** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

Oi!! Onnea katkalle ja koko perheelle. vai onko liian aikaista onnitella? pyh, sanon minä.

Meidän aurinkoinen prinsessa on alkanu vähän kiukuttelemaan. yleensä ei kitise kun nälkäisenä. (tai sit mä pidän lasta vaan nälässä koko ajan). kaksi hammasta löytyy ylhäältä ja alhaalta, ja taitaa kitinästä ja kuolasta päätellen olla lisää tulossa kun kaikki menee suuhun. Tänään on maistettu kukkamultaa ja lenkkareita. rankka päivä.

Aika harvoin jaksan kirjotella, mutta tänään olen niin ylpeä itsestäni että pakko tulla vähän lesottamaan. Kun sain meidän neidin YÖunille ilman tuttia. :) vaunuihin nukahtaa helposti ilman tuttia, mutta tänään oli niin väsynyt että kävi saman tien nukkumaan kun vein sänkyyn. :) :)
huomena varmaan tarvii taas tuutulaulut ja tutit ja kaikki. :D

nyt jännittmään miten suomi pärjää. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja maatuska84:
Miten teillä jotka vielä imetätte, onko kuukautiset alkaneet? Mulla alkoi vasta äskettäin..alkoivat melkeinmpä kuukausi yöimuttelujen lopettamisesta. Onhan se kiva olla taas hedelmällinen, ehkä se peitonheilutuskin alkaa kiinnostamaan! :snotty:
Kuukautiset alkoi helmikuussa ja tuli suht säännöllisesti. Mutta nyt toukokuussa kierto oli yhtäkkiä melkein viikon pidempi (34 päivää). Uskoisin, että johtuu juuri siitä, että typykkä syö edelleen ahkerasti - myös yöllä. :ashamed:

Maitotuotteista; ootteko jo kokeilleet hapanmaitotuotteita tai keittäneet puuroa tavalliseen maitoon? Joku muistaakseni oli jo keittänyt puuroa maitoon, mutta, tuliko vatsavaivoja? Mä ajattelin aloittaa maustamattomalla jugurtilla, varmaan bulgarian jugurtilla tai piimällä - joskus kesäkuun alussa. Esikoiselle kokeilin jugurttia heti 10kk iässä ja muistan, että aiheutti vatsanpuruja.

Mites oletteko jo antaneet leipää? Meillä ei vielä. Tällä hetkellä kokeillaan vehnäpuuroa ja kohta voiskin antaa makaroonia sormiruuaksi....

Aurinkoista tiistaipäivää!

SusieQ
 
moikka!

ajattelin pitkästä aikaa kirjotella tänne. daniel on oppinu seisoo ilman tukea ja sitä tekeekin iha koko ajan! ja viime viikolla otti kaksi askelta ilman tukea! ei oo kyllä sen jälkee uskaltanu enää ottaa mut koko ajan on kipittely lähel. meillä juodaan piimää ja syödään tavallista jogurttia. oon aluks antanu gefiluksen kidius-jogurttia ja poika tykkää. leipää on myös annettu usein. tavallista maitoa en oo uskaltanu antaa, koska kerran kun annoin omalta lautaseltani perunamuusia pojalle ni se paukutteli koko illan ja yön. ei kyllä itkenyt mahaansa mut aattelin et vääntää kumminki ni en oo antanu sen jälkee.

tällä pikkumiehellä on myös tosi kova tahto ja tosi kovin täytyy komentaa ku on kissaa repimäs tai kukkamultia ropeltamas. ne onkin kaikkein kivoimmat kielletyt jutut mitä se tykkää tehä. ja daniel tietää et ne on kiellettyjä ku se menee seisoo kukkapurkille ja kääntyy kattoo äitiä ja ravistelee päätä, ihan kuin sanoisi "ei ei ei" ja sit työntää käden multaan :D toi pään ravistelu on myös uus juttu. ainaku kielletään tai tekee jotaki tuhmaa ni ravistelee päätä. kaks hammasta edelleen eikä oo sanonu mitään sanoja vielä. ainoa on "paappaappaa" kun mun isä tulee, häntä siis kutsutaan papaksi.

me mennään 2.6. allergiasairaalaan astmatesteihin ja ihopistokokeeseen. danielilla on kova atooppinen ihottuma ja astmaoireita ni saatiin lähete sinne. jos vaik siellä sais asioihin selvyyttä! hei minkä ikäsenä tutista pitäs alkaa vierottaa? kovasti pelkään et tutin syöminen vaikuttaa pojan purukalustoon ku oon kuullu kauhutarinoita siitä ku tuttia on annettu pitkään ja lapsella on sit iha vinkkelis hampaat ja purenta väärä. oon ite ajatellu lopettaa tutin antamisen viim syksyllä jos ei jää jo aiemmin pois itsestään. tutti on kyl kova juttu edelleenki.

jedvenna ja daniel 10kk+
 
Minähän se olin tehnyt puuron tavalliseen maitoon, mutta se ei vaikuttanut mahaan mitenkään. Kun annoin nokkamukista tavallista maitoa, niin se teki poskiin röpölön ihon ts. allergian. Nyt meillä juodaan hylamaitoa ja se ei ole tehnyt iholle mitään. Toki kakat on löysiä vielä.. Leipä on meijän nuorimmaisen herkkua. Jugurttia kans syödään.

Jedvenna kysyi tutin syömisestä. Itse olen vielä kolme vuotiaana syönyt tuttia ja hyvin vähän on purenta väärä (en tarvinnut rautoja), veljeni taas imi tuttia vähemmän ja hän sai raudat..

Meillä on ruvettu nukkumaan paremmin yöllä että päivällä. Tänäänkin nukkui melkein viisi tuntia ulkona vaunuissa ja yöunia nukkuu väh. 10 tuntia. Johtuiskohan siitä että nukuttiin puolen vuoden iästä yöt huonosti ennen ensimmäisen hampaan tuloa.

Toivotaan, että aurinko jaksaa paistaa!
 
Tännehän on tullut mukavasti tekstiä. :)
En muista oonko menkoista jo joskus maininnut mut mulla tuli ekat n.9kk kuluttua synnytyksestä. Kierto ei oo kyllä vielä yhtä säännöllinen kuin ennen, eiköhän se siitä muutu..

Meillä on nyt tosiaan ollu pari yötä jonkin sortin unikoulua, eka yö oli aika kamala ja rintaa sai jo kolmelta.. No viime yö olikin paljon parempi, mies sai nopsaan neidin takaisin uneen ja yhdellä imetyskerralla selvittiin, aamulla viiden aikaan, jes. :) Ehkäpä se tästä!

Maitotuotteista, raejuustoa on saanut maistella jo parisen kuukautta, tykkää kovasti. Maitorahkaa ja luonnon jugurttia syö myös hyvällä halulla ja puuron sekaan laitan toisinaan lorauksen tavismaitoa, ei ole mistään tullut oireita! Ja piimää hörppii myös, tosin nyt on keksinyt "sylkemisen" eli pärskyttää juomia suustaan, ihanaa... :whistle:
Leipää saa myös pieniä paloja, vikkelään se käy kun pienet sormet nappaa palat parempiin suihin. :D
jedvenna, ei siitä tutista kannata vielä mitään stressiä ottaa, tiedän monia jotka ovat syöneet ihan leikki-ikäisiksi saakka.
Ja tutulta kuulostaa toi kun kiellettyjen asioiden testailu, meillä tyttö koittaa hymyillä oikein leveästi, koita siinä nyt sitten pitää pokkaa ja olla tiukkana.. :xmas: Mut uskookin kyllä jo jotain, onneksi.

Daria, ihanilta kuulostaa teidän unet!! Hieno homma!
Meillä on päikkäritkin olleet pari päivää vähän sitä sun tätä, kai toi hammas vaivaa, voi kun ois pian kokonaan läpi!

Sellaista, taisin kirjotella melkoisen romaanin.... :saint: :D
 
jimille puhkesi tänään 9hammas :) kävely on jo aikas hyvää myös pihalla kengillä..hieman alkuunsa kun tuotti hankaluuksia :LOL:

meillä mittarissa edelleen 21+ eli lämmintä piisaa,ja hyvä niin..jimikin tänään oli shortsiasulla ulkona,on se ihanaa kun kesä tulee :)
maanantaina meillä on 10kk neuvola joten tulen sitten kertomaan lisää kuulumisia..nyt jännätään kuinka suomen käy tänään pelissä!!laatuaikaa miehen kanssa kun lapset nukkuu :kieh:

babjuska+jimi huomenna 10kk
 
Ramille oli tullu toinen hammas luultavasti toissa päivänä. Tänään sen vasta huomasin. Luulin, että alas tulisi ykkönen toisellekin puolelle, mut tulikin ylös kakkonen. Näyttäs että toisellekin puolelle tulis kakkonen. Yläykkösiä ei siis vielä ole..

Täällä tuli vettä kuin saavista ja mittari näyttää +21. Ukkonenkin möykkäs.

Nyt on sitten toinenkin poika tässä perheessä loukannut kätensä (esikolta meni pari-kolme vuotta sitten kyynärpää poikki). Ramilta meni solisluu poikki viime yönä, kun tippui parisängystä :ashamed: Parisängyssä nyt nukkuu, kun toinen on niin kipeä :'( Niin ja nyt ei putoa, kun toinen puoli sängystä on seinässä kiinni

tämä päivä mennyt hiukan hukkaan, kun päivystyksessä piti istua monta tuntia.. Mut toivottavasti huominen ois parempi =)
 
Meidän poitsu opettelee kävelemään kovaa vauhtia, mut vielä pitää tukea koko ajan. Istuessaki oon koko ajan siinä vieressä, kun saattaa yhtäkkiä kaatua selälleen. Tuo konttaus saattaa jäädä meiltä väliin.... Meillä ei oo vauvalla vielä yhtään hammasta! :D Voi olla et on tulossa, kun on ollut vähän kiukkua ja sormi on ihan koko ajan suussa.
Ihanan lämmin ollut! Voi käydä pihalla kiikkumassa monta kertaa, kun ei tarvi pukea muuta ku hellehattu, kengät ja arskat päähän. :)
Auts, varmasti on vauva nyt kipeä teillä DARIA. :( Toivotaan et parantuu pian. Nukkuuko teillä vauva yleensä pinnasängyssä? Joskus leikitän poikaa meidän sängyllä, niin koko ajan se ois sukeltamassa alas. Mut ei varmaan murtuneella solisluulla ole vauva paljon liikkumassa ilman isoa meteliä..! Miten on sujunut poitsun kanssa? Muistan ku meillä oli kova flunssa ukkelilla ja päivät oli yhtä tuskaan kun se oli niin kipeä. Yöt nukkui rattaissa puoli-istuvassa asennossa ja vähän väliä piti herätä hyssytteleen.
 
onhan tuo poika aikas kipeä. Pikkuhiljaa on alkanut jo liikkumaan ja kiikkumaan, mutta varoo silti kättänsä..
Pinnasängyssä nukkuu yleensä. Meillä nuo isommat ei enää 10kk:n iässä mahtuneet nukkumaan pinnasängyssä niin nukkuivat jo jatkettavassa (aina siis nukkuivat poikittain jalat ulkona, mutta tais pinnasänky olla silloin pienempi ja kapeampi)

Muuten arki sujuu hyvin. Enää ei tarvi antaa särkylääkettä muutakuin yöunille mennessä.

jahas, päikkärit kutsuu Ramskua..
 
10-kuukautis neuvola käyty ja hyvin oli taas kasvanut omaan tahtiinsa. Pituus 72,5sm ja paino 8815g. Hyvin pysty kyllä tyttö näyttämään kaikki taitonsa tädille, kun samalla oli siskolla 6-vuotisneuvola. Oli lattialla leikkimässä sillä aikaa, pinos kuppeja ja asetteli niitä hyllylle ja kävi hakemassa pois ja kiipes vaa'alle istumaan. =)
Nyt taitaa olla tulossa räkätauti pikkuiselle, kun nenä tuhisee ja vähän yskähtelee ja on niin kiukkuinen tai sitten se ensimmäinen hammas... ei kyllä vielä näy sen kummempaa.

Helteisiä päiviä kaikille! :) Täällä pohjoisessa ainakin on kuumaa.

Josi ja neiti 10 kk
 
uc1
Heips pitkästä aikaa tännekin!
Valitettavasti en ole pitkään aikaan ehtinyt kirjoitella, mutta olen yrittänyt säännöllisesti lukea teidän kuulumisia. Meidän pikku-mies on nyt 10,5kk ja harjoittelee kovaa vauhtia kävelyä. Muutama askel menee jo ilman tukea :)

Meille kanssa tuli iloisia vauvauutisia ja olenkin nyt 13. viikolla raskaana. Tämän myötä maidontulo on vähentynyt radikaalisti ja sitä myötä käynnissä on rinnasta vierottaminen ja huh miten vaikeaa! Poika on varsinainen tissihirmu edelleen ja mulla rinnat kipeenä, kun tyhjää tissiä sitkeäsi imetään...

Onnitelut katkalle ja iloista ja lämmintä kevättä kaikille!

uc1 + leijonanpentu + "siskotaiveli"
 
Voi ihanaa, paljon onnea uc1 ja katkalle! :flower: :heart:

Meille ei sen kummempia kuulu niin en oo saanu aikaseks kirjoitellakkaan tänne, lukemassa oon käyny mut nyt tietty kaikki unohtunu mielestä mihin pitäny vastata!

Joku kyseli leivän syönnistä, niin kyllä oon antanut tytölle leipää ym, melkeempä kaikkea mitä itsekin syön niin vähän maistella..
Ruisleipää, makaroonia ym annan useesti samalla hälle itelleen sormiruoaks kun syötän ruokaa, muuten kun ei neiti-itsepäinen suostu kunnolla syömään! :)
Tänään annoin vähän raejuustoakin maistella ja ei onneks tullut mitään vatsakipuja tms siitä. Paras ehkä silti odotella kun eikös se suositus ikä ole 10kk?

Miten muuten kun imetän edelleen niin miten ja milloin tästä aletaan sitten pikkuhiljaa siirtymään tavalliseen maitoon?
Kai se on vasta lähempänä vuoden ikää.. Odotan kyllä kauhulla sitä, neitokainen kun on edelleen ihan tissihirmu niin että mitä mahtaa siitä vieroituksesta tulla! No onneks kaikki ajallaan, kai, ei miulla itelläni onneks niin hirveetä pakkohetinyt-lopettamisen tarvetta ole imetykseen.:)

Hampaistakin tainnut olla jotain puhetta, niin meille tuli nyt pari vkoa sitten 3.hammas, eka ylähammas ja nyt tänään puhkesi siihen viereen 4.hammas.:)

Hmm nyt kyllä tuntuu et kirjoituskieli on jotenkin outoa, paras ehkä lopettaa nää höpinät tähän ja käydä untenmaille.
Iltaisin väsyttää nyt niin mukavasti kun on ollut näitä lämpimiä päiviä niin ollaan vaan ulkona touhuttu. :)

Koetan olla vähän ahkerampi kirjoittelija vastaisuudessa! :D

Tinnaa ja tyllerö 9,5kk :heart:
 
Voi että! Paljon onnea raskautuneille, olen ihan kade mut niin iloinen kyllä. Lauantaina kävin katsomassa kaverin viikon vanhaa tyttöstä, sielläkin isosisko vaan reilun vuoden:)

Mitäs meille kuuluu... no Joonas oli 10 kk neuvolassa ja on kasvanut tosi paljon. Meinaan meidän pieni alipainoinen ruippana painoikin jo 8035 grammaa ja pituuttakin oli venynyt 3 cm eli jo 71 cm. Painoa oli tullut kilon verran kun edellisellä käynnillä samassa ajassa vain puoli kiloa. On tainnut iskän sapuskat maistua:D

Joonas kans nousee jo tukea vasten seisomaan ja ottaa hyvin askeleita sivusuunnassa. Muutenkin hän konttaa ja liikkuu hirveän paljon ja avoimet ovet varsin paljon kiinnostavat, niitä on kiva heilutella eestaas. Portaiata kiivetään (ja tiputaan) Pihalla on oltu jo paljon; hiekkaa ja multaa on mennyt masuun jonkun verran ja muutenkin on tehnyt tuttavuutta koppakuoriaisten ja äidin pionien kanssa:) Hampaita on ne kaks mitä on ollut jo pitkään, ei näytä lisää olevan tulossa. Oon kuitenkin huomannut, et meidän rämäpäästä on löytynyt semmoinen varovainen vaihde. Esim. yrittää sohvalta tulla aina pylly edellä alas ja luulen että on oppinut sen isommilta (me ollaan paljon kuljettu nyt porukoissa missä isompia lapsia mistä totaa mallia).

Hetken aikaa luulin jo, että Joonas vierottaa itsensä tissistä (ja podin jo siitä surua) mutta nyt onkin tissistä tullut taas tärkeä. Välillä korvaa tutinkin tissillä ja minä tietenkin annan kun tykkään siitä imettämisestä. Mutta kyllä meillä syödään vaan ehkä 5 kertaa vuorokaudessa ja jotain pikaimuja ehkä...mulla lähtee heruminen tosi hitaasti nykyään käyntiin ja jäppinen ehtii hermostua miljoona kertaa sitä ennen. Muutenkin hänestä on tullut ihana sylivauva takaisin. Viihtyy aika paljon sylissä, ja tulee lähelle kun oli jossain vaiheessa vähän semmoinen ettei millään viihtynyt.

Meidän perheongelmat (mun henkisesti sairas äiti ja alkoholistianoppi) on aiheuttanut nyt niin paljon paineita että oon menossa neuvolan psykologille jutteleen aiheesta. Pitäs omia rajoja taas vähän päivittää ja miettiä että miten saan suojeltua Joonasta tuommoselta paskalta. Kyllä se ihan taatusti tajuaa isompana että toinen mummi on ihan kummallinen ja toinen kännissä ja ihmettelee miks mun ja mun äidin välit on niin hankalat. Nythän äiti sai ihme kohtauksen viime vierailun jälkeen eikä oo pidetty mitään yhteyttä, ei vastannut puhelimeenkaan äitienpäivänä kun yritin soittaa:( Sit on perhetyöntekijät ehdottaneet mulle myös semmosta tukihenkilöä...katsotaan se että miten se kuvio etenee. Ei siis tässä mitään sossun silmätikkuja olla, mutta tarvitsen apua selvittääkseni noita tunteita äitiin ja anoppiin ja noiden rajojen piirtämiseen.

Joonas, no tunteita silläkin on. Aika monta kertaa EI saa sanoa ja aina vaan yrittää uudestaan ja uudestaan, nauraen vaan kattoo mua. Mut lopulta menee perille ja sit alkaa kapinointi... mut se on niin ihanaa, mä yleensä nauran vaan kun toinen kriiseilee:) Ei varmaan sais nauraa mut se on niin ihana vaan...

Ainiin, viimeinen huipennus...lähes 3 kk jläkeen vihdoin saan olla taas pojan kanssa päivät pitkät. Tässä on paiskittu töitä ja poju ollut isän kanssa niin pitkään...nyt mä vihdoin jään kotiin ja teen vaan satunnaisia työpäiviä:D Ihanaa!!
 
Ompas hiljentynyt pino..

No tulin vaan kirjoittamaan ku sattui silmään ku lueskelin että joku oli kyselly tuota imetyksestä ja menkoista, niin mulla tuli ekat kuukautiset n 4vkoa jälkivuodon loputtua ja ihan siitä asti ovat yhtä säännölliset olleet kuin ennen raskautta. Vaikka kuvittelin silloin niin että vielä saa hetken olla ilman sitäkin vaivaa kun imettää mutta eipähän sitten. Nyt onkin jo tottunut taas. :D

Mut eeeipä tässä muuta, odottelen muiden kirjoituksia. :)
 
Mulla on nyt ollu 3. vai oliko jo 4. menkat synnytyksen jälkeen. Kaksi viimeistä kertaa oli aivan järjettömät. Vuotoa niin, että sai yösidettä vaihtaa tunnin välein. Mä luulin jo, ettei se lopu ikinä.

Neiti on nyt 10kk ja tisu on niin ihana sen mielestä :heart:
Ei varmaan hetkeen tarvi miettiä vierottamista...
 
Onnea uc1 ja katka :flower: toivottavasti kaikki sujuu loppuun asti hyvin.

Jos ei ole allergioita kyllä Tinnaa voi aloitella jo hieman ennen kuin 10kk tulee täyteen hapanmaitotuotteilla.Suosituksiahan ne on,ei niitä kirjaimellisesti tarvi ottaa.Aluksi voi kokeilla piimää,jos lapsi siittä tykkää ja sit hieman lähempänä 1v kokeilee maitoo.

Meillä on maidoton ruokavalio kummallakin,kun tuli painon kanssa ongelmia.Jätimme maitotuotteet vähäksi aikaa pois meiltä.
Muuten tyttö saa jo samaa ruokaa kuin mekin.Sormiruoka on parasta tytön mielestä.

:wave:
 
Paljon onnea Katka ja uc1, ihanaa odotusta teille! :flower:

Meillä nyt ei kauheen näkyvästi ole löytyny allergioita, oli siis ties mitkä imetysdieetit kokeilussa kun allergiatesteissä oli arvot jonkun verran koholla. Mutta nyt sitten paino ei nouse mitenkään, syö kylläki aika huonosti.. Ens viikolla 10kk neuvola, joten sittenhän se näkee et onko ees pituutta tai päänympärystä tullu lisää.

Poitsu lopetti kyllä jo konttaamisenkin, kun kävely on ilmeisesti niin ihanaa :D ja hurja eroahdistus päällä!

Jaksuja äideille ja nyt piti alkaa sateet, mut täällä kyllä paistaa :whistle:
 
Onnea Katka ja uc1! =)
Hirmuisesti voimia sulle, Iiris! :hug: Minunkin äiti oli kovin sairas viime syksynä. Onneks nyt on taas parempi. Loistavaa et ihmiset tajuaa pyytää apua. Yksin ei kannata koskaan jäädä.
Meidän poitsulla on semmoinen vaihe, et se herää aamulla 4-5 aikaan eikä saa enää unta! Jipii.. hampaita hieman veikkaan.. ja tätä kuumuutta. Onneks tänään taas ruoka maistui. Eiköhän se tästä vielä ohi mene. ;) Pitää painella aikaisin nukkuun, et jaksaa taas nousta kukonlaulunaikaan.. Päikkäreitä kun en oikein osaa ottaa.
 
Onnittelut vauvauutisista! :heart: Ja ihanaa odotusta, hieman haikeana sitä muistellen..

iiris-77, hyvä juttu että haet ja saat apua, kyllä tuommoset asiat vie melkoisesti niitä omia voimavaroja, onneksi on apua saatavilla. :hug:
Mureena ainakin oli kirjotellut tissin ihanuudesta, joo on huomattu täälläkin, tyttö on pitkin päivää kaivelemassa mun paitaani, ei edes aina syö vaan haluaa hetken tankata läheisyyttä.. Nooh, mikäs siinä, mut tosiaan vierotushommat kun ajattelin tossa vuoden iässä pistää käyntiin niin saas nähdä miten käy!?
Yöt on nyt menneet kyllä kivasti, aamuyöllä oon ottanut viereen ja sitten on sen maitonsa saanut ja jatketaan unia tunnin kahden ajan, toiv. ei tule asian suhteen enää takapakkia!

Joo, helteet vaihtui sateiksi ainakin pariksi päiväksi, saas nähdä koska taas paistaa.
 
Meillä kanssa on nyt tissi niiiiiin ihana! Monesti, juurikin kuten illuusiallakin, tytön tarvii pienet maitohuikat ja läheisyydet siinä saada ja eikun uudestaan menoille!
Itsekkin ajattelin että siinä vuoden iässä alkaisin vähän vieroittelemaan rinnasta mutta saas nyt nähdä, haikelta tuntuu jo ajatuskin että imetys loppuisi.. se on niin ihana meidän kahden oma juttu johon muut ei voi osallistua.:)
Tosin olen kyllä todella ylpeä itsestäni,(jos näin saa sanoa!) kun olen onnistunut näinkin pitkään imettämään, ja ylipäätään kun imetys alun alkaenkaan onnistui, meillä kun tosiaan oli ne ensi viikot siellä sairaalassa..
Lähipiirissäni on noin 10 äitiä joista kukaan ei ole imettänyt 5 kk kauempaa, osaksi ovat itse halunneet lopettaa ja osaksi on maito loppunut ym..

No mutta ei taas tään enempää, pakko mennä syömään kun näin helteellä unohtuu se ja on kaamea nälkä!

Ainiin, meillä ruettu VIHDOIN nukkumaan päikkärit enimmäkseen yksin!
Sänkyyn syötän ja onnistun yleensä hiipimään tyttöä herättämättä poiskin. :)
Nyt kyllä kun on taas rytmi muuttunut että vain 2 päikkärit päivään niin neitokainen on sitten enemmän väsynytkin kun nukkumaan laitan ja nukkuu ilmeisesti sikeämmin. Hyvä niin! :)
 

Yhteistyössä