Hain 4-vuotiaan lapseni tarhasta tänään ja siellä ryhmässä oli 9kk vauva

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
säälitti kyllä kun se söpöliini vaan pantiin makaamaan penkille kun muut puki uloslähtöä varten. Kyllä se taitaa olla niin ettei ole alle 1v paikka tarhassa. Tuossakin ryhmässä se vauva vei selvästi yhden henkilön huomion koko ajan, ettei ne isommat vaan loukkaa sitä pientä.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Ai eikö sitä sitten puettu pihalle? Mitä varte se siihe penkille nakattii. Onneks ei oo tarvinnu viedä tarhaa tota meiä ipanaa jos siä tommosta on touhu.
no sis kai pukivat, mutta jos ryhmässä on 12 lasta niin ei kaikkia ehdi samaan aikaan pukea.
 
Jaahas
Ja henkilökunta ensinnäkin kertoi sinulle, minkä ikäinen vauva on kyseessä ja ilmiselvästi aikoi jättää hänet siihen. Juu, ei ole kuitenkaan alle 1-vuotiaan paikka päiväkodissa, ei.
 
miu
Minä ainakin olen lapsen kanssa kotona niin pitkään kun mahdollista. Surettaa kun pienet lapset joutuu olemaan erossa äidistä ja isästä jossain vieraiden ihmisten seassa. Muita ihmisiä ja lapsia näkee kun kylästellään tai puistossa.
 
kyllä minäkin olen sitä mieltä että alle vuoden ikäinen on aivan liian pieni hoitoon. enkä veisi tuota omaa 2 veetäkään vielä, jos se paremmin viihtyisi kaksin äidin kanssa. ja toki rahatilanne toinen iso asia..

ihan vasta kaveri lähti opiskelemaan ja surutta laittoi 6kk vauvan hoitoon, mummolaan tosin aluksi, mutta nyt vuoden loppuun mennessä pph.lle. ihan hullua.

*muoks* ja tosiaan siitä syystä että "ei pää kestä kotona". noin pienen hetken ollut kotona eikä enää pää kestä?
 
Surullista on varmaan sekin että toooodella isoissa perheissä vauvat ja taaperot joutuvat odottamaan vuoroaan kun heitä puetaan, koska äidillä on vain kaksi kättä.
Miten muuten luulette että Aurinkokunta selviää katraastaan yksin? Varmasti siinä porukassa odotellaan että saadaan päälle puettua.
 
Hyi teitä
Ei muuten kolahtanut, omani vein 3 vuotiaina. Mutta häpeän kanssasisariani tästä ahdasmielisyydestä ja toisten asioiden mollaamisesta. Häpeän naisia ja pyydän jokaista toisia haukkuvaa häpeämään myös. Näinkö teidät on kasvatettu. . . ?
 
no
mun tyttö kohta kolme on hoidossa pienten ryhmässä. Hyvin ikäisekseen kehittynyt ja on siellä sylivauvojen kanssa. Siis tää on mun mielipide, mutta alle 1v eikä alle 2v todellakaan kuulu hoitoon vaan äitin ja isän syliä tarvii. Meen aina ihan sanattomaks kun meen tyttöö hakeen ja seuraan sitä touhua. Ymmärrän kyllä jos on pakko viedä, mutta sääli se on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hyi teitä:
Ei muuten kolahtanut, omani vein 3 vuotiaina. Mutta häpeän kanssasisariani tästä ahdasmielisyydestä ja toisten asioiden mollaamisesta. Häpeän naisia ja pyydän jokaista toisia haukkuvaa häpeämään myös. Näinkö teidät on kasvatettu. . . ?
Älyätkö edes itse hävetä haukkumistasi?
 
:D :D :D
Meillä on viimeisen 11 vuoden aikana moni lapsi aloittanut 9-kuisenakin enkä ole huomannut heissä mitään säälittävää. Iloisia ja tyytyväisiä palleroita. Tällä hetkellä pari sellaista on jo ensi vuonna eskariin lähdössä, eikä minkäänlaista traumaa näy tapahtuneen. :D

T: päiväkodin täti :)
 
Musta siinä ei ole mitään säälittävää, että äiti haluaa lähteä töihin. Säälittävää on se, että toiset luulevat tietävänsä mikä kenellekkin perheelle on hyväksi...
Ja vielä säälittävämpää on se, että äiti menettää oman mielenterveytensä, luulen että lapset tulisivat kärsimään siitä enempi kun päiväkodissa olosta.
 
Vieras
Kyllähän tähän maailmaan kaikenlaisia lastenhoitomalleja mahtuu. Minä jouduin 70-luvulla 3 kk ikäisenä hoitoon, kun ei se äitiysloma silloin pitkään kestänyt. Hengissä siitäkin selvittiin, kuten siitä kaksiviikkoisesta alkaen annetusta appelsiinimehustakin...
 
jokaisella saa tästäki olla oma mielipiteensä ja näkemyksensä, fakta on että kaikilla ei oo mahdollisuutta kotiin jäädä vaikka haluaiskin. Nää on aina perhe/tilannekohtaisia asioita, eikä niihin oo olemassa yhtä oikeaa ratkaisua.
 
vieras
Kukin tavallaan, itse en olisi edes lasta tehnyt jos en olisi pystynyt olemaan sen kanssa kotona. On hän sen verta tärkeä minulle.
Mutta en myöskään tuomitse toisten toimia.
 
siis
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mun tyttö kohta kolme on hoidossa pienten ryhmässä. Hyvin ikäisekseen kehittynyt ja on siellä sylivauvojen kanssa. Siis tää on mun mielipide, mutta alle 1v eikä alle 2v todellakaan kuulu hoitoon vaan äitin ja isän syliä tarvii. Meen aina ihan sanattomaks kun meen tyttöö hakeen ja seuraan sitä touhua. Ymmärrän kyllä jos on pakko viedä, mutta sääli se on.
voisitko täsmentää?miksi menet sanattomaksi?
en ole koskaan käynyt pienten ryhmässä.
omat lapset ovat olleet sekaryhmässä, jossa oli ehkä 2 kappaletta 0-2v -lasta ja muut 3-4v ja hoitajat hoitivat pääasiassa noita vauvoja. isompien kustannuksella. eli kyllä ne alle 1½v sai hyvän hoidon kun heitä oli vaan 1-2 kappaletta ja muut isompia, 2-4v.
 
kk
Meillä menee neiti 1v. 2kk ensi ma. ekaa kertaa hoitoon,tuttavalle perhepäivähoitajalle, itse olisin mielelläni kotona tuon pikku-vilpertin kanssa, mutta raha-asiat eivät sitä salli, joten pakko mennä töihin, teen kuitenkin vaan 2-3 vuoroa viikossa...siitä pidin kiinni ettei neiti joutuis hoitoon alle 1vuotiaana, mutta toisilla on tilanne eri ja on vaan vietävä pienempi hoitoon ja ymmärrän sen täysin, se on vaan tätä maailmaa, eikä näistä lapsista sen "erikoisempia"/traumaattisempia tule!
Ja kun me ollaan oltu tutstumassa muutamia kertoja paikassa niin neiti on ainakin nauttinut ihan älyttömästi siellä olostaan ja muista lapsista!
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllähän tähän maailmaan kaikenlaisia lastenhoitomalleja mahtuu. Minä jouduin 70-luvulla 3 kk ikäisenä hoitoon, kun ei se äitiysloma silloin pitkään kestänyt. Hengissä siitäkin selvittiin, kuten siitä kaksiviikkoisesta alkaen annetusta appelsiinimehustakin...
joo, mutta missä me silloin 70luvulla olimme hoidossa, jos se äitiysloma kerran kesti 3kk? naapurissako? vai yksin kotona? eihän hoitopaikkoja silloin kaikille ollut?
onhan se eri asia olla yksin naapurin lapsettoman tädin hoivissa kuin suuressa ryhmässä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja katay:
ja mä joudun viemään mun lapsen hoiton 9kk ikäsenä, rahatilanne ei salli jäädä kotiin...
Ilman haukkumista olisi mielenkiintoista kuulla minkälaiset tienestit on jos ei ole varaa, siis sekä sinun ja miehn jos on.?
 

Yhteistyössä