Heinäkuiset 2019

Mä varasin eilen neuvolan. Se teki tästä taas hieman konkreettisempaa. Mulla ei oikein mitään oireita ole, paitsi rintojen arkuus ja väsymys. Aikaisemmissa raskauksissa olin TODELLA huonovointinen melkein 20 viikkoa. Jotenkin toivon, ettei sama toistuis:sick:

Mä meinasin, etten sitä varhaisultraa nyt kumminkaan varaa. Olo on ihan hyvä ja seesteinen nii ehkä jaksan venailla sinne np-ultraan asti. Meille tulis jouluna se 12vkoa ja miettin, et pitäiskö silloin kertoa vanhemmille. Lapsille kerrotaan vasta myöhemmin. Parhaalle ystävälle oon jo kertonut ja tekis mieli kertoa vaikka kelle:D

@Amado mikä tilanne?

Pitäsikö alkaa laittaa loppuun aina nimim. ja viikot niin pysyis kivasti kärryillä kaikkien tilanteesta?:love:

Me-Mi 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hiutalei
Mä mietiskelen juuri että soitanko meidän terveydenhoitajalle, tiedän että pääsisin verikokeisiin tsekkaamaan raskaushormonin määrän. Vielä on kyllä todella aikaista ja voisin odottaa ensi viikkoon että menkat on varmasti myöhässä. Mulla on jo ollu hieman etovaa oloa ja rinnat tuntuu todella raskailta ja on kipeät.

Appelsiiniomena 3+4
 
Toi hcg-arvo kiinnostaisi myös minua. Sitä ei ilmeisesti oteta automaattisesti ollenkaan, vai onko sitten ensimmäisen neuvolan jälkeen?

Eilinen oli aika rankka päivä. Koko työpäivän ajan hirveää etomista ja huimausta. Syöminen oireisiin vähän auttaa. Illalla söin riisipuuroa, joka laukaisi tosi huonon olon. Ei oksentelua onneksi kuitenkaan. Yöllä heräsin kun maha oli kuin ilmapallo, täynnä ilmaa. Tänään ollut vähän parempi. Huomaa kyllä, että tunnin 2 tunnin kuluttua syömisestä alkaa etovaolo hiipiä:sick:

Ananasbananas 6+5
 
Täällä.myös tota etovaa oloa ja pahoinvointia. Mun hajuaisti on ihan ylikierroksilla, ja kaikki hajut tekee pahaa. Jopa kahvin tuoksu! Olin eilen yhdessä koulutuksessa, jossa oli tarjolla suolaista piirakkaa ja kahvia. En itse pystynyt ottamaan, kun jo vierustovereiden lautasilta ja kupeista se haju tuli ihan luihin ja ytimiin asti, ja sain oikeesti tosissani psyykata itseäni, etten ala kakomaan siitä ällötyksestä :D:sick::sick::sick:
 
Kiva, kun täältä saa vastauksia viisaammilta (y) Tuntuu, että itse on jotenkin niin pihalla kaikesta, kun ensimmäistä kertaa tässä veneessä:LOL:

Mahtavaa, että vuoto on loppunut @Amado :) Noi ultrat on kyllä niin jännittäviä, tsemppiä odotteluun!(y) Itsellä alkaa myös jännitys nousta perjantaista ultraa ajatellen..
 
Täällä kans varattu eka nla ka ultran varasin, tosin vasta 8+4 viikolle. Siihen on ikuisuus! Mutta jos silloin kaikki hyvin, on jo aika hyvä mahdollisuus, että loppuaikakin sujuisi ja pysyisi matkassa!

Marlen 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tää raskaus alkaa pikkuhiljaa tuntua todemmalta, kun oireita tulee vaan enemmän. Iltasin masu turpoaa, rintoja turvottaa, nännit on arat, iltasin jäätävä väsymys, nää mieliteot.. Saa nähdä iskeekö pahoinvointi sitten muutamien viikkojen päästä, niinkuin aiemissa raskauksissa. Mulla on kyllä jotenkin tosi seesteinen olo, mitä ei oo aiemmissa raskauksissa ollut.

Mä aattelin neuvolaa varailla vasta parin viikon päästä, kun meidän nuorimmaisella on neuvola ni siinä samalla.

Me ei tosiaan varhaisultraan mennä, mutta ihana jännätä muitten ultrakuulumisia :love:

Kindermaxi 4+1
 
Tsemppiä varhaisultraan menijöille! (y)(y)

Oirepäivitystä: päänsärky on näköjään "kiva" pikku kaveri, joka on hypännyt matkaan :confused: Sunnuntaina särki koko päivän, maanantaina oli poissa ja eilen illalla alkoi taas ja jatkuu näin aamusta. En oikein halua lääkkeitä syödä, vaikka parasetamolin pitäisi olla suht turvallista. Migreenitaustalla on aina vähän jänniä nää päänsäryt kun ei tiiä millanen päivä tulee olemaan :geek:
Nälkä on myös kasvanut! Syön usein, suunnilleen 2-3h välein, mutta lähipäivinä töissä on nälkä jo klo 10, vaikka kotona oon syöny aamiaisen ja töissä tauolla n. klo 8.30 välipalan. Silti massu alkaa huutamaan ruokaa siinä kympin maissa :ROFLMAO: Rinnat on ehkä ihan aavistuksen turvonneet ja nännit on muuttunu erilaisiksi o_O Yöllä kun kääntää kylkeä niin tissit muistuttaa että äläpäs makoile ainakaan mahallaan :LOL: Väsymys myös matkassa, eilen unille klo 20, ylös klo 6 ja vieläkin ois voinu jatkaa :whistle:

Muoks. Kuumeilija90 7+1
 
iK
@Amado Sama tilanne, maanantaina ultra! Tosi jännää!!!! :LOL::LOL:

Täällä kans pahoinvointia. Iltaan painottuen mutta on kyllä heti aamulla vähän läsnä. Kun syö tunnin-kahden välein niin olo pysyy siedettävänä.... voisin syödä kaikkea ylisuolaista koko ajan!

Muoks: 6+4
 
@kindermaxi hyvin on viivat vahvistuneet (y)

Puhhuh mikä päivä. Kirjotinkin jo aamulla päänsärystä.. No se meni ihan sietämättömäksi tuossa ruokatauon aikaan (oon siis kotona töissä tänään etäpäivällä) ja pakko oli ottaa parasetamoli kun läppärin näyttö meinasi räjäyttää verkkokalvot. Ruokkiksella lepäsin ja lääke alkoikin vaikuttaa, mutta kun yritin syödä lounasta niin tuli eka pahoinvointikohtaus ruoan suhteen :sick: Taisi joku muukin aiemmin kirjoittaa, että ei tonnikala paljoa maistu raskaana ollessa! Joo ei, se sapuska oli pakko heittää pois, meinas tulla yrjö kun lautasen otin mikrosta :unsure: Hapankorput ja näkkärit pelasti ja onneksi olin kotona :ROFLMAO:

Ja edelleen siis 7+1
 
Hei, vieläkö mahtuu mukaan? Tein maanantaina huvikseen illalla testin ja sieltähän se viiva paljastui :love: eli alussa ollaan ja ku kuukautiset ei oo säännölliset nii ei olla varmoja viikoista. Oma epäilys olisi kuitenkin, et ehkä 5+3? Maanantaina sen takia ultrataan jotta tiedetään missä mennään :)

Facebook-ryhmään haluan mut vasta sitten ku viikon 12 on täynnä kun ikinä ei tiedä ketä tuttuja sieltä löytyy ja halutaan pitää salaisuutena siihen asti :) esikoisen löytyy vm. 2017, mut jotenkin sellainen olo että pitää taas opetella kaikki alusta :whistle::LOL:
 
Täällä maistuisi kanssa parhaiten kaikki tosi suolainen, makea jo ajatuksena aiheuttaa etovaa oloa :D ja salaatilla voisin elää just tällä hetkellä, ihan mahdotonta!

Kiva jännittää ja lukea muiden ultrista, kun itse en ajatellut mennä varhaisultraan :)

Neer 7+2
 
Vesimeloni oikeastaan ainoa mitä saan menemään, käy ruuasta ja nesteytyksestä samalla :confused: , mikään juotava ei mene alas. Jossain kehotettiin pahimpaan pahoinvointiin imeskelemään jääkuutioita, pelkkä ajatuskin tuo vähäiset muonat ylös kurkkuun.

Seuraavaksi kokeilen B6-vitamiinia, jos siitä tulisi vähän taas apuja. Mulla on B12 käytössä mutta ilmeisesti tuo kutonen olisi just se mikä voisi auttaa.

Bissama 5+6
 
Eilen tein esikoiselle kanaa ja riisiä -> kuvotus, tänään valitsin kaupassa perunoita -> kuvotus. Huomenna 4+0 ja testipäivä, näkee onko vahvistunut. :) en vaan malttaisi odottaa ultraa joka on kolmen viikon päästä. Koko vuoden aika on menny kuin siivillä ja heti plussan jälkeen se pysähtyy. :cautious:

Appelsiiniomena 3+6
 
Mä sain kans vihdoin varattua neuvolan. Se ois mut 30.11. Hieman jännittää millainen tyyppi siellä on tällä kertaa vastassa.

Mulla ei oo kyllä mitään ongelmaa ruokien kanssa :whistle: vois kyllä olla koska painoa on jo riittävästi. Mulla tulee etova olo vaan jos en muista syödä.

Väsymys on edelleen aika paha ja tulee tosi yllättäen.

Tassu86 7+0
 
Mahtavaa miten paljon tänne on jo saatu porukkaa kasaan! Useamman kerran päivässä olen täällä käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia. FB-ryhmään liittyminenkin kovasti houkuttaa, mutta toisaalta jotenkin myös pelottaa..

Kovin oireeton on ollut olotila koko ajan, mutta olen koittanut siitä vain nauttia ja olla luottavaisin mielin. Tänään uskoni koki kolauksen, kun kävin varhaisultrassa ja sykettä ei näkynyt. Kierron mukaan laskettuna nyt olisi 6+5, mutta ultran mukaan alkio vastaa viikkoja 6+0, jolloin sykettä ei vielä kaikilla näykkään. Nyt täytyy siis vain malttaa odotella, että jatkuuko alkion kehitys ja onko ollut vain hiukan myöhäinen ovulaatio vai onko se pysähtynyt ennen kuin on alkanutkaan...Kovasti koitan pysyä positiivisella mielellä ja samalla kiroan omaa malttamattomuuttani tuon ultran kanssa.
 
Vaihteleeko muilla oireet paljonkin? Mulla tosiaan ollut huonoa olo ajoittain, rintoja pistelee ja mahaa nippailee+repäisykipuja. Välillä tuntuu että oireet häviää kokonaan ja tuntuu ettei raskaana olisikaan. :cautious: Tää on mun 7. raskaus ja ihan ku ekaa kertaa olis raskaana. :ROFLMAO:
 
Mulla on myös samalla tavalla, että välillä oireet lähes katoaa (n) Tissit on kokoajan kipeät, sekä aavistuksen etova olo. Sitten tulee päiviä, jolloin on enemmän "repäisykipuja" ja nippailua, sekä armoton väsymys. Tänään taas on ollut pohjaton nälkä, oon syönyt käytännössä koko päivän :whistle:

Ihanaa kun on vertaistukea!
 

Yhteistyössä