Heinäkuun Hellemasut-15 *Helmikuussa*

Hipsan!

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumista!

Toissapäivänä sohvalla makoilessani bongasin ensimmäisen kerran selvät Möllin liikkeet masussa, tuntui ihan potkuilta :) Aloin sitten vahtimaan mahaani ja yhtäkkiä Möllin potku näkyi masun ulkopuolelta, iho kohosi selvästi n. 2cm kokoiselta alueelta, hieman navasta alaspäin <3 Jäin ihmeissäni tuijottamaan masua ja kohta se kohosikin taas, nyt vaan parin sentin päästä edellisesti paikasta. Aikani mietin että voiko nuo tosiaan olla Möllin liikkeet vai ei, mut tulin siihen tulokseen ettei se mikään pomppiva suolikaan voi olla :D Ihanaa <3 Ja nyt sen jälkeen liikkeet on alkaneet kunnolla tuntumaan <3

Äitiyspakkauksesta, me ei varmaankaan oteta sitä ollenkaan, kun ollaan ostettu mm. talvihaalari ja makuupussi jo. Ja pakkauksen mukana tulevalla patjalla ei tehdä mitään, kun meillä on pyörylän muotoinen sänky :) Ja pakkauksessa tulee ilmeisesti jonkin sortin villavaatteita, ja olen itse aika allerginen villalle niin ei tee mieli vauvallekaan pukea villaa päälle ja kutista itse siinä samalla. Ja kestovaipoilla sun muilla ei tehdä yhtään mitään. Järkevämpää ottaa se 140€ ja ostaa sillä rahalla pinnasänkyyn uusi Stokken patja :)

Enään viikko rakenneultraan!

Minnimys & Mölli 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pihlanen
Hilirimpsu Joo, nyt raskausaikana narahdin kiinni sokerirasituksessa joka tehtiin 15+ viikolla ja diagnoosi oli samantien raskausdiabetes. Onhan tää yhtä mittaamista ja piikittämistä mutta kestän kun ajattelen et synnytyksen jälkeen pitäis helpottaa.. =) Kunhan sais nuo sokeriarvot kuriin kun pelkään että synnytän jonkun 8kg:n vauvan :D

Minnimys
nyt mäkään en oo enää varma et otetaanko tuo pakkaus vai rahana koska katselin noita pakkauksen tavaroita niin meillä on hankittu jo aika paljon noita ja esim. tota talvihaalaria tuskin tulisin pitämään ollenkaan.. no miettimisaikaa on onneks hetkinen :)

Mulla onkin itsellä ollut sit melankolinen iltapäivä. Itku tuli pitkästä aikaa jostain ihan tyhmästä jutusta ja sit kun mies lähti käymään kaupassa hakemaan mulle limua ja halus piristää mua niin enkö sit itkeny sitä miten kiltti mies mulla on vaikka oon välillä ihan hirvee hormonimyrskyissäni.. on tää vaan niin :headwall:
Ja kun tuolla sängyllä makoilin niin ihan kuin olisin tuntenut potkun mahasta. Toki oli vaan yks tuntemus joten varma en voi olla. Mut kuten neuvolassakin eilen sanottiin niin kyllä ne liikkeet pakostikin alkaa kohta tuntumaan ja kunnolla.
Jos sitä yrittäis piristyä iltaan päin nyt :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
"Janke"
Ei nyt jaksa kirjautua sisään :)

Pikaisesti vain, että mä oon kerran jos en jopa pari kertaa kyllä kertonut miten FACEBOOK ryhmään pääsee. Se vaan on varmasti mennyt ohi :) Huomasin kyllä, että senkin jälkeen kun laitoin että Zenille viestiä niin jo seuraavalla sivulla taas joku kysyi. Kannattaa vaan vähän selata tekstiä niin kyllä se löytyy.

Tänne hukkuu asiat niin nopeasti tai ainakin mä kyllä kans huomaan sitä ettei juttuihin ehkä reagoida, mutta kuten jo joku sanoi sitä keskittyy niihin mitkä itseä koskettaa. Esim noi rd jutut menee multa suosiolla ohi kun en niistä mitään tiedäkään.

Taustailua jatkaen..

Janke 17+3
 
"Janke"
Heh huomasin, että sivulla 3 juuri mainitsin tosta ryhmästä (joo myönnän ihan siellä tekstin keskellä,mutta aiheessa pysyin ;) ) ja sit seuraavalla sivulla 4 juurikin Hilirimpsu kyseli perään.
En sit jaksanut uudestaan laittaa kun just olin käynyt ja aattelin että ehkä joku munkin höpinöistä sen bongaa tarvittaessa.

Mut hei ohjaatkaa ihmeessä aktiiviryypit myös vaikka teitä ei se ryhmä taida niin kiinostaakaan ;)
 
Ellistiina rv 18+4
Hilirimpsu, minä oon myös miehetön odottaja. Tapaan lapsen isää kyllä mut paha mieli siitä useimmiten tulee. Tai kiukku. Meillä minä oisin halunnut jatkaa.

Kiitos kaikille, jotka vastasitte kysymykseeni supistuksista. Oon koettanut ottaa iisisti ja välttää stressiä. Eiköhän se tästä!
 
Äitiyspakkauksesta: riippuu todella paljon siitä kuinka paljon odottajia on minäkin vuonna, että saako vanhan vai uuden pakkauksen. Itse yritin aikoinaan saada uuden, mutta tulikin vanha, vaikka pitkitin ihan viime tippaan...Silloin siis laskettu aika oli kesäkuun puolenvälin paikkeilla. Vanhat jaetaan aina ensin loppuun ja sitten aletaan vasta postittamaan uusia eli ainakin heinäkuun loppupuolella la:n omaavat varmaan saavat uuden, jos pitkittävät hakemuksen kanssa. Itse en aio ottaa pakkausta, koska vastaavat tuotteet löytyvät jo aiempien lasten jäljiltä. Odotan silti innolla uuden pakkauksen kuvia...aina niitä on kiva fiilistellä :p
 
Heissan uudet ja vanhat :)

säihkiss Rautaa olen minäkin syönyt ja obsidan merkkistä, aluksi kun otin aamulla tabletin niin laatta lensi melkein heti, sitten vaihdoin retaferiin, siitä tuli mahakivut. Joten päädyin takas obsidaniin mutta otankin sen yöllä kun herään vessaan, runsaan veden kera. Siitä ei ole tullut oireita, vatsa on herkkä mullakin, ja nyt en ole huomannut juurikaan muutoksia, hitaammin toimii mutta toimii.

äitiyspakkausta odottelen innolla, maaliskuun lopussa on ns. Kela neuvola mistä saan lappusen että pääsee hakemaan pakkausta ja tukia.

Juuri tulin lääkärineuvolasta missä hemoglobiini olikin mukavasti noussut kiitos rautalisän, ja verenpaineet ei ollu niin korkealla kuin viimeksi, ja ultralla pikaisesti pääsimme näkemään pikkuisen ja siellä hän viuhtoi menemään :)
Painoa tullut alkuun n.3kg. Lääkärin mielestä ei tarvetta sokerirasitustesteille, ainakaan tässä vaiheessa, ja se sopii minulle :)

Rakenneultraa odotellessa jonka jälkeen annan itselleni luvan alkaa ostelemaan tavaroita, vaunuja olisi monia hyviä esim. torissa mutta en uskalla vielä ostaa. Siihen on vielä kolme pitkää viikkoa :/
Alaselkä meinaa vaivata iltaisin työpäivän jälkeen mutta aamuisin kivut ovat taas poissa, ei vielä kuitenkaan niin paljoo vaivaa etteikö pystyisi olemaan.

Piatu&pikkuinen 17+6
 
Viimeksi muokattu:
Huuuuhhuh. Jopas on showta nyt järkätä näitä neuvola-asioita, kun lähen toiselle paikkakunnalle muutamaksi kk töihin ja siksi ajaksi mun äippäneuvola siirtyy ko paikkakunnalle. Ei siinä mitään, kiva neuvola, olin siellä viimeksikin, mutta mietin vaan, että mites nyt mahtaa mennä tää sokeriseuranta kun eri paikkakunnilla tuntuu olevan varsin vaihtelevia käytäntöjä.. o_O Kun siirryn eri sairaanhoitopiirin alueelle ja oon nyt sit nää työssäolokuukaudet taas TAYS:n piirissä.......... Noh, kait se selviää! :)

Äitiyspakkauksesta en oo vielä varma, että otetaanko, ekalla kertaa otettiin ja suurin osa vaatteista on kyllä jäänyt tosi vähälle käytölle, ovat ehkä vähän erikoista mitoitusta ja sen vuotiset (2013 pakkaus) värit ja kuosit ei olleet kovin mieleisiä.. Käyttöön on taas otettu mm. toppa-ja vanuhaalari, makuupussi, liinavaatteet ja patja sekä itse koppa ekoina kk, Lorutoukka-kirja on ollut yksi neidin suosikeista, vaikka musta siinä on rumat kuvat! :LOL: :heart: Katson varmaan, millainen se uusi pakkaus on ja mahdollisesti otetaan rahana niin saa sijoittaa niihin sisarusrattaisiin sitten.

Rakenneultraan on vielä 2 piiitkää viikkoa, jännittää..

Pihlanen 19+4
 
Me ollaan nyt tultu miehen kans siihen tulokseen et otetaan pakkaus rahana. Eka olin ihan innoissani et saan pakkauksen mut kun lueskelin ihmisten kommentteja ja katselin tarkemmin mitä siihen laatikkoon kuuluu niin luulen et se ois aika turha meille. Tai siis niin et siitä rahasta tulee olemaan enempi hyötyä koska meillä on jo paljon kaikkee mitä tuossa pakkauksessa olis ja moni juttu siinä olis täysin turhaa.

Mulla on muuten jalat aivan kamalan kipeät. Jalkapohjat siis. Vaikken oo tänäänkään edes ulkona käynytkään niin tuntuu et oisin maratonin jos toisenkin näillä jaloilla vetänyt. Onneks mies hieroo niitä ihan mielellään. Mut tosiaan, en tajua miten ne on noin kipeät.

Alavatsalla välillä paineen tuntua joka menee ohi kyllä, vihloo nivusiin ja sit mahan sivuille. Plääh.
Sokerit ei aamulla vieläkään kohdallaan vaikka suurinpiirtein joka toinen päivä nostan insuliinia muutaman yksikön, se ei vaan tasaannu kiusallaankaan..

Että tämmöstä tänne.

StaRR 21+1
 
Iltaa!

Äitiyspakkaus me otetaan varmaan tällä kertaa rahana se. Edellisestä on tallessa vielä ne mitä käytetään joskin kirppikseltä ostettiin toissapakkauksen haalari just, kun se oli mun mielestä kivempi kuin se meidän oman pakkauksen haalari silloin 3 vuotta sitten. Voidaan sit laittaa se tylsempi haalari etiäpäin :) Vaan kyllä sitä varmaankin silti täytyy ens viikolla käydä katsomassa millainen pakkaus sieltä on tulossa. Kestovaippa varsinkin kiinnostaa, että mikä sinne tällä kertaa on valikoitunut.

Tänään jouduin soittamaan TAYS:n äitipolille kun mun sokerit on vetänyt ihan omituisia polkuja koko tän ajan kun oon mitannut niitä. Tai no joo, ruokailunjälkeiset arvot on lähes priimaa, mutta muuten ne on ihan päin metsiä eikä kropan oma insuliini selkeesti toimi niin kuin sen kuuluisi. Noh, kätilö soitteli sieltä sitten takaisin ja totesi, että vielä ei ole hätää ja antoi kaiken päälle luvan mitata harvemmin kun selkeästi ongelmaa on vain ruokailua ennen olevissa arvoissa ja paastoarvossa. Aika messevää :) Mutta vielä 2,5 pitkää viikkoa ennen kuin pääsee polilla käymään ja samalla rakenneultraan :heart:

Toissapäivänä kerroinkin kuinka kävely toi supistukset ja kiristykset mahaan. Niitä jatkui sitten koko loppupäivän, mutta ne ei sitten ehkä kuitenkaan johtuneet ihan vaan kävelystä vaan ehkä osittain siitäkin, että vatsa pullahti esiin toissapäivänä :D Jopa näiden omien suojakerrosten kanssa huomas kuinka alavatsa selvästi on nyt pyöreämpi.

Mutta eipä tänne sen ihmeellisempää. Ihanaa viikonloppua naiset!

Anskutin ja Muikku 18+0 (pokpok)
 
StaRR: Ei mullakaan tunnu saatika näy vielä mitään liikkeitä kummoisesti. Ei voi olla varma onko Kaneli vai eilinen lounas. Eniten ehkä tuntuu siltä kuin vatsalle putoaisi hius jota meinaa pyyhkäistä pois, kunnes muistaa että päällä on pari kerrosta vaatteita eikä varmaan sitten ollut hius kun putos. Päättelen että Kaneli siellä rokkaa menemään. Lähinnä kutittaa välillä. Eilen tuntui muutaman kerran kuin popparit kattilassa, joten hirveä ryske varmaan oli. Mutta en mä käteen tunne yhtään mitään. Monesti unohtaa ihan että on raskaana. Eiköhän se tosta sitten potki meitä täältä heinäkuulle ja jossain vaiheessa varmaan toivois jo että olis hetken potkimatta. :D

Radi mittailuja olen jonkun verran tehnyt. Mulla jäi kans siinä viikolla 15 kiinni siis paastoarvosta ja sitä olen mittaillut silloin tällöin. 5.0 pintaan ollut, molemmilla puolilla. Kokeilin pari kertaa nostaako aamiaisella syöty viili tai lasi maitoa jotenkin, niin ei. Tänä aamuna oli arvo 4,7, söin kaks realia, oivariinia, juustoa, kahvia ja lasin maitoa ja kokeilin tunnin kuluttua uudelleen. 5.3. Aiemmin oli aamulla 4,7 ja söin viilin kanelin ja makeutusjauheen kera, sekä kananmunan ja tunnin kuluttua oli 4,9. Vielä pitäis pitää se mittailupäivä että piikittelis itteään pitkin päivää. Ajattelin sen tehdä ens viikolla. Mutta tuntuu ainakin vielä tässä vaiheessa pysyvän tolla kurissa.

Aamuisin oksennan vielä tyhjää mahaa. Muuten tulee välillä ruokahimoja, jotka on selvästi tilauksia sisäiseltä asiakkaalta. Eilen oli lähdettävä illalla ulos syömään kun eräs tilas wieninleikkeen sitruunalla, perunamuusia ja maitoa. Itse en olisi siihen päätynyt. :D Koska toive oli helppo toteuttaa niin näin tehtiin. Oli kuulkaa hyvää! Muuten toi haluaa tuoreita mansikoita, ruisleipää, kaurapuuroa ja tomaatteja. Nyt selvästi rakennellaan luurankoa kun mulle tuli kova hinku maitoon. Ihan miten kultapieni haluaa! :D

Loputon väsymys ja kivut on helpottanut ja olen vähän saanut palauteltua liikuntaa. Ehkä keho alkaa jo tottua tähän kun on päästy ns. lentokorkeuteen. Hyvä niin.

Äitiyspakkauksen meinasin ottaa. Mulle ne vaatteiden kuosit ei niin merkitse. Kiva että tulee starttipakkaus kun ei me olla oikein mitään hankittu. Joku lipasto pitäis vielä makkariin hommata että sais kaverin kamoille tilaa.

Kivaa viikonlopun odotusta kaikille ja hyviä vointeja!
Terkuin,
Terhitär ja Kaneli 18+3
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR ja Pihlanen
Terhitär oliko se niin, että sulla ei oo insuliinia/metformiinia, vaan ruokavaliolla pysyy nyt sokerit aisoissa? Mulla oli kans nimenomaan toi paastoarvo koholla, muuten ollu koko ajan normaalit ateriasokerit jne. ja oon siis ruokavaliolla. Mitä syöt iltapalaksi ja kuinka pitkän paaston pidät ennen aamumittausta? Mä oon ollut nyt sen verran tiukalla viljattomalla/sokerittomalla/perunattomalla/riisittömällä ruokavaliolla, et en enää tiiä mistä kiristää ilman et menee laihiksen puolelle jos noi paastoarvot alkaa taas nousta, ja "pahimmat" viikot kai vasta sokerinsiedon kannalta eessä.... :headwall: Luulen, että mulla kyse tosta nk. aamunkoittoilmiöstä, jota kai vähän hankala just ees ruokavaliolla saada kuosiin. Kun ne paatot oli pari vk sitten 6 vrk mittausjakson hyvät, mutta nyt tällä viikolla mittasin 2 aamuna ja toisella kertaa hyvä 5,1, mutta toisena aamuna 5,4 ja se rajahan on 5,5, eli aika liki ja pelästyin et nyt ne alkaa nousta, saas nähdä. Kyllä ahdistaa välillä, ku tuntuu tosi inhottavalta, jos ei auta ees se jos parhaansa tekee... :'( kun olisikin joku ohje, että kun teet ja syöt näin niin kaikki ok, mutta tuntuu, et tää radi on ihan mysteeritiedettä, ja kaikille toimii eri jutut. Ja pelottaa tietty sekin, että mitä jos tää jääkin raskauden jälkeen päälle, kuinkahan yleistä moinen on?

Äh, anteeksipyyntö kaikille niille, joilta tää radijuttu tulee jo korvista, mutta mulla ei ollu mitään ongelmia ekassa raskaudessa sokereiden kanssa ja tällä hetkellä tää on vaan päällimmäisenä murheena ja ajatuksissa... ja kun täällä näköjään on aika paljon muitakin, joilla sokereiden kanssa ollut häikkää niin tää vertaistuki on ihan korvaamatonta! :heart:

Oliko täällä ketään muita, jotka ratsastaa? Ootteko vielä ratsastanu ja ajattelitteko hummastella kuinka pitkään?

Entä onko muilla ajatuksena mennä 4d-ultraan? Me oltiin esikoisesta ja mies on sitä mieltä, että tän toisen kanssa pitää kans mennä ku oltiin tosiaan tuosta tytöstäkin, pitänee alkaa varailemaan, ettei jää luu käteen! Vähän on suolaisia hinnat, mutta mennään samalle kuin viimeksi, ja tää lääkäri oli ainakin oikein todella perusteellinen ja asiallinen, ei kaduttanut kyllä yhtään :)
 
Pihlanen Mulla kans tosiaan kinnaa noiden aamuarvojen kanssa, tietty välillä satunnaisesti muidenkin.. Mulle sano sisätautilääkäri äippäpolilla viimeks et tää radi on vähän semmonen juttu et jos nuo paastoarvot varsinkin on kohollaan niin sit ne on, tekis mitä tahansa. Mullakin alkaa hermo menemään ja usko loppumaan, varsinkin kun pistän jo nyt mielestäni paljon insuliinia kerralla eikä sillä ole oikein mitään vaikutusta aamusokeriin kun illalla pistän..
Toivotaan nyt et kaikilla kellä tää radi on niin ois vaan tän raskausajan mut kyllä mua henk.koht. ainakin jännittää synnytyksenjälkeinen uusi sokerirasitus :attn:
4d ultraan ei olla menossa. Jos ois ylimäärästä rahaa niin ehkä sit. Mut joudun muutenkin hyppää koko ajan ultrissa radin seurannan takia joten tämä riittäköön meille..
Ja hei, älä yhtään mieti et ärsyttääkö jotain nää radi-höpinät. Tää on meidän arkipäivää, saa jakaa siis huoletta :D

StaRR 21+2
 
Viimeksi muokattu:
Moikka pikaisesti lounaan äärestä,

Äitiyspakkauksesta, mekään ei tällä kertaa pakkausta tulla ottamaan, koska edelliseltä kerralta tallessa vielä minulle tärkeimmät, eli toppis ja makuupussi. Mielummin sekin raha vaunuihin, jotka tälläkin kertaa siis oli ostettava.

Anskutin, kuulostipa samalle nuo tuntemuksesi tuon mahan kasvun kanssa. Itsekinhän sain aikaan viime viikonloppuna kunnon vihlonnat ja supistukset lenkin jälkeen, jotka eivät sitten hetkeen rauhoittuneetkaan. Ja nyt sitten heti alkuviikosta maha oikeasti tuli näkyville ja nimenomaan alavatsasta nousi esiin selkeä kumpu. Itse olen hoikahko muutoin, niin nyt mahan selvästi erottaa. Voisiko siis ollakin, että kivut tulivat kasvuspurtista? :) Myös liikkeet tuntuvat jo selvästi. <3

Ensi viikolla olisi meillä edessä neuvolalääkäri, mutta rakenneultra vasta viikolla 21 +.

Rentoa viikonloppua kaikille ja olkaa varovaisia liukkailla!

Littlelion 18+3
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille! Onnittelut kaikille ultra kuulumisia jo saaneillle!

Minä myös syyllistyn siihen, että en aina jaksa kommentoida asioita, vaikka luen kyl jokaisen lauseen mitä tänne kirjoitetaan. Sit aina harvakseltaan kirjoittelen:) Kaikkien jutut kyllä kiinnostaa, olen vain laiska kirjautumaan tänne:p

Täällä rakenneultra oli tänään. Ja sähly joukkuetta tässä tehdään, kun tulossa siis kolmas poika:) Vauvalla kaikki oli hyvin. Viikkoja oli tänään 20+5, mutta vauva vastasi 350g painolla 20+2 viikkoa. Niskapoimu ultrassa oli sama tilanne eli tasaiseen kasvaa. Laskettua aikaa ei muutettu, kun ero niin pieni:) Istukkka oli takaseinässä, aina aikaisemmin ollut etuseinässä. Viikon 38 tietämillä sitten pääsen lääkäriin äitipolille tarkastuttamaan vauvan kokoa.

Olisi muuten mukavaa jos etusivulla näkyisi jokaisen perässä odottaako tyttöä vai poikaa. Sellaisten kohdalla jotka ovat halunneet kysyä sukupuolen:)

Paljon teille muille odottajille on painoa kertynyt tähän mennessä? Itsellä n.5kg raskauden alusta.
 
Pitkästä aikaa ehdin taas jotain kommentoida:) Olen koko ajan lukenut mutta harvoin ehtii mitään itse kirjoittaa..

Raudasta ollut puhetta ja minulla on ollut joka raskaudessa isoja ongelmia hb kanssa. Eli kaikki rautatabletit on yhtä kuin turhia. Mutta nestemäinen toimii hyvin eikä mitään sivuvaikutuksia! Eli apteekista saa niitä (Iron vital tai Floradix esim. Ei niitä tippoja vaan isoissa pulloissa oleva "mehu"). Suosittelen! Neuvolasta tuli käsky että syön nyt koko loppuraskauden niitä.

Supistuksia on täälläkkin.. Alkoi noin 3-4 viikkoa sitten ja kivuliaita on. Soitin neuvolaan mutta soittopyynnöistä huolimatta sitä omaa neuvolatätiä on vaikea saada kiinni! Kun en pysty päivystää töissä että mihin aikaan mahtaa soittaa! Turhauttavaa kun haluisin kuitenkin varmistaa että kaikki on ok.. Sain ainakin sieltä puhelinnevonnasta labralähetteen kun epäilivät jotain tulehdusta mutta kaikki oli ok. Joten saa nähdä että soitanko päivystys ajan maanantaina sitten..

Äitiyspakkausta olen kanssa miettinyt mutta haluan nähdä ensin sen uuden:) ja pitää varmaan käydä läpi mitä siellä kellarissa on ensin:)

Pahoinvointia on vielä aamuisin välillä mutta onneksi vain ehkä kerran viikossa joutuu oksentamaan.. Meillä oli rakenneultra ja kaikki ok ja poika tulossa!

Onnea muillekkin joilla hyviä ultrakuulumisia!

20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pihlanen
Mä olen ottanut äitiyspakkauksen kaikista lapsista, joten todennäköisesti tästäkin. Se raha on kuitenkin pienempi mitä pakkauksen todellinen arvo. Toisaalta mietin myös että olisin ommellut itse äitiyspakkauksen joten tämänkin vaihtoehdon vielä pidän avoinna ja sillä rahalla ostelen sitten kankaita :).

Viikon päästä on meillä rakenneutlra, joten sitä odotellessa.

Töissäkin tuli pomolle vihdoinkin kerrottua, että vauva tulee... ei osanut yhtään arvata vaikka tämä pötsi onkin jo melkoinen. Vaatevalinnat on näköjään mennyt nappiin kun näin hyvin olen saanut peitettyä sen ;). Muille työkavereille ja omille alaisille kertominen saa vielä odotuttaa.

Muutoin olo on ihan kohtuullinen ja suurempia vaivojakaan ei ole... mitä nyt vähän liitoskipuja ja perus juttuja.

ipna 19+5
 
Mä kävin tänään aamulla rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Munuaisallas oli laajentunu vähä toiselta puolelta ja pisti taysiin lähetteen. Mulla rd käynti sielä huhtikuun alussa nii veikkas ettei aiemmi pyydä vaa sillon tarkistaa tilanteen. Ei pitäs olla vaarallinen ku kaikki näytti hyvältä ja vettä oli hyvin jne.

Mites te radittelijat, tuleeks teille laskut niistä käynneistä? Mulla tuli tosta ekasta mut mun mielestä esikoisesta ei tullu mitään maksuja niistä käynneistä... taysissa käyn siis.

Ja prinssi olis tulossa meiä prinsessalle kaveriksi :)

HappyFeet 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pihlanen
Heips,

tervetuloa uusille ja onnea ultrakuulumisista kaikille =)

Liiitoskivut meinaa hiukan hankaloittaa tekemisiä, auts! Löytyy tosin myös ihan supistuksia ja kaikkia mahollisia alamahatuntemuksia, kuten repäsyjä, vihlontaa, jomotusta yms :xmas: Mutta en anna sen häiritä, hidastan pikkusen tahtia vaan.

Liikkeet tuntuu nyt jo oikein vahvasti mahan päältäkin, samoin ne näkyy päältäpäin :heart:

Äitiyspakkausta ei oteta tällä kertaa, vaikka kaikista kolmesta edellisestä on otettu. Ei tunnu tarpeelliselta nyt. Vaunut ja turvakaukalo olis hankintalistalla, samoin ku auto :D Millasia autoja teillä muilla joilla on 4 tai enemmän lapsia? Saa suositella ja kertoilla plussia ja miinuksia!

Tää raskaus on menny jotenki tosi nopeesti tähän asti, hyvä niin. Viikot vilisee :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

KeepGoing 22+0 POKS :heart:
 
Huomenta! Ja hohhoijjakkaa.. esikoinen on alkanut heräämään "aamulla" viideltä, eikä todella nukahda millään konstilla uudestaan... elikkä sitä sitten odotellessa, kun vauva valvottaa yöt ja tämä herää viideltä, kysymys kuuluukin, millonka mää sit nukun?? :stick:
 
Heips kaikille "pitkästä" aikaa =)

Hilirimpsu Sulla on ihailtavaa asenne yksinodottamisessa. Se kuinka puhut esikoisestasi kuulostaa tosi ihanalle. Varmasti saat hänen positiivisesta suhtautumisesta voimia itsellesi. Tavoitan kyllä fiilikset siitä, kuinka se toisen läsnäolo olisi tärkeää. Kuitenkin hyvä kun sinulla on läheisiä odotuksessa mukana, vaikka eivät isän roolia voikkaan korvata. Jaksamista kaikkeen =)

Ellistiinlle samat sanat. Voimia ja jaksamista <3

StaRR Mulla tuli niin hymy huulille sun hormonihyrskeistä :D. Sori, mutta on tää tila vaan niin ihmeellinen!

Äitiyspakkaus Ei oteta kun otin sen 2013 ja siitä tarvittavat kamat tallessa. Vaatteista en kauheasti tykännyt,vain haalarit käytössä ja jotkin puolipotkarit.

4D Eipä olla sinnekkään menossa, kamalan kallista ja kun ei haluta sukupuolta tietää niin ei toinna. Se näkyy kuitenki siellä :D

Radi Ei mua haittaa teidät jutustelut siitä. Niin läsnäoleva vaiva että hyvähän siitä on jakaa kokemuksia jos vaikka vinkkejä sais omaan tilanteeseensa.

Liitoskivuista Kyllä löytyy täälläkin ja joka päivä enemmän. Pistin tuossa nastat kesälenkkareihin mutta ei mun alapää kestä reipasta lenkkeilyä.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö/poikalupauksista <3

KYSiin synnyttämään menevät huom! Uusi synnäri toiminnassa toukokuun lopussa. KYSin kätilöltä viimeisintä tietoa. Ja välimatka pitäisi olla paaaaaljon lyhyempi vanhaan verrattuna =). Eli sinne päästään. Synnyttäneiden osasto on kuulemma sama vanha ja samalla paikallaan.

Ommoo nappoo Tosiaan tuossa alkuviikosta tuli kotona kehastua kui on helppoa ollu vaivojen suhteen. Virhe! Liitoskivut tosiaan mojovia. Myös rasituksessa supistelut alkaneet. Tahti hidasta. Väsyttääkin normi enemmän ja pyysin hb:n mittauksen mutta sehän oli noussut lokakuisesta 141stä 143een :O. Kilpparikokeet halus ottaa kans,mutta nekin erinomaiset.
Jalkoja mulla pistelee iltaisin paljon. Turvotusta on, mutta ei niin paljoa kuitenkaan. Jalat on mustana kun pintalaskimot pamahtanu aika pahasti. Suonikohjuja tullu myös lisää. Eli ei lyhyitä mekkoja tai shotrtseja ever enää :(
Liikkeet tuntuvat ja näkyvät jo mahan päälle ja säännöllisesti. Olen jo oppinut tunnistamaan vauvan rytmiä. Kuopus kun juttelee ja hilluu vieressä, vauva herää. Sama öisin jos itkee ja otetaan viereen, niin Timpsu alottaa hillumisen aina. Ihanaa se vain on. Dobleri on jäänyt nyt turhaksi.

Märkää ja liukasta viikonloppua! Olkaa varovaisia!

Nelli&Timpsu 20+5
 
kukkuu taas pitkästä aikaa!

Onnea kaikille ultra kuulumisista :) ja tsemppiä kaikille erillaisista vaivoista kärsineille!

Äitiyispakkauksen aijon ottaa.

Itselläni meni iskias niin pahaksi, että lääkäri määräsi viikon saikun. Kontrolli perjantaina.
Liitoskipujakin on, mutta ei mitään verrattavissa tohon selkään..

Liikkeitä olen tuntenut! Niin mahtavaaa :heart: Unen näin viime yönä että poika olisi tulossa, toivottavasti selvyys tulee siihen ensi viikolla :)

Voimia kaikille tasapuolisesti!

Tabasco 19+5

p.s sorry olen huono kirjoittamaan mitään. Siksi aina näin lyhyet päivitykset : / Lueskelen kyllä teidän päivityksiä ahkerasti!
 
Sitähän mun piti vielä kommentoida, että minä väitän omalla kohdallani myös erilaisten mahakipujen, juilintojen yms liittyvän kohdun kasvuun. Näin mulla jo kahdesti ollut ja aina maha eenemmän pöllähtänyt esiin sit =)

Kommentoimisesta Eihän täällä voi kaikkea kommentoida! Iha just sitä mikä ihteesä kosketta. Ei kukaan varmasti loukkaannu =)
 
Nopeat kuulumiset muuttoraivauksen keskeltä :)

Eilen ostin dopplerin käytettynä ja oli kyllä hyvä 10 euron sijoitus. Ei ehkä vielä, koska ääniä sai etsiä tosi kauan, mutta jos Muikku on yhtä rauhallinen tapaus loppuraskaudesta kuin tuo isosiskonsa, niin säästyy ehkä muutamalta liikehälytykseltä ja siten poliklinikkamaksulta ;)

Ja sit kun eilen kuultiin ne äänet, niin illalla sain kunnon mojovan potkun navan alle. Oikeen maha tuntui hytkyvän. Voi rakkaus :heart:
 
Anskutin Onnea doplerista! Mainitsin ite nt-ultrassa KYSin kätilölle että mulla on dopleri kotona. Sano että varauksella suhtautuuvat niihin koska loppuraskaudessa ei sais luottaa pelkkiin sydänäänien kuulemiseen vaa liikkeet tärkeitä tuntea ja tulla tarkistuttaa herkästi tilanne. Kertoi että eräs nainen oli kuunnellut ääniä ja syke kuulunut mutta liikkeet vaisuja. Ei ollu välittänyt liikkeiden vähyydestä. Siinä vaiheessa kun huoli nousi ja meni synnärille näytille, oli jo kiire. Napanuora oli kaulan ympärillä :(.

Tuli vaan mieleen toi juttu kun luin sun tekstiä. Kaikkee sitä voi sattua.. Mutta kiha sillä on kuunnella välillä vaikka liikkeet jo tuntuukin =).

Ja jaksuja muuttopuuhiin!
 

Yhteistyössä