** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

Tervetuloa palezzu! :flower:

Meillä tyttö nousi tukea vasten seisomaan muutama päivä sitten. Aika pöheliä meininkiä 6kk vanhalta. Konttaa kovaa vauhtia ja istuu itsekseen. Kamala kehitys-spurtti ihan viikon sisään. Muksahtelee sitten kumoon tuon tuosta ja jos silmä välttää niin itku tulee...

Mä imetän edelleen ja painoa tuli about 21 kg raskauden aikana ja ne hävisi noin 3-4kk aikana. Noin 2 kiloa jäi ja valtavasti löysää nahkaa mahaan. En ole uskaltanut vielä aloittaa vatsalihasten jumppaamista (sektio). Painoindeksi tällä hetkellä on 20.6, ettei tarvitsekkaan laihduttaa, mutta kiinteytyä pitäisi.


 
Mä en olis edes pystynyt kk sektion jälkeen tekemään vatsalihaksia. Olin niin kipeä kiireellisen sektion jälkeen, muutenkin sairaalassa tuli vähän komplikaatioita leikkauksen jälkeen ja olin siitä niin kipeä. Mutta olen sitä mieltä, ettei kannata aloittaa liian aikaisin. Nyt tietty olisi jo hyvä aika aloitella. Kyllä raskaudesta saa toipua rauhassa, joku on jopa maininnut saman ajan kun on raskaus kestänyt. Ja mä olen sitä mieltä, että saa äitiys naisen vartalossa näkyäkkin!

 
mul on kans kurjat fiilikset tost mun masust. lihoin raskauden aikana 7kg ja lähti 10kg kahessa viikossa. en oo yhtään ylipainoinen mut toi ihana nahkamakkara tos alavatsal on hirvee. ällöttää ku ikin enne oo ollu tollast masuu ja tuntuu et ainaku farkut laittaa jalkaa ni tursuaa. oon muuten timmi kaikkialt mahast paitsi tost alhaalta. oon käyny uimassa 2-3x viikossa 3km joka kerta ja kävelylenkeillä 4km aina mut noiki on taas vähäks aikaa jääny. huomaa heti ku väsymys vie voiton ku ei huvita yhtää mikää. anemiakin vaikuttaa asiaan, hb 98... ei jaksais mitään mut mua niin kuvottaa toi mun masu. en oo muutenkaan sinut vartaloni kans ni hirveet taistelua mieleni kanssa täs asias. mut kait se siitä ku lumet lähtee. en muutenkaan pidä talvesta yhtään ni en halua tonne ulos mennä. yäk. sitku tiet sulaa ni samantien juoksee!

danielin yöt on taas menny vaikeiks. johan tätä ihanuutta kesti viikon! nyt taas tekee sitä et nukkuu 2h ja herää huutaa iha hirveen lujaa eikä meinaa loppua millää. luulempa et toine hammas tulee taas perään.

tänää käytii vauvelini kanssa jumbossa ostoksilla. viihtyi hyvin rattaissa mut sit välil kyl rupes hirveesti vänkää ja pyörii sieltä pois. mutta mukava oli reissu. automatkaki sujui pitkäst aikaa hyvin! ei yhtäkää raivaria :)

hyvää ystävänpäivää kaikille =)

jedvenna ja daniel 7kk+
 
joo noista ylimääräisistä mahakiloista.... ja peppukiloista ja joulukiloista ja vaikka mistä :D

Eihän sitä huomaa jos on vähän mahaa tullut, kotona kun istuu ja on isossa t-paidassa 24/7, sit kun pitääkin johonkin lähteä niin kyllä siinä peilin edessä menee hetki.. ja vaatekaapilla. NO! MINÄ REIPPAANA TYTTÖNÄ LÄHDIN ZUMBAAN! :) :) tykkäsin, menen uudestaan. (nyt tultiin vaan pikku neidin kanssa flunssaan niin jää tällä viikolla käymättä :( )

No ensimmäisen zumba tunnin jälkeen minua tultiin sitten kehumaan miten rohkeasti olen lähtenyt mukaan ja miten mukavaa on nähdä että NOIN PITKÄLLÄ RASKAANA OLEVA NAINENKIN on lähtenyt mukaan liikkumaan. JEE!! ja minä sitten siinä tyrmistyneenä en osannut kuin kiittää :D :D :D Ensi kerralla pitää varmaan ottaa ultra kuvat mukaan että on jotain mitä näyttää :D
Että näin. :D Pitää vissiin pistää seuraavaa pikkuista tilaukseen :D

Tosiaan mä en kyllä ole tehnyt mitän fyysistä (muuta kun kodin ylläpitoa) viimiset puol vuotta on menny laiskotellessa. Nyt on tarkoitus saada mahaa vähän sisään, että mahtuu työvaatteisiin kesällä ;)


Pitää vissiin alkaa lukea ketjua taakse päin, ja etsi flunssa vinkkejä. Onneks nenä ei ole vielä tukossa, vaikka räkää valuu ja valuu ja valuu. Sängyn päätynostettu, pyykit viety lastenhuoneeseen kuivumaan ja puolikas sipuli on sängynpäädyssä :) :) :) seuraavaksi lähden vetämään sadetanssit pihalle ja sitten unelle :D jospa me tästä parnnuttaisiin.

ja mistä se flunssa tuli.. AIVAN VARMASTI POSSUNUHAPIIKISTÄ! mutta tehty mikä tehty. :)

- sompa ja pikku neiti 7kk ja jotain. :)
 
mulle ei kiloja tullutkaan raskauden aikana,kun laihduin alkuunsa 16kiloo,muutama kilo täs kuitenkin oli tiputettavaa että saisin itteni samaan kuntoon missä ollut ennen noita 4mukulaa..mutta otan ihan rauhallisesti niiden kanssa.

jimi on nyt eilisestä asti nousut ihan koko ajan pystyyn,siis onhan se ennenkin noussut monta kertaa päivässä,mutta nyt siis koko ajan ja joka paikkaan mistä vaan saa kiinni.
tänään aamusta kun tein aamupalaa niin se otti sitteristä kiinni,ponkas ittensä pystyyn ja lähti sitterin kanssa kävelylenkille :LOL: vähäks oli naurettava näky kun sitteri liukuu lattiaa pitkin lujaa kyytiä ja jätkä perässä..meni olohuone-keittiö väliä ja sit meni vissiin hermot kun jumahti oven eteen eikä päässyt pois..no hetken päästä mentiinkin jo sit sohvaa vasten ja siittä rahille ja..hmm..toi on ihan mahdoton menijä!koko ajan saa olla silmät tarkkana!!jimillä on konttauskypärä päässä melkein aamusta iltaan kun eihän se vielä mitään osaa varoa vaan menee sinne minne mieli tekee..ja nyt siis jo kävellen.miehen kans naurettiinkin et kai se kohta jo juoksee,apuaa!!

mutta jaahas,taas kävi kutsu mammalle..

babjuska+jimi tänään 7kk :)

 
Moi!

Sompa: hauska kommentti toi viimesillään raskaana :LOL: ittelläkin mahaa vaan tursuaa, onhan sitä oltukin jo kohta vuosi enemmän tai vähemmän vaan kotona.
Oon ollut ennen aika urheilullinen, mut nyt on kaikki ryhti ja vatsalihakset kadonneet. Sen takia hankinkin vaaville sen manduca-repun ja sitten vielä vaellusrinkankin, että päästään liikkeelle. Se on ainakin kuluttavaa kanniskella pikkusta, huoh tulis jo kesä!!! B) Vaunuilu alkaa nimittäin jo kyllästyttää. Monellako on jo ratasosa käytössä? Meillä viel pötkötellään kotoisasti kopassa, olen kyllä välillä nostanut sitä selkänojaa..

Joo kohta sitä joutuu vanhempainrahalle, paljonkohan sekin sitten on. Muttä olen aikeissa jäädä hoitovapaalle, onhan tämä onllut elämänin ihaninta aikaa! Pitää vaan muistaa nauttia siitä, vaikka välillä vähän seinät kaatuiskin päälle!

Pojulle alkoi kiinteät "maistumaan" ja massukin toimii nykyään joka päivä!!! Otettiin myös koko perhe possupiikki ja pojulle tuli lämpöä yhdeksi yöksi, ei muuta. Mutta meille aikuisille tuli jumalaton käsisärky, huh! Onneksi se meni ohi noin vrk:ssa. Oli vaikea päätös ottaa se rokote, mut tulipahan nyt otettua...

Miten te imetätte, ennen vai jälkeen ruoan? Itsellä vielä vähän hakusessa se et kumpi ois parempi, tuntuu et maidon tulo on vähentynyt...

Mukavaa kevättä!! Maatuska ja ukko
 
meillä jäi koppa vaunuista pois jo 4-5kk ikäisenä. poika kasvoi niin kovaa vauhtia. :D nykyisin on jo ratasosa käytössä. mut saattaa nukahtaa niihinkin pitkällään ollessa. sisällä yleensä nukkuu kaikki päikkärit. ihana kun on kuitenkin kohtuu helppo käydä kyläilemässä tai kaupungilla pojan kanssa. tyytyväisenä katselee rattaista maailmanmenoa.
ite imetän ruoan jälkeen, niin ruoka maistuu paremmin. tuntuu et maito alkaa jo hupenemaan, niin ostin tuttelia varalle... poika ei edes viihdy hirveästi rinnalla enää.
oppispa poika jo ryömimään, niin ei kävisi aika niin tylsäksi hänelle. kova hinku ois jo liikkeelle, mut vielä ei tajua käsiä käyttää etenemiseen. jalat kyllä vispaa ja nenä maassa kiinni sätkii. :D
 
Iltaa!

Meillä poika oppi tänään ryömimään, tai siis onhan se liikkunut jo pitkään, mutta nyt mennään oikeaoppisesti:) tähän asti on ollut niin omalaatuinen tapa ettei se kaikkialla ole mahtunut etenemään.

Rinnalla meillä ei olla enää ollenkaan :'( ei vaan malta, pyörii, hyörii ja puuhaa kaikkea muuta ja sitten kun maidon tuoksu käy nenään, niin tulee nälkä muttei halua olla vauva asennossa. mulla vähän haikea mieli, kun ei se enää tuhise siinä rinnalla :attn:


Kiloista; mullekaan ei tullut juurikaan ylimääräisiä raskausaikana. 2 viikkoa synnytyksestä meni kaikki vanhat vaatteet päälle ja nyt ne on isoja. mä oon laihtunu ihan hirveästi, pitäis saada vähän lisää painoa. Mulla oo ees tissejä enään :D

...jaahas ja poika heräsi :wave:
 
Minä vaihtelen päivän mukaan.Yleensä kyllä jälkeen soseiden annan rinnan.

Puuroo ei oikeen maistu tytölle.Kasvis-lihasoseet kyllä uppoo.
Yöt takkuaa edelleen :(


Uusia taitoja oppineille :flower:

Mukavaa viikkoa kaikille =)
 
Notkun koneella, vaikka järkevänä ihmisenä menisin nukkumaan. |O Meillä on rytmi vakiintunut tytyn osalta niin, että aamulla kuudelta ylös ja illalla kasilta nukkumaan. Ihanaa, että saadaan iltaisin "omaa aikaa", mutta kun illat monesti venähtävät (siis aina) lähes puoleen yöhön niin aamut ovat järkyttäviä. Mies tulee niin myöhään töistä, ettei malta mennä ajoissa nukkumaan ja minä valvon sitten hänen kanssaan.

Mulle tuli painoa n. 17 kg raskauden aikana. Synnäriltä kotiin tullessa painoa oli enemmän kuin lähtiessä, sain sellaisia lääkkeitä siellä jotka turvottivat. Pitkään meni ennen kuin turvotus laski, nyt olen 4 kg:n päässä lähtöpainosta. Paino jämähti, kun päivä imetys loppui. Vaikka urheilen tosi paljon, käyn hiihtämässä pitkiä lenkkejä ja vaunujen kanssa kävelylenkeillä. Mä en ole kuitenkaan huolissani, en tuijota vaakaa vaan oon ottanut mittanauhan käyttöön ja vyötärö on huomattavasti kaventunut, kun olen aloittanut hiihtämisen tänä talvena. Se tsemppaa kovasti.

Onko teillä tullut joku ihme kiintymiskausi nyt päälle? Mä en voi tehdä yhtään mitään päivisin, kun neiti huutaa heti perään, vaikka menen olohuoneesta keittiön puolelle. Aamulla nukkuu yhden tunnin, jonka aikana syön aamupalan ja luen päivän lehden/postit. Päivällä nukkuu 1-2 h, jolloin käyn vaunuilemassa tai otan itse päiväunet. Ja sit muun päivän syötän, hoivaan, leikitän ja roikotan käsipuolessa. Ei enää viihdy lattialla, vaikka on oppinut ryömimään. Ihme muutos tapahtunut!

Onnea kaikille uusista hienoista taidoista! :flower:
 
Toivova-84, ootko kokeillu imettää silleen et vauva 'istuu' sylissä? Vai onks teillä imetykset jo kokonaan kerenny loppuu? Meillä kun ei kans välillä malttas millään käydä pitkälleen syömään mut sillee istualtaan sit malttaa.

Ja omasta painosta(kirjotinkohan tästä jo aiemmin?en kai!), mulla tuli painoa n20kg raskauden aikana( juu ja vauva painoi sen 2,5kg, mitähän se kaikki muu siis oli ;) ) , tosin olin alipainoinen ennen raskautta joten neuvolan tätitkin sanoi että ihan hyvä painonnousu, mutta nyt vaikka oon imettäny koko ajan niin tuntuu että ei vaan kilot tipu! 7kg vielä jäljellä ja kun ei ole aikaa lähteä salille! Tai aikaa on, muttei hoitajaa Pihlalla! :(
Oon aina ollu TOSI herkkä omasta ulkonäöstä ja etenkin painosta niin alkaa vähän surettaa nää kilot. :ashamed:
Hmm.. Iiris-77 mikä on mainitsemasi 'imetysdieetti'? Kuullostaa mielenkiintoiselta.:D

Mut nyt tää mami menee nukkuu että jaksetaan aamulla taas herätä aikaseen.
Meidän, tai Pihlan, rytmi on nyt taas muuttunu että herätään n8-8.30(ennen n10) niin ihan en oo vielä päässy tähän rytmiin mukaan, onneks neiti viihtyy n tunninkin yksinään hereillä tässä sängyssä, välillä repii tukkaa jne mut muuten saan hetken vielä jatkaa unta. :D

Nopsaan vielä et meillä ei ainakaan oo vielä ollu havaittavissa mitään 'kiintymiskautta' eli eroahdistusta kai Nuutti79 tarkoitat.:) Mut oon kyllä kuullu että moinen on TODELLA yleisestä n6kk-9kk ikäisillä vauvoilla, sitä odotellessa siis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toivova-84:
Iltaa!

Meillä poika oppi tänään ryömimään, tai siis onhan se liikkunut jo pitkään, mutta nyt mennään oikeaoppisesti:) tähän asti on ollut niin omalaatuinen tapa ettei se kaikkialla ole mahtunut etenemään.

Rinnalla meillä ei olla enää ollenkaan :'( ei vaan malta, pyörii, hyörii ja puuhaa kaikkea muuta ja sitten kun maidon tuoksu käy nenään, niin tulee nälkä muttei halua olla vauva asennossa. mulla vähän haikea mieli, kun ei se enää tuhise siinä rinnalla :attn:


Kiloista; mullekaan ei tullut juurikaan ylimääräisiä raskausaikana. 2 viikkoa synnytyksestä meni kaikki vanhat vaatteet päälle ja nyt ne on isoja. mä oon laihtunu ihan hirveästi, pitäis saada vähän lisää painoa. Mulla oo ees tissejä enään :D

...jaahas ja poika heräsi :wave:
Meilläkin oli vaihe, ettei pojalle tisu maistunut ollenkaan ja missään paitsi kotisohvalla kyljeltään. Nyt se on pikkuhiljaa menossa ohi ja poika itse hamuaa ja kiskoo paidan kaulusta halutessaan- mistä olen tosi tosi onnellinen meinaan mä aion imettää niin kauan kun vaan pienelle maistuu. Jotenkin tuntuu hassulta nyt vierottaa ja opettaa vastikkeelle ja taas parin kk päästä vastikkeesta eroon...eli meillä mennään toivottavasti ainakin siihen vuoteen tissimaidolla:D

Kyllähän se on äidiltä vaatinut kaikenlaisia virityksiä että tisulle mennään ja lopulta kyllä pojalle aina tulee nälkä/jano.

Oon ymmärtänyt että suurin imetyksen "tappaja" on se, että alotetaan kiinteät tosi varhain ja tosi nopeasti siirrytään siihen 5 aterian päivärytmiin. Siinä ei enää paljoa kiinnosta lasta niillä ruokamäärillä imeä, kaverilla käydään rinnalla 3 kertaa päivässä. Meillä taas kun syödään pari ateriaa päivässä niin tissillä ollaan aika usein.

Ainiin ja 7 kk ei meilläkään vauva-asennossa ime. Otan pojan syliin istuun vaikkapa polvelleni, kyljelleen sohvalle..ja onhan niitä erilaisia asentoja. Vauva-asentoon toi ei varmaan enää edes mahtuis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinnaa:
Toivova-84, ootko kokeillu imettää silleen et vauva 'istuu' sylissä? Vai onks teillä imetykset jo kokonaan kerenny loppuu? Meillä kun ei kans välillä malttas millään käydä pitkälleen syömään mut sillee istualtaan sit malttaa.

Ja omasta painosta(kirjotinkohan tästä jo aiemmin?en kai!), mulla tuli painoa n20kg raskauden aikana( juu ja vauva painoi sen 2,5kg, mitähän se kaikki muu siis oli ;) ) , tosin olin alipainoinen ennen raskautta joten neuvolan tätitkin sanoi että ihan hyvä painonnousu, mutta nyt vaikka oon imettäny koko ajan niin tuntuu että ei vaan kilot tipu! 7kg vielä jäljellä ja kun ei ole aikaa lähteä salille! Tai aikaa on, muttei hoitajaa Pihlalla! :(
Oon aina ollu TOSI herkkä omasta ulkonäöstä ja etenkin painosta niin alkaa vähän surettaa nää kilot. :ashamed:
Hmm.. Iiris-77 mikä on mainitsemasi 'imetysdieetti'? Kuullostaa mielenkiintoiselta.:D

Mut nyt tää mami menee nukkuu että jaksetaan aamulla taas herätä aikaseen.
Meidän, tai Pihlan, rytmi on nyt taas muuttunu että herätään n8-8.30(ennen n10) niin ihan en oo vielä päässy tähän rytmiin mukaan, onneks neiti viihtyy n tunninkin yksinään hereillä tässä sängyssä, välillä repii tukkaa jne mut muuten saan hetken vielä jatkaa unta. :D

Nopsaan vielä et meillä ei ainakaan oo vielä ollu havaittavissa mitään 'kiintymiskautta' eli eroahdistusta kai Nuutti79 tarkoitat.:) Mut oon kyllä kuullu että moinen on TODELLA yleisestä n6kk-9kk ikäisillä vauvoilla, sitä odotellessa siis.
Tinnaa: siis ei mikään sen kummempi kuin että sen puoli kiloa viikossa. Kalorilaskuri.fi:ssä oon kirjottanut syömiseni ja siellä voi valita sen dieetin jolloin se laskee päivän kulutuksen -500 kcal. Sitä oon noudattanut lähes 2 kk jo. Kävin tänään kyl lääkärillä ja sain lohdutuksen sanoja ja lähetteen kilpparitesteihin.

Niin ja vielä tosiaan se, että meillä on eroahdistusta ollut jo pitkään. Joonas ryömii mun perässäni ympäri kämppää ja huutaa heti jos katoan vähänkin. no, kohta saa isänsä osan kun me vaihdetaan viikon päästä hoitovuoroa.
Ihan hirveältä tuntuu lähtee töihin ja jättää toi, vaikkakin vaan isänsä luo...itken joka hetki kun vaan ajattelenkin asiaa.
 
Joo, ollaan kokeiltu kaiken näköiset asennot tossa imetyksessä. Ei se vaan malta, tarjoan tissiä vähän väliä, mutta ei. Nyt maidon tulo vähentynyt, niin sekin varmaan vaikuttaa. Mutta katsellaan, jos ei enää syö tissiä niin sitten ei syö. Meillä kuitenkin aina syöty myös pullosta.
Toi on niin kova liikkumaan, että se kyllä tarvii jo ihan säännöliset ruokailut, eikä paino siltikään meinaa nousta:/ Ja uusi ongelma on se, että kun juodaan maitoa niin pulauttaa sen ulos, koska ei vaan suostu olemaan paikallaan ruuan päälle.


... no nyt se kolautti äänsä...
 
Hohhoijaa. Tämä mamma on jotenkin ihan poikki :( |O - ei pelkästään unen puutteen takia (jota sitäkin kyllä riittää ihan kiitettävästi...) vaan nyt jotenkin tympii. Mitään ei saa tehtyä, koen itseni todella laiskaks ja huonoksi. Jotenkin tarvis saada itsensä takaisin tekevien kerhoon, mutta kun ei, mikään homma ei jaksa kiinnostaa. Onko muilla samanlaista päättämättömyyttä ilmassa?

Jees, nyt täytyy mennä syömään jotain, josko se siitä sitten lähtisi...

 
Tinnaa - juuri sitä eroahdistusta minä tarkoitin. Illalla asiaa vielä miehen kanssa keskustellessa tuli just tuo oikea termikin asialle. ;)

Meillä jäi myös päivärinta pois, kun neiti ei vaan yksinkertaisesti malttanut syödä. Annan päivisin pullosta korviketta ja yöllä rintaa. Se on todella suuren suuri harmi, etten voinut imettää pitempään, kun niitä korvikkeita en mielelläni olisi aloittanut syöttämään. Mut näin mennään, olisinhan minä voinut aloittaa pumppaamisen, mutta se jäi.

Ihana päivä taasen kerran, jos saan hoitajan lähden ladulle! :heart:
 
SusieQ - tuttu tunne. Kaikkea netissä selailua saan aikaan, mutta siivoaminen hyi kun inhoankin sitä! Ja oikein hävettää, kun mies palaa töistä kotiin. No nyt en oo yksinkertaisesti voinut tuon eroahdistuksen takia tehdäkään mitään. Tänään näyttäisi olevan erilainen päivä.
 
SusieQ, mulla on ollu vähän samanlaista fiilistä ilmassa, tosin yökin meni huonosti ja aamulla ei ois sitten tippaakaan huvittanu lähteä pakkaseen tarpomaan.. :/
Pyykkiä ois vaikka muille jakaa, mut en oo saanu aikaan. Ruoan tossa väänsin, jee.. :xmas:

Viikonloppuna olin viihteellä ja se kyllä teki hyvää, mut nyt sit jotenkin tympäsee!?

Ja meillä on tota eroahdistusta ilmassa unille mennessä, muuten viihtyy neiti itekseen onneks hyvin, tosin usein on veli seurana joten ei ehkä edes ehdi huomata että äiti hommaa esim. keittiössä.. :whistle:

Mut nyt syömään, aurinkoista torstaita kaikille!! B)
 
SusieQ- samat tunnelmat täälläkin, toivon et ois ohimenevää. Mulla ainakin helpotti kun peruin kaikki pakolliset iltamenot ja jätin pojan isin hoitoon ja kävelin 5km 25 C pakkasessa juomaan yhden sidukan HUH että tekikin terää B) :D Tommonen radikaalijuttu piristi kummasti! Samoin vois lähtee kylpylään yksin, tosin pikkupikkubikinit ei taida mahtua ihan heti takas päälle... :/
Lihoinkin 16kg ja jäljellä n.3kg masussa, tisuissa ja pepassa.

Hyvät jaksut kaikille!
 
minä aloitin urheilun ihan kunnolla. käyn 5 kertaa viikossa salilla. se on kyl piristäny ihan uskomattomasti! suosittelen! :) poika alkaa illalla klo19 nukkumaan, niin käyn sit siinä illemmalla. mut joskus mies laittaa pojan nukkuun, niin voin käydä aiemminkin. poika ei oo enää niin tississä kiinni.
poitsu on nyt tän viikon keränny kuudelta laulamaan..! :D 30min-60min se siellä köllöttelee, sitten huutaa et tule hakeen. ihanan kuuloistahan se on, mut harmi kun itsekin herää siihen. x) onneks kuitenki nukkuu ton 11h putkeen.
 
jooo aika usein tota jaksamattomuutta liikkuu täälläki päin! ei kerta kaikkiaan huvita ja nukuttais koko ajan. oon joka pv syöny rautaa ja nukkunu aina ku poikaki ni on ollu pikkuse virkeempi olo. sais noi lumet oikeesti sulaa... haluun päästä tekee itelleni jotaki. seki varmasti piristäis!
eroahdistusta on täälläki... en saa mennä mihkää muute tulee huuto! konttaa/ryömii lujaa mun perään ja mölisee "älä jätä mua!"- tyyliin :D aika paljo sylissä hengailee, ei kamalasti jaksais kanniskella ku poika alkaa jo olla vähä painava vauveli!

mitä muuten puette vauvalle ulos vaunuihin? entäs autoreissulle? vaunuihin (pakkaslukemista riippuen) puen danille talvihaalarin, sinne alle sukkikset+collegehousut, villasukat, töppöset, kahet hanskat, norm. body, kypärämyssy ja pipo. jos on leudompaa ni jätän sukkikset pois.
autoon laitan haalarin, töppöset, hanskat ja kypärämyssyn. riippuen matkan pituudestaki et jos on pitkä ajomatka ni sit laitan pojalle vaan fleecepuvun ja kypärämyssyn. kauhee hikoilee tuo pikkumies. onkos kaikilla jo hiihtoloma suunnitelmia? =)

jee, tänään tulee danin iskä armeijasta. ollut 2 viikkoa kiinni ja tänään on vala ja sit tulee tänne =)

jedvenna ja daniel 7kk+
 
Kiitos kaikille tsempityksestä! :wave: Tänään onkin sujunut paljon paremmin. Vaihdoin aamulla petivaatteet, tein huomisia ruokavieraita varten kastikkeen, kuorin perunat valmiiksi ja pyykkikone pyörii kolmatta kertaa.

Palezzulle onnittelut 11h yöunista! Jos meilläkin nukuttaisiin noin, niin oma jaksaminenkin ois vähän toista. |O Nimim. edelleen odottelen niitä 6 tunnin yöunia... :/ Ei vaan ihan vilpittömästi olen onnellinen kaikkien äitien puolesta joiden vauvat nukkuvat noin hyvin. Ehkä meilläkin sitten joskus tai toivon mukaan ennen syksyä, kun ois tarkoitus palata töihin.

Jedvenna; meillä vaunuissa:
1. kerros: body + puolipotkarit
2. kerros: villahaalari (sellainen Kivat-merkkinen) + villapipo + villatumput + villasukat,
3. kerros: äitiyspakkauksen toppatumput ja -töppöset sekä haalari
Sitten äitiyspakkauksen makuupussi.

Jos pakkasta enemmän kuin kymmenen astetta, niin sitten vielä makuupussin päälle ylimääräinen villapeitto. Niin ja vaunukopassa on lampaantalja pohjalla.

Autossa mennään usein samallaisella varustuksella - ja siis hikihatussa. :snotty: Tää johtuu monesti siitä, että isoveikkaa, kun lähdetään hakemaan, niin nostan typyn suoraan vaunuista, mahdollisesti vielä unessa ja luonnollisestikaan siinä ei viitsi ruveta vaatetusta keventämään, ettei toinen suotta herää. Mutta, mutta kevättä kohden täytyy keksiä jotain kevyempää, kun toi turvakaukalo on sellainen sauna. Fleecehaalaria voiskin kokeilla. Kiitos vinkistä! :wave:

Jep, nyt ottamaan piirakkapohjaa uunista...

SusieQ ja typykkä
 
Jedvenna: minä puen pojan oikeestaan samallalailla kuin sinä. mut toppahaalarin alle laitan vain yleensä potkuhousut. meidän poika on ihan sairaan lämminverinen! kesälläki suostu oleen vaan vaippa päällä, kun oli ne kovat helteet. vähä ois ihana, jos ens kesäkin ois niin lämmin, kun pääsee uloskin tällä kertaa rellestään. ;) ja meillä on häätkin heinäkuussa. :D
SusieQ: Kiitoksia. =) Toivottavasti teilläki nukutaan kohta paremmin. Vinkkinä muuten, et kannattaa käyttää hyväksi Tracy Hoggin kirjan (the baby whisperer solves all your problems) unikoulua. Sen avulla jokainen vauva oppii nukkumaan yöt putkeen! (yli 4kk ikäisille) Meillä opittiin parissa viikossa. Siinä ei huudateta lasta yksin sängyssä ollenkaan, niin se on tosi ihana. =)
 

Yhteistyössä