Heinäkuun Hellemasut-15 *Joulukuussa*

EX4
Moikka

Voimia kaikille tarvitseville!

Täällä mennään polskutellaan samanlailla, olo on hieman parantanut. Etovaa oloa tulee vain voimakkaista ruoanhajuista enään.
Annuu mikä tilanne sulla? Onko pahoinvointi yhtään helpottanut?

Itsella nippailee ylämahasta välillä, mutta eivät satu ja on harmittomia. Samaa on ollut edellistenkin muksujen raskauksissa. Jotenkin tuntuu, että alkaa olemaan energiaa enemmäm taas, kun pari viikkoa oli väsyneempi.
Kerrottiin miehen vanhemmille eilen, miehen äiti juhli 65 vuotias - päivää, oli alkumaljat (shamppanjaa), juusto-lajitelma, graavilohirullia ja ties mitä... Siinä sitte kerrottiin tilanne. Kuten arvasinkin kommentit; Teillähän on jo niin monta" Mutta miehen äiti oli ilonen, kun jää helmikuussa eläkkeelle niin voi keskittyä uuteen tulokkaaseen :) Muut lapset onkin syntynyt kun isovanhemmat on työ-ikäsiä.
Maha ei vielä näy onneksi :D Mutta uskon jos vanhat merkit pitää paikkansa alkaa 12+ jälkee näkymään.

Viikonalkuja kaikille
EX4 10+5
 
Täällä alkaa pahoinvointi hellittää, ei kai passaa olla huolissaan kun esikoisestakin oli jo ohi tässä vaiheessa. Väsymys on ihan jäätävää ja olo on tukala ummetuksen ja turvotuksen vuoksi. Onneks nyt pystyy taas paremmin alkaa katsoa mitä syö kun ei pahoinvointi niin rajoita. Ja siis hyvä vaan, että on oireita!

Tätä masua ei kyllä enää kauaa salailla, varmaan sukulaiset on jo arvanneet ja töissäkin välillä tulee mahaan katseita. No siinäpähän arvailevat. Np-ultran siirsin joulun jälkeen ja nyt arvon, että käytäiskö vielä yksityisellä mielenrauhaultrassa ennen joulua. Ne rahat kun on tässä raskaudessa vielä käyttämättä kun ar-ultraan päästiin julkiselle :D Jouluviikolla 11+ ja haluaisin kotona silloin jo kertoa. Eikä kyllä tällä turvotuksella pysy salassakaan! Ehkä jos dopplerilla saan äänet kuulumaan aiemmin niin ei tarvis ultraan mennä. Kahden km:n jälkeen on pelko kyllä taas läsnä, vaikka merkit onkin tällä kertaa paaljon paremmat. Liityn tuonne fb-ryhmäänkin sitten kun on taas saatu jotain varmistusta että on kaikki hyvin.

Onnen Keiju ja pikkutyyppi 9+1 (8+4)
 
Mulla on vajaa kaksi viikkoa siihen nt-ultraan, ja tuntuu ettei nää päivät kulu millään. Tulis jo! Mehän ei oo vielä sukulaisille kerrottu mitään, ja kukaan ei kyllä aavistelekaan mitään. Luulen että kukaan ei ees usko meidän tekevän neljättä. Mun vanhemmat oli jo kolmannesta, että "miten te jaksatte". Kolmas meni oikeasti paljon helpommalla kuin toinen, ja tästä neljännestä (jos se meille vaan suodaan) aion niin nauttia. Muut lapset on jo isompia, keskenään leikkivät pihalla, niin nyt on ainakin aikaa imettää rauhassa ja päikkäritkin uskaltanee nukkua, kun mulla ainakin vauva-aikana uni on niin kevyttä, että herään jo siihen kun luulen koiran kävelevän..

Lapsilta tiedusteltiin oisko kiva, jos meille tulis vielä vauva. Isommat vastasivat yhteen ääneen "joo ois, mutta yksi vaan" :D teki mieli sanoa, että joo ei siellä kaksosia kuulemma ole.

Nannanas rv 10+2
 
Huomenta

Kertomisesta. Minähän jännitin omalle äitille kertomista kun jo viides. . Mutta onneksi suotta. Kerrottiin lasten avustuksella vkl. Kahvivedet sillä meni keittimestä ohi ku just oli kaatamassa mutta muute oli iloinen eikä moralisoinut yhtään :D. Mun isä ei tiedä. Miehen vanhemmat tietää ja kaksi kaveria. Ajateltiin että kerrotaan jos/kun joku kehtaa kysyä. Äiti sano arvaavansa jotain koska olen kuulemma nii tanakassa kunnossa. . Eli tuo maha pöllötti löysän paidankin alta.

Mulle ei mahdu pihahousut enää. . Mitähän sitä laittaa ulos päälle?!

Nelli & Timpsu 10+1
 
Huomenta kaikki!

Tänään olisi eka neuvola jotenkin ei yhtään jaksaisi mut mentävä on.

Mua jännittää anopille ja lasten varavaarille kertominen. Siksi että tiedän anopin reaktion että ei varmaan oo positiivinen ja sit varavaarin mielipiteitä arvostan niin pelkään et ei oo ilonen niin sit tuntuu itestä pahalta.
Mulla tietää kaks kaveria jotka tajunnut tästä mahasta että tiedä vaikka muutkin olis jo arvailleet :D
Tytöt ei tiedä vielä mutta isoin 5v ihmettelee miksi äitillä on noin ihana pömppis :D
Oon miettinyt että kuvaus videon kun kertoo noille :D

Almond ja Nuuti 10+0
 
Pahoinvointi on siirtynyt iltaan ja rasvaisiin ruokiin, elän salaatilla, kekseillä ja jugurtilla sekä kaakaolla.. jännittää, istun ja odotan vuoroa valintakokeisiin 8)
Menossa öö rv 8+4 ehkä? Mun vatsa on nyt yhtä suuri kuin kakkosta odottaessa viikolla 20..
 
Meillä kanssa kotidoppler ja tänään kokeilin toisen kerran ja löysin kuin löysinkin pikkuisen hevosenlaukan!! :heart: Esikoisesta kuultiin kotidopplerilla vasta joskus viikolla 12+, voi olla tietysti, että nyt osasi etsiä paremmin. Mä suurkulutin tota doppleria kyllä viime raskaudessa, koska vaikka liikkeetkin jo tuntui, niin tyttö oli niiiin rauhallinen masuvauva, että useamman kerran kyllä sydän kurkussa etsin sykkeitä kun oli ollut taas hiljaisempaa..

Viime viikolla olin neuvolassa, käydään samalla tädillä esikoisen kanssa niin oli jo tuttu, en tosin hänen kanssaan ole aina ihan samalla aaltopituudella, enkä koe juurikaan neuvoja neuvolasta saaneeni. Mutta oli ihan hyvä kuulla uuden paikkakunnan erilaisista käytännöistä jne., esim. viimeksi oltiin nt-ultrassa jo viikolla 11+2 muistaakseni, mutta terkka sanoi, että täällä ei noin aikaisin vielä ultrata. Harmin paikka, koska siinä on sitten joulu ja joulun jälkeen viikon ulkomaanreissu, eli menee sitten taas vähän myöhäiseen... no, katsotaan nyt, minkä ajan sieltä lähettävät.

Yllättäen tässä raskaudessa on nyt sitten ollut tuota etovaa oloa, paljonkin, erityisesti iltaisin. :( Ja korostuu vielä, kun tuolla tytöllä on unirytmi nyt jotenkin ihan sekaisin eikä tahdo millään nukahtaa enää neljän jälkeen, saattaa valvoa parikin tuntia ja sit torkahtaa puoleksi tunniksi, jolloin äiti ei tietty enää unta saa, eli vähän sit päivällä väsyttäs välillä! :D

Pihlanen 9+2
 
Moikka taas pitkästä aikaa!

Ei ole kyllä yhtään jaksanut kirjoitella tai kauheasti lukea, kun se pahentaa pahoinvointia entisestään. Olo on täällä edelleen aika kamala 247 ja tuntuu vielä vaan pahenevan.

Mulla oli kuitenkin viime viikolla jo se kontrolliultra, kun ekassa näkyi ne kaksi alkiota, missä toiselle ei saatu sykettä, mutta kontrollissa lääkäri sitten veikkasi, että se toinen oli vaan ruskuaispussi, koska yksi siellä vaan pötkötteli eikä mitään muuta näkynyt nyt. Hyvä niin ja itselleni oli paras lopputulos :) Viikkoja saatiin mittojen mukaan 6 pv vähemmän, mutta aika varmasti ei niin paljoa ole, ehkä muutama päivä korkeintaan, koska tein ekan positiivisen testin jo 3+ viikolla, niin ei ole kauheasti liukumavaraa. Se kuitenkin tarkentuu sitten np-ultrassa.

Tänään kävin labrassa, missä otettiin ne normaalit raskauslabrat, pissanäyte ja sitten vielä seulontaa varten.
Ens tiistaina mulla on sitten np-ultra ja vielä 4D:nä :)

HappyFeet mä voisin myös tulla facen puolelle, jos laitat yv:tä? :)

Pompelo ja Sykkyrä 10+6
 
Viimeksi muokattu:
Pompelo, laita viestiä Zeni:lle facebook ryhmästä :)

Vuoto onneks mulla vähentyny eikä tänään kauheesti oo tullu. Kävin seulanäytteissä ja samalla otettii kilpirauhastutkimuksia nii aika monta pulloo se täytteli labrassa :D

Huomenna sit vielä gynelle ja toivon et se ultrais samalla. Työterveyden piikkiin tuon käynnin sain nii en tiiä yhtää. Mut luulis et se on niille vaa plussaa ku saa maksun kuiteki firmalta/vakuutusyhtiöltä :)

Mä otin äske parin tunnin päikkärit ja näin unta et mun käly oli lahjottamassa pois kaikkia vauvajuttuja mut mä en voinu ottaa niitä ku sit ois pitäny kertoo sille :D Jouluna sit saa lähipiiri ja vähä enemmänki tietää jos vaa siinä nt-ultrassa on kaikki hyvin :)
 
Heips

Itsenäisyyspäivänä oltiin minun vanhempien luona, no kaikki se ruuan haju sai voimaan todella pahoin. Aivan hirvittävä oli, kaikki ne kalat, lihat ym. No juoksin ensimmäiseksi vessaan oksentamaan.
Kerrottiin ultra kuvan kanssa minun vanhemmille, kun ihmettelivät minua.
Äiti otti iloisesti asian, onnessaan ensimmäisestä lapsenlapsesta :) Iskä oli hiljanen mutta oli otettu että hänestä tulee Ukki :)

Olo sunnuntaina olo taas paheni, päätä särki ja oksetti. Koko päivän aikana olin taas oksentanut 7krt. Maanantai aamulla ajattelin että kyllä sitä nyt töihin voi mennä. No olin autolla lähdössä niin pysähdyin ensimmäiselle bussipysäkille oksentamaan. Työpaikalla sitten sama juttu vessaan vaan oksentamaan. No eihän siitä työnteosta tullyt mitää, kun roskakori oli vieressä ja oksennus lensi. Pyrin cain välttämään sairaslomaa kaikin keinoin mutta nyt lähdin päivystyksen kautta kotiin.
Kotona jatkui sama meno, ei vaan kerta kaikkiaan tullu elämästä yhtään mitään. Soittelin yöllä jälleen päivystykseen miehen ohjeen mukaan. Ja tänään aamuyöllä jälleen tiputukseen ja kärrättiin osastolle. Tänään on taas lentäny oksennus ja hirveä migreeni. Ainut keino on nyt vaan maata paikoillaan liikkumatta kaarimalja vieressä.
Ehkä tämä tästä jossain vaiheessa.

Viikonalkuja kaikille!

Annu 10+6
 
HappyFeet joo hyvä minä :D Mulla ehti mennä ajatus sekaisin viestejä lukiessa, että sulle piti ottaa yhteyttä, kun sä just viimeks kyselit siitä myös :D No uusi yritys, kirjoittelen Zenille.

Annu tosi kurja tilanne sulla, voimia kovasti!
 
Poks 8+0
Tervehdys uusille :)

Täällä ei ole vielä kerrottu pahemmin raskaudesta. Pari kaveria tietää, mutta muut saavat olla pimennossa vielä. Kyllähän tuo masu aika turpea on, joten ei peittellä pitkään. Täällä tuppukylässä juorut kulkevat niin nopsaa joten mitä pidempään pysyy salassa, niin saan olla uteliailta rauhassa.

Mammafarkut pistin eilen jalkaan. Ei puhettakaan et tavisfarkut enään menis ja pelkissä lökäreissä en jaksa kulkea.

Mä vannoin et dobler on turha ja tähän raskauteen en sitä hommaa. Noh...tänään se tuli postissa ku oli se sit saatava mielenrauhan takia. Ääniä ei tietenkään vielä kuulunut, kun testasin.

Muoks...oli livahtanu et 7+0 vaikka oikeasti on 8+0 :)
 
Viimeksi muokattu:
Me ollaan kerrottu raskaudesta jo aika monelle. Töissä kerron vasta sitten myöhemmin kun on rakenneultrassa käyty. Onko muilla jo oloja sukupuolesta? Mulle on nyt tullut tyttöolo aika vahvasti. Silmissä vilkkuu vaaleanpunaista ja netistä kattelin jo pikkuisia mekkoja :) En erityisemmin toivo tyttöä, vaan poikakin olisi tervetullut :D

Huomenna on 9 viikkoa täynnä ja odotan, että doppleri saapuisi silloin. Kuuluukohan sydänäänet näin pian? Toivottavasti niin pääsisi tästä epävarmuudesta.

Mulla on nyt eilen ja tänään ollut tosi heikko ja huono olo. Ruoka ei meinaa maistua ja vähän oksettaa. Luin netistä että 9-10 viikoilla pahoinvointi on pahimmillaan. Outoa kun mulla ei oireita ole juuri ollutkaan :D Kaikki raikas maistuisi, hedelmät ja vihannekset. Rasvainen ruoka on :X
Vuoto on loppunut ja toivottavasti ei enää alakaan...

Saratin ja toukka 8+6
 
Iltaa! :)

Täällä kuvottavissa tunnelmissa ollaan ja himoitaan mehujäätä (jota onneksi mies toi äsken taas kaupasta)

Me ei olla kerrottu vielä kovinkaan monelle. Mun siskolle ja sen miehelle ja tietysti parille kaverille jotka tästä raskaustumisyrityksestä oli tietoinen :D Sitte uskalletaan kertoa ku on se NT-ultra toivottavasti onnistuneesti takana.
Vaan mää kovasti epäilen että kärähän aikasemmin ainakin töissä. Mulla on meinannu jo usiampaan otteeseen meinannu oksennus siellä lentää ja veet silmissä yökkien tehny töitä..
Jännityksellä odotan mitä tuo 7v ainokainen tuumaa asiasta :) Aikasemmin pikkasen utelin mitä tuumais jos meille tulis vauva, sanois vaa että kunhan se ois poika :D :D

Tässä on nyt ollu kaks vapaa päivää ja huomenna takas töihin. Millonkahan tää järkky väsymys helpottaa..

Milla ja papu 6+5 ?
 
Moikka!

Kuulostaa tosi kamalilta teidän joidenkin pahoinvoinnit kyllä! Tsemppiä!

Tänään kävin sielä omasta mielestäni "turhalla" neuvolakäynnillä ja yllätyin kyllä positiivisesti,kuunneltiin sydänäänet ja villi jumpsutus kuului oikein selkeästi <3 kilppariarvojen tarkistusmittaus loppuviikosta ja sit 30.12 neuvolalääkäri niihin liittyen. Vähän jo varoitteli että loppuraskaudesta tiheällä seurannalla koska kahden edellisen synnytyksen ja edellisen raskauden takia riski ennenaikasuuteen on.

almond ja nuuti 10+0
 
Jeiiiiiiii, sydänäänet löydetty dopplerilla :heart::heart::heart:

Tässä kun on kahden km:n jälkeen koittanut pitää pään kylmänä, niin tuntuu ihan uskomattomalta, että kyllä siellä nyt oikeasti joku kasvaa ja kehittyy, vitsi :heart: Yllättävän ylhäältä löytyi äänet. Mulla kun menee sektioarpi karvoituksen rajasta napaan niin melkein puolivälistä arpea löytyi pikkutyyppi :heart: Dopplerin viikkonäyttö ei tunnistanut pikkutyypin ääniä, voisko johtua siitä kun kuului tosi vaimeana vielä?

Kiitollinen Onnen Keiju ja pikkutyyppi 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: illusia83
Pitäisköhän itsekin ostaa doppleri. Pelottaa vaan, että miten sekaisin menen jos en joku kerta löydä niitä ääniä, vaikka kaikki olisikin ok.

Täytynee kattoa tota dopplerjuttua perjantain ultran jälkeen. Vielä kaksi yötä! Ahdistaa kyllä kovasti, täällä kun on ollut juttua siitä äidin vaistosta ym. Mua on jo pidempään pelottanut, että keskeytynyt km tai tuulimuna kyseessä, enkä oikein sisäistä sitä että oisin raskaana oikeesti. En tiedä onko tää vaistoa vai pelkoa, toivon että jälkimmäistä ja mun perjantai tulisi olemaan täynnä onnea ja iloa.

Mä oon onneksi säästynyt oksentelulta. Mut vatsan kanssa on nyt jotekin tosi vaikeeta! Kiertää mahassa ja ihan hullut ilmavaivat :D aamuisin vatsa ihan löysällä mut silti vessassa saa istua ihan älyttömän kauan. Niin kauan ok, kun saan kotona nämä asiat hoidettua, eikä töissä tarvitse varata vessaa ikuisuuksiksi :D

11+0 poks :)
 
Huomenta

Annuu aivan kamala sulla tuo olo. Jaksamista todella! Toivottavasti vain alun riesa ja loput kolmannekset menee loistavassa voinnissa!

Onnea ultrakuulumisista sekä sydänäänien kuulemisesta =). On se vaan niin ihanaa! Mulla toi dopleri on.. kuuntelen muutaman kerran viikkoon. Se olo vaan tulee joskus että nyt ne on kuultava ja heti. Löytynyt kyllä helposti samasta paikkaa. Ja ekan kerran kuulin 8+6 kotona ja neuvola oli 9+1 ja sielläkin kuunneltiin.. ku moni miettii millo kuulus. Mut kait siihen vaikuttaa kohdun asento, maharasvan määrä yms että millo ne kuuluu kelläkin.

Mulla on pahoinvointi keskittynyt iltaan. Päivällisen jälkeen se alkaa ja illasta jo nii kauhee että viime aikoina alkanu vaa v*tuttaa ku ei sit jaksa miehen kanssa valvoo ku lapset käy nukkuu. Mutta, eiköhän tää pariin viikkoon helpota.

Sukupuolesta. Mulla on kyllä poika olo. . Varmaan siksi että poikkeaa nii paljon kuopuksen odotuksesta nää alun olot ainakin. Ja kun ei tee mieli mitään makeaa.. edes suklaata :O

Nelli&Timpsu 10+2
 
Pitkään aikaan ei oo tullu kirjoitettua mitenkään. Jotenkin vaan ei jaksa kirjoitella kun ei ole oikeen mitään asiaa. :/ Lueskelemassa käyn päivittäin kyllä. Facebookin ryhmää myös lueskelen ahkerasti mutta en ole vielä juurikaan mitään sinne kirjoittanut.

Pari päivää oli olot sellasia että pahoinvointi alkoi vasta joskus 15-16 aikaan, tänään taas jo aamulla. Vituttaa töiden takia tää olo. Ei saa hommia tehtyä ja palaverit joutuu jättää kesken tai kokonaan menemättä. :/

Ja tänään sit unohdin eväät, ni nyt saa mennä sit tonne ruokalaan. Ei kyllä niin hirveesti kiinnostais, täytyy varmaan lähtee käymään lähimmässä pikku kaupassa ruokkiksella.

Nt-ultra ois sillon 29.12., ootan sitä kyllä jo tosi paljon. Mietin että toisaalta hyvä että on joulun jälkeen ja toisaalta mietin että ois kiva ollu olla joulua ennen.

Kerrottu ollaan nyt mun äidille, isälle, ja pikkusiskolle. Ja tietysti työpaikan terveysasemalla jo tietävät. Ja myös oma esimies, ollut niin paljon poissaoloja kaikesta.

Lilian&Pähkinä 9+6
 
Huomenta!
Tammikuinen onnea tuplista :)
Kysymys fb ryhmästä,näkyykö noi ryhmät aina myös mun fb kavereille tai saako jostai asetuksista tms että ei näy?
Haluaisin liittyä ryhmään mutta en halua et näkyy mun fb kavereille.

Oloja: pahoinvointi pysyy hyvin loitolla kun syön aina ennenkun ehtii tulla edes nälkä :)

Mulla on sellanen olo et voisi olla poika kun olot on aivan erit kun noista tytöistä. Mutta tyttöjä on kolme niin aika epätodennäköistä että poika tulisi.

Almond & nuuti 10+1
 
Mä olin viikonlopun ja alkuviikon aivan järkyssä flunssassa. Vuosiin ei ole ollut sellaista että yskisi hernekeiton kappaleita, niin tuntui vielä kamalammalta. Mulla on yleensä tosi hyvä vastustuskyky, mutta ilmeisesti sillä on niin paljon hommia tota pikkutyyppiä ihmetellessä että flunssapöpöt pääsee läpi. Hirmuinen limaisuus ei ollut kiva yhdistelmä pahoinvoinnin kanssa. Tänäänkin aamulla suoritin aamujumpan, eli tuoremehua alas ja ylös. :D Loppuis flunssa niin voitais mennä kertomaan miehen porukoillekin, kun haluan kertoa kasvotusten. Mutta hauraiden isovanhempien lähellekään ei parane mennä flunssaisena.

Aamupahoinvointia ei kyllä ole, lähinnä ympärivuorokautista, aaltoina tulevaa ällötystä. Jännää on myös nälän kanssa, kun ruokahalu on ihan veks niin nälkä iskee kuin metrinen halko että ruokaa on saatava ja mielellään olis jo. Ja sitten kun mikään ei maistu, niin pitää selata mielessään kaikki ruoka-aineet läpi ja katsoa mikä ällöttäisi vähiten. Sitten ruokamäärät on tosi pienet. Eilen halusin kymmeneltä illalla paistettuja nakkeja ja appelsiinia. Mies paistoi mulle kolme nakkia, joista söin kaksi ja appelsiinin. Kuitenkin koko ajan on olo tukala kuin olis vetäissyt perhepitsan tai jouluaterian. En kyllä yhtään pistäisi pahakseni jos paino putoaisi!

Äitiysvaatteita on mentävä ostamaan. Yhdet housut ostin pari viikkoa sitten ja ajattelin että en tule tarvitsemaan niitä kuin keväällä ja nyt ne on jo ainoat housut jotka menee päälle. Mulla on jo ikävä mun omia farkkuja! :( Kaikki rintaliivit on käyneet liian pieniksi. Niitä on käytävä ostamassa myös lisää. Höh. Mistähän löydän niin järkyttävän suuria.

Terhitär 8+1
 
Äidinvaistosta. Ei sitä vielä oo. Olen edelleen ihan kuutamolla koko raskauden kanssa, eikä tunnu yhtään todelliselta. Ehkä sitten huomisen ultran jälkeen jos kaikki on ok. Välillä ihmettelen itsekin omaa tyyneyttäni. Mutta ehkä se johtuu siitä, etten oikein vielä usko, että meilläkin on mahdollisuus se vauva joskus kotiin saakka saada. Ei kyllä pelota lainkaan onko kaikki hyvin vai ei. Ehkä vuosien hoitojen aikana tottui siihen, että välillä uutiset ovat hyviä ja välillä huonoja. …tai sitten joku zen-tyyppinen rauha on laskeutunut raskauden myötä =) otappa sitten selvää.
Huominen ultra ei vielä jännitä, mutta eiköhän aamulla ala jo syke nousemaan ja vastaanotolla olen paniikin partaalla. Jos lunta sataa niin mies ei pääse mukaan kun on töissä, joten senkin puolesta vähän sekavat fiilikset. Äiti tarjoutui vapaaehtoiseksi kädestä pitelijäksi jos mies ei pääse. Kiva, ei tarvitse sitten yksin mennä.
Olen ilmeisen onnekas, että alkuraskaus on ollut helppo ja pahoinvoinnilta olen säästynyt. Tsemppiä teille kaikille, jotka oksentelun ja öklöttävän olon kanssa elätte.
Sukupuolesta – ei tunnu kummaltakaan. Kiinalainen kalenteri lupailee tyttölasta ja eilen selailin nimikirjaa niin poikien nimet ei hotsittanu yhtään vaan tyttölöitä tuli selailtua. Että onko se sitten vaistoa vai ei.
Huomisen jälkeen, jos kaikki on ok, niin voisin kanssa tulla mukaan fb-porukkaan. Mutta jatkan silti myös täällä.
Tulen huomenna kertomaan ultran kuulumiset, huh.
 

Yhteistyössä