Heinäkuiset 2019

Mulla olisi se yksi tavallinen tikku vielä kaapissa mitä oon jemmannut tähän viikonloppuun tai alkuviikkoon. Huomenna voisi. Entä jos se ei näytäkään enää mitään. o_O

Syömisen jälkeen vatsa on hauska pieni pallo. Aamupäivällä oli huonohko olo mutta nyt ihan kohtuullinen.
 
iK
Voi äh, olisin ny malttanu vielä! 3+ tulos tulee yleensä kun hedelmöitymisestä on yli kolme viikkoa eli raskausviikot on yli 5. Nyt tosiaan 5+1 ja SORRUIN tekemään jo testin vaikka piti odottaa loppuviikkoon... 2-3 tuli vielä. Äh! Mulla on nyt ihan ok varma olo tilanteesta, mut eniten harmittaa kun menin jo tuhlaamaan digin. Pakko se on tilata uus kahden pakkaus. Ei tuu muuten mielenrauhaa...:rolleyes:
 
Joko löytyy muita plussanneita? :love:


HEINÄKUISTEN LISTA :

Eli kaikki laittaisivat listalle haluamansa tiedot itsestään värillä (helpompi huomata viestien joukosta):
Nimimerkki / monesko lapsi / laskettu aika / missä synnytys

Neer / esikoinen / LA 1.7.
Pompulam / 3. lapsi / LA 2.7.
Kuumeilija90 / 1.lapsi / LA 2.7. / PKSSK
Ananasbananas/1.lapsi/LA 2.7.
viskula/kolmas lapsi/ la 5.7? / en tiedä
Medvind / kolmas / 5.7 / NKL
iK / toinen lapsi / la ehkä 6.7/ SEKS
Pillipöllö / viides / 6.7. / HYS
Jammaillen / kolmas / 7.7.
Pähkinäpuu / kolmas lapsi / LA 7.7. / OYS
Amado / 1. lapsi / LA 9.7. / OYS
PalomaP / 3. lapsi / LA 9.7. / NKL
Kakolukia/ensimmäinen/kai 9.7/Tyks
Eufemia / kuudes lapsi / la 11.7/ OYS
Bissama / viides / la 11.7. / LS
Bassets / 7. / 11.7 / SATKS
Vmi89 / kolmas / 11.7 / HUS
Justiina1929 / kolmas / 3.7 ? / KYS


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Pakko oli tulla tänne ihmettelemään ja lukemaan ja totuttelemaan ajatukseen "mitä jos...", kun oon tässä viikon verran pyöritellyt asiaa ja nyt olen ihan liian varma raskaudesta. Juuri nyt se tuntuu ennemmin pelottavalta ja että "ei vielä, en ole valmis!", mutta luulen toisten fiilistelyn lukemisen vähän auttavan omiin vielä turhan negatiivisiin fiiliksiin. Testiä en saa käsiini ennen huomista, mutta en myöskään saa nyt ajatusta pois tästä aiheesta, joten pakko kirjoittaa :p

Lapsia ei ole kuin yksi mutta jos nyt olen raskaana on tämä kuudes raskaus, ennen esikoista sain neljä keskenmenoa joille ei löytynyt syytä. Joten epäilen tunnistavani nämä alkuraskauden oireet vähän liian hyvin ilman testiäkin tässä vaiheessa. Raskaus on kyllä ylläri, menkat ovat jo 6 päivää myöhässä normaalista ja ovat aina olleet hyvinkin säännölliset, mutta jos ja kun olen raskaana myös ovulaation on täytynyt olla tuon melkein viikon myöhässä tai sitten lapsi on Jeesus o_O Oikea la on siis heinäkuun puolessa välissä, vaikka neuvolassa varmaan laskevat ainakin ultraan saakka menkkojen mukaan.

Olen herkkä PMS-oireille ja tunnen yleensä selvästi miten mieliala nousee jo noin päivää ennen menkkoja kun hormonitasot romahtavat, nyt sama v*tutus vaan jatkuu + on lievää, pahenevaa päänsärkyä, pahoinvointia, palelua, eläviä unia enkä iltaisin meinaa nukahtaa vaikka päivisin väsyttää. Ja sitten tuo h*ton huuliherpes ilmestyi taas. Muuten se on päiväkoti-iästä alkaen aktivoitunut mulla kerran pari vuodessa yleensä flunssan yhteydessä, mutta raskausaikana se oli viimeksikin yksi jatkuva riesa johon lopulta hain suun kautta otettavan estolääkityksen... Edellisten kokemusten perusteella vihaan muuten raskaana oloa syvästi, vaikka esikoisen raskaus oli fyysisesti tosi helppo ja mutkaton. Tosin saa nähdä kauanko tämä raskaus jatkuu, että palaanko taas keskenmenojen pariin ja poistun takavasemmalle...

MUOKS: Jano ja vessassa juokseminen unohtui myös. Alkoi tuossa ke-to.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan se totta, että mieltä rauhoittaa jos tulisikin huomenna jo se 3+. Jotenkin kuitenkin epäilen, että minulla ollut vähän myöhäisempi ovulaatio. Testiviiva oli tosi vahva vasta tänään. Onneksi työviikko edessä, niin en ehdi kokoajan miettiä miten tässä käy.
 
Joko löytyy muita plussanneita? :love:


HEINÄKUISTEN LISTA :

Eli kaikki laittaisivat listalle haluamansa tiedot itsestään värillä (helpompi huomata viestien joukosta):
Nimimerkki / monesko lapsi / laskettu aika / missä synnytys

Neer / esikoinen / LA 1.7.
Pompulam / 3. lapsi / LA 2.7.
Kuumeilija90 / 1.lapsi / LA 2.7. / PKSSK
Ananasbananas/1.lapsi/LA 2.7.
viskula/kolmas lapsi/ la 5.7? / en tiedä
Medvind / kolmas / 5.7 / NKL
iK / toinen lapsi / la ehkä 6.7/ SEKS
Pillipöllö / viides / 6.7. / HYS
Jammaillen / kolmas / 7.7.
Pähkinäpuu / kolmas lapsi / LA 7.7. / OYS
Amado / 1. lapsi / LA 9.7. / OYS
PalomaP / 3. lapsi / LA 9.7. / NKL
Kakolukia/ensimmäinen/kai 9.7/Tyks
Eufemia / kuudes lapsi / la 11.7/ OYS
Bissama / viides / la 11.7. / LS
Bassets / 7. / 11.7 / SATKS
Vmi89 / kolmas / 11.7 / HUS
Justiina1929 / kolmas / 3.7 ? / KYS


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Voi äh, olisin ny malttanu vielä! 3+ tulos tulee yleensä kun hedelmöitymisestä on yli kolme viikkoa eli raskausviikot on yli 5. Nyt tosiaan 5+1 ja SORRUIN tekemään jo testin vaikka piti odottaa loppuviikkoon... 2-3 tuli vielä. Äh! Mulla on nyt ihan ok varma olo tilanteesta, mut eniten harmittaa kun menin jo tuhlaamaan digin. Pakko se on tilata uus kahden pakkaus. Ei tuu muuten mielenrauhaa...:rolleyes:
Tein esikoisen raskaudesta 5+1 digin joka näytti 2-3 ja masennuin täysin, että varmasti tulee taas keskenmenoa. Hyvin se raskaus silti päätty (y)
 
Niin ja kehtaisinkohan mä pyytää neuvolasta ylimääräistä ultraa raskauden keston määrittämistä varten..? Mun kierto on heitellyt 28-60 päivän välillä. Tiiän kyllä himotestaajana millon mun ovis tässä kierrossa oli ja millon aloin saada ekat haamut ja vahvemmat plussat, mut mitä jos jätän sen kertomatta, olisinko ihan kamala ihminen? :D:ROFLMAO:
Kehtaat! Mä aion myös, vaikka mulla onkin veikkaus oviksesta.... :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: jammaillen
@iK mä en tiedä uskallanko ostaa koko digiä kun viimeksi ostin ja näytti ihanasti viikkojen nousun ja sit muutaman päivän päästä laskun, mistä arvasin jo että kesken menee vaikka vuotamaan alkoi reilu viikko siitä, jännä miten yks testi voi kummitella niin pahasti :unsure: mä pian ostelen niitä sitten koko alkuraskauden ja varmistelen että ne viikot on pysynyt korkeimmillaan eikä laske. Saas nähdä, ehkä jos katsoo noita mun pc viivoja vois veikata että hedelmöityksestä on 2-3viikkoa. Eikös sen viivan pidä olla aika tumma normi testissä, että antaa 3+ (n)
Toivon niin että saisin viikon päästä viimeistään vahvat viivat. Eihän siitä ole hyötyä että niitä tekee pari päivässä tyyliin ja yrittää vertailla ja sit taas aamun tikkua vertaa edellisen illan tikkuun, niin ei huomattavaa eroa mut sit jos vertaan toissapäiväiseen niin huomaan eron :ROFLMAO: mä oon nyt ihan sekasin ku koko aika vaan mietin että jos se viiva taas jysähtää samaan ja alkaa hiljalleen vaaleentua.mies jo uskoo että tämä onnistuu ja on jo osannut ajatella pientä kääröä kesälle. Nyt on tullut kuitenkin jo tummempia viivoja nopeammin, kuin viimeksi ja sano että ollaan kohta vararikossa ennenkun laps on maailmassa kun siihen malliin haen niitä testejä :whistle::LOL::love:
 
Ainut että oon huomannut kyllä semmosen nyt vaikkei se viiva niin hirveästi ole tummempi esim ku edellispäivänä niin se ilmestyy melkein heti kun aikasemmin siihen meni vähän aikaa ku hitaammin vahvistu että meni tyyliin se 1-2 min että näkyi selkeästi,niin nyt se ilmestyy alle minuutissa jo siihen kunnolla näkyviin :) se ehkä kertoo että se hormooni on noussut :love:
 
Kehtaat! Mä aion myös, vaikka mulla onkin veikkaus oviksesta.... :whistle:
Hmm.. olisinkohan mä ihan kauhea jos yrittäisin samaa verukkeella että ku oli se keskenmeno ja sen jälkeen ei ole tullut kunnollisia menkkoja niin en kyllä yhtään tiedä kiertoa :whistle: :LOL: tai tulihan mulle semmosen 4päivän niukat ja varmasti oli vaan sen keskenmeno jne vuodon takia niukat. ku siinä oli sitä vuotelua yhteensä varmaan 15päivää kun keskenmeno vuoto ja sitä ennen ne 9päivän menkat joidenka jälkeen tein sillon testin kun ihmetytti ne vuodot jne..eli jos tollein yhteensä on yli kaks viikkoa vuotanut siinä elo-syyskuun vaihteessa, niin jännä homma, että edelliset menkat oli niin niukat että pärjäs pelkällä pikkuhousun suojalla :D

Oi oi kyllä tekisi mieli yrittää päästä sillein ultraan :rolleyes::oops:mut sitten taas en oo oikein hyvä tommosessa:unsure: tulee jotenki ikävä olo että "tuhlaan" heidän resursseja "turhaan" jos joku ymmärtää mitä tarkotan :D ja en ajattele muista niin :LOL: mut itteään aina pitää "syyllistää" jos sortuu tommosiin :whistle: :D:D voi se silti olla että kysäsen oisko mahdollista vai mennäänkö niiden niukkojen menkkojen mukaan :whistle: vaikka mulle on tyypillistä vuotaa aina joka raskaudessa jonnekin 15viikolle asti ja ne tietää sen neuvolassa nii voihan se olla että haluavat itse sit tarkastaa :rolleyes:
 
Eiköhän tämä meidän puolesta ollut väärä hälytys. Digi näyttää raskaana 1-2, vaikka pitäisi olla korkeammat viikot, ja nyt imettäessä alkoi jonkinlainen vuoto joka näyttää yltyvän. Eli pelkkä kemiallinen. Ehkä parempi näin mutta päivitänpä omiin tilastoihini 1 lapsi / 6 raskautta :p
 
KevätTähti, harmitus. :(

Omaa napaa. Testasin aamulla tuon viimeisen paketissa olleen tikun ja viiva piirtyi heti kun neste siihen osui, perästä sitten kontrolliviiva. Mulla on kyllä aiemmissakin raskauksissa muistaakseni käyttäytynyt ihan samalla tavalla. Ehkä mä tänään soitan sinne neuvolaan päivällä, kysyäkseni jo ruokavaliostakin hieman, oon ollut juttadieetillä viime keväästä, en enää mene pilkulleen ohjeen mukaan mutta runko jäi mukaan elämään. Onkohan siinä tarpeeksi esim rasvoja, liikaa proteiinia?!

Kuvaa en taidakaan osata tänne liittää. :barefoot:
 
Voi ei ku kattoo miten muiden tikut on vahvoja jo esim @bissama tuo sun tikki 4+4 niin jos mulla nyt olisi 4+3 niin ei ole kyllä lähellekään noin tumma. Sitä vaan mietin että eikö se nyt nouse niinkuin kuuluu vai voiko olla mahdollista että mulla on vasta tyyliin tuo 4+0 kun tämän aamun tikku on samanlainen kuin sun 3+6 (n) mutta voiko olla mahdollista muka että sen hailuran oon saanu herkkään jo tyyliin 3+1,tuskinpa :ROFLMAO: täytyy toivoa parasta että kohta itsekin muutaman päivän sisään saisi noin tummat viivat,tai sitten tää on taas menossa kesken jos ei tuu muutamassa päivässä huomattavaa eroa :cry: toki tiedostan että jokaisen hormoonit nousee eritahtia vaikka olisi normaali raskaus.. on se silti pelottavaa ja kaikesta sitä ressiä ottaa :unsure: ei pitäisi varmaan vertailla muiden testejä omiin :unsure:
 

Yhteistyössä