Heinäkuun Hellemasut 2012 **HEINÄKUUSSA** Meidän kuu!! **

Onnea jälleen vauvan saaneille :flower:

Ja tsemppejä vielä nyyttiä odottaville, kyllä ne sieltä joskus.. ;)

Täällä todella huonosti nukuttu yö takana. Kuuma oli kuin saunassa ja vielä todella kostea ilma kun vettä tuli koko yön. Vaaviki muljus enemmän tai vähemmän pitkin yötä. Aamusta sitten sai pari tuntia nukuttua kun ilma sen verran viileni että ikkunan pitäminen auki tuotti jotain tulostakin =).

Hyi kamala kun kuulostaa häjyltä tuo "rips"-ääni kun vauva liikkuu ja kohdusta kuuluu näitä.. koskahan paukahtaa :D

RauRau ja pörriäinen 37+0
 
NuttyKitty, jos vaikka enteilis synnytystä. Mulla kans ollu viime aikoina tuo et mahdollisimman kevyttä ja raikasta ruokaa. Lisäks ihme heikotusta. Eilen ehtoosti tais muutama supistus tulla. Ja tänään tullut pientä veristä vuotoa.
 
Onnea vauvan saaneille :heart:

Täällä on luvattu koko viikon sadetta ja torstaina ois laskettu aika. Oon kuitenkin aika varma että menee yli ja paljon :) Turvotusta on tullu jalkoihin. ja inhottavan tuntusta. pitää vaan alkaa syödä enemmän hedelmiä ja salaattia ku menny taas nii sokerin puolelle!

tää odottavan aika käy pitkäks joten pakko on lähtä tekemään oikee iso lenkki! :)
 
Täälläkin on vkl aikana supistellu? Sellasta menkkamaista jomotusta alaselässä ja sitten jopa muutama poltteen tunne tuossa alhaalla mahan sivuilla. Menivät ohi kuitenkin aina yön aikaan. Jospa jotain tapahtuu! :whistle:

Onnittelut taas vauvan saaneille! :heart:

PikkuHyypiö ja Pötkiäinen 37+5
 
kyllä se maidon tulo tasaantuu..sit jos tulee lisätarvetta niin sit vaan useammin pumppua tai imua ja taas on tissit täynnä :) mä luovutan maitoa TAYSin äidinmaitokeskukseen..aamun pumppusaldo 180ml..toissa päivänä tuli hädin tuskin 100ml kun oli pari hiljaisempaa pumppupäivää välissä.
 
onnea taasen vauvaantuneille!!

(.) painoa alkaa kertyä tännekin...turvotustakin. huoh. aamulla kämmeniä kutitti...
mulla on irtoillut tuota limatulppaa nyt ties kuin kauan ja tänäaamunakin melkonen riekale sieltä tuli...muutaman tunnin perästä tuli taas ihan kirkasta limaa moneen otteeseen.. et kaippa mulla toivoa on tuon kypsymisen suhteen. kauheeta jomotusta ja juilimista selän puolella ja muutamia suppareitakin tullut. kaippa tää kaivaa tietään nyt sitten ulos oikein urakalla. Nyt uskallan ehkä sanoa että pää on alaspäin... pelottaa vaan nuo kokoarviot ..kun viimevkolla oli jo 3,5kg :O olisin ihan valmis jo synnärille! :) Lapsetkaan ei meinaa malttaa enää oottaa...
sairaalakassi ois tieten hyvä laittaa kuntoon... taidanpa mennäkin heti laittamaan!

päivän jatkoja,

onona ja nelonen 37+6
 
Maijamehi: Mulla kanssa tänään vuotanut veristä vuotoa. Ei kamalasti, mutta kuitenkin pikkuhousunsuojaan asti. Sisätutkimuksia ei ole tehty aikoihin, joten siitä ei voi olla kiinni. Eiköhän me vielä päästä synnyttää. Mulla kanssa viime torstaina painoarvio jo 3,4kg-3,6kg, joten siinäki mielessä ois ihan hyvänkokoinen tulemaan jo ulos. :)

sopaka & seelis 39+5
 
Sopaka, ei mullakaan ihan kauheesti tuota veristä vuotoa oo tullu. Mut hiukan siteeseen asti (viimisin sisätutkimus tehtiin noin 3-4 viikkoa sitten joten ei mullakaan siitä voi olla kiinni). Toivotaan et enteilis synnytystä=)
 
Viimeinen lääkärikäynti takana (viikkoja tänään 37+1) ja kaikki edelleen hyvin :) sisätutkimus ei ollut mikään "nautinto" :D mutta hengissä selvittiin.. Typy protestoi monottamalla ihan kunnolla palleaan :p

kuulemma mahtuu tulemaan hyvin alakautta ja pää on hyvissä asemissa. kohdunsuu pehmennyt mutta ei vielä auki, kohdunkaula lyhentynyt. Turvotus on parin hikisen päivän aikana tullut kaveriksi, jalan päälliset on aika turpeet :/ sormustakin pitää roikottaa kaulaketjussa mut muuten olo ihan hyvä :)

Tsemppiä meille kaikille viimeisiin viikkoihin!! :)
 
Täällä poksutaan 39+0!! :heart:

Ei ihmeempiä oloja mihinkään suuntaan.. Täällä menossa vuorokausivirtsankeräys (eli KAIKKI pissa 24h ajalta kerätään purkkiin ja huomenna labraan) josta laskevat sitten tuon valkuaisen määrän. Se on nyt ollut tässä viime aikoina yhden plussalla.
Keskiviikkona neuvola ja sit puolilta päivin tuonne sairaalaan ni laittavat käyrälle, en tiiä miksi... Mennään nyt sit. Ja keskiviikkona ilmeisesti sovitaan kontrolliaika jos menee yli tuon ens maanantain, liekkö sit käynnistelisivät. Jännä nähä.

Johanna26 & Patu 39+0

NIIN JA HIRVEESTI ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!!
 
Nuttukitty ja Maijamehi: Mä söin kans eilen vain herneitä ja mansikoita ja join älyttömästi vettä. Ei oo ruoka maistunu ja vatsa on kuralla. Enää en kyllä usko että tuokaan on merkki synnytyksen alkamisesta. Alan olla niin epätoivoinen - niin vahvasti uskoin tämän tulevan ennen laskettua aikaa ja nyt tuntuu ettei tuu ennen joulua.

Tämä "kesän pilaaminen" tässä eniten harmittaa, kun on vaan odottanut ja odottanut. Ei oo uskaltanut juuri mihinkään lähteä, jos tuo vauva vaikka tulis. Pian heinäkuu on jo puolessa välissä ja kaveritkin odottaa että pääsisivät vierailemaan ja kattomaan uutta tulokasta. Nooooh, kun tämä odotus näin pitkittyy (vielä 2 viikkoa!??!), niin siinä tapauksessahan kaikki ovat tulossa kyläileen samoihin aikoihin ja itselle ei jää pian perheen keskeistä aikaa ennen normaali arjen koittamista. Muun muassa tuo asia on kiukuttanut tänään.

TanjaSii: Tsempit sulle sinne laitokselle!! Ehkä nyt olet saanut lapsokaisen? Sinunkin kuuden päivän käynnistyskertomus ei innosta mua käynnistys-yritykseen. Kiva odotella josko tämä itekseen tulis.

SiinaS 39+6
 
Tipetsu : Tuskin se mikään kirjoitettu sääntö on! Mä ainakin pyysin vauvan kummiksi vain ystävääni, en hänen aviomiestään..musta tuntuisi hassulta pyytää tätä miestä kummiksi kun en kuitenkaan häntä sillä lailla tunne eikä me olla tekemisissä. Ystäväni on ystäväni jo 27 vuoden takaa. Toki meille tulee sitten muitakin kummeja, he miehen puolen ystävistä.
 
Joo, mä oon kans koko ajan aatellu että vauva tulee ennen laskettua aikaa, joten alkaa kiukuttamaan...

Jotain hyvää tässäkin päivässä, sillä sain epi-no treeneissä puskettua tänään 8cm halkasijan pallon tuolta alapäästä ulos! Kyllä kirveli ja oli epämukavaa, mutta luo kummasti itseluottamusta synnytykseen! :)
 
Tipetsu Minunkaan mielestäni ei tarvitse pyytää avioparin toista osapuolta kummiksi, jos ei tunnu luontelvalta/läheiseltä. Ihan hyvin voit pyytää vain ystävääsi. Saattaisi jopa miehestä tuntua "hassulle", jos ette ole paljoa tekemisissä olleet. :)
 
tahtoo kaikki ylimääräiset supparit tänne :D kokopäivän juilinu ja se vaan jatkuu... limaa puskee kirkkaana nyt joka vessareissulla kun pyyhkii... alaselkä ja alamahakin nyt tuiketta... verenpaineet noussu ykskaks. just mittailin niin 140/91 ja 131/88 oli lukemia...hetken päästä mittailin uusiks niin 128/88.
mitähän sitä alkais tuusaamaan...pitänee hypätä imurin varteen niin laitetaan limat liikkeelle :LOL:
 
Taas on ollut tapahtumia synnärillä, onnea kaikille jo lapsen saaneille ja jaksamista osastolla oleville! Meitä kotosalla palloilevia unohtamatta.

Täällä väsyttää. Heräsin viime yönä reilun kolmen tunnin unien jälkeen kahdelta eikä enää mitään toivoa unesta. Kuudelta sitten luovutin ja siirryin puuron keittoon. Aamulla sentään sain vielä reilun tunnin nukuttua lisää, mutta kyllähän se itku aamulla pääsi, kun mies meni sanomaan, miten hyvin tulee unta ja itse pyörii yö toisensa perään unettomuuden takia. Eikä se tästä vähään aikaan helpota.

Vielä neljä yötä on edessä ennen sairaalaan lähtöä ellei nyt jotain yllätystä pääse tulemaan. En kyllä usko, että mitään mahdollisuutta moiseen olisi, nytkin pieni punkeaa ylöspäin, kun alaspäin pitäisi matkaa tehdä.

Turvotus väheni eilisestä tämän päivän aikana, viileä keli teki sen suhteen tehtävänsä. Sormet tuntuvat omilta ja nilkatkin taipuvat taas. Aika autuasta sen suhteen.

Annales 39+0
 
Täällä(kin) painiskellaan imetysongelman kanssa. Vauvan paino ei ekana viikkona noussut kuten pitää, joten neuvolassa kehoitettiin antamaan korviketta aina imetyksen jälkeen. Näin olemme tehneet ja saaneet typyn painon nousuun, mutta tilanne on johtanut siihen ettei hän enää huoli rintaa :( Hän saattaa ottaa 10-15min taistelun jälkeen pari imaisua ja sitten hän joko jatkaa huutamista tai nukahtaa. Maitoa kyllä tulee, mutta tyttö ei vain suostu imemään.. Neuvolassa käskettiin imettämään kahden tunnin välein, jotta pääsisimme eroon korvikkeesta. Tämä on helpommin sanottu kuin tehty, koska tyttöä on tosi hankala saada syömään kesken unien. Normaalisti hän syö kolmen tunnin välein.
Olisiko kenelläkään antaa vinkkejä miten voisimme päästä pullosta eroon tai onko se enää ylipäätään mahdollista?

Nandel ja typy 13vrk
 
Hellurei hellemasut.

Täällä neuvolatädin kotikäynti tänään takana.
Vauva on kerännyt kivasti painoa, nyt painaa 2800g (n. viikko sitten sairaalassa paino 2690g). Edelleen jatketaan syöttämistä 3h välein mutta neuvolatäti sanoi että jos vauva nukkuu niin ei välttämättä tarvitse herättää, ellei uni veny yli 4h. Eli ajattelin että öisin erityisesti voisin hyödyntää tätä jos pikkumies sattuisi nukkumaan, saisin minäkin vähän pidempiä unijaksoja alle. :)

Muutenkin kaikki hyvin, kovin kehui jänteväksi meidän poikaa, erityisesti ikäisekseen ja siihen nähden että on etuajassa syntynyt. D-tipat pitäisi käydä hakemassa, ne saa aloittaa lauantaina kun tulee 2vkoa ikää.

Seuraava neuvola oliskin maanantaina ja siellä katsotaan sitten millainen on tarve käydä jatkossa. :)

Tipetsu: Yleisesti ottaen ajattelisin että aviopari jos on, niin pyydetään molemmat kummeiksi, mutta tuossa tapauksessa että mies on teille suht tuntematon tapaus on minusta ihan ok pyytää vain ystävääsi. Meillä olisi eräs kaveripari joita on kummeiksi mietitty ja meidän tapauksessa olisi otettava molemmat jos heihin päädytään kun ovat molemmat meidän hyviä ystäviä. Minusta meidän tapauksessa olisi epäkorrektia pyytää vain toista.

Omena ja Pikku-ukko 1vkoa 2vrk
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ullis82
Tänään oli neuvola. Ei mitään uutta. Kaikki ok ja kun vertasin esikoisen raskausaikaa, on kaikki melkein identtisesti. Oma painokin melkein tasan sama kuin aikoinaan 6v sitten. Siitä jos päättelee, ei tää vauva tule ulos ainakaan etuajassa vaan paremminkin vasta elokuussa.

Jotenkin on kamalan kärsimätön ja haluaisi, että vauva jo syntyy vaikka heti, mutta kun luulin pari päivää sitten kävelyllä, että lapsivettä valui housuun sain melkein paniikkikohtauksen :) Ristiriitaista touhua.

Eli ei auta kuin jatkaa odottelua...

S-S ja poitsu 37+2
 
Tuosta aviopari-kummi -asiasta tarkennan.
Tämä aviopari ovat kummityttöjemme vanhemmat ja olen itseasiassa tämän pariskunnan miehen tuntenut jopa pidempään kuin oman mieheni. Tutustuin exäni kautta pariskunnan mieheen,naiseen vuotta myöhemmin. Nykyinen mieheni on heidän toisen lapsen kummi ja mä heidän esikoisen. Ei oltu miehen kanssa yhdessä vielä kun meistä tahoillamme tuli heidän tyttärien kummeja. Ollaan siis oltu mä,mies ja tämä pariskunta tuttuja jo 15v ajan :)
Mies jostain syystä ehdotti että tämän pariskunnan nais-puolista kummiksi vaikka mies on hänen kaveri..Ja kun meillä on jo 2 muuta naispuolista+ tämä pariskunnan nainen mahdollisesti,niin haluaisin ehkä veljeni kummisedäksi..Jos tuota avioparia ei tarviis kokonaisuutena pyytää kummeiksi..
 

Yhteistyössä