Heinäkuiset 2019

Täällä kovasti arvotaan tuon varhaisultran kanssa. Aiemmissa raskauksissa olen käynyt, mutta nyt mietin että jos sitä kumminkin jaksaisi odottaa mulla oli vuosia sitten keskeytynyt keskenmeno, joka huomattiin vasta rv 12 ultrassa, ja sitä shokkia en kyllä enää ikinä haluaisi kokea. Toisaalta myös silloin oli varhaisraskauden ultrassa kaikki ihan normaalisti, joten en tiedä saisiko siitä mielenrauhaa kuitenkaan. Hinta on vähän turhan suolainen

Täällä oireena mahan juilimista ja pistelyä sekä melkoisesti kasvanut kuppikoko, kaikki rintsikat meinaa olla liian pieniä oireet on kuitenkin aika vähäisiä. Neuvolaa en ole vielä uskaltautunut varaamaan, ehkä ensi viikolla voisi soitella.
 
Huh, tosiaan moni kertoo, että pahoinvointi ollut pahimmillaan viikkojen 8-11 välillä, vähän jänskättää kun ite oon viikot 9-11 Aasiassa häämatkalla :sick: toivottavasti ei mee reissu yökkimiseen :sick:

Mitä kautta käytte varhaisultrassa? Osa vissiinkin pääsee julkisen kautta ja osa menee yksityiselle. Miunkin oli tarkoitus kysyä julkiselta, mutta taidan jättää kysymättä. Miehen kanss juteltiin tästä ja hän sai jotenkin ajatuksia rauhoiteltua sen suhteen. Jos menee kesken, niin se näkyy kyllä jotenkin, viimeistään ekassa ultrassa
Eka ultra oiskin sitten heti reissun jälkeen ennen joulua, toivottavasti kaikki on silloin hyvin :love: pitkä aika kyllä odotella sinne asti o_O
 
Me päätettiin elokuun tuulimuna raskauden jälkeen, että tällä kierroksella mennään varhaisultraan joskus 8+ viikoilla. Tuulimuna bongattiin vasta NT-ultrassa. Eipä sille olisi sinänsä mitään voinut, mutta lykkäsi seuraavaa yritystä aika pitkälle, plus oli suunnitellut jo elämää sen mukaan, että vauva on tulossa. Jos kaikki on hyvin 8 viikolla, niin on jo suht hyvä prosentuaalinen mahdollisuus, että kaikki menee hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: jammaillen
Olisin halunnut itsekkin sen varhaisultran vasta ensi viikolle, jolloin olis 7+ menossa. Polilta halusivat varata ajan huomiselle, jolloin 6+1. Vähän kyllä mietityttää onkohan liian aikaista nähdä sykettä.. Jännä nähdä nukuttaako ensi yönä ollenkaan:LOL:
 
Olisin halunnut itsekkin sen varhaisultran vasta ensi viikolle, jolloin olis 7+ menossa. Polilta halusivat varata ajan huomiselle, jolloin 6+1. Vähän kyllä mietityttää onkohan liian aikaista nähdä sykettä.. Jännä nähdä nukuttaako ensi yönä ollenkaan:LOL:
Tsemppiä! Tuu sit kertoo miten meni! Mullakin on ultrassa sit viikot about 6+3, ja jännittää just et näkyykö syke vai ei.
 
Ananasbananas Onnea huomiselle! Mä olin esikoisesta ekassa ultrassa jo 5+5, ja nähtiin syke :love:


Mulla on ollut tänään ihan hirvittävät oireet, ja oon vielä ollut tien päällä koko päivän(n) Alavatsaa särkee, alaselkää särkee ja koko ajan tuntuu, että menkat alkaa. Mut ei (y) Muistelen, että esikoisesta oli näinä päivinä sama inha olo, tosin ilman tota selkäsärkyä. Täytyy kyllä soittaa neuvolaan vielä tällä viikolla, jos sais ultra-ajan. Pelottaa, että kaikki ei ole niin kuin pitää.
 
Mulla on myös ollut tänään tosi voimakkaat oireet. Kaikenlaista kolotusta, oksettaa, väsyttää. Aamulla iski hirveä hartiapistos joka kesti melkein tunnin. Hengittäminenkin teki kipeää. Minä tietenkin ajattelin että kohdunulkoinenhan se siellä. Mietin jo pitääkö sairaalaan lähteä. No äkkiä hartiapistos hävisi yhtä nopeasti kuin tulikin. Eli ihan suotta taas säikyn kaikkea. Luultavasti eilisestä uintireissusta jumiutunut. :LOL: ensi viikolla aion varailla varhaisultraan aikaa. Vaikka hinnat kyllä hipovat pilviä! :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: papupata12 ja Kafi
Mä olin ehtinyt jo unohtaa kuinka hämmentävää tää alku taas on, vaikka viime kerrasta ei ole edes pitkä aika.

Ajatus pyörii tässä, mutta kuitenkin vielä jotenkin kaukainen ajatus, että heinäkuussa voisi ehkä olla taas nyytti sylissä.

Väsymys ja aaltoileva etova olo on ollut läsnä tänään.

Mä olisin muuten myös kiinnostunut FB ryhmästä, mutta ehkä kuitenkin vasta kun eka ultra on ollut. Toivottavasti silloin vielä pääsee mukaan .

Pitäisi varmaan soitella neuvolaan, mutta ehkä kuitenkin vasta ensiviikolla
 
  • Tykkää
Reactions: papupata12
Viizplus, Voi kamala tota hartiapistosta. Oisin itsekin varmasti ajatellut heti kohdunulkoista, vaikka uintireissu on varmasti todennäköisempi syy:) Olin aamulla ihan paniikissa tästä selkäkivusta, kunnes aloin miettiä kaikkia edellisen päivän aktiviteetteja..:LOL:
 
HEINÄKUISTEN LISTA :

Eli kaikki laittaisivat listalle haluamansa tiedot itsestään värillä (helpompi huomata viestien joukosta):
Nimimerkki / monesko lapsi / laskettu aika / missä synnytys

Neer / esikoinen / LA 1.7.
Pompulam / 3. lapsi / LA 2.7.
Kuumeilija90 / 1.lapsi / LA 2.7. / PKSSK
Ananasbananas/1.lapsi/LA 2.7.
Justiina1929 / kolmas / 3.7 ? / KYS
viskula/kolmas lapsi/ la 5.7? / en tiedä
Medvind / kolmas / 5.7 / NKL
iK / toinen lapsi / la ehkä 6.7/ SEKS
Pillipöllö / viides / 6.7. / HYS
Jammaillen / kolmas / 7.7.
Pähkinäpuu / kolmas lapsi / LA 7.7. / OYS
Viizplus/7.7./Tays
Pirtsakka89 esikoinen / LA8.7./ OYS
Amado / 1. lapsi / LA 9.7. / OYS
PalomaP / 3. lapsi / LA 9.7. / NKL
Kakolukia/ensimmäinen/kai 9.7/Tyks
Eufemia / kuudes lapsi / la 11.7/ OYS
Bissama / viides / la 11.7. / LS
Bassets / 7. / 11.7 / SATKS
Vmi89 / kolmas / 11.7 / HUS
valloitus./1.lapsi/la 11.7./OYS
Papupata12/4.lapsi/la12.7
Kafi / 2. lapsi / LA 14.7.


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala[/QUOTE]
 
Ihanaa kun en ole yksin näiden mun pelkojen kanssa,tai siis eihän se ole ihanaa ja kamalaa stressiä tuo kaikille, mut siis varmaan ymmärsitte mitä tarkoitin :love: niin ja tänä aamuna ekaa kertaa oikeasti on jotenkin aaltoillen huono olo,johtuuko sitten taas huonoista unista vai mistä mut jos nyt alkaa tulee huonot olot kuvioihin niin yritän "nauttia" niistä taas kerran :love: vaikka eihän se oireettomuus/oireet kerro sen enempää raskaudentilasta niin jotenkin uskon että kun kaikista on ollu tiettyjä oireita ja esim siinä keskenmeno kierrossa ei ollut niin on itellä luottavaisempi olo nyt :love: vaikka kyllä edelleenkin kaikki voi mennä päälaelleen ja varpaillaan olen siihen asti kunnes näen pienen np ultrassa :unsure: silti nyt on varmempi olo, että tälläkerralla onnistuu :love:
 
Tänään tulee 6+2 ja ihan hirveä keskenmenon pelko vaivaa minua. Esikoinen olisi tulossa, ja tutkittuja haasteita ollut raskautumisessa (ohuet limakalvot, puuttuvat ovulaatiot). Tänään aamulla huomasin heti että turvotus oli poissa, eivätkä rinnatkaan enää kipeät, joten tietysti nyt kauhea epätietoisuus.

Eiliseen asti rinnat olleet joka aamu entistä kipeämmät, ja lisäksi koko ajan semmoinen kuumotus päällä naamassa ja todella kova janon tunne. Eilen join varmaan 4 litraa vettä. Lisäksi alamahassa tuntui eilen venytystä ja kerääntyi myös turvotusta. Väsymys oli kamala.

Ja tietysti, kaikki on siis todella uutta minulle. Ensimmäinen plussa ikinä!

Muoks.
Minutkin voi varovaisen toiveikkaasti lisätä listalle näillä tiedoilla

Dejavu / Esikoinen / La 2.7.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: papupata12
Heippa!

Ilmoittautuisin mukaan, sain pari päivää sitten haamun mikä vahveni tänä aamuna tasapaksuksi viivaksi. Minulla on ennestään 5 lasta. Nyt uuden miehen kanssa odotetaan ensimmäistä yhteistä. Viime kierto päättyi kemialliseen ja menkat alkoi päivän myöhässä.

Oireina oikeastaan vaan väsymys ja menkkamainen jomotus.
Tarkoitus olisi digillä vielä varmistella.
Lasketuksi ajaksi sain 15.7.2019

Minut voi lisätä tiedoilla
Sarianne81/6 lapsi/La 15.7/TAYS
 
  • Tykkää
Reactions: papupata12
Noniin kyl mä sitten neuvolan jo varasin ja lasketaan nyt kuitenkin menkkojen mukaan eli tänään olisi RV 5+1 ja eka neuvola on sitten rv 8+0. Mutta ihan uhkaan neuvolan laskuja ja olen sitä mieltä ettei olla niin pitkällä, sen vaan tiedän jotenkin :) joo no ei se nyt paljoa heitä kun mun laskelmat on 4+6 nyt maksimissaan :ROFLMAO: ehkä se ei niin tarkkaa ole, koska jokainen lapsi syntynyt reilusti viikon yliaikasena, vaikka np ultrassakin siirretty laskettua aikaa aina eteenpäin eli mun laskettuaika varmasti siirtyy sitten np ultran jälkeen :) ai vitsi kyl mä odotan ekaa ultraa, mut jos vaikka tossa 4-5 viikon päästä sais kotona sydänäänet kuuluviin :whistle::love:

Nii ja joo,en mä pystynyt keplottelee sitä ultra-aikaa kummiskaan:whistle::oops: katotaan jos viittii itte kustantaa sen summan ihan yksityisellä. :LOL:
 
@dejavu Tsemppiä sinne, toivottavasti oireet tai niiden puuttuminen on vaan luonnollista aaltoilua:love:Ymmärrän todellaki kun itsellänikin eka raskaus ikinä ja oireiden ylianalysointi ja tarkkailu tuntuu lähtevän aivan laukalle kun jännittää ja toivoo niin kovasti että kaikki menis hyvin. Soitin tänään neuvolaan ja sieltäkin sanoivat että parasta vain katsoa päivä kerrallaan ja yrittää ottaa rauhallisesti, mä en nimittäin ole saanut oikein nukuttua yli viikkoon kun tuhat asiaa liikkuu päässä ja sydän tykyttää hullun lailla.

Onkos fb ryhmä jo aktiivisessa käytössä? Voisin sinne jossain vaiheessa myös liittyä kuhan vähän saan varmuutta että raskaus todella on todellinen:LOL:
 
Onnea uusille plussanneille:love:

Tänään olin varhaisultrassa. Kohdusta löytyi raskauspussi, jonka sisällä ruskuaispussi ja pieni tiivistymä, eli alkio mittojen perusteella viikot 5+6. Hieman huonosti erottuva syke löytyi myös:love: lääkärin mukaan kaikki normaalisti viikkoihin nähden. Haluavat tehdä kontrolliultran ensi viikolla, jotta nähdään onko syke vahvistunut. Aika paljon helpottaa jo tieto, että on kohdussa ja jonkinlainen syke löytyy:)
 
Hyviä uutisia siis @ananasbananas ! Hurjaa, että osalla jo ultra takana, kun itsellä vasta ekat plussat! Kuukauteen mahtuu monta vaihetta!

Täällä on vaivannut aikamoinen väsymys kans, tosin esikoinen valvottaa melkein joka yö eli ei välttämättä nyt tähän liittyvää. Vähän menkkajomoja kans. Oli muuten hyvä, että tikutin aikaiseen, koska heti seuraavana päivänä oot töissä kieltäytyä tietyistä tehtävistä. Eli nyt siis siellä jo tiedetään, mikä on vähän outoa, mutta pakollista. Vaikka aluksi ajattelin tyynesti, että vkoloppuna sit isäinpäivän kunniaksi vasta seuraava testi diginä, niin tukkukaupoillahan Mä tänään kävin... haalea viiva PC:n testiin piirtyi, mihin ei aiempina päivinä oo tullut mitään eli ehkäpä asiat etenemässä asianmukaisesti? Mies viime kierroksella uskoi loppuun saakka, että kaikki on hyvin. Nyt juttelee vielä varauksella, että jos meille nyt tämä vauva tulee syliin saakka. Toivon vahvistumista odotellessa! Voimia ja tyyneyttä meille kaikille tähän alkumatkaan!
 
Moi! Täällä ensimmäinen plussatesti tehty 26.10 ja sen jälkeen ympäristöä ajattelematta muutama lisää.. Eilen sain Clearbluehun 3+ ja nyt testaaminen saa riittää :) Kyseessä toinen lapsi, esikoinen on nyt 4,5v. Oireita on ihan kunnolla, pahoinvointia, palelua ja väsymstä. Tänään ostin ruokakaupasta ihmeellisiä asioita mitä en osta muuten ikinä - tomaattimehua, sipsejä ja maustekurkkuja.

L.i.l.y. 2 lapsi, NKL la 7.7.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Mä varovaisesti vilkuttelen vielä taustalta. Vaikka mulla on ihan luottavainen olo tän raskauden kanssa, mutta vasta tällä viikolla plussattu, niin en vielä uskalla ihan täysillä nauttia.
Oloja ei sen kummoisempia, välillä kohtua nippailee ja nännit on olleet arat oviksesta asti.
Mä tiesin kyllä jo ennen plussaa, että positiivinen tulos tikkuun tulee. Olo oli vaan varma ja hajuaistista tuli törkeen herkkä. Nyt vaan toivon kovasti, että kaikki menee hyvin.

Kyseessä kolmas lapsi, mutta ensimmäinen "luomu", siksi otan tän jotenkin rennommin. Listoille voisin uskaltautua. Kyllähän sieltä pois pääsee.

Mä oon aikaisemmista raskauksista ollut varhaisultrassa ja aion mennä nytkin. Josko parin viikon päästä varais aikaa. Ootteko jo soittanut neuvolaan? Mä ajattelin soittaa ens viikolla, sit olis viikkoja jo huimat 4+:LOL:

Me-Mi / 3. lapsi / LA 18.7
 
Mulla jatkuu edelleen hieman epätodellinen olo. Väsymys ja välillä muistuttaa kyllä olemassa olollaan. Olin jo unohtanut kuinka paljon tässä kohtaa voi väsyttää.

Kiva, että on jo positiivisia varhaisultriakin ollut. :)

Mutkin voi muuten laittaa listalle, laitetaan tuo todennäköisesti ekaksi la:ksi tuleva vaikka olen varma että taitaa olla lähempänä 10.7 totuus.
Tassu86/3.lapsi/3.7/TYKS
 
  • Tykkää
Reactions: jammaillen
Mulla on muuten nyt tullut erikoinen ehkä raskauteen liittyvä vaiva. Ilmavaivat on erittäin napakoita ja kivuliaitakin välillä, tänään melkein otin lukua niiden takia. Onkohan jäänyt joku tiukka arpi edellisen epparin jäljiltä.
 

Yhteistyössä