** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

kaie
Alkuperäinen kirjoittaja Nuutti79:
Onko kuuhulluus iskenyt taaperoon???? ... Herättäisittekö te vauvan pitkiltä päiväunilta kesken? MItes unikoulu, joko sen saisi aloittaa?
Nuutti, meille nlatäti sanoi (kun valittelin samaa että yhtäkkiä on alettu valvomaan öisin) että kuuluu tähän ikään. Lapsen päässä tapahtuu niin kamalasti kun se alkaa ihan toisenlailla havainnoida ympäristöään, että se yölläkin herää kun pelkää menettävänsä jotain tosi tärkeää jos nukkuu. :LOL: Menee kuulemma ohi kun toukka tajuaa ettei yöllä mitään tapahdu. Ja tällainen 'kuuhulluus' voi kuulemma iskeä sellaisiinkin jotka on nukkua posottaneet siihen saakka koko yön.

Unikoulusta luin jostain että se on vasta puoli vuotiaasta eteenpäin. Näin siksi, että silloin vauva ei enää tarvitse ravintoa yöllä, ja unikouluhan tähtää ihan kokonaiseen yöhön ilman syöttöjä.

Tiedän oikein hyvin mitä on kun tuntuu että kärsivällisyys loppuu. Eikä mullakaan siihen mitään taikasauvaa ole: jos olis, olisin lopettanut yöheräilyt täälläkin ja nukkunut edes yhden kokonaisen yön neljään kuukauteen. Mä koitan vaan ajatella että ei tuo tyttö enää kymmenvuotiaana halua tissiä kolme kertaa yössä ja valvo siihen päälle, että pakkohan tämän on jossain vaiheessa loppua! Mutta keskellä yötä se ei kyllä paljon lohduta, sillon meinaa joskus tutti lentää seinään.. :ashamed:

Mäkin olen miettinyt päiväunilta herättämistä, mutta ei se taida auttaa. Sellaisina päivinä kun meillä päikkärit on jääneet syystä tai toisesta nukkumatta, eivät yöt ole silti olleet yhtään sen parempia. Eli antaisin nukkua jos kerran nukkuu - uni on kuitenkin välttämätöntä kehitykselle. Toki jos tuntuu että lapsi nukkuu yönsä paremmin lyhyemmillä päiväunilla niin sitten! Kokeile, sillähän sen tietää. Ei se lapsi rikki mene vaikka sen kerran tai kaksi päikkäreiltä herättääkin. Ilta tosin on varmaan sitten kurja ja kiukkuinen. :/

Päiväunille nukuttamisessa (meillä niitä nukutaan neljä kertaa) olen saanut itkut vähenemään sillä, että laitan tytön selkeästi etuajassa vaunuihin. Meillä on vaunut sisällä, ja nukkuu niissä unensa. Ne pidemmät parvekkeella, muut sisällä. Kun tytön laittaa sinne silloin kun se ei vielä ole umpiväsynyt, se jää melkein tyytyväisenä köllöttelemään selälleen. ('Melken' tarkoittaa hyvin lyhyttä protestia) Sitten uni tulee melkein varkain, eikä tyttö sitten enää protestoi kopassa makaamista kun on maannut siinä jo puolisen tuntia. Esim juuri nyt tyttö nukahti vain kääntämällä päänsä ja ummistamalla silmänsä. Oli sitä ennen puolisen tuntia kopassa kattelemassa. Mutta jos olisin vasta nyt laskenut sen tuonne, niin huuto olisi ollut karmiva, olisi väsymyksessään protestoinut ihan kaikkea niin kauan että olisi tipahtanut huutoonsa.

Voimia kaikille näiden unettomien kanssa taisteleville!!

Kaie ja tyttö 4kk
 
Moi!

Kiva kun on tullut uusia, tervetuloa :wave:
Ja muutenkin pino aktivoitunut :)

Meillä ollaan soseet aloitettu, jo melkein kuukausi sitten. neuvolatädin kanssa sovittiin että aletaan kokeilemaan, kun pojalla oli aina nälkä ja toinen tuijotti kaikkea mitä me syötiin ja availi omaa suutaan :D alkuun vaan maisteltiin, nyt yritetään syödä n. 3 kertaa päivässä kiinteitä. imetys on yhä suurin ravinnon saanti, mutta kyllä tuo poika syö noita soseita kun vanha tekijä. suu auki kun linnunpojalla ja sinne kelpaa mikä vaan.

Poika on todella vilkas ja kova juttelemaan, nauraa räkättää myös ihan hirveästi. hauskoin juttu on kun äiti aivastaa, se saa aikaan ihan mielettömät naurut :D

Meillä ei ihan vielä käännytä, paitsi ihan vahingossa. kun ei saada kunnolla harjoiteltua kun ei toi viihdy lattialla, kun ei pääse eteenpäin. mutta kädet toimii jo hienosti ja aina pitää olla joku lelu tai rätti kädessä. on ihana kun yrittää laittaa tuttia suuhunsa, se on jotenkin tosi haastava homma ja yleensä pääty syömään tutin reunaa.

Meillä yöt nukutaan yleensä ihan hyvin, viimeiset yöt on menny yhdellä syötöllä. mutta kyllä meilläkin heräillään välillä vaan touhuamaan yöllä, mutta kun tuo nukkuu omassa huoneessaan niin ei " häiritse " meitä. hälyttimestä vaan kuuluu aikansa jokeltelua ja sitten se sammuu taas:)

mutta päikkärit meillä on todella haastellisia, poika nukkuu vaan ja ainoastaan jos vaunut liikkuu. samantien kun pysähdytään niin poika herää. eli päivisin ei tällä äidillä ole omaa aikaa, koska jos ei olla vaunuilemassa niin pitää koko ajan viihdyttää. ( nytkin on tossa sohvalla ja roikkuu mun kädessä ja mä höpötän sille ties mitä :) )

Jaksamista kaikille äideille ja pusuhalit meidän ihanille pienille :heart:


toivova ja poika ensi viikolla jo 4kk
 
toivova-84 olix teillä mitään mahavaivoja tms kun alotitte kiinteet ruoat..?tai muutki jotka on alottanu niin toki voi vastata.. =) me ei niitä vielä olla alotettu mut oon kuullu monelta et ei oo maha toiminu tms kun on alottanu kiinteet...neuvolassa sano et porkkana ja kukkakaali on hyviä alotukseen mut onko jotain sellasia millä ei missään tapauksessa kannata alottaa..ja jos teille on tullu mahavaivoja niin miten pitkään ne on kestäny jne...meilläki neiti neiti aina tuijottaa kun me syödään ja näyttää ihan linnun poikaselta kun istuu sitterissä suu auki niin kai kohta vois alottaa kokeilee kiinteitä :p
 
SweedyGirl ei meillä ole tullut yhtään mitään ( koputtaa puuta), aloitettiin niin pienillä määrillä. Ja en mä tiiä, kyllähän noilla vauvoilla muutenkin on kitinöitä välillä etten sitten tiedä että mistä johtuu, ettei välttämättä aina kitinät johdu kiinteistä.
Me aloitettiin maissisoseella ja tein itse bataattia. bataatti upposi paremmin kun on makeempaa. mä tein siitä soseesta maidolla melkein velliä, niin ei ollut muutos liian suuri:)
mä en ehä perunaa antais ihan heti, koska se kovettaa mahaa kuulemma. nyt ollaan kyllä syöty sitäkin, eikä ole tosiaan mitään tullut.
 
kaie
SweedyGirl, meilläkään ei tullut mitään vaivoja soseista, aloitettiin parilla teelusikallisella. Nyt syödään noin puoli pilttipurkkia kerrallaan mutta enemmänkin taitais mennä. Porkkana on tytön mielestä ihan parasta. Mäkin soseutin itse, sekoitin porkkanaa korvikkeeseen. Tein myös peruna-maitomössöä ja kukkakaali-maitomössöä, laitoin pakastekuutioihin ja sitten purkkiin. Meillä nlasta nimenomaan kehotettiin aloittamaan perunalla ( :eek: ) ja jatkamaan porkkanalla. Nyt siis syödään peruna-porkkanaseosta.

Bataattia en olekaan kokeillut, se olis varmaan hyvää kun on tosiaan hiukan makeeta kuten porkkanakin. Kiitos ideasta, toivova! :)

Maha kyllä alkoi toimia huonommin heti kiinteiden aloittamisen jälkeen. Nyt toimii kerran kahdessa-kolmessa päivässä, mutta luumun antaminen tuntuis hiukan helpottavan tilannetta. (Ei tyttö tosin tunnu asiasta kiusaantuvan, ehkä ennemminkin äiti ;) )Luumu ei vaan ole ihan lempparia, ja lisäksi epäilen että tyttö sais taiveihottumaa siitä. No pitää nyt tarkkailla, jätetaan luumu viikonlopuksi pois, katotaan mitä käy.

Niin ja saatiin vielä neuvoksi antaa uutta ainesosaa aina aamupäivällä, jotta mahdoliset mahakivut eivät veisi yöunia.

******
muok.: sori, taidan toistaa itseäni. :ashamed: ei pysy mielessä mitä on kirjoittanut ja mitä on aikonut kirjoittaa, eikä aina jaksa selata sivuja taaksepäin kun lataaminen on toisinaan niiiiin hidasta.
 
Heippodei!

Täällä talven ekat lumiukot tehty! Hivenen orvon näkösinä tuossa pihalla töröttävät... :D
Meillä on neiti ruvennu päristelemään että lähellä olijat saa siitä suihkusta varmasti osansa! :heart:

Esikoisen kanssa tekastiin isille kakkukin ja tälläinen siitä tuli


Että ompahan ainakin yritetty!! :D :whistle:

Mut kuulostaa siltä et tuolla makkarissa oltais tissiä vailla! Palataan!! :wave:
 
Maanantaita kaikille, |O

Liityn valvoneiden äitien joukkoon. Pari yötä on mennyt ihan metsään. Neiti ei suostu nukkumaan ja ilta- tai pikemminkin yöitkut on sen mukaisia. Viime yönä nukahti joskus klo. 01:30, sitten herätys joskus neljän aikaan, itse kömmin omaan sänkyyn joskus viiden aikaan ja esikoinen huuteli jotain joskus kuuden jälkeen. Huh!

Eipä meillä ole juuri ennen puoltayötä muutenkaan saatu tuota pikkukukkujaa nukkumaan, mutta silti. Toivottavasti tää helpottaa, kun vaihdettiin pinnasänky. Tosin ei siitä vielä viime yönä ollut vielä merkkejä nähtävissä. No, eilinen oli muutenkin poikkeuksellinen päivä, kun meillä kävi päivällä mun vanhemmat ja veli ja sit illalla vielä miehen vanhemmat. Oli varmaan liikaa aktiviteettia pikkuneidille.

Nuutti79, meillä on sama ongelma eli ei huoli tissiä, huutaa, jossain vaiheessa sitten huoliikin ja saattaa nukahtaa. Täytyy yrittää miettiä miten tuota nukahtamista voisi helpottaa ja miten sitä nukkumista saisi pidennettyä. Tiedän, että likka pärjää vähintään 5 tuntia ilman maitoa, koska vetelee sellaisia päiväunia, vielä kun saisi tuon yhtenäisen pätkän siirrettyä yölle.

Mutta nyt päiväkahville!

SusieQ ja yökukkuja
 
Voi vitsi Odotuspuolella on jo pino heinäkuisille, miten nopeesti voikin aika mennä! :eek:
Tulee melkein haikea olo.. :heart:
Tuo meidän pieni on jo jouluna puolivuotias, apua!! :'( :D
No, on se tietty ihanaakin kun oppivat koko ajan uutta, sitä on ihana seurata! Meillä tuo tirppa kovasti juttelee, tosin taas tänään heräs jo ennen kuutta pölpöttämään, onneks jossain vaiheessa nukahti uudestaan ja noustiin kasilta. Omaan sänkyyn nukahtaminen on sujunut tosi kivasti ja yöunille käy 19-20 välissä, syötän typyn sylissä, lasken omaan sänkyyn, annan pehmolelun viereen ja sinne hää sit nukahtaa. :heart: Aamuyöllä otan kyllä viereen ja sen 3 kertaa tuo vielä heräilee syömään.

PömpeliPötsi, hienon kakun teitte, me tehtiin ihan vaan mikrosuklaakakku.. :D Mut hyvää oli sekin.

Noista kiinteistä, mä aikoinaan aloitin pojan kanssa potulla eikä tullut mitään, ei tullut kyllä mistään muustakaan ja ajattelin typynkin kanssa sillä potulla alottaa tässä jossain vaiheessa.
Tosin imetystukisivuilla lukikin että rintaruokinnassa olevien kanssa voi oikeastaan aloittaa millä vaan, äidinmaito kun on kuitenkin makeaa ja maidon mukana vauva on tottunut moniin eri makuihin niin ei sillä potulla ole mikään "pakko" aloittaa, vaan ihan sillä mikä parhaalta tuntuu. :)
 
Kiinteiden aloituksesta; esikoisen kanssa aloitin perunalla, sitten porkkana, mustikka, vadelma, omena, päärynä. Luumua kokeilin muistaakseni perunan ja porkkanan jälkeen, mut se teki pienen läiskän käsivarteen, joten siitä pelästyneenä luumua kokeiltiinkin sitten vasta aikojen päästä uudelleen. No, esikoisella ei kyllä ollut mitään muita oireita ruuista - ai joo, paitsi parsakaali ja kukkakaali aiheutti paukutusta. Eli niistä kumpaisellakaan en kyllä aloittaisi. Bataattia mietin, mutta se jäi kokeilematta, koska itse syödään perunaa, enkä ole koskaan laittanut bataattia, niin ajattelin, että mitäs sitä testailemaan, kunnei vanhemmatkaan syö... (Sama oli ruusunmarjan kanssa) Tosin bataatin hyvä puoli on, että sitä voi pelkästäänkin pakastaa - toisin kuin perunaa.

Illuusia; Mistä tuollaisia vauvoja saa, jotka nukahtaa ilman huutoa omaan sänkyyn? Millaiset iltarutiinit teillä on? Niin ja ihan uteliaisuuttani vielä kysäisen minkä ikäinen isoveli teidän pikkuneidillä on? Meillä isoveikka on 3,5 -vuotias.

Mukavaa tiistaita!

SusieQ ja typykkä
 
Onnittelut PP:n pikkuiselle uudesta taidosta!! :)
Meillä ei tuo neitokainen hoksaa vielä käntyä kuin selältä vatsalleen, vahingossa on pari kertaa pyörähntänyt ns. ympäri.. :D

SusieQ, no tää on meillä aika uus juttu että tuohon omaan sänkyynsä nukahtaa, mä jo aikaisemminkin koitin mutta ei, havahtui heti ja protestoi enkä jaksanut sitä vaan nukkui siis vieressä nelisen kk. Mut sitten alkoi siinä vieressä havahtua aina kun mä tai mies kääntyi ja kun mentiin nukkumaan niin heräs tietty siihen.

Noin viikko sitten päätin vaan taas kokeilla, syötin typyn sylissä ja kun oli vatta täynnä ja tyytyväisenä niin pistin omaan sänkyyn, siellä se höpötteli ja pikkuisen huuteli, kävin vähän vaan silittämässä mut en alkanut jutella ja hänpä sitten nukahti! :)
Siitä innostuneena oon nyt toistanut nuo samat kuviot joka ilta, pari kertaa oon vielä ottanut rinnalle ja laskenut sit vaan uudestaan sänkyyn ja sinne on sipannut!
Ja yöunille tuo käy tosiaan 19-20 välillä, syötän yleensä 17-18 välissä ja sitten vielä siinä just ennen nukkumaan menoa, sitten toivottelen hyvät yöt, annan pehmolelun viereen ja oon hetken aikaa makkarissa (yleensä tässä koneella kätevästi.. ;) ) ja tyttö simahtaa 5-10 minuutissa ja nukkuu ekan pätkän 3-4h. :)
Alun perin tähän rytmiin päästiin varmaankin pojan eskarin ansiosta, me kun herätään tossa 7.30 jälkeen niin on tavallaan aikainen herätys ja aikaisin nuo lapset menevät nukkumaankin. Sitten tyttö nukkuu yleensä ekat unet tossa aamupäivällä ja toiset pitemmät unet 14-17 välillä ja sen 2-3h on hereillä ja sit iltatoimet ja yöunille. :)
Mä niin toivon että tää rytmi nyt pysyis näin kivana, vielä kun alkais nukkua yöt vaikka yhdellä syötöllä niin ai että ois mukavaa.. :D

Mut nyt poikaa hakemaan, mukavaa päivää kaikille!!
 
Onnittelut PPn pienelle kääntymisestä! =)
Meillä opittiin myös kääntymään "kunnolla" masulta selälleen toissapäivänä! Sitä ennenkin useasti käännytty mutta nyt monesti peräkkäin ja aina kun vain masullaan! :D :heart: vauvahieronta alkaa olla aika hankalaa! :D
Ja paljon ei vaadita kun myös selältä pyörähdetään masulleen! Koko ajan kyljellään. :)
Ja ekat pienet naurahduksetkin tuli pari pvä sit! :heart:
Jaaa istumaan yrittää pönkeä KOKO ajan! :eek:

Muutapa en nyt kerkeäkkään kirjoitella, käsky kuuluu sängystä!

Tinnaa ja Tytsi reilu 3kk :heart:
 
Onnea Tinnaa ja PP uusien taitojen oppimisesta! :heart:
Meillä ei vielä käännytä minnekään suuntaan, sändyssä on pari kertaa kääntynyt selältä vatsalleen, koska alusta on niin pehmyt.

Meillä alkoi tämä aamu ihanasti. Neiti naureskeli mun vieressä aivan tohkeissaan, oikein kikatti, kun kosketin sitä päähän, selkään ja jalkoihin. Oli niin suloinen! =)

Kiitos vinkeistä kaie ja muut tähän "nukuttamisongelmaan". Yritämme joka päivä päästä paremmin sen kanssa eteenpäin. Nyt on mennyt monta yötä huonoilla unilla, tosin viime yönä olen saanut nukkua hyvin ja samoin vauvakin nukkui ja se kuului aamukikatuksena. :p Hän meinasi alkaa taas yöllä heräilemään, joten ajattelin, että hänellä on jotain ongelmaa - hampaita tms. joten annoin supon. Sen jälkeen nukkui 5 tuntia putkeen! Juhlaa!!
Nyt olen alkanut myös antamaan korviketta iltaisin, koska tissi ei maistu - varmaan maito ei enää heru iltaisin niin hyvin. Neuvolasta epäiltiin sellaista. Kiinteitä emme ole vielä antaneet mitään, koitetaan pärjätä vielä vähän aikaa ilman niitä.

Vierastaako teidän pienokaiset? Meillä ensimmäinen vierastamisen merkki oli 3 kk:n neuvolassa, kun neuvolatäti antoi rotarokotetta. Sit toisen kerran vierasti mun veljen vaimoa. Nyt vloppuna kyläilyn jälkeen ilta oli katastrofaalinen, neiti huusi täysillä (lue karjui) 1,5 h. Jotain vaikutusta sillä kyläilyreissulla hänen mieleen oli. Uskallanko käydä enää missään??? Me ollaan nyt vähän oltu karanteenissa sikataudin pelon vuoksi...

Mukavaa tiistai päivää kaikille!
Nuutti ja neitinäpsä kohta 4 kk:ta
 
kaie
Meilläkin nukahdetaan illalla ilman huutoa omaan sänkyyn. Se onkin ainoa kerta vuorokaudessa kun meillä on melkein alusta saakka nukahdettu (lähes) ilman minkään valtakunnan protestia. Olen ihmetellyt mistä se johtuu että vain ja ainoastaan iltaisin tykätään nukahtaa? Tosin, nyt kun keksin tuon että laitan päivällä toukan ajoissa vaunuihin niin ovat huudot kyllä vähentyneet merkittävästi muutenkin. Tosin aina silloin kun mies yrittää nukuttaa tyttöä, (mitä tapahtuu harvoin) niin huuto on kova. Onkohan sillä tosiaan merkitystä kuka nukuttaa?

Mä olen ollut huomaavinani vierastamista, vaikka luinkin jostain että se mukamas alkaa vasta joskus kahdeksan kuukauden kieppeissä. Mun isää tyttö pelästyi vkl:na, ja perhekahvilassa paria muuta äitiä. Pitäis kai käydä enemmän kaikkialla että tottuis. Tai sitten sillä ei ole yhtään mitään merkitystä. :)

Täällä on menossa taas kakan panttaus, kuinkakohan kauan tuollainen voi olla tyhjentämättä suoltansa? Tietääkö joku? :x
 
onnea kaikille uusista taidoista :flower:

meillä myös yö unille meno on kaikista vaivattominta, yleensä nukahtaa itsekseen omaan sänkyynsä hetken höpöteltyään :) ja vaunu päikkäreille nukahdetaan kiltisti, jos siis liikutaan, mutta sisälle kun yrittää nukuttaa niin huuto on karmea :headwall:

meillä alettu kanssa vierastamaan ensi vierasti omaa kummiaan. alkoi alahuuli väpättää ja parahti itkuun, rauhoittui kyllä kun näki mun naaman ja vähän juttelin. ja nyt isänpäivänä kun käytiin mun vanhemmilla, niin vierasti mun äitiä :| kun otti syliin niin itku tuli. rauhoittui kyllä mun sylissä heti ja sieltä sitten hymyili mummolle. me ollaan kyllä liikuttu tosi paljon että on tottunut vieraisiin ja silti vierastaa että ehkä sekin on vaan joku vaihe?

kakan panttaus meillä parhaillaan ollu 5 pv kakkaamatta ja sitten sitä tavaraa tulikin :D oon ymmärtänyt että ihan normaalia ja jos ei lasta vaivaa niin ei haittaa. kannattaa vaan pitää vaihtovaatteet mukana ja pussi likaisille, koska meillä ainakin tuli bodyn hihoista saakka ulos, onneksi oltiin kotona :LOL:
 
Käytiin 4 kk:n neuvolassa - ja neiti huusi siellä reppana valtavasti, kun vierasti niin kovasti. Voi kun äidin sydän meinasi revetä. :'( Painoa 4980 g ja pituutta 58 cm. Alimmaisella käyrällä kuljetaan... :heart:

Lääkäri mietti iltaitkuisuutta, että jos se ei ala rauhoittumaan niin täytyy tehdä maitoallergiatesti. Harmillinen juttu, jos joudun maidosta luopumaan. Ite en ollut asiaa edes miettinyt. Jotenkin kaikkeen tottuu, ajatukseen, että se kuuluu tälle vauvalle, ei vaan saa unen päästä kiinni... Huh - millainen ajatusmaailma.

Mietin tuota kakan panttausta, meillä kakataan noin kolme- viisi kertaa vuorokaudessa. Jos pikkuinen panttaisi kakkaansa niin mihin se mahtuisi? Kun sitä tulee aina lähes jokaisen syötön jälkeen. On ne lapset erilaisia.

Kivaa, kun tuli talvi!! Nauttikaamme näistä päivistä!
 
Heips,

Meiltä myös 4kk neuvola terveiset: Kasvaa hyvin, rintamaito riittää, kääntynyt. Iho hyvä, vain vähän kuiva paikoin. Häpyhuulikiinnike avattiin => öljyä.

Tässä vielä mitat
Paino: 5870g (3820g)
Pituus: 62cm (51cm)
Pipo: 41,7cm (35cm)

Tällä kertaa saatiin siis Rota- rokote. 5 kk- neuvolassa tuleekin sitten sekä Rota että pistettävä yhdistelmärokote.

Kakkaamisesta; mulla on se käsitys, että näiden pienten kakkaamisella "normaalia" on kakata useita kertoja päivässä tai vastaavasti jopa 7 - 10 päivän välein. Tosin itse kannan huolta jo kolmen kakattoman päivän jälkeen.

Jaahas kutsu käy. Palailen myöhemmin

SusieQ ja Aikku
 
Iltaa!

Tänään tyttö sai ruokalistalle kukkakaalta. Kiehauttelin peruna-porkkana-kukkakaalimössöt ja maistui hyvin. Omasta banaanista annoin myös maistaa ja voipi olla, että tällä viikolla päästään vielä tuon persikka-banaanpurkin kimppuun.

Kakkaamaan meidän tyttö on ollut hyvä aina..Muistaakseni kaks päivää pantannut joskus alussa pisimmillään...Nykyään kiinteiden myötä kakataan yleensä kaksi kertaa päivässä.

Huomenna 4kk neuvola. Koitan päästä jossain välissä kertomaan "tuloksia".

Mapitus ja Neitinöppönen 4 kk 1 vko
 
4kk neuvolassa käyty tänään ja kovasti oli tyttö taas kasvanut. Tyttö siis tänään 4 kk ja 8 pv.
Paino 7360g, pituus 61,6cm ja pää 40,5.
Mitäpä sitä...Oli puhetta noista soseiden määristä ja sanoi, että monet saman ikäiset vauvat syö puoli purkkia tai jopa purkillisen per ateria. Huomenna kokeilen niin, että lisään vähän soseen määrää ja vähennän vastaavasti maitoa. Meillähän on ollut tähän asti suunnilleen niin, että 130 ml maitoa ja 1-2 jääpalanoppaa sosetta.
 
Kuinka moni teistä vielä täysimettää vauvaa? Meillä on lähes täysimetystä. Iltaisin annan tuttelia 40-80 ml, kun neiti ei suostu syömään rintaa vaikka maitoa tulis ja vaikka hänellä on nälkä.

Olin keskiviikkona illan poissa kotoa ja mies jäi neitin kanssa kotiin. Alku meni hyvin, kunnes tuli nälkä. Ei suostunut millään konstilla syömään pullosta miehen syöttämänä maitoa, huuto oli ollut kova ja mies oli tuskissaan. Lopulta, kun "älysin" tulla kotiin, vauveli ei suostunut syömään minunkaan syöttämänä pullosta vaan tissiä oli saatava. Normaali-iltana tissi ei maistu. Koskahan seuraavan kerran pääsen lähtemään minnekään yksinään...?? :p Eilen kävin tunnin jumpassa, mut hirveellä paniikilla olin jumpassa. Koko ajan piti käydä kattomassa puhelinta, että onko hälytys tullut. Hehe! =) Miten ootte päässeet käymään yksin liikenteessä?
Nuutti ja neitinäpsä (huomenna 4 kk:ta)
 
Mapitus, meidän tytöt ovat lähes samankokoiset, pistin vaan merkille. :D
Nuutti oli vierastamisesta kysellyt, ei ole täällä vielä semmoista havaittu, tosin säikähtää jo paljon helpommin kuin ennen. ja jos veljeensä tulee ton vierastamisen suhteen niin ei paljoa vierastele. :D ( joskin saimme aikoinaan siitä(kin) kuulla ettei ole normaalia kun lapsi ei juuri vierasta.. :whistle: )

Täällä mennään vielä täysimetyksellä, maito on hyvin riittänyt niin en pidä kiirettä. Tosin eilen koitin maissivelliä tarjota mutta eipä se kelvannutkaan ja tuttupulloakin tais vierastaa.
Mä oon ollut kotoa pois semmosia 2-3h pätkiä ja hyvin on se aika pärjätty, mut ei oo tosiaan pullosta tuo typy syönyt pitkään aikaan joten saas nähdä miten mun illanviettojeni käy, suunnitteilla kun ois.. :whistle:
Toisaalta eipä oo sit pullostakaan vierottamista jos ei se jatkossakaan kelpaa mut vielä kun kuitenkin yöllä syö niin se onkin toinen juttu, noiden omien menojen suhteen siis.
 
Moi ja hurjasti onnitteluja kaikille uusien taitojen oppimisesta =)

Täytyy ihan hihkaista onnesta meidän ukkeli on nyt pikku hiljaa alkanut nukkumaan vaunuissa pitempiä aikoja eilen jopa 4h :p joo ja yks yö nukkui jopa 7 tuntia ihanaa :D


Nuutti79 Minä täysimetän meillä on pari kertaa yritetty tuttipulloa antaa huonolla tuloksella. En ole vielä käynyt missään 20 min kauppareissua lukuunottamatta , muutoin pikku ukko aina mukana.
Ainakin menee tovi ennen kuin pääsen mihinkään ilman ukkelia, jos sitä sitten kun aloitan kiinteitä antamaan. Ei ainakaan neuvolan mukaan mitään kiirettä ole aloittaa kun kasvaa hyvin.
Niin helpompihan se olisi lähteä jos kelpaisi pullo sillä aikaa kun äiti ja tissit ovat muualla :whistle:

Mutta nyt rupean siivoileen. Juu muuten hoksasin että kun imurin laittaa päälle niin ukkeli nukahtaa samantien HEH tulee ainakin imuroitua kunnolla 3kertaa päivässä :LOL:

Masakko ja Roni 3,5kk
 

Yhteistyössä