Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

EX4
Hetki sitten kotiuduttu Varsinais-Suomesta Paimiosta, Jukolan viestistä.
Pitkään ajattelin että en lähde enää mukaan mutta niin päätin että no lähdetään nyt sitte lomalla.
Mies juoksi Jukolassa 16 kertaa, itse olen yhteensä 7 kertaa juossut elämäni aikana kunhan vaan pääsen tästä mahasta eroon niin palava halu tuli taas suunnistaa.

Automatka kesti lähes 8 tuntia ja kyllä saatii pysähdelläkkin. Nivuset ja selkä alkoi kipuilla aina välillä matkan aikana. Perillä oltiin perjantaina 00.00 aikoihin ja yövyttiin hotellissa Turussa ja lauantaina nautittiin hotelli aamiainen kahdestaan joka on hyvin harvinaista että saadaan kaikki lapset hoitoon :) Käytiin siinä vähä kiertämässä Turkua ja Paimioon mentiin iltapäivällä. Supistuksia riitti pitkin päivää runsaasti ja särkyjä. "Unohtuivat" kun näki niin paljon tuttuja. Mies juoksi hyvin taas.

Jammailen Viisi synnytystä läpi käyneenä voin sanoa ettei kannata juuri etukäteen suunnitella synnytystä tai asettaa tavotteita. Kivuliasta touhua se on mutta kaikki on aina eteenpäin!

Tänään sitte supistellut todella paljon ja ovat olleet suhteellisen kivuliaita ehkä pian tulossa ;) Kävely on tosiaan ankkamaista ja hidaata mutta toivottavasti alta 3 viikkoa enää!

Hyvää alkavaa viikkoa!

EX4 ja Eppu 37+4
 
Täällä tosiaan nyt neljättä päivää tullu limatulppaa. No nyt illalla alkanut sitte juilimaan alaselkää ja vatsaa ja tunne on sellanen, että voipi olla että kohta lähetään...saa nähä. Muistan esikoisesta sen, että edellis iltana alko sellanen menkkamainen jomotus alavatsalla ja seuraavana päivänä alkoiki sitte tulla ihan säänöllisiä supistuksia.

Marie82 rv38+1
 
No onpas jännää nyt täällä . Pian varmasti saadaan taas uusi vauva :)

Minulla on taas kuaheet paineentunteet tuolla. Tämä on jo tuskaa. Samalla kohdunsuulle viiltää kipeästi ja supistukset tuntuu siellä ja alaselän puolella. Nämä jatkunut jostain puol seiskasta vaihdellen. Maha on toiminut ja pissattaa mutta ei tule ku tippa koska paine ja vihlonta niin kovaa. Ja koko päivän olen nukkunut tai maannut vaan. Jotenki ei vielä toiveet nouse, mutta kait nää jotain tekee kun niin sattuukin.
 
Huoh... juu kaipa tää olo jossainvaiheessa helpottaa kun vauva syntyy. Tuskaa tosiaan liikkuminen nukkuminen... oli myös kiva kun isä soitti ja kiitteli eilisistä synttäreistä jne... joo syy ei ollut se vaan se että hän sanoi niin että Kylläpä sä oot ison kokoinen ja liha:(va!! Mitä on tullut painoa... Sanoin ettei todellakaan kuulu sulle! Hän on aina ollu tollanen.. puuttuu toisten painoon yms. Tuli tosi pahamieli ja itkenyt oon kotona... aina pitää loukata.... huokaus. Onneks ei tartte usein sitäkään katsella saati kuunnella... Pölö mikä pölö:cry:
 
Monella on jännät paikat... ihanaa lisää vauvoja kohta.

Kaalimaankakara jopas sulla on isä :( ... mä kyllä antaisin samalla mitalla takaisin.

Tänään just puhuttiin miehen kanssa ettei yhtään osaa ajatella että tässä on kohta taas vauva tuon kahden muun lisäksi... kääks! Nooh on vielä aikaa sopeutua ajatukseen, pitäisi vissiin kaivella ne loputkin vauvan tavarat esiin...
 
Huomenta

Kaalimaankakara Pölö isä tosiaan :(

Kasassa.. Ne olot siitä antoivat periksi ja nukuin. Tänään vyöhyketerapia ja toivon, että kokemus olisi yhtä hyvä kuin aiemminkin ollut. Toissayönä näin muuten synnytysunen. Vauva syntyi tasan rv37+0 :). En kyllä nähnyt kumpi tuli.

Nelli&Timpsu POKS täysiaikaisuudesta jippii 37+0 :)
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
Huomenta. Täällä kans poksahtelee rv 37+0 eli tervetuloa vauva vaan. Viimeyönä supisteli ja alavatsa poltti. .. meni kyl ohi. Heräsin aikasin kun mulla oli niin järkyttävä nälkä. :geek: En välitä mitä isä sanoo... vaikka itku tulikin. Aina se tollanen on ollut... ei pitäis yllättää enää... mut muutenkin herkillä ja itsekin tiedän et vaaka näyttää numeroita mistä en pidä... sit viel joku sanoo siitä... Pääasia että vauva syntyisi terveenä jne. ;) Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM
Mä odottelen täällä salissa sitä rautatippaa, jännittää kyllä. Ainakin tuolle kätilölle ja muutamalle muullekin ihan uusi asia mitä eivät ole ennen tehneet.
Nukahdan jos tarvii maata; kaksi yötä valvonut suppareiden vuoksi ja viimeyönä kipeän ja kuumeisen lapsen kanssa.

Nelli hyvä että olot helpotti-ja toivon että vyöhyketerapia auttaisi halutulla tavalla ;)
Mä oon etsinyt kaupasta vadelmanlehtiteetä, muttei löydy kaupoista eikä ekolosta. Ja netistä tilaten se tee on tyyliin alle 4e mutta postikulut 5e.. plääh.
 
StaRR Kiva että pääsitte kotiin.
Kaalimaankakara On sulla tylppä isä, omanikin joskus huomauttelee äitille ja se jo itestä tuntuu pahalle.
nelHM Olen kans käynyt vyöhyketerapiassa nyt kaksi kertaa ja huomenna menen kolmannen. Jotain on sentään viimeviikosta tapahtunut että vauva on laskeutunut kun painaa. Terapeutti neuvoi ne pisteet mitkä olen ottanut joka päivä. Ennen kuulemma niillä pisteillä ja cytotekillä vuorotellen käynnistettiin sairaalassa synnytys. Koen vyöhyketerapian hyvänä. Olen molempia lapsia käyttänyt vauvana myös refluksin hoitoon. Ja tulevaa käytän myös jos on tarvetta.

(.) Oma olo on hyvin jännittynyt ja odottava. Torstaina on käynnistys. Aamupaastot ovat kuin itsestään tasaantuneet sekä muutenkin päivän sokerit. Ei ole tässä raskaudessa närästänyt joten luutavasti pojalla ei ole ollenkaan hiuksia päässä, eikös vanha kansa niin sanonut?:)
Viikonloppuna kävin yhden illan istumassa paljussa mutta se ei tuonut tuntemuksia supistuksista. Nukuin seuraavan yön vaan todella hyvin. Lonkkia on alkanut polttelemaan öisin niin siitäkin tietää että vauva on tullut alemmas. Jospa se torstaihin mennessä olisi tulollaan ettei tarvi koko juhannusta olla sairaalassa käynnistyksessä.
Lastenhoito aiheuttaa päänvaivaa mutta oletan että järjestyy. Eihän kukaan nyt lastenvahdiksi halua juhannuksena :rolleyes:

Turvakaukaloa olen pohtinut. Mulle selvis että niissä on valmistusvuosi pohjassa ja suositus on että viiden vuoden vanhaa ei enää käytettäisi :confused: No, meidän kaukalo on valmistettu 07 joten jo vanha mutta säilytetty lämpimässä aina. Ymmärrän sen että muovi haurastuu pakkasessa mutta eikai se nyt haurastu lämpimässä? Luulen että käytän samaa kaukaloa. Isäntä ei ole kyllä pyynnöistä huolimatta kokeillu kaukaloa vielä autoon, taitaa sillä tulla kiire (n)

Keinutuolin haen varastosta. Se on jotenkin mulle semmoinen vauvan sylissä pito paikka :ROFLMAO: olen kaavoihin kangistunut....

Vaatetta saa tosiaan olla vauvalla päällä jos tämmöisellä kylmällä säällä tuodaan kotiin. Ajattelin nalle haalarin varulta pestä (56cm) mukaan laitokselle. Sairaalakassin sisältöä isännälle eilen illalla esittelin: suklaata, suklaata ja suklaata :p En tiedä säilyykö ne siellä kun sellaisen kätkön paljastin mutta olen tän vaikean radin takia jättänyt sokerin pois kokonaan raskausajaksi ja kerännyt kassiin uutuuksia joita haluaisin maistaa kun tämä on ohi. En kylläkään ole varma maistanko mutta rauhoittaa kummasti kun tietää että on mahdollisuus sitten maistaa :whistle:

Piiper ja poika 36+6
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Hui kun te olette vauhti päällä täällä ja viikot tuntuvat poksuvan kaikilla täysaikaisuuden puolelle! Kuulosti siltä että puolella porukasta on vauva kainalos hyvissä ajoin ennen kuun vaihdetta! :) Taidan huudella tyhjälle palstalle heinäkuussa kun olen ainut jäljellä oleva.

En muista kuka sanoi isästään. Todella ikävää tuollainen! Mun isä ei ole mitenkään kommentoinut mun raskautta koko aikana. No silloin onnitteli kun kerroin vauvan olevan tulossa mutta muuten ei mitään kasvokkain. Puhelimessa sen tuntuu olevan helpompi puhua mutta silloinkin vain jos mä aloitan.

Meillä oli haipakka vkonloppu ettei oikein ehtinyt edes käydä lukemassa täällä. Perjantaina nukuttiin tyttöjen kanssa reissuväsymystä pois ja noustiinkin vasta puolen päivän jälkeen. Lauantaina me oltiin miehen kanssa häissä, joissa tuli tanssittua niin että kävely alkoi olla vaikeaa. Oon luullut että mun masu on jo iso mutta pieni tuo oli siellä muihin raskaana oleviin verrattuna! Sellaisiinkin joiden LA on vasta syyskuussa! :eek: Sunnuntai menikin PowerParkissa. Illalla oli pakko maata lattialla kun lantio oli kipeä vaikken juuri mihinkään laitteeseen saanut mennä! Mutta helpotti kivutkin siellä lattialla.

Astrea&unto ööö 33+2 eli yli viikkoon ei oo enää tarvinnut Treelle lähteä!
 
Piiper Mulla kans vaan hyviä kokemuksia vyöhyketerapiasta. olen käynyt siis ite siinä synnytyksen käynnistämis hoidossa ja viimeksi paikat oli niin kypsät että se terapeutti pisti päänsä pantiksi että tulee neljään päivään ja oikeassa oli. Tää asentaa ne akunastat mulle että voi kotona painella. Antaa myös homeopaattisia lääkkeitä siellä ja sitten illaksi kotiin otettavaksi. Ja jos ei lähde käyntiin ni viimeksi ois sit pitänyt ottaa jotkut pillerit sillo neljäntenä päivänä mut ei tarvinnut. Nyt ihan jännittää miten käy koska olot on sen laatuiset että ei tässä jokatapauksessa kauaa voi mennä. Paineentunne on sietämätön ja vihlonnat oikein mojovat alapäässä. Hyvä. sit oon koliikkihoidossa käyttänyt vauvoja ja toiminut myös aina. Että on mullakin kokemuksen kautta jonkinlainen luotto että jotain tehoa vois olla. Parisen tuntia vielä :)
 
Nelli Joo, sairaalat on kyllä vihonviimisiä paikkoja missä minäkään viihdyn mut vauvan kannalta oli välttämätöntä viettää siellä niin monta pitkää yötä. Tuntui kyllä kun ois ollu vankilassa kun ei minnekään päässyt yms. Nuo alapään olot on kyllä karmeita. Toivottavasti ei sullakaan enää kauaa mene, ja hei, tänään oot täysikainen! (y) Mä olin siinä tosiaan onnekas etten suppareita juurikaan tuntenut ennen hoohetkeä mut sairaalassa avautusmivaihe olikin sit niin tuskaa et luulin kuolevani :LOL:

EX4 mulla myös ankkakävely vielä tuoreessa muistissa, harrastin sitä vielä vähän synnytyksenkin jälkeen. Kyllä se siitä.

Marie82 Kuulostaa että sulla olis lähtö lähellä ellei tullut jo sairaalaan lähtö? Tsemppiä!

kaalimaankakara no onpas tökeröä ja ilkeetä kommenttia omalta isältä :eek: Älä välitä vaikka vaikeeta se onkin kun on hormonit ja kaikkea ja muutenkin. Jotkut vaan ei ajattele ehkä mitä puhuu tai sitten jos ajattelee niin sit ei oo kaikki kohdillaan.. mut pääasia et sun ei tarvitse tommosta sietää. Yritähän keskittyä omaan ja vauvan hyvinvointiin ja unohda tuommoiset ihmiset ainakin vähäksi aikaa.. Kuten itsekin sanoit, pääasia et vauva syntyy terveenä ja mitä sitten jos on kiloja tullut? Ne lähtee kyllä aikanaan eikä siitä kannata ottaa mitään stressiä. Ei itsensä eikä muiden takia. Sullakin taitaa olla synnärikeikka lähellä jo :sneaky:

ipna Tsemppiä sinne tulevaan äitipolikäyntiin. Varmasti mietityttää perätila ja synnytys mut siellä käynnin jälkeen sitä tuppaa olemaan astetta viisaampi :rolleyes: Aattele, kyllä se elämä muuttuu kun tulee uus perheenjäsen :)

Salla ootko siis sinä jo tositoimissa? (y)

piiper75 Jännittää varmasti käynnistys mutta toisaalta ihanaa et pääset jo synnyttää. Kovasti tsemppiä jos en myöhemmin muista tsemppailla kun nää päivät kuluu niin nopsaan nykyään ja on vauvan kanssa tekemistä. Mua ei kans närästelly ollenkaan raskausaikana ja pojalla on hiukset päässä joten.. :ROFLMAO:
Siitäs saa vanha kansa. Ja juu, vauvalla saa olla ihan kunnolla päällä kun ei tuolla kesä ole ilmojen puolesta. Kamalan kylmä ja kun nuo pikkuset ei lämmönsäätelyä osaa niin parempi olla enempi kuin vähempi. Arvaa, mullakin teki sairaasti mieli suklaata synnytyksen jälkeen ja mies kävikin hakemassa sairaalaan kaupasta levyn jota syötiin yhdessä. Mulla ainakin radi jäi tuonne laitokselle, ei ole enää insuliinipistoksia ja sairaalassa mitattiin mun sokereita ja kaikki normaaleja, sekä paastot että muutkin. Synnytyksen aikana mulla oli sokeritippa sekä insuliinitippa ja silloin sokerit koko ajan jotain 8-9.5 luokkaa mut ei ihme kun tuo sokeritippa.. Koko ajan mitattiin salissa sormenpäästä sokereita.

astrea ihanaa et sullakin jo noin hyvät viikot ja joka päivä menee eteenpäin ja vauva kasvaa. Kyllä se aika nopsaan menee ja kohta sullakin poksuilee täysaikaisuus :rolleyes: aika menee niin nopsaan. Kiva et oot jaksanu tanssahdella ja vielä parkissakin käydä. Musta ei olis ollu mihkään tommoseen enää noilla viikoilla mut parempihan se on et pystyy liikkumaan. Onneks kivut helpotti!

Meillä eka yö kotona takana. Vauva huutaa välillä mahaansa ja huomaa miten siellä sattuu mutta näin se vaan menee ja ei voi muuta kuin miehen kanssa vuorotellen kantaa ja lohdutella pientä. Kamalaahan se on katsoa kun vauvaan sattuu mutta itse pitää pysyä rauhallisena tietenkin ja olla lähellä, Syöminen menee hyvin vaikka välillä meinaa tulla pulautuksia yms. Vauva kakkaa koko ajan. Jokaisella ruokailulla ja siinä välissäkin välillä. Vaihdoin eilen vaippaa niin poika pieras just kun olin kaiken kakan pyyhkinyt pyllystä ja aloin laittaa uutta vaippaa. Tuli sit varren kanssa ja mulla oli oma paita ja maha täynnä keltasta maitokakkaa :ROFLMAO:
Nyt tosiaan tärkeintä et paino nousis hyvin. Meille tulee huomenna terveydenhoitajan eka kotikäynti ja sitä ennen aamulla käydään labrassa verikokeessa kun vauvalla otetaan bilikontrolli. Siitä vastauksesta soitan sit iltapäivällä huomenna synnärille, peukut pystyssä täällä ollaan et arvot olis ok. Jännittää ettei olekaan arvot hyvät ja joudutaan pian lastenosastolle mutta luotan siihen ettei ne ole noussut.
Alapäätä särkee istuminen ja oon syönyt buranaa nyt kotonakin. Hyvin oon silti toipumassa synnytyksestä ja kun kätilö eilen paineli kotiinlähtiessä kohdun niin sanoi kaiken olevan kunnossa. Katsoi myös vähän alapäähän ulkoisesti ja sanoi kaiken näyttävän miltä pitääkin, toki turvotusta on jonkin verran vielä siellä.
Mulla on alkanu herumaan maitoa hirveesti ja tissit on kovat. Vauvahan syö pelkkää korviketta ainoastaan koska mulla ei noussut maito sairaalassa ja nyt tosiaan tärkeintä on saada säännöllinen ravinto hänelle. Ja nyt yhtäkkiä maitoa nousee. Täytyy jutella huomenna terkan kanssa josko ottaisin sen maidontuotannon lopetuspillerin tms. rinnat alkaa olemaan niin kipeät etten tiedä mitä tehdä ja toppi koko ajan märkä ja maitotahroja täynnä.
Meille olis törmäämässä tänään vieraita jotka ei tajua et minä haluaisin olla rauhassa enkä ottaa ketään tänne vielä. Ahdistaa jos tuovat jonkun pöpön vauvalle tms. En jaksais olla nyt sosiaalinen, haloo eilen vasta tultiin sairaalasta. Itse en ees kehtais mennä kenenkään luo näin äkkiä ja yritin eilen sanoa etten nyt vielä jaksais vieraita mut tunkevat väkisin. Vauvaa eivät ainenkaan pyörittele, katsokoot kun on vaunuissa. Huoh.
Ovat sukulaisia joten en kehtaa alkaa kieltää tänne tulemista vaikka mieli tekis. Ei vaan nyt jaksais kestitä ketään..
 
Viimeksi muokattu:
Pitkän palstailutauon jälkeen taas takaisin...

Onnea StaRR ja koko perhe pienokaisesta! Olisit vaan sanonut sukulaisille että haluaisitte vielä muutaman päivän rauhassa tutustua vauvaan ja olla omassa porukassa. Jos joku siitä loukkaantuu niin oma on häpeänsä.

Jänniä aikoja täällä alkaa olla jo tosi monella, ihanaa päästä lukemaan synnytyskertomuksia, kun pikkuhiljaa se on itselläkin mielessä enemmän ja enemmän. Supertsempit erityisesti teille joilla tositoimet alkamassa lähiaikoina!

Täällä alkoi äitiysloma ja nyt otan muutaman päivän hyvällä omallatunnolla tosi rauhallisesti sohvalla jalat ylhäällä :) Loppuun asti tuli painettua töissä niin täysillä että kyllä todella nautin tästä uudesta elämästä..

Istukkakontrollissa viime viikolla tuli hyviä uutisia eli etinen istukka on kuin onkin siirtynyt riittävästi ja ainakaan sen puolesta ei ole estettä normaalille synnytykselle, jeeee! Sen sijaan nyt aletaan seurata raskausmyrkytyksen riskiä kun paineet nousussa (hyvin vähän toistaiseksi mut kuitenkin), jalat jäätävän turvoksissa ja ajoittaisia näköhäiriöitä. En nyt kuitenkaan usko että semmoinen päälle pamahtaisi mut kyllähän siihen pitää tietty vakavasti suhtautua. Eli pissaa ja verenpainetta nyt sitten seurataan..

Tämmöisiä tunnelmia tähän maanantaihin, nyt jännityksellä odotellaan uusia vauvoja tähän pinoon!

Säihkiss 35+0
 
Kappas StaRRia! Onnitelut pojasta! Jäikö vaivat laitokselle sitten? :)

Mä en ole vähään aikaan kirjoitellut kun ei ole oikein konetta käytössä näin äitiysloman aikana. Miehen läppärin pihistin nyt käyttööni lukeakseni ketjua.

Mä sain perjantaina ylimääräisesä neuvoassa lähetteen synnytystapa-arvioon kun olen 155cm pitkä, ruokavaliohoitoinen radi jossa nyt alkaa paastoarvot brakaamaan ja sukuperimässä ahdasta lantiota. Lisäksi hirvittää kun äiti on mulle hokenut koko elämän ajan ett en pysty alatiesynnyttämään. Minä ja broidi ollaan molemmat synnytty hätäsektiolla ja koska mutsi on reilukerholainen, kuvaili mulle yksityiskohtaisesti molemmat synnytykset. Käy selvästi omia traumojaan niistä läpi nyt mun synnytystä odottaessa, mutta sais kyllä käydä niitä jonkun muun kuin meikän kanssa sillä mä en viitsis kuunnella kauhujuttuja kun muutenkin synnytys jännittää.

Aamulla soittivat Kättäriltä että torstaina olis ultra, jolla katsotaan miten päin kaveri mahassa on. Neuvolatäti epäili perätilaa, sillä maha alhaalta ihan tyhjä ja ei tuntenut päätä eikä peppua kun istukka edessä. Mä olen tuntenut ylhäällä keskellä appelsiinin kokoisen ja muotoisen pallon, joka mun mielestä olis enemmän pää kuin pehva. Noh, torstaina se selviää. Varsinainen synntystapa-arvio on joskus myöhemmin, siitä tulee kirje kotiin.

Olot on jo hankalat ja lantio edestä tosi kipeä. Liikkeelle lähtö on aika tuskaa ja kyljen kääntäminen. Vessahätä tuntuu kipuna ja supistuksena. Odotan kyllä aikaa jolloin saan oman vartaloni takaisin ja ton yhden potkijan lykättyä vaikka isälleen. Sörkkii tosi ylös, ihan kylkiluiden keskelle melkein leukaan. Auts!

Tsemppiä!

Terhitär ja Kaneli 35+0
 
En valitettavasti, sain rautaa anemian hoitoon. Nyt 3vkon päästä verikokeet ja katsellaan tarviinko lisää, synnytystä ajatellen-ja imetystä, liian alhainen Hb voi aiheuttaa sen ettei maitoa tule tarpeeksi (johon näin jälkikäteen varmaan eka imetys loppui kuudessa viikossa kun Hb oli jotain78).

Star mikset pumppaa maitoa ja anna sitä korvikkeena ohella. Vai oliko sulla aikomuskin olla imettämättä, mä en nyt muista..

Mä tässä just sovin juhannusssunnitelmia kavereiden+lasten kanssa kun mies on töissä, ja niihin ei kuulu kyllä nyt synnytys :D
35+3 tms tänään.
 
Täällä ollaan vielä kasassa :) Lima muuttunut löysemmäksi, mitä se sitten tarkoittakaan. Yöllä tuli muutamia supistuksia, ei mitään kipeitä. Tänään ollut ihan normi olo..painetta toki alapäässä ja muutamia supistuksia ollu, mutta eipä mitän maata mullistavaa. Saa nyt nähä sitten kauanko tässä pitää ootella :)
 
Hei,

Kaalimaankakara, jätä isäsi oudot kommentit omaan arvoonsa, painon nouseminenhan kuuluu loppuraskauteen!

StaRR, imetyksen käynnistyminen esikoisen kanssa oli mulle tosi tuskainen kokemus ja en todellakaan tajunnut etukäteen miten kipeäksi olo voi tulla sen takia. Ja mulla ei siis ollut mitään rintatulehdusta vaan kyse oli tosi voimakkaasta maidon noususta. Ensimmäinen viikko sairaalasta paluun jälkeen siihen puljaamiseen suunnilleen meni ennen kuin homma alkoi sujua. Virittelin jotain kylmiä kaalinlehtiä kipua lievittämään ja taisin hieroa kipeimpiä kohtia ja käyttää lämmintä kaurapussia/suihkua. Sitten vauva vain alkoi syömään oikein kunnolla ja niin tilanne helpotti. Vieraita taidettiin alkaa ottaa vastaan vasta viikko sairaalasta paluun jälkeen (sitten kun pahin imetyskaaos oli jo takana päin). Minusta vieraiden pitäisi tulla silloin kun uuden vauvan perheelle sopii, eikä yhtään aiemmin. Tsemppiä!!!

Täällä on nyt rv 34 kasassa ja olo on varsin hyvä. Maha kasvaa kovasti, mutta supistuksia tai muita kipuja ei ole ollut. Edellisessä raskaudessakaan supistuksia ei ollut, ennen kuin sitten päivä ennen laskettua aikaa, jolloin oltiinkin tositoimissa ja synnytys käynnistyi. Tämä on varmaan aika erilaista eri ihmisillä, koska teillä monella kuulostaa olevan harjoitussupistuksia tosi pitkän aikaa.

Ihanaa juhannusviikkoa kaikille!

T: AnMaaria
 
Starr; Minulla oli aluksi vaikea luottaa siihen, että rintamaito riittää ja kasvattaa 2kg vauvaa tarpeeksi. Olin myös huonossa kunnossa sektion jälkeen ja maito ei meinannut nousta. Pumppasin myös alkuun, että sain annettua pullosta ja nähdä et vauva saa sitä. Meinasin monesti siirtyä pelkkään korvikkeeseen, mutta onneksi kaveri tsemppasi jatkamaan imettämistä.

Vauva kasvoi hyvin ja pysyi terveenä äidinmaidon ansiosta. Pulauttelua oli kylläkin paljon. ..mahalle äidinmaito parempaa kuin korvike. Ekan kohdalla jaksoi pumpata ja pelata :) Nyt hirvittää kakkosen kohdalla. Mutta nyt osaan suhtautua rennommin...
Voimia kaikille! !
Minnie 35+4
 
Ehtoota

Piiper Toivottavasti vyöhyketerapia antaa huomenna sulle potkua hommaan. Onko tehnyt sitä käynnistyshoitoa ihan ennen täysiaikaisuutta? Täällä ei tee ennen ku on se rv37 kasassa.

Säihkiss Onpas hienoa, että istukka noussut! Varmasti saat huokaista sen osalta nyt :). Ja hyvähän se on kun seuraavat tarkkaan, ettei myrkytys vaan pääse iskemään.

Terhitär Iha reilu äiti sulla :O. Onneksi nämä on jokaisella omanlaisiaan kokemuksia, toivottavasti sulla hyvä. Ja peukut pystyyn että vauva rt:ssä!

Mulla oli se vyöhyketerapia. Voi ristus että teki kipeetä. Sattu siis aivan kauheesti! Paikat kuulemma hyvin kypsät ja tämä hoidolle vain hyvä. Siksi se sattuukin kuulemma niin paljon. Hoidon aikana sain pari mojovaa supistusta kun kohtupisteitä käsitteli. Vasempaan korvaan laittoi usean akunastan ,mitä painella kotona ja avautumisvaiheessa, jos synnytys nyt käynnistyisi ja nastat paikoillaan vielä. Sit paikanpäällä sain yhden homeopaattisen "helmen", illaksi useamman tuomaan unta ja rentoutumaan , sit yksi keskiviikoksi, jos ei ole käynnistynyt sekä joku mielen rauhoittava, jos meinaa liikaa kiristää, tarvittaessa . Hoidosta jäi sellanen painava olo alamahalle ja alaselkäjomotusta ollut koko illan. Supistelut joitakin kertoja mutta ne on olleet kipeitä ja pitkiä. Painelin nukutuspuuhissa akunastoja ja sain todella voimakkaan supparin aikaseksi. Taidanpa ottaa kohta ne napit ja lähteä sänkyyn odottamaan unta ja painelee nastoja :). Fiilis on sellanen rauhallinen ja seesteinen. Semmonen se oli viimeksikin. Nyt vaan jännityksellä odotellaan tapahtuuko mitään ja milloin. Suosittelen kyllä koittamaan jos yhtään kiinnostaa . Haittaa ei ole ja saattaa toimia tilanteen ollessa sen sorttinen :)

Öitä!
 
  • Tykkää
Reactions: ipna ja Salla07
Neljän maissa tuli taas se polte/repivä kipu alavatsalle jatkui kasiin saakka plus kohdunsuulle tuikki niin että mä seisoin tuolla sateessa vaunujen kanssa kun ei voinnut kävellä . Onneksi edes niissä oli sadesuoja ja kuopus nukkui.
Nyt on monta tuntia supistellut noin 10min välein, kävin suihkussa laskemassa vettä mahaan ja selkään ja nyt alkaa hiipua. Olispa muutama enemmän viikkoja, niin lähtisin kävelemään tuonne ulos jos se taas toisi voimaa lisää supistuksiin.. huomasi jo että supistuksen tullen ei voinut olla normaalina lapsen kanssa. Jossei nää oo tehneet mitään edistystä, en ala mitään!

Nyt iltapalalle ja toivon että yöllä saa unta, ei kiitos enää vähäunisia öitä putkeen.
 
Säihkiss Hyvä että istukka eiole esteenä alatiesynnytykselle :) Toivotaan ettei ala myrkytystä pukkaamaan kuitenkaan, hyvähän se on kyllä et seurataan tarkasti.

Terhitär Vaivat jäi kutakuinkin laitokselle :rolleyes: Uskomatonta mutta totta kyllä. Et arvaa miten ihanaa kun voi sängyssä vaihtaa asentoa ilman et sattuu mihkään. Vaivaton olen kunhan nuo alapään kiristykset yms. paranee jotka synnytyksen jälkeen tuli. Mut ei yhtään niin kauheeta kuin ne valivali-raskauskivut.
Hyvähän sinne synnytystapa-arvioon on mennä, älä kuiteskaan etukäteen liikaa mieti vaikka äippä antoikin sulle perinpohjaisen selostuksen.
Ja selviää ulrassa perätila tai ei niin hyvin menee kaikki varmasti. Oijoi, muistan liiankin hyvin vielä nuo hankalat olot, tsemppiä!

AnMaaria ihanaa et olo on hyvä :)

Salla oon suhtautunut avoimesti imetykseen ilman sen kummempia aikomuksia mutta päätin jo alussa etten ota stressiä jos ei onnistukaan. Ja stressihän siitä tuli kuiteskin.. mietin tuota pumppaamista myös, täytyy huomenna terkalle kotikäynnillä jutella ja kysyä mielipidettä.

Mä oon unohtanu syödä kokonaan :cautious: outoo, ei kuulosta multa. Tai siis tänään on menny yksi leipäviipale, jogurttijuomaa ja muutama lusikallinen prinsessakakkua ja pari kahvikuppia. Ei muka kerkee. Viime yönä nukuin taas ehkä tunnin ja sit menikin vauvan syötöissä ja röyhtäyttäessä yms. miten ihmeessä tätä jaksamista riittää vaika nukkuu ihan pienen murto-osasen siitä mitä ennen? sitä vaan jaksaa nimittäin. Illasta lepäsin reilun tunnin kun mies passitti mut makkariin kun mun silmät seisoi kuulemma kuin särellä :LOL: Torkahdin mut en tainnut nukahtaa. Äsken join kahvikupillisen ja lähdin uuteen nousuun. Ei vaan, reilun tunnin päästä seuraava syöttö ja sit mennään me vanhemmatkin yrittää unta.
Mulla on tissit täynnä maitoa mutta vauva ei saa otetta mun nänneistä eikä sieltä tule maitoa kuitenkaan niin. Voi kun voisinkin luottaa tuohon et vaan kokeilen ja kokeilen mutta meillä on saatu sairaalasta ohjeet ja on tosi tärkeää että vauva kasvaa ja saavuttaa lisää painoa kun pääsi imetysshown takia tippumaan niin paljon. Korvikkeeseen voin luottaa ja sitä meillä syödään. Oon saanu aika paljon mielipiteitä mitä mun pitäis tehdä mut päätin et olen paras äiti omalle lapselleni vaikka pullolapsi onkin. Jaksa välittää jos jollain on muunlainen mielipide mun lähipiirissä.
Aamulla vauvan verikokeet,onneks ei oteta kuin bilirubiini. Riittäis jo nuo pistokset. Sit jännäämään kun soitan klo 16 jälkeen synnärille ja kyselen tuloksia.. toivottavasti ois hyvät arvot ja päsätäis keskittymään kunnolla tähän kotielämään.
Eipä mulla muuta, menen miehen kainaloon tästä ihailemaan vauvelia :love:

Hei muuten, ajatella. Jos vauva ei ois päättänyt syntyä etuajassa niin mulla olis tänään vasta raskausviikot 37+5 o_O no mut onneks hän syntyi jo :love:
 
Tärkeinhän on, että vauva saa ruokaa :) saisitko pumppailtua, alkuun voi tulla vaikka 5ml ennen ko oppii/rinnat tottuu. Sekoitat ne pisarat vaan korvikkeeseen vaikka.
Iski paniikki että en halua synnyttää tänään, se kipu tuli taas jos liikun (maatessa ei) ja 3-15min välein supistaa. Otan nyt panadolit ja meen sänkyyn, katsellaan saako yöllä soittaa sairaalaan
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
Huomenta.

Salla Mikä tilanne?

StaRR Minua monesti sairaalassa stressaa imetysasia. Lisämaitoa on aina ollut vaikea saada kun pitäis vaan imettää. Js tämä ollutkin tarkoitus aina mutta mulla vaikuttaa suoraan se mieliala että maitoa ei tule. Kolmannen ja neljännen kohdalla osasin jo varautua siihen että sairaalassa ei heru mutta kotona rinnat alkaa heti pakata maitoa. Jos vaan millään on intoa niin koita imettää pullon ohella. Kerta maitoakin tulee. Eihän sitä tiedä jos se alkaa tuntumaan molemmista kivalle :)

Minä nukuin kuin tukki. Muutaman kerran kävin pissalla. Aamuyöstä muutama kipeä supistus. Nyt aamulla alaselkään polttaa aika kovasti ja kohdunsuulla tosi vihlova tunne. Ei supistele. Pitää lähteä ulos kun näyttäs harvinaiselta, ei sada.

Mukavaa päivää kaikille!

Nelli & Timpsu 37+1
 
Aurinkoista aamua!

Toinen päivä vuosilomalla ja juhannuksen jälkeen virallisesti äitiyslomalla. :) Oli kiva olla töissä, mutta pidempään en ois jaksanut.

Nyt pitäis muuttaa. :/ Oma toimintakyky on 50m kävelyä ja ehkä tekstiilien pakkausta tai mitä voi istualtaan tehdä. Illalla yläkertaan kapuaminen on voimainponnistus: sohvalta ylös->supistaa->portaita ylös->supistaa->wc-asiat-> supistaa->sänkyyn köllähtäminen->supistaa. :rolleyes: Suht kipeä supistus tulee max. kerran tunnissa, tyyliin kestää minuutin ja muuhun ei voi keskittyä. Onneksi levossa helpottaa.

Ajattelin perustaa sohvalle käskytyspisteen miehelle ja tuleville isovanhemmille. (y) Saavat kantaa minutkin seuraavaan paikkaan.

Mukavaa viikkoa kaikille!

-Ninuka h34+
 

Yhteistyössä