** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

Tyttö istuu tuetta ja kävelee tukien pieniä matkoja. Täyttää 8kk parin päivän päästä. Siis työntää esim. lelukoppaa edessään jossa pyörät. Hyvin vähän "juttelee". Siis ihan jotain pientä "mölinää" ja pölötystä. Samanlainen oli siskonsa. Liikkuminen tulee näille ensin ja jutellaan kun kiireiltä keritään :)
Ei ole helpompaa liikkuvaisen lapsen kanssa, kun saa koko ajan olla tarkkana kun vielä kaatuilee ja pää painaa niin paljon, että päähän ne iskut ekana osuu.. Olenkin levittänyt lattialle päiväksi peittoja yms. petauspatjoja, ettei niin paljon satu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Ei ole helpompaa liikkuvaisen lapsen kanssa, kun saa koko ajan olla tarkkana kun vielä kaatuilee ja pää painaa niin paljon, että päähän ne iskut ekana osuu..
Tohon vielä, että oon samaa mieltä. Meillä välil kaaduttu niin, että huulesta ja ikenestä verta vuotanu ihan kiitettävästi ja sit ollaanki molemmat itketty hysteerisinä :'(
 
heissan!
en nyt muista mistä kaikesta on puhuttukkaan,niin paljon tullut taas tekstiä :)

siskoni synnytys käynnistettiin tänään viikolla 38,nyt rupee muakin ihan hirmusesti jännittämään kun olen menossa mukaan synnytykseen,malttamattomana täällä odottelen koska se puhelin soi :)ja ihana pieni vauva sieltä on tulossa,painoksi saatiin eilen 2100g.

jaahas..mitäs muuta,meillä ollaan taudeista parannuttu!!pientä nuhaa on,mutta ei häiritsevästi ja sekin vissiiin johtuu taas noista hampaista,niitä kun tuntuu tulevan ihan kamalan tiuhaan tahtiin..nyt jimillä on jo 8kpl:tta ja lisää tulossa ylös.

meillä on neuvola ens viikolla,mutta kotipuntarilla kun punnitsi pojan niin painoa oli 9kg,pituutta meillä onkin reippaasti,yritin sitäkin mitata mutta ei onnaa,viimeksi neuvolassa oli 72cm.pituuteen nähden on hoikan oloinen poika edelleen.

meillä osattu jo muutama kuukausi nousta istumaan ja kontattu, 6,5kk ikäisenä nousi seisomaan,ja nyt kävellään jo pitkiä matkoja tukien ja muutama askel ilmankin.saisi olla hieman hitaampi tahti mun mielestäni!rappusia osaa myös kiivetä jo nätisti ylöspäin.

meillä jimi syö aikalailla normaalia ruokaa,ilman suolaa tietenkin!matkalle/kyläileen kun mennään niin silloin annan niitä 8kk isoja pilttipurkkeja ja sellainen menee yhdellä kertaa+siihen lisäksi vielä joku hedelmäsose.
banaanin kun antaa käteen niin innostuu,haukkaa siittä itse paloja ja tuntuu olevan ahne sen perään..joskus olen pois ottanut kun on puolet jo syönyt niin poruhan siittä on tullut,itsepäisyyttä siis jo näkyvissä.

meillä ollut autossa jo jonkun aikaa isompi istuin,ja merkkiä en nyt millään muista..on sellainen minkä saa säädettyä moneen eri asentoon.hyvinhän tuo poika on siinä viihtynyt!

mutta palailen taas paremmalla ajalla :heart:

babjuska+jimi 8kk
 
niin ja välikausihaalarin ostin jo,ihanan vaaleansinisen lennen haalarin.ja kengät haettiin myös kenkäkaupasta,sellaiset tukevat nahkaiset ensiaskelkengät.

on meillä jo isot vauvat,mihin tämä 8kk on oikein mennyt?ihan hirmu nopeaan ainakin :eek:

babjuska+jimi 8kk
 
Huomentapäivää!

Juu on se aika kyllä mennyt nopeaa. Eilen jäin katsomaan, ku tyttö kaiveli itse lelulaatikosta leluja ja leikki niillä pitkän tovin... Ei mikään nyytti, vaan on jo tomera pikkutyttö :)

Oletteko miten usein pesseet lapsukaisiltanne ensimmäisiä hampaita? Meillä pestään kerran päivässä ihan vesi+harja. Minkäs ikäisenä se hammastahna otettiinkaan käyttöön? Typyllä siis nyt kolme hammasta ja neljäs on ihan puhkeamaisillaan.
 
Babjuskan siskolle tsemppiä! :hug: Tuu sitten kertomaan kumpi tuli ja kuinka meni.

Hampaista; meillä ei oo vielä yhtään. Isoveikalle ensimmäinen tuli samalla viikolla, kun täytti 8kk, mutta tällä pikkusiskolla ei oo tietoakaan. No, tunkeehan se käsiä suuhun ja vähän tulee kuolaa, muttei ainakaan vielä mitään oo tullut näkyviin. On nää vaan niin yksilöllisiä; Jimillä on on jo 8 hammasta ja meillä ei vielä ensimmäistäkään.

Liikkumisesta; meillä on kanssa pari viikkoa noustu seisomaan ja siinä otettu muutamia askeleita tukea vasten.

Istumisesta; meillä ei vielä itsekseen nousta istumaan, mutta maaliskuun alusta oon syöttänyt syöttötuolissa. Tähän liittyen, montako kertaa päivässä teillä syödään?

Mut nyt siivoamaan. Mukavaa perjantaita kaikille! :heart:

SusieQ ja tyty
 
SusieQ kyseli syömisestä..meillä syödään aamupuuro,välipala jotain marjaa tms..,lounasaikaan kasvissosetta+hedelmää,päivällä liharuoka+hedelmää ja sit iltapalaks puuroa.eli ihan syödään jo samanlailla kun me muutkin tässä perheessä,maidon juonti vähentynyt reippaasti,mukista juo sitten enemmänkin vettä :)

ja tulen kertomaan heti kun synnytys on ohi,eli täällä edelleen odotellaan..mulla meni itsellä muuten sen 3päivää käynnistyksessä ennen kun jimi malttoi tulla pihalle..
 
Syönti sujuu vielä sitteristä, kun ei olla saatu haettua sukulaiselta syöttötuolia.

Meillä typy syö 4 kertaa + maitoa aina päikkäreille mennessään. Joskus saa maissinaksun tai pari lusikallista hedelmäsosetta vähän niinku välipalaksi.
Tuohon neljään kertaan sisältyy aamu-ja iltapuuro ja sitten kaks pientä purkkia liha tms. ruokaa. Olen ajatellut, että pitäsköhän lisätä ihan kunnon välipalat noiden väliin...

Mukavaa perjantaita todellakin :)
 
Päiviä!

Meillä kontataan kovaa kyytiä, noustaan seisomaan ja pietään vaan yhellä kädellä kiinni, sohvasta kiinni pitäen kävelee sitä päästä päähän. Samoin istuu ite hienosti. Juttua alkanut nyt tulemaan, vauvauvau on se yleisin rimssu, joskus tulee myös tiukka ei!! :D
Isosisko tuli viikko sitten kuumeeseen, Justiina oli tänä aamuna ihan kuuma. Sai neiti sitten sitten ensimmäisen supponsa. Nyt nukkuu vaunuissa pesuhuoneessa! Ei millään osaa sisälle nukahtaa joten pikanukutus pihalla ja vaunuineen päivineen sisälle nukkumaan!

Meillä syyään kyllä enimmäkseen kaupan ruokia ja ihan vaan äitin laiskuudesta johtuen... :ashamed: Esikoiselle kyllä aina keittelin kaikki kasvissoseet mut nyt on kyllä tullu niiiin laiskaksi että ei oo tullu paljon tehtyä! :D Tässä olikin kausi et Justille ei oikein mikään maistunu mutta kun 2 hammasta oli puhjennut niin johan alkoi maistumaan!

Yöt on edelleen mitä ne on... Viimekin yönä tunnin välein tissi suuhun ja uni jatkui! Mies menee ensi viikolla 5 viikon loman jälkeen töihin, jäi sitten unikoulut pitämättä! :D No kyllä se siitä ajastaan oppii nukkumaan!

Mitähän muuta?? Niin, passi haettiin Justiinalle, elokuussa ollaan lähössä Kreetalle ja juhannuksen tienoilla pitäis käyä Norjan puolla anoppia moikkaamassa. On oikein tomeran ja virallisen näköinen neiti passikuvassa, yhtään ei saa hymyillä.. :heart:

Onkos muut ottamassa hepatiittirokotteita pienokaisilleen? Neuvolassa kysäsin niin twinrixin saa pistää sitten vuoden ikäisenä että just kerkiää ennen reissua.

8kk mitat oli 7880g ja 67cm. Meijän pieni kirppukainaloinen! :heart:

Mutta nyt toivottelen aurinkoista kevättä heinäkuisten perheille!! :wave:
 
Heippa!

Minä en nyt sano juuta enkä jaata tohon ulkomaanreissu asiaan..mutta ihan näin keskustelun kannalta heitän ajatuksen ilmaan..

että..mun mies on reissu työssä eli 8 päivää kotona ja 8 poissa. Tyttö tunnistaa isänsä heti kun alku heit on sanottu ja yhdessä päivässä he ovat taas kuin peppu ja paita. Tyttöni nauraa hänen kanssaan kikattaen eritavalla kuin kenenkään muun. No noin periaatteessa äiti ja isä molemmat ovat yhtä tärkeitä ja yhtä hyvin minun mies voisi olla kotona aina ja minä poissa tuon ajan. Uskon että yhtä läheinen yhteys voi syntyä myös isään kuin äitiin. No tässä Jedvennan kohdalla ymmärtääkseni hänen vanhemmat ovat lapsen elämässä samalla tavalla kuin "isä" olisi? Ja mitä siihen pelästymiseen tulee niin keskellä yötä mäkin pelästyisin :)

Mä en pystyisi lähtemään noin kauaksi aikaa pois ja se tekee pahaa mun miehellekin, mutta hän on tavallaan jo tottunut siihen ja soittelee päivittäin tytölle.

Kuten sanottu tä vaan oli tämmöinen näkökulma en sano että olis mun ainut ajatus mutta mietin vain että mitä olette mieltä siitä voiko esimerkiksi isä olla yhtä tärkeä osa lapsen elämää? Siis jos kuviossa olisi ollut isä ja hän olisi sen viikon poissa niin olisiko reaktio sama? Ja voiko ns. isän roolissa olla myös perheessä joku muu?
 
Ja noin yleisesti tunnistamisesta vielä niin meidän tyttö joskus ei tunnista mua jos olen esim meikannut enemmän ja hiukset on oudosti. Heti kun puhun ja otan syliin niin asia on tietysti eri. Mutta jos on ruskettunut eli erinäköinen, haisee oudolle Egyptin tuulille ja pimeässä yli innokkaana tulee moikkaamaan niin en mä ihmettele ettei tunnista. Sekin on totta ettei vauvan päivä on monta kertaa pidempi kuin meidän ja muisti lyhyempi, että mene ja tiedä.

Mutta haleja sulle Jedvenna ja hyvin voivalla äidillä on hyvin voiva lapsi. Joskus sen hermolomankin aiheuttava ikävä ja kaikki muu saattaa antaa lapselle myöhemmin paljon enemmän kuin se ettei hoida itseään kuntoon. Haleja!
 
Noniin, oli se 8 kk neuvolakin. Meidän pirppu oli 68 cm ja 7525 grammaa. Mietin tuota ruokailua, meillä syödään nykyään lounas, välipala ja iltapuuro teoriassa. Käytännössä iskä antaa aamuisin (jos oon töissä) puuroa tai jottain banaania ja jos oon kotona niin pyrin imettään.
Pojalle kuitenkin maistuu ihan kivasti joten ehkä pitäis lisätä noita ruokailuja.
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Kahdeksan kuukautis neuvola tuli ja meni. Neiti kasvaa edelleen tasaisesti omalla miinuskäyrällään. :) Paino oli 7815g ja pituus tasan 70 senttiä.

Meillä kuletaan pääsääntoisesti edelleen ryöminmällä, mutta konttaaminenkin onnistuu. On vaan tytöllä aina niin kiiri, ettei jouda pitkiä pätkiä harjoitella. =) Kulkee isosiskon perässä taloa päästä päähän päivät pitkät. Viimeviikolla keskiviikko aamuna nousi ekakerran istumaan itse ja samana iltana nousi mua vasten seisomaan kun istuin lattialla ja siitä vielä kiipes seisaaltaan mun syliin. Torstaina sitten alkoi konttaamaan pikkumatkoja. Kovasti on oppinut huutelemaan eri kuuloisia sanoja. Yksi sana on varsin selvä: Kun muut syö ruokapöydässä jotain, niin pitää huutaa isoon ääneen anna anna anna!!!
Erityisen hauskaa on tekoyskä ja tekonauru, kielen naksuttelu, pään puistaminen ja tietenkin piilosleikit.

Minkä kokoiset olette ostaneen ensimmäiset kengät? Me saatiin siskolta tosi nättiä kenkiä useämpi pari, mutta ne on kokoa 21 ja älyttömän isot.
Kevääksi aion ostaa jonkinlaisen ulkoilupuvun, housut ja takin, en haalaria.

Oletteko antaneen vauvanne yrittää syödä itse? Meillä oli todellla hauskoja hetkiä tänään ja tuli hyvää videokuvaa, kun annettiin tytölle lusikka käteen ja seurattiin, mitä tapahtuu. Sen jälkeen oli kyllä aika laajalla alueella sen näköistä että jotain on tapahtunut. :LOL:
Kyllä se välistä käytti lusikkaa lautasella ja sen jälkeen laittoi eripään suuhun ja välistä otti pinsettiotteella ruokaa kupista. Ja voi että toinen nautti! =)

Pitäis varmaan suunnistaa petiin. Hyvää kevättä kaikille!

Josi ja Prinsessa 8kk ja n. 2vko
 
apua apua apua.... nyt tuli tälle tytölle sellasta infoa että oksat pois?
Siis lapselle kengät kun se oppii kävelemään... sisälle??
...GOOGLE!
okei. löysin 2004-06 artikkeleja että pitäis olla ensiaskelkengät.. ja pitäis olla uudet että ne on sitten lapsen jalan mukaan muotoutuneet..... mutta uudemmissa artikkeleissa suositellaan paljainjaloin juoksentelua. gallup gallup..

Miten kukakin tekee? Pitääkö meidän lähteä ostamaan kohta kengät? :D vai onko se "vanhan kansan" juttuja ;)
tosin, eipä meillä mikään kiire ole kun ei tuo neiti ole malttanut ryömiä eikä kontatakaan vielä. kovasti yrittää kyllä nousta tukea vasten ylös.. näinköhän se lähtee sit suoraan kävelemään.. *huokaa* siinä sitä vahtimista onkin.

mites muilla HAMPAITA näkyy?
Meillä tehdään vissiin kolmatta kun kuola valuu, ruoka ei maistu ja kiukuttaa.. :S

meillä onkin varsinainen koitos edessä päin. meinataan lähteä autolla eteläsuomesta kohti lapin tuntureita. :D saa nähdä mitä pikkuneiti tykkää! ainakin nukkuu hienosti uudessa istuimessa. yöllähän me ajellaan, että jos se menis rauhallisesti.. toivotaan! :)

-sompa ja iso pikkutyttö 8kk ja jotain :D
 
Ensiaskelkengistä; meillä oli sellaiset sisäkäytössä esikoisella. Käyttö oli todella vähäistä, joten ovat käytännössä kuin uudet. Muistaakseni Richter -merkkiset mustat nauhakengät. Jos nuo ovat tytylle sopivan kokoiset, niin niitä kyllä käytetään hänelläkin. Mutta nyt mennään puitapitkin sukillaan ja taidan kokeilla paljain jaloinkin. Kesäks täytyy kyllä hankkia jotkut hyvät sandaalit ja kävelykengät.

Babjuska, joko siskosi vauva syntyi? Nimim. enhän minä utelias ole, mutta kuitenkin...:snotty:

Jedvenna; haleja ja tsemppiä. Kyllä hyvinvoiva äiti on parasta lapselle. Tuuhan kertomaan sinun ja Danin kuulumisia.
 
heissan :)

siskon vauva syntyi lauantai aamuna,puoli viideltä tuli mulle soitto että nyt alkoi kovat poltot ja voisit lähteä tänne päin tuleen..olin sairaalassa vähän ennen viittä ja saliin siis menin suoraan.auki oli siinä vaiheessa 3,5cm,ja siittä 20minuutin päästä olikin jo 8cm..
tyttövauva syntyi klo:7,50.siskoni pelkäsi turhaan että menee sen samat 36h kun hänen esikoisestaankin.kätilö siinä mua varoitteli että tässä menee sitten varmasti iltaan saakka mutta minä olin heti toista mieltä,supistuksia tosin tuli n11minuutin välein,mutta oli ne aikas napakoita!hyvin onnistui puudutuksetkin,juuri nappiin..minähän siinä olin niitä heti siskolle vaatimassa kun itse en ole ehtiny kolmesta saamaan yhtään mitään..ja pikkuneidin mitat olivat 2350g ja 46cm,ja että kun se olikin pikkuinen :heart: ja ihana ja kaikkee :) mulle jäi tosi hyvä mieli siittä kun olin mukana,suosittelen todellakin kaikille jo synnyttäneille meneen mukaan jonkun synnytykseen jos vain pyydetään..se oli siis niin mielettömän ihanaa..enkä ymmärrä miks miehet on yleensä eri mieltä..
pikkuprinsessa+äiti pääsivät jo eilen kotiinkin,ja kaikki on hyvin..
tosin siskolla ei paljoa vaatteita sit neidille ollutkaan kun poikaa odotti..ja hmm..niin ja kaikki 50cm vaatteetkin on ihan hurjan isoja,lindexiltä kävin muutaman 44cm vaatteen ostamassa mutta nekin housut tippuu päältä :LOL: vauva on pullea naamastaan mutta kroppa on siro..tietäiskös joku mistä noita ihan pikkusia vaatteita sais ostettua??

ja sitten meidän jimin 8kk neuvolakuulumisia..tänään siis käytiin..pojan mitat 9030g ja 74,2cm.käyrien mukaan paino on edelleen miinuksella,mutta ihmettelen vaan kuinka paljon sitä pitäisi oikein olla?lääkärikin tosin sanoi että kun liikkuu noinkin paljon niin kuluttaa saman minkä syö.ja mun mielestäni poika on nyt jo pulleakin :LOL:
kehitys on paljon edellä ikäisestään.kävelee jo erittäin hyvin tukea vasten,ja muutamat askeleet ilmankin.pinsettiotekkin on löytynyt.

mutta taas täytyykin mennä,se on moi :wave:

babjuska+jimi 8kk
 
Sompa: kuinka iso teillä pieni on?? Meidänkin pitäs lähtee pääsiäiseks lappiin mut mies hoksas junaliput hommaa liian myöhään eikä niitä enää saatu..

Ainut vaihtoehto on lähteä autolla tai ei lähteä ollenkaan. Meidän jäppinen on vasta 7,5 kiloa ja alle 70 cm joten ei olla mitään istuinta vielä vaihdettu kaukalon tilalle ja kaukalossa toi ei kyllä tuntia pidempää suostu huutamatta istumaan:(

Auttaskohan se jos meki ajeltais yöllä?


Alkuperäinen kirjoittaja Sompa:
apua apua apua.... nyt tuli tälle tytölle sellasta infoa että oksat pois?
Siis lapselle kengät kun se oppii kävelemään... sisälle??
...GOOGLE!
okei. löysin 2004-06 artikkeleja että pitäis olla ensiaskelkengät.. ja pitäis olla uudet että ne on sitten lapsen jalan mukaan muotoutuneet..... mutta uudemmissa artikkeleissa suositellaan paljainjaloin juoksentelua. gallup gallup..

Miten kukakin tekee? Pitääkö meidän lähteä ostamaan kohta kengät? :D vai onko se "vanhan kansan" juttuja ;)
tosin, eipä meillä mikään kiire ole kun ei tuo neiti ole malttanut ryömiä eikä kontatakaan vielä. kovasti yrittää kyllä nousta tukea vasten ylös.. näinköhän se lähtee sit suoraan kävelemään.. *huokaa* siinä sitä vahtimista onkin.

mites muilla HAMPAITA näkyy?
Meillä tehdään vissiin kolmatta kun kuola valuu, ruoka ei maistu ja kiukuttaa.. :S

meillä onkin varsinainen koitos edessä päin. meinataan lähteä autolla eteläsuomesta kohti lapin tuntureita. :D saa nähdä mitä pikkuneiti tykkää! ainakin nukkuu hienosti uudessa istuimessa. yöllähän me ajellaan, että jos se menis rauhallisesti.. toivotaan! :)

-sompa ja iso pikkutyttö 8kk ja jotain :D
 
täällä kirjoittelee väsynyt äiti. danielilla alkoi ti-ke välisenä yönä kova kuume ja jatkui eiliseen saakka. oon valvonu äitini kanssa sieltä asti. poika nukkuu yöllä tunnin pätkissä ja herää yskimään järkyttävää ja hakkaavaa yskää, itkee ja vaikeroi ku sattuu kurkkuun. käytiin keskiviikkona lääkärissä, antoi kurkunpääntulehdukseen zithromaxia, ei tehonnu ollenkaa. kuume vaa nous ja poika oli niin tuskanen et lähettii sit eilen illal jorviin. siellä me sit odoteltii melkei 3h et saatii edes vähän kipulääkettä ku pikkunen oli niin kipeä, iha omast sydämest otti.. sit ooteltii viel yli tunti et lääkäri tuli ees tutkimaa. me oltii vast viidelt aamul koton... ja daniel valvoi melkein koko sen yön.

kurkussa siis jokin virusperäinen tauti johon ei antibiootit auta. kipulääkkeillä mennään. tänään oli eka kuumeeton päivä ja söi ekan kerran vähän lämmintä ruokaa. huhhuh.. kyllä noita sairauksia on danilla olluki! joulukuusta asti ollu kerran kuussa tosi kipee ja melkei aina hengitysteissä jotaki. no lekurissa otettii varmuuden vuoks koira-allergiatesti ku meillä on koton niit kolme, jos liittyis allergiaan noi kipuilut. pitää kaikki maholliset sulkea pois. danin isällä on ollu infektioastma, mietinki et voiko periytyä?

no tällästä meillä nyt. onnittelut babjuskan siskolle vauvasta =) ja onnea tädillekin! menen tästä huilimaan että jaksaa taas ens yön valvoa.

jedvenna ja daniel 8kk+
 
Onnea babjuskan siskolle :flower: =)

Jedvenna tosi paljon jaksamisia teille! Toivottavasti pian helpottais pojalla ja sais jäädä noi taudit tältä erää pois. Ja jos on jotain testeistä selvitäkseen, niin ainakin tietäis että mistä on kyse. :hug:

Mein poika on taas niin levoton nukkuja, että en jaksa. Taas alkaa tuntua siltä, että ei vaan jaksa.. ei pysty. Allergiakokeiden tulokset hälytti jonkin verran ja nyt oon sit tosi tiukalla imetysdieetillä, ei oikeastaan voi syödä kun kasviksia, marjoja, öljyä ja lihaa. No eihän siihen kuole. Joka päivä vaan toivoo helpotusta, mut sellasta ei oo näkyvissä :'(

No tsemppiä kaikille sitä kaipaaville :flower: Ja muillekin mukavaa palmusunnuntaita!
 
SuviTuuli, meidän 9kk ei vielä konttaa, on alkanut nousta tukea vasten polvilleen ja nyt jokusen kerran ihan seisomaankin. Saas nähdä jääkö konttaaminen välistä vai miten käy. :)
Ja tosiaan, suuret on erot näissä(kin) jutuissa!

Mapitus, nyt täytyy tunnustaa että on oltu välillä vähän laiskooja hampaiden pesun suhteen, pyritään tietty muistamaan joka ilta. Meille suuhygienisti suositteli tahnan käyttämistä vasta tossa reilun vuoden ikäisenä, oon vaan kuullut että monelle taas on sanottu että ihan heti voi alkaa käyttää. Niin ja hampaita typyllä siis kaksi kappaletta, öistä päätellen lisää tulossa.. :whistle:

Syömisestä, 4-5 kertaa syödään, vähän riippuu päikkäreistä, eli aina ei välipalaa syödä. Ruokavälit on semmosta 3h, välillä reilukin, sen oon huomannut että jos ei kunnolla ole nälkä niin ei tuolle edes maistu, siksi se välipala on toisinaan "turha". Ihan kunnon annoksia vetelee ja kaikki maistuu, sormiruokana tykkää nappailla leivänmuruja ja maissinaksupaloja, ois kiva antaa jo hedelmiä ja vihanneksiakin mutta mä pelkään ettei niitä saa mutusteltua kun ei noita hampaita ole kuin ne kaksi..
Ja tyttö saa syödä myös ihan itse jos osoittaa kiinnostusta, sotkuistahan se kyllä on mut siitähän oppii sitten. :)

babjuskalle ja siskolleen vauvaonnittelut, on se pienen ihmisen syntymä vaan sellainen ihanista ihanin juttu! :heart:
Niin ja hyvinhän Jimi on kuitenkin kasvanut, pitkä poika toki mut varmasti sopusuhtainen.
Meillä nää on molemmat olleet "hukkapätkiä" ja pulleita, tyttö oli 8kk 68cm ja 8660g. :) Ja eilen tulikin jo 9kk täyteen! :eek: :heart:

jedvennan pojulle pikaista paranemista, voi toista kun noin sairastaa. :/ Hyvä että testit otettiin niin selviääpähän sitten mahdollinen allergia. Koittakaa jaksaa!!

Meillä tosiaan yöt olleet vähän taas huonomman puoleisia, pikkusen väsähtänyt olo itelläkin toisinaan mut eiköhän se taas siitä.

Iloista pääsiäisen odotusta kaikille! :wave:
 
babjuska jos vielä on tarvetta pienille vaatteille, niin stockmannilta löytyy joha merkillä. Olivat just sopivia meidän hoikkeliinille tosi pitkään, eli pienempiä kuin nuo lindexin ja hm:n 44 koot. Muualtakin niitä pieniä saa, mutta maksavatkin sitten maltaita.
 
Nonniin käytiinpä tuossa 8 kk neuvolassa ja mitathan oli hyvät kuulemma ( 76,5 cm ja 10,5 kg, iso poika =) ) Saatiinpa sitten samalla lähete tuonne fysioterapeutille, kun poika ei liiku eikä oikein ota käsillä vastaankaan, katsotaan miten siellä menee sitten kun siellä ollaan käyty.

Syömisestä, meillä aamupuuro, lihasoselounas, hedelmä/hedelmäsose välipala, iltaruoka lihasose ja viimiseksi taas iltapuuro. Ja nämä on kaikki ihan reiluja satseja (n. kaupan 8kk purkin verran) Ja melkeinpä jokaisen syömisen yhteydessä vähäsen maitoa päälle, yleensä n. desin verran.

Ja nykyään yöt on ihan mahtavia, kuukauteen tarvinnut mennä pojan huoneeseen yöllä ehkä kerran, eikä silloinkaan muuta kuin että vaihtaa pojan asentoa kun on taas pää pinnoissa kiinni
:D

Meilläkin täytyi vaihtaa jo isompaan autoistuimeen kun tuohon kaukaloon ei ole enään vähään aikaan oikein mahtunut mukavasti, mutta siinä sitten käytiin pitemmällä matkalla niin mukavasti sujui. Istuminen myös sujuu hyvin, ja syöminen on hoidettu melkeinpä kokonaan syöttötuolissa istuen siitä kuuden kuukauden iästä lähtien.

Hampaita löytyy alhaalta keskeltä kaksi kappaletta, ja niitä yritän muistaa iltaisin harjailla pelkällä vedellä.

Jaksamisia kanssaäideille joilla on rankempaa tai helpompaa, kyllä se tästä helpottaa viimeistään sitte kun lapset muuttaa kotoonta :D
 
hei pakko kysyä, syökö kukaan täällä e-pillereitä? mä söin nyt kaks pakettia putkeen ja tämän tokan paketin puolivälin jälkeen tuli yhtenä päivänä hiukan verta eikä sen jälkeen tullu mitään. onko ihan tavallista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja jedvenna:
hei pakko kysyä, syökö kukaan täällä e-pillereitä? mä söin nyt kaks pakettia putkeen ja tämän tokan paketin puolivälin jälkeen tuli yhtenä päivänä hiukan verta eikä sen jälkeen tullu mitään. onko ihan tavallista?
minä syön,ja syönyt jo 7kuukautta putkeen,lääkärin määräyksestä..vuotoja ei ole näkynyt paljonkaan,välissä tulee päivän verran ja sit taas kuukaudenkin väliä..taitaa olla ihan normaalia että kierrot on ihan sekasin synnytyksen jälkeen vielä vuodenkin päästä..tai siis niin mulle sanottiin lääkärineuvolassa.
 
Onnittelut Babjuskalle ja siskolle! :heart: Kyllä ne vauvat on niiiiiiiiiiin ihania.

Jedvenna; toivottavasti Dani on jo terveempi. Niin ja e-pillereistä, minä en syö. Hormoonikierukkaa olen kovasti harkinnut, kun sitä voi käyttää vaikka imettäisikin, mutta vielä sitäkään en ole hankkinut. Meillä kun on noi kaksi pikku e-pilleriä, jotka huolehtivat aika tehokkaasti ehkäisystä... :D

Nöösille tsemppiä ja haleja! :hug: Toivottavasti yöt parantuis pian ja allergiat selviää.

Jeps, nyt on pakko oikaista, kun on siihen mahdollisuus. Niin joo, kirjoitankin vielä, että meidän isoveikalla on nyt viikon kipsi kädessä. Kaatui su sisällä kyynerpää edellä - ei murtumia, mutta turvotusta nivelessä. Eilen mentiin yksityiselle lastenlääkärille - oltiin ihan väärässä paikassa ois pitänyt mennä Taysiin tai sitten Koskiklinikan poliklinikalle. Nää murtumaepäilyt on suoraan ortopedin tai lastenkirurgin juttuja. Eli tää vastaisuuden varalle tiedoksi kaikille.

Mut nyt sohvalle. :wave:
 

Yhteistyössä