Hei nukkekoti immeiset.....

Sipi
Mun pitäis alkaa kohta ostamaan muumitalon materiaaleja.
Pohjapiirustus jo on ja asukkaat alkaa olemaan kasassa ja muuta tilpehööriä olen ostanut. Huonekaluja pitäisi myös alkaa etsimään, tai tiedän jo mitä haluan mutta pitää verrata hintoja.

mistähän kannattaisi ostaa levyt? Siitä meinaan tulee pyöreä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 10:56 Sipi kirjoitti:
Mun pitäis alkaa kohta ostamaan muumitalon materiaaleja.
Pohjapiirustus jo on ja asukkaat alkaa olemaan kasassa ja muuta tilpehööriä olen ostanut. Huonekaluja pitäisi myös alkaa etsimään, tai tiedän jo mitä haluan mutta pitää verrata hintoja.

mistähän kannattaisi ostaa levyt? Siitä meinaan tulee pyöreä?
Meil ukko haki starkista noi mun töllin levyt. Paksuutta en enää muista mut varmast sen oon johonkin aiemmin kirjottanut.
 
Sipi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 10:58 tuutilulla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 10:56 Sipi kirjoitti:
Mun pitäis alkaa kohta ostamaan muumitalon materiaaleja.
Pohjapiirustus jo on ja asukkaat alkaa olemaan kasassa ja muuta tilpehööriä olen ostanut. Huonekaluja pitäisi myös alkaa etsimään, tai tiedän jo mitä haluan mutta pitää verrata hintoja.

mistähän kannattaisi ostaa levyt? Siitä meinaan tulee pyöreä?
Meil ukko haki starkista noi mun töllin levyt. Paksuutta en enää muista mut varmast sen oon johonkin aiemmin kirjottanut.
Muistatko yhtään paljon ne maksoi ja mitä ne levyt on?
Mä mietin että onkohan puulevyjä ohuita?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 11:08 Sipi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 10:58 tuutilulla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 10:56 Sipi kirjoitti:
Mun pitäis alkaa kohta ostamaan muumitalon materiaaleja.
Pohjapiirustus jo on ja asukkaat alkaa olemaan kasassa ja muuta tilpehööriä olen ostanut. Huonekaluja pitäisi myös alkaa etsimään, tai tiedän jo mitä haluan mutta pitää verrata hintoja.

mistähän kannattaisi ostaa levyt? Siitä meinaan tulee pyöreä?
Meil ukko haki starkista noi mun töllin levyt. Paksuutta en enää muista mut varmast sen oon johonkin aiemmin kirjottanut.
Muistatko yhtään paljon ne maksoi ja mitä ne levyt on?
Mä mietin että onkohan puulevyjä ohuita?
sekavaneria ja 6.5mm paksua. Maksoi Starkissa noin 8? ja risat neliö. Piti selata sivuja taaksepäin kun ei tää hatara pää muista :ashamed: Muistaakseni starkki myi vielä ohuempaakin. Tohon 6.5mm naulaaminen oli kyl aika v... tä. Naulat oli pikusen liian isoja (ukko ei löytänyt sieltä silloin pienempiä)
 
Sipi
Kiitos. Pitää joku päivä mennä katselemaan hintoja. Tosin taidan tarvita isän apua muutamassa laitteessa (taitaa olla kaikenlisäksi mökillä) joten rakentaminen jää syksyyn. Mutta jos sais sen talvenaikana kasaan. Pitäis vaan sitten keksiä siihen joku suoja ympärille.
 
koitimpa tuossa pitkästä aikaa nukkisjuttuja :D tuunasin yhtä tuolia :D :D :D lidlistä ostin joskus niitä kalustepaketteja ni nyt koitin et minkälainen työmaa ois hioa niitä ja vahata tai maalata toisen värisex B) ei se ollukkaa ni kova homma mitä aattelin.vois aina kun tilanne sallii ni hioa vähän niitä...pikku hiljaahan se hyvä tulee ;) :D
 
Heippa pitkästä aikaa!!! Mulla jäi Barbie-vaihde päälle ja monta asua olenkin jo tehnyt, Kuvasivuilta niitä pääsee katsomaan.

Nyt olen aloittanut uuden väliprojektin, nimittäin olen tekemässä kahdesta pahvilaatikosta taloa barbeille. Molempiin on näillä näkymin tulossa kaksi huonetta. Nyt olen tehnyt makuuhuoneita ja tässä ensi kurkistus tytön huoneeseen, väliseinä on vielä irrallaan ja kaikki listat puuttuu ja paljon muutakin:








ja tässä lähikuva tapetista. Yläosa on hyllypaperia. Boordin tein itse tietokoneella ja alaosa oikeaa tapettia.



MITES MUIDEN PROJEKTIT???<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2006 klo 22:11 L-I-L-L-I kirjoitti:
MITES MUIDEN PROJEKTIT???
Tääl projekti on ainakin ihan jäissä. Olevinaan päätän jatkaa, istun töllin eteen ja tuijotan hetken. Hetken päästä persus nousee ylös ja keksin jotain muuta :ashamed: :)

Kävitkös muutes siel sinooperissa? Eikös se ollut jo?
 
täällä kans homma vähän silleen ettei nyt jaksa...
aina ´kun yritän aloitta tulee jotain muuta..
yläkerrasta puuttuu enään muutama oven karmi ja keittiön listat maalattu, pari sisäkattoa puuttuu kuin myös parit lattiat.. ei nappaa nyt ollenkaan...
kysyin jo tutuilta että kuka haluais ton väli projektin mut tällä se on vieläkin :whistle:
 
onko kaikkien jutut nyt syystelakalla???
mä olen saanut aikaiseksi nukkiksen kanssa niin paljon että mietin miten tekisin siihen etuseinän.. mies lupasi tuoda vaneria ja olen paperille hahmottanut miten ikkunat sijoittuu ja mihin kohtaan etuovi tulisi. on sitten helpompi leikata kun on jo suunniteltu.
sisälle mietin että tarviiko välttämättä muualle rakentaa ovea kuin vessaan?? ei käy ostetut ovet kun olen tehnyt karmit valmiiksi ja en ala niitä kyllä sieltä repimään....
mitä mieltä olette??
tarviiko muita ovia kuin vessaan??
mielipiteitä :D
 
Vessaan ois hyvä olla ovi ;) muuten ei mun mielestä tarvitse välttämättä.
Mulla on tuo Barbie-talo projekti käynnissä. Osa huoneista on tapetoitu. Ja jotain huonekalujakin olen tehnyt/tuunannut...

Ois kiva nähdä se sun nukkis.Saitko kuvat siirrettyä nettiin?
 
Barbie-talo edistyy...

Näistä kuvista voitte tehdä kurkkauksen olkkariin, keittokomeroon ja
vanhempien makkariin:

http://i61.photobucket.com/albums/h57/Lillin-albumi/Barbietalo/olohuonetta.jpg

http://i61.photobucket.com/albums/h57/Lillin-albumi/Barbietalo/vanhempienmakuuhuonetta.jpg

http://i61.photobucket.com/albums/h57/Lillin-albumi/Barbietalo/keittokomeroa.jpg

Olkkariin löysin kirpparilta kivat rottinkikalusteet. Pehmusteet
ompelin itse.Yläosan tapetti ja boordi itsetehty tietsikalla.

Keittokomeron kalusteet Tiimarista, boordi itsetehty.

Vanhempien makkarin punottu sängynpääty ja vuodevaatteet itsetehty.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 16:54 Mahza kirjoitti:
Mä en oo jaksanut tehdä mitään...
Mut cabiseni, kiitos niistä kuvista, hienoja olit tehnyt (miks mä en osaa?)
Mä tuun joku päivä kattelee sitä sun taloo ihan livenä B)
laitanko koskas kahvia tulemaan?? :D
mut et sit vie mitään mukanas :kieh:
ja osaathan sä tehdä vaikka ja mitä B)
mä kokeilen illalla/huomenna osaankos laittaa nuita kuvia tuolta tänne :whistle:
 
ihanan pirtsakoita cabi nuo sun kalusteet :D oot ehtiny jo vaikka kuinka tehä :wave: (nostaa hattua ;) ) mulla ollu aiva tauolla koko rojekti.nyt taas tuntuu et käjes alkas syyhytä sinne päin :D kyllä mää aina kun käyn kaupoissa ni kierrän ja katon oisko nukkis kampetta :whistle: ;) ettei nyt ihan oo ollu unholassa mut kuiteski...koitin kerrattain hioa lidlistä ostamia kalusteita :D oli kivvaa näpräämistä.pittää kattoo jos tästä selviäisinki hiomaan niitä lisä ni pääsee jsokus niitä maalaan ;) :D lapset sais siinä samalla leikki muilla kalusteilla :D
 
Heippa kaikki...
Mäkin oon hengissä,mut nukkekodille en oo tehny mitään sit niinku aikoihin..... Ei vaan jotenkin inspaa kun kaikki mitä yritti,niin meni jotenkin pipariks..... :D
Sit ei niinku inspaa... Mut taas kun tästä joudan niin koitan jotain....
Ehkä,tai sitte ei ...tai sit jotain :D
Huomenna lähen viettään äitin omaa vapaapäivää tonne suureen suureen turkuun :LOL: Ajattelin samalla katella josko joku inspiraatio sieltä pukkais kimppuun.... Rahaa mulle ei kyllä luvattu juurikaan mukaan... mut josko halvalla ja jotain pientä :D
Mut kyllä se tästä,kun taas saa sen pään :D :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 08:08 Saapasjalkakissa kirjoitti:
Heippa kaikki...
Mäkin oon hengissä,mut nukkekodille en oo tehny mitään sit niinku aikoihin..... Ei vaan jotenkin inspaa kun kaikki mitä yritti,niin meni jotenkin pipariks..... :D
Sit ei niinku inspaa... Mut taas kun tästä joudan niin koitan jotain....
Ehkä,tai sitte ei ...tai sit jotain :D
Huomenna lähen viettään äitin omaa vapaapäivää tonne suureen suureen turkuun :LOL: Ajattelin samalla katella josko joku inspiraatio sieltä pukkais kimppuun.... Rahaa mulle ei kyllä luvattu juurikaan mukaan... mut josko halvalla ja jotain pientä :D
Mut kyllä se tästä,kun taas saa sen pään :D :D
Älä välitä en miäkään ole tehny mitään :D Parvekkeiden kaiteet kun jäi liian mataliks niin alkoi v.ituttaa niin helskutist et siihen jäi :ashamed:

Nautihan vaapaapäiväst :wave:
 

Yhteistyössä