Heinäkuun Hellemasut -15 *toukokuussa*

Mä oon tänään kävellyt muutamaankin otteeseen kun on pitäny käydä asioilla. Taas muutama kiva paketti haettu postista ja matkahuollosta kun innostuin vhän nettishoppailee tuossa viime viikolla :rolleyes: Tosiaan, ne ilkeät liitoskivut nivusissa poissa mutta nyt erilailla tuntuu. Onkohan vauva kiinnittynyt kun jostain luin et näin vois kipujen kans käydä sillon kun paine muuttaa vähän muotoaan ja vauva painaa jonnekin eri kohtaan tms. mutta siis jouduin pysähtelemään pariin otteeseen kun tuntui et maha painaa ja meinaa räjähtää kävellessä. Mietin jo et supistaako mut mulle on iskostunut päähän et jos supistaa niin maha menee kireäksi joten ei kai sit vieläkään :D
Alapäätä ja noita luita tuolla polttelee ja vihloo nyt istuessakin mut ei oo paha.
Taidan lähtee kohta vielä miehen mukaan kun hän vie koiran iltalenkille ja haen kaupasta mysliä ja maustamatonta jogurttia. Niihin tuli just äsken kauhee himo.
Hyviä vointeja kaikille!

StaRR 35+1
 
Viimeksi muokattu:
Tällä viikolla kävin muuten ensimmäisen kerran raskausjoogassa, joka pohjautui astangajoogaan, ja teki tosi hyvää. Se ei ollut sellaista rentoutumiseen tähtäävää, jollaista ensisijaisesti olin ajatellut, mutta tällä hetkellä on tosi vähän tarjolla enää äitiysjoogaa näin kesäkaudelle. Tampereen Napapiirillä olis ehkä enemmän sen tyyppistä joogaa, mitä ajattelin, mutta kun se on tietysti samana päivänä kun tuo jota kävin kokeilemassa.

Mutta kun tuo astanga teki niiiiin hyvää jo pelkästään sokereille, niin taidan jatkaa siellä käymistä nää loput viikot.

Anskutin
 
Huomenta

StaRR Voisi todella olla tilanne vauvalla se että porannu ihtesä alas kiinni. Olen myös kuullut että silloin kipu hellittää hieman kun on niin syvällä. IItseasiassa ei minullakan liitoskivut niitä pahimpia enää ole.

Anskutin Kuullostaa tuo jooga hyvältä! Kannattaa jatkaa jos tuntui hyvältä ja mahikset on. Isojen kaupunkien etuja tuollaset. Täällä mitään tollasia ole!

Minulla on iskenyt se perinteinen viimesten hetkien draivi. En kertakaikkiaan pysty olee paikallaa tai huilata päivällä. Joka päivä tällä viikolla ollu aamusta iltaan liikkeessä. Eilenkin.. vetelin nurmikon leikata vielä illasta.. tosin en koko tonttia iha jaksanu ku pari tuhtatta neliöö ois.. mutta puolet. Istua en voi, sit vaikka imuroin tai laitan pyykkiä :O. En mitenkään väsy erityisesti, kipuja toki tulee ja todella supistuksissa alkaa olee hyvin poweria ja pituutta.. eilen supisteli epäsäännöllisesti mutta kipeesti.. paine kasvaa joka reiällä ja kohdunsuun vihlonta aika runsasta. Hyvähyvä! Toivottavasti vaa kypsyy paikat niin että nyt ei tarviis kahta päivää kipeästi supistella ennen kunnon rytinää =).

Lapsilla viimene koulupäivä!! Voi mahoton mihin tää aika menny!?

Aurinko paistaa taas ja lämmin päivä tulee. Ihanaa perjantaita kaikille! Voikaa hyvin!

Nelli & Timpsu 34+4
 
Nelli sulla todellakin kuulostaa olevan draivi päällä :D Mä sain kärsiä eilisestä enemmän liikkumisesta ja pidemmästä kävelyistä niin et illalla oli tuskaa katsella telkkaria sohvalla kun kans tuntui joka reikään pakottavan.

Viime yönä aina kun heräilin pissalle niin huomasin et mietin keksipurkkeja :D siis miten mun nyt pitäis saada uusi keksipurkki. MIkäköhän neuroosi tää on nyt? :D
Tein hetki sitten meille miehen kans hyvät aamupalat ja syötiin siinä. Menin vessaan aamiaisen jälkeen tarkoituksena käydä pissalla mutta ihan odottamatta tulikin syöksyoksennukset pönttöön. Sinne meni se aamupala. Onkohan tää normaalia näillä viikoilla vielä? En oo muutamaan kuukauteen varmaan oksentanu mut äsken tuli kaikki pois. Raskausmyrkytystä aloin taas pelkäämään mut toisaalta nyt on rr:t olleet normaalit joten en usko. Oksennustautiakaan en usko olevan koska mulle ei sillain tullu ees huono olo. Nyt vaan vähän heikottaa kun yökin pöntöllä niin kauan ettei mitään tullu enää ulos/ylös.. Rankkaa puuhaa tuo pöntön yllä kyykkiminen tällä masulla.
Jos sitä menis sängynpäälle hetkeks lepäämään ja alottais tän perjantain alusta =)

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

StaRR rv35+2
 
Viimeksi muokattu:
Jee, foorumi tuntuu toimivan taas! Ja hei vaan kaikille! =)

Ipna, mulla on myös lisäistukka. Syitä lienee muitakin kuin keskeytynyt kaksosraskaus. Ainakin mun istukat on saman kalvon sisällä. Kalvothan kätilö tarkastaa synnytyssalissa. Muista silti mainita lisäistukka. Se kaavitaan pois, jos se jää sisään. Ei sen kummempaa. Sisään jäädessään lisää verenvuodon ja kohtutulehduksen riskiä.

StaRR, olisiko mahdollista että olisi vain ollut isompi aamupala oksentamisen takana? Itsellä ei enää ruokaa mahdu entiseen malliin, tulee pahoinvointia, mahalaukku lienee jo ahtaalla.

(.) "Omaishoitaja" (eli kotiorja) palasi töihin. Heti aamulla supistikin sitten 7xh ja kävelymatka oli vain 100m. Enkä tehnyt sen kummempaa, kuin tyhjensin tiskarin ja pyykkärin ja kävin suihkussa. :headwall:

Sairausloman pian loppuessa menin gynelle, joka sanoi että töihin vaan. No, kokeillaan. :whistle: Kohdunkaulaa on edelleen vaikka muille jakaa. Työnantaja lupasi järjestää jotain suojatyötä viimeisiksi viikoiksi. Ihan mielelläni silti töihin menen, saa edes aivoillaan tehdä jotain.

Hyvää viikonloppua kaikille ja jaksamisia itse kunkin vaivoissa!

-Ninuka h31+
 
StaRR: mä kans epäilisin, että tuollainen oksentaminen johtuis noilla viikoilla siitä, että aamupala ollut liian runsas vs raskauden aikana loppupuolta kohden varsinkin ruokatorven alaosassa oleva sulkijalihaks toimii huonosti ja päästää ruokaa virtaamaan takaisin vatsalaukusta ---> aiheuttaa närästystäkin
 
Niimp, voi olla tietty. Söin 2 sämpylää, omenamehua ja kahvia. Mut ei oo toistunu ja oon saanu syötyä ihan normisti myöhemmin päivällä =)

Rv 35+2 masukuvaa.. ihan kuin tuo pötsi ois jotenki laskusuhdanteinen :D

 
Ahhhhh, mä maksaisin mitä vaan, että voisin aamulla syödä Starr:in aamupalan :D

Mies pyysi tänään, että toisin kaupasta jotain hyviä sämpylöitä. Ostin niille oikein superhyviä sämpylöitä ja itelleni Jälkiuunipaloja. Nekin on onneks hyviä, mutta kun niitäkään ei oikeen enää pysty aamuisin syömään. Rahkaa, jugua ja mustikkaa :p

Tänään on maha ollut aivan törkeän pinkeenä ja olo on jotenkin ankea koko ajan. Mies tosin sanoi, että näytän jotenkin tosi isolta tänään. Kuulemma raskausmielessä tosin :D

Meille piti tulla nyt viikonloppuna uusi sohva, mutta nyt se tuleekin vasta heinäkuun alkupuolella. Psska.. Noh, jaksetaan me sitä odottaa, mutta sänky, joka piti hakea samalla kun sohvakin, haetaan kyllä huomenna jo. Edelliset patjat saakin ihmisen lähinnä itkemään nukkumisen osalta, joten onkin jo aika vaihtaa. Tosin ois se sohvakin ollut jees, kun ei meillä ole tällä hetkellä sohvaa ollenkaan :D

A+M
 
Ehtoota. Onpas ollut haasteellista palstailla tänään :O

Ninuka Hurja oot ku töihin lähet pitkän saikun jälkeen mutta ymmärrän kyllä kui hyvää se tekee pällille. Toivottavasti sujuu hyvin ja saat kevyttä työtä =)

StaRR Kyllä toi sun massu minun silmiin on laskeutunut alemmas. Eikös lie vauvakin ollu? Ja hyvä että ei ole georget uudestaan tullu. En osaa yhtään arvella mitä ois ollu? Kaikki oudot olot ja jutut pitää tietty tässä vaiheessa mieltää merkiksi tulevasta synnytyksestä ;) :D

Minä olen hurahtanut jumppapalloon. Aivan älyttömän hyvä istua ja heijata siinä. Jotenki rentoutuu joka paikka. Oon kyllä huomannut että lisää kohdunsuullea olevaa vihlontaa myös.. Tänään oon ottanu aiempia päiviä iisimmin, vähän ainakin. Kaupassa käydessä supisti ihan tosi kovaa taas ja just juttelin myyjän kanssa että missä on vadelmalehtiteetä ja se raukka luuli että synnytys käynnistyi. Taas on päivittelijöitä riittänyt tällekin päivää.
Aamulla ois hitokseen aikanen herätys, klo05. Täällä alkaa kevätjuhlat kasilta ja puol kasi jo yhden muksun luokassa jaetaan totarit. Sit pitäs noita pimuja tuunata juhlakuntoon ja ihtesäkin jotenkin laittaa.. pitää vissii lähteä nukkumaan kun olen tuon vadelmalehtiteeni hörpännyt.

Öitä kaikille!!

PS. Kuka ottas kesäkuun pinon? Ite en enää lupaudu, lupaan ainoastaan synnyttämään kesäkuussa :D ja sit varmasti vähenee palstailu ihan pakon edestäkin kun ei jouda.

Muoks vielä. Tässä illalla pari kertaa housut kastuneet kun pallon päällä istunut.. mutta ei sellasta perus vv:a ole koska on iha märät, ei sellaset löntit mitä vv jättää.. voiko vaan olla vetistä vv:a?
 
Viimeksi muokattu:
"salla07"
Mun maha on kuulemma tippunut alaspäin ulkopuolisten mielestä.
Tänään järkkäsin kenkäkaapin eteisestä, ja särkky polte iski pakaroihin. Istuin siis lattialla jotta yletön kaapin perälle :D supisteli sen jälkeen säännöllisesti 9min välein tunnin, mutta panadol lopetti ne. Pyyhin vessassa ja sitä limaa jäi ihan sormeenkin kiinni, nyt tuli ekaa kertaa mieleen että näinköhän ensiviikolla oon enää yhdessä kasassa. Jännittää nimittäin niin sikana kun lapset alkaa olla kotona enkä saa enää maata kolmeen iltapäivällä..
Mua närästää esim aakkoskarkit. Ehkä oudointa ikinä! :D
Kuopus on nukkunut 2 yötä putkeen nyt omassa sängyssä, ja nytkin nukahti sinne ja ravasi vain kerran pois valumaan mua. Nukkuu siis ovi auki, ja mä sanon yleensä että ootan valmiiksi pyykit/tiskit/katson jonkun aikuisten tvohjelman-sitä selkeästi auttaa kun se tietää mitä mä teen iltasin ennen nukkumista.
Nyt mansikoita, ananasta ja ruudusta big bang.
 
Huomenta.

Omanapaisesti kirjotan ja jatkan hommia.. kauhee yö! Heräsin ekan kerran puolilta öin kun vauva teki jotain tuolla mahassa. Aivan kun olisi tullut alapäästä läpi ja samalla polkenu käsillään ja jaloillaan sinne myös. Tuntu pahalta eikä ole tuollai ennen tehny. Sit supistikin iha reippaasti ja tunnin välein heräilin ja supistuksia tuli ja meni joitakin yön aikana. Heräsin sit ennen viittä kun kuopus vaa äitiä huutaa eikä isi kelpaa (ja sama homma jatkuu). Todella kipeästi supisti taas ja kestoa oli reippaasti minuutin. Vähän sellanen ällö olo, hiottaa ja todella herkästi supistaa. Tosi kiva. Kolmen lapsen kevätjuhlat koululla ja neljät hiukset mm.laitettavana jnejne.. argh! Toivottavasti vähän olo helpottas. . Tai ihmiset luulee että synnytän sinne kevätjuhliin :D

Nelli&Timpsu 34+5
 
Nelli jumppapallo on kyllä hyvä, en oo itse vaan sillä vähään aikaan jostain syystä istunut mut pitäis taas alottaa.. Hyvä myös siinä kun istuu koneella ja käyttää palloa tuolina. Nyt istun tavallisella tuolilla ja vaikka mies just tähän pehmusteen toi niin tuntuu et takapuolen luut tulee ihan just ulos penkistä.
Huh noita sun oloja, mä kyllä luulen et sulla kohta synnytys oikeesti edessä, ei voi mennä loppuun asti vai oliko niin et tää ei ookkaan ollu sun vaikein raskaus olojen puolesta? Vai miten se oli? Tällä päällä mitään muista :rolleyes: Siis oliko aiemmissa tuntunu samalta ja silti menny loppuun asti?

Mä en kestäis yhtään seistä tai istuakaan mutta pakkohan se on jotain tehdä :D Makaaminenkaan ei tunnu nimittäin hyvältä kuin muutamassa hassussa asennossa.
Unta ei oikein riittänyt viime yönä, nukahdin vasta joskus kahden maissa ja nousin sängystä jo kuudelta. Siinä välissä 3 vessakäyntiä. Nyt ei väsytä kun just aamupalan ja kahvit sain alas mutta eiköhän tänään päikkärit tule.
Pitäis lähtee tässä tunnin päästä käymään isolla kirkolla kaupoilla, oiskohan siellä pyörätuolia jossa mies vois mua työntää ostosten ajan? :D Vaapun nimittäin jalat harallaan siihen malliin etiäpäin et voi siinä olla huvittumista kanssaihmisillä.. kun ei vaan jaksa, fyysiset voimat ihan loppu ja sattuu joka liike.
Nyt jos menis hetkeks pitkäkseen niin sais pidettyä tuon aamiaisen vaikka siellä mahassa minne se kuuluukin.
Vauva tuntuu olevan aika hiljainen, hikottelee kovasti kylläkin. Liikelaskentaa tein viimeks eilen ja kyllähän se vaadittu määrä kuiteski sit tuntui.
Mutta, aurinkoista lauantaita täältä lakeuksilta =)

StaRR 35+3
 
StaRR Yksikään ei ole menny loppuun asti. 38+0-39+1 syntyneet kaikki. Kuopus tuon tasan 38. Ei mene tämäkään. Se yöllinen joku ihme touhu vauvalla.. luulen että asettui vielä syvemmälle lantioon, maha roikkuu vieläkin enemmän. Sit ku laitoin tyttöjen hiuksia aamulla ni valu reisiä pitkin vettä :O. Hiki oli mutta oliko niin hiki? Kastu sukkakin vähän.. en tiiä?? Aika tuskanen olo on edelleen.

Nyt mentävä taas. Blaah..
 
Viimeksi muokattu:
Pakko lisätä kans masukuva. Ei se kuvasta välity samoin mitä oikeesti on ja tuntuu.. tuntuu todella että se tippuu ja nahka niin pinkeenä ku vaa voi olla. Ja minusta siis sen yöllisen setin jälkeen taas alempana.

34+5
 
"Salla07"
mulla tuntuu ihan samalta. maha vaan roikkuu, vaikkei se noin hurjan suuri olekaan!
yöllä heräsin vauvan hepuleihin, se tuntui potkivan koko mahan liikkumaan, en tiedä mitenpäin se nyt on edes :D seuraavaa hikkaa odotellessa..
yöllä on vaikeaa saada unta, nukuin ehkä tunnin ja nousin vessaan, pyörin tunnin hereillä ja menin sohvalle lopulta. nukuin ikkuna auki sitten olohuoneessa, helpotti vähän. yksi ainoa supistus tuli yöllä, jollon en uskaltanut liikahtaa kun en tiennyt kummasta päästä tulee kamaat ulos (yök).
nyt on taas hyvä olo ja koko aamuna ei mitään, kohta lähdetään 5v synttäreille.
mulla valuu myös hiki kokoaika, nivuset on jatkuvasti hikimärät vaikka ennen ei ole koskaan olleet, ällöä. pitkään aikaan en ole voinut sisällä edes pitää pitkähihaista paitaa, siis useaan kuukauteen. tai sukkia :D nukkuisin mieluusti makkarinikkuna auki, mutta mies ei, ja kissakin pian karkaa sieltä.
 
Salla Täö hikoilu on kamalaa. Mulla se iskee aina yhtäkkiä ja kunnon tuskanhiki. Joka paikka märkänä. Yök tosiaan!

StaRR Mulla on kans kävely niin hankalaa ja varmaan muiden mielestä aika hurjan näköistä. Ainakin siitä mahan koon lisäksi tulee vieraatkin kommentoimaan. Se on se pääctuolla haarovälissä. . Ei vaa mene jalat yhteen ja vaappumiseksikin vielä menee. :D

(.) On tosi tuskainen olo. Ei oikein saa sijojakaan. Oli tuossa mahdollisuus ihan nukahtaa mutta hetken torkuin. Ei tuolta enää minusta mitään vettä ainakaan valu, ei kyllä muutakaan. Hitto kun en tiiä mitä se oli ku jalkija pitkin ihan vetenä valu.. no seurailen. Supistaa todella herkästi, levossakin mut varsinki jos tekee mitään, vaikka pyyhin pöydä äsken ni sekin. Alkaa todella rasittamaan tällanen "ehkä, joko nyt, eikö kuitenkaan"- olo. Prkl! En minä halua että se vielä näillä viikoilla syntyy mutta on tää hanurista! Nii nätti päiväkinja öit lähtee ulos syömään, no en kykene! Menis kaks viikkoa nopeasti ja syntys heti ku rv37 täynnä! Kahtokee vaa nii sit ei tapahdu mitään:D


Valivali taas. Sori.
 
"Salla07"
mua oksettaa, niinkun yölläkin. autossa oli tuskaa istua 6km suuntaansa, samoin tässä tietokonetuolissa on hirveetä koettaa saada asentoa. jospa raahautuisi takaisin sänkyyn..
 
"salla07"
Enhän mä päässyt sänkyyn saakka kun voin pahoin ja nyt paniikkigooglasin että osa alkaa oksentaa ennen synnytystä. En olekaan tainnut sitten joulu/tammikuun enää oksentaa.. Jos tää on vatsatauti, kuinkahan paljon helpommin raskaana kuivuu jos se kunnolla iskee?
 
Salla Mulla oli kolmosesta rv37+ noro ja kunnon kuumeella vielä. Puoli vuorokautta taisin kotona pärjätä mutta sit olin ea:ssa tiputuksessa. Mulla alkoi supistelee se jatkuva ripulointi ja yökkääminen varsinkin. Tiputtivat 5l nesteitä ja samalla se lopetti supistukset. Samaisessa raskaudessa olin aiemmin rv24 supistusten takia infuusiossa, loppu sillä. Ite pitäisin pelottavampana sen oksentelun provosoinnin supistelulle. Toki nesteytyksestä pitää huolehtia tosi hyvin. Jospa ois jotain ohimenevää eikä tautia eikä synnytystäkään.
 
Nelli ja Salla kans, ei kuulosta tuo hikoilu kivalta :| Musta taas tuntuu ettei oo ollenkaan kuuma mut ei onneks palelekaan. Mietin vaan noita kilpparijuttuja kun ennen tota tyroksiinia en hikoillu ees saunassa mut sillon koko ajan palelti myöskin. No, onneks ti otetaan sit nekin verikokeet..

Juu, käytiin Lidlissä ja muutamassa muussa kaupassa kun pääs taas täältä käpykylästä vähän isompaan paikkaan käymään. A-i-v-a-n kamalaa tuo mun kävely. Polttaa nivusiin, siis POLTTAA ja takapuoleen. Alaselkään ja pakaroihin. Mulla ei oo mitään iskiasta(?) koskaan ollunna joten en tiedä voiko tää olla sitä, gyne viimeks sitä arveli et olis. Mut kuuluuko siihen oikeesti aivan järkyttävä nivusten ja pakaroiden keski- ja alaosan polttelu?! Vähän meinaa auttaa kun mies hieroo pakaroita mut tulee kipu pian sit takasin. Sukkapuikkokivut siis nivusista kaikonneet jo hetki sitten mut tuo polttelu on järkyttävää :headwall: Myös alamahaan ja tuonne jonnekin emättimen sisälle vihloo välillä mut ei mitenkään säännöllisesti.
Istun nyt jumppapallolla mutta istuminen silti tuskaa just nivusten ja pakaroiden takia. ei paljon keinuttelut auta.
Jospa tää tästä. Jos lämmittäis saunan ja rentoutuis loppuillan taas =)
 
Lauantaita kaikille... tänään ravattu kaupoilla ja nyt on terassilla vihdoinkit kukat laatikoissa (itse ei onneksi kaikkea tarvitse tehdä kun mies hoiti mullat laatikoihin). Vähän on välillä hankala kävellä varsinkin noin pitkään mutta eipä supista, vauva välillä tuikkii tuonne alas niin hätkähtelen.

Meidän terassi on niin lämmin että jo tällä kelillä siinä on tuskasen kuuma. Pitää hommata se oma valastelu allas :)...

Salla, StaRR ja Nelli + kaikki muut ihan hirmuisesti tsemppiä kuulostaa melko raskaalta teidän olo tilat kun itse kuitenkin voin ihan hyvin olosuhteisiin nähden. Vähän kremppaa sieltä täältä mutta se kuuluu asiaan mutta ei kuitenkaan mitenkään pahasti.

Kohta saunaan rentoutumaan....

Ipna 33+6
 
On Nelli toi sun masu kyllä iso :D

Saunassa käyty, siellä istuminen ei sattunut yhtään joten se on varmaan pahin tää suora asento missä istun aika paljon. Miehen kans taivasteltiin mun masua lauteilla, on se iso. Vielä sais poika muutaman viikon tuolla kölliä mut aattelin et vähän ennen juhannusta tai jussina ois ihan jees jo jakautua vihdoin. Puhuttiin äsken et vastahan me testi tehtiin (tai itse asiassa aika montakin testiä :D ) ja nyt mennään jo viimisillä viikoilla ennen uuden perheenjäsenen saapumista. Ja mä kun valittelin hirveesti jossain vaiheessa et aika menee niiiiin matelemalla. Nyt tuntuu taas et mihin tää odotusaika on menny. Aikamoista.
Jos kohta vähän iltapalaa ja sit parkkeerais sohvalle, oon varannu jo jalkahieronnan :)
 
"Nohmu"
Huh, kuulostaapa tukalaltateidän olot Salla, StaRR ja Nelli! Tsemppiä teille ja toki muillekin loppuraskauden raskauteen tuskastuneille!!

Tulee melkein syyllinen olo kirjoittaa omista voinneista, mutta ajattelen tämän nyt niin, että a)kenenkään kärsimys ei siitä lisäänny, että itse voin hyvin ja b) jos joku ei vielä raskaana oleva lukee tätä palstaa, on kivaa, ettei käsitys raskaudesta ole täynnä pelkkiä ikäviä asioita.

Mutta siis omasta voinnistani: olen edelleen päässyt tosi tosi helpolla. Eilen ja keskiviikko aamulla ennen töihin lähtöä tein 30km pyörälenkit ja tänään aloitin päivän vajaan 16km:n reippaalla kävelyllä. Sen jälkeen olenkin lähes koko päivän tehnyt läppärin kanssa etätöitä. Ensi viikolla 3 päivää töitä jäljellä, sitten pari päivää kesälomaa ja sitten alkaa äitiysloma. Äitiysloman alkuun olen suunnitellut maalaavani mökin ulkoseinät (kyseessä tosin pieni ja matala 30 neliön mökki). Maha on edelleen aikas pieni. Kuulen siitä melkein päivittäin töissä ym. Raskausoireina on lähinnä se, että pyöräily rasittaa häntäluuta ja ajoittain kovalta alustalta on selkä/häntäluukipujen vuoksi hetkellisesti vaikeampi päästä ylös. Välillä ylämäissä ja portaissa hengästyy tavanomaista herkemmin ja on pakko pitää vähän taukoa ja kävellessä on jonkin verran painontunnetta alhaalla. Vauvahan oli jo viikon 31+0 ultrassa kiinnittynyt syvälle alas.

Ensi viikolla seuraava neuvola.

Nohmu ja tirri 33+4
 
"salla07"
Jossei supistaisi, mun olo olisi loistava, hikikin lähtee suihkulla ja onneksi on kesä ja keveät vaatteet tulee :) tosiaan ei liitoskipuja, ei selkäkipuja, ei turvotuksia, pahoinvointi loppui ekoina kuukausina yms. Mun kaikki kivut johtuu vaan supistuksista, sitten niinä hetkinä sattuu selkään, mahaan jne.
Mutta ehkäpä tää on mun kropan keino kertoa, että ei enempää raskauksia. Edes tää yli 4v ikäero ei "auttanut asiaa" eli jatkossa kaikki krempat taitaisi alkaa vaan aiemmin..
Koetan nauttia vielä edes hetken tästä vikasta kerrasta, kun on vaivattomia hetkiä! :)
 

Yhteistyössä