Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

PTT eikö siellä soiteta synnärille ennen kun sinne mennään? Meillä mm tuo on yksi syy miksi soitetaan; jos on sulku niin ohjaavat muualle. Eivät kuitenkaan voi turvallisesti hoitaa kun tietyn määrän potilaita. Pitää muistaa että siinä ajatellaan potilaankin turvallisuutta ja että jokainen saa asianmukaisen ja tarvitsemansa hoidon.
 
  • Tykkää
Reactions: Maanu ja Ullis82
Tipetsulle todella paljon peukkuja sektioon! Ja älä murehdi sitä syntymistapaa, nyt sen tajuaa, ettei sillä ole väliä sen jälkeen, kun on saanut nyytin kainaloon. :)

Omena: Järkyttävää toimintaa! Täällä Keski-Suomessa Jyväskylässä otettiin hepatoosiepäilyt todella vakavasti. Mut laitettiin heti lähetteellä synnytysvastaanotolle ja sieltä taas aluksi oli tarkoitus käynnistää maanantaina, mutta kun löytyikin se raskausmyrkytysarvo, niin otettiin heti osastolle tarkkaan seurantaan..

Mutta siis pääasiaan eli omaan napaan :D

Meille syntyi tänään klo 8.13 pieni poika alateitse. Olipas aikamoinen kokemus!! Mut oli kotiutettu synnytysosastolta eilen n. klo 10-11. Ei enää ollut tarkoitus jatkaa cytoteceilla, koska kohdunsuu oli 3cm auki, niin ne ajatteli, että tuun seuraavana päivänä kalvojen puhkaisuun. Sitten kotona alkoi supistella säännöllisemmin ja sitten aloin oksentelemaan aina isompien supistusten aikana. Yhdessä vaiheessa huomasin, että supistusten välillä mahassa tuntui inhottava pisto ja aattelin, että käynpä tarkistuttamassa asian synnytysvastaanotolla, kun mulle oli sanottu, että jos tuntee kipua ylävatsalla, niin pitäisi palata.

Saman tien mut otettiin sisään ja lääkäri tuli n. 21 puhkaisemaan kalvot. Oksensin koko illan aikana yli 10 kertaa ja olin ihan poikki. Onneksi epiduraali vaikutti tosi nopeasti, enkä voinut sen jälkeen enää pahoin. Aamulla sitten poika syntyi :) Painoa oli 3350g ja 51cm. Vauva syntyi rv 38+2 Keski-Suomen Keskussairaalassa :)

En voisi olla onnellisempi! <3

Jebbis ja mini
 
PTT: voihan perse!! lähinnä sitä mietin että täs nyt on max 4,5 viikkoa aikaa synnytykseen(tosin tänään on taas supistellu et voipi olla hyvinkin pian tämä tayssin keikka edessä) ja mä naulaan itseni kyl sinne vaikka seinälle kiinni ettei ne lähetä hml:aan.tai ajan mieluumin vaikka vammalaan jos ei viikonloppuna ala syntyy.
tosta muumimaailmasta: mun veli oli just perheen kans siel ja 2v oli ihan intona mut 4v pelkäs niitä muumeja :) samaa oon kuullu kaverilt et muksut oli vähän pelänny niitä hahmoja samoin ku titi-nalle mestassa.

ONNEA JEBBIS!!!:hug: :flower:

tayssiin ei kai tarvitse ilmoittaa etukäteen..ainakaan mulle ei sanottu valmennuksessa että tarvis.täytyyki kysyä pe neuvolantädiltä sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Jebbis, ihanaa, onnea!!! :heart: Heinäkuisten eka poika :heart: Juuri eilen mietin mitähän teille mahtaa kuulua :) . Päivittelen listaa, kunhan aamu oikeasti koittaa, mulla tässä jokaöinen kello viiden "valvomishetki" menossa ;)

Janssu, tervetuloa mukaan, päivittelen sinutkin aamulla :flower:
 
Viimeksi muokattu:
oih, onnea hiiiirmuisesti Jebbis pienen prinssin johdosta, oikein tippa tuli linssiin ku luin sun tekstin :):flower:
Oliko hienot uudet synnytystilat? Ja oliko mukavaa henkilökuntaa? Voi kun sais jo kohta itsekin pikkuisen syliin.
Tipetsulle tsempit! Hengessä mukana ollaan! :)

Aurinkoista päivää kaikille hellemasuille!!!

Heinämasu 37+4 ja Pikku-Romppu <3
 
Onnea Jebbis uudesta perheen tulokkaasta :hug:

Viimeeksi kun kävin tuolla Naistenklinikalla päädyinpä turisemaan yhden odottaja naisen kanssa ja se kertoi kun oli synnyttänyt vuosi sitten edellisen äitejä oli sijoiteltu synnytyksen jälkeen pitkin käytäviä kun ei ollut tilaa huoneissa. Kyllä hetken siinä mietin että tähänkö siinä ollaan menty kun henkilökuntaa vähennetään ja tehdään säästöjä.Synnytys oli hoidettu todella hyvin, mutta sen jälkeen hänet oli kokonaan "unohdettu" sinne synnyttäjien "osastolle". Tietääköhän kukaan muu mahd. millaista siellä on. Ainaskin kun minulta kysyttiin että kummassa haluat synnyttää Kätilöopisto vai NKL, valitsin NKL:n eikä ne siihen mitään sanonut vaan laittoi paperit sinne suoraan. Ehkäpä tämä tapahtuma oli ollut summaa suuresta määrästä henkilökunnan sairastapauksia tms. :p
 
Onnea Jebbis!! Ihana saada vauvauutisia heti aamusta.

Mulla harvinainen hiljainen aamu kun mies lähti töihin ja esikoinen nukkuu vielä. Todella harvinaista herkkua!

Huomenna poksutaan täysiaikaisuuden kunniaksi.

Ullis ja Juniori 36+6
 
onnea jebbis pienestä prinssistä!

Voikun saisi jo oman prinssinsäkin syliin;)

Ei mulle olla ainakaan sanottu mitään et tarvii soittaa et onko tilaa taysissa siis..enkä oo tuommosesta kuullutkaan et pitäisi soitella,siis muinakaan vuosina,kun kax edellistä jo on. tytöt on muutes syntyneet kesän aikana,toinen toukokuussa 19p,ja toinen elokuussa 26p,et vielä yksi mahtunee kesävauvaksi;)

Aion lähteä nyt aamusta hm:lle siellä kuulemma ale jo alkanut! jos löytyisi jtn.
ja jos ostaisi itselleen vielä mamma sortsit,kun mul vaan muutama hame.

ja huomenna startataan turkuun ja muumimaailmaan,kaveri sanoi et kuinka uskallan lähteä sinne...nauroin vaan ja sanoin et onhan sielläkin turun yliopistollinen sairaala.

Täällä muutes vaavi alkanut oleen paaaljon hiljaisempi liikkeidensä puolesta,kuis teillä muilla?
PTT 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: Safir2012
Onnea Jebbis pienestä miehestä! Ihania uutisia :)
Ja tervetuloa mukaan uudet (ja uusvanhat) :)
Ja Tipetsulle hurjasti tsemppiä, vaikka et tätä ookaan lukemassa nyt.. Hengessä ollaan täysillä mukana!

Ptt Me käytiin viime kesänä 3 v. ja 2 v. lasten kans muumimaailmassa. 3 v. tykkäs ihan mielettömästi paikasta, mutta 2 v. pelkäs niitä kaikkia hahmoja. Mutta se on paikkana niin ihana, että istuttiin pitkän kaavan mukaan kalliolla ja syötiin eväitä siellä, kun oli niin kaunis päivä. Suosittelen kyllä paikkaa, vaikka on aika kallis. Jokaisesta 3 v. täyttäneestä menee se sama maksu.. Mutta me tykättiin tosi paljon!

Rubia Mä olen synnyttänyt esikoiseni Naistenklinikalla, eikä kyllä oo mitään tommosta kokemusta, eli luultavasti on ollu tilapäistä. Mä pääsin sillon yksin perhehuoneeseen NKL:lla, kun normaali osasto oli täynnä, mut perhehuoneita oli vapaana. Se oli luksusta se :) Mies ei päässy töidensä takia, mut sainpahan viettää rauhassa vaavin kans aikaa. Mulla on siis pelkästään positiiviset kokemukset naistenklinikasta.

Täällä pk-seudulla suositellaan ainakin soittamista sen takia, ettei tarvi sitten turhaa ajella, jos onki niin täyttä, että on sulku päällä. Pienempi vaiva minusta on soittaa ja varmistaa että mahtuuko tulemaan, ku kiertää kaikki sairaalat ja sitten viimesestä löytää se paikka. Täällä suositellaan muutenki soittamista, että ehtivät kaivaa kaikki paperit esiin, ja tietävät mahdollisista ongelmista jo siinä vaiheessa kun menee sisään. Helpottaa kätilöiden työtä huomattavasti kuulemma.

Täällä puolestaan vaavi on vaihtanu asentoa, eikä oo ainakaan rauhottunu! Minusta on tuntunu, että vauva on iso, mutta ei se nyt jättiläinen voi olla ku vielä pyörii tuolla miten vaan. Tilaa tuntuu olevan.. Vieläkö teillä vauvat vaihtelee asentoa niin, että liikkeet tuntuuki yhtäkkiä ihan eri puolella? Joku taisi ainakin mainita..

Noola mä tulin siihen tulokseen, että mulla on käyny samalla lailla siellä suihkussa, eikä se vesi voinu olla lapsivettä. Mä kyllä kans sheivailin, mutta en tietääkseni ollu mitenkään kummallisissa asennoissa. Mutta kun sen jälkeen ei oo mitään tullu, niin ei se lapsivettä voinu olla. Sen on täytyny olla vaan tavallista vettä.. Muuta selitystä en kerta kaikkiaan keksi.

Nyt aurinkoa ottamaan ja lukemaan tenttiin.. Ihanaa :) Aurinkoista päivää toivotteleepi Ruususuu ja muru 33+5
 
Jebbis oikein paljon onnea prinssin johdosta:flower: Täälläkin itkua tihrustan kun luin tekstisi ;)

Rubia ystäväni oli NKLlla aiemmin tänä vuonna synnyttämässä ja oli kovin tyytyväinen siihen että kokoajan ei joku ollut synnytyksen jälkeen hyysäämässä. Saivat siis olla aikalailla rauhassa synnyttäneiden osastolla (ts.kahden hengen huoneessa yksin). Varmasti on ihan päiväkohtaista miten osastoille mahtuu. Itse kun olin ei-synnyttäneiden osastolla, niin vaihtuvuus oli suuri ja tilaakin oli. Ja kätilö oli käytettävissä jos oli tarve. Käytäville sijoittaminen EI JOHDU hoitajien vähyydestä, vaan tilojen puutteellisuudesta. Ja se on henkilökunnan selkänahasta vedettyä, jos potilaita sijoitetaan käytäville YLIPAIKOILLE! (joita siis hoidetaan sen lisäksi että kaikki potilaspaikat on täynnä ja voitte varmaan kaikki ymmärtää että kun sulla onkin vaikka kuuden potilaan lisäksi kaksi ylipaikalla, niin kiirehän siinä on)
nim. joskus vuoron aikana ei edes vessaan pääse.
 
Jebbis: Tuhannesti onnea:flower:

Janssu:Tervetuloa!

Tipetsu: Tsemppiä ja Onnea myös sinne!

PTT:: Ollaan myös tehty lasten kanssa pari vuotta sitten viimeksi samanlainen reissu lasten kanssa caribiaan ja muumimaailmaan. Ihana kaupunki ja Muumimaailma kiva jos ei ihan täynnä ole ihmisiä. Näin jälkikäteen lapset muistelevat kyllä paljon sitä caribian kylpylää! Oli mielestäni tosi kiva kylpylä myös pienten lasten kanssa!

Mileh 36+5
 
Jebbis paljon paljon Onnea Pikku pojan syntymän johdosta ja ensimmäisestä hellemasujen pojasta <3 :):flower:
mulla tulee sitte ehkä helle masujen viimenen poika ja muutenkin viimenen vauveli saas nähä vie ois matkaa jäljellä että ois täys aikanen noin 6vk :)

Nennu ja poitsu 32+1 <3
 
Onnea Jebbis!!! :flower:

Mä en oikeesti jaksa enää olla raskaana. Alan olemaan niin kypsä näihin vaivoihin. Yöllä en saanu nukuttua, ku jalkoja särki niin paljon. Aamulla taas en saanu nukuttua ku tuli pahaolo.Huoh.

Päivällä neuvola ja mieskin pääsee mukaan :)


Noola ja Pikku-H 36+4
 
Onnea Jebbis! :flower:

Muuten voisin toistaa noolan viestiä tässä yläpuolella, elikkä ei huvita olla raskaana enää ... Tänään on muuten tasaan kuukausi laskettuun aikaan, eli 14.7. Onneksi aurinko paistaa, taidan laittaa raparperipiirrakkaa.
 
Onnea Jebbis!

Tuttu tunnu tuo ettei huvita olla raskaana. Nyt tosin tämä aamu on mennyt paremmin, kun sain nukuttua läpi yön eikä illallakaan tarvinnut hirveästi pyöriä. Mutta ärsyttää nämä kaikki tekemättömät hommat ja niiden tekemisen vaikeus, kun vähän väliä joutuu pitämään taukoa ja alkaa puhaltelemaan mahan kovettuessa. Ja sitten tietty ne muut vaivat mitä tähän liittyy. Mutta enää ei ole pitkä aika, kuukausi korkeintaan.

Mulla on nykyään joka päivä huono olo, vähintään kerran päivässä tulee oksettava olo eikä ole väliä sillä mitä on syönyt tai juonut :( toivottavasti tätä ei ole loppuun asti.

Onko täällä muuten muita joille ei ole tehty yhden yhtään sisätutkimusta koko raskauden aikana? Ei sillä, että erityisesti pitäisin ko ronkkimisesta, mutta minulla ei ole mitään hajua ovatko nuo puolivälistä asti jatkuneet supistukset ja vihlonnat jotain saaneet aikaiseksikin.

Jai hei, yksi omituinen vaiva on ilmentynyt, sormet menevät nykyisin helposti lukkoon, siis nivel vääntyy jotenkin yli ja sormi lukittuu siihen. Voiko tämä liittyä nivelten löystymiseen? Ei mitään mielikuvaa, että aiemmin olisi tällaista ollut.

Nyt laittamaan pyykkiä narulle ja sitten katsomaan työkaverin ravureita. Aurinkoista päivän jatkoa :)
 
Äitipolilääkäri 36+3:
Vauva Rt, tosi alhaalla jo! Painoarvio 3004g(vastaa viikkoja), kohdunkaulan(?)pituus 2cm, suu tiukasti kiinni (sanoi että hyvin lyhentynyt ja vauvan pää tuntuu alhaalla napukan takana).Lapsivettä niukasti, mutta asia ok. JA SIIS 2 viikon päästä kontrolli, ja ei tarttenut käynnistää koon takia, vaan saan kypsyä vielä pari viikkoa ainakin kotona ?? Mun verenpaineetkin laski heti, kun sain tiedon, että vielä ei näin epäkypsässä tilassa tartte käynnistellä ja vauva ei ole ultralla (sai vähän huonot mitata kun oli niin alaspainunut) mitattutna iso eikä kädelläkään tunnu niin isolle kuin esikoinen. Mulla on niin hyvä mieli. :) Aloitti tabletti lääkityksen diabeteksen hoitoon, että mun ei tartte niin pahasti veivata ruokien kanssa. Ai niin sanoi että istukka alkanut kypsymään? Tarkoittikohan samaa kun esikoisen aikaan puhuivat kalkkeumasta, eli sen toiminta alkoi loppua kohden hyytyä?

Mulla on tosi hyvä mieli, viimeksi 8päivän sessiot (vauvan koon takia) päätyivät sektioon koska mun kroppa väsyi käynnistykseen joka aloitettiin täysin epäkypsästä tilanteesta. Nyt tuntuu että on toivoa enemmän. IHANAA
 

Yhteistyössä