** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

Moikka pitkästä aikaa :)

Mitenkäs teidän taaperot liikkuu? Täällä kävellään tukea vasten ja mennään huoneesta toiseen hurjaa vauhtia kontaten.. ei meinaa perässä pysyä. Eroahdistusta on vaan väsyneenä..sillon neiti huutaa äitiiiii äitiiiii ja repii lahjetta.. :)

Mitä mieltä olette, olenko ihan älytön, kun ehdotin miehelleni että jaettaisiin viikosta vaikka kaks päivää molemmille. Niin että mun kahtena päivänä mun vastuulla on tasan koira ja muuten saan mennä ja tulla miten haluan (tietysti voi olla ihan kotonakin) ja hänellä sama homma.. Hän alkoi puhumaan että miten niin hän saa enemmän vapaa aikaa...? hmmm.. jee jee.. sanoin että kysehän oli siitä että molemmat saisi viikossa ihan ne omat vapaa hetkensä.. "en halua sopia tollasta kauppaamista" mitä se aika sitten on kun sun äiti katsoo lasta ja sä käyt ulkona kun mä olen töissä..hmmmmm... Onko teillä jotenkin jaettu viikkoja niin että molemmat voi harrastaa jotain yms.? mä en oikeestaan oo koskaan yksin ellei mun äiti tai anoppi katso lasta.. mies kyllä hoitaa kotona lasta kun olen paikalla mutta HYVIN HARVOIN yksin.. muistan ihan muutaman kerran ja pari pakollista lääkäri reissua..
 
Skorppan: meillä daniel ryömii, konttaa hurjaa vauhtia, nousee seisomaan ja kävelee tukea vasten pieniä askelia. ja toi harrastaminen ni mun on vähä hankala vastata toho koska oon yksinhuoltaja ja asun vielä vanhempien luona ja danielin isä asuu ihan 1km päässä meistä, emme ole yhdessä mutta tapailemme aina kun hän pääsee armeijasta lomille. olemme harkinneet yhteen palaamista. mut sillonku tarvitsen jotaki omaa vapaata aikaa ni äitini katsoo poikaa, esim jos haluan mennä viettää iltaa tyttöjen kaa ni ollaa tehty diili et kerran kuussa saan mennä baariin. muuten jos tulee jotaki tärkeetä menoa ni jätän aina äidilleni hoitoon sen kotiin. en kamalasti harrastele mitään ku en ehi enkä haluu sellasen takia jättää lasta aina jonku luo. kyl mä aika hyvi pärjään sillä et saan sen hetken lepotauon kun daniel nukkuu päikkäreitä.

huomenna lähden egyptiin! kuulemma yli 30 astetta auringossa, nam. ihanaa. pikkasen haikeena lähen koska tulee pikkuvauvaani ikävä. :( mutta kyllä toi loma varmaan virkistää kuitenki. saan viikon nukkua niin paljon ku sielu sietää ja loikoilla rauhassa auringossa. vaikutanko itsekkäältä tai jotenki huonolta äidiltä ku tollai lähen ulkomaille ja jätän lapsen kotiin hoitoon? ku tuntuu et kaikki kysyy multa et miten sä raaskit lähtee?! eiks sulla tuu ikävä lastasi?

jedvenna ja daniel JO 8kk :heart:
 
meillä poika painoi 8kk neuvolassa jo 9kiloa. x) sais oppia jo ryömiin, niin pääsisi tutkimaan paikkoja. hyppykiikku on aika suosittu tällä hetkellä. =)
tänään vauveli sai oksennustaudin. :( onneksi ei ole ripulia, niin ei varmaankaan kuiva. pitää mennä nukkumaan vauvan huoneen lattialle yöksi ja tarkkaileen. nyt kyl nukkuu ihan onnessaan.. aina nopeasti tuo tauti tuntuu paranevan.
 
Skorppan, meidän neiti ryömii ja nyt on alkanut kiipeillä esim. tyynykasaa vasten ja sohvalla nousee ikkunaan katselamaan. :heart: Rauhallisempi tapaus kuin veljensä aikoinaan. :D
Ja ihan hyvältähän tuo jakaminen kuulostaa jos ei muuten meinaa omaa aikaa "irrota", on sitten varmaan ainakin selvät sävelet. :) Mä oon saanut aina mennä myös omia menojani ja mies on paljon lasten kanssa, ihan siis itse haluaa olla, toki hänkin sitten saapi käydä omissa jutuissaan, hällä niitä vaan ei kovin usein ole. Ja kyllä tekee hyvää olla esim. kerran viikossa muutama tunti kaveriseurassa kaupungilla. :) Kerran olen tämän reilu 8kk aikana käynyt viihteellä ja ihan hyvin noilla sujui ja äidillä oli kyllä hauskaa. :p

palezzu, voi ei, toivottavasti siellä ollaan pian taas kunnossa!!

jedvenna, täytyy sanoa että kyllä mullakin melkoinen ikävä tulisi, mutta toivottavasti pystyt kuitenkin lomasta nauttimaan! Jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee. :)

Mut nyt lostin pariin, mies oli ostanu mulle vähän namia joten pitäähän ne nyt tuhota.. :p :D
 
Babjuskan Jimille pikaisia paranemisia! :hug:
Sekä myös Palezzun pojalle!

Nopsaan taas tuun kirjottelee, meillä tänään eka hammas puhkes niin LIEVÄSTI kiukkuneiti!
Ei maistu ruoka ja kuolattaa vaan. Onneks maito kelpaa ja uniakaan ei taida pahemmin häiritä.
Ihme kyllä että malttaa nukkua hyvin, nyt kun on muutaman päivän sisällä tapahtunut NIIIN paljon uutta:
Eilen noustiin ekaa kertaa itse pinnasänkyä vasten seisomaan, onneksi olin juuri kerennyt pohjan laskea siitä.
Ryömimään myös on opittu nyt näinä päivinä, sillon ryömitään kun jotain kovasti halutaan tutkia!
Taaperokärryllä osataan jo ottaa tosi hyvin yksin askeleita. Ihan huimaa tämä kehitys! Pitkään oli että ei mitään ja nyt kerralla kaikkea! Konttaaminenkin on ihan milleistä kiinni!
Tuntuu vain että nuo ryömimiset ym ei tätä tyttöä kiinnosta kun seisoa ja kävellä vain tahtoisi!
Pelottaa vähän että jos jalat menee vinoon tms kun liian aikaisin kävelee mutta kun itse nousee niin kai sitä sillon on valmis!?

Ja hmm, minun on myös kyllä sanottava että en pystyisi jättämään Pihlaa hoitoon ja lähtemään reissuun, kamala ikävä ja hätä olisi, tosin en ole muutenkaan jättänyt Pihlaa kuin kerran, pari kk sitten mummille yöksi hoitoon ja nyt en voisi kuvitellakkaan tekeväni edes niin. Mutta kukin tyylillään, ei kukaan ole tarpeeksi hyvä tuomitsemaan toista.:) Nauti matkastasi!

Mut nyt pikaista iltapalaa ja tääkin mamma unille!

Tinnaa & Kultamuru 7kk ja muutama päivä :heart:

Ainiin, kysynpä teiltä! Olisiko teillä ideoita kuinka kertoisin Pihlan isän äidille että hän on isoäiti.? Pihlan isä ei halua olla missään tekemisissä meidän kanssamme eikä hän näin ollen ole kertonu lapsesta äidilleenkään mutta mielestäni hänen äidillään on täysi oikeus päättää itse pitääkö lapsenlapseensa yhteyttä vai ei..
En siis tunne häntä lainkaan, nimen sain mutkien kautta selville, osoitteen tiedän myös mutta puhelinnumero on ilmeisesti salainen kun sitä ei mistään löydy.. En oikein keksi asiallista lähestymistapaa. :ashamed:
 
Tinnaa jos tiedät nimen ja osoitteen kirjoita kirje.Laita kuva tytöstä mukaan.Näin olet ainakin oman osuutesi asiasta.Saanko udella,että onko tytön isä tunnustanut isyytensä?
Jaksuja sulle arkeen.

Skorpan aivan oikeella systeemillä etenet.Molemmille kuuluu myös omia menoja sekä tietysti yhteisiä juttuja.Toivottavasti saat miehes tajuamaan tuon.

No mä en ole vielä ollut ollenkaan erossa tytöstä.Mihin olen mennyt on tyttö taikka muut lapset ollut mukana.
Kukin tekee omalla tavallaan,mikä toinen on sitä tuomitsemaan.

Jedvenna mukavaa lomareissua.

Palezzu paranemisia pikkuiselle.


ä-kengu ja tyttö-kengu 8kk+4pvä
 
Vää-vää. Voi kun oliskin mukavia kerrottavia mutta mä oon jo onneton ollut 4 päivää töissä. Meillä iskä jäi kotiin maaliskuun alusta ja mä töissä ja voi että kun en tykkää yhtään. Työasiat stressa iltaisinkin enkä jaksa nauttia Joonaksesta ollenkaan niin paljon mitä ennen. Onneks tätä on vaan pari kk tiedossa niin sit saan pitkän kesäloman.

Siis on ihan KAUHEETA olla erossa pojasta päivisin (ja mä kun teen etätöitä niin yleensä max. 6 h) ja kyllä meillä selvästi Joonas reagoi jo nyt siihen. Kun tuun kotiin niin iskä on se nro. 1 ja sit illalla väsyneenä se vasta roikkuu mun lahkeessa. Jos otan sen syliin, niin on ihankun mua ei olis..kattelee vaan koko ajan iskäänsä. Kyllä voi äidin sydän särkyä tämmöisestä:(

Meilläkin kohta 8 kk neuvola, saapa nähdä että mitkä on mitat. Varmaan aika samat kun jedvennan danilla kun muutenkin pojat on niin saman oloisia:) Meillä ei kontata edelleenkään. 6 kk Joonas oppi ryömiin ja ryömii niin ripeästi nyt ettei oikeen ehdi ees opetella konttaan. Sama on istumisen kanssa, jos mä laitan sen istuma-asentoon niin se on 2 sec ja se on lähteny ryömiin. Pitää sanoa isälle et kysyy neuvolasta sit, et miten tota opettais istuun. Jos Jonttua tukee, niin se seisoo kyl aika kivasti jo, ja tasapainokin pysyy jos saa ite pitää kiinni jostain. Ja kyllä se kiskoo itseään ylöspäin kaapin nupeista ja konttausasennossa heijaa, on heijannut viikkoja mut konttaus ei vaan ota luonnistuakseen.

Onneks ruoka on ruvennut maistuun, et poika sentäs kasvaa. Tissihirmu se on kyllä edelleen, meillä on tissi niin MUST enkä pistä yhtään pahakseni. Yölläkin 02, 05, 07, 08 ainakin mussutellaan rintaa, päivällä sit pidempää taukoa 4-5 tuntia. Mut mun täytyy sanoa et mä tykkään ihan hirveästi imettämisestä. Ihmettelin kun tossa vauvauinnissakin kun juttelin muiden äitien kanssa niin kaikki haluaa jo lopetella imettämistä. En tajua oikeen et miks lopettaa, siirtyä nyt pulloon ja sit kuitenkin parin kk päästä jo oikeaan maitoon. Kauhee häslääminen niiden nannien kans vaan...meillä kulkee tisut mukana:D Mut toki mielipiteitä on monia, tää on vaan mun ja sopii meille hyvin.

Jedvennalle toivotan hyvää lomaa ja samalla totean etten itse vois millään jättää Joonasta viikoksi, en varmaan edes vuorokaudeksi. Meillä ainakin ollaan kuitenkin niin kiinni vanhemmissa et kyllä siinä surku molemmille tulisi. Ja meillä on toi imetys joten se estää tietenkin.

Mut oon kyllä sitä mieltä, että toiset pienet on itsenäisempiä kuin toiset ja jos kerta asut kotona niin Dani varmasti tuntee mummin tosi hyvin. Eiköhän ne pärjää. Varmasti kyllä tulee ikävöimään sua, mutta tiedän kuin rankkaa sulla on ollut et varmasti se loma tekee sullekin hyvää!

Skorppan: et ole. Jos on aihetta niin tottakai tuo ehdotus on hyvä. Se olis tasapuolinen. Meilläkin oli tuota ongelmaa että mies vei aina pojan mummolaan (ja itsensä) mummon hoidettavaks kun mä kävin jumpalla tms. Mut nyt ne on ollut jo 4 päivää keskenään, vaude!

Mut on tässä iskän kotiinjäämisessäkin jänniä asioita. Eilen Joonas veti koko päivän kahdella vaipalla (joo, huomasin illalla kun yövaippaa olin laittaa ja pylly oli ihan punainen). Likaisia vaatteita ei laiteta pesukoriin vaan Joonaksen päälle. En haluais millään ojentaa enkä opastaa kun oon sitä mieltä että pitäs antaa nyt vaan isän opetella mut jotain rajaa ehkä kuitenkin...?

Tälleen lyhyesti/pitkästi. Toivotan jedvennalle hyvää matkaa ja muille mukavaa viikonloppua. Yritän ite päästä hiihtään (ekaa kertaa tänä talvena).
 
iiris-77: se voi olla et joonaksella on vain protestointikausi, kun äiti on lähtenyt töihin. tasaantuu ehkä ajan kanssa. meillä isä on aina ollut töissä kaikki päivät, mutta silti joka kerta kun isä tulee töistä, niin poika tahtoo syliin ja naureskelee kovasti ym. =) joo, miehillä kestää vähän aikaa ennen kuin ne oppii hoitamaan talon ja vauvan yhtä hyvin kuin me naiset. xD kun vain jaksais aina kiltillä äänellä opastaa eikä mäkättää yhtään. ;)
meillä poika tipahti tänään sitteristä.... :ashamed: :headwall: tyhmänä en heti laittanut vöitä kiinni ja käänsin sekunniksi selän. on ne niin ripeitä. noh, onneksi tippui vain ehkä 10cm korkeudelta ja mätkähti mahalleen. oppipahan taas olemaan varovaisempi.
 
Moi!

Tinnaa kirjoita tosiaan kirje ja laita kuvakin matkaan. Mielestäni se ois ihan asiallista. Monihan on haaveillut mummuna olemisesta ja on oikeasti tärkeä asia lapsenkin kannalta.
Meillä ei ole kuin yksi mummu ja sekin kiireinen "uranainen" välillä kaipaan semmosta vanhan ajan mummia meidän tueksi... noh kaikkea ei voi aina saada...ainakin poika on suht helppo ollut tähän saakka...
Enkä minäkään ole sitä jättänyt hoitoon kun ehkä 2h muille kuin isille. Me ollaan aika tosi kiinni toisissamme ( hyvällä tavalla ) ja en vaihtais päivääkään pois. Elän elämäni kivointa aikaa, kun saa olla kotiäiti. Imetys on myös mun mielestä ihanaa ja haikeudella ajattelen aikaa ilman sitä. No ei voi mitään, kaikkea aikansa. Ajattelin kuitenkin ehkä syksysellä lopetella, jos kaikki menee mukavasti.

Käytiin muuten kylpylässä ja nappiin meni. Olihan se aika moista suoriutumista vaavin kanssa. Mut poju ei menettänyt hermojaan kertaakaan ja suorastaan nautti polskimisesta! Tädit vaan kauhisteli et miten noin pienen kanssa täällä, luulivat poikaa 5kk, mut ei kait se pakko oo vaan kotona nyhjätä vaikka onkin pieni vauva!!! Löin niille ihmettelijöille luun kurkkuun heti :D :kieh:
Se hörysauna oli liian kuuma vauvalle, tyydyttiin vaan tavallisen saunan ovensuuhun lämmittelemään 3 minsaksi.
Mutta olihan se hauskaa!!! Suosittelen, tosin iskä tai kamu matkaan, et on hiukka helpompaa! Vähäks oli ihanaa käydä uimassa ja hierontalaitteissa,ku isi leikki pojan kanssa lastenaltaassa B) :LOL:

Joo niistä isukeista lapsia hoitamassa.. mulle kans selvisi omasta miehestä semmosta tässä joku kuukausi sitten.... et oli hoitanut vauvan aamu ja iltapesut vain ja ainoastaan kosteuspyyhkeillä...?! Ilmankos poju olikin aina ihan tunkkanen isukin jäljiltä. Ei ollut sitten käynyt mielessä pesasta kraanan alla pyllyä....joo ja tätä oli siis kestänyt ensimmäiset kolme kuukautta! :LOL:

Kaikille jaksuja, varsinkin sairaana oleville!! :hug:

Maatuska ja iso pikkunen
 
Kiitos ideoista maatuska ja äiti-kengu! :flower:
Kävinkin sitten äsken viemässä kirjeen postiin, mukaan pistin muutaman kuvan tytystä ja puhelin numeroni.. nyt vain toivotaan ja odotetaan kovasti yhteydenottoa häneltä!

Minä myös niiiiin paljon tykkään imetyksestä! Ihana aina muutamaksi hetkeksi rauhoittua päivisin tytyn kanssa, muuten kun on niin kova menijä että hyvä kun sylissä kestää! Ja onhan se kätevääkin kun ruoka kulkee aina mukana.:) Olenkin miettinyt että jos vain mahdollista niin imetän ainakin sinne 1v asti ettei tarvitsisi tässä välillä korvikkeita rueta opettelemaan juomaan.

Mutta nyt vain tälläinen pikapäivitys, rupean jännäämään kuorosotaa jotta pääseekö meidän kaupunki jatkoon! :D
 
täällä on kova flunssaepidemia menossa. lapsi on yskinyt 3päivää keuhkojansa pihalle ja tosi kipeä on. kaks yötä oon valvonut, mut viime yönä sain nukuttua, kun annoin lapselle kipulääkettä (ei ollut kuumetta). vauva heräsi vain kerran ja nukkui 6 asti. ois voinu tietty aikasemmin tajuta kokeilla tuota. mut kun jotenkin ajattelee et panadol on kuumelääke. tosi pipi vauva ollut. :( jospa se tästä lähtee taittumaan. tänään mennään lääkäriin katsoon korvat ja auskultaatioon, ettei tauti etene keuhkoihin.
 
Paranemissäteitä kaikille sairaille! :hug:

Jedvennalle oikein aurinkoista, rentouttavaa ja mukavaa matkaa! B)

Tinnaa; hienoa, että kirjoitit mummulle kirjeen. Kuten Maatuska jo kirjoittikin, niin moni haaveilee isoäitinä olemisesta ja hänellä on täysi oikeus tietää lapsenlapsestaan. Toivottavasti ottaa pian yhteyttä.

Imetyksestä; meillä typykkä saa aamu- ja iltapuurot sekä iltasella n. klo. 17 kasvis/liha-aterian. Muu aika mennään imetyksellä. Yhtään hammasta ei ole vielä tullut ja toivottavasti pystyn tuota imetystä jatkamaan hampaiden tulon jälkeenkin. Tavoite ois jatkaa imetystä kesään asti ja siirtyä sitten suoraan tavalliseen maitoon.

Nyt ei ajatus juokse, joten jatkan teidän kirjoitusten lukemista ja kirjoittelen myöhemmin lisää...
 
Mä kyselen nyt jo hyvissä ajoin, että kuka haluaa jatkaa sitten taaperolistaa? Siis kun tämä vuosi tulee täyteen ja jos päätetään jatkaa tuolla leikki-ikäisten puolella... Jos vaan joku muu jaksaisi päivitellä yms. Olla aktiivisempi, kun minä :ashamed: :attn:
 
Mureena - heitit näköjään niin pelottavan viestin, ettei kukaan enää ole uskaltanut viestittää tänne. ;) Ei vaan, on varmaan ollut kaikilla jotain touhua? Hiljaista ollut täällä.

Tinnaalle tsemppiä, toivottavasti saat yhteyden isoäitiin ja että hän näkisi lapsenlapsensa. Yleensähän mummut ovat innoissaan asiasta. Tosin varmaan vaatii aikaa ennenkuin asian on käsitellyt ja pystyy kohtaamaan jälkikasvuaan. Toivottavasti kaikki menisi hyvin. Mikä on sitten ollut syy, ettei isä ole uskaltanut asiasta kertoa, mahdollinen pelko suhtautumisessa?

Huomenna olisi 8 kk:n lääkäri nvla. Jännityksellä odotan, minkä verran on tullut kasvua. Nimittäin toi on niin todella pieni. Ryömiminen on jäänyt lähes kokonaan, kun konttausasennossa yrittää ja yrittää, mut ei vaan pääse eteenpäin. Jo kaksi-kolme viikkoa on harjoitellut siinä konttausasennossa, mutta eteenpäin ei pääse. Kyllä se siitä sitten aikanaan tietysti lähtee, kun taidot on kunnossa. Ei pidä lasta liialla harjoittelulla stressatakaan.

Lumikasat silmissä hupenee. Nyyh niille! En ole päässyt hiihtämäänkään pitkään aikaan flunssan takia.
 
Terve!

Must ei oo päivittäjäksi, kun en ymmärrä niist hommista mitään. Tosin ois kyllä kiva jos jatkettais tätä ketjua!!

8kk neuvolassa painoa oli 9,7kg ja pituus 71cm. Painoa oli tullu vaan 30g edellisestä punnituksesta, poika ollut huono syömään ja päässyt nyt liikkeellekin..
Onneksi tuntuu, et se syöminen on nyt lähtenyt vihdoinkin käyntiin!

Eipä muuta...

Maatuska
 
Keväistä päivää täältä Pirkanmaalta! :wave:

Mureena; tuosta taaperolistasta. Miten tuo käytännössä toimii? Onko vaan niin, että joku luo ketjun ja sit muokkaa aina ensimmäistä sivua sen mukaan kuinka ihmiset ilmoittautuu? Nimim. mäkin olen aika huono näissä jutuissa... :ashamed:

Jaahas. Tämä juttu jäi lyhyeen, kun kutsu käy, mutta palailen myöhemmin mm. noissa 8kk neuvolaterveisissä.

SusieQ & tyty (tänään 8kk)
 
Jep. Tää anto tytölle tänään purkkiruokaa 12kk! Hoksasin myöhemmin. Ihmettelin vaan aluksi, että oli sen verran isoja paloja, että joutu lusikalla vähä möyhentämään. Onkohan tuosta nyt jotain haittaa? Sisälsi kyllä maitoa... Siis kai tuo pienen elimistö sen osaa pilkkoa? Kyseessä siis Bonan pastaa ja lihapullia.

Syökö teidän piltit muuten kokonaisen ison (200g) purkin kerralla?
Meillä kun menee kaks ateriaa siitä yhdestä.
 
Neuvolaterveisiä: Neiti painoi 6515 g ja oli 65 cm pitkä. Että ei vieläkään mikään jättiläinen. ;) Omalla käyrällään kulkee ja painoa on tullut tasaisesti.

Syömisistä: Meillä ei syödä kokonaista pientä purkillistakaan yhdellä aterialla. Yritän tehdä myös itse ruokia. Miten teillä, käytättekö kaupan muonia vai omia sörsseleitä? Tahto olisi syöttää ainoastaan oma tekemiä.
 
Kirjoitellaas välillä tännekin. :)

Huoh, musta tuntuu että meillä on nykyään tahtojen taistoa unille meno. Yksin ei jää, seuraa kamala huuto, ei mitenkään rauhoitu. Nyt on tullut semmoinen uus juttu että haluaa kättä "mutustella" ja silitellä ja nukahtaa sitten yleensä siihen, tosin välillä koittaa vaan taputtaa ja höpötellä, yritä siinä sitten pysyä tyynenä.. :whistle:
No, yöt menneet ihan kivasti, yhdellä syötöllä. Aamut kyllä aikaisia, ennen seiskaa herää.

Ruokailusta, mä pyrin tekemään ruoat itse mut kiireisinä/väsyneinä päivinä annan kyllä ihan purkistakin, tyttö syö onneksi mitä vaan, semperin luomuruokia oon antanut. Ja iso purkki riittää melkein kahdeksi kerraksi, jatkan yleensä kasvissoseella sitä toista ateriaa. Puuroa menee ehkä 1,5dl kerralla, selkeästi annoskoot suurentuneet.
Ja Mapitus, ei siitä mitään haittaa ole, onhan noissa 8kk ruoissakin jo juustoa ja maitoa, mitä olen kaupassa vähän tutkiskellut. Ja mä oon antanut välillä pikkusen maustamatonta jugua ja hedelmäsosetta, hyvin maistuu, samoin sormiruokana raejuusto. :)

Meillä kiipeillään kovasti tyynyjen päälle ja tyttö pyrkii kaikkea vasten ylös, muttei vielä ihan pääse. Konttausasennossa käy ja välillä ryömii kaameeta vauhtia peppu hassusti pystyssä. :D Juttua riittää, mam mam maa ja ämmää, nauratti ihan eilen illalla kun unille laitoin ja tyttö huuteli ämmää ämmää.. :heart: :xmas: :D
Tänään kun käytiin ostoksilla ja yksi myyjä neitiä ihasteli ja ikää kysyi ja sitten kun totesi että iso tyttö jo niin mulle tuli tiettekö semmonen haikeus kun tosiaan, kohta on 9kk siitä kun tuo neiti syliin saatiin, ihan liian nopsaan menee, voi kun vois ajan pysäyttää! :/ Ihanaa aikaa ollut tämä kyllä. :heart:
Mut joo, nyt oon herkistellyt tarpeeksi, mukavaa viikonloppua kaikille! :wave: :)

Ai juu, mä en oo kyllä koskaan tämmösiä ketjuja päivitellyt tai ylläpitänyt, että jos vaan joku innokas löytyis niin kiva!
 
Alkuperäinen kirjoittaja SusieQ:
Mureena; tuosta taaperolistasta. Miten tuo käytännössä toimii? Onko vaan niin, että joku luo ketjun ja sit muokkaa aina ensimmäistä sivua sen mukaan kuinka ihmiset ilmoittautuu? Nimim. mäkin olen aika huono näissä jutuissa... :ashamed:
Juuri näin! Ei siis yhtään sen vaikeampaa, kun oman viestin muokkaamista.
Sen osaa jokainen, ei siis vaadi mitään erityisosaamista :p
 
kotiuduttu egyptistä ollaan! joka päivä oli yli +30 astetta ja erittäin rentouttava loma oli. oli ihanaa saada kunnolla nukkua. nyt kun täällä suomessa taas olen ni en näytä kuuluvan ollenkaan joukkoon ku oon niin ruskee :D

mutta... joo mulle iski järkky ikävä danii siellä. heräilin itestää keskel yötä et pitäs mennä laittaa maitoo ja ainaku näin jollakulla vauvan ni vedet valu silmistä. mä pelkäsin koko loman ajan miten dani reagoi ku näkee mut pitkästä aikaa. pelkäsin tajuttomasti et se unohtaa mut. noh mä tulin sit illal kotiin ja poika oli jo nukkumas. sitku se yöllä heräs itkemään ni tietty menin heti ottaa syliin ja halailemaan, pojalle iski paniikki ja se pelkäs mua ihan tajuttomasti. huus mummoa ja vein sen mummon syliin, jotta rauhottuu. pelkäs mua sen koko yön ja viel vähän aamullaki näytti olevan hämillään ja mieluummin haki turvaa mummosta. mulle tuli niin paha mieli et itkin koko yön... noh päivällä danista tuli taas äitin poika ja konttas lujaa mun syliin ja anto suukon :heart:

paha mieli on vieläki ja tän jälkeen mä en enää koskaan lähe niin pitkäks aikaa pois lapseni luota. jäi kevyet traumat...

jedvenna ja daniel 8kk+
 
Ei millään pahalla jedvenna, mutta mun teki sun kertomus tosi pahaa... Mä jotenkin samaistan suhun itteeni, kun sain esikoiseni vähän sua nuorempana ja en ikimaailmassa olisi pystynyt jättämään lastani viikoksi vauvana. Anteeksi jos loukkaan sua mielipiteelläni, mutta sun kannattais yrittää aikuistua nopeammin kun haluatkaan ja alkaa ottaa vastuu lapsestasi. Mä sanon tän Danin puolesta... :ashamed:
 
jedvenna, toivottavasti tuon loman voimalla jaksat taas.
Ja mitä tuohon huonoon fiilikseen tulee niin ymmärrettävää, mut viikko on vauvalle pitkä aika ja ehtii siinä ajassa tavallaan unohtaa äidin (olikohan se alle 10kk ikäiset kun eivät vielä pysty luomaan muistikuvia useamman päivän takaisista tapahtumista tai paikoista tai kenen kanssa on ollut) joten Danille tietysti aivan vieras tilanne tuo yöllinen kun oli jo niin tottunut mummoon. Mut eiköhän se siitä, jospa seuraavan reissun teettekin vaikka yhdessä. :)
 
Syömisistä täällä ollut puhetta.Itse teen tytölle lihakasvissoseet.Yhden purkin on tänä aikana maistanut valmista.

Mapitus ei tuosta haittaa ole ollut,vaikka annoitkin 12kk purkkiruokaa.Kyllähän sitä voi pikku hiljaa muutenkin anteleen hapanmaitotuotteita.(jos ei siis ole allerginen maidolle)

jedvenna se on tosi pitkä aika vauvalle.Nyt taas saat ottaa täyden vastuun pojasta,niin kyllä se siittä.Illuusian yhdyn,että teette sit seuraavan reissun yhdessä.

Mukavaa sunnuntaita........
 

Yhteistyössä