Hain 4-vuotiaan lapseni tarhasta tänään ja siellä ryhmässä oli 9kk vauva

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
katay
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja katay:
ja mä joudun viemään mun lapsen hoiton 9kk ikäsenä, rahatilanne ei salli jäädä kotiin...
Kohta tulee joku ja haukkuu sut lyttyyn. Siis miten vastuutonta hankkia lapsia, jos rahatilanne on huono. Tai jotain muuta vastaavaa. :LOL:
lapsiahan ei saa hankkii jos ei ole rikas....
 
Nämä on taas näitä ikuisuusaiheita täällä. Mutta todettakoon taas, että meillä kaikilla on niin eri lähtökohdat ja elämäntilanteet. Ja me kaikki (tai ainakin suurin osa) varmasti toimitaan oman perheen kannalta parhaalla mahdollisella tavalla. Mitä sitä toisten ratkaisuja arvostelemaan, kun ei taustoista tiedetä mitään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katay:
ja mä joudun viemään mun lapsen hoiton 9kk ikäsenä, rahatilanne ei salli jäädä kotiin...
Ilman haukkumista olisi mielenkiintoista kuulla minkälaiset tienestit on jos ei ole varaa, siis sekä sinun ja miehn jos on.?
ei ne tulot, vaan ne menot. meillä ainakin mies on pienipalkkaisessa (mutta vakituisessa) työssä. jos saatais kuukaudessa n.500e enemmän käteen, pärjättäis oikein hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katay:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja katay:
ja mä joudun viemään mun lapsen hoiton 9kk ikäsenä, rahatilanne ei salli jäädä kotiin...
Kohta tulee joku ja haukkuu sut lyttyyn. Siis miten vastuutonta hankkia lapsia, jos rahatilanne on huono. Tai jotain muuta vastaavaa. :LOL:
lapsiahan ei saa hankkii jos ei ole rikas....
Niin just :LOL: Ymmärsithän sä muuten, että toi oli läppä? Mä vaan komppasin sua :)
 
katay
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katay:
ja mä joudun viemään mun lapsen hoiton 9kk ikäsenä, rahatilanne ei salli jäädä kotiin...
Ilman haukkumista olisi mielenkiintoista kuulla minkälaiset tienestit on jos ei ole varaa, siis sekä sinun ja miehn jos on.?
mä saan äitiys pv rahaa n. 900 e käteen ja mies 2300 käteen...
 
katay
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja katay:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja katay:
ja mä joudun viemään mun lapsen hoiton 9kk ikäsenä, rahatilanne ei salli jäädä kotiin...
Kohta tulee joku ja haukkuu sut lyttyyn. Siis miten vastuutonta hankkia lapsia, jos rahatilanne on huono. Tai jotain muuta vastaavaa. :LOL:
lapsiahan ei saa hankkii jos ei ole rikas....
Niin just :LOL: Ymmärsithän sä muuten, että toi oli läppä? Mä vaan komppasin sua :)
ymmäsin... tää palsta vaan saa mut joskus niin vihaseks :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja katay:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katay:
ja mä joudun viemään mun lapsen hoiton 9kk ikäsenä, rahatilanne ei salli jäädä kotiin...
Ilman haukkumista olisi mielenkiintoista kuulla minkälaiset tienestit on jos ei ole varaa, siis sekä sinun ja miehn jos on.?
mä saan äitiys pv rahaa n. 900 e käteen ja mies 2300 käteen...
Teillä on ilmeisesti suuret lainat maksettavana?

 
katay
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katay:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katay:
ja mä joudun viemään mun lapsen hoiton 9kk ikäsenä, rahatilanne ei salli jäädä kotiin...
Ilman haukkumista olisi mielenkiintoista kuulla minkälaiset tienestit on jos ei ole varaa, siis sekä sinun ja miehn jos on.?
mä saan äitiys pv rahaa n. 900 e käteen ja mies 2300 käteen...
Teillä on ilmeisesti suuret lainat maksettavana?
jep... ja meitä ei tosiaan ole kuin ma, mies ja vauva 3kk
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuneiti dina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katay:
ja mä joudun viemään mun lapsen hoiton 9kk ikäsenä, rahatilanne ei salli jäädä kotiin...
Ilman haukkumista olisi mielenkiintoista kuulla minkälaiset tienestit on jos ei ole varaa, siis sekä sinun ja miehn jos on.?
ei ne tulot, vaan ne menot. meillä ainakin mies on pienipalkkaisessa (mutta vakituisessa) työssä. jos saatais kuukaudessa n.500e enemmän käteen, pärjättäis oikein hyvin.
No kuinka suuret menot on että ei ole varaa olla kotona?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja katay:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katay:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katay:
ja mä joudun viemään mun lapsen hoiton 9kk ikäsenä, rahatilanne ei salli jäädä kotiin...
Ilman haukkumista olisi mielenkiintoista kuulla minkälaiset tienestit on jos ei ole varaa, siis sekä sinun ja miehn jos on.?
mä saan äitiys pv rahaa n. 900 e käteen ja mies 2300 käteen...
Teillä on ilmeisesti suuret lainat maksettavana?
jep... ja meitä ei tosiaan ole kuin ma, mies ja vauva 3kk
Saako udella kuinka suuret lainat?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyi teitä:
Ei muuten kolahtanut, omani vein 3 vuotiaina. Mutta häpeän kanssasisariani tästä ahdasmielisyydestä ja toisten asioiden mollaamisesta. Häpeän naisia ja pyydän jokaista toisia haukkuvaa häpeämään myös. Näinkö teidät on kasvatettu. . . ?
Mitenhän sut on kasvatettu kun tuolla tavalla puhut muista?
no hyvähän se on että joku sanoo totuuden paskanpuhujille. toisten asioiden kauhistelu on paskanpuhumista.
Totuus on se, että vauvan paikka ei ole päiväkodissa muiden jalkoissa. Joka muuta väittää ei ihan täysillä käy. Jokainen varmaan myöntää, että ideaalitilanne olisi se, että vauva olisi kotona vanhempiensa kanssa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuneiti dina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katay:
ja mä joudun viemään mun lapsen hoiton 9kk ikäsenä, rahatilanne ei salli jäädä kotiin...
Ilman haukkumista olisi mielenkiintoista kuulla minkälaiset tienestit on jos ei ole varaa, siis sekä sinun ja miehn jos on.?
ei ne tulot, vaan ne menot. meillä ainakin mies on pienipalkkaisessa (mutta vakituisessa) työssä. jos saatais kuukaudessa n.500e enemmän käteen, pärjättäis oikein hyvin.
No kuinka suuret menot on että ei ole varaa olla kotona?
ihan normaalit menot, itseasiassa pienemmät kuin monella, monella muulla. vaikka talolainaakin on. kht vaan ei riitä, eikä miehen pieni palkka riitä kattamaan kaikkea. ja kaiken maailman helkutin pykälät on, ettei saada asumiseen tukea..
 
vieras2
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllähän tähän maailmaan kaikenlaisia lastenhoitomalleja mahtuu. Minä jouduin 70-luvulla 3 kk ikäisenä hoitoon, kun ei se äitiysloma silloin pitkään kestänyt. Hengissä siitäkin selvittiin, kuten siitä kaksiviikkoisesta alkaen annetusta appelsiinimehustakin...
joo, mutta missä me silloin 70luvulla olimme hoidossa, jos se äitiysloma kerran kesti 3kk? naapurissako? vai yksin kotona? eihän hoitopaikkoja silloin kaikille ollut?
onhan se eri asia olla yksin naapurin lapsettoman tädin hoivissa kuin suuressa ryhmässä.
En ole tämä vieras, mutta minä olin päiväkodissa, äitini kun oli yksinhuoltaja, tosin minä aloitin vasta 8kk ikäisenä. Minulla on erittäin onnellisia muistoja päiväkodista ja edelleen tänäpäivänä nämä entiset hoitajat tervehtivät ja vaihtavat kuulumisia kun nähdään. Todella ihania ihmisiä.
 
Näin
Mun ainoa mahdollisuus jäädä lasta hoitamaan kotiin vanhempainvapaan päättymisen jälkeen on jos saadaan lainoista lyhennysvapaata. Miehen nettotulot kuukaudessa vaihtelevat, 1500-2000 ?. Asuntolaina yhtiövastikkeineen n.900 ?/kk, autolaina 250?/kk, henk.koht.laina 200?/kk, opintolaina, bensat, ruoat, vakuutukset, bussiliput jne jne. Ei vaan riitä rahat PK-seudulla!

Niin ja yritän olla kotona edes siihen asti kun lapsi on 1v. 3kk..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yhhyh:
Ja tässäkin jos puolustaa normaaleja äitejä normaaleine päätöksineen niin poistetaan viestit! On tämäkin paska palsta!!!
Tsekkaappas vähän millälailla nää toiset ovat tuoneet mielipiteensä esille? Ei kovin fiksu aloitus ap:lta, mutta jonkinnäköisiä käytöstapoja pitää olla.
 
anika harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kukin tavallaan, itse en olisi edes lasta tehnyt jos en olisi pystynyt olemaan sen kanssa kotona. On hän sen verta tärkeä minulle.
Mutta en myöskään tuomitse toisten toimia.
Yritätkö siis (tuomitsematta toki ) sanoa, että niille, jotka eivät ole lapsen kanssa kotona, eivät lapset ole yhtä tärkeitä kuin sinulle?

Aiotko jossakin vaiheessa palata työelämään? Eikö lapsesi ole sitten enää tärkeä sinulle?

Tämä on arka aihe - moni kokee tarpeettomasti syyllisyyttä joko kotiin jäämisestä tai lapsen hoitoon viemisestä. Mikäli ei halua syyllistää tai tuomita, on syytä valita sanat tarkkaan. Juuri tällainen tapa kirjoittaa on yksi tapa tuomita: "Kukin tietysti tavallaan, mutta minä kun ajattelen lapseni parasta, en ikinä tekisi noin..."
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mun tyttö kohta kolme on hoidossa pienten ryhmässä. Hyvin ikäisekseen kehittynyt ja on siellä sylivauvojen kanssa. Siis tää on mun mielipide, mutta alle 1v eikä alle 2v todellakaan kuulu hoitoon vaan äitin ja isän syliä tarvii. Meen aina ihan sanattomaks kun meen tyttöö hakeen ja seuraan sitä touhua. Ymmärrän kyllä jos on pakko viedä, mutta sääli se on.
voisitko täsmentää?miksi menet sanattomaksi?
en ole koskaan käynyt pienten ryhmässä.
omat lapset ovat olleet sekaryhmässä, jossa oli ehkä 2 kappaletta 0-2v -lasta ja muut 3-4v ja hoitajat hoitivat pääasiassa noita vauvoja. isompien kustannuksella. eli kyllä ne alle 1½v sai hyvän hoidon kun heitä oli vaan 1-2 kappaletta ja muut isompia, 2-4v.

No siis kun oma lapsi on iso reipas lapsi. Ja siellä on yli kymmenen konttaavaa ja hoitajien sylissä istuvaa vauvaa. Siis kun niitä on niin monta ja ovat vielä niin pieniä. Eikä siis puhettakaan että hoitajat kerkiäisi olemaan minun tyttöni kanssa. Kotonakin alkaa jokeltelemaan ja puhuu vauvakieltä kun haluaa jotain, vaikka osannut jo kauan puhua hyvin.
 
anika harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllähän tähän maailmaan kaikenlaisia lastenhoitomalleja mahtuu. Minä jouduin 70-luvulla 3 kk ikäisenä hoitoon, kun ei se äitiysloma silloin pitkään kestänyt. Hengissä siitäkin selvittiin, kuten siitä kaksiviikkoisesta alkaen annetusta appelsiinimehustakin...
joo, mutta missä me silloin 70luvulla olimme hoidossa, jos se äitiysloma kerran kesti 3kk? naapurissako? vai yksin kotona? eihän hoitopaikkoja silloin kaikille ollut?
onhan se eri asia olla yksin naapurin lapsettoman tädin hoivissa kuin suuressa ryhmässä.
Minä olin ainakin seimessä. Samoin kuin sisareni.

Olimme kaikki päiväkodissa 3 kuukauden iästä kouluikään saakka. Poislukien äidin äitiysloma-ajat.
 
tottaki lapsia saa hankkia vaikkei olisikaan rikas,mutta...silloin pitä ajatella asiaa hiukan pidemmälle ja miettiä mikä on lapselle paras ratkaisu kun on alle 1v.siinä käyvät taistoa kotihoito ja lainat.
 

Yhteistyössä