**Heinäkuiset heinäkuussa**

  • Viestiketjun aloittaja SusSoo
  • Ensimmäinen viesti
Nyt alkaa vuoto jo rauhoittumaan, enää tulee vaan ihan pieniä klönttejä. Supistuksia on nyt tullut muutama ja niihin on vähän tullut jo voimaa. Selkää polttelee edelleen ajottain. Vatsakin on muuten tämän viikon toiminut melkein joka päivä ainakin 3 kertaa, mikä paljon enemmän ku ennen. Miehen mamma kävi tänään kylässä ja oli sitä mieltä että kohta on lähtö lähellä:whistle: Toivossa on hyvä elää ;) Tuun ilmottelee illan mittaan tapahtuuko jotain suuntaan tai toiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MammaMaraKisu:
Nyt alkaa vuoto jo rauhoittumaan, enää tulee vaan ihan pieniä klönttejä. Supistuksia on nyt tullut muutama ja niihin on vähän tullut jo voimaa. Selkää polttelee edelleen ajottain. Vatsakin on muuten tämän viikon toiminut melkein joka päivä ainakin 3 kertaa, mikä paljon enemmän ku ennen. Miehen mamma kävi tänään kylässä ja oli sitä mieltä että kohta on lähtö lähellä:whistle: Toivossa on hyvä elää ;) Tuun ilmottelee illan mittaan tapahtuuko jotain suuntaan tai toiseen.

Kohta saadaan sitten suakin onnitella. Toivottavasti pääset pian matkaan
=)
 
Äitipolilla käyty jälleen: käyrällä olin tunnin ja lapsosen sykkeet hyvät vaan mun supisteluja seurasivat, tiukahkoon supisteli ja tiiättekös kanssa sisaret, et mä en ees niistä suurinta osaa tuntenut -kaikista napakammat vain :ashamed: Mut minkäs teet, kätilö sanoi, et jos tohon tahtiin suppailee, lähtö tulee pian - vaan mistäs mä tiiän lähteä, jolleivat sit oikein koviksi muutu.. Mä edelleen odotan, et vedet menee totutun mukaan ja siitä tiedän lähteä =)
Painoa oli ipanalla n. 2800-2900g ei ihan tarkkaa mittaa saanut ja laskeutunut on -vaan nyt ei kyllä ollut ihan alhaalla? vaan alhaalla kuitenkin - mitä sitten tarkoittaneen? Odotellaan, millon syntyy - ei kuitenkaan tartte enää polille mennä ja paineitten kans stressata, tuskin kuulema pahempaan mun myrkytykseni menee, kun tänne astikkin päästy - toivotaan näin.
Isommat lapsoset kotiutu mökillä ja mulla riittää pyykättävää, joten ei auta koneelle jumahtaa.

Kissansilmä+ rv 37+2
 
witchi suuret onnittelut :hug: :flower:
sussoo kiitos uudesta pinosta :flower:
tuuliinalle kovasti tsemppiä :hug:
jedvenallakin oli hyviä uutisia :hug:
ja mmk sulla taitaa lähtö lähestyä :D tsemppiä :hug:

(.) neuvolassa käyty, kaikki arvot ihan ok. siinä kun kuunteli sydänääniä, nousi beibin sykkeet ihan hurjiksi n. 180, mutta onneksi rauhoittuivat kun makailin kyljellään. terkkari päivitteli tätä mun turvotusta, ei oo kuulemma hetkeen nähny näin pahana, sanoi että pitää seurailla jos olo käy liian pahaksi niin suosittelee käynnistystä :/ ja liikkeitä pitää siis seurailla nyt tarkasti, kun on maha niin supistus herkkä ja ne sykkeet reagoi niin helposti että pitää tarkkaila ettei vauva ole siellä ahdistuneena. epäili kyllä että alkaa syntymään ihan koska vaan... sen kun näkis...

toivova ja nyytti 38+1
 
Höh, multa jäi vauvaonnittelut siis onnea synnyttäneet =)
Toivova-84 mä olen kans äärimmäisen turpea, mun nilkoissa roikkuu (ihan tosi) nestepallot, silmäluomet on turpeat ja silmien alla vesikellot, sormet on nakkia paksummat- lääkäri myös päivitteli turvotustani polilla, mut kun kysyin -voisko turvotuksen vuoks käynnistellä, niin ei ole kuulema syy käynnistykselle vaik mun oloni ois kuin tukala.
No turvoksissa olen ollut aiemmiltakin lapsosilta ja kun olen synnyttänyt alkaa nesteet sit pikkuhiljaa poistua.
Mä vetäisin eilen 1/2l mansikoita ja tänäänkin niitä napsin, vaan ei auta nesteenpoistoon :/
 
niin en mäkään tiedä että käynnistäisivätkö oikeasti vai oliko se vaan tän kyseisen terkan mielipide?? mä oon kanssa kokeillu kaikkea mahdollista, mutta ei tähän mikään auta...
ei auta kun kärsiä, on tää kijottaminenkin vaikeaa kun yrittää näillä nakeilla osua nappeihin:) mutte jos se helpottais ees vähän kun nää helteet loppuu...
 
Sussoolle kiitos uudesta pinosta :flower:

Teitin kuulumisia tulin kurkkaamaan. Mietin vaan että kukas meille tekee pinon vauva puolelle? Minusta ei ikävä kyllä ole päivittäjäksi :ashamed:

Monella oireet kuulostaa jo aikas lupaavilta, joten kohta tässäkin pinossa poksuu kunnolla.

Niin ja Witchille onnittelut tännekkin puolelle :flower: :heart:

Meillä kävi tänään neukka kotikäynnillä. Hienosti oli neitille painoa tullut viikossa 380g, ja kaikki muutenkin hienosti...Ainut että äitee on välillä hieman väsynyt kun neiti täytyy herättää syömään väh 3 h välein..Nyt saatiin lupa et yöllä voidaan yhtä syöttöväliä vähän pidentää...

Piku ja Tintti 11vrk
 
Witchi ONNEA kovasti :flower: Sekä muillekkin vauvautuneille =)

Suesoo kiitos uudesta pinosta =)

Täällä nauvola takana ja painoa tullut viikossa 3kg oli terkka vähän huolissaan mutta verenpaineet 140/85 joten vielä ihan normilukemissa. Syöny oon normaalisti mutta turvotusta tuo luultavasti on kun ei saa käsiäkään enää kunnolla nyrkkiin :( ONNEKSI on luvattu ainakin että nää helteet vähän helpottuu mulle riittää vallan hyvin sellanen +20 astetta.

Väsy olo meina olla, ei jaksaisi touhuta tytön kanssa :ashamed: Terkka sanoikin että nyt pitää levätä kun tuota turvotusta on että ei paineet nouse mutta minkäs teet kun kotona pitää tytön kanssa olla. Nytkin se katsoo jo päivisin monta tuntia dvd että äiti saa levättyä. Pitää esn viikolla pyytää isovanhempia vissiin apuun. Mies tekee aika pitkää päivää mutta onneksi illat leikkii tytön kanssa.

Eipä täällä ihmeitä voikaa hyvin ja paksusti.
Suppareita tarvitseville kovasti SUPPAREITA

Annora rv 36+2
 
Täällä kaikki "vaivat" loppu kun seinään, eli en taida sittenkään synnyttää lähiaikoina :LOL: Mä ehdin olla jo ihan täpinöissäni! Nyt harmittaa |O Parempi ku lakkaa odottamasta ja kuulostelematta noita tuntemuksia niin tarkkaan, tulee kun tulee. Mä vaan inhoon odottamista, varsinkin ku ei ole mitään varmaa päivämäärää.

Huomiseen..
 
Onnittelut kaikille jo vauvautuneille :flower: ja paljon suppareita niitä toivoville!

Mulla on olo oikein hyvä, jalat edelleen turvoksissa mutta muuten olen elämäni iskussa :whistle: Olen lueskellut kuinka kaikki täällä niin toivovat jo pääsevänsä synnärille ja olisivat jo niin valmiita synnyttämään, mulla sen sijaan on nyt parin viime päivän aikana ollut ihan päinvastaiset fiilikset :/ Kaupassa kun näen vielä pienimahaisen odottajan niin toivon että oisin itekin vasta 1/2 välissä, hirvittää kattoa ja ajatella kuinka vähiin tää raskausaika jo käy, ihan itku tulee silmään kun ajattelen että kohta tätä ihanaa masua ei enää ole... :ashamed: Toivottavasti joku tajus tän mun vuodatuksen mutta tuntuu että en vaan haluis raskausajan jo loppuvan, et en oo henkisesti valmis... Oon varmaan ainoa tämmösten ajatusten kans, yleensä kai tässä vaiheessa jo lähtöä toivotaan
:ashamed: Oon jotenkin nyt tässä toisessa raskaudessa niin ylpeä masusta etten millään raaskis luopua tästä ihanasta olotilasta, enkä pienen potkuista. Varsinkin kun mies sano ettei enää IKINÄ lisää lapsia joten tää jää pakosti viimeiseksi mahikseksi olla raskaana jos ei mies sitten vaihdu :'(

Että tälläistä tänään, miten sitä mieli onkin niin herkkä joka asialle nyt. :D Nyt pikkuhiljaa pehkuihin, huomiseen...

Kesäheinä ja pikkutintti 36+2 (toivottavasti kasassa vielä muutaman viikon)
 
coo
Kesäheinä07 mä niin tiedän, miltä susta tuntuu ja komppaan täysin!
Itse olen vasta päässyt vauhtiin tästä raskaudesta nauttimiseen ja ei malttaisi millään masusta luopua..
No onhan sitä kaikkea remppaa, mutta..
Tänään olis kontrolli äippäpolilla ja jännityksellä odotan, oliko lääkäri tosissaan sen käynnistämisen kanssa ens viikolla (vk 38) noiden mun paineiden takia. Viikko sitten oli siis sitä mieltä, että nyt riittää jo mun rääkki (paineet nyt tasoa 150/105).
Itse mielelläni kärvistelisin ihan luonnolliseen synnytyksen käynnistymiseen asti, mutta kyllä luotan minua hoitaviin ihan täysillä ja tehdään kiltisti niin kuin Jorvissa sanotaan :)

Aurinkoista päivää ja suppareita =)

Coo & Mirhami-Popcorni 37+4
 
Mureena juu niin on mies päättänytkin että puolensa pitää. Harmittaa vaan toisen puolesta kun edes joutuu tuollaista harkitsemaan. Nytkin tekee 12h päiviä siksi, että työpari on kesälomalla.. Ja siis sijaistahan ei palkata xD Sitten kun työpari tulee lomalta rentoutuneena ja mun mies lähtee lomalle ni epäilenpä et tää työpari unohtaa päivässä ylipäätänsä olleensa lomalla. Kyllä sääliks käy! Tänä aamuuna mies jo huokas : " Ei tässä mitään jos ehtis nukkua vähän enemmän huomenna"... Ja no ollaan menossa anoppilaan niin tuskinpa se malttaa nukkua/anopilla aina kaikenmaailman hommaa tiedossa ja se ei tunnista lepo sanaa ollenkaan kun sille itselleen riittää muutaman tunnin unet. Voin siis kuvitella, että se on huomen aamuna kolisemassa meidän huoneen oven takana ilmoittamassa, että se ja se ja se pitää tehdä xD Vaikka rakas anoppi onkin niin taian suoraan sanoa sille tänään, että sen rakas esikoispoika tarttee unta.

Mammamarakisu Jos vuotoa tullut paljonkin sinuna kävisin tarkistuttaa paikkoja koska on varmaan tärkeää varmistaa ettei se liity istukkaan? Ja eiköhän se siun synnytys oo ihan käsillä :)

Toivova-84 Kuulostaa hurjalle tuo siun turvotus, ei tee omasta turvotuksesta ees mieli valitella ;) Mie sain tähän omaani apua järvestä.. Mut kaikille se ei tietysti käy enää tässä vaiheessa.

Pim. Tänään neuvola, saapa nähdä on olo, että paino noussut..

Juuh jos aamupuuhia

Tanjuska ja Väinö 36+5 :hug:
 
SusSoo
Poksista vaan :D

Turvotusta täälläkin on ihan mielettömästi. Heti herätessä on jo valmiina ja siitä voi siis vain päätellä miltä mä näytän sitten iltaan mennessä. Kävely on aika tuskaa, koska jalkapöytä ja jalkapohjatkin ovat niin turvonneet. Mutta eiköhän tuo sitten häviä, kunhan tämä masuasukki saadaan ulos.

Sussoo ja Suloinen 38+0 :heart:
 
mä lähden tästä äippäpolille :D jos sitä sais sitten sen käynnistyspäivänkin tietoonsa :heart:

mulla on keskimmäisen tytön raskaus käynnistetty,ja oli nopein(2h)+kipein,muttei kuitenkaan sietämätön,luomuna mentiin!että sen puolesta voisin sen käynnistyksenkin haluta..tietäis ainaskin koska lähteä synnärille!!

illalla paremmin kuulumisia :)

babjuska+bömbbis 37+4
 
Lyhyesti:
Tänne syntyi poika vauva 26.6 ja painoa oli 3580 ja pitutta 49cm. Kotiuduttu on ja väsymys on iskenyt, joten tule kertomaan lisää myöhemmin. Onnittelut myös muille saaneille ja tsemppiä tuleville!
 
Onnea Äiti-Kengulle :flower:
Tulihan se pikkuinen sieltä ennen joulua ;)
Toivottavasti saitte muuton alta pois...

Ihan lirua vuotoa tulee, taitaa vaan olla jotain muuta kun lapsivettä.
Verta ei ole enää tullut toissapäiväsen jälkeen. Silloin luulen, että limatulpaa alkoi irtoilemaan. Oletteko harrastaneet seksiä paikkojen aukeamisen tai limatulpan lähdettyä? Onko siinä jotain tulehdusriskiä, jos ei ole vedet mennyt? Ajattelin, jos sais vähän autettua asiaa sillä kivoimmalla ässällä.

Mureena ja papu 38+5
 
Onnea Äitikengulle ja Käärmeelle :flower: :flower:

Ihanaa kun ei oo kuuma B) saa aurinko paistaa kunhan ei nouse paljon yli 20 asteen.
Mäkin nukuin viime yönä ihmeen hyvin piiiitkkääästä aikaa ihana aon levänny olo ja jaksaa paremmin =)

Mä tässä mietin ja mua harmittaa hirveesti että mun pitää mennä jo koulun penkille 17.8, mä haluan olla vauvan kanssa kotonaaaarrrgg mutta pakko pakko tosin koulu on vian 3 viikkoa kun toiset menee harjotteleeun että sitten saan olla kotona 5 viikkoa mutta silti. Mä suunnittelen mielessä että miten mä oon koulunpenkilla 7-8 tuntia jos rinnat on pinkeenä ei onnistu pakko kai käskeä mies sitten tauolla paikalle että voi imettää välissä, en tiedä no sen näkee sitten...MUTTA mietityttää silti ETUKÄTEEN kaikenmaailman asiat, Mä kun haluaisin niin kovasti yrittää imettää....

Hyvää viikonloppua

Annora rv 36+3
 
onnea äiti-kengu ja käärme :flower: :hug: ihanaa kun melkein joka päivä saadaan näitä uutisia :D
sussoo onnea poksuista :flower:
babjuskalle hyvää poli käyntiä, toivottavasti saat sieltä sen päivän :D
annora eiköhän ne asiat jäjesty kun saatte rutiinin kuntoon :)

(.) täällä vähän kaikkea vaivaa, mutta ei kuitenkaan mitään:/ veristä limaa havaittu, yö supisteli ja tosiaan tää turvotus vieläkin ihan uskomaton. luulin että olis helpottanu kun ilma viileni, mutta ei ainakaan vielä mitään vaikutusta. yöllä sattui ja pisteli niin paljon että itku meinasi tulla. tajuisi nyt alkaa tämä lapsi tulla ulos :headwall:

toivova ja nyytti 38+2
 
Onnittelut witchi, äiti-kengu ja käärme :flower: :flower: :flower:
:heart: :heart: :heart:


Tänne ei kummempia. Menkkajomotusta ja epäsäännöllisiä supistuksia...välillä ihan hyväänkin tahtiin (3-7min välein) mutta nyt aamusta ei taas mitään :p

Hyviä vointeja kaikille :hug:


-MiNiA ja masu 38+2 :heart:
 

Yhteistyössä