~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

ipna onnea uuteen yritykseen :hug:

Aika paljonhan ne neuvola ajankohdat vaihtelee näköjään, mut se on ihan totta että ultria odottaa enemmän ja tietty voihan se olla et ekalla neuvolakäynnillä saa kuunnella pienen sydämensykkeen sitten :)

Meille sormustesti ennustaa tällä kertaa tyttöä ja poikaa, hui :D Kahden edellisen kohdalla on osunut oikeaan ja myöskin lopullinen lasten lukumäärä ja sukupuolijärjestys on aina ollut sama, vaikka eri testaajatkin on sen tehnyt mulle. Melko jännää :LOL:

Paha olo on astunut kuvioon mukaan :x Oksentaa ei ole tarvinnut mutta syöminen on aikalailla haasteellista kun nälkä on mutta mikään ei maistu, se mikä eilen oli tosi hyvää, saattaa tänään tuntua vastenmieliseltä... Suolainen maistuu paremmin kuin mikään makea, hyi.
 
Hei kaikille ja :hug: Ipnalle!

Kävin tänään neuvolassa ja siellähän ultrattiin! Näin itsekin kuinka pikkuisen sydän läpätti, ja karkean mittauksen mukaan alkio vastasi viikkoja, jotka on nyt 7+1. Lasketuksi ajaksi tuli 18.7.. Tämä tuleva äiti oli neuvolassa yhtä hymyä, toivotaan että kaikki on yhtä hyvin jatkossakin, meillä kaikilla!! :) Sain seuraavan ajan jo jouluviikolle kun sanoin, että olemme ajatelleet kertoa perheillemme asiasta jouluaattona. Neuvolan täti itse ehdotti, että ultraamme silloin uudestaan ja saan mukaan pinon kuvia joululahjaksi annettavaksi, ihana täti kyllä oli! :) Yhdistelmäseulontaan ilmoittauduin, vaikka se aikaisemmin onkin mietityttänyt. Jossakin vaiheessa ne mahdolliset poikkeavuudet tulevat kuitenkin esille ja ne on joka tapauksessa kohdattava...

Pahoinvointia ei ole ollut minkäänlaista, ruoka ei vain meinaa maistua. Pakotan kuitenkin itseni syömään normaalisti. Kohdun kasvukivutkin ovat vähentyneet lähes olemattomiksi.
 
Bobble: Minä kanssa huomasin että neuvola ajankohdat tuntuu vaihtelevan paikkakunnittain hirmuisesti. Meilläpäin sanoivat että vasta rv. 9-10 eka neuvola, itsellä 22.12. jolloin viikkoja tulee tasan tuo 9. Kovasti sitä vaan tuota neuvolaakin jo odottaa vaikka tietää että ei siellä mitään ihmeellistä tehdä. Ultraa taas odotan aivan innolla ja tuntuu että siihen on vielä aivan liian pitkä aika.
 
Tervehdys!

Täällä on ollut helpompi päivää, jaksanut tehdäkin jotakin, eikä pahoinvointi ja väsymys ole vallanneet koko päivää.

Me ollaan (tai siis minä :D) kerrottu aika monelle. Äidille kerroin ennen kuin mentiin sinne kylään, niin ei tarvinnut jatkuvaa väsymystä ja pahoinvointia selitellä ja sitä, etten juo juurikaan kahvia. Veli kihlattuineen tietää myös ja pari mun ystävää. Anopille varmaan lipsautin jotain, kysyi, että olenko kipeä, kun sanoin, että on huono olo. Totesin van jotain väsymyksestä...
Pari työkaveriakin tietää, toinen arvasi ja nauroi, että minulla on mummotauti :D. Joo, töissä vaan saa vähän kiertoilmauksin kertoa, ettei asukkaiden korviin kantaudu mitään, kun sitten tietää kaikki.

Ensi viikolla varailen neuvola ja ultra-aikaa, ultra menee tammikuulle, joten siihen on vielä aikaa. Menisipä aika nopeasti ja pian pääsisi näkemään pikkuisen. Ja jospa ekassa neuvolassa kuuluisi jo sydänäänet, ajattelin, että josko vasta joulun jälkeen menisi. Tammikuussa voisi sitten työmaalla kertoa lopuillekin, että osaavat varautua siihen, että olisi (taas) sijainen minulle etsittävä.

Omena85, huomasin, että synnytät MKS:ssa. Oletko ihan Mikkelistä vai lähikunnista?
 
Moi!

Pahoittelut Mistille - nyt olet listalla... Onkos kaikki muut "kyydissä" listalla? :ashamed:

Tänään paloi hermot mieheen ihan kokonaan. :mad: Prkl! Mökötän vieläkin vaikka tiedän ettei se auta yhtään asiaa... Oisko ne nää hormonit?

Brita ja salarakas 9+2
 
ipnalle paljon voimia! :hug:

Kaarnikka: ihana neuvola sulla, meijän neuvolaan ei varmaan koskaan saada mitään ultralaitetta!! :( olisi superihanaa nähdä pikkuinen monesti ennen syntymää... Niin ja onnea hyvästä ultrasta!

ON: Tänään ollut parempi päivä, pystyin jopa syömään päivällistä. Pienoinen pettymys latisti tietty niin hyvin alkaneen päivän kun tajusin että onkin vasta torstai. Elin siis perjantaissa ja odotan kun kuuta nousevaa sitä maagista maanataita jolloin on ultra, mut nyt se onkin vielä kauempana! :mad:

neito 6+2
 
Hei!

Mulla tuli tänään eka oksennus postia hakiessa...siinä ojan pientareella sit kykin...onneksi oli vielä pimeää eikä ketään muita ihmisiä ollu liikkeellä...mua närästää kahvi ja tumma leipä, ei niitä voi syödä enään. Oon tottunu aamu-ja iltapalalla syömään real-leipää, mitäköhän mä nyt sit syön.

sukupuolesta: ootteko kokeilleet tota chinese lunar calender esim Chinese Baby Calendar to Predict Baby Gender by Chinese age and woman conception month ennustaa sukupuolen äidin iän ja hedelmöittymisajankohdan perusteella..googlettamalla löytyy muitakin samantyylisiä...mun mielestä aiemmat lapset menny kohdalleen...onhan se 50% todennäköisyys osua oikeaan =)

ninnax rv 6+5
 
ipnalle :hug:

kiitos Brita <3

mäkin olin yllättyny esikon kanssa ku lääkäri ultrasi neuvolassa, sano vielä ettei oo tapana mut hän tykkää ultrata ja kattoo et kaikki on hyvin. ja kivahan se mustaki oli :D

päätettiin sittenki et jos menis alkuraskauden ultraan, ei kai tässä malta olla menemättäkään ku tohon nt-ultraan on niiiin pitkä aika... ja onhan se kiva tietää et kaikki on masussa hyvin, sikiö siellä missä pitää ja ettei oo tm. ei oo kiva odotella innoissaan ekaa ultraa vkolle 12+ ja sit sais huonoja uutisia :|
vaikka iso raha toi on kyllä ja varsinki näin joulun alla ei paljoo ylimäärästä oo, mut minkäs teet :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ipna :hug:

Mulla meni yö valvoessa, kun jännitän sitä ultraa niin hirveän paljon. Kun on niin vahva tunne siitä, että siellä ei ole ketään, mutta sitten kuitenkin niin hirmuisen paljon toivoo, että meille olisi se kaivattu toinen pikkuinen kesällä. No tänään iltapäivällä selviää paljon. Mahaakin nippaili yöllä jatkuvasti. Toivottavasti olisi vaan hermoilun aiheuttamaa. Taidan olla melko hyödytön kapistus töissä tänään, ainakin keskittymiskyvytön...

Hermoileva Kuume ja Nyyti 7+1
 
Mulla oli tossa Kiinalaises kalenteris et osu poikaan, sit tein ton sormus jutun, niin kyllä se sormus enempi pyöri ku heilu, et sit ois tyttö.. ja sit tein viel tosta osotteesta minkä ninnax oli laittanu niin se näytti poikaa :D Saas nähdä kumpi sieltä sitte tulee :)! toivoisin että tää seuraava ois tyttö, mut loppupeleis ei sen sit oo väliä kumpi tulee , kunhan on terve, pääasia ja se et loppuun saakka päästäis <3

Voimia kaikille jotka potee pahaaoloa! mullakin oli eilen illal kauhee ökö olo, jäätävän kylmä ja menin lämpimään suihkuun, mut sielki ökötti.. nyt aamulla on sentään vähän parempi kun söin leivän ja sit tätä ihanan raikasta bulgarianjugurtti sitruunaa :)! Ostin myös eilen kasan mehujäitä kaupasta, auttavat huonoon oloon ainakin mulla! :)

joko rampaatte öisin vessassa? Mä jouduin viime yönä kerran käymään samalla kun esikoinen heräs ja otettiin mein viereen nukkumaan , ja aamulla ensimmäiseks myös :D !


sit haluisin kysyä vielä yhtä asiaa : Paljonko maksoitte kun kävitte yksityisellä varhaisultras? Meil luki siin laskus 90e ja siit lähti kelakorvaukset heti pois siin "kassalla" niin jäi maksettavaa 62e, ei nyt mikään hirveen iso summa sit loppupeleis kun sai tiedon siitä et raskaus on kohdunsisäinen ja kaikki hyvin <3 :)

Mirkelo & Nyytti 7+1 <3
 
Ipna :hug: Paljon voimia ja jaksamista sinne :hug:

Eilen en pystyny lähettämään täällä viestejä... Olitte puhuneet vauvojen painoista, meijän neitii arvioitiin nipinnapin 3500g mutta rv 41 ku synty ni olikin 3810g nyt kyllä toivoisin että ei tuon yli tämä ainakaan mene ja meinaan ruveta heti ku olen tilanteeni kanssa paremmalla puolella ni neuvolassa puhumaan tuosta koosta. Kaverille on aina käynnistetty pikkasen aikaisemmin ku pelänny että muksu on iso syntyessään vaikka kaikki lapset on menneet 3100g-3400g väliin (hällä on 5 mukulaa) Hatun nostot teille jotka ootte pyötäyttäneen 4 kilosen tai yli :flower:

Meillä on neuvolassa kanssa ulrta mutta se on niin vanha et pitää olla lähemmäs rv 20 et sillä mitään näkee ( täti osaa käyttää vaan mahan päältä sitä)

Kauhulla olen lukenut tuosta ruskeasta tuhrusta et se melkein aina merkkaa keskenmenoa tai kohdunulkoista, no ulkoinen se ei ole ku se on tutkittu,, ei oli enää pitkä aika uuteen ultraan 11 päivää ja heti aamusta olisi viell.

Onnea kuume82 ja muut ultraan hyvin se menee ja kaikki on hyvin,uskokaa pois :heart:
 
Huomenta.
Koin eilen illalla hiukan erilaisia "kauhun hetkiä".
Olen jo pitkään kypsytelly tyttöjä, 8v, 6v ja kohta 3v ajatukselle, että olisiko kiva jos meille tulisi vauva? Jee, olis ihanaa, kaikki ovat sanoneet aina...No esikoinen on ollut kovin huolestuneen oloinen ja ymmärtämätön tätä mun makaamista ja huonoa oloa kohtaan, joten päästin eilen hänelle tämän uutisen kertoa, salaisuutena. Kerroin , että"arvaas mitä?kun äiti on voinut vähän huonosti, niin ei ole mitään hätää, vaan odotan vauvaa...itseasiassa kahta vauvaa". Johon neiti 8 v ei oikein osannut kuin sanoo, että et oo tosissasi. Vähän ensin nauro ja sit meni vakavaksi, olis sitä mieltä, että meitä on sitten liian paljon. 5 lasta on PALJON! No siitä hetkestä selvittiin, kunnes illalla menin antamaan suukkoja, niin hän pillahti itkuun ja sanoi ettei hän halua niitä vauvoja meille. Sain selville vain sen että hän pelkää ettei häntä enää huomata, kun nytkään ei hänelle meillä tunnu olevan aikaa. Arvatkaa vaan tuntuiko pisto sydämessä...jos tämän vain voisi vielä perua.
Nyt pitää löytää jostain voimaa antaa aika esikoiselle, mutta kun ei persettään jaksa sohvalta nostaa, niin miten sen teen, APUA! Tilanne kyllä hlpottui vähän, kun hän sitten lopulta kömpi meidän väliin nukkumaan, ja isänsä kanssa sai vitsailla asiasta, että vaavit nukkuu kellarissa, ja hän saa isin kanssa liidellä muualla, ja isillä on aikaa. Mutta olo on kauhee. Mä en haluukaan näitä vauvoja! Anteex!

Jaana ja rv jotain ehkä 7
 
Jaana25: Alkuun varmaan siskosta tuntuu, että vauvat syö kaiken ajan varsinkin kun niitä on kaksin kappalein ja tuplasti hommaa. Mutta jos tyttö löytäs jotain hyvää vauvoista kun sais syöttää ja pukea jne..Olla apulainen.. Ja äkkiähän ne vauvat kasvaa ja on aikaa isompien kanssa pelailla ja ainahan sitä ehtii jutella ja halia jne.. Tiedän et tollanen tuntuu sinusta pahalta, äiti kun haluais aina että omalla lapsella ois kaikki hyvin..Eiköhän tuo ajan kanssa kuitenkin helpota :hug:

Tyttönen87: Meille on tulossa pilleri vahinko.. Itsellä on vähän ongelmainen selkä minkä vuoksi kävin jo lääkärilläkin, että voinko synnyttää normaalisti vai leikataanko ja kestääkö selkä painon nousua ylipäätään. Piti vähän harkita tehdäänkö koko vauvaa, mutta lääkäri näytti vihreää valoa ja tuumas että kipulääkkeet on keksitty :) Tämän jälkeen, joka on meille kolmas, ei tule enää vahinkoja kun sterilisaatio on varattu synnytyksen jälkeen jos ei vaan leikkaukseen joudu..Pitää nyt nauttia tästä pahasta olosta ja tappo väsymyksestä kun viimeistä viedään!!:LOL:
 
Sateenropinaista huomenta naiset!

No nyt se ultra on takana ja piina ja jännitys kärsitty!!!
Masussa kölli ihana pieni katkarapu kooltaan 1,24cm! :heart:
Vastasi kokoaan, 7+3.
Ja kun olin just alkujärkytyksestä selvinnyt niin tämä ihana lääkäri sanoi et "laitetaans vähän musiikkia korville" ihmettelin et mitäs hittoa niin sit kuunneltiin vielä sydänäänet! Mahdotonta jumpsutusta, syke oli 154. :)
Ja yksi pieni siellä majailee, huh.
Nyt helpotti, sanoi et tässä vaiheessa keskenmenon mahdollisuus on 1-2% luokkaa. Ja kävi tuuri, heillä oli koneet rikki ni ei tarvinnu maksaa. :D
(lasku tulee valitettavasti kyl perässä..)

kuume mites siellä? :) Ja oliko muita ultrajännäilijöitä nyt?

Ainiin, ja LA siirtyi vähän, tällä hetkellä olis 18.7 mut varmistunee sitten nt-ultrassa. :)
 
Kaikkea sitä kuulee:
Mukava kuulla että on muitakin olemassa, olen jotenkin tuntenut itseni välillä jopa hiukan syylliseksi, omien epävarmojen tunteiden kanssa. Meille on siis esikoinen tulossa.
Meillä tuntuu olevan paljon samaa: tuo sinun selkä ongelma on erillainen kuin omat sairauteni, mutta tuntuu aiheuttavan samoja ongelmia. Jouduimme myös pohtimaan uskaltaako raskautta jatkaa ja lapsi saatetaan myös mailmaan suunitellulla sektiolla. Alatiesynnytystä ei edes harkita, siinä olisi liikaa riskejä. Oma raskauteni seuranta on nyt naistenklinikalla tarkasti seurannassa ja hoidossa, jossa tulen käymään raskauden aikana usein kontrolleissa.
Oliko sinulla jo noita selkävaivoja edellisten kahden raskauden aikana ja miten nämä raskaudet sinulla meni?
Itselläkin tulee raskauden jälkeen mietintään oikean ehköisyn valitseminen, sillä se on varma etten enään ehkäsypillereihin luota. Sterilisatio ei kuitenkaan tule viellä kysymykseen sillä ensimmäinen raskaus ja todennäköisesti myöhemmin haluttaisiin viellä toinen lapsi.

Johanna26:
Aivan ihanalta kuulostaa tuo teidän ultrakokemus.Kyllä se sydäntä lämmittää nähdä pikkainen ultrasta ja viellä jos sydänäänetkin pääsee kuulemaan <3
Minulla oli tiistaina ultra ja näin pikkasen, sekä sydänäänet, mutta meidän lääkäri ei kyllä sydänääniä laittanut kuuluviin. Kertoi vaan että ne näkyvät tuossaväpätyksenä ja syke oli 152 ja vahva. =)
 
Johanna ja muut joilla taas hyviä ultra yms kuulumisia,onnittelut, ihanaa! :heart:

Itseänikin kovasti kiinnostaisi tuo varhaisultra, mutta koska nt-ultra itsellä JO reilun kolmen viikon päästä, ajattelin sinne asti kärvistellä...(on muuten pirun pitkät kolme viikkoa, voin kertoa.) Pahimmat "ei siellä ketään ole,kuvittelen vain" -pelot väistyivät pahoinvoinnin myötä,jotenkin jaksaa uskoa paremmin olevansa raskaana, kun raskaus konkreettisemmin ilmoittelee itsestän.

Jouduin tavallaan pakosta jo kertomaan raskaudesta töissä tuossa pari päivää takaperin. Tällä hetkellä olen päätoiminen opiskelija,mutta koska rahatilanne nyt on vähän mitä on, haluan alkuvuoden ja kevään tehdä töitä ja kerätä säästöjä ennen lapsen syntymää. Eli piti kysyä, onko työtunteja tarjolla riittävästi jos heivan koulun hetkeksi ja palaan töihin kokopäiväisesti. Ja voi miten ihanan viestin sain pomoltani, onnitteli ja sanoi että varmasti löytyy töitä, ja jos ei löydy niin järjestetään:)
Tuollaiset pienet mutta niin tärkeät sanat lämmittävät mieltä pitkään:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: sopaka ja Tiuh
Hei kaikki,

Kiva lukea viestejänne, niitä onkin kertynyt vino pino. Iloisia viestejä on mukava lukea ja surullisia uutisia saaneet: tsemppiä!

Itse en ole päässyt tänne juuri palstailemaan, sillä se edellisestä raskaudesta tuttu ja pelkäämäni kokopäiväpahoinvointi saapui viime viikon lopulla ja nyt on viikon verran eletty sängynpohja-vessa - elämää. Olen sairaslomalla enkä pysty oikein mitään tekemään. Piinaava oksetus vainoaa myös öisin, en pysty nukkumaan kun keinun kuin hullun laivan kannella. Oksentamisen jälkeenkään ei tule helpotusta edes hetkeksi, karmea kuvotus taittaa kaksinkerroin.Tänään olo on piirun parempi, söin jopa hieman suolatonta puuroa..kaikki lupasin raskauden jatkumisen vuoksi kestää ;-) huh huh. Toivon etten tässä raskaudessa joudu tiputukseen. Onneksi olen kokenut tämän pahoinvoinnin kerran aiemminkin, tiedän että se loppuu joskus.

Kun soittelin neuvolaan asiasta sain todeta, että tällä kertaa neuvola-arpa on tainnut osua ei-niin-mukavalle-tädille. Katsotaan pelaako kemiat kun tavataan ensi viikolla.

Pahoinvoidessa aika kuluu niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hitaasti. Odotan janoiten tammikuun alkua, jolloin viikkoja on 12 ja pahoinvoinnin on p-a-k-k-o olla ohi (toivon).


parempaa vointia teille muille,

Klaava
 
Tosi paljon tekstiä. Huonomuistinen ihminen ei sitten muista yhtään mitään :p

jaana25 : Tyttösi puhuu tunteistaan rehellisesti. Se on hienoa ja tärkeää. Kuka nyt vapaaehtoisesti haluaisi luopua omasta tilastaan ja "eduistaan". Älä huoli... tyttösi mieli vielä muuttuu. Tärkeintä on antaa ajan kulua ja huomioida lasta. (pieni varaus tuohon huomioon, koska pahoinvoinnin keskellä se on "vähän" hankalaa, nimimerkki: kohtalotoveri)

Meillä ainokainen on jo esimurrosikäinen ja kärsii järkyttävästä mustasukkaisuudesta. On aina ollut "äidin lapsi" ja muutos tulee olemaan vaikea. Mutta ei se mitään, antaa olla. Me olemme kuitenkin perhe.

Pahoinvointi on ollut todella paha. En ymmärrä miten voikin ihminen voida näin pahoin! Ja samalla on tunne, että täytyy syödä. Häh!!??

Np-ultra on pari päivää ennen joulua. Aikaisemmin ultrassa varmistettu, että Pikkuinen on siellä missä pitää ja syke näkyy. Lääkärineuvola oli tällä viikolla ja siellä oli kaikki ok. Ensimmäinen neuvola olikin jo aikaisemmin.

Tämä elämä on nyt tällä hetkellä päivästä toiseen selviämistä, kiitos pahoinvoinnin ja väsymyksen. Mutta silti onnellinen olen :heart:
 
Huomenta mammat, tulin tuolta kesäkuun puolelta käymään :wave:

Ajattelin nyt laittaa tänne linkin minkä kautta voitte liittyä buzzadoreiksi
Eli itse olen ollu siellä jo esikoisen odotusajoista ja päässyt mukaan moneen kampanjaan.
Tässä on ideana se että he aina hakevat tiettyyn kohderyhmään kuuluvia henkilöitä tällähetkellä varsinkin raskaana olevia ja pienten lasten (1.1.2011-31.12.2011) äitejä sekä teinejä (1994-1997)
Valituille lähetetään jotain tuotteita kotiin joita saa testata ILMAISEKSI ja niitä pitää jakaa myös kavereille ja ainoa asia mitä pitää tehdä on raportoida kampanjan jälkeen omat ja kaverien mielipiteet.

Itse olen päässyt mm. seuraaviin kampanjoihin: vauvanhedelmäsoseet ja lasten "smoothie"juomat, pepsodent white now, pakastepizzat yms.

Nykyään heillä on mahdollisuus myös päästä osallistumaan maksullisiin kampanjoihin jos itse haluaa. Itse en ole näihin osallistunut.
Eli jos te kuulutte kohderyhmään niin he lähettävät teille spostia ja saatte itse päättää osallistutteko vai ette

Tämä ei siis velvoita teitä mihinkään, teillä on vaan mahdollisuus päästä ensimmäisten joukossa kokeilemaan kaikkia kivoja juttuja :)

Jos kiinnostuitte niin liittykää tämän linkin kautta niin minä saan siitä värväämispisteitä ;)

Startpage | Buzzador

ninanina + pompula 13+3 :heart:
 
kaarnikka oih,sulla on ihana neuvola kun siellä ultraavatkin,ja se on hienoa et neukku täti on mukava.

Tänään on eka neuvola nyt aamusta,jännää mennä ,vaikka paperijuttuja enimmäkseen onkin..tuskin sydänäänet vielä edes kuuluu,kun katsoin kuopuksen neuvolakorttia niin olin käynyt kuunteleen 12+2rv ja ei ollut sillonkaan kuulunut....tiedä sit onko mulla niiin paljon tossa oman mahan peittoa vai oliko se laite v.ennen kristusta:LOL:

vessassa juoksemisesta on jo päivälläkin kauhee hätä melki tunnin kiulutuua viime käynnistä..huoh,aina pitäs olla vessa mukana,ja sit yöllä pariin otteeseen joutuu ramppaan...toisaalta ärsyttävää ,kun joutuu heräämään.

yksityisen varhaisultra mä maksoin ekasta 66€,toisesta 117€ ja kolmannesta 107€...et entiä mistä johtuu et nuo kaksi oli paljon hintavampia,vaikka sama lääkäasema oli,eri gynet kuitenkin.
 
Ipnalle :hug:

Jaana25Meillä edellinen lapsi syntyi tyttöjen ollessa 7- ja 8-vuotiaat. Tytöt olivat jo pitkään toivoneet pikkusisarusta. Sitten heille kertoessani 4 kk ennen pojan syntymää, että meille tulee vauva, oli vastaus tyly "hö, eikö sitä vois vielä perua". En osannut odottaa tuollaista vastausta, mutta siitä puhuttiin ja kun katsoo elämää taakse päin, siitä selvittiin. Helppoo se ei aina ole ollut. Välillä on ollut huonompia aikoja, kun tytöstä on tuntunut, ettei saa riittävästi huomioo äidiltä kahden kesken, mutta sitten tehdään jotain pientä yhdessä. Veli on kuitenkin niin rakas siskoilleen, ettei siskot sitä nyt mihinkään vaihtais.Olen varma, että ajan myötä teilläkin helpottaa.

Pahoinvoinnin kanssa tappelua täälläkin, muutamia kertoja pöntön halausta, kauhistuttaa jo tää töihin meno, että kuinka siitä oikeen selviää :( Iltahukia pukkais. Mulla ei oo varsinaista aikaa vuorokaudesta, milloin tuo etova olo piinais, vaan tasapuolisesti se piinaa 24/7. Aamuyöstä juoksin vessaan jutteleen mukavia pöntön kanssa ja nyt tunti sitten sama homma.

Mä olen niin huonovointinen, että kotihommat on jäänyt kyllä kaikki miehelle viimesen viikon ajan. Töistä kun pääsee, on pakko mennä maate, on väsynyt ja kuvottava olo, oli sitten illassa tai aamussa. Jos on ilta, aamu menee lepäillessä ja toivoessa, että huono olo jo hellittäs. Mies on siis meillä tehnyt kaikki siivouksesta perheen ruokintaan. Onneks on ymmärtäväinen eikä oo pitänyt pahana ollenkaan, on jopa keskellä yötä käynyt tekeen jotain pikku purtavaakin, siinä toivossa, että helpottas tota etovaa oloa. Ihana mies kaikin puolin :heart:
 
Johanna26,onneksi olkoon! Ihanaa..Kuurupiilo,eikö sun neuvolassa ole kuunneltu sydänääniä? Paljos sulla on viikkoja nyt? Niin no,ei ne s-äänet kaikilla kuulu ennen 12. viikkoa..mulla kuului vk 9+6.Minulla on myös ultra vajaan 4 viikon päästä,28. päivä.Yleisultra,en osallistu seulontoihin.Silloin on jo 15. viikko menossa..varmaan ihanaa nähdä pikkuisuus...:heart: Klaava K,huh huh miten rankkaa..kyllä on niin erilaisia noi raskaudet,mulla ei ole oikeastaan mitään oireita..jaana,älä ny masennu..ei lapset saa päättää perheen lapsilukua..sanon näin suoraan.Ja sun tyttö vaikuttaa fiksulta,kyllä se tottuu ja varmaan ihastuu vauvoihin..hei,juuri kun sanoin,että mulla ei ole oireita,kävin oksentamassa kahvit pönttöön..:LOL: no se oli vasta 2. kerta tän raskauden aikana.Toi kahvi ärsyttää mustana niin paljon..hirveä makukin..mutta siis tosi vähäisiä on mun oireet,ja se on kyllä mukavaa!
 
MorningButterfly, viikkoja nyt 7+5, neuvola oli maanantaina eli 7+1 jolloin ei vielä sydänääniä kuunneltu. Terveydenhoitaja sanoi, että ei vielä rupea kuuntelemaan, kun ei välttämättä löydy. Jatkossa sitten joka kerralla kuunnellaan tietenkin.

Vessassa saa juosta öisin täälläkin, ainakin kertaalleen jollei enempää. Tuo ei muuten niinkään haittaa, mutta tissit on niin järkyttävän kipeät nimenomaan öisin että oikein pahaa tekee nousta sängystä. Tuntuu,että maan vetovoima vetää moninkertaisella voimalla rintoja alaspäin:D Eikä edes ole isot tissit meikäläisellä.
 
Moiks!

Lista päivitelty. hiljainen päivä töissä, niin ehtii näitä muitakin juttuja puuhailemaan. :)

Lähden tänään netin tavoittamattomiin, joten leppoisaa viikonloppua kaikille! :) Päivittelen sunnuntaina sitten lisää.

Brita ja salarakas 9+3
 

Yhteistyössä