Heinäkuun hellemasut 2012 -HELMIKUU

Heippa kaikki masut!

Taas en ole vahaan aikaan kirjoitellut,,,lueskellut vaan. Taalla alkoi eilen rv 16... hommasin joku aika sitten kotidopplerin diginaytolla ja muutamana ekana paivana en saanut aania kuuluviin, nyt olen saanut mutta vaatii etsimista ja pienikin kadenliike ja aanet tulevat kuuluviin tai haviavat...eli tarkkaa puuhaa!

Olo on hyva, liitoskipuja en ole ainakaan viela kokenut lukuunottamatta pienia kiputuntemuksia hapyluun takana mutta ei joidenkin kuvailemaa pahaa nivuskipua tms.

Rakenneultraa odotan kovasti...siihen on tosin viela vajaa kk aikaa. Siiseli84 meilla onkin sama rakenneultrapaiva, 12.3 :). En tosiaan malta mitenkaan odottaa--haluan tietaa sukupuolen ja tietenkin etta kaikki nayttaa hyvalta:).

Bola-korunkin tilasin ja on natti... Pidin eilen kaulassa, tanaan en muistanut. Muuta vauvajuttuja en ole nyt ostellut, aiti lupasi tuoda Suomesta muutaman neutraalinvarisen vauvavaatteen tullessaan talla viikolla 3:ksi viikoksi kaymaan! Kivaa :)

Hyvaa viikonjatkoa kaikille hellemasuille!

Hansman ja "Samsung" rv 16+1
 
Heippa kaikille!

Ompa kiva lukea teidän ultra-kuulumisista! Itse jännitän sitä kovasti. Vielä noin viikko aikaa...

Nandel Ties vaikka satuttaisi samaan aikaan osastolle! Mulla se laskettu aika sillon 7.7. mutta varmaankin käynnistellään jo noin viikkoa ennen, jos ei oo ennen sitä käynnistynyt.

Meillä ollaan sairasteltu oikein urakalla. Ensin angiinaa, johon 10pv kuuri. Sitten vielä vatsatautia... Toivottavasti masussa silti kaikki kunnossa.

Hankintoja alan vasta tehdä kun sukupuoli selviää. Paljon on tuolla kaapeissa vielä vauvanvaatteita tallella, kuten myös kantoliinaa, hyppykiikkua jne. Vaunutkin löytyy, tosin ovat esikoiselle hommattu 7 vuotta sitten... Ovat kuitenkin ihan vielä käyttökelpoiset, joten ehkä vois säästää ja köpötellä noilla vielä tämän yhden pien okaisen kanssa.
 
Mitään hankintoja en oo tehnyt, katsotaan nyt kun sais rahaakin ekaks et jos jostain löytyy joku neutraali body jonka vois hankkia. Näin mä oon kahdelle edellisekin tehnyt et oon ostanu neutraalin bodyn jossa sitten ollaan kotiuduttu.

Eilisessä neuvolassa kaikki ok, hiukan oli tullut painoa (75g/vko) mut vielä ollaan ekan neuvolapunnituksen alapuolella. Ylipainoni takia on kuulemma ihan hyvä jos ei puoleenväliin mennessä painoa olisi tullut ja senkin jälkeen mieluiten vaan n200g/vko. hb oli alhainen joten nyt sitten aletaan syömään rautaa (voi ei, no eiköhän se siitä sitten)

Maijamehi ja katkarapu rv 18+6
 
Huomenta!
Mahtuuko tänne vielä mukaan? Ei jaksais miestä ja ystäviä JATKUVASTI näillä jutuilla kiusata :D
Minä siis oon 30-vuotias, esikoista oottava (la4.7.2012) helsinkiläinen, pullea tuleva äippä :D Oon levinnyt aika reilusti, masu näkyy kyllä jos tietää, mut onnistuu sen piilottelukin. Näytän siis vain hyvinsyöneeltä. Naistenklinikalle olemme menossa synnyttämään, kun sen aika on. Huomenna olisi rakenneultra, joka jännittää aivan hulluna! Mulla on NIIN tyttöolo ja toivomme että saamme tietää sukupuolen etukäteen.
Olin jo vähän huolissani kun en tuntenut masutyypin liikkeitä, joskus vkolla 17 tunsin kuplia ja väristyksiä ja sitten ne katosivat. Kunnes edellis sunnuntaina mies huhuili masuun niin tuntui töytäisy tuossa alhaalla vasemmalla. Nyt sitten tällä vkolla nukkumaanmennessä on tuntunut ihan selkeitä potkuja. Masutyypillä on siis kovat harkat menossa <3 Se tuntuu niin jännittävältä!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan :wave:
Minullakin on LA (esikoinen) samana päivänä ja olen myös 30v., hauskaa =) Ja tsemppiä rakenneultraan!

Niin joo, mulla taitaa olla tuolla listassa LA 3.7, mutta oikea päivä on siis 4.7. Eipä sillä nyt niin merkitystä ole, mutta kuitenkin..;)
 
Voiiih,täällä on tänään rakenneultra! Mua pelottaa ihan oikeesti. Onhan sitä tullut ravattua yksityisellä ultrissa,eikä mua koskaan ole tällälailla pelottanut vaikka aina ollut vuotelu syynä ultrissa käyntiin.. Pelottaa että jotain poikkeavaa löytyy.
Se on niin myöhäinen aikakin vielä,14:45.. Pitää dopplerilla kyllä lähtessä kuunnella..
Potkuja tuntuu nyt jo päivittäin :)

Liitoskipuja ei ole täällä ollut?! Onkos se ihan normaalia? Töissä selkä kipeytyy,kun kassalla pojottaa tunti tolkulla yhdessä kohtaa :( Aattelin tosta vähän urputtaa neuvolalääkärissä 2.3. Sokerirasituksessakin pitäis käydä ennen lääkäriä :x Mulla siis otetaan se koe ihan vaan sen takia kun olen tämän ikäinen jo.. ;)



Tipetsu rv 20+4
 
Mä kyselin eilen ultrassa kätilöltä myös, että onko normaalia jos ei ole liitoskipuja. Hän nauroi ja sanoi, että on täysin normaalia, toivottavasti ei tulekaan ja ole onnellinen jos sinulla ei niitä ole :D. Olin siinä luulossa, että ne ovat joku "välttämättömyys". Ja hei, varmasti sielä rakenneultrasta ihan hyviä uutisia tulee, pelko pois =).

Minunkin pitäisi varailla aikaa sokerirasitukseen (iän vuoksi), mutta jotenkin tuo pahoinvointi ei ole täysin väistynyt, joten pelottaa ettei se litku pysy vielä sisällä..

Hauska tapaus tuolla masussa, kun eilen ultratessa halusi vaan näyttää selkää ja kovasti jouduttiin häntä tökkimään, että saataisiin mitat otettua. Sitten kuin kostoksi koko loppupäivän potki jatkuvasti ja piti elämää :heart:. Naiset.. ;)

Maanu ja "kostaja-kepa" 20+0 POKSIS
 
Tervetuloa Kati-81=)

Meillä oli siis myös eilen rakenneultra. Lääkäri ultrasi vaikka kuinka kauan ja selitti mitkä kaikki näytti ihan normaalilta ja sitten kun olin jo noussut pois tutkimuspöydältä niin sanoi että munuaisaltaat oli laajentuneet. Kysyin sit tietysti että mitä se tarkoittaa niin sanoi vaan että voi olla että vaiva häviää itsestään tai voi olla merkki jostain kromosomipoikkeavuudesta :O Uuden ultra-ajan antoi 5 viikon päähän. Kotona luin sitten netistä mitä kaikkea se voi tarkoittaa niin monet joilla on todettu se niin ovat päässeet lapsivesitutkimukseen, mulle ei lääkäri puhunut mitään sellaisesta. Aika epätietoinen olo jäi kun ei lääkäri sen tarkemmin kertonut asiasta, on kuulemma yleisempää pojilla kuin tytöillä. Meidän vauvan sukupuolta ei saatu selville, napanuora oli koko ajan jalkojen välissä =) Nyt tietysti huolestuttaa että mitä jos kyse on jostain vakavammasta. Varasin jo ajan ensi viikolle yksityiselle ultraan kun siellä on ainakin kokenut ultraaja ja paremmat välineet. Kaikki muu näytti kumminkin ihan normaalilta, pitäisi osata iloita niistä... Niin ja vauva oli mitoiltaan 3 päivää pienempi kuin lasketun ajan mukaan vaikka nt-ultrassa oli 2 päivää isompi. Painoarvio oli 280g.

Hippuliina ja yllätys rv. 19+3
 
Kiva kun mahtuu vielä mukaan. Ja Maanu hauska yhteensattuma :D Vielä kun olisi sama synnytyspaikkakin. Ihana "kostaja-kepa" :)
Meillä "Pirkko" potkii kun tuleva isukki laulaa pöljiä lauluja illalla sängyssä. En tiiä onko siitä että toivoo hänen lopettavan vai onko vain innosta. Tai sitten sattumaa.
Mä jäin nyt selkäkipujen kanssa loppuvkoksi kotiin. Vanha selkävika vaivaa. Nyt pitää vain tunnustella että masutyyppi liikkuu tai sitten kuunnella sykettä, ettei jää mitään puristuksiin. Vähän liian aikasin alkoi, kun tänään on 20+0. Onneksi saa työterveydestä apua.
Sokerirasitus on täälläkin edessä, olisko neljän vkon kuluttua. En halua vielä ajatella sitä pahemmin, kun muutenkin oksentelen herkästi niin siitä voi tulla todella hauskaa :( Oon silloin onneksi lomalla, ettei tarvi töihin sen jälkeen mennä.
 
Hippuliina, olipas tökeröä käytöstä lääkäriltä, jos ei tuon enempää antanut tietoa :|. Hyvä, että varasit ajan yksityiselle, osaavat sitten siellä katsoa tarkemmin. Mutta toivotaan, että olisi jotain ohimenevää!

Kati-81, tsemppiä noiden selkäkipujen kanssa, toivottavasti nyt ei ihan koko loppuaikaa vaivaa!

Pitäisköhän mun keskittyä välillä foorumilla roikkumisen sijasta työntekoon.. On vaan työmotivaatio aivan nollissa. Normaalisti tykkään työstäni, mutta nyt pitää joka päivä pinnistellä. Koetan ajatella, että äippäloma on niin lähellä, että pitäisi tsempata,ettei sitten keväällä olisi hommia rästissä. Joka päivä ajattelen, että no huomenna sitten olen ahkera :D.
 
Meilläkin on nyt rakenneultra takanapäin ja (kerrotaan nyt tänne, kun muualle en saa yhteisen sopimuksen mukaan paljastaa :p ) meidän poika oli erittäin vilkas :D Sataprosenttisen poikalupauksen siis saatiin, ei kuulemma voinut olla erehtymisen varaa :D Eilen juuri sanoin miehelle, että mulla on ihan poikaolo, joka nyt sitten toteutui :)

Kooltaan oli 415g ja vastasi rv 21+1. Katsotaan nyt vaihtaako neuvolassa laskettua aikaa, mutta tuskin, kun on niin lähekkäin. :)

Pieni oli kaikin puolin terve ja kaikki oli kohdillaan! :) Kovasti touhusi koko ajan ja asento oli pää alaspäin, minkä kyllä aavistelin, kun potkut tuntuu niin ylhäällä. :) Istukka ei ole liikkunut alaspäin vaan edelleen oli etuseinässä hyvällä paikalla :)

Meillä oli ainoastaan kätilö ultraamassa ja antoi terveiset, että toivottavasti nähdään vasta synnytyksessä (jolloin kaikki olisi mennyt raskaudessa hyvin:) )

Jebbis ja mini rv 21+2
 
Kiva lukea teidän muiden hyvistä rakenneultrakuulumisista! Itselläni tuo ultra on ens maanantaina ja täytyy myöntää, että jännittää aika lailla.

Hippuliina: Kurjaa ettei lääkäri antanut tuon enempää lisätietoa. Viisi viikkoa on aika pitkä aika odotella ja miettiä asiaa. Hyvä, että varasit ajan yksityiselle, niin minäkin olisi tehnyt. Toivottavasti saat sieltä lisätietoa asiaan!

mileh: Me sitten varmastikin ollaan samaan aikaan synnärillä :) Meillä näet edessä sektio, jonka epäilen tapahtuvatn kesä-heinäkuun vaihteessa.

Tänään ylittyi sitten puoliväli :heart:

Nandel, 20+0
 
Heipä hei!

Onpa mukavia kuulumisia rakenneultrista saatu, hienoa! Hippuliinalle tsempitykset yksityisen ultraan, jospa siellä asiat tulisivat tarkemmin selville. Omaan rakenneultraan on vielä aikaa pari viikkoa. Miehelle meinasi tulla työmatka yhtäaikaa ultra-ajan kanssa, mutta esimiehensä oli sitä mieltä, että rakenneultra on tärkeämpi ja joku toinen voi lähteä matkalle. Olen aika tyytyväinen, ettei yksin tarvitse mennä sinne ja myös miehen puolesta, että pääsee näkemään tulokkaan.

Liikkeet ovat täälläkin nyt päivittäisiä. Np-ultrassa istukka oli etuseinässä eikä liikkeet vieläkään suoraan edessä tunnu vaan aina sivulla tai sitten ihan alhaalla. Yleensä keskellä työpäivää alkaa isoimmat monotukset tuntumaan.

Onko teillä muilla turvotusta ilmentynyt? Minulla se on taas alkanut. Iltaisin sukat pois ottaessa on nilkoissa hirmuiset painaumat. Toistaiseksi sormet eivät ole vielä turvonneet, mutta taitaa sekin aika tulla, että sormukset jäävät kotiin hyllylle kun eivät enää mahdu. Esikoisesta tuli turvotusta myös puolenvälin paikkeilla ja sitä iloa kestikin sitten ihan loppuun asti.

Liitoskivut ovat ilmaantuneet kuvioihin tässä raskaudessa. Jestas, miten joskus osaa vihloa!
 
Hippuliina,kurjaa että ultrasta tuli huolta.. :( Toivotaan että kaikki olis kuitenkin hyvin! Mullakaan ei muuten näkynyt sukupuoli ultrassa,sain myös uusinta-ajan ja toivon että näkyis siellä sit! Samaa toivon sulle,vaikka huoli lapsen terveydestä on varmaan sulla nyt päällimmäisenä mielessä..Jebbis,oi kun hienoa! Menetkö nyt shoppailemaan isot kasat poikavauvan vaatteita? :D
Mulla rupeaa raskaus jo väsyttämään oloa ja vatsa painamaan..ja pikkunen potki viime yönäkin oikein kovaa,mikä on kyl ihan mukavaa. :heart: _MB & Potkiskelija rv 21+4
 
Jännä kun täälä olen niin oireeton odottaja, että välillä aivan unohtaa odottavansa. Sitten tulee vain harmiteltua kun vatsa niin kovasti pömpöttää tässäkin paidassa, kunnes mieleen juolahtaa "ai niin!".
Joku mainitsi aiemmin, että on vain 9 viikkoa enää töitä jäljellä ja mullakin on ehkä saman verran tai ehkä jopa vielä viikko vähemmän. Ihan uskomatonta kuinka nopeasti aika on mennyt - en ole vielä keksinyt edes taaperolle "tekonimeäkään".

Siinas 19+1
 
joukon jatkeeksi rv 17+0 ja POKS :)

Pikaisesti maanantaiset ultrakuulumiset: Vauvalla kaikki hyvin. Mitoiltaan vastasi jokusen päivän isompaa mitä menkoista laskettuna. Painoarvio 196g :heart: Istukka on edelleen kohdunsuulla, saa nähdä nouseeko se sieltä vielä...

Kauhea flunssa päällä ja TAAS sairaslomalla... blaah.
 
  • Tykkää
Reactions: Bom
Ihania ultrakuulumisia täällä! :)

Osa onkin saanut jo lupauksia sukupuolesta. Mie aikaisemmin mietin, ettei oo väliks saadaanko tietää, mut kyllä se on ny alkanu poltteleen. Toivottavasti saadaan rakenneultrassa asia tietää. Vaikka toki lapsen terveys on kaikkikaikessa eikä sillä sukupuolella ole todellakaan väliä. Olis vain mielenkiintoista tietää, kumpi on tulossa, niin vois alkaa jo totutella mahdolliseen ristimänimeen :)

Hippuliina: Kyllä todella tylyä tuollainen käyttäytyminen lääkäriltä. Todellakin olisi pitänyt hänen selittää tarkemmin ja kertoa heti asiansa, eikä ensin selittää, että kaikki on normaalia. Ihme meininkiä. Onneksi kuitenkin varasitte sen yksityisen ajan ja saitte tuonne polillekin uuden ultra-ajan. Toivotaan todella, ettei mistään vakavasta ole kysymys, vaikka varmasti aiheuttaa nyt suurta huolta ja ylimääräistä stressiä. Yritä kuitenkin nauttia pienokaisesta! :hug:

ON: Eilisen verihulahduksen jälkeen ei ole ollut merkkiäkään mistään vuoteluista. Todella mysteeri siis. Olo on flunssainen ja selkä kipeä. Selän olotila nyt ei ole minulle mitenkään uutta, kun kärsin rakenteellisesti ns. notkoselästä, joka tulehtuu ja kipeytyy herkästi. Tää alkava flunssa vaan vie voimia ja haittaa normaaliarkea. Heti kun joutuu jättämään koiran kanssa ulkoilun välistä, alkaa päänsärky, joka kertoo hapen ja raikkaan ilman puutteesta. Voivoi...

Te, joilla istukka ollut aikaisemmissa raskauksissa tai tässä raskaudessa edessä, milloin olette alkaneet tuntea selkeät potkut? Entäs milloin liikkeet on tuntunu ulospäin?

sopaka & mutkula 19+0 (aika menee nopeasti :) )
 
Hippuliina No voihan kökkö,kun sait hieman hermostuttavia uutisia ultrassa. Eiköhän kaikki käänny vielä hyväksi :) :hug: sulle.


Monilla ollutkin rakenneultra jo ja onnittelut teille,jotka olette saaneet lupauksia sukupuolista! :)


Meilläkin siis on rakenneultra onnellisesti takana. Kaikki oli pienellä hyvin,pää alaspäin oli :) Hauska oli,kun päätä alettiin mittailla,niin Ykä siellä alkoi päätään samantien pyöritellä,aivan kuin viestiäkseen ettei sitä saa mitata :D Kaikki elimet oli hienosti paikallaan. Kädet heilui ja välillä piti peukkua imeä :heart:
Painoarvio hällä oli 322g kuulemma hieman normia pienempi.. Jännä miten eka nt-ultrassa laskettuaika aikaistu 6pvää eli oli sen verran isompi,mutta nyt sit kasvu hidastunu..? Mutta siis LA ei muuteltu tms.
Ihana kuva saatiin hänestä,jalat ihan täysin suorana ylöspäin! :)
Istukka edelleen kohdun suulla ja uusinta ultra onkin sit rv 28. Arvasin tuon kyllä jo rv 15 käydyn ultran jälkeen. Onhan tässä vielä 8vkoa aikaa kohdun kasvaa ja istukan siirtyä,toivottavasti siirtyy. En haluais sektioon joutua.

Mutta muuten kai tässä voi alkaa nauttia tästä. Niin kehotti ultraajakin.

Jaksuja mammat!



Tipetsu ja Ykä 20+4 edelleen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maanu ja Bom
Mb: voi olla, että jotain poikajuttuja tulee nyt ostettua :D

Sopaka: mulla on siis edessä ja aika lailla 19+3-4 alouin tunteen liikkeet levossa ja mahalla maatessa :)

Hippuliina: toivottavasti saatte yksityiseltä vähän parempaa palvelua ja teille selitettäisiin paremmin
 

Yhteistyössä