** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

Ja pakko oli vielä laittaa "pakollinen" joulukuva. Muilla on pikkutonttuja mutta meirän poitsu muistuttaa ehkä enemmän pikkujoulupukkia...parta vain puuttuu :D. Olihan se testattava kummien tuoma joulupuku ;)

http://www.aijaa.com/v.php?i=5404090.jpg

Noh, jokohan mun tarinointi riittäis.... :D

Heipuliini& Tomas 5kk
 
Heippa vaan!

Aivan ihania kuvia pienokaisista :heart: Ne on vaan noi vauvelit niin suloisia!

Meillä neiti jo joulun alla 6kk, niin se vaan aika menee. Vielä ei eteenpäin oikein liikuta ja just tuossa viikko sit oppi vasta kääntymään (hiljaa hyvä tulee :D ) Paljaalle lattialle kun laittaa, niin pyöriinavan ympäsi, mut muuten paikallaan vaan sätkitään ja potkitaan :LOL: Minäkin odotan että lähtis liikkeelle, et viihtyis paremmin yksinkin :whistle:

Meillä neiti on nukkunut jo 2kk lähtien omassa huoneessa ja olen aina vain käynyt sit syöttämässä istualtaan sovalla. Hyvin on homma toiminut. Olen aina rullatuilla pyyhkeillä asetellut neitin sinne tuutimaan, mut sit kun liikkuvat niin eihän niistä pyyhkeistä oo mihinkään. Paremmin taidetaan nukkua kaikki kun neiti on omassa huoneessa, ei tosiaan herää joka ähinään ja puhinaan..

Meillä on soseet aloitettu 4kk 1vk iässä ja tällä hetkellä menee 2 kertaa liha/kasvissose ja sit illalla saa kaurapuuroa. Maitoa annan ennen soseita ja sit päikyille/yöunille mennessä. Yöllä herää 1-2 kertaa syömään, joista mahdollinen toinen syöttö on 5-6 aikaan. Muuten herätään 8 aikaan. Päikkäreitä nukkuu aikas paljon 2-3h *2 ja välillä jopa 4-5h mittaisia päikkäreitä. Yöunille mennään 21 aikoihin.

5kk mitat oli

Paino 6285g
pituus 63.5 (olikohan?? )

Meillä oli tässä kummallakin lapsella flunssa, ja nyt on pikkuhiljaa helpottamassa. Kummallakaan ei kuumetta ollut, mutta tyttöä käytettiin lääkärissä, kun niin rohisi. Onneksi ei mitään sen suurempia ollut.

Meillä on joululahajat ostettuna, mut muuten on kyllä jouluvalmistelut aikas kesken..Tai no hieman koristeluita on tietty tehty, mutta siis leipomiset on tekemättä. Laatikot ostan ihan valmiina...laiska :kieh: Joulukortiti pitäis kirjoitella, varmaan jää viimehetkeen...

Eipäs siinä kuin kaikille oikein ihanaa joulun alus aikaa, jakselkaa!
 
jouluvalmistelut on hyvässä kuosissa :) tänään nappasin serkkulikan kans danista kuvia piparipuku päällä ja hienoja saatiin! liimailtiin niitä kartonkeihi ja kirjoteltiin niistä joulukortit kaikille mummoille ja kummeille. sitten me paketoitiin kaikki joululahjat, nekin on siis kaikki jo ostettu :D muuta ei mun tarttekaa enää tehdä ku asustelen vielä vanhempien luona ni äiti siivoo ja isä tekee jouluruuat. oon kyllä joka vuos leiponu karjalanpiirakat, varmasti tänäkin vuonna :)

mun juhlintareissu meni hyvin. mun on pakko kertoo ettei ollu eka kerta. oon ollu nyt joku 6 kertaa viihteellä. on helppo lähtee kun oma äiti tulee toimeen lapseni kanssa ja juo vain pullosta. yleensä aina kun oon ollu juhlimassa ni mun äiti on ollu koko yön pojan kans aamuun saakka kunnes oon heränny oloiltani :D näin tämä on toiminut erittäin hyvin :)

dani nukkuu mun makkarissa kanssani omassa pinniksessä. kesäl kun muutetaan danin kans omaan kotiin ni hän saa sitten oman huoneen. pojal ois ikää jo 1v. ! hui !
päivisin kun ollaan danin kanssa kotona ni yleensä teen kotihommia samalla kun dani istuu sitterissä tuijottaen joko mua tai telkkaria. leikitän lattialla ja kävelen vaunujen kans ulkona ja syödään soseita. en mä koko ajan siinä vieressä istu, mutten pitkiä aikoja jätä yksin mihinkään. ei se laps siitä rikki mee jos mami ei ihan joka sekunti jaksa leikkiä :p mäki odotan jo innolla kirjojen lukemista yhessä!

http://www.aijaa.com/v.php?i=5409842.jpg
tässä on minun piparkakkupoika <3

jedvenna ja dani 5kk
 
Heippa!

Aivan lutusia tonttuja on taas ollut teillä näytillä! :heart:

Meillä on ollut tällä viikolla neitin ensimmäinen flunssa, kuumeen kera. Kävimme lääkärissäkin näyttämässä, ettei ole mennyt korviin tms. Onneksi ei ollut mennyt.
nyt neiti sit heräskin...
 
hei muuten! pakko kysyy et putsaatteko niillä vauvojen vanupuikoil pikkustenne korvia? mä jotenki arastelen sitä ja rapsutan kynnel yleensä ne rämmäleet pois. mut rupesin just miettiin et sinne syvemmällehän jää sitä ja voi varmaa tulehtuuki kun ei putsaa, vaiko? s:

onko vauvoillanne muuten karstaa päänahas? neuvolantäti sano mulle et mun täytyy nyt harjailla kovasti et danin päästä lähtee ne pois.

mimmu ja pätkä: kuinka ihmeessä teidän pinniksen reunapehmusteet pysyy noin siistinä kiinni siinä sängyssä? ! :D meillä dani pyörii ja repii ja potkii niitä niin paljo et meiä sänky näyttää TOSI rumalta verrattuna teiän :D
 
Hei taas! Jedevenna, edelleen kun kaksi marjaa;)

http://www.facebook.com/photo.php?pid=2550436&l=81d08442af&id=608372464
http://www.facebook.com/photo.php?pid=2550437&l=e69269e6e9&id=608372464
http://www.facebook.com/photo.php?pid=2550438&l=adf4e01bfa&id=608372464

Paitsi että Joonaksella on posket alkanut levitä:)

Tonne etusivulle vois meille lisätä sen että LA oli 1.7 ja Joonas syntyi siis 41+4.


Karstaa meillä oli joskus 2-3 kk iässä ja harjailtiin ahkerasti, nyt ei ole ollut enää aikoihin ollenkaan.

Joonas tippui tänään sängystä, voi kauhea. On se tippunut aikasemminkin sohvalta jo mut tänään oli tosi paha. Hetkeksi käänsin selkäni kun kaivoin lipaston laatikosta potkareita sille ja kuului kova "kops". Pieni tippui sängyn reunalta maton päälle niin, että pää osui pinniksen alareunaan. Ja huuto oli kova!! Äidin hätä varmaan vielä pahempi.

Joonas on oppinut semmosen yskimisärinän. Iskä kun "yskii" silleen (niinku kurkkua korahtelis tms.) niin Joonas heti perässä. Vieläkään se ei ryömi, mutta peppu nousee kyllä vähän väliä jo taitavasti ja käsillä vetää itseään eteenpäin...tai ainakin yrittää.

Maanantaina meillä on 5 kk neuvola. Jännittää kamalasti että miten poju on kasvanut. Senerran alakäyrällä ollaan menty. Mut meidän poika liikkuu niin älyttömästi (siis KOKO AJAN liikkeessä) ettei ihme et kaikki energia menee siihen. Varsinkin kun nyt ei mukamas ehdi enää tissille niin. Ja tissillä tekee kiusaa ryökäle, leikkii, venuttelee vanuttelee jne.

Perunaa ollaan annettu nyt pari viikkoa ja tänään keitin porkkanan. Paremmin se porkkana uppos. Nyt mietin että pakkasesta ottaisi jotain marjaa mut alottaako makeilla (mansikka, vadelma, mustikka) vai herukoilla ja millä niitä herukoita sais makeammaks...riittääkö äidinmaito siihen makeuttajaks?

Yöt on kyllä edelleen hankalia. Yritän Joonaksen omassa sängyssä pitää, mut on se raskasta kun pitää nostella sitä pitkin yötä rinnalle ja sänkyyn. Ja sitäpaitsi mun vieressä se nukkuu paremmin eikä herää itkeen/syömään ollenkaan niin usein.

Niin joo ja kysyttiin et mitä tehdään päivisin. No me liikutaan aika paljon, ainakin pari päivää viikossa menee muiden äitien yms. tapaamiseen. Kotosalla sitten Joonas nukkuu aamupäivällä aika paljon (2+1+1) ja siinä välissä aina valvoo tunnin. Mä pidän sylissä, halailen, pussailen, leikittelen, jumppaan jne. ja sit kun pitää jotain touhuta niin laitan sen lattialle leikkimatolle ja annan leluja. Jos on hyvällä tuulella niin leikkii itsekseen aika pitkäänkin. Eli kyllä kahdenkeskinen aika on mulla aika pitkälle semmosta, et mä tosiaan pidän seuraa Joonakselle, jotenkin koen että tää lyhyt aika kun oon kotona ja laps on pieni niin kannattaa hyödyntää. Ei kuitenkaan toista ihan heti ruveta yrittään...

Tämmöistä tänne, toivotaan rauhaisaa ja tervettä joulua kaikille!
 
Jedvenna: no selittäis meidän iskän salaiset puhelut ja luuraamiset...;) Ei vaan, tosi hauska nähdä että vauvat voi olla näin saman näköisiä kun kuitenkin niitä on TOSI eri näköisiä. Luulenpa että yks syy on myös tuo "sopusuhtaisuus" eli kun varmaan Dan on kans vähän hoikempaa sorttia eiks vaan? Mut silmät, nenä, posket...:D
 
iiris, tiedot lisätty

Vielä reilu viikko ja sitten ajattelin antaa meidän neidille perunaa ensimmäisen kerran. Kunhan on 5kk neuvolassa käyty. Ihan joulun kunniaksi, jos ei muuta syytä olisi :)

Jotenkin kamalasti on kehitystä tapahtunut viimeisen kuukauden aikana ja super-itkuisesta vauvasta on kuoriutunut oikein tyytyväinen ja ehkä tempperamenttinenkin tyttö.

Vaatteet menevät pieneksi hurjaa vauhtia, nyt on jo osa vaatteista kokoa 80cm ja loput 74cm. Vauvahan ei noin pitkä tietenkään ole, vaan masua on jonkin verran, niin se vie pituudestakin jo osan ;)

Karstaa on vieläkin hieman päässä, mutta kovasti hoitoöljyllä yritän siitä eroon päästä.
 
Moikka mahtuisko 1 uus jäsen vielä näin myöhää:)
Tuli selailtuu palstoi, vähän myöhään
Eli mulla syntyi toinen lapsi, tytär 170709
Toivottavasti yksi mahtuu mukaan.
Ja nimeksi tuli Enni Sara-Maria :)

T.Sarianna ja Enni pian 5kk
 
ihania tonttuja teilla ja suloinen piparipoika =)

tässä ois meidän tonttutyttö :heart:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5414477.jpg

meillä syödään nyt soseita ja illalla vaihtelevasti velliä tai puuroa ja hyvin kyllä maistuu...
oli ollu puhetta että mitä puuhailla päivisin lapsen kaa ni me ulkoillaan kyl jonkun verran ja sisällä sit leikitään ja jumpataan yhdessä ja välillä neiti istuskelee sitterissä ja köllettelee lattialla että äippä saa tehtyä kotitöitä :) torstaina ois 5 kuukautisneuvola..
meillä on joulukortit jo tehty ja laitettu postiin mut ihan kaikki lahjat ei oo kyl vielä hommattu,mut ehtiihän tässä
nyt pitää mennä nauttimaan aikuisten omasta ajasta...:)
 
Olen koko ajan käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia, mutta en ole saanut kirjoitettua. Aika rientää niin kiiruulla eteenpäin, meidän tyttö tuli viime torstaina 5 kk.

Topakka tyttö, muutaman viikon on kääntynyt mahalleen ja vajaan viikon satunnaisesti mahalta selälleen. Eteenpäin on kova hinku ja eilen oli jäänyt isosiskon tavaroita lattialle aika lähelle, niin pääsikin kirjaan kiinni.
Meillä soseet on aloitettu 4 kk: iässä. Lauantaina aloitettiin ihan tavallinen puuro ja tällä viikolla aloitetaan lihasoseiden maistelu.

Meidän tyttö on aika pienikokoinen. 5 kk neuvolassa 6305 g ja pituus 64,5cm. Mut kasvaa omalla käyrällään suht tasaisesti.

Muistaakseni olette ilmoitelleet tänne tällaisia teitoja:
Tyttö syntynyt 10.7.09 La oli 8.7. Paino 3380g ja 48 cm. Päänympärys 34,5cm.

Muistaakseni Jedvenna kyseli vauvan korvan kaivelusta. Meillä oli aikoinaan tk:ssa erittäin hvyä tyyppi lääkärinä, joka oli myös lastenlääkäri, niin sanoi lasten ja aikuisten korvien kaivelusta tälläin: Kenenkään ihmisen korvaan ei saa tunkea mitään pesäpallomailaa pienempää esinettä, sillä korvien kaivelusta ei ole kuin haittaa. Kun korvia kaivaa, niin enimmät saa kaivettua pois mutta sitä vaikkua tiivistyy sinne reunamille pikkuhiljaa enemmän ja enemmän ja siitä on haittaa. =)

En ole koskaan kaivellut lasteni korvia sitten vanupuikolla, korvan suulta napannut koköt pois sormella.

Hauskaa joulun odotusta kaikille!
 
Olen koko ajan käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia, mutta en ole saanut kirjoitettua. Aika rientää niin kiiruulla eteenpäin, meidän tyttö tuli viime torstaina 5 kk.

Topakka tyttö, muutaman viikon on kääntynyt mahalleen ja vajaan viikon satunnaisesti mahalta selälleen. Eteenpäin on kova hinku ja eilen oli jäänyt isosiskon tavaroita lattialle aika lähelle, niin pääsikin kirjaan kiinni.
Meillä soseet on aloitettu 4 kk: iässä. Lauantaina aloitettiin ihan tavallinen puuro ja tällä viikolla aloitetaan lihasoseiden maistelu.

Meidän tyttö on aika pienikokoinen. 5 kk neuvolassa 6305 g ja pituus 64,5cm. Mut kasvaa omalla käyrällään suht tasaisesti.

Muistaakseni olette ilmoitelleet tänne tällaisia teitoja:
Tyttö syntynyt 10.7.09 La oli 8.7. Paino 3380g ja 48 cm. Päänympärys 34,5cm.

Muistaakseni Jedvenna kyseli vauvan korvan kaivelusta. Meillä oli aikoinaan tk:ssa erittäin hvyä tyyppi lääkärinä, joka oli myös lastenlääkäri, niin sanoi lasten ja aikuisten korvien kaivelusta tälläin: Kenenkään ihmisen korvaan ei saa tunkea mitään pesäpallomailaa pienempää esinettä, sillä korvien kaivelusta ei ole kuin haittaa. Kun korvia kaivaa, niin enimmät saa kaivettua pois mutta sitä vaikkua tiivistyy sinne reunamille pikkuhiljaa enemmän ja enemmän ja siitä on haittaa. =)

En ole koskaan kaivellut lasteni korvia sitten vanupuikolla, korvan suulta napannut koköt pois sormella.

Hauskaa joulun odotusta kaikille!
 
Uusille tervetuloa. :) :wave:

Juu en oo minäkään koskaan lasten korvia puikoilla kaivellut, jos sieltä jotakin ulos tulee niin ne nappaan ihan sormin.. :D

SweedyGirl, teidän neidillä on ihan samanlainen mekko kuin meidänkin, pitääpä laittaa joku kerta kuva! :) :D

Vauvan kanssa puuhailusta, en ole koko ajan viihdyttämässä, puuhailen samalla muitakin hommia tytön katellessa lattialla tai sitterissä. Isoveli on myös hyvää seuraa tuolle typylle, kikattaa veljen jutuille ja seuraa tarkkaan mitä se puuhailee. :)
Pyrin kyllä siihen että päivittäin laulellaan ja leikitään, tykkään laulaa ja tytöllä on selkeesti suosikkilaulutkin jo!

Mitähän vielä.. Niin joo, karstaa tytöllä oli alkuun jonkun verran, mutta hyvin lähti kun rasvasin pään ihan tavallisella kosteusvoiteella, annoin jonkin aikaa vaikuttaa ja sitten kylvyn yhteydessä pesin ja lopuksi harjailin, pari kertaa toistin tuon eikä ole sen koommin tullut. :)

Mut nyt syömään, kauhia nälkä. :p
 
Uusille tervetuloa!:)

Ihania tonttu- ja vauvakuvia!:heart:

Korvia en ole kaivellut pumpulipuikolla - ainoastaan korvanlehteä puhdistellut.

Vauvan viihdyttämisestä; en mäkään koko ajan ole viihdyttämässä pikkuista. Välillä lauleskellaan, katsellaan helistintä, katsellaan itseä peilistä, luetaan kirjaa tai lennetään äidin yläpuolella (siis makaan sängyllä selällään ja nostan vauvan ylös lentelemään) , mutta välillä typy saa tutkailla itsekseen jotain lelua lattialla tai sitterin lelukaaressa roikkuvaa Libero-kukkaa (jonka rapisevat terälehdet on ihan pop! Onneksi on pikkuisella isoveli, jonka puuhia voi seurata. :p

Meidän typy oli parvekkeella nukkumassa, vaikka tuolla ulkona onkin jotain -12, hyvin nukkui. Kolmen tunnin jälkeen nostin sisälle, kun alkoi hirvittämään, että jäätyy vaikka onkin ihan älyttömästi vaatetta päällä. No, ei jäätynyt, vaan jatkaa unia vielä vaunukopassa sisälläkin - täytyy avata vielä haalaria, ettei paistu...
 
Hauska, että uusia vielä ilmaantuu joukkoon! Pinomme aktivoituu...

Meidän päivärytmi on hyvin vaihteva. Pääsääntöisesti tyty nukkuu ulkona parista neljään kertaa 1-4 h/krt. Käyn myös lenkillä vaunuilemassa päiväsaikaan tai illalla miehen kanssa. Mutta nyt on tapahtunut rytmin vaihdos - kipeän lapsen kanssa en ole päässyt ulkoilemaan viikkoon.

Annan tytyn olla paljon lattialla leikkimatolla, yritän pitää siinä samalla hänelle seuraa, mikäli en pysty olemaan lähettyvillä huutelen puuhieni lomasta hänelle jotain tai laulan. Kirjaa olen myös lukenut jo jonkin aikaa. Sylissä menee kuitenkin hänen valveilla oloajastaan suurin osa. Tytymme on erittäin seurallinen, aina kun tulee vieraita taloon hän huomaa ne ja alkaa jokeltelemaan ja nauramaan heille. Huomioi kaikki vieraat ja näin ollen kerää ihmiset puolelleen... Liikkumaan ei ole oppinut yhtään lattialla olostaan huolimatta. Kerran on kääntynyt vatsalleen kolme viikkoa sitten, eikä se ollut silloin sattuma. Hän oikein punnersi ittensä käännyksiin. Sängyssä kääntyili silloin, mut nyt on senkin lopettanut. Mistähän moinen johtuu??

Onko jo jollekin tullut hampaita? Meille ei ole vielä tullut, mutta puruluu maistuu aivan valtavasti. En tiiä kauanko siinä menee että ne lopullisesti puhkeaa, mutta sitä on jäytänyt ikenet jo aika kauan.
nyt neiti hermostuu ja leikkimatto ssaa kyytiä...

Joulun valmistautumiseen!! Tänään 5 kk:ta tyty
 
no hyvä etten oo ainoo joka ei vanupuikoil ronki vauvan korvia :D iteki kynnel nyppäsen ne siit reunalt pois.

iiris-77: hahah huvittaa kyllä kun joonas ja dani on niin samannäköset mut kuitenki iha erinäköset, ymmärrän siis mitä tarkoitat! no ei dani pullukka oo et sopusuhtanen on ja isot silmät ja mamin korvat jotka muistuttaa vietävän paljon keijun korvia :D

oletteko te muut havainneet joitain tiettyjä ulkonäköpiirteitä lapsessanne et on ihan selkeesti perinyt jotakin äidiltä? minun poika on ku ilmetty isänsä mut korvat on minun <3 en oikein täs vaihees löydä/huomaa muuta samaa hänessä ku minussa.
dani oli eilen ekoissa synttärikemuissa :) käytiin koko pikkuperhe iskän kummilikan 1v. synttäreillä. dani sai siel kans vähän synttäriherkkua! ekan kerran mutusteli maissinaksuja! näytti hassulta kun imeskeli sitä ja tunki nyrkin sisään ja imi koko kättä :D

danilla ei hampaita ole vielä :) oon täs kokoajan katellu et kohta toi poika ryömii. ei kauaa nokka tuhise ku se tajuaa et ku teen näin ni pääsen eteenpäin. on jo nytki niiiiin lähel! oon yrittäny kannustaa lähtee liikkeelle laittamalla leluja vähän matkan päähän, jotta lähtis hakemaa niitä :D mutta tällästä meille!

jedvenna ja dani 5kk
 
ihan pakko tulla heti kertomaan että jimille tuli tänään 2hammasta lisää :) eli nyt olisi 2alahammasta,ja ylhäällä molemmat kulmahampaat,ihmettelinkin kun poitsu taas eilen kuolasi ja kalvoi käsiään ihan hirmuisesti!

täällä odotellaan lääkärin soittoa,sanelee mulle sitten listaa mitä jimille saa alkaa seuraavaksi syöttämään..tai siis kokeileen..

meillä ollaan ihan hirmu nuhasena :( mutta onneksi ei ole yöuniin vaikuttanut!!

jaahas,nyt on mentävä laittaan jimiä unten maille!

babjuska+jimi 5kk
 
Hei vaan!
Meilläkin on jo kolmas nuha meneillään :( tässähän alkaa oleen ihan pro noiden poppaskonstien kanssa..

Siiri syö hienosti ja isoja annoksia pari kertaa päivässä. Aloitellaan varmaan ihan kohta kaurapuuro, näyttäisi äidin lautaselta maistuvan jo tytölle :D Nyt ollaan syöty peruna, porkkana, palsternakka seosta (joka on neidin suosikki) ja bataatti, porkkana kesäkurpitsa seosta, joka menee itse asiassa yhtä hyvin +marja- ja hedelmäsoseet...
Viimeisen viikon aikana on tapahtunut paljon kehitystä syömisten suhteen... Harjoiteltiin korvikkeen ottamista tissin tilalla ja maistui oikein hyvin. Tämä siis siksi, että mamma oli lauantaina ensimmäistä kertaa ulkona kaverin syntymäpäiviä viettämässä (ja Siiri ei ole huolinut pulloa/tuttia koskaan). Nyt onnistui nokkamukilla oikein hyvin, juo siitä ihan itse. Iltaisin ollaan nyt juotu viikonverran maissivelliä ja tyttö simahtaa viimeisen tipan jälkeen kuin nuijalla olisi lyöty. Nyt on siis nukuttamisongelmat ohi (ainakin hetkeksi).

Olenkin nyt, myös olosuhteiden pakosta, lopettamassa imetystä... :'( toinen rinta on NIIN paljon pienempi, etten pysty siitä imettämään ja toinen vaan kasvaa ja kasvaa.... ja toisekseen yrittäjänä joudun kohta palaamaan töihin. Onneksi vain muutamia tunteja viikossa, mutta kuitenkin...

Huomenna olisi sitten aamulla 8 neuvola. Huh... meidän perheessä ei kukaan ole herännyt siihen mennessä, mutta täytyy varmaan heittää tyttö suoraan sängystä haalareihin ja autoon=) Jäi maanantaina 5kk neuvola väliin kun siirille nousi kuume ja saatiin sitten tämä tilalle.

Siirikin on kuin ilmetty isänsä, onneksi ei parta kuitenkaan kasva
:LOL: Meillä liikutaan suhteellisen paljon ja äiti onkin kauhuissaan kaikista näistä taidoista. Siiri istuu hetken itsekseen ja kun käsistä nostaa, ei enää istuminen kiinnosta ja nousee seisomaan... Seisoo hetken ilman tukeakin, vaikken kyllä itsekään uskonut ennen kuin näin. Isänsä oli huomannut =)
Hampaita ei vielä ole, mutta hyvä niin. Onpahan äidin rinnat säästyneet pureskelulta=)
Liikkumaan on jo lähdetty, mutta väärään suuntaan :LOL: Siiri työntää itseään taaksepäin lattialla. Ihmettelee vaan, kun lelut "liikkuu itsestään" kauemmas...

Niin muuten noista korvista. Meille sanottiin Sairaalassa, että jos on oikein paljon vaikkua, niin voi laittaa ihan pienen tipan esim. ceridal öljyä korvaan ja kun sit kääntää sen korvan alaspäin, vaikut lähtee ja sit pyyhkäisee korvanlehdeltä... sama aine oli btw vastasyntyneen kakkapyllyn pesuun(jos oli jäänyt kiinni ihoon), niin ei tarvi turhaan rasittaa pienen pientä pyllyä joka kerta(käytetään samaa kikkaa edelleen) ja pysyy iho hyvänä. Meillä kun oli aikas kakkamaakari tämä tyttö pienenä :LOL:
Niin ja Jedvenna: mä laitoin lakanan alle molemmille puolille rullatut pyyhkeet, kun siiri löytyi kans aamulla mitä ihmeellisimmistä paikoista ja asennoista. Yötkin on rauhoittunut, kun ei enää pääsee möyrimään joka paikkaan. Makoilee välillä aamulla hauskasti kyljellään pyyhettä vasten, pää patjassa ja heiluttelee jalkoja ja ylempää kättä, että täällä mä oon, tulkaa jo hakeen:)
Mieskin jäi nyt isyyslomalle, menee töihin vasta tammikuun puolenvälin paikkeilla... ihanaa!!!
niin ja on muuten ihanaa, kun on koira...
http://www.aijaa.com/v.php?i=5420197.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=5420201.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=5420222.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=5420212.jpg

"mutta pitää se myös minusta huolen..."
http://www.aijaa.com/v.php?i=5420215.jpg

nyt nukkumaan niin jaksetaa nousta aamulla, kuulumisiin!
mimmu ja Siiri 5kk 1vko
 
ILTOJA!! :xmas:

Joulutunnelmissa, meillä on kaikki oikeestaan valmiina, laatikot oon tehny jo pakkaseen, lahjat on paketoitu, kortit lähetetty, joulusiivous tehty, huomenna haetaan kuusi sisälle ja loppuviikosta paistellaan pipareita, kuhan vaan sais aikaseks tehä taikinan.. :whistle:

Meillä mennään vielä täysimetyksellä, 5kk tuli täyteen viime lauantaina, pitänee joulun kunniaks antaa neitille vähän pottua! :D

Viihdyttämisestä, meillä Justiina viihtyy aika hyvin lattialla, siitä seurailee äitin ja siskon touhuja. Tosin oman makuupussinsa päällä ei enää pysy vaan kiepsahtaa matolle ja siitä edelleen paljaalle lattialle. Kova on kierimään napansa ympäri!!

Yöunille lähteminen on meillä edelleen vaan hankalaa, nyt ei enää karju niin paljoa mutta heräilee tosi herkästi, nytkin reilun tunnin aikana oon käyny varmaan 5 kertaa uuestaan nukuttamassa,toista maata ku siskosa jolta vois vaikka talon ympäriltä purkaa eikä tietäs mittään! pihalla päikkäreitä vetelee 2-4h, tänäänkin vaikka oli -18!! Annoin parisen tuntia nukkua ja sitten hain sisälle, mutta lämmin pakettihan siellä oli! =)

Me oltiin viikko Sallassa, hyvin meni 650km automatka, yllättävän kivuttomasti, ja varsinkin kotiapäin!

Ja mitähän vielä... No eiköhän siinä tärkeimmät!

Oikein lämmintä joulunodotusta kaikille!!! :xmas:
 
Talviset terveiset :xmas:

Tänään maisteltii piltin persikkaa&banaania pilttiä, joka sopii siis jo 4kk ikäiselle, ekan kerran:) Maistus tosi hyvin, hymy nausi korviin:D Viime viikon alussa annoin ekan kerran pottua:), hyvin on menny alas:D Kun sai ekan kerran perunaa, tyttö päästi naurun pärähdyksen ja hymy nousi sillonkin, puuroa pitäisi maistella tällä viikolla:)
Viihdyttämisestä, en oo koko ajan siinä vieressä, joskus laitan Ennin sitteriin, jossa on lelukaari, niin siinä tyttö viihty ja leikkii niillä leluilla:) Suosikki on kyllä tuo puuhamatto, viihtyy siinä paljon, leikkii leluilla ja suosikki on peili, josta voi katella omaa naamaa:D, mutta jos Enni on puuhamatolla sillon mäki oon paikalla, muuten lauleskelen, luen ja leikin ENnin kanssa.
Huomen pitäis mennä taloraksalle, talo on muuten valmis, paitsi että sisätilat on aivan kesken, lämmitys jo onneksi pelaa:D Huomen vois maalata:D
Jedvenna iiiiiihana piparivauva:)
[/b]Miten te vietätte jouluaaton? on voitu kysyy mut kysytään uudestaa:)
Me mennään mun äidille ja isälle, siel on myös mun veli, sen vaimo ja 1 muksu ja mun sisko ja sen 2 muksua:D Mukavasti tullaan viettämään. Miehen vanhemmat asuu Raumalle jonne lähetään sitte joulupäivänä:)

T.Sarianna78 ja Enni 2pv päästä 5kk
 

Yhteistyössä