~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

SEE
Täälläkin nt-ultra onnelisesti takana. Kaikki hyvin niskaturvotusta oli vain 0.9mm. sikiö vatsasi viikkoja 11+6, mutta laskettua aikaa ei muuteta vaan pysyy samana eli 15.7.2012. Veriseuloissa kävin ja tulokset tulevat muutaman viikon kuluttua. Täällä käytäntö että jos joku siinä hälyttää niin soittavat muuten ei kuulu tuloksista mitään.
T:SEE
 
Hyviä uutisia ultrasta! Siellä se pikkuinen köllötteli,nukkui,jalat 90 asteen kulmassa..Liikuttava..Rakenteet normaalit,istukka takaseinässä (hyvä paikka),hyvin lapsivettä,syke n. 150.Sit pääsin vielä 3D-ultraankin,koska hoitaja halusi harjoitella sillä.Yleensä sinne pääsee vain jos epäillään jotain vikaa,kuulemma.Sain paljon kuviakin mukaan! : ) Mun mielestä sillä on isänsä ruumiinrakenne,tukevat jalat! :DVastasi viikkoja,tarkalleen ottaen 2 päivää oletettua pienempi (niin,mulla onkin pitkä kuukautiskierto).Viikkoja nyt siis 14+4.Ja pikkuinen oli 7,5 cm pitkä -taitaa olla pää-perämitta,koska muuten se ei vastaisi viikkoja.Helpottavaa ja hienoa! Tuli semmoinen olo että onko se mahdollista että mun mahassa on täysin terve lapsi! (ainakin tiettävästi) Kun kysyin sukupuolta niin hoitaja veikkasi tyttöä.Ihanaa! Ei se vielä varmaa ole,mutta vaihdetaan mun tietoihin kuitenkin että tyttölupaus.Poikaolon voi ottaa pois. Onnittelut SEE:lle,tyttönen87:lle ja Johanna26:lle! :flower:
-Onnellinen MB & "Dalia" 14+4 :wave:
 
johanna26,tyttönen87,SEE onnea ihanista ultrakuulumisista!!!

Täälläkin np-ultra takana,ja siellä sydän löi,mutta eipä tyyppi sit halunnu kauheesti liikuskella,köllötteli vaan..ensin katsoi mahan päältä,ja sit alakautta,mut ei saanut mitatuksi alakautta,se tuntui jopa inhottavalta kun anturi liikuskeli,kun sanoi et on kohtu vähän kallellaan, no katsoi sitten mahan päältä ja sai mitat.
Turvotus oli 1.4,eli ihan normaali,ja pikkunen oli5,6cm:heart: kysyin sukupuolestakin,mut se oli kokoajan niin kippuralla et ei ollut mahollisuuttakaan nähä sinne. Niin ja istukka takaseinässä,eli liikkeet pitäis tuntui paremmin.

Ja verikokeitten tulokset downiin oli 1:1200,joka tarkoitti mun ikäluokkaa
ja sit toinen oli 1:7400,joka oli henk.koht.riski
Eli olemattoman pienet,nyt on luottavainen fiilis,ja voi kait tässä alkaa kaikille asiasta kuuluttaan!
Ja LA ei muuttunut ultran mukaan oli päivän vanhempi,eli la pysyy 11.7
PTT 12+0
 
Hui miten paljon tekstiä taas tullut. Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!!

Itse en tajunnut kysyä kun kävin tänään verikokeissa ja osallistuin siihen verikoe seulaan että ilmoittavatko täällä vain jos on jotain hälyyttävää vai ilmoittavatko joka tapauksessa. Pitää varmaan huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä...

Tiitulainen kyseli onko muille käynyt noloja tilanteita oksujen takia. Täällä kyllä, kerran. Olin menossa elokuviin siskojen kanssa pari viikkoa sitten ja mulle iski kamala yskä kohtaus. Yskimisen päätteeksi oksensin omalle kädelleni/hihaani ja siskon kengälle. :D Kyllä lipunmyyjä katsoi aika pitkään kun tulin vessasta ostamaan lippua. Hävetti mutta leffa piti nähdä.

Täällä on kansa ultria viikoilla 12 ja muistaakseni 20. Ja jos oikein ymmärsin niin ensisynnyttäjät käy vielä kerran myöhemminkin mut tää mun pitää varmistaa. Voin muistaa omianikin.

Isovanhemmista kanssa kyseltiin, miehen vanhemmat ovat jo liki 70:tä mutta omat vanhemmat ovat 46 ja 47. Heistä tuli mummo ja ukki toissa kesänä ja molemmat ovat asiasta kovin ylpeitä ja onnellisia, samoin kuin tästä tulevasti lapsenlapsesta. Oma äiti ei malttais olla hiplaamatta kaupoissa vauvojen vaatteita :D Myö isovanhempia on minun puolelta elossa. Eli kyllä hoitoapua löytyy.

Äitiyspakkauksen ajateltiin ottaa. Meillä kun ei vielä ole mitään hankittuna paitsi jotain vaatteita joita isomummo jo ehti kaapeista kaivaa. :D

Synnytysvalmennuksesta sain sen verran neuvolasta tietää että täällä järjestetään 3 kertaa joista yksi äitipolilla. Itse kyllä odotan tuota ja toivon että on hyvä, olen ylipäätään sellainen ihminen että haluan tietää asioista etukäteen että mitenkä ne menee ja miten pitää toimia. Tulee itselle turhaa stressiä sitten jos on ihan uunona eikä tiedä minne mennä ja mitä tehdä. :D

Mutta joo, jos sitä lähtis vaikka pienille päikkäreille kun silmät luppaa ihan armotta.

Omena ja Napolea 9+6
 
Duello :hug:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista SEE, johanna26, PTT ja MB :heart:

Täällä on työmotivaatio kanssa hukassa. Onneksi minulla ei noita töitä hirveästi ole (kiitos osittaisen hoitovapaan), mutta isoja asioita on tapahtumassa tässä keväällä ja inhoan yli kaiken sitä, että joudun luultavasti jäämään kesken muutosten pois ja minun hommat sälytetään muille, eikä muilla ole aikaa niitä tehdä. Sijainen minulle tulee jossain vaiheessa, mutta siinä vaiheessa on varmasti perustyössäkin ihan tarpeeksi sisäistämistä ja kaikessa muussa yleisessä jutussa, niin saas nähdä. Toisaalta se ei ole minun murhe siinä vaiheessa.

Minulla olisi np-ulta 5.1, ei ole enää kauaa sinnekään. Huomenna olisi verikokeita tiedossa, josta tulikin mieleen, että pitää etsiä lähetteet mukaan.

Uusi vuosi Vietellään kotona. Veljeni kihlattuineen tulee uudeksi vuodeksi tänne. Tarkoitus olisi käydä katsomassa lasten ilotulitus ja sitten istua iltaa meillä pelailen, syöden ja seurustellen. Ei mitään kummempaa.

Kattiina ja pikkuinen 10+5
 
Ihania ultrakuulumisia teillä! Itsellänikin se on vihdoin ylihuomenna edessä :) - mukamas ei tunnu miltään, mutta kuitenkin kauhunsekaisin tuntein sitä odottaa.

Minä en ainakaan tiedä mitä tehdään uuden vuoden aattona, sanoin meneväni jo kymmeneltä nukkumaan, kun enhän mä jaksa enää valvoa lainkaan :).

SiinaS 12+1
 
Ihania ultrakuulumisia monilla =) Me tullaan perässä kun ollaan listan häntäpäässä :D

Äitiyspakkaus otetaan myös täällä.

Ultria on Oulussa kaksi, pari vuotta sitten oli vain 1 ultra.

ON: Eka neuvola oli tänään ja paljon tuli asiaa.. Mies ei päässyt mukaan ja arvatkaa harmittaako häntä, koska sydänäänet kuuluivat jo :heart: Esimiehelle oli pakko kertoa mihin karkasin kesken päivän ja kyllä oli vaikea sanoa. Esimies ei oikein ehtinyt sanoa mitään kun sopersin olevani raskaana ja meneväni neuvolaan ja kaiken olevan ihan alussa.
Pitää varmaan lähimmille työkavereillekin asiasta mainita.

jag78 rv 9+5
 
Jaksamisia Duello:hug:.

Ja onnea hyvstä uä kuulumisista, mulla meni jo osa nimimerkeistä ohikin, mutta siis ;).

Itse nopeasti omaa napaa, olo on kuin olisin tulossa kipeäksi(toivottavasti en), ja veto ihan vex ja kolottaa joka paikkaan. Tänään oli np ultra, pikkuinen vastasi 11+6 (eli päivälleen la viikkoja), pää-perämitta oli 50mm, ja niskaturvotus 0,99mm, veriseulat otettiin samalla käynnillä, ja niistä tulee vastaus viikon kuluessa. Kovasti hän siellä hyppi ja pomppi, vilkutteli ja liikutteli käsiään ja jalkojaan:heart:. Mulla tosiaan tullut ruskeaa vuotoa enemmän ja vähemmän viime torstaista lähtien, syykin selvisi, istukka suoraan kohdunsuun päällä, niin kauan kuin vuoto tuon väristä, ei kuulemma ole mitään hätää ja istukkakin saattaa vielä kohdun kasvaessa siirtyä ylemmäs. Seuraavaksi siis tuo rakenneultra, ja sitten vielä rv 36, mikäli ei mitään sen kummempaa makalla ilmeenny(toivottavasti ei).


JA & 11+6
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Me käytiin eilen siellä sikiöntutkimusyksikössä, oli tosi asiallista se neuvonta ja muutenkin "lämmin" tunnelma siellä jos niin nyt voi kuvailla.. Päädyttiin kuitenkin jättämään tutkimukset väliin tässä vaiheessa, vaikka se hoitaja ei siihen kantaa ottanutkaan, miten meidän riski olisi muuttunut "parempien" ultrakuulumisten valossa. Mutta olo on kuitenkin tosta päätöksestä hyvä, eikä se mietitytä. Kummasti on olo keventynyt parin päivän aikana ja tuntuu, että taas uskaltaa nauttia raskaudesta =). Mä uskon, että rakenneultrassa näkee, jos on jotain tosi pahasti vialla, ja sen jälkeenkin on mahdollista saada vielä uusi lähete tuonne Sikiöntutkimusyksikköön.

Mutta muutama asiaa, jotka on jääneet päälimmäisenä mieleen näistä sikiöseulonnoista, jotka haluan jakaa muille, jos joku (toivottavasti ei!!) tästä porukasta joutuu vielä näitä pohtimaan..

1) Seulat hälyyttävät TOSI helposti, varsinkin jos on ikää 30+. Itsekin olisin saanut soiton jo 1,9mm turvotuksella (viikolla 11+1 siis). Eli ei kannata panikoitua. Eikä se ole maailmanloppu.

2) Vaikka asiat olis kuinka huonosti, aina on toivoa. Terveitä lapsia syntyy tosi huonoistakin lähtökohdista (isot turvotukset, veriarvot mitä sattuu). Ja terveitä lapsia syntyy kuitenkin aina enemmän.

3) Päätökset on aina jokaisen omia ja henkilökohtaisia, ja kaikki ovat oikeita. :)

Mutta kyllä näihin asioihin pitäisi mun mielestä neuvolassa vähän valmentaa, tän kanssa on tosi yksin loppujenlopuksi. Neuvolanlääkäristäkään ei ollut mitään apua, mä tiesin näistä asioista enemmän kuin se :D Onneksi meidän neuvolantäti on tosi ihana ja empaattinen.

No, tää tästä, jatkossa toivottavasti muita aiheita =)

Ostin muuten eilen ekat mammafarkut HM:stä ja hitto et on hyvät jalassa! Mä pidän näitä aina! Tuli sitten sellainen 50cm suloinen bodykin ostettua, vaikka ei vielä pitänyt mitään.. :whistle:

Maanu ja Kepa 13+1
 
1nainen/30v/ eka lapsi/Kät, KOS/tyttö-olo

Laskettu aika 02.07.2012

Lapsettomuushoidoista, 3.ICSI, 1.PAS onnisti.

Tähän asti mennyt kaikki hyvin, viikkoja kasassa 13+3. Kova polte olisi mennä 4D tutkimukseen, jotta saisi jo tietää, kuka sieltä on tulossa:)?
Alkuraskauden viikkojen rv 8-10 melko huonoa.. etovaa oloa, en oksentanut onneksi kertaakaan.. mutta en kestänyt MITÄÄN hajuja. En myöskään pystynyt oikein kunnolla syömään, kun kaikki oksetti. Nyt on olo kuin "terveellä" ihmisellä, etova olo häipynyt ja masu kasvaa.
Niin, ja mäkin ostin ekat äitiysfarkut HM:stä:) Ihanaa pitään näitä, kun ei kiristä!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maanu
Onnea kaikille mukavista ultra kuulumisista! :) ja tervetuloa 1nainen mukaan! :)
Jaksamista ja voimia duello. :hug:

Ja nyt oma napa: Eilen oli täälläkin np-ultra ja kaikki on hyvin, aivan mahtava fiilis tuli ultran jälkeen ja nyt jos nauttien jatkais odotusta.
Mantelilla oli pää-perämitta 6,3cm ja nt 1,1mm, eli ei huolta sen puoleen, vaikka verikokeen tuloksia ei vielä ollut tullut, vaikka ne otettiin jo vk 10+4.
Seuraava ultra olisi jo 8 vkon päästä. :)

Alkuraskaus on mennyt niin hyvin,ei kipuja, eikä mitään oireita, niin eiköhän sitten eilen illalla puolentoista tunnin ajan särkenyt vasemman puolen nivuseen ja saunan lämpö auttoi siihen vasta.

Äitiyspakkausta
ei mennattu ottaa, vaikka mitään ei ole. Tuttava piirissä on niin paljon lapsia ja moni on lupaillut sieltä vaatteita yms. muuta.

Eilen tuli vauvojen vaateosastolla käytyä ja hypistäessä niitä, mutta piti vielä malttaa mieli ja jättää ostokset odottamaan tulevaa. Itselleni tarttui mukaan äitiys tunika/mekko, on ainakin jotain mitä töissä pitää päällä. ;)
Vaikka ei työmotivaatiota ole laisinkaan, vielä olisi kuitenkin maanantaihin aikaa, ennenkuin arkinen aherrus taas alkaa loman jälkeen.

hupsukka ja manteli 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: Maanu ja Minityyppi
Heippa pitkästä aikaa.:)
Täällä varattu nt-ultra ja se ois 10.1.:) Ekassa neuvolassa kävin viikko sitten ja hirmu kasa papereita täyteltiin ja sokerirasitus testiin joudun rv14 koska äidilläni on diabetes niin jotenkin riskiryhmään sit kuulun. Aiemmissa raskauksissa en tuohon olo joutunut.

Edelleen pahoinvointi jyllää. Mitään ei tee mieli syödä.:( Väsymyskin edelleen kiusana. Noh ehkä muutamien viikkojen päästä jo helpottaa.

Äitiyspakkaus ajeteltiin ottaa.

Siiseli84 & "nuppu" 9+3
 
Yksi yllätys raskaus ilmoittautuu!

Positiivinen raskaustesti tehty alle 2 viikkoa sitten, ja neuvolan mukaan viikkoja olisi kuitenkin jo 12. huh. Ultraan kutsua odotellaan, jossa sitten selviää ollaanko jo noin pitkällä.

\Pee & Pikkune
 
  • Tykkää
Reactions: SiinaS
täällä toivuttu joulusta ja myrskyistä :) ja kuulemma lisää tulossa!!!

isovanhempien iästä. mun vanhemmat on jo eläkkeellä ja periaatteessa kotona koko ajan,asutaan melkein naapureina niin joka päivä ollaan yhteyksissä. mun isä on ekan kerran päässyt seuraamaan lapsien kehitystä alusta alkaen koko ajan, ennen ollut aina töissä. kun oltiin sisarusten kanssa pieniä niin se oli töissä joka päivä niin kyllä on mennyt paljon ohi! ja toiset lapsenlapset asuu niin kaukana ettei voi olla tekemisissä joka päivä. ja mun tytöt on ihan ukin tyttöjä.

niin ne seulonnat kyllä hälyttää heti jos on vanhempi! mulla neuvolassa sanottiin heti esikoisen kanssa että on tosi pieni riski vaikka luvut sano toista. kun ikä vaikuttaa lukuun tosi paljon. nyt kolmannen kanssa punktio taas edessä kyllähän se jännittää mutta ei paljon! saa ainakin tietää sukupuolen jos haluaa!!

nyt on yulokkaasta kerrottu mun sisaruksille, tai oikeammin mun äiti möläytti jouluna sen niille! ja kohta varmaan alkaa pikkuhiljaa kertomaan koko suvulle jee se siitä salaisuudesta! ei se silti osaa pitää suutans kiinni.

nyt pitää mennä

huisp pasus 12+6 huomenna poksuu

KAIKILLE HYVÄÄ UUTTA VUOTTA vähän etukäteen!
 
Tervetuloa mukaan uudet hellemasut 1nainen ja Pepi! Meitähän tulee aina vaan lisää! Pepi,onpas sulla hauska tilanne: ei alkuraskauden epävarmuutta ja pelkoa keskenmenosta,kun hyppäsit tavallaan suoraan viikolle 12! Ja ultraan pääset varmasti samantien.1naisella taas on täysin erilaiset lähtökohdat raskaudelle..onnea hartaasti toivotusta raskaudesta! :flower:
ON: Kyllä on ihanaa kun se ultra on vihdoinkin takana! Oli hieno kokemus,vaikka lapsonen nukkui koko ajan.. :p Ja kun hoitaja veikkasi tyttöä,niin kävin sitten ostamassa kirppikseltä kauniit roosat röyhelökesähousut.. =) Aloin jonkin aikaa sitten myös täyttää vauvakirjaa,jonka sain yhdeltä tutulta..se on just kiva.Sinne tulee kaikkia muistoja,tuntemuksia,kuvia raskaudesta ja vauva-ajasta..ensimmäiset askeleet ja muita tärkeitä hetkiä..
 
Tämä on kyllä hassu fiilis. Olin vielä melkein koko marraskuun poissa Suomesta, joten en osannut ajatellakaan. Meillähän tilanne on siis se (kuten muutamalla muullakin) eli syön kyllä minipillereitä ja kun niiden aikana ei ole kuukautisia oikein tullutkaan, niin en osannut epäillä edes mitään. Joulukuun alussa sitten olin kuumeessa yhdistettynä pahaan oloon ja silloin mieleeni hiipi ajatus. Pari apteekin testiä näytti positiivista, samoin clear blue heti sen raskaana +3..

Joten täällä sitä nyt ollaan. Lapsi on ensimmäinen, olemme tällä hetkellä 28 vuotiaita.

psst. Voiko olla nyt jo tyttö olo? ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Omena85
Tervetuloa uusille! Vielä joukkoon uusia saapuu ja kyllähän tänne porukkaa mahtuu! :)
Kävin tänään lääkärineuvolassa. Siellä oli kaikki ok. Kohdunsuu kiinni ja pituutta 3 cm. Papa-koe otettiin myös kun viime kerrasta on muutama vuosi aikaa.
Varasin samalla käynnillä ajan sokerirasitukseen, joka on jo huomenna! Hieman jännittää, miten selviän 12 tunnin paastosta, kun syömättä jättäminen saa mulla aikaan kamalan heikotuksen.
Positiivista oli että paino oli joulun herkutteluista huolimatta noussu vaan 300 grammaa!

puppa 14+1
 
Taas oli tekstiä tullu reippaasti:)

Tervetuloa kaikki uudet:) ja onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille niitä saaneille.

Isovanhempien iästä ollu puhetta. Meillä mun äiti on 47v ja isä 49v ja miehen isä on 61v. Meillä mun porukat on pojille tosi tärkeitä ja tykkäävät siel olla,yökyläänki saisivat mennä melkein joka viikonloppu mut ei raaskita antaa mut arki-iltasin saattavat mummin kanssa ulkoilla jne..Pojat on aina intoo täynnä ku näkevät et ukki on tullu kotiin(on toisella paikkakunnalla töissä) ja sit on vauhtia ja vaarallisia tilanteita:)

Täällä olis ens viikolla eka ultra äippäpolilla,hieman kyl jänskättää mut se kuuluupi asiaan. Mies kovasti odottelee et pääsee näkee pikkusen ja kovasti kuulemma odottelee jo sitä et alkaa tuntee pienen potkuja:)

Omasta olosta sen verran et luulin tän mun olon jo parantuvan mut ei..välillä on ihan hyviä päiviä et on ihan normaali olo mut taas tänään het aamusta lähtien on halailtu vessanpönttöä. No eiköhän tää tästä jossain vaiheessa helpotu(toivottavasti)
Poikien odotuksissa mul kyl oli pahoinvointia mut ei tämmöstä etovaa oloa koko aikaa ja pahoinvointi loppu kummanki odotuksessa rv 10 tietämillä.

Si88 ja Nuppu(pikkusiskon keksimä "tekonimi") rv 12+6
 
Tervetuloa minunkin puolesta uusille!

Mä kerroin isommille lapsille että meille tulee vauva, eipä nuo ainakaan pahemmin järkyttyneet, osa on jopa innoissaan. Pakko oli jo kertoa kun ihmettelivät miksi mä oksennan jatkuvasti.

Äitiyspakkauksesta en tiedä, ehkä ei oteta ellei siellä sit oo paljon jotain supersöpöä, yleensä ne äitiyspakkauksen kamat ei oikein oo ollut mun makuun mut riippuu tosiaan millainen pakkaus tulossa. Ja saishan siitä sitten sen laatikon ja patjan ensisängyksi.

Olo on ihan hirvee, tänään en oo vielä oksentanut mutta ei kaukana ole... Positiivista sinänsä etten ainakaan kamalasti lihoa vielä :D

Synnytysvalmennuksiin ei olla menossa, eikä varmaan päästäsikään kun miljoonas lapsi tulossa. Aikoinaan en sitä synnytysvalmennusta itsessään kamalan tarpeelliseksi kokenut mutta tutustumiskäynti sairaalassa on ollut kiva.

Millähän viikoila lapselle saa otettua vakuutuksen? Meinataan taas ennen syntymää ottaa niin jokohan ois pian ajankohtaista?

kuures 12+2
 
Heipä hei vaan kaikille pitkästä aikaan...:wave:

Ihana lukea että moni on saanut hyviä uutisia ultrissa ja neuvoloissa :heart:
Suru-uutisen kohdanneille :hug:

Itse en oikein ole uskaltanut "iloita" tästä raskaudesta tuon kesäisen keskenmenon takia...
Jotenkin vain ollut pelko kokoajan mukana tässä ja siksi yrittänyt "unohtaa" koko raskauden.

Np-ultra oli jo pari viikkoa sitten, siellä se sydän sykki ja muutenkin kaikki näytti olevan
kunnossa. Veriseulonnan tuloksetkin olen jo saanut ja se oli normaali, riskiluku oli 1:100000.
Ai niin, LA muuttui, se olisi nyt 7.7.2012.

Tänään oli sitten vasta ensimmäinen neuvola...pelotti kaikesta huolimatta paljon...
Siellä kuitenkin onneksi tällä hetkellä kaikki hyvin, sydänäänetkin saatiin kuulumaan ja
se helpotti vähän tätä oloa. Sokerirasitukseen joudun ja laittoi lähetteen äippäpolille tuon minun "historiani" takia, että jospa nyt pääsisi sitten vähän tarkempaan seurantaan, hyvä niin!

Sanna & Juniori 12+5
 

Yhteistyössä