~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

~ HEINÄKUUN HELLEMASUT 2012 ~ JOULUKUU






Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala / tyttö- vai poikaolo

27.6.
Puppa / 28v / toinen / OYS
Morning Butterfly / 27v / ensimmäinen / TYKS / poikaolo

28.6.
RääkkyväRöttelö / 25v / kolmas / KYS

30.6.
Lavelyn / 25v / toinen / TYKS
Tipetsu / 27v / ensimmäinen / KYS

1.7.
Jenhy / 25v / kolmas / SeKS
U2 / 33v / kuudes / TYKS
SuperMario / 34v / kolmas / NKL
Vilhelmiina78 / 33v / ensimmäinen / OYS
nipsu83 / 28v / ensimmäinen / OYS

2.7.
Keskeneräinen / 38 v/ kolmas / MKS / tyttöolo
Haltia / 27v / toinen / Kät / tyttöolo
Vagabond / 30v / ensimmäinen / EKKS
Silly / 31v / toinen / JS / TYTTÖLUPAUS

3.7.
Cristall / 22v / toinen / ?
Maanu / 30v / ensimmäinen / LS
Brita / 31v / ensimmäinen / VKS
Nipsuli91 / 20v / toinen / MHSO
Caratia / ? / toinen / Kät

4.7.
Zophisticated / 31v / kuudes /SatKS
Nandel / 32v / kolmas / JS
Lily08 / 24v / toinen / OYS

5.7.
-Daniella / 23v / kolmas / TYKS
Manda86 / 25v / ensimmäinen / NKL/Kät
Tiuh / 22v / ensimmäinen / KOKS
Stereo / 24v / ensimmäinen / ? / poikaolo
Ullis / 29v / toinen / KOKS
Jebbis / 25v / ensimmäinen / KSKS

6.7.
huisp / 39v / kolmas / TYKS
Mayu / 23v / ensimmäinen / PKKS
LA2012 / 28v / toinen / K-HKS
Merywind / 21v / ensimmäinen / ?
Si88 / 23v / kolmas / SeKS
älli79 / 32v / toinen / TAYS / tyttöolo
Maisa90/ 21v / ensimmäinen / PHKS
hupsukka / 34v / neljäs / MKS

7.7.
Tilke / 31v / toinen / NKL
sulpskak / 38v / neljäs / TAYS /
Helteinen Masu / 35V / toinen / TAYS / tyttöolo

8.7.
Moonriver / 34v / ensimmäinen / PHKS
danuli79 / 32v / toinen / NKL
Hippuliina / 27v / neljäs / TYKS / poikaolo
noola / 22v / ensimmäinen / SatKS / tyttöolo

9.7.
mamma84 / 27v / viides / SeKS
Hannahi / 22v / ensimmäinen / LS
PikkuEmma / 35v / neljäs / TAYS
Areev / 28v / ensimmäinen / TYKS / tyttöolo

10.7.
masuylläri / 24v / toinen / kotona / tyttöolo
Tyttönen87 / 24v / ensimmäinen / NKL
kuures / 33v / kuudes / ? / tyttöolo
SiinaS / 29v / toinen / SatKS

11.7.
PieniTytönTylleröinen / 26v / kolmas / TAYS
Vinke / 34v / ensimmäinen / OYS
sopaka / 24v / ensimmäinen / EKKS

12.7.
JA82 / 29v / neljäs / LS

13.7.
kolmannen haaveilija / 29v / kolmas / HYS
Alisa77 / 34v / toinen / ?
annales / 31v / toinen / KSKS

14.7.
Hiiha / 25v / ensimmäinen / TAYS

15.7.
Riikka90 / 21v / toinen / MKS
hNNa / 30 / toinen / Kät tai NKL
Kuurupiilo / 23 / ensimmäinen / TYKS

16.7.
Mirella_36/ 36v / kolmas / VKS / tyttöolo
brooke / 26v / toinen / TAYS / poikaolo
Kati82 / 29v / kolmas / NKL

17.7.
Klaava K / 34v / kolmas / Kät
jaana25 / 29v / neljäs / KYS / poikaolo
Jansu- / 21v / ensimmäinen / LKS

18.7.
Neljäs? / 32v / neljäs / SatKS
Mirkelo / 22v / toinen / TAYS
Kaarnikka / 24 v / ensimmäinen / ?
Johanna26 / 26v / ensimmäinen / EKKS
SEE / 31v / kolmas / KOKS

19.7.
Kuume / 29v / toinen / TAYS
Tiitulainen / 22v / toinen / KYS

20.7.
mami2010 / 25v / toinen /OYS
ninnax /31v / neljäs / KOKS
Kattiina / 26v / toinen / MKS

21.7.
Tuttava1985 / 26v / ensimmäinen / K-SKS
aramsamsaa / 33v / kolmas / SatKS
MMurmeli / 22v / ensimmäinen / K-SKS

22.7.
Astral / 30v / neljäs / ?
huppi/30v./ensimmäinen/NKL

23.7.
wallaroo / 30v / ensimmäinen / TAYS
neito / 27v / toinen / ? / poikaolo

24.7.
Minityyppi / 25v / ensimmäinen / TYKS
onona / 29v / neljäs / JS

25.7.
Sötnos / ? / toinen / NKL
katza78 / kolmas / HYS
pikkuesko / 30v / toinen / JS
Omena 85 / 26v / ensimmäinen / MKS

26.7.
Sancho / 24v / ensimmäinen / KÄT

27.7.
Nennu_87 / 24v / ensimmäinen / OYS / tyttöolo

28.7.
penni3 / 28v / ensimmäinen / TYKS
Selia / 26v / ensimmäinen / ?

29.7.
Bobble / 31v / kolmas / KOKS
Misti / 33v / toinen / NKL
annukka_ / 29v / ensimmäinen / TYKS
santski / 28v / ensimmäinen / TAYS
Juuli-Luuli / 29v / ensimmäinen / KYS

30.7.
Siiseli84 / 27v / neljäs / HYS
Uusihanuus / 36v / kolmas / ?
Kärppy / 26v / ensimmäinen / KYS

31.7.
Minnuska78 / 33v / kolmas / SeKS
m-a-y / 23v / ensimmäinen / K-SKS

Eräpäivää ei vielä tiedossa

Hellas / ? / ? / ?
PikkuHyypiö / 26v / ensimmäinen / KYS
Mona78 / 33v / toinen / ?
Jenkku87 / 24v. / ensimmäinen / LS


:hug:
Moonchaser
ipna
Kuume82
rontti1
celinee
KaikkeaSitäKuulee!
duello



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Edelliset keskustelut

Marraskuu


Päivitykset punaisella boldattuna, kiitos! :)

Listaa päivittää Brita
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Brita uudesta pinosta :)

Täälä voidaan pahoin melkein 24/7, oksentaa ei ole tarvinnut. Väsymys on valtavaa, mutta josko se helpottaisi. Menisi vain nämä viikot nopeasti ja saisi varmistuksen, että kaikki on ok. Edelleenkään en meinannut varhaisultraan mennä vaan odottelen np-ultran.

Se olisi joulukuu tosiaan ihan ovella. Ja kohta on joulukuukin ohitse. Joulukuu onkin työntäyteinen kuukausi, mutta meneepähän aika varmastikin nopeasti, kun on päivät täynnä touhuamista.
 
Kiitos Britalle uudesta pinosta!

Onnittelut tänään ultrassa käyneille ja hyville uutisille!!!! :flower: Aina yhtä ihanaa luettavaa. Ja Jaanalle tietysti tuplaonnea, kun molemmat vauvanalut hienosti olivat kasvaneet. =)

Me käytiin myös tänään taas kurkkaamassa tulokasta ja siellä liikkuikin melko vilkas yksilö. Nyt siis raskaus pidemmällä kuin koskaan aiemmin ja se tietysti antaa aina lisää uskoa siihen, että meillä saattaisi olla kesällä vauva. :heart:


Vilhelmiina 9+3
 
Moikka kaikille! Uusi ilmoittautuu joukkoon.. :wave:

Plussan sain testiin 19.11. ja ekan odottelu on siis lähtenyt käyntiin. :) Netin laskureiden mukaan LA olisi joskus heinäkuun lopulla, mutta tarkempi päivä varmistuu sitten joskus. Varasin yksityiselle varhaisultra ajan ens keskiviikolle. Sillon ois mun laskujen mukaan rv 7. tuokin selvinnee/tarkentuu varmaan siellä ultrassa. Neuvolaan en oo vielä soittanut, koska soittoaika keskellä päivää ja töistä soittaminen vähän hankalaa. Ajattelin pirautella tulevana maanantaina, kun vapaapäivä. :) Eli täällä yritetään ottaa mahdollisimman rauhallisesti, vaikka edelleen hiukan epäuskoinen olo koko raskaudesta.

Oireina ekana ilmaantui tissikipu.. Palelu ja väsymys on myös mukana, mutta niitä mulla on ollut ennen raskauttakin. :) muutamana päivänä töissä ollut pientä ällötystä, mutta nyt oon ottanut välipalaa kahvitauolla, joten sekin vähentynyt.

Ilmoittelen tarkemmat tiedot listalle, kun tiedän... :)
 
Kiitos uudesta pinosta ja onnea kaikille ultrasta hyviä uutisa saaneille ja jaanalle tuplasti:heart:.
Itsellä olis siis eilen tuo uä, ja sieltähän se löytyi, pienen pieni sykkeineen, vastasi 7+0 ( kierrosta 7+5 olisi, mutta oviksesta tuon 7+0), pituudeltaan hurjat 8,9mm :). Toissapäiväinen ja eilinen meni kauheassa huonossa olossa, tänään vähän parempi, mutta väsy taas saavutti mut illan tullen. No sain onneksi koirat lenkitettyä, käytyä kaupassa ja tehtyä kaalipiirakan uuniin. Oli ihana kyllä herätä tänään vasta kymmenen jälkeen, mies oli ottanut kuopuksen aamusta olkkariin, antanut aamupuurot ja maidot, hakenut puita, sytyttänyt takan, tehnyt hellalle ruuan valmiiksi ja ruokkinut koiruudet ennen töihin lähtöä:heart:.
Maanantaina olis eka neuvola....

JA & Kurmu 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Brita
Moikka taas :)
Onpa meitä paljon! Aika menee kun siivillä,taas viikko menny melkein ja ihan hujauksessa.

Mulle voi merkata listaan brooke/LA 16.7/toinen/26/TAYS/poikaolo

Onko muilla tässä ketjussa olevilla syntynyt suuri kokoisia vauvoja,oma tyttäreni painoi 4920kg syntyessään ja nyt oon kovassa syynissä ettei tule toista monsteri vauvaa :D
Kielsivät eilen multa mehut ja limsat ja sano et mun tapauksessa jopa mandariini,banaani,ananas ja viinirypälekkin vain satunnaiseen käyttöön. et saan niistäkin liikaa sokeria joka sit kasvattaa vauvaa.
No tietysti maalaisjärkeä ajattelin käyttää,ja nyt ainakin vauvan painoa seurataan enemmän sitten tietysti.
Mutta olihan se helppo hoitaa semmosta jötikää :D

Sokerirasitukseen joudun meneen kaks kertaa,en oman painoni takia vaan nimenomaan ton vauvan.

Tänään ei oo huono olo vaivannu oikeestaan ollenkaan kun oon syöny hyvin ja tavallista ruokaa,mehut ja limsat ei siis auta ees tohon pahoinvointiin mun tapauksessa ainakaan. Ehkä tää raskausajan "järkevä" syöminen vois jatkua sit lapsen syntymän jälkeenkin :)
 
Tervetuloa Brooke! Päivittelin sut listalle ja samalla laittelin väriä noihin "oloihin". :) Hurjan kokoinen vauva sulla aiemmin - varmasti hyvä, että seuraavat tiukemmin tämän raskauden aikana... Näin ensikertalaisena ajatus isosta vauvasta pistää puntit tutisemaan. :O Milloin menet sokerirasituksiin? Itselläni se on kerran - ilmeisesti nykyään se tehdään kaikille?

Brita ja salarakas 9+1
 
Brita Kiitos uudesta pinosta ja PKKS ja laskettu aika varmistuu vasta 13.12 ku saadaan selville miten se kehitys jatkui, mut ilmottelen kyllä =) saas nähä kuis meille käy, lauantaina oli ruskeaa vuotoa joka alkoi taas tänään,, voi olla harmitonta mutta jotenki tass pelottaa,,mix meitä koko ajan koetellaan :ashamed:
 
Ihanaa uusi kuukausipino! Näin se aika kuluu. Huomenna lähtee täälläkin 10. raskausviikko käyntiin. Hui!
Brooke meidän esikoinen ei ihan noihin mittoihin yllä mutta oli hänkin kuitenkin 4 kiloinen. Jotenki osasin odottaakin isoa vauvaa. Itse olen ollut melkein 5 kiloa syntyessäni. Mutta hyvin mahtui syntymään ja tosiaan, oli helppo käsitellä.
Minulla todettiin loppuvaiheessa raskausdiabetes joka pysyi kurissa ruokavaliolla. Esikoista odottaessani Oulussa sokerirasitukseen laitettiin kaikki 25v täyttäneet. Siksi sinne menin minäkin ja hyvä niin kun kerran siellä yksi arvo oli koholla. Sokerirasitus siis edessä varmaan tälläkin kertaa.
Minua edelleen väsyttää tositosi paljon. Tuntuu ettei varsinkaan näin iltaisin jaksa tehdä mitään. Kaikki siivoilut ym. jää kokonaan. Paha olo ei onneksi enää ole kuin hetkittäistä.

puppa 8+6
 
Sokerirasitukseen menen viikolla 16 ekan kerran.
Nyt neuvolan kätilö miettikin että mulla on saattanu olla raskausajan diabetes,mutta varmuudella tietty sitä ei ikinä saada tietää kun ei todellakaan testattu tai mitään.
Itse uskon että omilla ruoka tottumuksilla pystyy vaikuttamaan lapsen kokoon,mulla meni karkkia ihan hirveesti raskausaikana :D oli oikeen karkkipötkö sitten syntyessään,ja vauvallakin oli viikon teho-hoito kun oli ne sokeriarvot päin peetä

Olihan se sillon 18v ensi synnyttäjänä pienehkö paukku et sit olikin hiukan iso vauva. Noo,virheistä oppii ja nyt vähän hillitymmin karkkia sit :)
 
Kiitos kaikille onnitteluista ja Miljoonasti onne muille hyviä uutisia saaneille!

Brooke:
Meidän lapset on painaneet myös ihan kivasti, 4130g, 4440g ja kuopus tasan 4000g (vkolla 38 käynnistettynä, koska syntymäpainoarvio juuri tuo 4800g). Täälläkin kaikki joutuu sokerirasitukseen, ja kaikkien kohdalla olen siellä joutunut käymäänkin. Miten sitten lie kaksosien kohdalla, toivottavasti jäävät "vähän" pienemmiksi =)
 
Onnea jaanalle tuplista! :D Meilläkin sellaiset saattoi olla, mutta toisen kehitys loppui ihan alkuunsa. Nyt on jotenkin poika olo.. Sain järkättyä haastattelun ensi viikoksi ja aika varman lupauksen töistä. pitää vaan laittaa nyt lapset hoitoon ja alkaa kulkemaan 30km päähän töihin. Eipä tuota kauaa tarviis jaksaa :p

Itsellä on ollut raskausajan diabetes molemmissa raskauksissa ja uskon tulevan myös nyt. Miksei tulis:D Lapset painaneet kuitenkin vain 2100g ja 3300g. Hirvittää jo tuleva synnytys..Esikoista tein kolme tuntia ja seuraavaa 35minuuttia.. Sairaalaan on matkaa 130km... Molemmat on kyllä käynnistettyjä..
 
Kiitos Brita uudesta pinosta. On mukavampi taas lueskella, kun ei oo niin pitkät pätkät tekstiä. Onnittelut ultrassa hyviä uutisia saaneille! Ihanaa, Jaana, että sinunkin pienet ovat kasvaneet kaikista ennusteista huolimatta! :)

Täällä armoton kuvotus ja väsymys. Ei meinannut töiden teostakaan tulla tänään mitään. Mutta vuoto on pysynyt tämän päivän poissa!!! Toivottavasti pysyy jatkossakin :)
 
oliskos Brita ystävällinen ja lisäis mutki tohon listaan. kirjottelin tiedot jo tohon edelliseen ketjuun... ois kivempi kirjotella ku on mukana tossa listassa =)

Misti&ylläri 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä uutisista kaikille! :)

Ja tsemppiä Rontti1! Se on hyvä puoli että vuoto on ruskehtavaa eikä kirkkaan punaista.

Ihan galluppina voisin kysästä että millä viikolla teillä muilla on/on ollut eka neuvola?
Varasin tänään oman neuvola ajan ja se on viikolla 10, vaikka kerroin että raskaus saattaa olla jo pidemmälläkin (menkkojen oletettuna alkamispäivänä Clearblue näytti hedelmöityksestä olevan 3+ viikkoa, ja sehän näyttää viikot vaan siihen asti). No mut selviäähän se sit ennemmin tai myöhemmin missä mennään :)

Pampula 5+3
 
Kiva,siirrymme uuteen kuukauteen! Joo-o..mulla oli eka neuvola jo viikolla 8 (3 pv päästä siitä kun soitin sinne!),ja sit lääkärineuvola oli siitä 4 päivän päästä! Seuraava aika onkin sitten ultran jälkeen,ensi vuoden puolella...lisäksi kävin kuuntelemassa sydänäänet rv 9+6.. :heart:

MB rv 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mirkelo
Onnea kaikille hyvistä ultra-uutisista! Ja tsempit rontille! Ja tervetuloa Santski!

Mulla on eka neuvola 9+0. Se meneekin sinne jouluviikolle. Sitä mä en oikeastaan odota, enemmänkin ultria. Jos siis tulee hyviä uutisia maanantain ultrasta!

Meilläkin täällä kaikki menee sokerirasitukseen. Ja vauvojen koosta, hyvin paljon vaikuttaa myös istukan toimivuus, toisille voi tulla isoja vauvoja vaikka olisikin sokerit ok kun istukka on vaan niin hyvin ruokkiva. Ja eräällä kaverilla syntyi täysaikanen kaksikiloinen, ja silloin oli vasta huomattu ettei istukka ollut toiminnut kunnolla.

Brita: Kiitos uudesta hienosta pinosta!

neito 6+1
 
Tervetuloa Santski ja Misti! Wilhelmiina,no no,mistä noin varovainen asenne? Totta kai teille tulee kesävauva! "Meidän" rv-kategoriassa,´rv 6-9 hedelmöityksestä´,on jo 96 % todennäköisyys että raskaus jatkuu loppuun asti! Saithan juuri varmistuksen ultrasta.Ihan hyvä muuten,että et tuon aikaisemmin mennyt,koska nyt se tosiaan on lähes varmaa..Itse sain mielenrauhan viikko sitten,kun kuulin dopplerilla sydänäänet. =) *Laitetaan tohon vielä aurinkolasinaama edustamaan heinäkuuta*.. :cool:
MB,rv 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mirkelo
tiitulainen,kas,olipas sulla pitkä ja mielenkiintoinen kirjoitus! Olet kokenutkin kaikenlaista..voimia pahoinvoinnin kestämiseen! Toi valkovuoto on täysin normaali,virallinen raskausoire,mullakin on se lisääntynyt jnk verran.Mitä tarkoitit tuolla lapsesi ks-vialla? Ai Johannallekin tulee kaksoset? Hurjaa! Onnea! Minäkin halusin kysyä,Johannalta ja jaanalta,että miten suhtaudut kaksosuutiseen? Entä mies? :rolleyes: Meidän suvussa ei ole yhtään kaksosia,ja myönnän,että en haluaisi kaksosia..vaikka onhan se omanlaisensa lahja,mutta aika rankka sellainen..toivon myös,että mun lapsi ei olisi suurensuuri,vaan mieluummin pienenpuoleinen,semmonen kolmekiloinen..
 
Niin joo,on mullakin maha turvonnut/kasvanut.Se tulee yllättävän aikaisin.Nyt jo tuntuu,että tätä mahaa ei paljon peitellä -no ei tarvikaan,antaa näkyä! Mulla on jo tosin noita viikkojakin paljon..ja joo,maha on illalla isompi. :rolleyes: Olen muuten myös pienikokoinen,painoin ennen raskautta 48 kg (161 cm).Nyt on n. 2 kg tullut lisää. Mulla sit taas on garderobi täynnä tiukkoja vaatteita (vain joitakin löysempiä mekkoja),joten pian kipinkapin äitiysvaateostoksille..mikä on sinänsä mukavaa..löysin jo netistä ihanan äitiyshameen,joka mun on PAKKO saada.. :D
 
Oniitelut Johannalle kaksosista :) Itselläni kaksoset, ja en voi muuta kuin onnitella. Paljon työtä ovat teettäneet alussa, mutta hyvin aikasessa vaiheessa huomasivat jo toisensa. Nyt leikkivät jo paljon yhdessä, ja myös kiusaavat toisiaan. Ihania tapauksia, vaikkakin luonteeltaan täysin erilaisia :)

Pahoinvointi jatkuu edelleen, tänään ja eilen ei edes rajoittunut vain aamupäivään, kuten aiemmin. Lähinnä tuntuu, että haluaisi vaan maata silloin sängyssä, mutta eihän lapset ole samaa mieltä. No potkivat sentään hyvin liikkeelle ;)
Maha turpoaa, naama kukkii minkä kerkeää..

Esikoisemme syntyivät, kun olin 27v, kolmosen syntyessä tulen olemaan 29v (siis jos kaikki vaan menee hyvin). Ja eiköhän siinä meidän lapset sitten olekin, en hirveästi usko että meille tulisi enää enempää. Ja kunhan nyt ensin selvitään kolmen pienen kanssa, meillähän tulee olemaan kolme alle 2,5v ikäerolla ;)

Kaksosraskaudessa painoa tuli 11kg, lähtöpainossani bmi oli noin 22 (eli kai ihan normipainoinen olin). Noin 4kk syntymästä, oli painoni 9kg vähemmän kuin lähtöpaino, mutta hiljalleen nuo 9kg ovat tulleet takaisin, siis melkein kaikki..
Raskausarpia tuli muutama mahaan ja rintoihin, eli aika vähällä pääsin. Rasvailin silloin aika säännöllisen epäsäännöllisesti, samalla linjalla varmaan nytkin jatkan.

Seulontoihin osallistuminen on meillä vielä vähän mietinnän alla. Kaksosraskaudessa niihin ei suositeltu osallistuttavan, joten mietimme, onko tarpeen nytkään..

Äityisvaatteet on kaikki vielä tallella, vielä en kuitenkaan ole kaivanut niitä esiin. Veikkaisin, että ns vanhoilla vaatteilla menen aika pitkälti.
Lähes kaikki vauvakamppeet löytyvät myöskin (niin tyttöjen kuin poikienkin väreissä), vain uuden rintapumpun joudun hommaamaan. Ja veikkaisin, että vähän tulee ostettua pikkaselle uusia vaatteita yms, suurimmat hankinnat kuitenkin onneksi jo löytyy.

Lasten syntymäkoosta. Meillä lapset syntyivät viikkoihinsa nähden vähän pieninä, istukat yms toimivat kyllä ihan hyvin. Olen itse, samoin kuin sisareni, syntynyt varsin pienenä, joten ihmettelisin, jos tämäkään vauva syntyisi yli kolme kiloisena. No aika näyttää ;)
 
Huomenia vaan kaikille!!

Neuvolasta itse oon menossa ens viikolla (jos luoja suo) ja se olis sit vko 8. Et johonkin niille main niitä taidetaan tähtäillä, tietty siin on kaikki joulut ja muut tulossa ni ehkä siksikin..

Ja seulontoja en oo vielä oikeestaan tarkemmin miettiny. Ainakin sen nt-ultran luultavasti käyn, pitää varmaan jutskailla paremmin siellä neuvolassa sit.
Luultavasti ainakin sokerirasitus edessä, luulen.... Yh.

Kauhiasti oli tullut jo tekstiä, tiitulainen innostuikin kirjoittelemaan pitkästi!
En edes muista mitä kaikkea kyselit mut mieliteoista ainakin..
En oo oikeestaan muuta ihmeempää huomannut kun että salmiakki maistuu TOOOSI hyvälle. :D (pitää vaan yrittää sekin pitää jonkunlaisissa rajoissa ettei lähe ihan lapasesta...)

Kääääk! Huomenna ois aamusta se kauan odotettu ja pelätty ultra!!
Oon jo vähän sillä asenteella et pessimisti ei pety ja et eihän siellä nytkään mitään ole..... Kun on lukenut näitä teidän oireita (ei kyl käy kateeks tuo oksentelu...) ni tuntuu ettei itsellä ole mitään. :ashamed:
Ilmoittelen huomenissa sitten!!
Ja onks täällä joku toinenkin jollain Johanna nimimerkillä????! Koska ei meille ainakaan tietääkseni ole tulossa tuplia! :D
Tai mistäs sitä ennen huomista tietää. Mut yhtä tässä nyt oletetaan. :popcorn:
 
Huomenta.:)

Onnea kaikille jotka saanut hyvä uutisia ultrasta.:)

Britalle kiitokset uudesta pinosta.:)

Esikoinen syntyi kun olin 17v. keskimmäinen kun olin 21 ja nuorin 23.

Linea negra ei ekassa raskaudessa tullut mutta kahdessa seuraavassa tuli ja meni ihan alhaalta rintoihin asti.

Neuvola olisi rv 8+1. Ei pitänyt näin aikaisin vielä ekaa aikaa varata mutta sunnuntaina päivystyksen hoitaja käski välittömästi ottaa yhteyttä neuvolaan ja kysyä onko pojan vesirokosta haittaa vaikka olen itse sen sairastanut lapsena. Noh maanantaina neuvolaan sit soittelin ja varmistin ettei siitä haittaa ole ja samalla sit tuli tuo eka neuvola aika joulukuulle ja lääkäri aika tammikuulle.

Ja sit vähän omaa napaa.:D Eilen aamulla sit alkoi tämä ihana pahoinvointi. Juuri mitään ei tee mieli syödä kun alkaa yököttää. Kasviksia ja hedelmiä ainoastaan tekee mieli ja niitä saanut syötyä. Kahvin juonnin lopetin suosiolla ja viikko sitten kun sen haju yökötti.

Siiseli84 5+3
 

Yhteistyössä