Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

Ruususuu Mulla lorahti yks ilta suihkun jälkeen vettä alapäästä pari kertaa, mut johtu kyllä siitä, että olin istunu suihkun lattialla ja sheivaillu samalla, niin oli tainnu vettä päästä alapäähän, joka sit tuli ulos ku nousin. Joskus esim. uimahallissa on käyny mulle tälleen. Mutta sä kyllä taidat tietää, että oliko tällanen kyseessä :D Lapsivedeltä se kyllä munkin mielestä kuulostaa jos et missää oudoissa asennoissa suihkussa ollu, kuten mää :D

Täällä takana IHANASTI nukuttu yö. Kävin muistaakseni vaan kerran yöllä vessassa ja aamulla ei ollu pahaolo niinku normaalisti. Unta ois riittäny vaikka kuin paljo, mutta mies herätti 11, kun tuli kotiin :stick:


Noola ja Pikku-H 36+3
 
TipetsuHotellikokoiset pyyhkeet, eli peruskokoa, mä en kokenut tarviivani omia, oli tukkapyyhkeet ja hyllyssä vaatevarastossa pyyhekeitä aina :) Ja kylpytakkeja!:)

Tsemppiä sulle tosi tosi paljon huomiseen, mä täällä jotenkin kanssa elän nyt tätä asiaa vaikka ei edes tunneta, tulee niin esikoisen odotus mieleen. Kaikella hellyydellä ja rakkaudella, hyvin se menee ja lopputulos on aika mainio, ainakin meillä tuo 3 vuotias tuouhuuja on parasta ikinä elämässä <3 Ja sektioarpikin on niin kadoksissa mulla että ei sitä edes muista :) Joten huomiseen paljon tsemppiä, pyydä ihmeessä rauhoittavaa jos koet tarpeelliseksi ja ja tsemppiä myös sun miehelle!
 
mä en jaksa!! en niin kun kykene käsittään kun eilen alko nenä vuotaan ja sehän vuotaa nyt edelleen,kohta siis 24 tuntia niistänyt,enkä voi tehdä mitään muuta kun vaan niistää. nukkuun ei pysty :mad: hermo pikkasen kirellaa varmaan tuon unettomuuden takia.
täytyy mennä apteekkiin vissiin kyseleen jotain mitä vois iskee tonne rööreihin!

tsemppiä sektioon en voi kuvitella paljonko jännittää,peukkuja pidetään pystyssä että kaikki menee niin kun kuuluukin :flower:

ite taida jatkaa makaamista ja niistämistä byhyy :headwall:
 
Voi, Tipetsu !!! Ihan hirveesti tsemppiä huomiseen koetukseen !
Hengessä ollaan mukana, sillä mulla tuo sama oper tapahtuu 2.7.
Tällöin mulla on vko 38 täys.. Olisin niin mielelläni jo aiemmin
sinne sektioon halunnu,koska mulla on noita endoleikkauksesta jääneitä kiinikekipuja,
ovat ihan helvettiä.

Miten sulla kävi noin hyvä tuuri, että suostuvat sektioon vko 37+5 ?Mulla olivat tosi
nihkeitä tuolle 38 vkollekin...

Voin vaan kuvitella, miten jännittää.. Samoja ajatuksia mullakin on ollu, että toivottavasti
sitä sitte saa jotain rauhoittavaa ennen kuin ne alkaa pistelee niitä spinaaleja ja epiduraaleja.

Mutta HYVIN se menee :heart:

ON:Mulla on takana ihan karsee yö, tuskin nukkunut yhtään silmällistäkään..Asento huono, kyljet
ja lonkat painaumilla ja koko ajan saa rampata pissalla. Toi mun rakko on vielä sellanen
hankala tapaus, että se kipeytyy ihan sikana kun se täyttyy..Eli sängystä ylös nouseminen
on aikaa vievää hommaa.... Pikkasen ärsyttää.

Kaikesta väsymyksestä huolimatta käväsin kaupoissa, ja H&M:llä olikin ale alkanut =)
Sieltä sitte tarttui kaikennäköistä matkaan, olivat tosiaan - 50% kaikki !!

Nyt tällä hetkellä kuuntelen tota prkleen melua tuolta meitin terassilta; siellä on remppa-äijä
duunissa....Ja aikaa ei ole enää paljon tuohon sektioon, joten voisi setä pistää pikkasen
vauhtia rattaisiin:mad:
On se kumma jos on sovittu että homma hoidetaan aikataulun mukaan, niin siitä sitte vaan
voikin yhtäkkiä venyä.. nää on just näitä paskoja "puoli-tuttuja" joille ei voi kunnolla
antaa palautetta työstä ilman, että ottavat nokkiinsa...

Vitsit että osaa olla lämpöistä näin päivällä...Meitin koiruudet on ihan tööt. Onneksi
jaksoin laahautua aamulla aikasin metsälenkille, että sain heidät hoidettua :heart:
Ihme, ei paljoa supistellut silloin, mutta asia on toinen nyt.................plääh.
Onneks nuo mun hauvelit on koulutettu sen verran, että osaavat nostella mulle lattialle
tippuneita tavaroita yms.... Säästyy noilta pahuksen kumartumisilta !!kätevää, eikö !

Safir 35+3
 
Tipetsu: Kovasti tsemppiä huomiseen, toivottavasti saisit nukuttua ensi yönä kuitenkin.

Mulla oli tänään äitiyspolilla kontrolliaika. Oli niin symppis lääkäri, jostain lähi-idästä, puhui kyllä ihan ymmärrettävästi suomea. Istukan toiminnan tarkasti ja lapsiveden määrän. Kaikki ok. Ja mikä parasta, vauva on pää alaspäin ja tuskinpa enää näillä viikoilla ainakaan huomaamatta itseään saa käännettyä. Painoarvio oli tällä hetkellä 3000g eli laskettuna aikana painaisi sitten 3,5 kg. Vähän pienempi vaikuttaisi olevan kuin esikoinen, josta painoarvio näillä viikoilla oli 3,3 kg ja syntymäpaino 3,9 kg.

Kohdunsuulla kaikki oli tiiviisti säpissä eikä mua kyllä oikeasti nyt äitiyslomalle jäämisen jälkeen ole niin kovasti supistellutkaan. On ruvettava näköjään kunnolla urheilemaan nyt ja otettava ne ässät käyttöön =) Kohdun kaulaakin oli täydet 3,5 cm jäljellä eli ei ihan heti ole vauva tulossa.

Esikoinen tuli mummolasta hoidosta ja pötköttelee juuri sohvalla katsoen titinallea. Varmaankin nukahtaa sinne. Itse vetelen juuri lähes 3 tuntia päiväunia kun kerrankin oli mahdollisuus =)

Ullis ja Juniori 36+5
 
Viimeksi muokattu:
Lämpimiä ajatuksia Tipetsulle, toivottavasti huominen menee hyvin peloista huolimatta ja, kaikkein tärkein, vauva on terve!

Minullakin kova väsymys on iskenyt, vaikka kuuma sää muuten tuntuu vaan hyvältä. Ja voi ei nämä tukisukat! Heittäisin roskiin heti jos ei olisi kaikki nää suonikohjut! Lapset ovat onneksi naapurissa leikkimässä, joten ehtii ottaa pienet päikkärit

Trean2012 (35+4)
 
Tipetsulle hurjasti tsemppiä ja onnea huomiseen =)

Ja neuvolakuulumisia:

33+2 (31+3)
Paino +485g (295g)
Turvotus - (-)
RR 127/79 (137/76)
Pissa puhdas (puhdas)
Hb ei mitattu (125)
Sf-mitta 30 (27,5)
Tarjonta rt (rt)
Syke 145 (145)
Liikkeet ++ (++)

Vaavi oli pungertanut itsensä niin alas, että neukku ei meinannut saada päätä tuntumaan ja joutui sitä aika kovakouraisesti kaivamaan. Kovakourainen akka on kyllä muutenkin, äyh! Sanoi että kiinnittynyt ei vielä ollut, mutta ei mikään ihme jos painaa rakkoa ja peräsuolta kun jo niin alhaalla. Ja kylläpä sen pyöräillessä tunsikin kun montut tuntui niin kamalilta. Lääkäriaikaa siirsi viikolla eteenpäin että on lähempänä synnytystä, viime kerralla oli eri neukku ja antoi jo ajan synnytystapa-arvioon/painoarvioon.

Huoh, millähän sitä saisi yöt nukuttua.. Väsyttää illalla lujaa mutta sitten ei kuitenkaa saa nukuttua kuin vasta aamulla ja silloinkin kipeytyy lonkat. Ärsyttävää :stick:.

Noh, valitus sikseen ja marsut ulos kun on niin lämmin päivä.
 
Tipetsulle tsemiä huomiselle :heart:

Neuvolassa kävästy. On kyllä mukava tuo meidän terkka! Sain liuskoja mukaan jotta ei tarvi käpytellä tk:hon stiksaamaan jos tulee tarve.
Mutta siis;37+0
Sf 32; vauva laskeutunut ja kiinnittynyt
Rr hyvällä tasolla pysynyt
Pissa puhdas
Paino +235g/3vkoa (sama paino kun vko sitten)
Syke D+
Liikkeet ++
Turvotus -/- :D (viisi litraa vettä ja verenpaineet kurissa auttaa;))
Terkka kysyi jo että saako tulla kotikäynnille kun vauva syntynyt! Sovittiin seuraava neuvola juhannuksen jälkeiselle vkolle kun ensi viikolla on äippäpolille aika.
On kovin raskas olo. Istuminen painaa vatsaa ja lapojen alle vähän sattuu. Kovistelee masua, kylkiasento on aika hyvä. Josko ottais päikkärit. Lintsattiin
mun takia tuo vipa perhevalmennuskin kun en jaksa! Sanoin siitä terkkarille.
 
Kiitti tsempeistä kaikille! Ihan kamala kun ei osaa tehä mitään muuta kun kattoo kelloo,enää 12h kun auto käynnistyy,iiiikkk!!!:eek:
Yritän tässä laittaa valmiiksi johonkin huoneeseen vauvan hoitotarvikkeet,vaipat yms. mutten taida saada niitä laitettua mihinkään..Meillä siis hoitotaso joka tulee pinniksen päälle,mut sit taas iskee hankaluus et mihin vaipat. Voi olla niinkin että heitetään hoitotaso meidän sängylle välillä..Pesukoneen päällekin se kävis mutta siinä mun kosmetiikka,niin niille pitäs sit ettiä paikka ja mies istuu veskissä aina niin kauan ja käy sata kertaa päivässä,ettei sinne pääsis varmaan vaipan vaihtoon koko päivänä :D


Safir Mulla siis sektion syynä täydellinen eteisistukka ja kun vuotelua ollu pitkin raskautta,niin lääkäri halus sit ottaa varmaan päälle sektion ettei synnytys ala ainakaan itse käynnistyä,sit ois jo kiire. KYS:llä tehdään sektioita tiistaina ja perjantaina ja 3kpl/pvä just tänään sen opin siellä eli mullakin ois voinu olla sektio 38+3 tai 38+6 eli aika pitkälle ois voinu mennä.
Tsempit sulle! :flower:


Niih,huomenna kun menen KYS:lle,niin palailen linjoille varmaan vasta sitten kun kotiudutaan. Kyllähän tässä illan aikana tulee varmaan täällä vielä käytyä..
Mulla ei oo puhelimessa nettiä,toki voisin tän läppärin ottaa matkaan..Menis ne hetket nopsaan ku vauva nukkuu,niin vois nettishoppailla ihanuuksia hälle,ku kuitenkin tietää kumpi hän on :)


Tipetsu ja Ykä
 
Tipetsulle tsempit huomiselle!

Täällä ollaan ja pollotellaan. Kauppalista olisi ilmeisesti hyvä kirjoittaa etukäteen mukaan aina, enää ei voi luottaa muistiinsa ja 16 km matka lähimpään ruokakauppaan ei motivoi sitruunaa hakemaan :whistle:

Viime yönä nukuin viisi ja puoli tuntia putkeen, voi että oli levännyt olo! Ja myöhemmin sain nukuttua vielä lisää, kun sain työmatkalta palanneen siipan viereen.

Meno mahassa tuntuu olevan välillä aika villiä, ilmeisesti tuolla mahtuu vielä pyörimään. Pienen pitäisi olla raivotarjonnassa, mutta liikkeiden tuntumisesta päätellen on välillä poikittainkin.

Safir, meilläkin on remppa menossa, nyt odotellaan valun kuivumista, jotta remppamies voi jatkaa vesieristysten parissa ja kattopellit pitäisi tulla huomenna. Meillä onneksi on ihan tekevä remppaaja ja välillä miehen vanhemmat apuna. Mutta tuo töiden hidas eteneminen on kyllä erittäin ärsyttävää.
 
Tipetsulle kovasti tsemppiä huomiseen :heart::heart:

Täällä pettymyksellinen äippäpolin lääkärikäynti takana.. Tuntui, ettei lääkäri ottanut pelkoani todesta ja teki vaan tavalliset kokoarviot ja sisätutkimuksen. Ja kuten arvattua kohdunsuu kiinni 2,5cm eli oikeastaan mitään ei ole tapahtunut, eikä varmaan vähään aikaan tule tapahtumaan. Kokoarvio nyt 3092g!!! Siinä vähän meillä miehen kanssa loksahti suut auki, kun koko ajan puhuttu, että 3kg painais syntyessään. Viimeks 21.5 kokoarvio hieman reilut 2kg. No, hyvähän se toki on, että tyttö on kasvanut hyvin.. Sehän se pahin pelko oli, että ei ois kasvanu/kasvu jätättäis paljon. Olin vaan jo niin valmistautunut pusertamaan pikkuisen keijukaisen ulos :D Ja tokihan nuo nyt ei mitään absoluuttisia totuuksia ole.

Mut mitähän sitä tekis, että sais paikkoja edes vähän kypsymään, kun ei auta urheilut eikä s:t.. Tänäänkin useampi tunti shoppailua ja päälle reipas kävelylenkki, eikä MITÄÄN!

Niin joo ja poks 37+0.. (plääh)
 
Katsoinpa äskön huvikseni että kuinka paljon on tullut odotusaikana painoa, laskin sen nyt siitä mitä paino alimmillaan on ollut niin hieman vajaa 10 kiloa olis tullut. ja jos lasketaan ekasta neuvolakäynnistä niin hieman vajaa 9 kiloa olis tullut painoa. Sinäänsä ihan kiva ku tuota ylimääräistä on ennestään jo kovasti. Neidistä kyllä vaan tais tulla hieman vähemmän koko odotusaikana, kun taas esikoisesta tuli hieman vajaa 20 kiloa.
 
Täällä taas kääntymässä. Ei ole paljon palstailulle aikaa nykyään ja unohtuu täällä käydä. Olin näköjään tippunut listaltakin.
Eli noita listan tietoja: Nachopallo, toinen lapsi, ikä 26, synnytyssairaala OAS, laskettuaika 4.7.

Enhän mä taida enää muistaa ketään täältä. Noh, mutta sitä tulin kysymään että onko sisätutkimuksen tekijöissä eroja? Vai onko mulla tapahtunut anatomiassa joku muutos edellisen synnytyksen jälkeen? Ensimmäisen raskauden aikana ei ollut mitään ongelmia kun sisätutkimuksia tehtiin, mutta tämä nykyinen lääkäri kun tutkii niin tekis mieli paeta paikalta ja kyyneleet nousee silmiin, käy niin kipeää. Pelottaa vain että jos synnytyskin käy sitten suhteessa yhtä paljon kipeämpää kuin edelliskerralla, niin oon pulassa. Ja kun siinä synnytyksen aikanakin kokeillaan jatkuvasti että onko edistynyt... Pelottaa oikeastaan ne sörkkimiset enemmän kuin itse synnytys nykyään.

Nachopallo 37+1
 
Kai niissä sisätutkimuksen tekijöissä on eroa. Mulla ei oo kyllä sattunut, tää on siis kolmas raskaus mulla. Muistaakseni viime synnytyksessä ei koitettu ku pari kertaa onko edennyt, silloin tulotarkastuksessa ja sitten jossain välissä ku sattuu olemaan lääkärikierros (meen neiti on syntynyt vähän sen lääkärikierron jälkeen)
 
Kuulolle kaikki Tayssiin menijät ja te muutkin tietty!

Kaverini kertoi äsken että eräs odottaja oltiin käännytetty taysin osastolta kotio,sillä oli lapsivedet lähteneet,ja piti käynnistykseen olla menossa,mut ovelta sanottiin et parempi olisi mennä Hämeenlinnaan,heillä ei ole yhtään paikkaa vapaana!

Siis on sekin aika matka alkaa ajaa,ja jos vedetkin menneet...huh huh...
Mä ainakin aion olla tiukkana vastaan,ja synnytän vaikka taysin aulassa,jos pakko.
Eihän ne ketään pakottaa voi..et entiä ees miks olivat suostuneet.

Me ollaan muutes lähössä kesälomamatkalle Turkuun caribiaan,ja lauantaina olis tarkotus käydä Muumimaailmassa,onko kukaan teistä käynyt?
PTT 36+0
 

Yhteistyössä