

Muistelen nimittäin semmosta, että viimeksi raskaaksi tullessani söin soijaa ja tyrniä. Toivon niistä nyt edes plasebovaikutusta...

Tsemppiä ja plussatuulia sekä tarrasukkia kaikille tarvitseville!
 
Täällä kirjoittelen ekaa kertaa tänne koska testiviivoista haluaisin hieman apuja.
Tein ensimmäisen haamun kp26 eli n.dpo11. Siitä alkaen olen joka päivä testannut hitusen ehkä vahvemman mutta siltikin aika haalean plussa. Olen käyttänyt sofi one step herkkiä liuskoja, joiden herkkyys 10.

Kp29 (dpo13) tein sofi one step herkällä liuskalla haalean plussan ja siitä samasta pissasta cb digillä raskaana 1-2.
Nyt menossa kp31 ja dpo15. Ja tänään tein prismasta ostetulla (25herkkyys) testillä myös plussan mutta se ei ole yhtä vahva kuin kontrolliviiva.

Kierto minulla on yleensä 28-32. Nyt ihmettelenkin että miten noihin testeihin ei tule selkeää plussaa. Pitäisikö nuo plussat olla jo vahvempia tässä vaiheessa?
Oireena on nännien arkuutta ja aiemin alavatsan nipistelyä..
En nyt saanut/osannut laittaa kuvaa tähän liitteeksi.
 
miss_piggy
Aamuruska: Välttämättä tuossa vaiheessa ei vielä tule tuon selkeämpää plussaa, kuitenki vasta menossa dpo 15, joten aikaisessa vaiheessa on. Viiva ehtii vahvistua vielä monet kerrat.

Noista kaikista mahollisista apukeinoista: Just tuli postilaatikkoon myös siittiöystävällistä liukkaria, Conceive plus-merkkiä. Lisäks otan joka aamu maitohappotabletin, foolitabletin ja monivitamiinin. Juon myös joka päivä (lähes ainakin) greippimehua, ja illalla otan vielä toisen maihtohappotabletin.
Kahvia en juo muutenkaan kuin kupin päivässä aamuisin, en tupakoi, alkoholia juon korkeintaan varmaan kerran kuussa.
 
^Raskaushormonihan tuplaantuu yleensä joka toinen päivä ja jos tekemissäsi testeissä viivat ovat tasaisesti vahventuneet niin se on jo merkki normaalisti etenevästä raskaudesta. Se miten paljon ja missä vaiheessa raskautta raskaushormonia erittyy virtsaan on yksilöllistä ja niin kauan kun viivat kuitenkin tummenevat ei oo hätää. Mulla esikoisen kohdalla testiviiva oli kontrolliviivan vahvuinen vasta viikoilla 6 tai 7.

Aamuruskalle siis vastaus :)
 

Yhteistyössä