Heinäkuiset 2018

Tänään tehty neljäs raskaustesti . Nyt ekaa kertaa aamulla. Tähän asti viivat olleet haaleita, mutta oli se nyt ihan selkeä, vaikkei vieläkään kontrolliviivan vahvuinen. Nyt jo mieskin uskoo..

Miten voikaan olla kahden tunnin välein nälkä, vaikka söis mitä ja miten hyvin.

Tänään äkkiäliikkeitä tehdessä krampannut alamahalla pari kertaa. Ja kauppareissulla tuli paha olo kun kyykistelin alahyllylle, ei sovi kyykistelyt yhtään. Onneks vielä ei oo tarvinnu oksentaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Neasyos
Liityn joukkoon. En tiedä kuinka usein kirjoitan, mutta ainakin jotain nyt.

Ensinnäkin olen kade kaikille, joilla ei ole oireita. Itselläni on jo reilu viikon ollut menkkakipuja vatsassa ja jaloissa. Alaselkäkipua on ollut myös. Niin ja rinnat on kipeät. Ei tämäkään ole herkkua herätä öisinkin niihin menkkakipuihin :( Toivon todella, ettei koko raskausaika ole yhtä kipujen kanssa painimista, koska jo nyt tämä on tuntunut vähän raskaalta, kun töihin on herättävä ennen kuutta arkisin. Ja ne kivut on iskeneet töissäkin. En ole vielä kauhean huolissani, sillä ystävät on sanoneet, että joillakin se kohdun kasvaminen alkuvaiheessa on kivuliasta. Tosin mieluummin näitä kipuja, kun yrjöämistä, jos on pakko valita. :sick:

Koska olette aikoneet kertoa töissä? Tämä on siitä haasteellinen aika tulla raskaaksi, että pikkujoulukausi on aluillaan ja pikkujouluissa herkästi jää kyllä salaisuudesta kiinni.

4+6
 
@emmmis eiköhän ne kivut siitä helpota :) Mulla oli esikoisesta kans alkuun tosi kivuliaat menkkajomot, en nyt muista milloin loppuivat.

Voihan noissa pikkujouluissa sanoa, että on autolla, on tipaton marraskuu/joulukuu, seuraavana päivänä pitää olla freshinä jossain tai sitten se perinteinen; on ab-kuurilla.
 
Ehkä mä tuun varovaisesti kuikuilemaan tällekin puolelle haalen plussani kanssa :oops: Vähän tässä odottelen, että kohta ne menkat sieltä varmaan pamahtaa päälle. Tarkistelin appsista että eilen/tänään pitäisi alkaa. Mitään kummosempia oireita oo ollu ennen eilistä, jolloin alko kuvotus ja semmonen seistessä esiintyvä huippaus/huonohko olo. Tänään on ollu aaltoilevaa pahaa oloa ja tuntemuksia alavatsalla. Tissikipukin yltyy.

Mä ressasin sitä fbryhmää ja sen sulkeutumista jo tuolla aijemmin, edellisestä alkuraskaudesta on kohta 6 vuotta ja sillon tommonen ryhmä oli koko raskauden ihan mun henkireikä, kun kellään lähipiirissä ei ollu vielä vauvaa. (n) Mutta niitä varmaan tulee sit tosiaan toinen, jos tähän ei kerkeä.
 
@Nelliida onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon! :) Ryhmään mahtuu vielä kolme jäsentä tällä hetkellä. Pitää huhuilla sitten halukkaita uuden ryhmän tekijöitä. :)

@emmmis: llekkin onnittelut plussasta! Meillä olisi mammaporukan kanssa pikkujoulut joulukuun alussa, jossa tarkoitus syödä juustoja ja ottaa vähän vettä väkevämpää, mutta varmaan menen autolla tai keksin jotain.


Mitenkäs teidän isänpäivät?
Täällä meni niin päin mäntyä kun vaan voi, lahjasta lähin. No, aina ei voi voittaa, mutta tuli sitä taas itkettyä ja mieli pahoitettua kun toinen tykkääkkään lahjasta mitä ajatteli että olis tarpeellinen:(


6+4
 
Hei!

Liityn minäkin mukaan. Olen 36-vuotias viiden lapsen äiti. Nuorin on reilu 2 v. Nyt viikon verran meillä on ollut tieto uudesta tulokkaasta. Laskettu aika menkoista laskettuna on 14.7.2018. Tarkentuu sitten ultrassa.
Oireina mulla etova olo, jatkuva pissahätä, väsymys, vihlaisut vatsassa kun esim. aivastaa tai nousee nopeasti ylös jostain ja hermoheikkous. Nälkä on, mutta mitään ei oikein tee mieli syödä. Kahvin hajukin ällöttää.

Meillä on ens pe työpaikan pikkujoulut. Varmaan joudun vetoamaan ab-kuuriin. Muutoin herättää kyllä epäilystä kun ei hyvän ruoan kans viini maistu. Saa nähä meneekö ab-kuuri selitys läpi .

Isänpäivä meni hyvin. Lapset lahjoi iskän aamulla ja sit iskä kävi aamupalan jälkeen nuorimman kans kävelyretkellä. Mä jäin kotiin valmistelemaan päivällistä ja iskä kävi poikien kans pelaamassa sulkapalloa hallilla. Päivällisen jälkeen on vaan laiskoteltu ja kohta mennään isänpäiväsaunaan.

Mäkin olisin ehkä kiinnostunut liittymään fb-ryhmään mut varmaan vasta ekan ultran jälkeen.

Ai niin. Synnytyssairaala KAKS.

Kivaa illanjatkoa kaikille!

Joline & Nökkönen 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: charleene
@Joline onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! :)




Fb-ryhmässä nyt 70 jäsentä, eli se sulkeutuu. Suosio ollut todellakin hurja o_O:D
Onko halukkaita luomaan uutta ryhmää? Itsekkin toki voisin uuden tehdä, mutta en tiedä pystynkö sitten itsestäni molempiin tasapuolisesti antamaan. (n)
 
Olen ollut koko vkl niin väsynyt etten ole pahemmin jaksanut tehdä mitään. Myös paha/ kuvottava olo ollut pari päivää melkein kokoajan. Nälkäkin on kokoajan vaikka oikeastaan ei tee mieli mitään. Kauhulla odotan työviikkoa miten pärjään. Kaikki illatkin täynnää harrastuksia ja muita kivoja juttua, joten toivottavasti pääsen niihin.

Poks rv 8
 
Onnittelut uusista plussista! Tosi kiva @Nelliida kun sinäkin pääsit tänne samalle kuulle toive-ryhmästä!

@Miiiii, onpa kurja kuulla että teidän isänpäivä ei onnistunut. Onko tavallista mieheltäsi ettei tykkää saamistaan lahjoista ja sanoo sen suoraan?

Täällä tehtiin isänpäivän kunniaksi pihahommia, kun kerrankin ei satanut. Mies on yötyössä ja ensi ooteltiin iltapäivään että heräis. Oli kyllä iloinen kaikesta saamastaan.

Pyöriikö muillakin raskaus jatkuvaan mielessä? Miten saatte ajatukset pysymään muualla? Pitkät viikot tulee, jos en jotain järkevää keksi. Onneks työpäivät on yleensä kiireisiä. Ootteko kaikki muuten kertoneet raskaudesta jollekin läheiselle? Me ei vielä.

4+6
 
Huomenta. Täällä pärähti vihdoin plussa testiin. Meillä nimittäin viime raskaus meni kesken ja sen jälkeen on kestänyt omasta mielestäni pieni ikuisuus kun aiemmin on tärpännyt suunnilleen heti ku on lupa annettu. Mutta tässä sitä ollaan.

19.7.2018/Nearroka/5./TYKS

Tuo kait olis meidän rivi. La on ihan hatusta vedetty kyl. Missasin näyttävästi fb ryhmän, mut mä voin esim luoda uuden, jos muita halukkaita on ja kukaan muu ei halua luoda ryhmää. Mulla on kuitenkin pieni pelko persiissä viime keskenmenon jälkeen et miten käy.

Nearroka 4+4 tai jotain sinne päin.
 
Onnea uusille plussista! :)
Muakin kiinnostaa se uusi ryhmä, uskaltaudun liittymään vasta varhaisultran jälkeen. Mulla on itellä nyt kovasti flunssaa päällä, ei tahdo antaa periksi ollenkaan. Lisäksi kovat menkkamaiset jomotukset tulee aaltoillen.

Päätin nyt lopettaa rtestien tekemisen, vahvaa viivaa /vahvempaa kuin kontrolli, näyttää. Koitan uskoa siihen ja näihiin ihan pieniin oloihin: jomottelut ja ajoittain etoo, mutta hyvin lievästi, samoin tissit hieman arat. Esikoisesta muistan et jossain kohtaa ekoilla viikoilla oli TODELLA kipeät.

Varhaisultraan vielä kaksi viikkoa, tuntuu uskomattoman pitkälle ajalle. Tässä välissä kaveriporukan pikkujoulut, kokeilen juoda alkoholittomia muina miehinä ja toivon ettei kukaan kiinnitä huomiota. Jaiks.
 
@vuuti yleensä ei oo kyllä noin suoraan ilmaissut, yleensä siis ees hiukan tykänny lahjoistaan.

Onnea uusille plussista! :)

Täällä alkanu nähtävästi ällötys joka tulee vähän miten millonki. Vielä ei oo onneks oksentaa tarvuinnu, mutta koskaan tiedä millon se yllättää. :unsure:

6+5
 
Tervetuloa uusille mukaan ja onnea plussasta :)

Täällä on pahoinvointi palannut (valitettavasti), mutta se kyllä vähän rauhoittaa mieltä. Tänään oli lounaan jälkeen pakko käydä halailemassa pönttöä :sick: tähän taisi vaikuttaa se että ennen lounasta oli pitkä tauko syömisessä. Oon huomannut että koko ajan mutustamalla jotain pientä, saa pahimman olon pidettyä kurissa. Tänään on kauan odotettu varhaisultra!!! Saa nähdä tulenko itkemään tänne onnesta vai surusta.(n)

7+0
 
Tulen tänne varovaisesti jo katselemaan. Tänään tein hailakan plussan. Lapsi olisi kolmas ja laskettu aika osuisi kuun loppuun. Katoin, että oli fb ryhmä kun tehty, mutta on jo täynnä. Onko uutta kukaan tekemässä? Itse tulee enemmän sielä pyörittyä.
 
Ihania ultra uutisia! <3 ja onnea uusille plussanneille!

Mulla on tänään ollut kauhein päivä tähän mennessä, kolmelta päivällä alkoi oksentelut eikä vielä näytä loppuvan. Oon saanut syötyä vaan voileipäkeksiä ja mandariinia, mutta ei nekään oo pysynyt sisällä.
Mitenkä äidit pärjää esikoiden(+muiden lasten) kanssa, jos on näin paha oksentelu? Ei toi 1,5v ymmärrä mikä äidillä on :(

6+4
 

Yhteistyössä