~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

Heippa kaikille.

äitiysvaatteista Itsellä siis maha jo näkyy, niin että eilen veljen pojan yksivuotis juhlissa, arvailtiinkin että onkohan mun mahassa maha-asukki.. Äitiyshousuihin vaihdoin jo pari viikkoa sitten, ostin ne h&m:ltä, maksoi muistaakseni noin 40e. Paidat ja mekot mahtuu viellä omat. Mutta kyllä niistä jo mahan näkee, kun sen verran tyköistuvia ovat. Itse olen äitiysvaatteita kysellyt kavereita, jotka nyt penkovatkin vaatekaappejaan ja huudosta olen myös katsellut. Ovat niin kalliita ettei raaski paitoja ainakaan ostaa uutena, toiset housut ehkä vois ostaa ku ne on niin hyvät.

Kestovaipat Ensimmäinen lapsi tulossa niin kokemuksia ei kestovaipoista ole. Ensin olin ehdottomasti sitämieltä etten lähde siihen rumpaan, mutta nyt kun on selvinnyt etten oman perussairauteni lääkityksien takia saa koskaan imettää, niin korvikkeilla mennään alusta asti. Näihinhän sitten sitä rahaa uppoaa, ni voi olla että kokeilen kestovaippoja jos niin säästyis vähän rahaa. Saa nähdä mihin tulokseen sitten päädyn kun lapsi syntyy. Nyt pyrin olemaan viellä avoiminmielin, voi olla että käytän molempia =)

Äitiyspakkaus Kyllä ehdottomasti otan, esikoinen kun on tulossa. Olen jo netistä kelan sivuilta katsellut tuota 2011 pakkausta, joka meille varmaan tulee. Ihan kivalta se näyttää, kaikki ei ihan omaan makuun ole, mutta mitään niistä nyt en suoranaisesti vihaakaan.

Nukkumisesta on ollut puhetta tähän syy selviääkin pian, miksi klo 5:30 viikonloppu aamuna kirjoittelen tekstiä. Elikkä kyllä joo, nukkumiseni on muuttunut valtavasti! rv 7-10 olin todella väsynyt, ensimmäiset viikot (oman sairauden takia) sairaslomalla jolloin uni maistui jo klo 21, vaikkei ollut päivän aikana mitään ihmeellistä tehnytkään. Nukkumatti hylkäsi mut sitten joka aamu klo 6:30-7:30, mikä ei todellakaan ole tapaistani. Yleensä en ikinä nouse ennen klo 10 sängystä, ellei ole ihan pakko. (ennen syksyn muutosta, opiskelemaan lähtöä tein yötyötä ja siitä rytmi ette sängystä nousta kukonlaudun aikaan.) Hitsi että päivät tuntuivatkin noina viikkoina pitkiltä, mitä ihmettä mä teen jo klo 7 aamusta alkaen, varsinkin sairaslomilla..? rv 9-11 olinkin sitten jo töissä, tällöin unirytmi pysyi edellisen mukaisena mutta lisäksi tuli 2-3 tunnin päikkärit töistä päästyäni.

No nyt tämäkin on muuttunut. Noin rv 11 puolessavälissä loppuikin tajuton väsymys ja alkoi uniongelmat. Edelleen nukkumatti saapuu luokseni klo 21, maksimissaan saan pidettyä itseni herteillä klo 22. No tyytyväisenä nukahdan illalla, mutta sittten heräänkin pirteänä jo klo 2-3 yöllä. Eihän se uni enään tule millään.
Olen kokeillut mehun juontia, pientä välipalan syömistä, sängystä pyörimistä, näistä huolimatta nukkumatti ei löydä minun luokseni enään. Nyt tämän viikon aikana olen sortunut myös siihen että muutaman tunnin sängyssä pyörimisen tuloksena ajatukset pyörii ja alkaa päätäsärkemään, niin tulee se Panadol 1g napattua. Ja en tiiä onko sillä psyykkinen vai fyysinen vaikutus mutta noin puolentunnin päästä lääkkeestä olen nukahtanut uudelleen, ja herännyt sitten aamulla kahdeksan-yhdeksän aikoihin ja noussut ylös. En kuitenkaan halua särkylääkettä popsia turhaan ja otankin sitä vain jos valvominen saa aikaan päänsäryn, tänä yönä niin ei käynyt. Heräsin klo 2, ilman päänsärkyä pyörin sängyssä klo 5 asti, jonka jälkeen menetin hermoni ja tulin tänne kirjoittelemaan. Joku muukin kyseli vinkkejä nukkumis ongelmiin, minä siis kaipaan myös niitä =)

Uudestavuodesta Mä taidan viettää sen yksin kotosalla, mies on töissä. Tänään töissä klo 13-21 ja huomenna 7-14, ni siinä ei kauheasti mitään touhuilla. Todennäköisesti juodaan illalla alkoholitonta shampanjaa jakatsellaan ikkunasta raketteja sekä mennään aikaisin nukkumaan =)

Hyvää uuttavuotta kaikille hellemasuille ja heidän perheilleen =)
Josko sitä nyt menis jääkaapin ja wc:n kautta taas pyörimään sänkyyn, nyt meinaan alkaa se päänsärkykin taas vaivaamaan :/

Tyttönen ja maha-asukki 12+4
 
Äitiysvaatteita olen ostellut huutonetistä. Ja jotain kirpputorilöytöjäkin olen tehnyt. Myin kaikki aikaisemmat äitiysvaatteet pois joten uudet on hankittava. Tosin nyt odotus ajoittuu niin eri tavalla,mahakkain vaihe on nyt sitten keväällä / kesällä kun eka raskaudessa se oli sydäntalvella. Nyt alennusmyynneistä ostin omaa kokoani 1-2 isompia vaatteita, olohousuja ja tunkoita niin mahtuvat päälle tässä alkuvuodesta. Ihan normaalimallistoissakin on tosi paljon sellaisia vaatteita mitkä menee mahan kanssa. Housut ovat tietty sitten asia erikseen.

Mies lähtee synnytykseen mukaan, ihan ehdottomasti. Olen sitä mieltä, että tämä on kuitenkin yhteinen asia ja jos vaan haluaa niin tottakai tulee mukaan.

Äitiyspakkauksesta en oikein tiedä. Loppupeleissä siinä oli viimeksi tosi vähän tavaraa mitä tuli käyttöön.

Kestovaippoja en aio käyttää. Eka raskaudessa suunnittelin niin kovasti että tottakai niitä käytetään, mutta äkkiä kaikenlainen "turha" vaiva unohtuu siinä alkuhässäkässä.

Imetyksestä joku kyseli. Tuskin imetän, ainakaan kauaa. Esikoista täysimetin 2 viikkoa, osittainen imetys jatkui vielä vähän siitä eteenpäin. Imetys ei onnistunut ilman rintakumia, joka sitten aiheutti harmaita hiuksia niin äidille kuin vauvallekin. Stressaannuin tästä niin paljon, että masennuin. Nyt päätin jo etten ala asiasta huolehtimaan, täysin terveen ja onnellisen pojan olen saanut aikaan pulloruokinnallakin.

Hyvää uutta vuotta kaikille!!!

Ullis ja KirppuII 13+1
 
Kestovaipoista ollu puhetta. Me käytettiin tokan kohalla jonku aikaa kestovaippoja mut pääasiassa vaan kotona ollessa,jos oltiin reissun päällä ni käytettiin kertsejä. Mä oon miettiny et jos kaikki lähtee hyvin käyntiin sit vauvan ja sen sisarusten kanssa ni sit otetaa kestovaipat taasen käyttöön ku varastosta niitä jo valmiina jokunen on.

Mä on kumpaakin poikaa imettäny vähä yli puolivuotta ja tarkotus olis imettää tätä tulevaakin ainaki se puolivuotta,jos kaikki onnistuu mut en ota siitä ressiä jos ei onnistu ni kasvaa ne lapset samalla tavalla korvikkeellakin.

Mä oon täs itekseni pohtinu et mitenköhän sitä osaa pukea sit kesävauvaa kesän helteillä ku pojat on kumpiki syntyny talvella(vanhempi helmikuussa ja nuorempi joulukuussa) ja kummallaki ku kotio oon päässy ni pakkasmittari huidellu -30asteessa ja nyt saattaa olla sit +30astetta:) Täytyy kyl sanoo et on ihan kiva ettei se isoin masuvaihe osu keskelle talvea,vaikka ehkä helpompaa olis viimesillään olla talvella/syksyllä ku keväällä/kesällä. Turvotuksia varmasti ainaki kerkiää kertyä ihan mukavasti.

Äitiysvaatteita mul on jonkuverran tallessa poikien odotusten ajoilta mut muutamat housut täytyy varmaanki ostaa. Äitiyspaitoja mul ei oo ku muutama ku oon hyvin pärjänny ihan normipaidoilla. Imetyspaitoja on sit senkin edestä mut oon kyl kokenu ne käytännöllisix vaik kotona sil ei juur oo väliä minkälaiset vaatteet sitä päällä on.

Si88 ja Nuppu 13+1
 
moikka!täälä tänää poks rv 11 :) ens viikolla ultra ni saa tietää et kaikki on niinku pitää ja et tuolla masussa ylipäänsä on pikkusen koti:) sain sit ihan sairaan oksennustaudin tuntu et tulee kuolema ja pelkäsin tietty et masuasukille tapahtuu jotain mut kuulemman sikiö pärjää kyllä näin sanottiin ku hädissään soitin päivystykseen...no nyt alkaa olo helppaa neljäspäivä menossa huh huh...mut hiukan pahaolo vaivaa koko ajan mitä aiemmin ei ollu..:( no kaipa tää tästä...!mites muilla on vuos lähteny käyntii?
 

Yhteistyössä