Hei nukkekoti immeiset.....

No hyvä että projekti etenee...Minäkin juuri tyhjensin kaakeliuunin :LOL:

Olen tekemässä tolle valokuva-albumille laatikkoa ja tässä on sen kansi, laatikko vielä uupuu :whistle:



Eli päällystin paksun pahvin tapetilla ja siihen sitten perunaleimasimilla kuvioita akryylimaalilla.Lisäksi vähän kultahileliimaa, jota käytin myös kortin kuoren koristeluun.



 
Perkule, huusin tuota kirjaa, mutta korotusautomaatista huolimatta joku huusi enemmän. Joku teistä? :whistle: ;)

Täällä ei vielä itse nukkekoti ole kuin vasta rojun keräämisen ja haaveilun tasolla. Pitäs suunnitella se kanssa.
 
Höh, kuka haluais tulla sahaamaan mulle viel kaks lattiaa? Ukko perkule joutui menee ansiotyöhön iltalöysiin :kieh: Mitäis vissii pomolle soittaa ja pyytää toiselle nukkekodin rakennus lomaa :D Kyllähän pomon pitää ymmärtää ku nainen on itekin, eiks juu? :whistle:

Ite en taida uskaltaa sahata ku menis #&%?$!* kumminkin. Lattiaan on muutes sahattu (yhteen kappaleeseen toistaiseksi) kierreportaille kolo. On parasta portaat onnistua tai tölliin tulee hissi :D

Saunaahan en aikonu tehdä mut rakentaja oli toista mieltä. Pitää kuulemma olla sauna ja takkahuone. Kummankohan projekti tää loppujen lopuksi onkaan :kieh: :LOL:

Talon tulevasta väristäkin on pikkusen kinaa. Ukko haluais vihreän ja miä v.sinisen. Ihan tyhmää on sen värinen kuulemma tehdä kun pienikin talo on sininen. Paikallisessa halpahallissa (Robin Hood) oli oikein hempeää vaaleaa liilaa maalia halvalla. Jos vaikka tekis vaahtokarkin tosta talosta valkosin ikkunan puittein :D Periaatteesta siitä EI tule vihreää... :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.07.2006 klo 11:55 Viblsp kirjoitti:
Tuutilulla, oliko Robbarissa muita maaleja halvalla kans? Karhulan vai Kotkan Robbarissa? :)
Nää oli jotain Benettonin ällöhempeitä värejä. :D Tai ällö ja ällö. Oli siel kirkas (?) oranssi ja vihreä tän lilan lisäks. Mihinköhän tää on yleensäkin tarkoitettu? Ei ole tuota kielipäätä. Sen verran jostain selvää sain et luki oviin, ikkunoiden puitteisiin(?) huonekaluihin. Tietyst tarkottaa et ÄLÄ missään tapauksessa näitä maalaa... Hinta 3 kpl (a 500ml) 10?. Otin vain yhden testaukseen 3.90?. En ees muita maaleja itseasias kattonut :ashamed: Niin ja Karhulan rautapuolella aamusella pyörähdin :)

Nyt minun talossa on jo jopa lattiat. Ompi naulattukin kiinni. Väliseinät piirsin äsken levylle. Voipi olla jos sopiva sauma tulee niin yritän sahata. Onhan tossa tota levyä jäljellä vielä :whistle: :D
 
No niin. Nyt on väliseinät sahattu. Pikkusen vinoja tais tulla :ashamed: Jos ukko jotaa motkottaa, saa aamulla sahata uudet itse! :kieh: Oviaukkoja en vielä uskaltanut tehdä. Niitten vuoro on aamulla..

Eiks juu että tapetti peittää paljon :whistle: :D
 
Eihän sille ne seinät kelvannut, sahas aamulla uudet :D Kysäs et montas kaljaa olin juonut kun sen näköisiä oli :eek: Pyh, en yhtään ollut, ois vissii muutama pitänyt jos vaikka sit ois onnistunut. :whistle: Parvekkeet hää sahas myöskin.... Kiltti mies :D

Nyt on sormenpäät pieniä viiltoja täynnä. Mattoveitsellä oon yrittänyt tehdä grillitikuista ikkunoihin ristikoita. Ikkunan koossa vaan tuppaa olemaan heittoa hiukan joten pitää yks kerrallaan melkein sovitella. Ja ikkunoita ei ole kun vaivaiset 42! Pystypuut on vasta kutakuinkin tehty...

Räpsin kuvia sitten kun seinät ja ikkunaristikot on jotenkin pystyssä.

Oonks miä ainut hömppä joka helteellä ahertaa? :wave: No mulle kyl tää innostus tuli nyt vasta takasin kun alkoi tölli valmistuu, kyllähän sitä oli odotettukkin :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 15:44 tuutilulla kirjoitti:
Eihän sille ne seinät kelvannut, sahas aamulla uudet :D Kysäs et montas kaljaa olin juonut kun sen näköisiä oli :eek: Pyh, en yhtään ollut, ois vissii muutama pitänyt jos vaikka sit ois onnistunut. :whistle: Parvekkeet hää sahas myöskin.... Kiltti mies :D

Nyt on sormenpäät pieniä viiltoja täynnä. Mattoveitsellä oon yrittänyt tehdä grillitikuista ikkunoihin ristikoita. Ikkunan koossa vaan tuppaa olemaan heittoa hiukan joten pitää yks kerrallaan melkein sovitella. Ja ikkunoita ei ole kun vaivaiset 42! Pystypuut on vasta kutakuinkin tehty...

Räpsin kuvia sitten kun seinät ja ikkunaristikot on jotenkin pystyssä.

Oonks miä ainut hömppä joka helteellä ahertaa? :wave: No mulle kyl tää innostus tuli nyt vasta takasin kun alkoi tölli valmistuu, kyllähän sitä oli odotettukkin :D

Ei niille miehille mikään kelpaa!

Kiva, että edistyy...

Mulla on tosi monta palovammaa kuumaliimasta käsissä ja jalassakin on yksi tosi paha, kuumaliimapistooli tippui pöydältä mun syliin :'( Toivottavasti niille kelpaa sitten se häälahja-albumi, kun siihen on uponnut hikeä ja verta...

Voi juma, 42 ikkunaa, eipä käy kateeksi, itsellä ei riittäis hermot noin monen ikkunan väsäämiseen!!! Ja ajattele, mikä kauhea homma niillä nukeilla siellä nukkiksessa pestä ne kaikki ikkunat :LOL:

Mä varmaan pääsen jatkamaan nukkishommia vasta reilu viikon kuluttua, sillä viikonloppuna on ne häät ja ens viikolla on tytsyn 1v-bileet!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.07.2006 klo 00:40 L-I-L-L-I kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 15:44 tuutilulla kirjoitti:
Eihän sille ne seinät kelvannut, sahas aamulla uudet :D Kysäs et montas kaljaa olin juonut kun sen näköisiä oli :eek: Pyh, en yhtään ollut, ois vissii muutama pitänyt jos vaikka sit ois onnistunut. :whistle: Parvekkeet hää sahas myöskin.... Kiltti mies :D

Nyt on sormenpäät pieniä viiltoja täynnä. Mattoveitsellä oon yrittänyt tehdä grillitikuista ikkunoihin ristikoita. Ikkunan koossa vaan tuppaa olemaan heittoa hiukan joten pitää yks kerrallaan melkein sovitella. Ja ikkunoita ei ole kun vaivaiset 42! Pystypuut on vasta kutakuinkin tehty...

Räpsin kuvia sitten kun seinät ja ikkunaristikot on jotenkin pystyssä.

Oonks miä ainut hömppä joka helteellä ahertaa? :wave: No mulle kyl tää innostus tuli nyt vasta takasin kun alkoi tölli valmistuu, kyllähän sitä oli odotettukkin :D

Ei niille miehille mikään kelpaa!

Kiva, että edistyy...

Mulla on tosi monta palovammaa kuumaliimasta käsissä ja jalassakin on yksi tosi paha, kuumaliimapistooli tippui pöydältä mun syliin :'( Toivottavasti niille kelpaa sitten se häälahja-albumi, kun siihen on uponnut hikeä ja verta...

Voi juma, 42 ikkunaa, eipä käy kateeksi, itsellä ei riittäis hermot noin monen ikkunan väsäämiseen!!! Ja ajattele, mikä kauhea homma niillä nukeilla siellä nukkiksessa pestä ne kaikki ikkunat :LOL:

Mä varmaan pääsen jatkamaan nukkishommia vasta reilu viikon kuluttua, sillä viikonloppuna on ne häät ja ens viikolla on tytsyn 1v-bileet!!!
Hermot ne meni mullakin :LOL: Ristikot on viel aika pahast kesken. Saamari, kaikkea sit tulee hullun aloitettua :/

Hommat on seisonut viikon verran. Matot miltei pesty ja keskimmäisen 5v synttärit vietetty. Pidettiin ne tiistaina kun hällä ja mun papalla on sama synttäripäivä. Ei ois ehtinyt vieraat saman päivän aikan molemmissa paikoissa juosta.

Lilli! Kuinkas teitin juhlat meni? Neiti on jo "iso" typykkä :D Onnea hälle! :flower:
 
No niin, äsken räpsin muutaman uuden kuvan

Ristikkoikkuna (liimaamaton ja maalaamaton)




Väliseinät paikalla. Yllimmistä puuttuu oviaukot. Huomatkaa keskellä minun ihan ite koloama pylväs kierreportaita varten :D





Ei meinanut enää muistaa kuin kuvat sai näkyviin... On vaan turhan isoja kuvii :ashamed: <br><br>
 
Tuutilulla! Tosta nukkiksesta tulee tosi ihana! Kade kade kade!!!!

Onnittelut teidänkin synttärisankarille! :flower: :flower: :flower:

Neidin 1v-bileitä vietettiin la ja su ja vielä huomennakin on porukkaa tulossa rääppiäisiin...Kaiken kaikkiaan vieraita lähemmäs 50!!!! Kaikkeen sitä ryhtyy :whistle:


Nyt vielä pitäis ahertaa yhdelle toiselle pariskunnalle häälahja ja vasta sitten pääsee nukkispuuhastelun kimppuun.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 19:51 tuutilulla kirjoitti:
Talo maalattuna. Tulihan siitä pikkusen vaahtokarkin värinen tosiaankin :D :ashamed:





Yhden parvekkeen kaiteet liimattuna. Pitää vielä katkoa sopivan pituisiksi. Maalata valkoiseksi ja kehitellä jostain kaidepuu..

on ihan vaahtokarkin makea mutta IHANA!!!!!!!!!!!joku se on ehtiny :whistle: tullee kohta ihan kateus :ashamed: :D
 
Tuutilulla... tosi ihanan näköstä.... =) =) =)

Ite oon täällä ollu kauheessa kesäflunssassa... ja jatkuu vaan edelleen...
Kuitenkin eilen ajattelin että pakko väsätä ees JOTAIN...
Niin sain sitten aikaan tämmösen kammotuksen :D
mittasuhteista ja malleista on turha mitään udella,kun keksin koko sohvan omasta päästäni...
No mutta... ihan viimeistelemätön tuote,ihan siis äsken sain valmiiksi...jotta siellä nyt sitten vilkkuu kaikenmaailman langanpätkät ja muut.... mut kun ei malttanu oottaa enempää :D
Jalatkin vielä uupuu,tässä jossain vaiheessa tönkötän nekin paikalleen... =) =)

<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 00:31 Saapasjalkakissa kirjoitti:
Tuutilulla... tosi ihanan näköstä.... =) =) =)

Ite oon täällä ollu kauheessa kesäflunssassa... ja jatkuu vaan edelleen...
Kuitenkin eilen ajattelin että pakko väsätä ees JOTAIN...
Niin sain sitten aikaan tämmösen kammotuksen :D
mittasuhteista ja malleista on turha mitään udella,kun keksin koko sohvan omasta päästäni...
No mutta... ihan viimeistelemätön tuote,ihan siis äsken sain valmiiksi...jotta siellä nyt sitten vilkkuu kaikenmaailman langanpätkät ja muut.... mut kun ei malttanu oottaa enempää :D
Jalatkin vielä uupuu,tässä jossain vaiheessa tönkötän nekin paikalleen... =) =)
Kiitos! Saimpas kun sainkin talon :D Vaikka toivottomalt tuo jossain vaiheessa näytti :) Eilen sain toissen parvekkeen reinuun puut laitettua mut nyt loppu varrastikut *ei muista onko lisää* Portaita/ ikkunoita ei voi tehdä ennen ku ukko naulaa katon kiinni. Muutoin viel romahtavat.

Miten ihmeessä siä flunssan oot onnistunu hankkimaan? Kesällä :eek: :) Ihan hieno sohva! :flower: Se on hirveetä kun PAKKo jysähtää päälle :whistle: Kukahan mulle tekis huonekalut tohon tölliin? Löytyykö Vapaaehtoisia ;) :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 14:30 tuutilulla kirjoitti:
Kiitos! Saimpas kun sainkin talon :D Vaikka toivottomalt tuo jossain vaiheessa näytti :) Eilen sain toissen parvekkeen reinuun puut laitettua mut nyt loppu varrastikut *ei muista onko lisää* Portaita/ ikkunoita ei voi tehdä ennen ku ukko naulaa katon kiinni. Muutoin viel romahtavat.

Miten ihmeessä siä flunssan oot onnistunu hankkimaan? Kesällä :eek: :) Ihan hieno sohva! :flower: Se on hirveetä kun PAKKo jysähtää päälle :whistle: Kukahan mulle tekis huonekalut tohon tölliin? Löytyykö Vapaaehtoisia ;) :wave:
No uimakoulusta tietenkin :D :D
Esikoisen uimakoulu kesti kaksi viikkoa ja se tapahtui toki meren rannalla.. Siellä vaani mua kaameet pöpöt jossain missä lie kaislikossa... Minä kestin viikon vedessä ja sitten tää iski... Nyt olo on jotain aivan kammottavan hirveetä ja räkä sen mukasta :\| =) Mut täältä noustaan vielä... :whistle:

Joo,ei se nyt mitenkään maireen hieno oo,mut ihan mun makuuni tuo sohva ;)
Perjantaina pukkais laivareisuakin ilman lapsia,ekaa kertaa taas kolmeen vuoteen.. Kiva jos siellä saa maata hytissä peittojen alla kuumeessa :D :D Äiti ja isi viettää hermolomaa...
Kyllä sä ne huonekalut väsäät nopeesti :D kun vauhtiin pääset :p
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 15:08 Saapasjalkakissa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 14:30 tuutilulla kirjoitti:
Kiitos! Saimpas kun sainkin talon :D Vaikka toivottomalt tuo jossain vaiheessa näytti :) Eilen sain toissen parvekkeen reinuun puut laitettua mut nyt loppu varrastikut *ei muista onko lisää* Portaita/ ikkunoita ei voi tehdä ennen ku ukko naulaa katon kiinni. Muutoin viel romahtavat.

Miten ihmeessä siä flunssan oot onnistunu hankkimaan? Kesällä :eek: :) Ihan hieno sohva! :flower: Se on hirveetä kun PAKKo jysähtää päälle :whistle: Kukahan mulle tekis huonekalut tohon tölliin? Löytyykö Vapaaehtoisia ;) :wave:
No uimakoulusta tietenkin :D :D
Esikoisen uimakoulu kesti kaksi viikkoa ja se tapahtui toki meren rannalla.. Siellä vaani mua kaameet pöpöt jossain missä lie kaislikossa... Minä kestin viikon vedessä ja sitten tää iski... Nyt olo on jotain aivan kammottavan hirveetä ja räkä sen mukasta :\| =) Mut täältä noustaan vielä... :whistle:

Joo,ei se nyt mitenkään maireen hieno oo,mut ihan mun makuuni tuo sohva ;)
Perjantaina pukkais laivareisuakin ilman lapsia,ekaa kertaa taas kolmeen vuoteen.. Kiva jos siellä saa maata hytissä peittojen alla kuumeessa :D :D Äiti ja isi viettää hermolomaa...
Kyllä sä ne huonekalut väsäät nopeesti :D kun vauhtiin pääset :p
Vai että reissuun. Ottakaa minut mukaan \|O Munkin hermot tarvis taas vaihteeks latausta :whistle:

Otat siel laival lääkettä pikkusen runsaammin niin pöpöt juoksee karkuun :whistle:

Ai niin HIRVEÄN HAUSKAA ja rentouttavaa lomaa :wave: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 15:12 tuutilulla kirjoitti:
Vai että reissuun. Ottakaa minut mukaan \|O Munkin hermot tarvis taas vaihteeks latausta :whistle:

Otat siel laival lääkettä pikkusen runsaammin niin pöpöt juoksee karkuun :whistle:

Ai niin HIRVEÄN HAUSKAA ja rentouttavaa lomaa :wave:
Mitähän tuo ukko meinais kun siut sinne raahaisin :D No ei muuta kun tunget ittes tuonne matkalaukkuun,kai sinä lemmikistä menisit? ;) :D :D

Pakkohan sitä on koittaa nollata koppa(siis pääkoppa) onneks siihen riittää kaks siiderii,kun yhestä alkaa heilumaan jo kaikki,niin tuo kaksikin voi olla jo liikaa :D :D
Koitetaan pitää hauskaa :D :D Ja paljon voimia sullekin sinne... :hug: :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 15:42 Saapasjalkakissa kirjoitti:
\Mitähän tuo ukko meinais kun siut sinne raahaisin :D No ei muuta kun tunget ittes tuonne matkalaukkuun,kai sinä lemmikistä menisit? ;) :D :D

Pakkohan sitä on koittaa nollata koppa(siis pääkoppa) onneks siihen riittää kaks siiderii,kun yhestä alkaa heilumaan jo kaikki,niin tuo kaksikin voi olla jo liikaa :D :D
Koitetaan pitää hauskaa :D :D Ja paljon voimia sullekin sinne... :hug: :hug:
Kävisin kävisin... :D Haukkuu osaan ainakin kuin pikkuinen piski kuuntele nyt *räksyttää olan takaa* :D :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 14:04 hulivili-80 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 19:51 tuutilulla kirjoitti:
Talo maalattuna. Tulihan siitä pikkusen vaahtokarkin värinen tosiaankin :D :ashamed:





Yhden parvekkeen kaiteet liimattuna. Pitää vielä katkoa sopivan pituisiksi. Maalata valkoiseksi ja kehitellä jostain kaidepuu..

on ihan vaahtokarkin makea mutta IHANA!!!!!!!!!!!joku se on ehtiny :whistle: tullee kohta ihan kateus :ashamed: :D
kiitos
:D <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2006 klo 10:36 Saapasjalkakissa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 17:14 tuutilulla kirjoitti:
Kävisin kävisin... :D Haukkuu osaan ainakin kuin pikkuinen piski kuuntele nyt *räksyttää olan takaa* :D :LOL:
:D :D :D
Niin ja jos et muuten usko niin kysy meijän ukolta :D Taitaa laittaa minut kohta ulkoruokintaa ja kiroaa miks otti takas :whistle: :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2006 klo 11:05 tuutilulla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2006 klo 10:36 Saapasjalkakissa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 17:14 tuutilulla kirjoitti:
Kävisin kävisin... :D Haukkuu osaan ainakin kuin pikkuinen piski kuuntele nyt *räksyttää olan takaa* :D :LOL:
:D :D :D
Niin ja jos et muuten usko niin kysy meijän ukolta :D Taitaa laittaa minut kohta ulkoruokintaa ja kiroaa miks otti takas :whistle: :ashamed:
Eheheee.... :D :D :D
No ei nyt kai sentään ;)
Mulla on jo oikeestaan menojalkamenossa huomisesta...tänään en oo jaksanu kun huutaa muksuille...eilinen meni siivotessa...siis siivotessa ihan isolla ÄSSÄLLÄ :D kauhee mitä yks laivareisu saakaan aikaan... :D
piti puunata,pesuhuone ja saunakin lattiasta kattoon ja jääkaappikin tuli putsattuu.... :whistle: imurointi ja lattioiden pesukin luonnistu mallikkaasti semmottos hiki hatussa ja pää punasena :D
Tänään mun olkapää sano tuttavuussuhteensa irti,johtunee eilisistä hinkuttamisista... ja keuhkot on sitämieltä,että ne haluu tulla kurkusta ylös... :eek:
Jummi...jos huomenna oon tosi kipee,niin saan vielä kauheemman hepulin,usko pois ;) :D :D
Ja sit jos oon liika kipee,niin joudun hoputtaa sut sinne laivalle mun puolesta :D :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2006 klo 20:04 Saapasjalkakissa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2006 klo 11:05 tuutilulla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2006 klo 10:36 Saapasjalkakissa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 17:14 tuutilulla kirjoitti:
Kävisin kävisin... :D Haukkuu osaan ainakin kuin pikkuinen piski kuuntele nyt *räksyttää olan takaa* :D :LOL:
:D :D :D
Niin ja jos et muuten usko niin kysy meijän ukolta :D Taitaa laittaa minut kohta ulkoruokintaa ja kiroaa miks otti takas :whistle: :ashamed:
Eheheee.... :D :D :D
No ei nyt kai sentään ;)
Mulla on jo oikeestaan menojalkamenossa huomisesta...tänään en oo jaksanu kun huutaa muksuille...eilinen meni siivotessa...siis siivotessa ihan isolla ÄSSÄLLÄ :D kauhee mitä yks laivareisu saakaan aikaan... :D
piti puunata,pesuhuone ja saunakin lattiasta kattoon ja jääkaappikin tuli putsattuu.... :whistle: imurointi ja lattioiden pesukin luonnistu mallikkaasti semmottos hiki hatussa ja pää punasena :D
Tänään mun olkapää sano tuttavuussuhteensa irti,johtunee eilisistä hinkuttamisista... ja keuhkot on sitämieltä,että ne haluu tulla kurkusta ylös... :eek:
Jummi...jos huomenna oon tosi kipee,niin saan vielä kauheemman hepulin,usko pois ;) :D :D
Ja sit jos oon liika kipee,niin joudun hoputtaa sut sinne laivalle mun puolesta :D :D
Toivotaan ettet ole. Se on kumma miten aina toi viihteelle lähtö lisää hommia ihan helkutisti. Muistan kun mun täti tuli kevääl pentuja hoitaa niin miäkin puunasin joka paikan, sielt jääkaapis lähtien. Ja lähdin vaan ravinteliin :ashamed:

Mut voin miä uhrautua jos ihan pakko on *kipittää pakkaamaan ihan varmuuden vuoksi* :whistle:
 

Yhteistyössä