Heinäkuiset 2018

(.) eli oma napa siis..Piti vielä testata kun pääsin tuon 5+3 yli jolloin viimeksi alkoi verenvuoto, nyt siis 5+4 kuukautisista laskettuna.
Hieman jo uskallan luottaa että tämä mukana pysyisi kunhan nyt on oikealla paikallaan vielä.
Eilen soitin äit.nla ja sieltä ehdottivat haluaisinko tulla ultraan jo ensi viikolla torstaina, no ei tarvinnut kahdesti kysyä!!
Tämä varhainen ultra neuvolan puolesta siksi kun viimeksi kesken meni niin nyt tsekataan onko pieni oikealla paikallaan vai ei..nyt kun saisi päivät jotenkin kulumaan ilman että miettii vaan ultrakuulumisia..
Olo/vointi ihan hyvä, menkkamaisia kipuja välillä,lievää etovaa oloa vain ilman oksennusta ja välillä vilunväristyksiä.. ja hajut häiritsee..

Miten muiden voinnit ja olotilat?
Toivottavasti tämä ryhmä ei täysin hiljene, itse ainakin kirjoittelen vain täällä kun en facessa ole..
 

Attachments

Hei! Mäkin liityn mukaan tänne. Facebookiin en vielä uskalla, kun ollaan niin varhaisessa vaiheessa (5+4). Ens viikon lopulle on varhaisultra varattuna, siellä sitten selviää onko päästy kunnolla alkuun ja la tarkentuu.
Oireita oli ihan alussa enemmän, rinnat arkana, kauhea väsymys ja pistoksia alavatsalla. Nyt vaan maha täynnä ilmaa koko ajan ja iltapäivisin ajoittain huono olo, mutta ei oksua kuitenkaan. Jotenkin kaipaisin, että tulisi oikein kunnon raskausoireet, vaikka jostain luin että ei niistä voi päätellä raskauden onnistumista tms.
Miten ootte onnistuneet salaisuuden pitämisessä? Me ei haluttais kertoa ennen 3kk, mutta aika vaikeaa. Esim. eilen oltiin appivanhemmilla illalla syömässä ja tarjolla oli kalaa ja valkkaria. Vetosin vatsavaivoihin kun en ottanut kiellettyjä ruokia, vaikka yleensä syön ja juon kaikkea innolla ;-) En tiedä kuinka kauan nämä "vatsavaivat" voi jatkua...

15.7./Aurinkola/1./?
 
Tervetuloa uusille mukaan !

Täällä pientä ällötystä aistittavissa aamulla ja oikeastaan vähän väliä jos ei muista pienesti syödä koko ajan. Toissa iltana oli pakko juosta vessaan kun mies laittoi koiralle kuivamuonaa/nappuloita kuppiin kun se haju oli niin hirveä . Onneksi vain yökkäsin paristi eikä tullut oksennus.
Muuten oireet ennallaan myös, rinnat vähän arat, pissattaa jatkuvasti, vatsassa välillä nipistelee.

Meillä on huomenna työpaikan pikkujoulut. En oikein oo vielä päättänyt että millä perustelen sen ettei viini maistu. Ärsyttää kun sit heti siitä herää epäilys. Mietin et olisko ab-kuuri vai joku muu järkevämpi syy... Ja toinen ongelma on pukeutuminen. Omat farkut ei mene kiinni tämän turvonneen vatsan kanssa. Käytän yleensä aika tiukkoja ihonmyötäisiä vaatteita. Sekin ehkä herättää epäilystä jos pukeudun johonkin telttaan. Onpas hankalaa .

Toisessa faceryhmässä on tosiaan tilaa hyvin. Sinne vaan niin saadaan aktiivista keskustelua käyntiin .

Joline & Nökkönen 5+5
 
Onnea uusille ja tervetuloa mukaan! Mä en vielä uskalla faceryhmiin liittyä.

Tänään oli varhaisultra ja viikkoja olikin 6+1 (menkoista laskettuna 7+0) Mutta siellä näkyi pieni sydämen syke eli kaikki ainakin tällä hetkellä hyvin <3 La on vähän epäselvä, kun sitä vauvelin kokoa ei saatu tarkasti mitattua, mutta voidaan laittaa vaikka 11.7.18.
Mua jäi jotenkin hämmentämään, että jos tosiaan viikkoja ois nyt 6+1 ni siinä tapauksessa oisin tehnyt positiivisen testin jo viikoilla 2+6 :eek:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: charleene
@Neasyos Miä laitan tässä vaiheessa nuo heitot ihan sen piikkiin, että tuo alkio on niiiiin pieni ja sitä on miltei mahdoton mitata kovin tarkasti. Ja mittauskulmakin vaikuttaa, miullakin heitteli alta 7mm ja yli 8mm kulmasta riippuen.


Eli ultra ohi, yksi kaveri löytyi sykkeineen. :love:
Kohdun seinämässä tiukasti köllöttämässä ruskuaispusseineen. :) oviksen mukaan olis 7+1, mutta mitoiltaan vastas 6+5. Kaikki kuitenkin vaikutti hyvältä eikä ollut huolissaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: charleene
@Miiiii joo toi on kyl ihan totta, se alkio oli siinä niin ruskuaispussin vieressä, että ei sitä saatu sen takia kunnolla mitattua.
Ihanaa että teilläkin oli kaikki hyvin :love::)

Ei toi gynekään lähtenyt la:ta muuttamaan, mutta sano, että kannattaa se np-ultra varaa sen mukaan, että nyt ois tosiaan vasta 6+1.
 
Moikka!
Täälläkin ois yksi heinäkuisen odottaja :) Viimeksi oon pyöriny näillä sivuilla tooosi kauan sitten kun muut lapset on jo 5-10v mutta ehkä mä vielä opin taas :D
Laskettu aika olis ilmeisesti 13.7. eli tänään rv5+5 ja OYSiin synnyttämään tämäkin.
Kovasti epäilyttää että onkohan kaikki hyvin niin varasin ens viikolla ultran, että pääsee tästä tuskailusta.
Aikoinaan ensimmäinen raskaus oli rv13 asti edennyt tuulimunaraskaus ja se jätti kyllä ikuisen epäilyksen :/

Mikäs se tuo fb-homma on? Sielläkö nää keskustelut nykyään hoidetaan :D
 
Täällä iski kunnon flunssa eilen yskän lisäksi, joka vaivannut jo muutaman viikon. No kävin eilen lääkärissä ja keuhkoputkentulehdus ja poskiontelontulehdus löytyi, nyt sitten antibioottikuurilla.

Rv 5+3 menossa ja hieman on etovaa oloa ja kauhee väsymys ja vessassa saa ravata. Mietin että pääseeköhän siihen toiseenkin ryhmään mukaan kun kiinnostaisi kuulla kaikkien voinneista ja muutenkin tutustua ihmisiin.

T. Tiukuliina89 ja pieni ihme rv5+3
 
@miniminimini kuullostaapa tutulle tuo väsymys!! Tänäänkin heräsin väsyneenä, olin työpäivän väsynyt, iltapäivällä istuin puolinukuksissa yhdessä palaverissa ja kotiuduin väsyneenä. Ja on kyllä ihan hurjan raskasta väsymystä, ei sellaista kun on nukkunut huonosti tms. Onneksi illalla piristyin, kun käytiin shoppailemassa koko perheellä.

Muita oireita ei juurikaan ole. Välillä vihloo alavatsaa ja rinnat koskettaessa arat, mutta muuten ei tunnu.

Täällä on vielä toistaiseksi asia pysynyt salassa. Työpaikan pikkujoulutkin jo oli, ja kun menin autolla niin mehulinja ei herättänyt huomiota. Kaikki on jo niin tottuneet siihen, että olen usein autolla enkä juo, niin sen perusteella en kyllä kiinni jää. Kunhan eka ultra takana, niin sitten voisi muutamille kertoa. Lapsille vasta rakenneultran jälkeen.

Vuuti 5+3
 
Tänään varasin ajan ekalle neuvolakäynnille. Np-ultra sitte eka ultra, en koe tarvetta alkuraskauden ultralle. Ei raskausoireita sen kummemmasti, vähän juilii välistä alavattaa, ja taitaa yöpissailut alkaa.
Vieläki ootan kuiten sen faceryhmän kanssa.
Viikonloppuna kaveriporukan pikkujoulut, taijan lorottaa normi viinipulloon alkoholitonta versiota, en halua vielä kertoa. Pari läheisintä ystävää tietää.
Mites muut, ootteko jo kertonu raskaudesta yleisesti?

5+4
 
  • Tykkää
Reactions: miniminimini
Väsymys - sitä löytyy vaikka muille jakaa! Mieti jo tänään taas sohvalta herätessäni, että pitääkö kohta ottaa lääkäriin yhteyttä kun mun perussairaus taitaa ärhäköityä mutta taitaapi ollakin ehkä tästä raskaudesta johtuvaa... ei muka mitään muistikuvaa että edellisten kanssa ois näin paljon väsyttäny o_O
 
Me ei olla kerrottu kenellekään vielä. Haluaisin odottaa jouluun, jolloin viikkoja yli 12 mutta se ei taida onnistua tämän mahan kanssa... uutisesta saisi tehtyä jonkun muotoisen joululahjan lähinnä isovanhemmille, mutta saa nähdä.

7+4
 
Ihana lukea ultrakuulumisia. :love: Tuo Kaarinassa toimiva Jussi oli aikoinaan Mehiläisessä ja hänen vastaanotolla oon esikoisen varhaisultran käynyt. Todella ammattitaitoinen tapaus, tykkäsin kovasti hänestä.

Väsymystä on täälläkin kovasti ja se tuntuu alkavan jo puolen päivän jälkeen. Alkuviikosta lähtien on ihan hieman tuhruvuotoa ollut ja kyllähän siitä huolestuu. Mulla on aiemmissakin raskauksissa vastaavaa ollut, tuulimunaraskaudessa eniten mutta vauvaan johtaneissakin melko pitkäänkin. Täytyy vaan luottaa että kaikki on hyvin. Laitoin kyllä dopplerin tilaukseen vaikka oon yrittänyt coolisti ottaa. :whistle:
Aiemmissa odotuksissa on ollut kiva kuunnella välillä sydänääniä varsinkin ennen kuin liikkeet alkaa tuntua. Edellisen dopplerin oon laittanut jo kiertoon kun ajattelin ettei meille lapsia enempää tule. :D

Raskaudesta olen kertonut parhaalle ystävälleni ja äidille. Lähipiirille varmaan joulun aikoihin jos ja kun tästä turvallisemmille viikoille päästään.

Emmilotta 7+2
 
Meillä tietää miehen lisäks yksi ystävä joka oli eilen esikoisen kanssa kun kävin ultrassa. Muille jos kertois sit nt-ultran jälkeen. Tosin tiedä sitten saako sitä sinne asti salattua, mutta jospa näytän tovin vaan lihonneelta.
Äitini vetää kyllä herneet taatusti nenään kun ei ole heti hänelle kerrottu kun testi punerti.


7+2 (6+6) taidan nt-ultraan asti laskea viikot tolla neuvolan viikoilla enkä ultran, koska viimeksikään ei neuvola noteerannut varhaisultran mittoja.
 
Ihanaa että hyviä ultrauutisia tullut taas tänne :love:

Mä oon kertonut raskaudesta omalle äidilleni ja pakon sanelemana yhdelle työkaverille, joka toimi vähän liiankin tarkkasilmäisenä pikkujouluissa. Muilta ajattelin pantata tietoa jouluun asti. :)

Täällä on oireina edelleen aika rajukin pahoinvointi (yöllä oksensin taas suolet pellolle) ja väsymys. Mä todella toivon että tää loppuisi kun toinen kolmannes alkaa, mutta saa nähdä. Tällä hetkellä tuntuu ettei loppua näy.:sick:

7+4
 
Voi ei @ladygreen Tsemppiä oksenteluun! Ymmärrän tuskasi, eilen oksentelin koko päivän.

Meidän piti kans odottaa jouluun, että annettais ultrakuvat isovanhemmille lahjaks, mutta ei tätä oksentelua voi pitää salassa eli kerrotaan tänään. Yks kaveripariskunta tietää kanssa, heidän kanssa jaetaan niin ilot kuin surut <3

@knyte pahoittelut ja plussatuulia uuteen kiertoon!
 
22.7. / lhm00 / esikoinen / OYS

Täällä ollaan nyt viikon verran totuteltu ajatukseen raskaudesta ja (hartaasti toivoen) tulevasta esikoisesta. 29 päivän kierron mukaan LA olisi 22.7. , nyt 5+0. Lähes oireeton olen ollut vielä toistaiseksi alavatsatuntemuksia lukuunottamatta.
Yritystä on takana miltei vuoden verran, joten raskaustestiin ilmestynyt plussa jo itsessään tuntuu lottovoitolta. Kaikki sormet ja varpaat ristissä nyt sitten toivomme, että kaikki menisi hyvin :).
Päivät tuntuu pitkiltä ja ajatukset pyörii koko ajan enemmän tai vähemmän vatsassa matkustavassa elämänalussa. Varhaisultran uskaltauduin varaamaan 7+1 kohdalle, vielä pitäisi malttaa odotella tovi (n) Mitään en ole eläessäni jännittänyt ja odottanut näin paljon!
 
22.7 / emmeli94 / esikoinen / K-PKS

Täällä raskausviikko 5+0 meneillään. En uskalla vielä sinne facebookin liittyä mutta pikkuhiljaa jos kaikki menee hyvin niin sinnekin tuun. On niin Ihanaa kun tiedän että paras kaverilla on rv 9 meneillään.. ja haluaisin kertoa hänelle HETI uutisesta.. mutta jos nyt ainakin odottais vielä muutaman viikon.. :) ei ole paljon oireita paitsi että on nälkä kokoajan ja tissit on kipeet. Se joka sai mut epäilemään että jotain on meneillään oli että itku tuli Vähän liian pienistä asioista ja että näin kamalia ja sairaita unia. En tiedä jos ’’uni oireet’’ liitty raskauteen vai jos sattumalta tuli just tän kierron aikana..

@ihm00 kiva kun meillä on sama LA , en ole vielä ite ymmärtänyt että tämä raskaus on totta :D
 
  • Tykkää
Reactions: eevas
22.7. / eevas / esikoinen / OYS

Varovaisesti minäkin ilmoittaudun mukaan, täälläkin @Emmeli94 aika epäuskoinen olo, että olisin raskaana, mutta niinhän nuo testit väittää:D Torstaina tein ekan positiivisen testin ja sen jälkeen oon testejä melkoisen läjän tehtaillut.


Minä olen jo pitkään lasta kuumeillut, mutta minun ja miehen molempien työkuvioiden vuoksi ollaan varsinaista yrityksen aloitusta lykkäilty jo vuosi. Käytössä oli ehkäisynä keskeytys ja "riskit" oli tiedossa ja nyt meille sitten ilmeisesti tulee kesällä vauva:love:. Varmaan siksi niin epäuskoinen olo ja vaikeaa sisäistää tämä, kun tuli yllätyksenä.

Raskaudesta tietää nyt jo kolme ihmistä minun ja miehen lisäksi.. Perheelle varmaan pakko kertoa jouluna, jos sinne asti päästään. Työpaikan pikkujoulut aion jättää kokonaan välistä ja syykin on jo keksittynä;) Saas nähdä kauanko tää pysyy salassa..

Mulla ei ole kamalasti oireita, vatsassa vähän jotain tuntemusta ja alavatsa on aika turvoksissa niinkuin yleensä on ollut menkkojen aikaan. Rinnat on ihan hirveän kipeät, kahvista tulee paha olo ja sokerisia / makeita ruokia ei tee oikein mieli. Varhaistahan tää vielä on..

Kiva päästä tänne purkaan vähän tuntoja, mulla ei ole kaverit samasssa elämäntilanteessa ollenkaan ja mies on reissutyössä, eli aika yksin olen tämän kanssa. Facebook -ryhmä kiinnostaa minuakin, mutta jos ensin yrittäisin vähän saada luottamusta, että tuolla on joku kyytiläinen oikeasti messissä.:ROFLMAO:
 

Yhteistyössä