** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

meillä ollaan nyt kaikki kauheassa flunssassa,yskää ja lisäksi korkea kuume :(

ja mulla tulee tänään mittariin 27v :heart: onneksi ei mitään ihmeellisiä suunnitelmia ollut,eikä enään tällä iällä noita synttäreitäkään vieraiden kera juhlita..

jimi oppi eilen taputtamaan,ja nyt sitten taputetaan ihan joka asialle :LOL:

eipäs taas muuta..

babjuska+jimi 8kk
 
Babjuskalle myöhästyneet onnittelut, ollaan sit samaa vuosikaliiberia.. :D

Meilläkin Justiina oppi viikko sitten taputtamaan, huiskutettu on jo toista kuukautta. Nyt vaan ootellaan koska opitaan osottelemaan. =)

Kuurit loppu kummaltakin tyttöseltä, nyt ei tarviis tautia kyllä tulla meijän torppaan! Mahatautia on kyllä täälläkin tuhottaman paljon liikkeessä..

HAUSKAA PÄÄSIÄISTÄ pienokaisille perheineen!! :wave:
 
Onnea babjuskalle! :flower:
Ja paranemisia kans!

Huhhuh nyt en ookkaan aikoihin taas kerenny kirjoitella, lukemassa oon käyny mutten toki nyt muista oliko jotain mihin olisin halunnut vastata, täytyypä tutkailla paremmalla ajalla sitä, nyt väsyttää liikaa ja pitkä teksti tulossa tästä! :D

Eilen oli meillä 8kk neuvola, typyn mitat 7070g painoa ja 68cm pitkä, siroakin sirompi neiti mutta aina on menty -10 käyrällä ja niin vieläkin joten ei hätiä mitiä! :)
Liikkuvainen ja seurallinen ym neiti on.
Meilä opittiinkin siis tuossa 7kk ryömimään, sitä ennen jo noustiinkin pystyyn, nyt kontataan kun kehdataan ja kävellään kuin vettä vaan taaperokärryllä. :) Ihan mahdotonta kun vastahan typy oli ihan pienenpieni joka heilutteli käsiä ja jalkoja ihan miten sattui ja pienenpienesti äänteli :heart:

Ainiin ja viime kerralla taisinkin kirjoitella siitä Pihlan toiselle mummille(isän äidille) neidistä ilmoittamisesta. No, laitoin silloin hänelle kirjeen, n kk sitten siis, eikä ole tullut minkäänlaista vastausta vieläkään. Mietityttää hirveästi että onkohan kirje mennyt edes perille tms! Luultavasti kirjoitan myöhemmin uuden kirjeen, en pysty jättämään asiaa tähän, jos hän ei olekkaan saanut kirjettäni ja saan tietää siitä esim useiden vuosien päästä niin katuisin varmasti etten yrittänyt kovemmin.
Luulisi silti että hän edes ilmoittaisi ettei halua olla lapsenlapsensa kanssa tekemisissä jos asia on niin! Tai voihan olla että hän vaatii pitkän sulattelu ajan, ymmärrän sen toki, enkä aiokkaan heti alkaa ahdistelemaan uudella viestillä! Jatkamme siis odotusta! :)

Ja sitten, neuvoja olisin vailla! Meillähän on nyt niin että Pihla on koko 8kk nukkunut päikkärit minun sylissäni tai vieressäni, aina n 2h välein ja n 30min unia, samalla tissiä syöden. Nyt olisi ihan kiva jos saisin hänet nukkumaan yksin, jos vaikka siten hän nukkuisi hieman pidempiä unia ja minäkin saisin vihdoin hieman hengähdys aikaa yksinäni. Joten olisiko kellään vinkkejä kuinka tämä käytännössä onnistuisi? Kyselin neuvolassakin apuja, mutta siellä selittivät ympäripyöreää ja että hyvä kun olen ottanut itse asioista selvää jne? En sitten kehdannut uudestaan alkaa kyselemään kun tuntui niin kiire olevan. :/
Ja lisätietona vielä että Pihla nukkuu yöt minun vieressäni mutta auttaisiko mahdollisesti tuohon päivä nukkumisiin jos aloittaisin tassutus-unikoulun ja siirtäisin omaan sänkyyn nukkumaan myös öisin?

Huh nyt on pakko lopettaa, täällä pimeässä kirjoitain niin alkaa päähänkin jo koskemaan ja uni alkaa painaa! Toivottavasti kirjoitin edes suht selkeästi ja vähillä virheillä! :D
Palaan huomenna asiaan jos jotain muistuu vielä mieleeni ja kerkeän Pihlan touhuiluilta käymään koneella! :)

Nyt unille!->
 
babjuskalle myöhästyneet onnittelut! :flower:
Täällä on myös sairastettu, tyttö oli pari päivää kuumeessa ja edelleen vähän räkäinen, ruoka ei maistunut useampaan päivään joten tissillä oli käytännössä koko ajan, yötkin meni ihan uusiks.. Noh, jospa rytmit palautuvat taas normiin.
Meillä on neiti myös nyt muutaman kerran vilkuttanut ja lamppua, ilmapalloa ja kelloa osoittelee kysyttäessä. :) Juttua tulee paljon ja tyttö myös "laulaa", ai että oli ihanan kuuloista kun yhdessä veljen kanssa "lauloi". :heart: :D

Tinnaa, jospa se mummi tosiaan tarvitsee aikaa sulatella asiaa, ois kyllä asiallista jotakin vastata, toivotaan että hän niin tekee. :)

Noista unijutuista, meiän neitihän nukkui myös ekat kuukaudet vieressä mut siitä se sitten lähti kun kerran jäikin iltasella omaan sänkyynsä ja sinne nukahti. :) Ja meillä tehdään niin että syötän tytön yleensä alakerrassa ja sitten hampaiden pesu ja omaan sänkyyn, välillä jää ihan ilman mitään, välillä silitellään ja taputellaan ja joskus nostetaan hetkeksi sylittelemään mutta aina kuitenkin niin että nukahtaa omaan sänkyyn. Ja protestointia on ollut myös ja huutoa, yksin ei koskaan jätetä huutamaan mutta koitetaan rauhoitella sänkyyn kuitenkin.
Ja luulisin että kun oppii yöt nukkumaan omassa sängyssä niin siinä samalla myös päiväunet alkavat sujua ilman äitiä tai tissiä. Ja tissin tilalle voit ainakin koittaa unirättiä tai muuta pehmoa, semmoista joka liittyisi aina siihen nukkumiseen ja olisi siellä sängyssä "lohtuna".
Ja mä tekisin tuon opettelun nyt, ennen kuin tulee suurempia eroahdistuksia tai omaa tahtoa.. :whistle: ;) Tsemppiä!!

Mukavaa pääsiäistä kaikille!! :wave: :flower: B)
 
babjuskalle myöhästyneet onnittelut.

tinnaa kannattaa ehkä kokeilla öisinkin siirtää omaan sänkyyn omalla unirätillä tai lelulla.Oletko kokeillut nukkuisiko vaunuissa päivällä?Onko tähän mahdollisuutta.
Meillä päiväunet nukutaan rattaissa.Yöt omassa sängyssä omalla unilelulla.

Täällä tautia päällä ja ite oon säästynyt vielä.

Mukavaa pääsiäistä kaikille :wave: :wave:

p.s tyttö on jo 9kk mihin tää aika on mennyt. :eek:
 
Tinnaa: kannattaa varmaan kokeilla jotain unikoulua. Tassuttelu-unikoulu vois olla hyvä. Mut jos se ei tehoa, niin kannattaa kokeilla Tracy Hoggin nostelu-unikoulua. Kun meidän poitsu oli 6kk, niin aloitin sen ja poika on nukkunut sen jälkeen yöllä 12h putkeen omassa sängyssä. Päikkärit nukkuu myös omassa sängyssä, mitä ei aiemmin tehnyt. Tuo kirja on muutenkin hyvä. Se on tosi lapsiystävällinen, ei mitään huudatusjuttuja. Kannattaa varmaan ainakin lukaista. Sen voi tilata netistä. "The baby whisperer solves all your problems".
Ite oon tosi pettynyt neuvolaan. Eivät ole osanneet mihinkään minun kysymyksin vastata. Viime kerralla sain opettaa sitä hoitajaa, kun se kyseli kovasti tuosta unikoulusta. Aikoi suositella sitä muillekin äideille... x)
Hyvää pääsiäistä kaikille! =)
 
Moi vaan taas! Täällä sairastellaan, tosin ei Joonas vaan äitinsä. Just ehkä toivuin tuosta edellisestä satsista niin taas iski joku virus ja oon flunssassa.Aika kaameassa kunnossa oikeastaan, onneks iskä on hoitamassa Joonasta.

Ihmeellistä, että meillä ei ole Joonas sairastanut sitä yhtä kuumeyötä lukuunottamatta kertaakaan. Toivon niin, että tää imetys on auttanut siinä ja taidanpa jatkaa imetystä vielä pitkään jos sillä näin suotuisia vaikutuksia on. Minä ja isänsä molemmat ollaan siitepölyallergikkoja (ja moniruoka-allergikkoja) ja mulla vielä astma. Joonas terve kuin pukki.

Noista unikouluista kysyisin, että milloin ootte huomannut että teidän lapset on valmiita siihen? Ymmärtääkseni niitä ei suositella kun eroahdistus on esim. pahimmillaan ja musta meillä on sitä ollut enemmän ja vähemmän siitä 6 kk asti. Entäs imettäjät, oletteko unikouluttaneet? Miten on käynyt maidontuotannon kun on ruvettu nukkumaan ilman yhtään tissitystä yöllä? Meillä suurin osa tissityksistä tehdään illalla/yöllä joten siks vähän arveluttaa, vastikkeisiin en aio enää mennä ennenkun siirrytään sitten normimaidolle lopulta joskus kesällä.

Meilläkin hyvä ystävä meinas jo käydä synnyttämässä tossa pari päivää sitten. On rv 33 joten vähän aikaisin, mutta kyllä mä odottelen sitä pienokaista jo aika kovin, ihana nähdä aivan ehta vauva. Tuntuu muutenkin, että tämä vauva-aika on ollut elämäni parasta aikaa kun on voinut seurata miten pienestä solumöykystä kasvaa vatsassa ihana elävä ihme joka sit syntyi ja kehittyy ja kasvaa valtavaa vauhtia. Joskus ihan kyynel silmäkulmassa mietin, että miten ihana luonnon ihme on uusi syntyvä lapsi. Ei se ole yhtään itsestäänselvyys vaan suoranaisia ihmeitä on nää meidän pienokaiset! Ihania ihmeitä:)

Näin tunnelmin toivotan hyvää pääsiäisen jatkoa!
 
iiris-77: noista unikouluista voin vastata omasta kokemuksesta. =) minä siis opetin meidän poitsun 5,5kk iässä. tuo tracy hoggin unikoulu passaa 3kk-1v ikäisille. ja hänen kirjassaan on vinkkejä myös alle 3kk nukuttamiseksi. ne ei ole mitään unikoulujuttuja, mut toimii! tuo hoggin konsti on niin mahdottoman lapsirakas, että en epäröinyt ollenkaan sen aloittamista. siinä siis ei huudateta lasta sängyssä yksin, niin ei tule semmoista oloa, et vauvalla ois joku pahasti hätänä. sylissä rauhoitellaan, jos vauva itkee. heti kun itku loppuu niin lasketaan alas. lopulta lapsi rauhoittuu itsekseen nukkuun. 6kk on sinänsä aika helppo ikä opettaa lapsen koon ym takia. ja meillä vauva oli silloin perustyytyväinen eikä hampaita ym ollut tulossa. sen jotenkin vain osaa omasta lapsesta lukea... ja itkuja oppii kuuntelemaan. meidän poika on aina ollut tosi sylivauva ja kaipaa paljon läheisyyttä, mutta silti ei ole ollut mitään ongelmaa noiden öiden kanssa. yli 6kk ikäinen yleensä pärjää yön ilman äidin syliä, jos saa päivällä tarpeeksi läheisyyttä. ainakaan joka yö ei pitäisi iskeä akuutti läheisyyden kaipuu, vaikka olisi eroahdistustakin ym. mut en tietenkään voi sanoa, et näin kaikilla olisi, koska lapset kehittyvät eri aikoihin. jos meillä poika alkaa nykyisin yöllä itkeen täysiä, niin juoksen kyl paikalle, kun kuulen heti et sillä on joku painajainen ym.. mut sillon alussa hän saattoi herätä välillä protestoimaan ja rauhoittua ihan itsekseen alle minuutissa.. poika siirtyi omaan huoneeseen 6kk iässä. 1-2vkossa oppi nukahtamaan itsekseen ja nukkumaan 12h putkeen.
maidon tuotannossa en huomannut eroa, vaikka jätin yösyötöt kokonaan pois. poika käytti mua vain elävänä tuttina, joten jätin yösyötöt kokonaan pois. minusta vain tuntui siltä,että ei hänellä ollut nälkä. yli 6kk ikäinen yleensä pärjää kuulemma ilman yömaitoa, mutta jälleen kerran tässäkin varmasti löytyy poikkeuksia. siitä tissistä on usein vain tullut niin tiukka tapa, että vauva ei siitä helposti luovu ja vanhemmat luulee, että hänellä on nälkä. poika tosiaan siitä asti nukkunut yöt putkeen, mutta pari kertaa on saattanut kevään aikana herätä esim klo 5. oon yrittänyt antaa hänelle lämmintä maitoa, sillä sehän nukuttaa aikuistakin. mutta vängellä oon joutunu juottamaan. :LOL: tän jälkeen on nukkunut yleensä vielä sit klo6-7... mut kun lapsen kerran opettaa, niin yleensä siinä pysytään sit. et ei haittaa vaikka joskus poikkeaakin rutiineista. 8kk iässä poika jätti tissin kokonaan pois. ei vain jotenkin enää kiinnostunut rinnalla olemisesta.
mut tuossa on tosiaan noita joitain faktoja yli 6kk ikäisistä. mua jotenkin rohkaisi kovasti nuo, et uskalsin aloittaa unikoulun ym. nuo on ihan viimeisimpiä ja laadukkaita psykiatrian tutkimuksia, joten en suhtautunut mitenkään kovin kielteisesti niihin. lapsista löytyy aika yllättäviä faktoja. ;) mut jokainen äiti varmaan osaa lukea omaa lastansa parhaiten ja osaa tehdä parhaimmat päätökset. niihin unikouluihinkin on sit sitouduttava hyvin, jos meinaa saada ne toimimaan. jos tuntuu, et jaksaa hyvin imetellä lasta yöllä esim 1v asti, niin miksipä sitä unikoulua tarvisi aloittaa. =)
 
tinnaalle:

Me kans nukuttu vierekkäin kokoajan synnäriltä saakka. Nyt vasta opetan/opetin lasta nukkumaan päikkärit pinnasänkyyn. Eli tassutan vaavin imetyksen jälkeen nukkumaan, en silloin katso silmiin, enkä puhu mitään, vaan pidän tavallaan aloillaan ja peittelen hyvin. Helposti on antautunut kohtaloonsa, aluksi jaksoi protestoida jo heti pinniksen nähtyään, mut nykyään ei tarvii tassuttaa kun pari minuuttia niin nukkuu...Niin vaunuissa on muuten nukkunut hyvin ennenkin....

Nyt ois haaveena lopetella yötisut, saas nähdä miten meiän käy....onko vinkkejä kellään?
 
Minä jätin kk sitten yöimetykset pois.Nyt on tyttökin nukkunut pitempiä pätkiä.Aamulla 5-6 aikaan sit rintaa saa.
Minä vaan taputtelin ja rauhotin nukahtaan ilman rinnan antoa omaan sänkyyn.Muutaman kerran yössä aluks sai käydä,kunnes tuli pitempää pätkää.Hyvänä yönä ei tarvi käydä kertaakaan.Huonona 1-2 kertaa.
Maidontuotanto ei ole vähentynyt.Tyttö huolehtii,että saa tarpeeksi.Eli edelleen imetän ja ei ole vielä aikomustakaan lopettaa.
Yöimetyksen voi lopettaa,kun vauva saa jo soseita muutamia aterioita.Tällähän ns varmistetaan ettei lapsi huuda nälkäänsä.

Tsemppiä yöimetys lopetuksiin ja unikouluihin
 
Kiva kuulla, ettei maidontuotanto oo vähentynyt. Te vissiin olette kaikki kotosalla lasten kanssa päivät? Mä olen nyt vielä huhtikuun töissä ja isukki kotosalla joten meidän päiväimetyksien määrä väkisilläkin on aika vähäinen ja sen takia pidän noista yöimetyksistä kiinni. Toisaalta jos klo 05 imetystä pidetään jo aamuimetyksenä niin aika lähellä meilläkin ollaan jo koko yön nukkumista, meinaan viime yönä syötiin 03.30 ja 07:D

Puoliltaöin tulee aina meillä itku ja nyt on rauhottunut tutittamisella jo. Mutta sillon kolmen aikaan ei tutti kelpaa, pieni ryömii mua kohti ja itkee ja itkee...ei auta syli eikä mikään. Vasta rinnalle se rauhottuu ja kyllä imee pitkään ja hartaasti. Toisen rinnan 2-3 herumista ja vielä toistakin jonkun verran päälle joten pakko se on uskoa että nälkä sille tulee.

Nyt täytyy varmaan yrittää päästä lääkäriin - olo senkun vaan pahenee koko ajan.
 
Meilläki meni muuten kauan silleen (sillon 5kk ikäisenä) , et klo 5 poika heräsi tissille ja rauhoittui vasta kun sai molemmista imeä. Mut musta vain jotenkin tuntui,et ei sillä silti ollu kunnolla nälkä. Ja sekin syöttö sit jäi pois, kun pari yötä mies heräs rauhoittelemaan. Mieheltä vauva harvoin odottaa tissiä. x) Se oli tosi hyvä konsti. Mut aluksi taisi rauhoittelemiseen mennä 15-30min. Seuraavana yönä enää pari min... Voihan sitä koittaa testata... Mut kun meidän poika oli flunssassa, niin sillon nousin yöllä antaan pullollisen velliä, kun selvästi oli nälkä. Sen kyl sit huomaa. ;) Kannattaa vain luottaa äitinä itseensä. :)

Minä olen vielä kotosalla lapsen kanssa. Syksyllä menen takas kouluun. Kesällä en mene töihin, kun ei ole vauvalle hoitopaikkaa. Ja tosi mielellään olenkin pienen kans kotona vielä kun voi. Nyt kun tulee lämpimät ilmat, niin pääsee kärryttelemään kunnolla. =)
 
Moi,

Pikaisesti kirjoittelen eli soittelin neuvolaan (mies kävi typyn kanssa 8kk neuvolassa) ja kyselin 10kk neuvolaan aikaa. Kävi ilmi ettei sellaista enää oo tai siis ei ainakaan täällä oo. Olin ihan järkyttynyt... näitähän ne säästökohteet on. Mutta siis kysymys kuuluu, onko teillä muilla 10kk neuvolaa vai onko tää valtakunnallinen säästökohde? Niin täällä siis seuraava neuvola on 1v neuvola ja sitten 1,5v neuvola siinäkin välissä säästetään ja on jätetty tuo 1v 3kk neuvola pois. :(

Niin ja toinen kyssäri. Onko teille tarjottu mahdollisuutta osallistua rokotetutkimukseen jossa saa joko Hepatiitti B tai pneumokokkirokotteen? Meillä täti on siitä moneen otteseen puhunut, mutta vielä en ole asialle lämmennyt.

Unikoulusta; meillä olisi myös tarpeen. Typy syö 1 - 2 kertaa yössä tai siis tuo toinen on n. klo 5, mutta eka on joskus 2 tai 3 aikaan yöllä.

Jees, nyt vaipanvaihtoon...
:wave:
 
Äh, mun tekstini hävis jonnekin.. :headwall:

Susie me saatiin vielä valita että halutaanko 10kk neuvola, pois on siis jäämässä joo.. No, halusin kyllä ajan, kivahan se ois nähdä paljonko on 2kk aikana tullu painoa ja pituutta lisää.

Rokotetutkimuksesta on ollut aikaisemmin neuvolassa juttua, ei olla oikein mitään mieltä siitä enkä usko että tullaan siihen osallistumaankaan.

Meillä oli tytöllä sitten korvatulehdus, kuuri onneksi puri ja nyt kaikki taas ok, tosin yöt olleet vähän rikkonaisia, joten niihin toivon kyllä muutosta tässä lähiaikoina.
 
Minäkin olen heinäkuinen, mutta en ole jaksanut tänne kirjoitella. :ashamed:
Käynyt vain lukemassa teidän juttujanne.

Eli meidän Ramihan syntyi 09.07.09 (3910g ja 50,5cm) La oli 12.7.09.

Neuvolassa ollaan viimeksi käyty 6kk ikäisenä (7740g ja 67,5cm) ja perjantaina on sitten 9kk neuvola. Seuraava neuvola on vuoden ikäisenä.

Tässä odotellaan hampaita tulevaksi. Isoilla veljillä tuli 9kk iässä ensimmäiset. Meillä mennään ryömimisen ja konttaamisen välimaastossa (sisiliskomaisesti) ja tukea vasten noustaan. Taputtaa myös osataan. Yöt ollaan nukuttu suht hyvin 2kk iästä (aloin antamaan velliä iltaisin ja yöimetys jäi pikkuhiljaa pois). 8,5kk iässä lopetettiin imetys tai Rami päätti lopettaa (maitoa tulee vieläkin). Kiinteät aloitettiin 4 kk iässä.

Roketetutkimuksessa ollaan mukana ja vielä ainakaan en ole huomannut mitään outoa.

Rami nukkunut ulkona nyt kolmatta tuntia. Kai paikkailee yöllistä neljän tunnin valvomistaan..

Vanhempainvapaa loppuu reilun viikon päästä. Kotihoidon tuelle en aio jäädä, mutta Rami menee mummolle hoitoon n. kolmeksi kuukaudeksi, kun menen työharjoitteluun. Töitä täällä ei oikein ole. Hoitopaikkaa en ole vielä hakenut, kun suunnitelmissa on muutto toiselle paikkakunnalle kesällä.

Palailen taas perjantaina neuvolan jälkeen asiaan..
 
Moikkusta!

Meillä on viimein opittu ryömimään eteenpäin. Aluksi oppi hiissaamaan itseään istueltaan, mutta nyt sujuu vatsallaan ryömiminen myös. Kaikki kaapit pitää tietty ruuskata yms. kun on opittu niiden luo ihan itse menemään.

Alkuperäinen kirjoittaja SusieQ:
onko teillä muilla 10kk neuvolaa
Viime käynnillä neukkutäti kysyi halutaanko tulla 10 kk neuvolaan, mutta sanoin ettei me tulla jos ei oo "pakko" ja jos ei mitään ihmeitä ilmene, niin seuraavan kerran sitten vuoden iässä mennään.

Tuota unikoulua kannattaa kyllä kokeilla. Meillä on nukuttu 7kk iästä kokonaiset yöt ilman yömaitoa. Meillä toimi siis tuo MLL tassuttelu. Ei ollut vaikeaa ja kaikki nukkuvat tyytyväisinä yöt.

Kuinka pian heräämisen jälkeen valmistatte aamupuurot pienokaisillenne? Meillä yleensä niin, että heti herättyä juodaan 100 ml maitoa ja n. tunti heräämisestä keitellään puurot.


Mapitus & Neitinöppönen 9kk 3pv
 
SusieQ: meillä oulussa on käytössä vielä 10kk neuvola. en tiedä onko tarpeen... meidän neuvolantäti ei oikein tiedä mistään mitään... x)
Minun mielestä kannattaa ehdottomasti mennä siihen pneumokokkirokoitetutkimukseen. Me ei enää mahduttu mukaan, kun kysyttiin siitä.. :( Pneumokokki aiheuttaa suurimman osan vauvojen hengenvaarallisesta aivokalvontulehduksesta ym taudeista, jotka ovat tosi vaarallisia. Harvinaisia tosin, mutta ei se tarvi kun kerran käydä huono tuuri.. :/ Meidän poitsu on saanut kaikista rokotteista aina paljon sivuoireita, et kannattaa toki sitäkin miettiä.. Jos joutuu siihen hepatiitti B ryhmään, niin siitäpä ei nyt sitten paljon hyötyä ole... Sitähän ei tiedä kumpaan ryhmään joutuu. Hassua et ne on valinnut ton hepatiittirokotteen toiseksi..
 
Pikaisesti:
Kyl meilkin on 10kk neuvola, eikä ees kysytty halutaanko vaan annettiin vaan suoraan.. tosin niin olisin halunnut joka tapauksessa.

Ja me osallistutaan siihen rokote-tutkimukseen, ensin olin pitkää sitä mieltä että ei me.. mutta nyt juurikin 8kk neuvolassa kysyivät uudestaan niin suostuin sitten. Tuskin siitä mitään haittaakaan on.:) Ja 10kk neuvolassa saadaan sitten se eka piikkikin.

Nyt iltatouhuille.->

Ainiiin, KIITOS kaikille miljoonasti unikoulu neuvoista! :flower:
En oo vielä saanut aloitettua sitä kun.. no.. niin.. en tiiä miks. Tuntuu jotenkin vaan niin oudolta että nukkuisinkin yksin kun reilu 8kk kulta tuhissut vieressä. :heart:
Mutta kait se on kohta otettava itseä niskasta kii ja aloitettava tassuttelut.

Mutta palailen paremmasta aikaa!

Pitää vielä nopsaan hehkuttaa kun ostin eilen uudet rattaat, carena easyt ja on niiiiiin mahtavat kun eilen nopsaan kaupungilla käväisin ja mahtuu nyt hyllyjen ym väliin pyörimään! Ja oli niin ihanan pirteän värisetkin, pinkki-oranssit. :heart:
 
tulinpas vaan kertomaan että täällä on aivan mahtava ilma ulkona :heart:

meille ei mitään uutta..jimi kasvaa hirmuista kyytiä :)
viime viikolla käytössä oli ekaa kertaa kengätkin,hieman oli hauskan näköistä se meno,mutta nyt jo hieman oppinut niillä ulkonakin kävelemään..ihana kun tulee kesä niin ei tartte pukea lapsillekkaan niin paljoa!!ja jimikin pääsee sitten jo hiekkalaatikolle ihmettelemään kaikkia juttuja mitä sieltä löytyy!on se niin hauska kun ulkona on tuon taaperon mielestä niin kummallisia juttuja kaikki..kaikkia pitäisi kokeilla ja yritetään niitä maistellakkin kun äidin silmät vähäks aikaa kääntyy muualle.

jaahas,lähdenpäs tästä nauttimaan ihanasta aurinkoisesta ilmasta!!

babjuska+jimi kohta 9kk
 
Mun piti jo perjantaina tulla kertomaan 9kk neuvolakuulumiset..

Eli paino oli 8340g ja pituus 70,7cm. Omalla käyrällään kasvaa (n. -3), mutta ei kuulemma tarvi olla huolissaan, vaikka ei syökään kunnolla. Kuitenkin virkee poika. Öljyä pitää lisätä ruokaan, että kasvaisi paremmin. No, meillähän syödään leipää, jossa margariinia...

Tänään söi ensimmäisen kerran tavalliseen maitoon keitettyä puuroa. Saas nähdä miten reakoi. Isot veljet (2) joivat jo 10 kk:n iässä tavallista maitoa.

Edelleen rikkonaiset yöt jatkuu.. Viime yönä sai monta kertaa nousta laittamaan tuttia suuhun ja rauhottelemaan. Saisi tulla ensimmäiset hampaat niin yöt saattaisi rauhoittua.

Kohta nukkumaan ja toivoo että poika nukkuisi hiukan paremmin kuin viime yönä
 
Unikoulusta piti kysymän eli meillä on nyt viisi yötä menty niin, että neitokainen saa tissiä vasta kello viiden aikaan. Parhaana yönä typykkä nukkuikin neljään, jolloin tassuttelin vielä uneen ja maitoa oli sitten tunnin kuluttua tarjolla. (tietty isoveikka on nuhassa ja en sen takia saanut enää itse unta, joten vähiin jäi...) No, koska viime yönä mentiin linjalla 23 - 02 ja sitten tassutusta-hiustenkuivaajan suhistusta ym. nukutuskeinoa en tiedä yhtään kuinka kauan varmaan useampi tunti- varsinaisesti maitoa juotiin vasta 06, mutta siis kysymys kuuluu, koska tän pitäisi helpottaa? Viime yön jäljiltä sekä äiti että tytär ovat ihan poikki. |O Pysyin kuitenkin toistaiseksi lujana enkä antanut maitoa silloin puol kolmen aikaan vaikka mieli tekikin. Mutta, mutta montaa yötä en tällä linjalla kertakaikkiaan jaksa, vaikka kuinka haaveilisin jopa 6h yöunista...

Tavallisesta maidosta; just katselin vanhasta kalenterista, että esikolle kokeilin vähän vajaa 10kk jugurttia ja se otti masuun, niin että pidettiin sitten taukoa.

Ruoka-aineista; joko teillä muilla syödään kaikkia viljoja? Meillä oon testannut riisiä, maissia, kauraa ja ruis on nyt menossa.

Sit vielä yks kyssäri. Te jotka teette paljon itse vauvan ruokia, niin mitä laitatte niihin? Mä olen keittänyt peruna-porkkana-sosetta ja pakastanut sitä. Niin ja naudanliha on erikseen pieninä annoksina.

Jaahas, nyt kakkavaipanvaihtoon.
:wave:
 

Yhteistyössä