Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

@skäbää Soita terveyskeskukseen ja pyydä lähete veren hcg-mittaukseen? Eräs tuttu ei koskaan saanut raskaustestiin kahta viivaa vaikka teki useamman testin ja menkat oli jo pari viikkoa myöhässä. Soitti terveyskeskukseen koska pelkäsi että jotain on vialla, siellä otettiin myös hcg verestä ja sai sitä kautta tietää syyn menkkojen puuttumiselle :)
 
  • Tykkää
Reactions: skäbää
Superisti kiitos vastauksista!
Mä soittelen maanantaina ajan verikokeeseen, täällä käyty läpi jo kaiken maailman kohdunkaulan syöpä ajatuksetkin et onko kaikki kunnossa, salamatkustaja olisi kyllä enemmän kuin tervetullut.
Plussa tuulia kaikille, palaan uudemman kerran kertomaan mitä tapahtui
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Mä tikutin myös tässä kierrossa kaksi ovulaatiota, 20päivän välein. En tiedä mistä johtuu, mutta voisin kuvitella, että se ensimmäinen oli vain yritys irrota ja toinen sitten oikea irtoaminen tai ehkei sekään irronnut. Mulla välissä vielä vain 2 päivää kestäneet menkat, eli kaipa tuo jotain kertoo siitä, että yrittää sitä munasolua sieltä irrotella jos menkatkin loppuu kuin seinään
Mullakin oli välissä päivän kestävää rusehtavaa vuotoa ja siihen loppu. Jospa se nyt olis toisella yrittämällä päässy irtoamaan ni tuu hirveen pitkää kiertoa! (y) ehkä uus työpaikka on pistäny kropan stressaamaan (vaikka ite oon kyllä vaan nauttinu uuesta työstä) ja siksi on nyt kierto ihan kujalla :eek::D tänään kp 32/28 eikä vieläkään menkkoja. Eilen testasin taas negan..
 
Menkat ei ole alkaneet ja ovistesti edelleen plussa. Olin eilen ja tänään ostamassa raskaustestiä mutta totesin että ei ole mitään oireita. Jos kuitenkin kierto sattuukin olemaan vaan pidemmästä päästä, niitä tulee vuodessa 1-2 kapppalettta joissa ne on päivinä 30-31 pitusia kiertoja. Tänään kp 30 ja tosiaan pe oli nega ovistestissa ja eilen kahdessa plussa ja tämän aamun testissä taas plussa... jännittää.

Ajattelin odotella ainakin tämän ja ehkä huomisenkin. Viimeistään ti on tehtävä raskaustesti.

Oman kokemukseni perusteella ovistestit näyttää täysin negaa tässä vaiheessa kiertoa. Silloin kun olin raskaana tein ovistesti vasta rv6 ja silloin se oli tosi tosi plussa...
 
  • Tykkää
Reactions: Mrs.Ö
Ovis taitaa nyt olla päällä.. sellaset jomotukset oli jonku aikaa aikasemmin, ja ärsytyspäänsärky päällä. Onkohan jo liian myöhästä ☹ vaiko unohtaa tää kierto jo.. mies vielä vähän kippeenä. Meillä siis koko perhe sairastanu, tää kierto jääny aivan täysin yrittämättä..
 
@Uusintayritys Mulla oli esikoisesta kiinnittymisvuotoa. Luulin että menkat alkoi, mutta vuoto loppuikin kokonaan parissa vuorokaudessa. Yhtään en muista mikä dpo se oli mutta sen muistan että vuotoa oli su ja ma ja tiistaina sain haamujen haamun. Haamu tuli muistaakseni dpo10 tai 11, joten siinä mielessä vois ollakin ;) Plussatuulia sinne :love:
 
@Uusintayritys Mulla oli esikoisesta kiinnittymisvuotoa. Luulin että menkat alkoi, mutta vuoto loppuikin kokonaan parissa vuorokaudessa. Yhtään en muista mikä dpo se oli mutta sen muistan että vuotoa oli su ja ma ja tiistaina sain haamujen haamun. Haamu tuli muistaakseni dpo10 tai 11, joten siinä mielessä vois ollakin ;) Plussatuulia sinne :love:

On kyllä jo ihan kunnon vuotoa että tuskin siitä enää kyse. :(

Pääasia että nyt tuli ees menkat niin pääsee uuteen normaaliin (toivonmukaan) kiertoon
 
http://aijaa.com/d2iXYH

Heippa kaikille!

Mrs.Ö ; oon ihan kahen vaiheilla. Siis kun ei ole yhtään semmoinen olo että olis menkat alkamassa tai että olisin raskaana. Ja vaikka testit on plussia niin ei toinen viiva kuitenkaan ole toista viivaa tummemki kuten silloin kun yleensä ollaan raskaana. Jotain oireita ilmennyt kutne palelu ja rinnat kipeet yms yms. mutta voi johtua täysin treeneistä ja siitä että tänään oli kylmempi kuin aiempina päivinä.

Samalla tuntuu että tää olisi kyllä aika pitkä kierto joita on harvoin.. Kellon tarkkaan alkanut aina menkat. En haluaisi siis hätäillä ja samalla stressaa... Mitäs jos oon vaan turhaan innostunut? Parempi vaan odotella niin kauan kuin menkat ei ala.

Mä lasken yleensä ensimmäisen tuhru päivänkin kiertopäivä 1. Mulla alko tuhru 8.4 illalla joskus 22 aikaan kun oltiin kavereiden kanssa viinillä. Samana yönä miehen kanssa harrastettiin seksiä eikä vuoto ollut vielä silloin alkanut mutta aamulla sänky oli ihan veressä. Joten olisko eka kiertopäivä sittenkin 9.4? Silloin tänään olisi vasta kp 29.

Ja sitten toinenkin asia.. en usko raskautumiseen koska oltiin sängyssä 18.4-19.4 välisenä yönä joka on ollut kp 12-13 tai sitten myöhäsemmän kiertopäivälaskelmien mukaan kp 11-12. Ja ovis olis laskureiden mukaan kp 14. Ja itselläni tuntui ihan vähän vaan haluja kp 14-kp15 ja ei ennen kauheesti eikä jälkeen. Ja seuraavan kerran oltiin sängyssä vasta 27.4 eli kp 20 (19) ja siitähän tämä ei ole voinut saada alkuaan... En tiedä..
 
Menkat ei ole alkaneet ja ovistesti edelleen plussa. Olin eilen ja tänään ostamassa raskaustestiä mutta totesin että ei ole mitään oireita. Jos kuitenkin kierto sattuukin olemaan vaan pidemmästä päästä, niitä tulee vuodessa 1-2 kapppalettta joissa ne on päivinä 30-31 pitusia kiertoja. Tänään kp 30 ja tosiaan pe oli nega ovistestissa ja eilen kahdessa plussa ja tämän aamun testissä taas plussa... jännittää.

Ajattelin odotella ainakin tämän ja ehkä huomisenkin. Viimeistään ti on tehtävä raskaustesti.

Oman kokemukseni perusteella ovistestit näyttää täysin negaa tässä vaiheessa kiertoa. Silloin kun olin raskaana tein ovistesti vasta rv6 ja silloin se oli tosi tosi plussa...

Mulla oli just ennen noita ihme menkkojen alkua ovisoireita, en tehnyt ovistestiä kuin vasta kp5 jolloin oli plussa, tiedä sitten kauanko se oli ollut jo plussana. Juili samalla tavalla munasarjaa kuin oviksessa mutta useamman päivän. Oli vielä kp 6 plussa ja siis vahvempi kuin kontrolli. Joko oot raskaana tai sitten sullakin aiemmin vaan yrittänyt munasolu irrota ja nyt yrittää myös. Käy hakee raskaustesti, luulis että näyttää jo jos ovistestikin plussaa :)
 
Apua oon ihan hysteerinen ja tarviin kipeesti teijän apua!!

Tänään on kp 29/27 ja odotin menkkojen alkavan eilen illalla tai viime yönä. Olen tehnyt ovistestejä viime päivät. Tai niin ainakin luulin.

Alku viikosta tein aluksi ovistestin joka oli täysin valkoinen toisen viivan kohdalla ja sitten vielä toisen joskus keskiviikkoja ja siihen tuli hento viiva. Ja sitten eilen kolmas ovistesti johon tuli vähän väriä mutta onhan se nega. Tänään sain kuitenkin ovistestiin kunnon plussan!

Ja minä jos joku olen aikoinaan kuluttanut ovistestejä raskaustestinä ja koskaan ei ole tässä vaiheessa tullut niihin mitään. Tässä vaiheessa menkatkin on tulleet.

Kunnes tajusin äsken että ne kaksi alku viikosta tehtyä ovistestiä olikin raskaustestejä ja sen takia tärisen täällä. Tallessa ei ollut enää se hentoa viivaa näyttänyt testi joten panikoin täällä.

Ja tässä eilen ja tänään tehdyt ovistestit;

http://aijaa.com/qhSoEM


Pitäisi lähteä perheen kanssa ostoksreissulle, ihan kuin pystyisin keskittymään mihinkään enää...

Huomasin nyt vasta tän. Siis oot tehnyt raskaustestejä luullen niiden olevan ovistestejä, eiköhän sitten oo onnittelun paikka :) varovaiset onnittelut siis :)

Äkkii testiostoksille
 
mä koitan huomenna napata testin, eiköhän ole aika päästä tästä piinasta. tein tosiaan vahingossa sofi one step raskaustestinkin alku viikosta mutta se oli kyllä haamu joten en sen varaan pistäis.. ja ovistestejä kun googletin niin on näyttäneet raskautta mutta antaneet joillekin myöls turhia toiveita tässä vaiheessa kiertoa, se vähän masensi..
 
Heipsan

Täällä tuli täti kyläilemään, ei tarvii paljoa soitella veri kokeeseen aikaa.
Kierto oli nyt tooosi pitkä, 52päivää?!
En ymmärrä, aina kierto ollut tasaisesti sama, no ehkä täällä päässä toivotaan vaan liikaa...
Mistähän ihmeestä sitä nyt pongaisi sen tulevan oviksen jos sitä tulee noin pitkässä kierrossa ollenkaan kun tikkujakaan ei ole. Täytyy varmaan tilata tikkuja. Humpsis plussatuulia silti kaikille!!!
 
Se on niin haalea :( nyt on ties mikä dpo... Auttakaa mua :( itken täällä
Mikä dpo about? Jos alle 20 ja päiväpissasta niin en olisi pätkääkään huolissani. :) Mulla ainakin vaihteli se juodun veden ja pidätyksen keston mukaan. Kovin moni myös laskee dpo:n täällä ilmeisesti ovistestin plussasta, mikä ei pidä paikkaansa. Tee ylihuomenna aamulla uusi? :) Ja sama merkki.
 
Päiväpissasta ehkä 2h pidätys. Anteeksi yksityiskohtaisuuteni..

Pitikin kysyä että mikähän dpo tässä on. Menkat alko 8 päivä niin että 22 aikaan vaan vähän punasta paperiin ja aamulla heräsin kunnon vuotoon eli 9.4.

Ovista en tikuttanut ja epäilin tapahtuiko sitä ollenkaan. Kierto 27 päivää joten laskurit anto oviksen kiertopäivälle 14 joka oli 21.4. Tunsin vähän ehkä haluja pe 21.4 ja la 22.4 mutta en tyypilliseen tapaani viikkoa putkeen. Pupuiltiin vaan 18.4-19.4 ja seuraavan kerran 27.4 eli voisi olettaa että se 18.4-19.4 ois tärpännyt. Nyt olis joku dpo18 ja siks pelottaa että ei ole kaikki kunnossa.
 
Jos ovis oli jo 21.4., matka kohtuun voi kestää viikon. Näin ollen hormonit on erittynyt sinulla pissaan vasta noin 8 päivää. Jos ovis oli vaikkapa 23. pvä... En arvioisi mitään viivan vahvuuden perusteella, etenkään noin pienellä pidätyksellä. Etenkään jos oli 25iu testi. Tekisin ylihuomenna aamulla uudestaan. Jos ei ole vuotoa, niin uskon että kaikki hyvin. Ja joskus sekin on normaalia. Zemppiä! :)
 
Viimeksi muokattu:
PS. Ovista ei ilman ultraa näe suht varmasti. Tikkujen plussastakin voi mennä 48 h. Ja tuntemuksia meillä valtaosalla on, mutta kolmen vuoden yrityksen jälkeen aloin tikuttaa niitä vasta joskus viime vuonna. Tuntemukset olivat aina tikun plussan aikoihin. Eli siitä voi mennä se parikin päivää. Toisilla hedelmöittynyt munasolu matkaa neljä päivää, toisilla sen viikon. Ja raskaustestit kyllä vaihtelee tasan sen pidätyksen mukaan. Itse olen saanut yhden keskenmenon aikaan 3,5 vuodessa ja testejä on tullut tehtyä aivan tuhoton määrä, kun meni seitsemän viikkoa keskenmenon jälkeen saada negatiivinen testi. Ja silloin näki kyllä eroja paljon pidätyksen mukaan.
Yritä ottaa rennosti ja iloita plussasta. :)
 

Yhteistyössä