Heinäkuun Hellemasut -15 *toukokuussa*

Voi Nohmu, ei tietenkään oo keltään pois tai huononna kenenkään oloa ja ihanaa et kirjoitat myös omasta olostasi =) Mun mielestä kiva lukea myös sunlaisiasi kirjoituksia ettei joka paikkaan koko ajan satu. Oon kyl vähän kateellinen noista sun lenkeistä :D Ja se on just tärkeetä jos joku ei raskaana oleva tätä lukee et saa myös ns. positiivisia kokemuksia ettei ajattele et raskaus on aina pelkkää kärsimystä.
Valitusta eikä hyviä oloja saa/pidä missään nimessä pyydellä anteeks. Jokaisella on oikeus omiin oloihin ja tunteisiin :D
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Nohmu!! Kieltämättä itsellä hiukan samanklataisia ajatuksia, että ei kehtaa omaa rehellisesti ihanaa oloaan hehkuttaa, kun toiset joutuu kärsimään jos jonkinlaisista vaivoista. Hyvin kyllä nää kirjoitukset antaa perspektiiviä sille, miten monenlaisia raskauksia voi ollakaan ja miten äärettömän kiitollinen omasta voinnistani olenkaan!!

Perjantaina neuvolassa kaikki hyvin. Sf mitta vain 24 cm, mutta omalla käyrällään alakäyrän alapuolella maha kuitenkin tasaisesti kasvaa. Yksi ylimääräinen neuvolalääkäri tiedossa, mutta ei niin mittavaa kasvukontrollia kuin esikoisen kohdalla. Onneksi itse jo uskaltaa olla murehtimatta toisella kertaa pientä vatsaa ja suorastaan iloita siitä, vaikka joka päivä joku sen pienuutta ihmetteleekin. Omiin silmiin maha kyllä sen verran kasvanut, että huvittuneena vielä kuuntelen, jos joku ei ole vielä raskauttani tajunnut. :)

Päätin kuitenkin pitää puolet ylityövapaistani nyt ennen äitiyslomaa, eli lomalla jo täälläkin! Varsinainen äitiysloma alkaa sitten parin viikon kuluttua. Oli kyllä niin ristiriitaiset fiilikset jäädä pois töistä... Toisaalta aivan ihanaa nyt ennättää kunnolla lomailla ja päästä laittamaan kotia, mutta ihan oikeesti töihinkin tulee melkein ikävä. Loistavan työporukan etuja. :)

Joku kyseli aiemmin ultrauskäytännöistä eri puolella. Täällä tehdään n. Rrv 36 myös synnytystapa-arvio äitipolilla, jossa myös ultrataan. Perusteena on täällä lisäultralle pitkähkö (100 km +) matka synnytyssairaalaan.

Aurinkoista viikonlopun jatkoa, täällä tiedossa tänään terassin rakennusta ja kukkien istuttelua. Tervetuloa kesä! :)

Littlelion 32+5
 
Huomenta

Littlelion Sinäkin vain hehkutat ihan hyvällä omatunnolla oloasi =). Ei toinna yhtään epäröidä kehtooko, kyllä! Kiva on lukea erilsisista raskauksista. Ja on sinulla pieni masu. Toisaalta kun kaikki on kunnossa niin helpompaa varmasti elellä pienen masun kanssa =)? Mukavaa kukkien istutuspäivää.

Tuosta äitiyslomasta.. mullahan alkoi se eilen, wuhuu! Enhän minä tuommosia muista :D.
Tänään aion laitella sairaalakassin valmiiksi. Jotenkin sellanen fiilis että ois sen hyvä olla jossain kuosissa, huomenna kuitenkin alkaa 36. viikko jo :O. Ja nyt sain yön nukuttua paremmin! Ei supistanut kertaakaan mutta niitä kohtukramppeja tuli taas useammin. Ärsyttäviä kun lamauttaa täysin se vihlonta. Monesti alan hieromaan sitä kohtaa että pääsen edes veskiin.
Nyt vaan jännityksellä tähän päivään, mitä oloja tuo tullessaan. Menkkajomoja nyt aamusta pitelee, ei muuta kummosta.

Ain niin. Linea negrasta pitäny kysellä.. onko teillä? Millo tuli ja millanen ja tiiättekö kumpi tulee? Mulle tuli navan alapuolelle joskus vähä vajaa rv30, kuvan otin mahasta alhaalta päin ni siitä huomasin, muutenhan en ole sinne nähnyt enää aikoihin. No nyt ehkä viikon kahden sisällä kasvanu se viiva reippaasti navan yli. Se kiertää navan/katkeaa navan kohdalla. Kuopuksesta oli ihan samanlainen ja tyttö tuli. Tosi myöhään se tuli nyt. Tai en minä muista miten aiemmin.. ehkä kuitenkin aikasemmilla viikoilla?

Mukavaa sunnuntaita! Ja kuka ottas uuden pinon? Sen vois tehdä jo vaikka tänään. Ite en siksi koska vauvoja alkaa taatusti syntymään kesäkuussa ja itekin saan 99% varmuudella kesäkuun vauvan niin harmittas jos en ois päivittelee. Anyone?? =)

Nelli & Timpsu 34+6
 
Ehdottomasti vaan hyviä oloja hehkuttamaan, jos joku niistä loukkaantuu niin tikulla silmään sitä! Itse sain oikein kunnon paskamyrskyn niskaani, kun esikoista odottaessa menin toteamaan äitiryhmässä, että kappas kun saankin tätä painoani pidettyä kurissa kun radin takia ruokavalio oli pakko muuttaa terveellisemmäksi (ja missään vaiheessa en kommentoinut kenenkään muun painonnousuja negatiivisesti). Siinä sitten sain kuulla kuinka tuhosin vauvan kun en syönyt hedelmiä ja taatusti sekin teki vammoja, että paino putosi 4-5 kiloa kun se ensin oli noussut 7 kiloa. Että joo, mun puolesta saa hehkuttaa just niin paljon kun tekee mieli ja kaikista asioista!

Mä voisin kyllä Kesäkuunkin pinon ottaa hoitaakseni. Vähän siellä on reissuja, että päivityksissä voi tulla viiveitä, mutta tää oma maha kun ei aivan varmasti (noh, varma ei voi kai olla kuin siitä, että joskus tuo tuolta ulos tulee :D ) oo mihinkään katoamassa vielä kesäkuun aikana, niin sen puolesta ei tule päivitysongelmia.

Täällä olot sen kuin paranee. Maha nyt painaa tuhat kiloa, mutta oon vissiin turtunut tohon jalkojen puutumiseen kun se ei haittaa enää :D Ja aika ison jutun teki eilen tullut sänky, jossa oli ihana nukkua! Kyllä se vanha oliki rotisko jo. Ja miehen kun päästää kauppaan yksin, niin se saattaa 160 senttisen sängyn sijaan tuoda vaikka 180 senttisen sängyn :p Että jos uskaltaudun nukkumaan perhepedissä vauvan kanssa, niin ainakin on tilaa.

Mutta nyt suloista sunnuntaita kaikille! Meillä taidetaan tänään lähteä vähän kotiseutumatkailua harrastamaan ja ehkä katsomaan jenkkifutista.


Anskutin ja Muikku 32+3
 

Yhteistyössä