Heinäkuun helistäjät -lokakuussa

Jospa mäkin kirjotan jotain...

Me ollaan oltu yhdessä n. 3,5 vuotta, ei olla vielä naimisissa. Olemme molemmat 25v. Meille tuleva vauva on toinen, esikoinen on hiukan reilu vuoden. Ikäeroa tulee 1v 10kk. Vauvaa on meille yritetty heinäkuusta, mutta minulla on ollut kauheasti ongelmia välivuotojen kanssa. Tämä oli todellinen yllätysplussaus, varuilta testasin perjantaina kun olin jo gynepolille menossa tutkimuksiin! Mä en oikein vieläkään usko tätä todeksi... Niin ihanaa, niin ihanaa. :heart:

Meillä myös urheilu on elämätapa, sekä minä että mies treenaamme kovaa salilla. Mikään bodari en ole silti, vaikka bodaankin! Elämme myös muuten suht terveellisesti. Mites muuten RPM (sallinet tämän lyhennöksen :D ), jatkatko vielä vatsalihastreeniä normaalisti? Mä joudun joka tapauksessa treenityylistäni johtuen ottamaan nyt plussauksen jälkeen rauhallisemmin. Mutta kun olen kuullut, että vatsalihaksia saisi treenata vielä kun ne eivät ole kohdun kasvun takia venyneet? Mä jotenkin arastelen, eikös se paine vatsassa ole kohdulle/alkiolle pahaksi? :ashamed: Viime raskaudessa en treenannut vatsoja, ja sen kyllä huomas synnytyksen jälkeen... Miten RPM:n treeni muuttuu raskausaikana?


Laitettaisko synnytyssairaalat listaan myös? Minulla VKS.
 
Huomenia kaikille! :flower:
Menen tänään iltavuoroon, joten vielä olen kotona;=)
Niin meillä nuo kuntosalivehkeet tallissa, sellainen laite, millä voi tehdä vaikka mitä ja tietty on erikeseenkin painoja, jos haluaa käyttää.
Niin vatsaoja ajattelin, että jos ihan kevyillä painoilla tekisin vielä, kun kuitenkin siitäkin hyötyä, mutta en tosiaan kovilla painoilla.

Minulla aamu alkoi ns "kestokrapulaololla" ihan kohtalainen olo oli silloin, nyt alkaa pukkaamaan oiekin huonoa oloa, mutta en valita, tulkoon vaan. Kävin verikokeissa..ja hetken katson näitä pinoja ja sitten käyn sauvakävelylenkin :heart: Saa kylmää raikasta ilmaa :heart:

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille, kuinkakohan monta uutta plussaajaa saamme viikon aikana? Toivottavasti monta :heart: :D

Heippa taas! :wave:



 
Huomenta (tai siis aamupäivää ) kaikille :D

Täällä vaivaa hirvee väsymys..Öisin ei oikein kunnolla saa nukuttua, ja nyt meidän ipanat on menneet sekaisin kellojen siirron takia..Eli meillä on noustu tänään reilusti ennen kuutta.

Onko kukaan muu huomannut vastaavaa kuin minä, mulla ei ole yhtään nälkä..Illalla tekee mieli napostella kaikkea, mutta ei tule koko päivän aikana sellaista ruokanälkää. Eilen sitten pahoinvointiaalto yllättikin alkuillasta, kun maha oli kokonaan tyhjä.

Mulla on masu totaalisen turvonnut pallo suurimman osan päivästä, ja mies vitsaileekin että siellä on vähintään kaksi tulossa kun nyt jo pömpöttää :p

Huippuhyvää syyspäivää kaikille :)

Heinis ja Velmu 4+3
 
Uskaltaiskohan tänne ainaskin jo kurkkia...Siis clear blue testiin plussa haamu saatu tänään kp 30 aamusella ja la ja su dbest testiin sellaiset selkeesti näkyvät viivat mutta aikasta värittömät kylläkin...Pikkukakkosta ois tulossa ja minä 27 mies 29 OYS ois synnytys sairaala...mitä sitä vielä ...LA 5.7 ja nyt sitten vissiin 4+1... Kierrosta mulla ei oo mitään tietoo kun nyt sit näillä näkymin yhdet menkat tuli välissä kun imetyksen lopetin... Esikoiselle 01/08 ja kakkoselle oisi tulossa se vajaa puoltoista vuotta ikä eroo...

Ihanaa maanataita kaikille...

Hieman hämillään oleva Piku ja salamatkustaja 4+1
 
Heinis:Ei täälläkään kovaa nälkää, mutta hedelmää tai juotavaa otettava usein kun heikko olo yllättää! :D Nukuin juuri päikkärit kävelylenkin jälkeen, menen sinne iltavuoroon tänään ja on aika kiirusta hoitoalalla. :heart:

Piku81: Tervetuloa mukaan helistäjiin! :heart: Ja Onnea odotukseen! :saint: :flower:

Rva Pikkumyy :wave:


 
Heippa kaikille!
Ihka ensimmäistä kertaa osallistun... Elikäs, en yhtään tiedä miten tämä "juttu" toimii, mutta yritetään kuitenkin.
Olemattoman haamuplussan tein 25.10. kp tais olla 28/28. Tänään sitten vielä varmistus...vahva positiivinen. LA olis kait 4.7. Lapsia minulla on entuudestaan viisi. Vanhin ekasta avioliitosta, 11-vuotias tytär ja neljä nuorempaa toisesta liitosta. 8v. poika, 6-, 5- ja 2-vuotiaat tytöt. Erosimme keväällä nuorimpien isän kanssa. Pari kuukautta sitten aloitin nykyisen miesystäväni kanssa seurustelun, joten tämä plussaaminen oli melkoinen yllätys, kauhistus ja järkytys... Itse olen toipumaan päin, mutta miesystävän suunnitelmiin ei ole kuuluneet biologiset lapset. Abortti ei minulle ole vaihtoehto, miehelle ainut mahdollinen ratkaisu... No joka tapauksessa, täällä ollaan, aika sekavin miettein.
Onnittelut kaikille masunkasvattajille :flower: Inkalilla 29v. + 6.salamatkustaja viikoilla 4+2 :)
 
Mulle alkaa tulla jo paha olo... Mitäköhän tästä vielä tulee kun näin aikaisin? Ja nälkä on koko ajan! Koitan nauttia siitä, kun kohta mikään ei mene alas ja kaikki yököttää. Tuo RPM:n kuvailema kestokrapula on aika hyvä nimi ilmiölle kyllä! :D

inkalilla, onpa kiinnostava tilanne sulla. Luuletko että miehesi tulee vielä "järkiinsä", ja ryhtyy isäksi uudelle? Onnea kutosesta! :heart:

Äiti-Kengu: voi harmistus. :hug:
 
Cassy:toistaseks on tullut muutama tippa,joten toiveita on vielä.
alku järkytys oli kaamee.Jotenkin sitä nyt pelkää jostain syystä enemmän pahinta :/
Kirjoitan uuden esittelyn,jos kolmevitonen jaksaa pysyä matkassa.aikasemmissa raskauksissani on myös ollut lievää vuotoa.
ajattelin ensin,etten pysty tänne kirjoittaan,mutta...irl ei ole vielä tullut kerrottua ja kaipaa "juttuseuraa"
Inkalilla:tuota jaksuja sulle kovin,eipä ole häävi tilane,mutta voimia sulle.
 
Äiti-Kengu : :hug: voimia sulle todella paljon!

Omista raskaustaustoistani voisin kertoa sen verran, että takana on yksi km viikolla7+3 vuonna-01, sitten esikoinen syntyi -04 rv 32. Minulla puhkesi raskaushepatoosi, ja maksa-arvot ja sappihapot nousivat mittavalle tasolle jo rv 28 otetuissa verikokeissa..Rv 29 jouduin sairaalaan vuodelepoon, supistukset alkoivat päivän sen jälkeen kun pääsin sairaalaan.Estotipassa makasin sitten liikkumakiellossa tonne rv 32 asti, jolloin lääkäri totesi että nyt ei enää estellä, syntyy nyt jos lähtee syntymään..Ja 11 tuntia myöhemmin poika saapuikin maailmaan-9 pisteen vauva :D 1640g painoa oli, pituutta huimat 42 cm

Onneksi selvittiin ilman mitään vaurioita, ei edes hengityskonetta tarvittu missään vaiheessa. Poju on nyt 104 cm pitkä ja painaa lähemmäs 18kg, ja täysin ikäistensä tasolla :heart:

Lääkärit tuolloin -04 sanoivat, että seuraavassakin raskaudessa on n.70 % riski että synnytän ennnenaikaisesti. Nyt pitää vaan toivoa parasta, mutta varautua jo henkisesti siihen, että meille saattaa syntyä joko enkelivauva jo ennen viikkoa 29, tai sitten pikkukeskonen toukokuussa, tai sitten lähes täysiaikainen pieni pallero :heart: :heart:
 
Äiti-Kengulle kauheasti :hug: ja jaksuja..Mulla myös kun odotin esikoista tuli vuotoa vähän 5+5,5+6 ja rv11 eli voihan se olla kuiten kaikki hyvin..tarrasukkia sinne lähettelen :hug:

Inkalillalle: myös jaksuja vaikeahkoon tilanteeseen :hug:

Voi Cassy: odotan myöskin milloin se jatkuva kuvotus alkaa...syömisestä, mää just aloitin kalorilaskurin käytön ja ajattelin pudottaa viimeiset 4 raskauskiloa, mut nyt vissiin käy toisin päin...En silti valita yhtään :D

Muutenkin kaikille tasapuolisesti tarrasukkia matkaan ja toivotaan että meillä menee kaikki hyvin loppuun saakka..Rouva pikkumyylläkin: vastoinkäymisiä tuntuu olleen :hug:

Heinämassu82: teillä on ollut kanssa pikkuinen kaveri, ihana että kaikki on mennyt hyvin..

Itsestäni taas hiukan..

Mulla myöskin keskenmeno 02 ja rv12+2 ja tosiaan aina sillä tietty myöskin heiman pelko persiisiissä...Ja esikoisen odotusaika oli myöskin haastellinen. Supistuksia tuli jo 16 viikolta saakka..sairaslomalle jouduin töistä 26 viikolla ja tuolloiun jo paikat pehmeät ja sormelle auki ja kanava lyhentynyt puoleen. No sit vielä äitipolilla rv.29 jouduin vuodelepoon sairaalaan viikoksi (loppuajaksi kotiin vuodelepoon) kohdunsuun tilanteen vuoksi ja hoksasivat että vauva on pieni ja sitä sitten loppuaika tarkkailtiin, kasvu alkoi jossain vaiheessa oisko ollut rv.36 hujakoilla jätättään entisestään ja sit päätettiin 38+4 käynnistää synnytys valvotusti koska vauva saavutti 2kg painon...reilun 6h päästä syntyi 9 pisteen pieni poika 2065g ja 44cm..syytä pieneen kokoon ei löydetty joten veikkasivat geenejä (itsekkin pieni ollut) mutta sanoivat silloin että varmaan seuraavat mahdollista seuraavaakin raskautta tarkempaan..Hyvin kuiten pikkuinen kaveri selvis synnytyksestä ja kaikesta, ei tosiaan edes luokiteltu sitten keskoseksi, vaan pienikokoiseksi viikoihin nähden..ei tarvinut mitään erikois hoitoa/toimenpiteitä :heart: :heart: :heart:
 
Äiti-kengulle jaksamista :hug: voihan kaikki siltikin olla ihan hyvin - toivotaan parasta!

Täällä huomattiin aamulla myös kellojen siirron vaikutus, esikko heräsi ennen kuutta eikä tämä nuorimmainenkaan puol 7 pitempään nukkunu - minua ois taasen väsyttäny niiin älyttömästi! Onneksi mummu kävi kylässä päivällä niin sai hetken itsekin istahtaa :)

tuntuu että jo nyt näitä raskausoireita on tosi paljon, väsymys, paleltaa koko aika, huimaa- joka johtuu varmaankin alhaisesta verenpaineesta, normaalisti paineet huitelee 95/50 paikkeilla ja harvoin on yläpaine ollut yli 110 :/ Ja joka ilta joskus 6 jälkeen tulee niin kuvottava olo ettei voi syödä enää paljon mitään, mandariineja on uponnut aika tiuhaan tahtiin. Toisaalta tuntuu että tarkkaileeko sitä oloaan niin paljon tarkemmin nyt kun tietää että on raskaana.

Ompa teillä monella ollut haasteellisia raskauksia, itsellä oikeastaan raskaudet sujuneet suht ok, mutta synnytyksissä ollut sitten jonkinmoisia ongelmia. Molemmissa synnytyksissä istukka on jouduttu käsin irrottamaan ja ensimmäisessä sitten apuna oli myös imukuppi joka tosin useaan otteeseen vaavin päästä irtosi vieden päästä nahkatkin mennessään. Onneksi kuitenkin kaikki loppujen lopuksi hyvin:)

 
Heippa taas... kiitos jaksuista...
Äiti-kengu... Mun neljännen raskauteni alkuviikot sujui kans pelon varjostaessa eloa. Verta tuli tosinaan ihan yllättävän reippaastikin, viikoilla 5-7. Varsinkin yhdynnän jälkeen. Mut lopulta kaikki meni ok. Täydellinen tyttäreni syntyi täysiaikaisena. Myös keskenmenoja läpikäyneenä olen huomannut eron ns. menkkaveren ja keskenmenoveren välillä, km-veri on puhdasta verta, ku menkkaveressä on menkkaveren haju. Miks nyt menkoista puhun... yhdellä ystävällä tuli kahdet menkat alussa, vaikka oli raskaana, tosin hieman niukahkot. Erään ystävän shokki oli melkoinen, kun ei osannut raskautta epäilläkään, menkat olivat tulleet parin päivän heitoilla, ollu ihan normaalit yms. Ja hän sentään oli tiedon saatuaan 36-viikolla raskaana. Kahden viikon päästä tytär syntyi. Hassuahan oli ettei ystäväni ulkomuodosta voinut päätellä mitään, mitä nyt hieman ehkä lihonnut, mut hyvin vähän. Eli älä menetä uskoasi ja toivoasi!!!
Cassy Tuosta miehen järkiintymisestä ei ole tietoakaan, tunnettukin niin vähän aikaa, mutta mies on jo kymmenen vuotta sitten päättänyt ettei halua lapsia, nyt 40-vuotiaana vielä samaa mieltä, nii tuskin tämä vahinkokaan sitä halua muuksi muuttaa. Tosin, mun on vaikea ymmärtää, että miksi hän on valmis sitoutumaan minuun ja minun lapsiin, muttei kuitenkaan omaa missään nimessä halua, onko kyse takaportin auki jättämisestä, eli ts. voi lähteä milloin huvittaa, ei lopullista vastuuta kenestäkään...? Eikä nyt taida olla vielä hyvä hetki alkaa keskustelemaan aiheesta...ehkä joskus myöhemmin, kun tuo nyt ensin suostuisi puhumaan kanssani.
 
Mulle vois päivitellä ton synnytyssairaalan, eli luultavasti olisi LS.. Meidän uusperhe on sen verran tuore, että yhteen muutettiin elokuussa(virallisesti, epävirallisemmin täällä ollaan oltu jo kesäkuusta).Lohja on mulle täysin vieras kaupunki, eikä ole edes tuttuja ehtinyt löytymään.Jännittää toi sairaalajuttukin, kun en edes tiedä missä sijaitsee tai millainen on.Mutta kai ne järjestää jonkunsortin esittelykierroksen siellä.Onhan tässä vielä muutama kuukausi aikaa ennen h-hetkeä..toivottavasti :heart:
 
Kiitokse teille kaikille.
tahroja ei illalla enään tullut ja aamulla ollaan myös normi tilanteessa.Neuvolaan mennen kahden viikon päästä.
eli ikää mulla on 35v tuli juuri tässä kuussa täyteen.Mies on 29v naimisissa ollaan oltu 3,5v.Kaksi yhteistä 08/05 tyttö sekä 01/07 poika.Mulla entuudestaan 12v poika ja 10v tyttö.
Esikoinen luokiteltiin keskenmeno altiiksraskaudeksi,mutta silti terve poika syntyi rv38.Kakkosen raskauden ongelmana rv16 lähtien supistelu.kolmenen sujuikin hyvin ja nelosessa oli rv 5 verivuotoa ja lopussa viimeinen kk supsteli päivittäin sekä kaameet liitoskivut.Nelonen syntyi muutamaa päivää ennen la.
Herkästi reaogoittin oireesiin heti aluksi tässä viidennessä.Kuvotusta,vilua ja herkkyyttä.Äskenkin tuon nuorimmaisen kakka haisi aivan kaameelle :x
Nyt tuli omaa napaa,mutta kaikille tarrsukkia roppakaupalla mukaan :heart:
 
Meillä meni edellinen raskaus ja synnytys aivan mahtavan hyvin, ei voi kuin onneaan kiittää. Ainoa yllätys oli nopea synnytys, kokonaiskestoltaan siinä 4,5 tuntia. Olimme sairaalassa 20:15 ja mimmi syntyi pari minuuttia yli klo 23. Minusta synnytys oli aivan mahtava kokemus. Seuraavalla kerralla aion kyllä ottaa heti ensimmäiset supistukset vakavissani.

G: Onko teillä muilla ollut ajatuksia varhaisultrasta? Minä aion pyytää pääsisinkö äiti-polilla, mulla kun on ollut niitä tuhruongelmia pitkin kiertoa. Tosin tuhrut loppuivat jo viikko sitten, mutta aion silti kysyä. Jos eivät ota, menen yksityiselle. Minä en jaksa sitä hermopainetta, kun pitää miettiä onko siellä ketään. Sen jälkeen kun sydämen syke on nähty, keskenmenoriski on kuitenkin paljon pienempi.
 
Nostelen aikani kuluksi meitä ylöspäin.Nuorimmainen päiväunilla ja 3v leikkii tuolla.Pieni tahra tullut,mutta ei pyyhittäessä tule.Pientä mahan nippailua on.Henkisestihän tää alku on raskasta :(
heinämassu:sun kannattaa neuvola käynneillä mainita,että haluat tutustuun sairaalaan.Toivottavasti odotus menee hyvin :heart:
inkalilla :hug: =) Toivottavasti kaikki päätyy parhain päin.
 
Äiti-kengu kylläpä sua nyt koetellaan. Kunpa se tuhru loppuis, niin ei tarvitsisi kantaa huolta.

Soitin äsken neuvolaan, ja sanoivat että totta kai pääset varhaisultraan. Ihanaa! Huomenna soitan uudelleen, niin saan ajan. :heart:
 
Heippa, saako liittyä mukaan? :) Tänään testattu haalea plussa, alustava laskettu aika 9.7 eli tosi alussa vielä ollaan, kun ärveet alle neljän. :D
Nyt kun tämä vielä kestäisi....on niin alussa vasta, että ei oikein osaa vielä täysillä iloita. Saisi nyt vaikka ensin sen kunnon, vahvan plussan.
Mutta tulin nyt tutustumaan kuitenkin! :wave:
 
Heippaus kaikille!

Kiitokset Bee:lle, Red Dragonille ja Jouskikselle!

Tervetuloa kaikille uusille ja paljon Onnea raskauteenne koko ajaksi ja pienokaisille paljon voimaa kasvaa vauvoiksi asti :heart:

Minulla siis eilen iltavuoro, minkä jälkeen olin aivan puhki :ashamed: , heti melkein nukkumaan ja heräsin oksettavaan oloon jo 1.00 aikoihin, söin piltin ja join kaakaon, olo parani,mutta sain unen vasta 3:n aikaan ja herätyskello soi jo 5:00 :headwall: :heart: , Pikkasen olen ollut tänään unessa aamuvuorossa;=)

Tein sitten pomoni kanssa työjärjestelyjä, että teen useammin iltavuoroja 16-21:00, koska aamuvuoroni muodostuvat ylipitkiksi 6:00-16:00,eli tunnit täsmäävät;=) Pomo ei ymmärtänyt, mitä vihjasin raskaudesta , joten antaa sen asian olla vielä. :heart:

Eilen työkamultani toinen työkamu oli kysynyt, onko rva myy raskaana??? ;=)) Johon tämä paras työkamuni vastasi, että ei kai, eihän ainakaan ole kuullut! :headwall: :LOL:

Tänään sain eilen aamulla otetun HCG arvon, se oli 198, eli oikein hyvä,kun alle 100 olisi riittänyt, viikon päästäma uudelleen uusi HCG, koska vielähän ei ultrassa mitään näkyisikään. :heart:

Oikein mukavaa iltaa kaikille!! :heart: :flower:

Onko muilla alkaneet jo kunnon raskausoireet??Itse olen oikein tyytyväinen oireisiini, silloin asiat yleensä ovat paremmin kohdussa :heart:

Äiti-Kengu:pahoittelut tuhruvuodostasi, toivon kovasti, ettei ole mitään vakavaa!!

Nukuin juuri 2 h päikkärit ja Onneksi menen huomenna iltavuoroon 16:ksi, joten saan levätä riittävästi huomennaennen sitä, ja urheilla=ulkoillakkin ja olla pinoissa! :heart: :saint:

Heissan taas Onnellinen Rva Pikkumyy

:hug:
 
Heips täältäkin..pikaisesti...

Pikkumyyllä hieanot arvot =)

Mulla ei oikeastaan ole vielä muita oireita kuin mahassa juilintaa, alaselässä..sekä hieman huippaa välillä, väsyttää, ja välillä kuvotusta..
Alkuraskauden ultrasta..Minä haluaisin mennä, mutta saattaa olla että jätetään väliin tällä kertaa, riippuu nyt ihan siittä että miten tää alkuraskaus menee..

No mut nyt menoksi... :wave:
 

Yhteistyössä