Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

Kopsaan törkeesti saman tekstin kun toisestakin keskustelusta, sen verran pitkä teksti etten jaksa kirjottaa uudelleen:

Törkeesti vaan omaa napaa tällä kertaa. Kun nyt tässä toivun tästä kp 1:stä ja haluan käydä taistoon vielä isommalla energialla.
Elikkäs kertokaa kaikki kikat millä voisi raskautua helpommin/paremmin/varmemmin?? greippimehu, foolihappo ja d-vitamiini käytössä tällä hetkellä. Sama kuin ovistestit, eli ainakin puuhaillaan oikeana ajankohtana, mutta se ei nyt tosiaan tunnu riittävän. Ja ovuloinkin jopa nykyisin.

Sitten toinen asia joka mietityttää ja haluaisin kokemuksia jos teillä on sellaista jaettavaksi. Jos tästä nyt lähtisi lapsettomuusklinikalle/gynelle hakemaan apua tähän tilanteeseen. Ja ajatellaan näin, että meillä vikana olisi vain mun pcos, joka nyt ihan ok koska ovuloin ja kierrot on tasaantunut. Mutta tuntuu että saan keskenmenoja ja kemiallisia aina jos raskaudun. Niin mitä hoitoa ne meille voisi antaa, eihän kauhen isoihin hoitoihin ruveta jos kaikki on suhteellisen ok. Onko jotain lääkettä tms millä voi tehostaa ovista ja että kiinnittyminen tapahtuisi paremmin, tai ainakin ettei heti menisi raskauden kesken??
Tätä kysyn siksi, että tietäisin vähän mihin varautua rahallisesti kuin henkisestikin.
 
Kopsaan törkeesti saman tekstin kun toisestakin keskustelusta, sen verran pitkä teksti etten jaksa kirjottaa uudelleen:

Törkeesti vaan omaa napaa tällä kertaa. Kun nyt tässä toivun tästä kp 1:stä ja haluan käydä taistoon vielä isommalla energialla.
Elikkäs kertokaa kaikki kikat millä voisi raskautua helpommin/paremmin/varmemmin?? greippimehu, foolihappo ja d-vitamiini käytössä tällä hetkellä. Sama kuin ovistestit, eli ainakin puuhaillaan oikeana ajankohtana, mutta se ei nyt tosiaan tunnu riittävän. Ja ovuloinkin jopa nykyisin.

Sitten toinen asia joka mietityttää ja haluaisin kokemuksia jos teillä on sellaista jaettavaksi. Jos tästä nyt lähtisi lapsettomuusklinikalle/gynelle hakemaan apua tähän tilanteeseen. Ja ajatellaan näin, että meillä vikana olisi vain mun pcos, joka nyt ihan ok koska ovuloin ja kierrot on tasaantunut. Mutta tuntuu että saan keskenmenoja ja kemiallisia aina jos raskaudun. Niin mitä hoitoa ne meille voisi antaa, eihän kauhen isoihin hoitoihin ruveta jos kaikki on suhteellisen ok. Onko jotain lääkettä tms millä voi tehostaa ovista ja että kiinnittyminen tapahtuisi paremmin, tai ainakin ettei heti menisi raskauden kesken??
Tätä kysyn siksi, että tietäisin vähän mihin varautua rahallisesti kuin henkisestikin.
Minä edelleenkin liputan sen aspiriinin puolesta. Kahdessa kierrossa kerkesin käyttää joista molemmista raskauduin. Toinen meni kesken ja toinen nyt onnellisesti potkuttelee masussa :love:

Sillä pitäisi olla juurikin vaikutusta kohdun verenkieroon ja kiinnittymiseen.

Tsemppiä kovasti haaveilija! Minä niin toivoin, että nyt olisi ollut teidän vuoro.
 
Minä edelleenkin liputan sen aspiriinin puolesta. Kahdessa kierrossa kerkesin käyttää joista molemmista raskauduin. Toinen meni kesken ja toinen nyt onnellisesti potkuttelee masussa :love:

Sillä pitäisi olla juurikin vaikutusta kohdun verenkieroon ja kiinnittymiseen.

Tsemppiä kovasti haaveilija! Minä niin toivoin, että nyt olisi ollut teidän vuoro.
Mä kokeilin disperiiniä kolmessa kierrossa, ekassa niin että otin alusta asti sen 100mg. Ja siinä kierrossa en edes ovuloinut, eli disperiini saattoi haitata ovulaatiota. Ja kahdessa kierrossa otin oviksesta kierron loppuun sen 100mg, ja ei ainakaan sillon ollut mitään apua. Jopa mietin että oisko voinut jopa haitata raskautumista, jos kerran haittasi ovulaatiotakin.
Mutta tämä kaikki on ihan jossittelua..voishan sitä jossain vaiheessa ainakin taas kokeilla. Vai pitäisikö kokeilla vaikka vaan 50mg päivässä??
 
Tulin kurkkaa :)

Onnea plussista ja tsempit täällä oleville tutuille!

Haaveilija; meillä taustaa sen verran että yritystä oli 2v ja kaksi km.. kroppa ei toiminut enkä juurikaan kunnolla ovuloinut. Pcos todettu johon sain clomit heti ekan km jälkeen ja toisen km jälkeen metforemit. Ruokavaliona vhh ja näillä kroppa alkoi säännöllistää kiertoa ilma clomeja jopa. Tärppukierrossa söin 1tbl clomeja määrätyn 3tbl sijaan kp 3-7. Ja jatkoin metforemejä plussan jälkeenkin koska olin lukenut että saattaa ehkäistä keskenmenoja.
Ovistikut toki oli käytössä.

Onhan tää vieläkin välillä ihmettelyä että oikeestiko meitä viimein onnisti!
Tsempit!

Pisamapeikko ja pikkutatti 23+1
 
Kopsaan törkeesti saman tekstin kun toisestakin keskustelusta, sen verran pitkä teksti etten jaksa kirjottaa uudelleen:

Törkeesti vaan omaa napaa tällä kertaa. Kun nyt tässä toivun tästä kp 1:stä ja haluan käydä taistoon vielä isommalla energialla.
Elikkäs kertokaa kaikki kikat millä voisi raskautua helpommin/paremmin/varmemmin?? greippimehu, foolihappo ja d-vitamiini käytössä tällä hetkellä. Sama kuin ovistestit, eli ainakin puuhaillaan oikeana ajankohtana, mutta se ei nyt tosiaan tunnu riittävän. Ja ovuloinkin jopa nykyisin.

Sitten toinen asia joka mietityttää ja haluaisin kokemuksia jos teillä on sellaista jaettavaksi. Jos tästä nyt lähtisi lapsettomuusklinikalle/gynelle hakemaan apua tähän tilanteeseen. Ja ajatellaan näin, että meillä vikana olisi vain mun pcos, joka nyt ihan ok koska ovuloin ja kierrot on tasaantunut. Mutta tuntuu että saan keskenmenoja ja kemiallisia aina jos raskaudun. Niin mitä hoitoa ne meille voisi antaa, eihän kauhen isoihin hoitoihin ruveta jos kaikki on suhteellisen ok. Onko jotain lääkettä tms millä voi tehostaa ovista ja että kiinnittyminen tapahtuisi paremmin, tai ainakin ettei heti menisi raskauden kesken??
Tätä kysyn siksi, että tietäisin vähän mihin varautua rahallisesti kuin henkisestikin.
Veikkaan että sulta tutkittaisiin ensin verikokeilla ovuloitko kunnolla (ilmeisesti jotenkin jos kerran kemiallisia tulee) ja muutenkin että kaikki verihormoniarvot on ok. Onko sulla otettu jo verikokeet siis?
Sitten luulen että voisi laitella Clomia, jos ovulaatio on heikohko, tai toisaalta sitten keltarauhashormonin tukemaan luteaalivaihetta ja limakalvoa. Itse siis ihan Dextraan menin gynelle, joka erikoistunut lapsettomuuteen. Ja terveyskeskuksessa otettiin verikokeet, eli sinne varasin omalääkärille ajan.
 
pisamapeikko mulla on ollu metforemi käytössä jo puolen vuoden ajan, ainakin se on auttanut ovulaation tapahtumisessa ja kierron tasaamisessa. Clomit saattaisi ollakin se seuraava askel :)

Välli Multa on otettu aikasemmin jotain verikokeita, mutta kun en millään muista mitä on otettu. Mäkin käyn yksityisellä gynellä, kuka on erikoistunut lapsettomuuden htoioon, mä käyn vaan mehiläisellä. Gyne sano viime kerralla että jos ei kierto oo tasaantunu ja ovulaatio tapahdu 6kk aikana niin otetaan lääkkeitä ovulaatioon avuksi. Mutta mitäs nyt kun luultavasti ovuloin, ei vaan tärppää silti. Voinkohan silti saada ovulaatioon jotain apua?? ei tartte tietää vastausta, kunhan kyselen silti :DKeltarauhashormonia söin jo vuoden ajan, viime gynekäyntiin asti. Kunnes se sano, etten pysty ovuloimaan jos käytän sitä. Eli terolutia söin. Niin olen saattanut koko vuoden ehkäistä sillä tietämättäni :unsure:

Tilasin juuri maca.kapseleita, gelee royale kapseleita ja mama vitamiineja. Ei se ota jos ei annakaan :LOL:
 
Ovulaatioplussa voi tulla heikostakin oviksesta ja progekoe kertoo sen. Mulla tuli ovulaatio mutta todella heikot (josta ilmeisesti johtui km:t) eikä proge ikinä ollut yli 18.. tässä tärppikierrossa ei progea ees mitattu eikä folleja ultrattu kun ei ees ollu ns.yritystä.
 
pisamapeikko mulla on ollu metforemi käytössä jo puolen vuoden ajan, ainakin se on auttanut ovulaation tapahtumisessa ja kierron tasaamisessa. Clomit saattaisi ollakin se seuraava askel :)

Välli Multa on otettu aikasemmin jotain verikokeita, mutta kun en millään muista mitä on otettu. Mäkin käyn yksityisellä gynellä, kuka on erikoistunut lapsettomuuden htoioon, mä käyn vaan mehiläisellä. Gyne sano viime kerralla että jos ei kierto oo tasaantunu ja ovulaatio tapahdu 6kk aikana niin otetaan lääkkeitä ovulaatioon avuksi. Mutta mitäs nyt kun luultavasti ovuloin, ei vaan tärppää silti. Voinkohan silti saada ovulaatioon jotain apua?? ei tartte tietää vastausta, kunhan kyselen silti :DKeltarauhashormonia söin jo vuoden ajan, viime gynekäyntiin asti. Kunnes se sano, etten pysty ovuloimaan jos käytän sitä. Eli terolutia söin. Niin olen saattanut koko vuoden ehkäistä sillä tietämättäni :unsure:

Tilasin juuri maca.kapseleita, gelee royale kapseleita ja mama vitamiineja. Ei se ota jos ei annakaan :LOL:
Tuosta keltarauhasesta.. Itse käytin lugesteronia 200mg x3pvä vasta oviksen jälkeen koska nimenomaan saattaa estää liian aikaisin käytettynä ovulaation. Ovisplussankin jälkeen odotin puoltoista-2vrk ennen kuin aloin laittaa. Primaspan eli aspirin ei estä ovista. Burana kylläkin. Itse käyttänyt 100mg primaspania huhtikuusta asti ja ovuloinut. Ja tämä raskaus alkoi toukokuussa eikä tällä kertaa ole mennyt kesken. 4 km jälkeen positiiviset muutokset keltarauhasella ja primaspanilla.
Rv 15+6
 
Ovulaatioplussa voi tulla heikostakin oviksesta ja progekoe kertoo sen. Mulla tuli ovulaatio mutta todella heikot (josta ilmeisesti johtui km:t) eikä proge ikinä ollut yli 18.. tässä tärppikierrossa ei progea ees mitattu eikä folleja ultrattu kun ei ees ollu ns.yritystä.
Miten toi progekoe otetaan, tiettyyn aikaan kierrossa vai miten? Kuinka usein ja verestä ilmeisesti? Näkykö heikko ovis jotenkin muuten kuin progekokeissa??
 
Tuosta keltarauhasesta.. Itse käytin lugesteronia 200mg x3pvä vasta oviksen jälkeen koska nimenomaan saattaa estää liian aikaisin käytettynä ovulaation. Ovisplussankin jälkeen odotin puoltoista-2vrk ennen kuin aloin laittaa. Primaspan eli aspirin ei estä ovista. Burana kylläkin. Itse käyttänyt 100mg primaspania huhtikuusta asti ja ovuloinut. Ja tämä raskaus alkoi toukokuussa eikä tällä kertaa ole mennyt kesken. 4 km jälkeen positiiviset muutokset keltarauhasella ja primaspanilla.
Rv 15+6
Onko disperiini sama asia kuin primaspan, eikö ole sama vaikuttava aine? Jos sen ottais kuitenki takas käyttöön..hmm pitää miettiä ja ottaisko nyt jo heti vai vasta oviksesta lähtien.
 
pisamapeikko mulla on ollu metforemi käytössä jo puolen vuoden ajan, ainakin se on auttanut ovulaation tapahtumisessa ja kierron tasaamisessa. Clomit saattaisi ollakin se seuraava askel :)

Välli Multa on otettu aikasemmin jotain verikokeita, mutta kun en millään muista mitä on otettu. Mäkin käyn yksityisellä gynellä, kuka on erikoistunut lapsettomuuden htoioon, mä käyn vaan mehiläisellä. Gyne sano viime kerralla että jos ei kierto oo tasaantunu ja ovulaatio tapahdu 6kk aikana niin otetaan lääkkeitä ovulaatioon avuksi. Mutta mitäs nyt kun luultavasti ovuloin, ei vaan tärppää silti. Voinkohan silti saada ovulaatioon jotain apua?? ei tartte tietää vastausta, kunhan kyselen silti :DKeltarauhashormonia söin jo vuoden ajan, viime gynekäyntiin asti. Kunnes se sano, etten pysty ovuloimaan jos käytän sitä. Eli terolutia söin. Niin olen saattanut koko vuoden ehkäistä sillä tietämättäni :unsure:

Tilasin juuri maca.kapseleita, gelee royale kapseleita ja mama vitamiineja. Ei se ota jos ei annakaan :LOL:
Mun käsittääkseni määrää heikkoonkin ovulaatioon. Mulla itellä 2tbl Clomia ainakin tässä kierrossa aikaisti 3 päivää ovulaatiota, odotin että ovis oli tapahtunut ja sitten vasta aloitin Terolutit.
Mieskin osti Maca-jauhetta eilen. Maku hyi mut pakko se on testata. Laitappa mieheskin syömään, edistää siittiötoimintaakin ;)
 
Onko disperiini sama asia kuin primaspan, eikö ole sama vaikuttava aine? Jos sen ottais kuitenki takas käyttöön..hmm pitää miettiä ja ottaisko nyt jo heti vai vasta oviksesta lähtien.
On sama. Mutta primaspania saa myös ilman reseptiä. Ja eri vahvuisena. Saa muistaakseni 50mg paketissakin. Mulla vaan lapsettomuuspuolen gyne määräsi 100mg aina rv 36 asti.
 
Siis kun kaivoin tunnukseni naftaliinista niin mä vannoin, että tästä himodippaajien joukosta pysyn tällä kertaa poissa. Oon vaan siellä keskenmenon jälkeen kuumeilevissa ja luomualuomua, ei stressata ja tjot.
No joo, en tietenkään pysynyt. Eka vaan lueskelin vähän ja sitten aloitin loppukierron raskaustestien kuluttamisen (koska ovistestit - ei todellakaan tällä kertaa!) ja yhtäkkiä olinkin tilannut 60 ovistestiä ja 40 raskaustestiä kun kyllä tässä kuitenkin vierähtää aikaa niin on sitten moneen kiertoon valmiiksi.. Päätin siis tulla kaapista koska minkä kissa karvoilleen mahtaa vai miten se nyt meni.

Eli moi kaikki! Viimeksi hengailin täällä vuonna 2013 eli pientä taukoa sentään.
Nyt yrityksen alla toinen pikkutyyppi tähän perheeseen. Takana yksi keskenmeno kesäkuussa ja nyt eletään jälleen loppukiertoa. Kp tänään 30/28-35 (viime kierto oli pitkä eli ton 35, muuten on menty peruskakskasilla). Nokka tukkeutunut ja vv muuttunut paksuksi, venyväksi ja sellaiseksi.. limaiseksi. Ehkä vähän kellertäväksi? Dipattu on ofc, mutta neganega tähän saakka. Ovista en oo saanut kiinni eli ei hajuakaan dpoista tai muista. Mutta ääääääää jännittää! Haluan niin kovasti olla raskaana et ihan riipii tää ajan h-i-d-a-s kuluminen.
Olikohan tässä tarpeeksi noin niinku ekaksi viestiksi? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Menkat näyttää loppuneen jo eilen, oli muutenkin vaan ihmeellistä veristä limaa mitä sen reilu vuorokauden tuli. Ajattelin että kokeilen nyt noilla vikoilla testeillä, että jos oiskin ollut jotkut "valemenkat"..mutta kivaa viivanpaikkaa antaa one step sekä pc :mad:

http://aijaa.com/8QHKcQ
http://aijaa.com/XbKGGe

Kyllähän se kunnon plussa jo pitäis olla jos valemenkat ois ollu..:cautious:
Mielenkiintoinen tuo haamulainen :alien: Näkyy vielä kuvissakin noin selvästi. En mä ikinä ole onnistunut testeihin tuollaisia saamaan, jos en ole ollut raskaana.
 
Heippa! Kovasti tunnistan itseni monien piinailuista :) itsellä sellainen tilanne, että kp 20 menossa ja dpo 7. Dpo 5 ja nyt 7 tullut hyvin niukkaa ruskeaa vuotoa ja menkkamaista kipuilua. Dpo 5 lämmöt kävi 35.9 ja nyt noussut 36.1 (norm 36.2).. Mulla oireina väsymys, menkkamaiset kivut ja vihloo välillä muniksiin. Koskaan ei vuotoa ole ollut kierron keskellä enkä aikaisemmistakaan raskauksista sellaista muista olleen. Edelliset kierrot olleet pitkiä.. Kiinnostavaa nähdä mitä ens viikko tuo mukanaan :)

Haaveilija-31 mikä dpo sulla menossa siis?
 
Heippa! Kovasti tunnistan itseni monien piinailuista :) itsellä sellainen tilanne, että kp 20 menossa ja dpo 7. Dpo 5 ja nyt 7 tullut hyvin niukkaa ruskeaa vuotoa ja menkkamaista kipuilua. Dpo 5 lämmöt kävi 35.9 ja nyt noussut 36.1 (norm 36.2).. Mulla oireina väsymys, menkkamaiset kivut ja vihloo välillä muniksiin. Koskaan ei vuotoa ole ollut kierron keskellä enkä aikaisemmistakaan raskauksista sellaista muista olleen. Edelliset kierrot olleet pitkiä.. Kiinnostavaa nähdä mitä ens viikko tuo mukanaan :)

Haaveilija-31 mikä dpo sulla menossa siis?
Dpo 14-15 menossa, jos ei lasketa ihme vuotoa mukaan. Kyllä se mun mielestä pitäis paremmin näyttää viivaa jos raskaana olisin.
 
Hei, täällä olis yks piinailija/hätähousu myös, joka ilmoittautuis mukaan piinailemaan:rolleyes: yk5 menossa, ovishymy tuli kp19 ja nyt olis dpo9 menossa.
Oviksen jälkeen lämmöt nousi 36.6-8. Normilämpö max.36. Perjantaina lämpö nousi 37 ja flunssainen olo, eilen nostatti kuumeen 38.2 ja todella kipee olo. Lievä yskä ja nuhaa myös. Olen täs panadolia vedelly ja lämmöt laskenu nyt sinne 36.2 aamupvllä eli ei varmaan toivoa enää raskaudesta. Ehdittiin miehen reissun takia hyödyntää 1 kerta päivää ennen ovista aikaisin aamulla. Eli raskaudenmahdollisuus on mut tunne on taas sellanen et ei mun mahas mikään oo kiinnittynyt.
Tänään ollu muutaman kerran munasarjoilla menkkamaista tunnetta. Kierronpituudet vaihtelee 29-35, mutta harvoin on alle 30pv. Yleensä 31-35. Ei siitäkään tarkkaa tietoa millon menkat pitäis edes alkaa. Aikaisemmilla kierroilla ollaan vähän missattu ovulaatiota, kun olen luullut sen olevan kp13-14. Luulin et se tulee suunnilleeen samaan aikaan kierronpituudesta riippumatta mut eipä se sittenkään niin oo.
 

Yhteistyössä