Heinäkuun Hellemasut -15 *toukokuussa*

Heinäkuun Hellemasut Toukokuussa!







Päivityspyynnöt punaisella!

SYNTYNEET:

1.5.
Annuu, tyttö

ODOTTAJAT:

26.6.
KeepGoing--Neljäs--30--JS / Poikalupaus
Vannila--Kolmas--29--TAYS
jammailen--Esikoinen--24--?/ tyttölupaus
Lara-- --Kolmas-- 26v--K-HKS

27.6
Marie82 --toinen--32--?/ Poikalupaus*

1.7.
EX4--Kuudes--40--OYS / Poikalupaus
Pompelo--Viides--28--?
Annuu--Esikoinen--25--TYKS / Tyttölupaus
Tahti90--Esikoinen--24--TYKS
StaRR--Esikoinen-32--SeKS / poikalupaus
Aurora_--Esikoinen--26--Ulkomailla

2.7.
Aali--Kolmas--29--OYS
hentokuiskaus--Esikoinen--24--TAYS
Kuura Karpalo--??--??--??
VaniljaRose,--Toinen--25--OYS

3.7.
Bodeguero--Toinen-- 36--PS*
Amy2--Esikoinen--30--?
Winny--Esikoinen--27--TAYS
Tariina--Toinen--28--K-PKS
Kaisa888--Ensimmäinen--39--HUS, Tyttölupaus

4.7.
crea--Neljäs--25--SAS
Mar Mar--Esikoinen--25-EKKS*
VILIINA84--30--Kolmas--KYS
Lillian-83--Neljäs--31--TYKS

5.7.
kaalimaankakara--Toinen--32--TYKS
riikkunen--Kolmas--28--PKKS / Poikalupaus
Yllätysäippä--Kuudes--39--OYS*
Nannanas--Neljäs--32--PHKS*
Ricardina--Esikoinen--30--JS*

6.7.
NelHM--Viides--32-KYS

7.7.
Almond--Neljäs--24--?*
HappyFeet--Toinen--29--TAYS / Poikalupaus
Sas--Toinen--?--TAYS

8.7.
handed--Toinen--33--JS
Alinaa--Kolmas--31--KOS
Alexandra_--Toinen--25--KYS

9.7.*
Onnen Keiju--Toinen--29--?

10.7.
Susunasu--Kolmas--26--KYS*
Udafina--Esikoinen--30--??
Toivottavasti--Toinen--35--?
Annimiina89--Esikoinen--25--KAKS

11.7.
anNa87--Toinen--27--??
Utuinen--Toinen--25--JS
Aurinko86--Esikoinen--28--TYKS

12.7.
Hanna-Maria88--??--??--??
Pihlanen--Toinen--29--K-HKS/ tyttölupaus
Ellistiina--Kolmas--36--?
ipna--Kolmas--35--PS/ Poikalupaus*

13.7.
Minnimys--Esikoinen--25--KOS
Tabasco1--Esikoinen--27--KOS
samour_--Esikoinen--30--JS

14.7.
Nemmee--Esikoinen--22--TYKS*
Lumilin--Esikoinen--25--TYKS*

15.7.
Saratin--Toinen--29--KOS
jenko--Ensimmäinen--26--JS

16.7.
Minnie82--Toinen--32--PKKS
Hilirimpsu--Toinen--26--KOS

17.7.
Salla07--Neljäs--28--KSKS/Poikalupaus*
Syysihme--Toinen--38--VKS

18.7.
Zzara--Toinen--25--??
Angelica--Toinen--30--KOS

19.7.
Zeni--Neljäs--30--PHKS/ Tyttölupaus
Aatoel--Kolmas--??--KOS
Pajunkissa-85--Kolmas--29--??/ tyttölupaus
inppa--Esikoinen--24--OYS
Tammikuinen--?--30--PHKS

20.7.
Säihkiss--Esikoinen--35--PHKS/ Tyttölupaus*
Nohmu--30--Esikoinen--TYKS
Rompe--Esikoinen--25--KOS
Aatoel--Kolmas--34--KOS/NKL
Terhitär --Esikoinen --32--KOS /Poikalupaus*

21.7.
An79--Kolmas--35--SATKS / poikalupaus
littlelion--Toinen--29--MKS/ poikalupaus
Lapanen85--Toinen--29--KYS/ poikalupaus

22.7.*
Mariiii--Esikoinen--24--??
SalVe--Kolmas--31--KOS
Tinttamariina77--Viides--37--TAYS

23.7.
{Anskutin}--Toinen--31--TAYS

24.7.
Piatu--Esikoinen--28--LKS/ tyttölupaus

25.7.
UmmIman--Esikoinen--29--Ulkomailla

26.7.
Laakeri92--Toinen--22--K-PKS
Janke--Kolmas--?--JS*

27.7.
Hiitu--Esikoinen--21--KOS
Marya--Kolmas--30--SEKS
Ninuka--Esikoinen--36--?

28.7.
Cassis--Esikoinen--31--LKS
Illusia83--Esikoinen--31--HYS
*Tiuhti*--Esikoinen--26--KOKS
Muumimammutti--Viides--37--KPKS*
-kata--Esikoinen--??--??
AnMaaria--Toinen--35--ulkomailla

29.7.
Tiha--Esikoinen--25--KYS
Yemi--Esikoinen--20--?*
Pikkumyy88--Toinen--26--JS

30.7.
Smaise--Neljäs--36--?

31.7.
Sohvi--Neljäs--37--KOS*
mrs.k--Esikoinen--26--?

1.8.
astrea--Esikoinen--33--SeKS



Surun kokeneet :hug:
Nalle Luppis
Veera_M
VeraS
Riinanen
Frustiina
Vauvahaaveilija87


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS*= Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

VANHAT PINOT:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...emasut-2015-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...5-joulukuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...5-tammikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...5-helmikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2439527-heinakuun-hellemasut-15-maaliskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2443142-heinakuun-hellemasut-15-huhtikuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Anskutin uudesta pinosta! =)

StaRR Onpas kiva lukea kui hienosti ton radin kaa menny! Kyllä olet munkit anssinnut! Ihanaa oli varmasti nähdä vauvaakin taas =). Ite oisin halunnut vauvan koon takia vaikka rv 32 vielä uuden tsekkauksen mutta riittää se rv36 ultrakin, hö. No pääasia että edes sillo. Kysyitkö sinä miten herkästi käynnisteleevät? Kun taannoin mietit asiaa.

Astrea Nyt sun täytyy pyhät vedellä munkkeja ja huilata kovasti!

Pitiköhän jottain vielä kommentoida.. ei muista :/

Oma olo ennallaan. Vappupallo löytyy omasta takaa ja pienempiki riittäis. Mutta näillä mennään. Munkkeja tai muutakaan ei tarviis yhtään mutta pitäähän sitä ihmisen syödä. Mula kun paino nousee jälleen ihan liikaa. Aina sama homma. Onneksi sentään siitä ei enää valiteta. Vatuttaa nimittäin muutenkin se. Nyt siis kotimittausten mukaan +14kg.. neuvolan typerän vaa'an mukaan painan aina paljon enemmän. Joten omat laskut pitää kun mittausajat yms.aina samanlaiset.

Oikein mukavaa vappua! Ja huomenna alkaa jäkismatsit. Onpas kiva! Kevät siis jo todella pitkällä :O. Kohta on kesäkuu js alkaa täysaikaisuus koittaa tässäkin pinossa useammalla alkukuusta. Jännää!!!

Nelli&Timpsu 30+3
 
Ääh, Nellihän sen sanoit! Mä unohdin kysyä :D Olin muka kaiken muistavinani mut jotenkin ei silti yllätä yhtään nykyisellä muistillani.. no, mut kolmen viikon päähän sain seuraavan ajan joten täytynee sit kysästä. Vauva ei ainakaan tosissaan vielä ollu kuin ihan normaalin kokoinen keskikäyräläinen joten saattaa vaikuttaa et jos on normikokoinen eikä sokerit muutu kovin niin ei käynnistäkään. Toisaalta luin jostain eilen(kö se oli?) et insuliinihoit. radilaisilla kehotetaan miettimään käynnistystä joskus rv38 kohdilla mut tapauskohtaisesti menee.. Diabeteslääkäri oli hyvä kun sanoin et tänään aamuarvo ihan hieman koholla kun äitin tekemän munkin söin eilen niin hän sanoi et söi itsekin munkin ja kaikki ok, ei haittaa :D
Joo, vappupallo senkun kasvaa ja kasvaa :D Minäkin mietin et eipä ole täysaikaisuuteen enää kauheen montaa viikkoa, mihin tää aika on mennyt..
Älä stressaa, ota munkkia vaan :)

StaRR 31+1
 
Siitä mun on muuten pitänytkin kommentoida, tuosta käynnistyksestä radin kanssa :) Mulla tosiaan oli radi esikoisen raskaudessakin ja silloin asiaa sivuttiin joskus ensimmäisillä äpöli käynneillä ja sanottiin, että rv38 kohdalla sitä ruvetaan katsomaan tarkemmin, jos niikseen on. Mutta kun mä olin menossa rv39+6 kohdalla äpolille, ei kukaan ollut sanallakaan puhunut mitään käynnistämisestä koska vauva kasvoi ultrien mukaan hyvin keskikäyrällä (todellisuudessa kaukana sen alla) ja mun olo oli hyvä ja sokerit kunnossa vaikkakin insuliinilla. Tosin meninkin sitten rv39+5 synnyttämään, niin eivät päässeet yllättämään käynnistysideoilla :D

Mutta tosiaan kertaakaan ei kukaan ehdotellut käynnistämistä tai edes viitannut siihen siinä loppuraskaudesta. Eli lienee täysin tapauskohtaista. Meillä jos ois käynnistetty rv38 niin ois syntynyt aika pirun pieni vauva kun rv39+6 syntynytkin painoi lopulta alle 3 kiloa vaikka ultrat antoi arvioksi 3,8 kg o.0 Eli ajattelin tälläkin kertaa mennä silleen omalla painollaan jos vaan olot antaa myöden. Jos yrittävät ehdottaa sanon että eiköhän se sieltä ajallaan tule.

Anskutin ja Muikku 28+0
 
Eilen kävin äitipolilla ja poika kasvaa tästä surkeasta radista huolimatta onneksi omalla käyrällään tasaisesti hieman keskikäyrän yläpuolella. Lääkäri meinasi että ei ole kyllä radi tähän vaikuttanut ja että nyt se pitäisi näkyä jos on (rv30-34) ja jos nyt kasvu näkyisi niin siihen ei enää voisi vaikuttaa tässä vaiheessa vaan kasvaisi isoksi ja silloin käynnistys sovitaan. Nyt ei toistaiseksi mitään puhuttu käynnistyksestä kun viikkoja 30 ja poika painaa 1669g. Majailee viistotarjonnassa ja siksi ei paina ollenkaan alhaalle :whistle:
Toivottavasti kääntää päänsä suoraan alas jossain vaiheessa.
Veden määrä normaali josta totesi että vettä olisi nyt enemmän jos kasvaisi sokerista...
Paineet nousussa, ketoaineet kolmella plussalla ja proteiini yhellä plussalla. Se tästä vielä puuttuu että myrkytys olisi tulossa...alkaa voimat hiipua multa :ashamed:
Neuvolassa sitten kävin hakemassa tikkuja millä voin ite seurata nuita pissasta. Se helpottaa edes vähän pelkoa kun tietää montako plussaa milloinkin on ja millon pitää lanssi soittaa :ashamed:
Muuten olo ihan jees, ruokaa ei tee mieli ja vähän huippaa mutta eiköhän tässä henkiin jäädä, toivottavasti. Oma paino vieläkin kilon miinuksella lähtötilanteesta. Pitäs syödä mutta kun ei maistu... Turvotus vaan tullut kaveriksi.

Lapset sairastaa edelleen mutta nyt kuuri molemmilla. Jospa tää sairas tupa hiljenis siltä osin.

Vappua ei paljon tässä perheessä mitenkään kukaan jaksa huomioida...pallot lapset on saanu ja minulle se riittää.
Hyvää vappua teille kaikille!

Piiper ja poika 30+2
 
piiper75 Mulla kans tänään sanottiin et veden määrä normaali ja meidän poika tosiaan pää tuolla alhaalla ja sen kyllä tuntee miten painaa..
Toivottavasti ei myrkytystä lykkää sulla päälle..
Mulla oli ekaa kertaa sokerit pissassa yhellä plussalla, keto oli miinus.
 
heipppa ja kiitos uudesta pinosta!

Täällä nyt pari viikkoa koiran lopetuksesta ja eilen sai hakea uurnan kotiin. Tokihan siinä tuli taas itkettyä, mutta nyt on hyvä mieli, kun asia tuli tavallaan "päätökseen".

Mulla majaillut vauva jo jonkin aikaa poikittain, toivottavasti ymmärtää kääntyä ajoissa. Paino noussu samanverran ku Nellillä, noin 14kg ja kyllä onki tukalaa. Nyt vappuna pitäny tietysti munkkia ja muuta herkkua syödä, oon ajatellu että juhlapäivinä saan herkutella, tuli painoa tai ei...
Liikun kyllä joka päivä, lenkillä tulee käytyä ton jäljelle jääneen koiran kanssa ja muutenkin ulkoillaan ton pikkumiehen kanssa useempi tunti joka päivä. Joinain päivinä kipuja niin, että joutuu himmailemaan ja joinain päivinä helpompi olla.

Täällä enää 5 viikkoa täysiaikaisuuteen! Vapun jatkoja kaikille =)

KeepGoing 32+0 POKS :heart:
 
Hienoa StaRR noiden arvojen kanssa :).

Tänään olisi itsellä taas vuorokausikäyrän ottaminen. Aamupalan jälkeinen arvo oli lähellä rajaa mutta söin epänormaalisti kaksileipää yhden sijasta.

Esikoinen näyttää olevan tulossa kipeeksi saa nähdä miten käy itselle. Vähän on on sellainen olo että saattaa tulla itsekin kipeeksi. Ainakin on tosi väsynyt olokin...

Tuli tuosta KeepGoingista mieleen että mä liikun kyllä ihan liian vähän.

Piiper toivottavasti ei tule myrkytystä päälle. Ota nyt vaan ihan rauhassa.

En nyt yksinkertaisesti muista kenen juttuja mun pitikään kommentoida ja menen sen sijasta lepäilemään päikkäreille ;)

Ipna 29+5
 
Moikka

KeepGoing Minäkin liikun mielestäni ihan suht hyvin, koskanon pakko. Joka päivä sen pari tuntia aamusta kuopuksen kanssa ja myöhemmin alkuillasta yleensä vielä koko sakilla. Ei voi lenkkeikyksi enää kutsua kun niin vaappumista on mutta eteenpäin kuitenkin :D. Silti vaa paino nousee, se on noussu aina. Kuopuksesta enkat 25kg. On ne yleensä lähteny poiskin mutta ikää kun tullut niin hankalampaa se on.

Ipna Toivottavasti säästyt taudilta ja lapsikaan ei kovasti tulisi.

Piiper Voivoi. Toivottavasti ei pukkais r.myrkytystä nyt päälle. Hyvä ku pystyt kotona seurata tilanneta.

Tänään ollu vähän kiristelevä päivä. Aamusta käytiin porukalla pyöräilee eikä tuntunu enää hyvältä. Viime kerrasta tovi nimittäin. Sit onkin tässä ip:stä asti supistellu ihan napakasti useammin. Vauvakin ollu tänään poikkeuksellisen aktiivinen ja tuntuu että tulee kyllä mahasta läpi. Ei todellakaan mahdu siellä ku korkeentaan kylkeä vaihtamaan mutta enimmäkseen taitaa tuolla samalla kylellä olla. Rt:ssä siis. Mut jospa noi supparit nyt pysys tällä tasolla ja loppuisi pian.

Mutta nyt: hyvä Leijonat!!! Toivottavast tulee voitto.

Nelli&Timpsu 30+4
 
Löysin hauskan sivuston, missä voi laskettaa vauvan painoarviota viikko viikolta, perustuen toki jonkin viikon todelliseen mittaan. Aika hurjan kokoinen Timpsunen siellä kasvaa, jos jatkaa tasaisesti tuolla tahdilla kasvuaan :whistle:. (verraten siis aiempiin mun vauvoihin). On siellä paljon muutakin kivaa luettavaa, asiallinen sivusto. Jotenkin jää huonosti näkyviin ne kentät mihin viikot ja paino syötetään, mutta kyllä se toimii, kun napauttaa sinne suuntaan ;)

Sikiön painoarvio (g)

Toivottavasti linkki toimii =)
 
Viimeksi muokattu:
"salla07"
Mun maha on iso! Pari sormenleveyttä kylkiluista tuntuu kohdun reuna :D onkin pari päivää närästänyt (ja yötä) sikana. Vaikka söin vain 2 munkkia ja en simaa yhtään.
Supistukset on loppuneet, samoin ne limat, kun vain makaa-lepo selkeästi auttaa
 
Salla Mullakin on valtava tuo maha mutta jalat potkii navan seudulle/pari senttiä yläpuolelle :D. Nyrkit tumpsuttaa iha tonne todella alas. Vauva on todella kippurassa oltava kun tuo maha roikkuu tuollai eikä nouse llähellekään kylkiluita.

Eiliset supparit rauhottui ja nukuin yön todella hyvin. Tänään sadepäivä ja just laitoin vauvan vaatteet pesukoneeseen =). En ole jaksanut aiemmin pestä. Luen kesäkuisia ja siellä yksi yllätys synnyttys taitaa olla parhaillaan menossa ja viikkoja jotai 33-34 hänellä.. tuskin tää syntycäy etuajassa mutta taas näkee että eipähän tuota tiedän tästä hommasta.

Sadepäivää kaikille!

Nelli & Timpsu 30 + 5
 
Mäkin oon lukenu muiden ketjuja välillä ja just tuosta kesäkuisesta tulee mieleen et oikeesti mitä vain voi tapahtua ja vauva syntyä ihan kohtakin jos kaikki ei menekään ihan "suunnitellusti". Koskaan kun ei voi tietää. No, toivottavasti kaikilla kuitenkin pysyy vielä monta viikkoa masussa että syntymähetki olisi turvallinen ja paras vauvalle tulla maailmaan. Onneksi koko ajan menee viikot eteenpäin ja kaikki mahdolliset tässä vaiheessa syntyvien ongelmat vähenee viikko viikolta tai jopa päivä päivältä =)
Mulla on nivus ja sen ympäristökivut pahentuneet ja tuntuu et välillä kun nousee sängystä/sohvalta "väärin" tai tekee jonkun liikkeen niin oikein kouraisee ja tuntuu et koko alamaha ja liitokset räjähtää seuraavassa sekunnissa. En oo tienny mitä odotella kun ekaa odotan mutta olin saanut raskaudesta ihan erilaisen kuvan joka paikasta, sekä kerrottuna että kirjoitettuna. Missä kaikki se ihanuus, autuus, kivuttomuus, energisyys, hehkeys, hyväntuulisuus, nauttiminen yms on? Tämänhän piti olla naisen elämän parasta aikaa vai mitä? No ei mulla, lähellekään. Olen tosi onnellinen tästä pienestä ihmeestä joka mun sisällä kasvaa mutta voin sanoa et suurimmaksi osaksi tää raskaus on ollut yhtä :headwall: Nyt on jo niin raihnainen ja kivulias olo ja kaikki sanoo et tää tulee tästä vaan pahenemaan loppua kohden. Siis OmG, miten se voi olla mahdollista? :attn:
Sairaalassa sanottiin et miten liikkuminen on tärkeetä mutta yritin siinä sanoa että kun sattuu jos lähden lenkille ja nivuset yms- tuntuu pamahtavan. Ei ne ottaneet siihen kantaa kuin et kuuluu asiaan. Joo-o, varmaan kuuluukin mutta epäselväksi jäi pitääkö mun nyt levätä vai pakolla mennä tuonne kävelemään vaikka kuinka sattuis?
En tiedä, tulee huono omatunto liikkumattomuudesta mutta samalla tulee itku kun sattuu jos väkisin tuolla hiihtelen.. kun ei vaan tunnu hyvältä.
Surullinen mieli ja stressaa sekin et mulla on välit menossa lopullisesti yhteen läheiseen kun en vaan jaksa enää hänen touhujaan. Nyt vielä raskaana kun ei kaipas ylimääräisiä stressejä niin tää ihminen viis veisaa vaan puolisonsa kanssa tekee kiusaa ihme tavoilla. Ja kyse on tosi tosi läheisestä ihmisestä. Hän on vaan niin muuttunu muutaman vuoden sisään ja tekee ihme temppuja ja aina vaan joutuu pettymään. En halua kovin paljon tarkemmin tässä asiaa ruotia mutta kova stressi siis tästäkin ja mieli tosi herkillä ja ahdistaa nyt kovasti. Tilanne vaan tuntuu niin ylitsepääsemättömältä tän hänen viimeisen temppunsa jälkeen etten näe oikein muuta mahdollisuutta kuin välien katkaisemisen.
Voi kun mieli nyt jaksais piristyä tästä, vauvakin ihmeen hiljanen jotenkin..

Mukavaa ja rauhallista lauantaita kaikille!

StaRR 31+3
 
Kiitos uudesta pinosta Anskutin!

Piiper, toivotaan ettei tulisi myrkytystä! Onneksi viikkoja on kuitenkin noinkin paljon jo kasas! Vaikka ainahan se täysaikaisuus olisi mukavampi vaihtoehto.

StaRR, voimia myös sinne! Ei todellakaan kuulosta mukavalta jos on läheisestä ihmisestä kyse. Mutta joskus on parempi ajatella omaa hyvinvointia ja joskus se tarkoittaa välien lyömistä poikki.
Puhuit myös tuosta "ihanasta raskausajasta", mulla ei ole noin paljon vaivoja mutta en silti tunne sitä energisyyttä tai että mitenkään kukoistaisin. Vaikka joku sanoi mun kuvasta jolla ilmoitin raskaudesta että hehkuisin. En ite sitä näe enkä ainakaan tunne! Jospa tämä tästä kuitenkin.

Täällä masu on muuttanut muotoaan. Eilen aamulla tajusin peilistä että en olekaan enää tasavahva vaan pompula on alempana. Sitä ollaan myös naurettu että tuli tämäkin nähtyä että mun vatsa on ulompana kuin rinnat! :-D
Jonkin sortin raskausdementia on myös rantautunut. Oon nyt ehtinyt kaatamaan ketsuppia juomalasiin, yrittänyt tunkea maitotölkkiä pesukoneeseen yms yhtä järkevää. Unohdellut miehen menoja joista on kertonut moneen otteeseen. Jännittää onnistunko jossain vaihees sössimään oikein kunnolla!

Astrea 27+0 pox!
 
Huomenta kaikille!

Kesäkuiset sai ekan vauvansa! Ahkerasti seurasin tilannetta =)

StaRR Voi sinua. Voin kyllä samaistua tai vähintään ymmärtää nuo sinun fiilikset raskaudesta. Ei tämä siunattu tila todella kaikille ole ihanuutta. Oishan se kivempi kun saisi nauttia, mennä ja tehdä kaikkea. Sen verran lohdutan että ainakin mulla on aina jääny nuo raskausajan vaivat saliin. Yks päivä miehelle just juttelin että odotan sitä tunnetta kun nousen salin sängystä, ilman liitoskiuja ym.! Toki siitä jää sit omanlaiset kolotukset mutta mulla se vauvaonni ja hormonit vie suurimmat kolotukset mennessään ja ne kivut ottaakin eri tavalla kun on se palkinto sylissä. Toki nämäkin on yksilöllisiä tuntemuksia mutta jos yhtään vois piristää sua omilla kokemuksilla? Hali ja rutistus! Ja olen myös samaa mieltä siitä, että itsekkyys on tervettä tuollaisessa tilanteessa, itse laittasin välit jäähylle. Pitää osata ajatella omaa hyvinvointia. Ei sinulla taida riittää voimavaroja enää toisten kiukutteluun ja temppuiluun? Keskity vauvaan ja omaan jaksamiseen. Anna ajan kulua.. ehkä tämä toinen osapuoli ehtii ajatella asioita ja pyytää anteeksi.

Astrea Ihana dementia sulla :D

Minä lueskelin yks ilta vanhaa ketjua kuopuksen odotusajalta, ja just näiltä viikoilta. Olenhan minä nyt päässyt todella helpommalla :O. Viimeksi useampi synnärillä käynti tähän mennessä, paikat pehmenneet jo ja supistelu ollu kipeetä ja jatkuvaa. Kauheeta valitusta siis joka päivä :D. Mutta samaa ollu just 30+ viikoilla: mahan toiminta vilkasta, päänsärkyä ja kauheet nuo liitoskivut ja paine alapäässä kun vauva alhaalla. Itseasiassa viimeksi lääkärin epikriisissä lukenu 31+ viikolla: vauvan pää tulee kontaktiin kohdunsuulla.. että kaitpa tässä nyt ei nii kauheeta ole (vaikka minusta onkin). Jospa se synnytys nyt käynnistys sit ihan kunnon rytinällä. Kolme on käynnistetty ja neljäs lähti itelleen hiljalleen.. osastolle ottivat su yönä ja tiistai aamuna vasta olin salikunnossa. Koko tuon kaksi vuorokautta supisteli kipeetä. Eteni sit ihan ok vauhtia kun läks kunnolla käyntiin. Nyt haaveilen oikeasti kotoa saliin systeemillä synnyttämistä.

Olossa ei muutoksia. Autolla ajelu ei ole enää herkkua. Supistaa ja pahentaa liitoskipuja. Tiedossa kuitenkin pari reissua isolle kirkolle ens viikolla.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Nelli & Timpsu 30 + 6
 
  • Tykkää
Reactions: Minnimys
Hei kaikille pitkästä aikaa! Luen kyllä teidän jutut päivittäin, mutta laiska oon kirjoittamaan.

Onpas porukalla vaivoja ilmaantunut näin loppu raskautta kohti:( Tsemppiä ja kestämistä niiden kanssa.

Täällä vauveli ollut poikki/viistotilassa jo jonkin aikaa. Tuntuu, että maha ratkeaa sivu suunnassa. No eipähän ole ollut yhtään supistustakaan, kun ei se vauva ole alhaalla niin ei paina mikään alakertaa. Mut kyllä hirvittää toi poikkitila. Ei koskaa kukaan lapsista ole mahas tälleen viihtynyt näin kauvaa. Saapa nähdä kääntyykö ollenkaan. Vauvan liikkeet ihan koskee monesti jos oikein kovaa jumppaa. Myös keuhkot kovilla itsellä. Muilla virhe tarjonnassa olijoita?

Mites muilla tavara hankinnat edistyy? Täällä isoimmat ostot tehtynä (käytettyjä kamoja). Enää uupuu vaipat, liivinsuojat ja rintapumppu jne.. Eli ns. pikku juttuja:D

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

R 31 POKS
 
neIHM täälläkin seurailtu tiukasti kesäkuun ketjua heti kun eilen vinkkasit siitä =) ja tosiaan, ensimmäinen vauva sinne jo! Jännää!

Tavaroista ollaan jo hankittu lähestulkoon kaikki, ainut mikä puuttuu on amme. Stokkella on sellainen kätsän näköinen amme jonka saa ikäänkuin littaan silloin kun ei ole käytössä, sellainen pitää varmaankin hankkia. Babyshowerini on kuulemma kuukauden päästä, eli varmaan odottelen sinne ennen kuin ostan mitään lisää. Parempi olla kaikkea mahdollista kuin että jotain puuttuisi (varsinkin kun ei ensikertalaisena täysin tiedä vielä mitä pitäisi hankkia :rolleyes: ) Pari päivää sitten kävin nappaamassa kaupasta mukaan vielä sinkkivoiteet, nännivoiteet ja vastasyntyneen tuttipullon että mieskin voi Mölliä syöttää :heart: Koskaan kun ei tiedä milloin Mölli päättää maailman putkahtaa niin on hyvä olla kaikki valmiina :heart:

Tänään on jotenkin super hyvä päivä, rakkauden täyteiset fiilikset :heart: Hormonini tuntien fiilis saattaa kyllä muuttua silmänräpäyksessä :D

Aurinkoista sunnuntaipäivää kaikille!

Minnimys & Mölli 29+6 (huomenna maaginen 30 viikon raja POKS!)
 
Annuu Onnea kovasti, oijoi, meidänkin ketjuun jo eka vauvva :O :heart: :flower: Vauva sitten päätti tulla jo maailmaan ennen helteitä =) Lepäilehän rauhassa ja tule sit kertomaan kun jaksat ja on aikaa. Onnea hirmuisesti!

astrea Mulla kans havaittavissa tuota dementiaa vaikkei kuitenkaan vielä noin ole konkretisoitunut kuin sulla :D

Kiitos Nellille kyllä piristit =)

Meillä vielä kaikki pienet hankinnat hankkimatta ja tietty edelleen se sitteri ja amme.
Tänään ollut parempi mieli ja voihan nää hormonit vähän saada ylireagoimaan mut tuo eilinen tapaus ei kyllä ollut sitä. Jos vähän pitäis etäisyyttä ja asiat sit selkenis, jeps.
Mutta, kyllä pistää miettimään kun näitä vauvoja alkaa tulemaan, eka kesäkuun ketjuun ja nyt Annuu meillekin tänne heinäkuisiin että kuinka ollaan jo pitkällä vaikka ennenaikaisesti onkin syntyneet. Eihän tässä ole enää edes kahta kuukautta omaankaan laskettuun ja täysaikaisuuteen ei ole kuin reilu 5 viikkoo.. minne tää aika katoaa.
Mutta leppoisaa sunnuntaita kaikille, mää lähden ruoantekoon!

StaRR 31+4
 
Viimeksi muokattu:
Suuret onnittelut Annuu!!! Enkeleitä pikkuiselle!

Todella hurjaa että tämänkin porukan pää on auennut! Lueskelin Nellin vinkkaamana tuota kesäkuistem ketjua ja vaikka itellä on kolme kuukautta vielä LAaan niin iski sellainen pienehkö paniikki kun tajus että oikeasti tässä ollaan kohta äiti! Vastahan mä plussasin ja kaikki valmistelut tuntuu olevan kesken.

Aloin tänään sitten lueskelemaan netistä lääkkeettömistä kivunlievityksistä kun eihän niitä lääkkeitä heti pumpata ja kun me asutaan parin kilsan pääs sairaalasta niin eihän ne sinnekään heti ota kun ekan kerran vihlaisee. Aattelin sit pitkästä aikaa herättelemään meditointia ja hengitystekniikan muistelua. Vois kysäistä meidän hierojaltakin vinkkejä akupisteisiin ja homeopaattisiin.

Kaveri oli synnyttänyt viikolla ja heillä oli (käsittääkseni jouduttu) sektioon. Kysyin että oliko mennyt hyvin ja vastaus oli että kertoo sitten kun mä oon synnyttänyt. Eli ilmeisesti ei ollut mennyt ihan nappiin se suoritus. Voi olla parempikin että kuulen tarinan vasta oman kokemuksen jälkeen, alkoi meinaan hiukan hirvittämään nyt jo.

BTW. Onko kellään kokemusta Gesslinin vaunuista? Tällä hetkellä ne vaikuttais olevan soppelit meidän tarpeisiin. Uutena kalliit mut käytettyjä olin ajatellutkin.
 
Annuu Valtavasti onnea pienestä kääröstä! :heart: Olet ollut mielessä viime päivät enemmän =). Toivon koko perheelle hyvää vointia. Kun jaksat ajallaan niin tule kertomaan synnytystarina meille. Nyt huilia. :heart::hug:
 
"salla07"
Onnea vauvasta! Onneksi noinkin iso :)
Mä tulin just kaupasta ja mietin että olisko sairaalakäynti edessä, kirvelee koko alavatsaa ja sattuu koko aika ja supistaa. Juon nyt vielä vettä ja meen pitkäkseni, katsellaan loppuuko ne. Huomenna taitaa mun sairasloma jatkua, kirjoittaakohan ne suoraan äp-loman alkuun vai aina viikon kerrallaan..?
 
Onnea Annuu vapputytölle ja vanhemmille :heart: ja valtaisasti tytön matkaan enkeleitä, jotta elämä pääsee hyvin vauhtiin aikaisesta alusta huolimatta. Tahdotko, että päivitän jo synnyttäneiden listaan tiedot?
 

Yhteistyössä