Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

Huomenta. Eilen oltiin elokuvissa miehen kanssa ja siellä alkoi poltteleen ja supistelee. .. tuntui kuin alapää olis liekeissä. Oli vaikee olla leffassa:eek: no yöllä alkoi taas kovat alavatsa ja selkä kivut. .. niitä ollut jo viikon jokaisena päivänä. Banadolia otin ja sillä nyt meni ohi. Kai tuolla alakerrassa jotain on pakko tapahtua:D huomenna on aika tyksiin. Tsekataa sokerit ultrataan ja muuta. .. Jännittää. Kerron lisää huomenna. Jänniä aikoja eletään. Tsemppiä muillekin!
 
Sain nukahdettua, heräsin kyllä yölläkin paristi supistukseen, mutta enin niiden terä katosi. Mua särkee selkää nytkin ja vatsa kovettuu muttei juurikaan satu, mä siis en ole vielä noussut sängystä. Pelottaa että taas se alkaa.. Kun siis väitän omaavani aika korkean kipukynnyksen kun kerran menin 8cm kohdalla synnärille ja ennen sitä olin kotona useamman tunnin :)

Esikoinen tuli eilen kotiin kun oli kaverilla pari yötä yökylässä, annoin lapsille luvan syödä tuossa olohuoneessa aamupalaa ja katsoa leffan heti aamulla.
 
Salla Onko helpottanut?

Kaalimaankakara Mites sulla?

Mulla tuo alaselkä melko tulessa ja välillä tuntuu että supistaa sinne selkään. Supisteli ja teki alamahalle kans painetta kun käytii kävellen kaupassa lasten kaa. Nukuin kuitenkin tunnin että ei härki unia nuo vielä. Pöh! Keli aivan kamala ja aika käy pitkäksi kökkiä kotona, joutas synnyttämään kyllä. Eipä auta taas itku markkinoilla.

Tuossapa toivottavasti viimeinen masukuva! Tänään siis 37+1

 
nelHM IHANA MASU KUVA!! mulla kans alaselkää vihloo ja alapää tuntuu olevan liekeissä... painetta ja kovaa kuukautismaista kipua. Lepäili hetki sitten mutta ei siitä tuu mitään kun havahduin paniikissa pelkotiloihin et jos vauva kuoleekin kohtuun. Ihan hirveitä ahdistuskohtauksia välillä. :( Huomenna on tyksissä aika... katsotaan mitä sanovat. Pelkotilat ei auta se ettei oo mitään tekemistä kotona vaan ja aikaa miettiä 24/7 kaikkea... huoh.
 
Kaalimaankakara Kiitos :). Mutta kurjia nuo sinun pelot. Onneksi pääset huomenna näkemään vauvan. Kerro vain kaikki ajatukset siellä.
Täällä vauva vähän hiljainen koko päivän :(. En ole vielä huolestunut mutta kaipa sitä pitäis vähän asettua aloilleen kuulostelee. Ja sama täällä, ei ole kuin aikaa. Keli niin hanurista että ei ulospäin kehtaa.. Sit vaa neljän seinän sisällä kökkii ja odottaa josko vois jotain jo tapahtua. Tyhmää ja epätoivoista. Päänsärky muuten ihan kamalaa..Mistä lie sekin tuli kun kuitenkin nukkunut hyvin ja ulkonakin tänään ollut. Blaah tätä loppuaikaa!
 
Juu ei varmaan ehtisi pelkäämään ja miettimään mitään jos olisi tekemistä. Aina pitää pelätä kaikkea.. ja jos jotain sattuisi niin minkä sillekään voisi...eli tiedän kaiken pelon olevan turhaa mutta ei vaan saa päästään sitä pois. Mulla vauva liikkuu paljon ja on aktiivinen joten pelko sinällään turha... Uskon että sullakin kaikki hyvin. Toiset vauvat ovat vain rauhallisempaa. . ❤ tää loppuodotus on raskasta kun tietää ettei paljoa oo jäljellä mutta aika matelee ja Odottavan aika on pitkä. Mä koitan kääntää aivot Off tilaan ja katsoa jonkun leffan. Rauhaisaa iltaa.
 
Kaalimaankakara, voi miten inhottavia pelkoja. Toivottavasti vauvan näkeminen huomenna helpottaa oloasi!

Itse näin pitkästä aikaa viime yönä tosi todentuntuista unta siitä, että minulle tuli keskenmeno. Alkuraskaudesta niitä unia oli aika useinkin. Varmaan siksi, että ennen tätä raskautta kävin läpi tuulimunaraskauden, jota jouduttiin lopettelemaan kahden kaavinnan avulla, joista toiseen mentiin ensiapuaseman kautta dramaattisen verenvuodon takia. Se oli kaiken kaikkiaan pitkään kestävä ja raskas kokemus. Onneksi tämä nyt meneillään oleva ja kovin toivottu raskaus alkoi tosi pian siihen perään, mutta eihän tuollainen kokemus pyyhkiydy hetkessä pois mielestä, vaikka kuinka niin toivoisi. Hassua, että juuri tänään sitten verkkohesarissa olikin hyvä kirjoitus keskenmenoista ja kuinka niistä ei puhuta: http://www.hs.fi/elama/a1305963260268. No en ole itsekään puhunut jostain syystä kuin lähimmille ystäville ja perheelle, jotenkin sen vaan haluaisi unohtaa ja mennä eteenpäin.

Joka tapauksessa olen tämän aamun ollut kovasti kuulolla vauvan ihanalle myllerrykselle tuolla masussa :love: ja kovasti myös odotan perjantaita jolloin pääsen lääkäriin kuuntelemaan vauvan sydänääniä. Ja toivoisin, että siellä myös katsottaisiin miten päin siellä tätä nykyä ollaan (oma veikkaus on että pää alaspäin, mutta voi olla kyllä poikittainkin).
 
Kommentoimpas nyt vain äkkiseltään ennen koiran lenkkiä noita pelkotiloja.

Mä en oikein pystynyt luottamaan tähän raskauteen ekan kolmanneksen aikana kun ei ollut mitään oireita. Toisella kolmanneksellahan jouduin sinne sairaalaan ja silloin iski pelot kunnolla, keskenmeno, kohtukuolema, siteettömyys lapseen. Nyt oon pari kuukautta saanut pikkulapsipsykiatrian poliklinikkatyöntekijän kanssa jutella kerran viikossa peloistani ja kaikesta mikä liittyy vauvaan. Esille on tullut asioita joita en edes olisi kuvitellut vaikuttavan tilanteeseen. Jos pelkopoliklinikka ei tunnu oikealta suunnalta niin kannattaa kysäistä onko teidän suunnalla mahdollisuutta päästä tällaiseen. Tää vaatii kyllä lääkärin lähetteen mutta on sen arvoista!
 
Onko muilla ollu joissakin raskauksissa tai nyt tässä iha lopussa sellaista että rinnat alkaa oireilee ennen synnytystä? Minulla ei ole ollut mitään kipuja tai herumisia koko raskauden aikana. Nyt on muutaman päivän ajan nännit varsinkin todella kipeet ja rintoja vihloo ja jomottaa. Tokihan sitä toivoo että kertoisi lähenevästä synnytyksestä. En muista aiemmista yhtään mite menny.
Oon ollu iha todella väsynyt tänään. Kahdet reilun tunnin päiväunet ottanut ja väsyttää silti paljon. Kyllä tällä unenmäärällä jaksaskin synnyttää. Ei vaa juurikaan supistele. Ihan satunnaisesti mutta sillo kipeesti. Nuo alaselän poltot jatkuu ja mahalla kans sellsnen erilainen paine/tunne. Mutta ei mitään dramaattista. Että eiku vaan nukkumaan ja neuvolaan het aamusta.

Hyvää yötä :)
 
Yhtenä kappaleena :) satunnaisia supistuksia joista pari on pistänyt kiroamaan, alaselkään polttelee liki koko aika. muttakun kaikki liike saa supistuksia aikaan, mä en tiedä onko tää vaan tavallista selkäkipua vai supistuksia jotka tuntuu selässä. Ehkäpä tyyppi nyt laskeutuisi vaan ja painaisi tuonne, oltaisiin askeleen lähempänä maalia.. maha vaan muljahtelee kun vauva on heilunut tänään aika kovaa.
 
Nelli: mulla ei ole rinnat enteilleet synnytystä, mutta mulla maitoa valunut jostain rv 24 asti ja silloin aina sellainen tunne, että rintoja kihelmöi ja pistelee...mutta mistäs sen tietää, jos se vaikka sulla tarkottais jotain.

Täällä alkanut olemaan itsellä vähän känkkäränkkä päiviä nyt parin päivän ajan....jalkoja särkenyt tosissaan ja sitten tuo vauveli majailee niin ylhäällä, että kokoajan tuntuu siltä, että henkeä ahdistaa...tää oma ärsyyntyminen ärsyttää, koska olen koko raskauden pystynyt olemaan niin hyvillä mielin. No ehkä se tästä, jos vaan tuo mahamöyriäinen laskeutuis...ensi viikolla olisi se painoarvioultrakin :rolleyes:
 
Kävin eilen vyöhyketerapiassa. On käynnistävää ja aloittaa rv 36. Käsittelee vain vyöhyketerapia pisteet, ei akupisteitä. Ei mitään tuntemuksia tullut :unsure:
Yönkin nukuin aika hyvin. Alaselkä on kipeä mutta ei suppareita.
Huomenaamulla käynnistykseen (n)
Jännittää ihan hirveästi!!!!
Tuntuu että alan panikoida! Sairaalakassi pakattuna ja kaikki valmiina paitsi mun mieli :eek:

Piiper75 ja poika 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: ipna
Oi Piiper75 sinulla kohta jo vauva sylissä. Tsemppiä ja rauhallista mieltä. Kyllä kaikki varmasti hyvin menee :)

Itsellä huomenna 37 viikoa täynnä eikä juuri oloja mihinkään suuntaan. Supistuksia jonkin verran päivän mittaan ja illalla, mutta ei tällähetkellä kipeitä juurikaan. No onhan tässä aikaa alkaa tapahtua vaikka kuinka. No sairaalakassi pakkailtu ja vauvalle sänky valmiina. Rintapumppu ja jonkinlainen lakki pienelle kotiutumisreissulle pitäisi kaupasta hakea. Synnytyssairaalan numero pitäisi varmaan myös jo kohtapuolin puhelimeen tallettaa, muistaakseni jossain esitteessä se minulla on ja netistähän tuo löytynee myös. Aika huolettomin mielin nyt:unsure:
 
Moikka

Piiper Jos ei itselleen lähe ennen huomista niin jospa kuitenkin vyöhyketerapia kypsyttänyt paikkoja ja on otollista käynnistää ja lähtee siis hyvin käyntiin. Toivottavasti. Sulla kuitenkin kohta vauva taatusti sylissä! (semisti kade) :)

Toivottavasti Sullekin täysiaikaisuutta siis pukkaa. Meitä alkaa tupsahelemaan nyt :)

(.) neuvolassa kaikki ok. Maha todella alhaalla, että mahtus melkeen toinen tossa ylhäällä kasvamaan :D. Sf 36cm, pissa puhdas ja verenpaine hyvä. Ens keskiviikkona on taas ä.poli käynti vauvan koon vuoksi. Varas vielä ajan neuvolaan rv39+ että on vaikka vauvan kaa sit valmiina aika, jos olen jo synnyttänyt (no todellakin olen!).
Mulla on tänään ollut jotenkin oudon tukala olo. En osaa sen kummemmin avata tunnetta, mutta tukalaa oloa, alaselän polttoja, kohdunsuulla hyvin kipeetä vihlontana, väsymystä/tuskasuutta, päänsärkyä.. Raskas olo.. Mutta ei selkeää supistelua. Käyn nukkumaan kunhan saan pienen päiväunille.

Mukavaa päivää kaikille!

Nelli&Timpsu 37+2
 
Moikka moi! Tänään olin siellä tyksiss,kun oli sovittu aika sinne. Kauheet supistukset ja kivut oli jo aamuyöstä asti.. viikko sitten kun olin siellä niin oli kohdunkaulaa 3cm ja paikat kiinni, niin nyt oli kohdunkaula lyhentynyt kokonaan. :) Ajattelinkin et ihme ellei näistä viikon kestävistä kivuista mitään tapahdu... Vauvan painoarvio on nyt 3,5 kg ja mulle määrättiin synnytyskäynnistys maanantaina 22.6.2015 klo 9 jee !!! Sanoi että jollei vauva ala itse syntymään sitä ennen niin sitten tullaan sairaalaan maanantaina. Mun esikoinen täyttää 9v 21.6 ja tää vauva syntyy sitten i hope so 22.6

Hyviä uutisia siis sain. Mulla ollut rinnat ja nännit todella kipeet nyt paripäivää, kun joku tuossa kyseli onko muilla sellaista. Kaipa se maidontuloon ym viittaa. Kohta on kaikilla vauvat jo kainalossa. Ihanaa. :)
 
Piiper, onnea matkaan! Varmasti jännittää!

Nelli, musta jotenkin tuntuu että noi sun olot ennakoi juurikin lähtöä. Enhän pysty sitä mihinkään faktaan perustamaan mulla on vain sellainen olo persauksis että sulla on lähtölaskenta käynnis.

Itellä meinaa lantio nyt prakata, eilen en pystynyt rentouttamaan sitä kivuttomaksi mutta pitää yrittää tänään uudestaan. Aamulla oli neuvola ja kaikki arvot näytti hyvältä. Sf-mitta 30cm, keskikäyrällä mennään edelleen. Mitan perusteella arvioitu paino reilu 2kg.
Ihmettelin kyllä kun ite olin sitä mieltä että seuraava tavoite rv36-37 ja täti tuumas että hän on jokaisesta päivästä tyytyväinen. Ehkä nyt ylireagoin mutta jäin miettimään että mitä tuollakin nyt tarkoitettiin... kun ei ole mitään oireita mitkä ennakois yhtään mitään! Äh, tyyppi tulee sitten kun on valmis ja siltä itseltä niin tuntuu.

Hyvää päivän jatkoa kaikille!!
 
Kaalimaankakara kiva kuulla että sun mieli rauhottu ja sait hyviä uutisia. Millä perusteella ne käynnistää? KYSissä eivät ala ennen rv39 jos ei ole terveyttä uhkaavaa syytä äidin tai vauvan voinnin vuoksi. Mulle sano että jos ei synny itselleen ni sit ottavat rv39 käynnistyneen. Nyt en muista oliko sulla radi tmv miksi kynnistäävät.. Sori. Mutta, ajatella. Sinä saat takuuvarmasti vauvan alkuviikosta!!!!!! Ja hyvin on paikat kypsyny että noilla oloilla voi lähtee itselleenkin :). Ja boobseista. Mulla siis ei missään raskaudessa ole herunut mitään ennen vauvaa, mutta en muista että olis tällai kipeytyneey lopussa. Todella kipeetä tiesit!

Astrea Toivottavasti olet oikeassa. Itsellänikin on olo että ei ehkä kauaa enää, mutta en viitsi enempää kelata sitä ku tippa kuitenkin korkealta ja tää menee sinne käynnistykseen.
Mutta mitähän lie tarkoittanut neuvolassa kommentillaan? Eikös sulla ole nyt viime ajat menny ihan hyvin?
 
Kaalimaankakara kiva kuulla että sun mieli rauhottu ja sait hyviä uutisia. Millä perusteella ne käynnistää? KYSissä eivät ala ennen rv39 jos ei ole terveyttä uhkaavaa syytä äidin tai vauvan voinnin vuoksi. Mulle sano että jos ei synny itselleen ni sit ottavat rv39 käynnistyneen. Nyt en muista oliko sulla radi tmv miksi kynnistäävät.. Sori. Mutta, ajatella. Sinä saat takuuvarmasti vauvan alkuviikosta!!!!!! Ja hyvin on paikat kypsyny että noilla oloilla voi lähtee itselleenkin :). Ja boobseista. Mulla siis ei missään raskaudessa ole herunut mitään ennen vauvaa, mutta en muista että olis tällai kipeytyneey lopussa. Todella kipeetä tiesit!

Astrea Toivottavasti olet oikeassa. Itsellänikin on olo että ei ehkä kauaa enää, mutta en viitsi enempää kelata sitä ku tippa kuitenkin korkealta ja tää menee sinne käynnistykseen.
Mutta mitähän lie tarkoittanut neuvolassa kommentillaan? Eikös sulla ole nyt viime ajat menny ihan hyvin?

Mulla käynnistetään Radin takia tää, koska vauvan arvellaan painavan jo 4kg maanantaihin mennessä. Pelko isokokoisuudesta niin siksi käynnistävät. Mulla kun laskettuaika vasta 6.7 niin ei anneta sinne asti mennä. ja mun verenpaineet oli pilvissä ja turvotus on karsee. Siinä lienee syitä riittävästi :)
 
Kaalimaankakara No juu. On syytä käynnistää :)

Minun väsymys ei lopu vaikka nukkuisin 24/7. Ihan outoa, en ole tällainen vöhkäle oikeesti! Ja on tosi outo olo mahalla.. Raskas ja jomottava . Missä supparit? Toosa ku neulatyyny. Onneksi mies tulee tunnin päästä, käyn takaisin nukkumaan :D
 
Täällähän alkaa olla jännä paikat jo monella..kivaa Itellä oli tänään neuvola, pää liikkui vielä tuolla alhaalla, eli ei kiinnityynyt. Mites..Onko turha odotella vielä mitään tapahtuvaksi jos noin on? Eilen ja tänään ollu painon tunne iso tuolla alapäässä ja paikat kipeenä. Edelleen tulee vetisempää limaa sen limatulpan? jälkeen. Supistuksia tulee muttei edelleenkään mitään kivuliaita tai säännöllisiä. Katotaan nyt sitte kuinka kauan tässä vielä ootellaan. Maanantaille laitettiin uusi aika neuvolaan.
Esikoinen syntyi rv 38+5 ja mulla nyt rv 38+4 ☺

Marie82 rv 38+4
 
Kohta saadaan lisää vauva uutisia... tsemppiä käynnistykseen piiper ja kaalimaankakara!!!!!

Nellille tsemppiä että synnytys lähtisi itsekseen pian käyntiin, ei noissa sun oloissa ole ollut pikään aikaan hurraamista.

Mariellakin jännää alkaa olemaan :)

(.) Huomenna on äitiyspoli, sen jälkeen on paljon viisaampi mitä tulevina viikkoina tapahtuu. Vauva on edelleen väärinpäin joten varmaan tulee aika käännytykseen. Kiva nähdä mikä on myös painoarvio kun tuo ruokavaliohoitoinen radi. Päätäkin on taas vaihteeksi särkenyt... muutoin tässä porskutellaan eteenpäin samaan malliin. Eilen oli enemmän harkkasuppareita ja hankalampi olo, tänään taas ihan ok kaiken kaikkiaan.

Pitäisi varmaan kaivaa loputkin kamat esiin. Jotenkin sitä on vain tuudittautunut ajatuksella että tässä on vielä aikaa vaikka kuinka (ja todennäköisesti onkin :) )
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
Kiitos tsemppiä. Niitä tarvitaan! Pelottaa ja jännittää... mulla esikoinen joka syntyi v 2006 sektiolla.. joten synnytyksestä mulla ei oo kokemusta... ei siitä kivusta ponnistuksista yms... huih!! :rolleyes:Nytteki supistaa jatkuvasti... yö menee persiilleen varmaan taas kipujen takia. Pian on onneksi maanantai ja saadaan vauva. Juhannusta vietetään kotona ja grillataan. .. katsotaan alkaako synnytys ja jääkö pihvit paistamatta . .. :D
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM
Kyllä minuakin jännittää miten nyt menee. Vaikka neljä synnytystystä takana niin ikinä voi tietää miten seuraava menee.Ei kyllä pelota. Lohduttaudun sillä että palkinto on paras ja sitä hetkeä kun vauvan näkee eka kerran, ei voita mikään asia tässä maailmassa !

Mulla jatkuu tää tukaluus. Tämä on nyt ihan uutta. En osaa selittää edes. Mahan paineen lisäksi nivusissa alkoi tässä alkuillasta jonottamaan myös. Supistuksia tulee harvakseltaan mutta ne sattuu. Ja tämä väsymys ei lopu. On sellainen olo, että tuurillaan tässä vielä homma etenee. Ei voi tietää ,mutta vähän sellanen olo on. On vaan niin outoa.  Mutta parempi varautua taas vaan uuteen päivään masun kanssa :)
 
Kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan huomiselle (y)
Toivottavasti eivät passita minua enää kotiin jonkun syyn takia...

Isäntä joutu juniorin kanssa vielä lähtemään päivystykseen kun alkoi valittaa korviaan :unsure: Huoah! Ei nämä asiat nyt oikein putkeen mene.

Liikelaskentaa joudun varmistelemaan kun ei taho liikkua. Lääkäri kyllä sanoi viimeksi jo että kun insuliinimäärät on isot niin tahtoo vauvasta tulla hidas liikkeinen (n) silti pelkään että kuolee tuonne ennenkuin ulos saadaan. :eek:
Oma olo oireeton, ei supistuksia ei mitään tuntemuksia eikä mitään valuvaa
 
Oon tänään leiponut ja siivonnut alakaapit keittiöstä, tehnyt juhannuksen ruokalistan ja hakenut 3 kassia ruokaa prismasta.
Nivusia ja päätä särkee, selkää välillä. Ei supista kuin harvakseltaan paristi tunnissa.

Jänniä paikkoja, kerran ma syntynee seuraava heinäkuinen :)
 

Yhteistyössä