Heinäkuun Hellemasut 2012 **HEINÄKUUSSA** Meidän kuu!! **

Onnea MB tyttövauvasta :heart:

verenpaineet taas koholla :O 138/92 oli aamun eka ja toka oli 123/90. onneks huomenna on Js käynti. Jalat ja kädet on melko turvonneet...kovasti olen koittanut juoda ja anoppi naurokin että meneeköhän ne vedet suoraan mukista sun jalkoihin ja käsiin...

Nuorimmainen (2v) koittaa juottaa nukkevauvalle tissiä :) huvittavaa...ja aikoo kuulemma syödä äitin tissiä kun vauva syntyy ja mammaa tulee :) huhhuijakkaa...

nyt imurin varten kera pienen apulaisen...

onona ja nelonen 38+0 poks!

supparit sain yön taas nukuttua suht hyvin ja aamulla kun mies kotiutui 6:30 hujakkeilla niin sain mojovan supparin pariin otteeseen...nyt tullut muutamia aamulla mutta saisivat lujentua pikkuhiljaa... ja tietty tulla tiheemmin. noh toivottavasti ne edes jotain saa sielä alapäässä aikaseks...
 
Onnea kaikille vauvautuneille!!! Vauvoja tosiaankin nyt vain putkahtelee :)

Pistäkäähän synnytyskertomuksia kun jaksatte. Niitä on kiva lueskella.

Omaan oloon ei muutakuin odottelua ja pesänrakennusviettiä ;)

Penni & Leppis 37+3
 
onnea taas uusille vauvautuneille! kyllä täälä päivittäin tulee käytyä ja lueskelemassa,kuka on poksahtanut.

meillä oli viime yö hirvee...mä entiä mut toi pikku ukko heräili varmaan 1½h-2h välein ja aina raahauduin heti pulloille ja mikroon..ihan unessa sit syöttelin sängyn reunalla,ja näin unia aina väliin,sit taas havahduin:D
Entiä mikä sillä oli..ja nyt kun molemmat tytöt on kotoo poissa,ja mies töissä,PITÄISI nukkua!! mut eeeii,tässä roikutaan,ja kotihommia...

Meillä muutes on eka neuvolalääkäri torstaina,kun katsotaan nuo moroheijasteet,viimeksi ne eivät tulleet ihan kunnolla kun neuvolatäti jumppaili,joten sanoi et lääkäri voisi katsoa.
Ja sit perjantaina meillä on tuo isyydentunnustus.

Ja kohta on ristiäisetkin ja aika vahvoilla on nyt tuo Vili,mut Valtteri ja Veetikin ehdokkaina...huoh...
 
poks 37+0 hengissä ollaan vaikka piiitkään aikaa en oo jaksanu kirjotella kuulumisia. Onnea kaikille vauvan saaneille <3 täälläkin alkais riittää tää raskaana oleminen jo :D aivan kamalia sydämentykytyksiä varsinkin aamuisin ja tuntuu että aiva taju meinaa lähteä. pahinta se on aamuisin mutta istuminen on myös toinen joka saa ne aikaan. Neuvolassa olin aamulla ja kovin on vauvan pää nyt painunut lantioon ja vähän painoarviotakin sain ekaa kertaa kuulla että siinä 3kg paikkeilla vois olla. Sykkeet oli niin tyttösykkeet taas mutta mulla on niin poikaolo :D
Vähän neuvolalääkäri viime vkolla meinas että vauva vois tulla ennemmin nyt kun esikoinen(41+4) kun mulle on esikon jälkeen tehty se loop hoito niin kohdunsuu ei kestä kuulemma nyt niin paljoa painetta kuin ennen hoitoa. Voi olispa lääkäri oikeassa ja vauva vois syntyä vkon päästä :D
 
Huomenta päivää hellemasut ja onnea kaikille vauvan saaneille!!
Kyllä tosiaan tulee vauvoja nyt kuin sieniä sateella. Ihanaa. :)

Täällä myös vähän huonommin nukuttu yö takana. Taisi eilinen neuvolalääkärin käynti sekä monet vieraat pistää pikkumiehen rytmit sekaisin. Tänään ovat miehen kaksi lasta tulossa meille yökylään ja vaikka toisaalta on ihana heitäkin nähdä pitkästä aikaa ja pääseevät veikkaa katsomaan nyt ihan kunnolla niin toisaalta mietin jo valmiiksi että miten sitä jaksaa. Onneksi nämä vanhemmat muksut ovat jo 9 ja karvan verran vajaa 11 joten ei tartte heitä siinä mielessä koko ajan olla seuraamassa ja passaamassa. Onhan se tähänkin vaan totuttava. :)

Meillä on myös perjantaina tuo isyydentunnustus. Ei nyt jäänyt mulle kovin hyvä vaikutelma ko. tapaamisesta kun mieheltä oli ekana puhelimessa kysytty että haluaako DNA-testeihin ja ollaanko nyt ihan varmoja. Ymmärrän että kuuluu tuohon heidän työhön mutta varmaan siellä nyt on TOSI paljon pareja jotka ei ole naimisissa ja tuntuu kieltämättä pahalle ja inhottavalle mennä jollekin todistelemaan että joo en ole miestäni pettänyt ja kyllä tää hänen muksu on. Meillä kuitenkin melkein 4,5vuotta yhteiseloakin jo takana. Täytyy toivoa että se täti jonka juttusille tuolloin mennään ois mukava...

Täällä myös alettu ristiäisiä miettiä, tai noh, minä oon. :D Meillä on yksi nimiehdotus pojalle noussut, sekin tuli ihan yks kaks kulman takaa. :D Sen takia molemmat vielä koittanu miettiä jotain vaihtoehtoja mutta kun ei oikein jotenkin natsaa mikään. Ristiäispäivä ois kyllä melkein lyötävä lukkoon tässä ihan lähiaikoina. Kummejakaan ei olla vielä päätetty kaikkia. Yksi on varma mutta sitten se että ketä muita? Kolmea enempää ei haluttaisi mutta kun pitää olla se kaksi ev.lut.kirkon jäsentä niin se teettää hankaluuksia, suurin osa läheisemmistä kavereista ei kuulu kirkkoon tai sitten kuuluu "väärään" kirkkoon. Ns. "haltiakummikin" kelpaisi mulle mutta kun tosiaan pitäisi tuo kaksi ev.lut.kirkkoon kuuluvaa olla niin on hankalaa... Kaveri pariskunta olisi ketä pyytää ja jos ei tässä mitään ahaa elämyksiä tule niin heitä varmaan sitten kysytäänkin, me ollaan heidän lapsen kummeja joten se ois toisaalta aika kätevääkin.

Mutta jospa tässä keittelis vaikka vähän lisää kahvia, pikkumies varmaan kohta herää syömään ja pitäis sen nuorisonkin kohta tänne tupsahtaa.

Omena ja Pikku-ukko 1vko 3vrk
 
Onnea taas hurjasti kaikille vauvan saaneille! Ja jaksamista jo kotona vauvan kanssa touhuaville! ..sekä tietysti meille odottelijoille..plaah ei jaksa oottaa et pääsis itekin jo synnärille :O

Tipetsu Uuden version kuultuani olisin sitä mieltä, että tuota aviomiestä pitäis kyllä varmaan kanssa sitten pyytää kummiksi! :whistle: Mutta jos teillä on jo kaksi kummia ja sitten haluaisit veljen niin tarviiko sitten pyytää ollenkaan kumpaakaan noista lisäksi. Tai sitten pyydätte veljen ja lisäksi pariskunnan. Voihan noita kummeja olla viisikin eikä se haittaa. =)

PikkuHyypiö ja pötkiäinen 37+6
 
Onnea kaikille vauvansa jo saaneille!:flower:

Aamulla oli neuvola ja sain lähetteen äpkl:lle. Huomenaamuna ois aika ja lääkäri sitten päättää laittaako käynnistykseen vai ei. Mulla tullut uutena vaivana öisin oksettava olo. Kaksi yötä ollut jo tosi huono nukkua, kun herää tunteeseen, että pitää oksentaa. En tiedä johtuuko siitä, että vauva painaa niin pahasti johonkin. Th kyllä sanoi, että kun mulla muutenkin taipumusta pahoinvointiin, niin voi johtua ihan tästä loppuraskaudestakin.

Nyt on vaan sellanen olo, että mä en enää jaksa. Pää hajoo.

Epäilen kyllä, että huomenna ei tule käynnistyspäätöstä, mutta käydään nyt kuitenkin kattomassa.

Noola ja pikkunen 40+2
 
Huomenna neuvolaan. Kun vaan jaksais. Siis ei muuten mitään, mut siellä on sijainen jota en oikeen jaksa. Eilinen pieni verinen vuotokin loppui, eipä tainnut merkata mitään sen kummempaa. Toisaalta oon kyllä asennoitunut siihen että syntyy vasta joskus ens tai seuraavalla viikolla tää pikkuinen. Aika näyttää:) Huomenna pitäis kyllä päästä vähän vielä shoppailemaan kun kerran tulee tuo äippärahakin;) Olis kiva jotain pientä löytää niin lapsille kuin itsellekin ja tietysti ehkä jotain myös isännälle.

Maijamehi ja katkarapu rv 39+5
 
Isyydentunnustuksista samaa mieltä: ihan älytöntä kun perusolettamus tuntuu olevan, että jos ette ole naimisissa niin varmaan on sitte emäntä käyny vieraissa :( meillä myös tuo prosessi edessä ja vaikka 5,5 vuotta ollaan yhdessä oltu niin hölmöä todistella että juu, yhdessätuumin on tämä lapsi alulle saatettu ja isä on varmasti oikeasti isä. Tosin ollaan kyllä mietitty sitäkin että liekkö se pitäis vihille tempasta että pääsis helpommalla (niin lapseen liittyvissä asioissa kuin myös mm. pankkilainojen ym. suhteen..) Tämä yhteiskunta kun ei tajua tahi arvosta avoliittoja!
 
  • Tykkää
Reactions: Omena85
meillä tyttö sai eilen henkilöllisyystunnuksen :) onneksi saatiin naimispaperit usasta ja rekisteröityä suomeen ennen tytön syntymää..eipähän tarvi todistella mitään :D meillä imetään maitoa tunnin-kolmen välein..yölläkin joutui heräämään syöttämään kun mikään maito ei tunnu riittävän.tyttö kyllä pulautteleekin aika paljon vaikka yritän röyhtäyttää kunnolla. mulla jälkivuoto on välillä ihan tosi vähäistä ja sitten taas lisääntyy.tikit kiristää ja sattuu ja en ole ihan varma onko epparista yksi tikki auennut vai onko siinä ollut toista tikkiä ikinä.istuminen on aika tuskaa..
mä olin 2 yötä sairaalassa+ synnytysyö.olisin ollut jo ekan yön jälkeen valmis lähtemään kotiin koska sairaalan ruoka oli pahaa(joka ruualla papuja ja paprikaa..kiva ku vauva sai sen takia kamalia ilmavaivoja maidosta ja huusi yöt ja päivät) ja sängyssä tuli selkä kipeäksi mutta tytön tulehdusarvo oli hieman koholla ja eivät sitten päästäneet pois.
meidän rattaat on lähetetty nyt saksasta.vastahan ne on myöhässä vajaat pari viikkoa.mulle luvattiin jotain hyvitystä myöhästymisen takia mutta katsotaan nyt mitä sieltä tulee..mukana pitäisi olla se talvi-makuupussi jonka jälkikäteen tilasin..saa nähdä joudunko siitäkin valittamaan.ihan tarpeeks joutunu treenaa saksan kieltä viimeaikoina :D
 
Viimeksi muokattu:
tänää oli sitte aikasin aamulla neuvola. kaikki oli hyvin ja tilattii aika yliaikaisuus aika sinne sairaalaan. viimeyönä tuli nukuttua 2 tuntia. kohta takasin nukumaan.

voisin hyppiä pomppia kaikea kunhan toi lapsi syntyis tuolta, mutta pitää kärsivällisesti odottaa mutta jotkut ihmiset omistaa lyhyen kärsivällisyyden. myös mun mieheni joten en ole ainoo! :D
 
Onnea jälleen vauvautuneille!! :flower:

Itsellä tänään poksuu 40+0 ja olinpas vaihteeksi äitiyspolilla toteamassa, että "mitäs tässä". Aika käynnistykseen varattiin sitten ens viikon perjantaille jolloin olis sitte 41+3, jollei tämä taapero nyt itsenäisesti tulis. Paree olis! Vähän "söis miestä" jos pitäis tuossa vaiheessa mennä käynnistykseen, kun mahdollisuus siihen olis ollu jo kuukausi sitten - mutta kun HALUAN että luonnollisesti alkais. Tänään mua ei oo edes niin lujaa kiukuttanu. Onneksi ei, koska 3 naapuria on jo kyselly "koska tulee?!?!".
Vauva muutes liikkui ihan hirveästi ultrauksessa ja heilutteli päätänsä, että eipä sekään ole sinne asemiinsa kiinnittynyt. *huoh*. Täytynee varata itselle joku reissu, parturi ja kosmetologi ja pestä kaikki "fiksut" vaatteet ja miehen vaatteet ja laittaa rumat alkkarit ja tyhjentää auton tankki jne. jotta synnytys voisi alkaa :D.

SiinaS 40
 
moikka kaikki

onnea kaikille uusille äityleille:)

mitens te jotka ootte isyys tunnistuksessä olleet tai menossa ootteko itte ottannu yhteyttä vai onko teihin otettu yhteyttä tunnustuksesta? mulle on lastenvalvoja vai millä nimikkeellä lie edellis kerroilla itte ottannut yhteyttä mutta nyt taitaa olla lomalla kun ei ole kuulunnut mitään. tietääkö joku milloin seurakunnalle ilmoitetaan syntyneestä? vasta tunnustuksen jälkeen vai aikasemmin? huomenna pitäis mennä pappia "ettimään" jos sattuis olemaan töissä vaan taitaapa olla sekin lomalla! asutaan niin pienellä paikkakunnalla ettei sijaisia ole. että kaikki on stop kun ihmiset on lomalla. et menee ristiäiset syksylle väkistenkin:)

kummi asiaa mun lapsien kummit suurin osa naimisissa mutta en ole pyytännyt kuin mulle tärkeät ihmiset kummeiksi. en siis ole pyytännyt kuin toisen osapuolen.

meillä on seuraava neuvola vasta ens viikon perjantaina milloin saadaan seuraava "virallinen" paino. olis kiva tälläkin viikolla käydä punnituksessa mut ei sijaiselle sopinnut asia! olen punninnut keittiö vaalla että paino nousee mutta kovin tarkkaa painoa ei saa kun poika ei pysy paikoillaan ja vaaka on niin herkkä :). onneksi ens kuussa tulee oma terkkari lomilta niin päästään säännöllisesti taas neuvolaan.

huisp&pasus 2vk
 
SYNNYTYSKERTOMUS TULEE! Kaikki alkoi kun 5.7. yöllä mulla alkoi olla kipeitä supistuksia.Parina yönä näitä oli jo ollut vähäsen.Nyt kuitenkin alkoi olla olo,että voisiko olla että synnytys on alkanut! Ajattelin jopa että pitäiskö lähteä,mutta ajattelin sinnitellä aamuun asti -minulla oli nimittäin aamulla aika yliaikaiskontrolliin.Joten yritin siinä nukkua,mutta ei siitä mitään tullut.Juoksin wc:ssä ja pyöriskelin.Sitte isäni tuli hakemaan mua autolla,mulla oli sairaalakassi mukana.Siellä sitten tutkittiin ultralla,ja YLLÄRI: kohdunsuu oli jo 4 cm auki! Oli mulla supistuksiakin,hiukan kipeitä.Käytävällä odottaessani alkoi jo olla tukala olo.Lääkäri käski mennä kotiin,kun kerran näytin pärjäävän niin hyvin.En osannut sanoa tarkasti,oliko mulla supistuksia..sanoi että ei pelkän kohdunsuun tilanteen takia oteta sisälle.(?) Sanoi myös että synnytän kyllä ennen maanantaita (oli torstai).No,vähän epämielelläni menin kotiin..siellä sitten aloinkin olla jo selvästi kipeä,oksensinkin ja ripuloin,ja supistukset sattui jo.Ei mitään hirveitä kuitenkaan.Soitin sitten isälle ja klo 3 olin taas TYKSissä.Kätilö totesi että synnytys on hyvin käynnissä ja kohdunsuu oli jo 6 cm auki..minulla oli miellyttävä olo siellä viihtyisässä synnytyshuoneessa,kätilökin oli oikein avulias,semmonen asiallinen vanhempi nainen.Kertoi heti mitä kivunlievitystä on tarjolla (ilokaasu,lämpöpussit,ja sanoi että epiduraalinkin saisin vaikka heti jos haluan).Koitin ilokaasua,en tykännyt.Pelkäsin että mulle tulee huono olo,olin jo muutenkin hiukan pahoinvoiva.Enkä jaksanut imeä sitä tarpeeksi kovaa (mulla on tosi pieni rintakehä).Lämpöpussikaan ei ollut mitenkään tehokas,korkeintaan miellyttävä.No,aina kun supistus tuli,niin mä hyppäsin ylös ja kävin wc.ssä tai kävelin ympyrää.ensin tuntui,että tämähän on helppoa,mutta sitten tuli kunnon oksennus ja supistukset alkoi olla niin kovia että aloin uupua ja hiukan hätääntyä.Pyysin sitten epiduraalin..ja sitten alkoi autuus.Kivut hävisivät,ja aloin torkkua.Siinä meni ehkä pari tuntia odotellessa.Pyysin kätilöä laittamaan Queenin Greatest hits soimaan(varhaistuotantoa). Sitten alkoi olla pientä ponnistuksen tarvetta,ja aloitin hiukan ponnistamaan.Kätilö neuvoi miten se tehdään.Aika pian lapsi oli jo laskeutunut,ja alkoi oikein kova ponnistaminen.Se oli itse asiassa hauskaa,ja eteni hyvin.Ei sattunut,mutta paine tuntui kyllä selvästi.Yhtäkkiä oli jo kaksi muuta hoitajaa paikalla "lapsen turvallisuuden takia",ja kysyin,että onko se tosiaan jo niin pitkällä.Kätilö sanoi että pää on jo puoliksi ulkona! Koitin lapsen päätä,ja ilahduin.Miten se nyt näin nopeasti meni? :D Ajattelin,että naurattaa,miten tämä voi olla näin helppoa! Sitten laps´ jo syntyikin,ja kätilö tsemppasi hienosti.Oli aika hämmentävää katsoa sitä vauvaa siinä.Vähän ihmetytti kun se ei huutanut,heilutti vain hiukan käsiä ja jalkoja.Mutta kätilö ei hermostunut,joten kaikki kunnossa.sitten kuuluikin jo pikku kitinää.Lapsi pyyhittiin ja annettiin minulle hetkeksi.Taisiko se imeä rintaakin? Ainakin se hamuili sitä.Totesin lapsesta,kun kehuivat sitä,että joo,söpö on,tukka ja kaikki.Sitten mitat: 3715 g ja 51 cm.Lastenlääkäri tutki lapsen,ja sanoi että koska se oli vähän vetelä,niin se oli jossain valokaapissa vähän aikaa,mutta kaikki oli kuitenkin hyvin.Repeämiä tuli jonkin verran,ja niiden ompelemisessa meni jonkin aikaa.Helppo ja miellyttävä synnytys! Ponnistusvaihe kesti vain puoli tuntia.Kätilö kehui että olen loistosynnyttäjä.Joten tosi hyvä mieli jäi. :)
 
Tänään käyty neuvolassa:

RV 38+0
Paino: + 400 g/vko
Turvotus: +
RR: 118/80
Pissa: Puhdas
SF: 31,5
Lapsivesi: N
Tarjonta: RT
Syke: 140
Liikkeet: ++

Kaikki siis kunnossa. Puhuttiin synnytyksestäkin ja kerrankin ei ollut TH:lla kiire mihinkään, oltiin siellä varmaan 45 minuuttia. Tämä TH onkin se toinen TH, kun "omani" on lomalla. Tämä TH on paljon rennompi ja tuntuu, että häntä kiinnostaa oikeasti asiani. "Omani" on aina niin kiireinen ja huolimaton.

Tuntui hassulta, kun varattiin seuraava aika 25. päivä heinäkuuta. Apua, silloin laskettuaikakin on jo päivällä yli! Kääk! Mulla on siis Taysin kontrolli ensi viikon keskiviikkona, niin siksi ei otettu aikaa ensi viikolle.

Eilen oli tosiaan 1-vuotis hääpäivämme, ja käytiin Edenissä lillumassa ja kiinalaisessa herkuttelemassa. :heart: Tänään olenkin ollut tosi väsy, ja otin pikku päiväunetkin. Jos sitä vaikka söisi vähän iltapalaa ja menisi nukkumaan...

Onnittelut jälleen vauvansa saaneille! Täältä sitä perästä tullaan! :heart:

MiNi87 ja Hippu 38+0
 
  • Tykkää
Reactions: katza78
MB: Ihanaa ettei tarvinnu käynnistää :) ihme että laittoivat sut vielä kotiin vaikka olit jo 4 cm auki...mä oon aina sillon tullu sairaalaan ku oon ollu 4 cm auki, eikä kukaan oo sanonu että mee kotias.

Minä kävin taas neuvolassa tänään, oli ekaa kertaa raskauden aikana oikea neuvolatäti (oli pitkään sairaslomalla ja palas nyt töihin), aiemmin ollu aina lastenneuvolantäti mikä nyt ei ole oikein tiennyt asioita niin hyvin. Tämä neuvolatäti
arvioi lapsivedenmäärää (normaali) ja vauvan kokoa (3,5-3,7 paikkeilla) ja vaikutti muuutenkin tosi mukavalta ja tietäväiseltä, harmi etten oo päässy aiemmin sille.
no kummiskin eli rv 39+3
verepaine 102/70 (hyvä mulle)
paino 200g/vko (yht 12kg)
pissa ok
sf 35 (viimeksi 36 mut eri mittaaja)
vauvan syke 130
lapsivedenmäärä N
tarjonta rt

ens vkolla sit kahdesti neuvola ma ja pe ja 2:n vkon päästä tiistaina sit yliaikaskontrolliin jos (ja kun) ei ennemmin synny ja jos huonosti käy ja joudun käynnistykseen niin voi olla et käynnistävät vasta ma 30 pv kun lasketusta ajasta 2vkoa yli on lauantaipäivä..eli olisin sit jo rv 42+2, mut toivottavasti nyt syntys ennen sitä!!

sopakalla ja maijamehillä oli lupaavaa vuotoa jo sentäs...mulla ei mitään..vaikka teksin mitä niin ei supistele, lauantainakin leikkasin ruohoa työnnettävällä ja ainoastaan jalat ja lonkat tuli tosi kipeiksi ei muuta. No enää maksimissaan 3 vkoa...

ninnax rv 39+3
 

Yhteistyössä