Heinäkuun Hellemasut-15 *Joulukuussa*

Täältäkin huonoja uutisia. Eli vaikka 6+4 ultrassa kaikki oli mallikkaasti, niin 9+5 kohdusta löytyi viikkoja 9+0 vastaava sykkeetön sikiö. Ei muutamasta syystä yllättänyt yhtään, joten periaatteessa ihan hyvillä mielin. Heti huomenna kaavintaan ja jos kaikki menee hyvin, niin uutta yritystä kohti. Minulla siis kaksi toistaiseksi tervettä lasta eikä aikaisempia keskenmenoja takana. Oma ihana gyneni tulee kaavinnan tekemään ja tiedän olevani hyvissä käsissä. Minua helopottaa ajatus, että tämä on ihan normaalia ja sikiössä ei ollut kaikki kunnossa alun pitäenkään. Kunhan tästä selvitään, vedän tennarit tiukalle ja alan treenaamaan ihan kunnolla. Lisäksi pääsen sittenkin tänä talvena suksille, joten siitäkin asiasta iloitsen. Sushit söin jo. :D Hyvää ja onnekasta odotusta kaikille! Älkää stressatko siitä mitä ette voi kontrolloida.
 
Hei vaan kaikille ja pahoitteluni VeraS.

Juuri ja juuri tähän pinoon kait kuulun koska mahdollinen laskettuaika on 30.7. eli tänään tasan 6+0.
Meille tää raskaus tuli täytenä yllätyksenä mutta vahingoksi en oikein haluis sanoa vaikkaa sitä tää ilmeisesti on. Taustalla meillä on pitkä tie rankoissa lapsettomuushoidoissa jotka päätyi lopulta onnellisesti kahden ihanan pojan syntymään.
Itse olen alkaneesta raskaudesta lähes shokissa mutta onneks mies on onnensa kukkuloilla.
Ennen joulua pääsen jo kunnan tarjoamaan alkuraskauden ultraan joten siihen asti jännitetään että jatkuuko kaikki hyvin.

10022 rv 6+0
 
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille :( <3

Täällä pahoinvointi hallitsee elämää.. Välillä on parempia päiviä ja välillä tosi huonoja. Eilen lähdin naapurissa olevaan kauppaan ja silläkin reissulla tuli niin huono olo, että jäi osa ruuista ostamatta. Harmittaa tuon pojan puolesta, kun joutuu olee vain kotona :( Ja miehen puolesta, kun joutuu töiden lisäksi hoitaa poikaa, kotia ja mua. Noh, onneks tän ei pitäis ikuisuuksia kestää.

Millä viikoilla ootte saanut dopplerilla sydänäänet kuuluviin? Ei varmaan vielä uskalla kokeilla, ettei ala enempää stressaamaan..

Angelica & Mini-Musuli 7+5
 
VeraS:lle pahoittelut ja voimia!

Täällä neuvolassa käyty. Paino oli noussut jo 1,4kg :whistle: , hemoglobiini oli onneksi hyvä 141, saa nähdä kuinka se siitä lähtee laskemaan. Aikoja tuli varattua, vaikka kuinka paljon. Seerumiseulaan pitäis mennä 22.12, Nt-ultra olisi sitten 7.1, seuraava lääkäri/neuvola-aika tuli rv 15 ja rv 16 pitää mennä sokerirasitukseen, koska tosiaan esikoinen isokokoinen syntyessään. Muuten ei siellä mitään ihmeellistä tapahtunut niin kuin muistelinkin, mutta tunti siellä silti vierähti.
 
"Rose"
Oon palstaa lukenu ja jos jossai vaihees sais merkinkin rekisteröityä.

Onko kukaa ollut työhaku tilanteessa raskausaikana, tiedän ettei siitä tarvii kertoo ku 2 kk aikaisemmin, mutta työ olisi sellaista mihin työnantaja joutuis kouluttaa. Oon vielä opiskelija ja kyse on ns. loppuopintojen työpaikasta, ei liity harjoitteluu mitenkää. Niin missä vaiheessa kertoisitte, haastattelussa, vai sitte ku saa paikan?

Rose+ mörkö 9+2
 
Ultrasta palattu kyyneleet silmissä. Kohtu on kasvanut ja sikiökaiku näkyi,mutta ei sykettä!!:( Viikkoja pitäs olla melkoista laskettuna 8+1 ja ovulaatiostakin 7+1. En jotenki ite nää enää mitään toivoa,vaikka lääkäri kielsikin menettämästä toivoa. Josko sikiö oliskin pienempi,eikä syke vielä näkyny. Yhden hetken kyl näytti ku syke ois näkynyt. Pituutta pienellä oli 9,6mm,et vastas kyl noin viikkoja 7. 12.12. uudelleen ultraan. Saapa nähdä minkälainen joulu on tulossa!:( Voiskohan vielä olla toivoa? En kestäis enää yhtään menetystä!:(

SalVe
 
Voi mahoton miten on huonoja uutisia monella!
VeraS jaksamista ja onnea uuteen yritykseen.
SalVe Oivoi.. oisko mitään mahkuja myöhempään hedelmöitykseen? Ikävä tilanne :(. Olen pahoillani. Varmasti vaikea pitää toivoa vielä yllä mutta kaikki on mahdollista. Todella toivon parasta!

Itellä ei mitään uutta.. illan etomisia odotellessa. Maha kyllä alkaa pikkasen näkyä jo. Mammahousut käytössä niin on mukavampi itellä. Kattelin kuopuksen odotuksesta masukuvia.. älytön kessi oli. Ja niin pysty pallo edessä ja alhaalla ku vaa voi olla.. tyttö tuli vaikka mahasta poikaa veikattiin. Silti pojan odotuksesta isoin maha ollu..ei käyrät riittänyt :D. Vaikka tytöistäkin iso ollut. Ei oikein oloja kumpi ois tulossa. Poika käynyt kuitenkin mielessä useammin ku tyttö.. sen näkee ku syntyy jos sinne selvitään.

Aurinkoista päivää!

Nelli&Timpsu 9+3
 
Kauheasti huonoja uutisia nyt :( alko vähän itseänikin pelottamaan... En silti mene ultraan vaan koitan olla luottavaisin mielin. Ja tosiaan...me ei itse voida mitään asioille.

Täällä jättisuuri väsy. Koittanut täällä siivoilla ja laittaa joulua. Energiat ihan loppu.
 
Ovulaatiplussa ei tietty välttämättä ole hedelmöityspäivä,mut en tiedä. Plussa tuli kuitenkin siitä parin viikon päästä. Mut tosiaan hetken näytti kuin ois syke näkynyt. En tiedä miten tarkat laitteet niillä siel on. Keltarauhaskysta näkyi myös,mikä tietty on hyvä asia raskauden kannalta. Yritän jotenki pysyä viikon kasassa ja sit kuuntelee tuomio.
 
SalVe: Mulla broidi sanoi justiinsa että voi olla että noin varhain ei vielä sydänäänet kuulu ja siitä ei pidä hätääntyä. Oli justiinsa synnärillä lääkäriopintojen harjoittelussa ja mulle tähdensi varta vasten tota asiaa vaikka en kysynytkään.
Jos toinen on noin pienen pavun kokoinen niin se sydän on ihan hippipikkiriikkinen ja jos papu seikkailee jossain toisella laidalla niin ei se välttämättä kuulu. :) Tsemppiä! Kyllä se ultrassa selviää!
 
Terhitär: Voi ku se olis noin! Viikko vaan ei tuu olemaan helppo. Raastavaa tää epätietoisuus. Toivon vaan niin paljon, et kaikki kääntyis vielä hyvin. En tiedä pystynkö enää yrittää uudelleen,jos nytkin menee kesken. :(
 
Voimia kaikille teille, jotka olette saaneet huonoja uutisia, todella surullista luettavaa :hug:

SalVe, yhdyn edellisiin mielipiteisiin, että tuossa vaiheessa voi olla todella pienestä kiinni näkyykö syke vai ei. Lääkärin kokemus, laitteen laatu jne. Koita pysyä positiivisena vaikka ymmärrän että helppoa ei ole :heart:
 
Kiitos pinosta EX4

Menetyksen kohdanneille tsempit jatkoon! Itse olen kokenut 5 keskenmenoa, ensimmäinen oli kamalin, raskaus oli toivottu ja odotukset korkealla RV 10+0 menikin kesken. Muihin olen osannut suhtautua "helpommin" keskenmeno on asia jota ei yleensä pystytä ennustamaan ja asiaan ei voi itse caikuttaa.

Täällä on sama olo, vähän on heikottanut lisäksi välillä. Siihen tosin auttaa syöminen, verensokeri pääsee liian matalalle kun osa ruuista tekee niin pahaa.
Ollaan pidetty pikkuinen vielä omana tietonamme, kerrotaan sitte 2vko päästä okevan ultran jälkeen, aibaskin läheisille. Työporukasta ei vielä kukaan tiedä, hiukan jännittää kertoa. Pomo vaihtui juuri kesäkuussa, pelkään ehkä vähän reaktiotakin. Nuori mies, hiukan ylimielinen.. no ehkä se menee ihan hyvin kun on sen aika.

Riina 10+0!
 
Täällä ahdistunut olo, herätessäni huomasin, että raskausoireet ovat kadonneet :( täytyy lähteä käymään yksityisellä tarkistamassa tilanne, sain ajan varattua netistä...vahva tunne, että mennyt kesken, vaikka vuotoa ei olekaan :'(
 
Huomenta kaikille!

Voi kamala miten paljon huonoja uutisia :( pahoitteluni kaikille!

Ja sit osalle myös hyviä uutisia :) ja onnittelut niistä :)

EX4 kiitokset pinosta :)

Mä lueskelen joka päivä mutta en oo saanu aikaiseksi kirjoittaa.
Mulla on ultra 22 päivä ja nyt kun näitä huonoja uutisia satelee niin alkanut pelottaa että jos ultrassa ei okkaan kaikki hyvin niin miten joulun sitten jaksaa.

Meillä on nyt ollut tosin noi muksut kipeenä ja tulossa putkitusta yhdelle ja nielurisaleikkausta yhdelle ja yhden synttäreitä vietetään kahtena viikonloppuna peräkkäin että ei ehdi kauheesti ressata.siihen vielä jouluvalmistelut päälle.

Täällä olot vaihtelee ja ekan neuvolan jouduin siirtää ens viikolle. Vaikkakin mielestä toi eka neuvola on ihan turha kun ei sielä vielä tehdä mitään konkreettista. Enkä kyllä käsitä sitäkään että se on 1,5h aika,ne paperitkin täälä täytettiin netissä niin mitä me sen terkan kanssa muka tehdään 1,5h :D

Almond ja nuuti 9+2
 
Lämmin voimahalaus huonoja uutisia saaneille :hug: :'( Itselläkin vielä muistissa nuo tunnelmat aika tarkalleen vuoden takaa :ashamed:

SalVe toivotaan, että se syke sieltä löytyy! Mulla ekassa km-raskaudessa oli neuvolan huonoilla laitteilla ultra, alkion koko vastasi 6+4 eikä sykettä näkynyt, välillä ultraaja oli ehkä näkevinään. Syke kuitenkin tuolloin (vielä) oli, sillä muutaman päivän päästä yksityisellä paremmilla laitteilla syke näkyi selvästi. Oli vaan hidas ja alkio kooltaan pari viikkoa jäljessä ja keskenhän se meni. Mutta jos laite on ollut huono (tai ultraaja) niin uskoisin et hyvinkin voi vielä syke löytyä. Toi on kuitenkin hyvä merkki jos koko aika lailla vastaa ovista.

Täällä väsymys on ihan jotain järkyttävää. Mulla on aika kuormittava elämäntilanne, joten tää raskaus ja pimeys siihen päälle on kyllä vienyt voimat ihan totaalisesti. Mut enää pari viikkoa jaksettavana ja sit alkaa joululoma. Pahoinvointi on helpottanut, vielä on olemassa mut helpompaa on jo sen suhteen.

Mä varasin myös nt-ultran 22.12. Mitä olette mieltä, onko liian aikaisin, kun viikkoja on silloin 11+1? Noi siis oviksen ja ultran mukaiset viikot tuolloin, menkoista viikkoja olis vasta 10+4. Puhelimessa sanoivat kun varasin aikaa, että 11+0-12+6. Mun pitäis siis käydä menkoista laskettuna viimeistään 12+2 mutta kun tuossa on niin paljon pyhiä niin mahdollisia päiviä on aika vähän. Haluaisin käydä ennen joulua niin jos saadaan hyviö uutisia uskaltaisi mun porukoille jouluna kertoa. Nähdään niin harvoin, et olis kiva tosiaan silloin jouluna jo kertoa.

Kenelle viestiä fb-ryhmästä?? Haluaisin tulla mukaan, tänne on tullu tosi harvoin kirjoiteltua mut fb:ssä tulee enemmä pyörittyä.

Ai niin, doppler tuli ja pari kertaa oon kokeillu saada ääniä kuulumaan, mut vielä ei ole löytynyt. Muistin, et mulla on taaksepäin kallistunut kohtu (pari kertaa papereista bongannut tuollaisen termin), niin tuskin kannattaa odottaa ihan heti kuulevansakaan?

Onnen Keiju 8+1 (8+5)
 
Nt ultrasta.. täällö eivät ota ennen ku rv12 täynnä. Rv12-14 tehdään. Itelläni tasan 13+0. Ennen olen kyllä käynyt 11 viikon loppupuolella ja sit 12 viikolla.

Doplereista joku kyseli että millo kuullu ekan kerran äänet. En ole aiemmin näin aikasin omistanut sellaista ja aloin rv8 kuuntelee päivittäin ja 8+6 sain kuulumaan. Toissapäivänä oon viimeksi kuunnellu ja kuulu jo selvästi =)

Mukavaa vkl!

Nelli&Timpsu 9+4
 
Halauksia ja jaksamista huonoja uutisia saaneille! Sydäntä riipaisee, kun ajattelkin sitä surun määrää.

Täällä voidaan nyt todella pahoin. Ensimmäinen raskaus kun on kyseessä, olen aina olettanut että raskauspahoinvointi on oksentelua ja etovaa oloa. Mutta ainakin täällä olo on lähinnä sellaista huimaavaa, pyörryttävää ja kaiken keskittymisen vievää. Eli hajut ja jotkut harvat ruoka-aineet hieman etoo, mutta hirveintä on se tunne, että taju lähtee jos unohtaa syödä tunnin välein. Kylmä hikikin nousee välillä.

En tiedä miten pärjään töissä, tänään meinasi jo tulla itku. Työni vaatii paljon keskittymistä ja ihmisten kanssa työskentelemistä ja aamusta lähtien oli niin hirveä hulabaloo käynnissä, että teki vain mieli juosta vessaan makaamaan. Mutta en oikein tiedä mikä tilanteeseen auttaisi, esimiehelle en halua asiasta vielä sanoa ja jotenkin tuntuisi oudolta hakeutua työterveyshoitajalle tällaisen takia.

Doppler saapui meillekin ja ihan huvikseni päätin sitä jo kokeilla vaikka viikkoja on aivan liian vähän. En sieltä kyllä mielestäni mitään saanut kuulumaan, kokeillaan muutaman viikon päästä uudestaan.

Neuvolaa pitäisi vielä jaksaa odotella kaksi pitkää viikkoa, ajattelin soittaa ultraan aikaa ensi viikolla. Olisi mukavaa jos ensimmäinen ultra olisi ennen tammikuun puoliväliä, sitten voisi jo kertoa uutisia eteenpäin. Tällä hetkellä vain kälyni, paras ystäväni ja miehen muutamat kaverit tietävät tilanteesta. Vanhemmille ja sisaruksille kerrotaan jouluna, muille sitten vasta ultran jälkeen.

illusia83 & Möykky 6+3
 
Minäkin olen aktiivisesti ketjua lukenut, vaikka omassa kirjoituksessa on ollut taukoa.

Ensinnäkin voimia menetyksen kohdanneille! :hug:

Varhaisultraan tasan 2 viikkoa. Luin että jos syke löytyy viikolla 9, niin on enää 0,5 prosentin todennäköisyys keskenmenoon. Eli joulun aikoihin aiotaan sitten perheelle kertoa! :)

Pahoinvointi on alkanut. Huimausta ja pyörrytystä. Tänään ensimmäiset pöntön halaukset. Syöminen on muuttunut melko vähähiilihydraattisesta ja protskupitoisesta lähinnä hedelmiin, riisiin ja smootheihin :D

Aika kuluu niin hitaasti, mutta ihanaa, että tänään vihdoin viikot poksuu!

Mrs.k 6+0 ***POKS***
 
illusia83: Mä niiiiin olen samaa mieltä! Mullakin eka raskaus ja ihan ihme minkälaisen superaistin olenkaan hajuaistista saanut! Kaikki hajut tuntuu tosi vahvoina, mutta vain jotkut ällöttää: tupakansavu, valkosipuli varsinkin päivän vanha jostakusta huokumassa ja pissa. Olen koko ajan haistavinani koiran pissan ja meinasin laatata kun spurgu tuli vastaan kuselle käryten. Hyi! Valkosipulista tykkään kyllä muuten eikä se haju häiritse, paitsi nyt. Lisäksi en pysty käsittelemään raakaa lihaa tai edes katsomaan telkkarista raakaa lihaa. Citymarketin mainosko se on jossa on joku kylkirivi? Täytyy aina vaihtaa kanavaa.

Oletko kokeillut niitä pahoinvointirannekkeita? Seaband? Mä ostin sellaiset apteekista tiistaina ja olo on ollut parempi. Jos on tosi paha olo niin hae reippaasti saikkua. Eihän toi paha olo ikuisesti kestä, mutta invalidisoi ja stressaa sua turhaan sen aikaa kun kestää.

Muutenkin pahoinvointi tulee ja menee velloen. Eilen ja toissapäivänä oli hyvä olo, mutta tänään on taas ihan järkkyä ja oksensin aamulla ensimmäistä kertaa.

Jos ekassa neuvolassa 15.12 ei kuunnella sydänääniä niin mä marssin yksityiselle ultraan. En kestä odottaa joulun jälkeiseen aikaan tietoa onko siellä ketään.

Tänään laitoin ensimmäistä kertaa äitiysfarkut jalkaan, kun ei edes kaverilta aikoinaan saadut liian isot farkut sopineet päälle. En kestä mitään painon tunnetta vatsalla! Nää on kyllä mukavat päällä. :)

Terhitär 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Jaksamisia surun kohdanneille. ?

Täällä on myös vietelty hetki hiljaisoloa epävarmoissa fiiliksissä. Kävin (malttamattomana?) varhaisultrassa viime viikolla jolloin omien laskujeni mukaan olisi ollut viikot 6-4. Tuolloin ei näkynyt muuta kuin raskaus- ja ruskuaispussi, ei häivettäkään alkiosta. Sain uuden ajan ultraan kuitenkin viikon päähän. Tää viikko oli henkisesti kyllä ihan alamäkeä, sillä tiistaina alkoi kaiken lisäksi tuhruvuoto ja menkkamaiset tuntemukset ja vuotoa tuli vielä eilen aamulla. Tänään siis menin ultraan jo pyyhkeen kehään heittäneenä ja itkuni itkeneenä. Itku tirahti kyllä uudelleen valtoimenaan kun ihana lääkärisetä omien sanojensa mukaan "halusi näyttää minulle ihmeen". Sen pienen pienen sykkivän sydämen! Olo on kyllä yhä täysin epäuskoinen. Kontrolliultran sain taas kahden viikon päähän verenvuodon takia.
Aivan ei sikiö vastannut ultrassa viikkojaan, mutta kovin monen päivän heitosta ei kuitenkaan ollut kyse, turhalta stressiltä olisin siis luultavimmin välttynyt, kun olisin lykännyt eka ultraa.

Olin jo kuluvan viikon ennättänyt pettymyksen ohella kiukutella miehelle "turhan takia" painon nousemista ja ympärivuorokautista pahoinvointia. Nyt taas fiilis on se, että kestäisin mitä vaan, jos pieni sydän vain jaksaisi lyödä!

Raskausoireet siis täälläkin voimakkaana ja tuo aiemminkin puhuttu hajuherkkyys on uskomatonta! Ruuasta maistuu lämmin kotiruoka ja erityisesti liha, makea ja kahvi ei uppoa enää. Ensimmäisessä raskaudessa ruokavalio muuttui ihan samaan suuntaan -"äijäruokaan".

Terhitär: Meillä näyttäisi olevan samana päivänä eka neuvola. Minulle neuvolantäti sanoi jo aikaa varatessa, että haluaa antaa sen niin myöhäiseksi, että sydänääniä olisi mahdollista kuunnella.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Littlelion 7+3 (?)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Terhitär
Heippa!

Mulla tekee mieli vaan hyvää pihviä (kunnon medium naudan sisäfile), salaattia, meetmurstia ja harvoin joku pasta maistuu. Lihan himo on valtava Mun suuri rakkaus, suklaa, vaan oksettaa :D. On ihan poikafiilis, joskin en tiiä kumpaan ruokahimot viittaa ?

Mulla oli rv 7 ar-ultra ja rv12+1 on niskapoimu. Pitkä on odottavan aika, ei voi muuta sanoa.

Nannanas rv 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: hentokuiskaus
Täällä käyty ultrassa ja miten ihanaa olikaan nähdä syke ruudulta ja lopulta kuullakin se. Syke oli kuulemma vahva 126krt/min. Kaikki on hyvin, kun sykkeet on yli 100. Vastasi viikkoja, mutta toki noin minimaalisen mittaaminen on haastavaa. Oireiden osittaiseen katoamiseen (rinnat ei juurikaan enää kipeät ja turvotus vähäisempää) lääkäri vain sanoi, että keho saattaa uudelleen synnyttäjällä tottua hormoneihin nopeammin. Etovaa, täyden tuntuista oloa edelleen on. Se mistä halusin ehdottomasti varmistua oli kohdunulkoisen raskauden mahdollisuus, koska oikealla puolella tuntunut kovaa useita minuutteja kestäviä kipuja useiden päivien ajan...no selvisipä niidenkin syy...oikeaa munasarjaa ei edes löytynyt ultralla ja lääkäri sanoi, että kohtu "makaa" sen päällä tällä hetkellä, voi kuulemma ajan kanssa taas matkustaa pois sieltä, kun kohtu kasvaa. Sairaslomaa olisin saanut viikon, mutta en voi oikein nyt sitä ottaa, koska työtilanne riippuu siitä, että saan salattua tämän asian vielä toistaiseksi, kunnes olen kirjoittanut alle paperin, joka takaa töiden jatkumisen muutamia kuukausia eteenpäin, kuten minulle on suullisesti luvattu.
 
  • Tykkää
Reactions: An79

Yhteistyössä