Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

Täällähän on alettu jakautumaan ihan urakalla! Onnittelut kaikille vauvansa jo ulos saaneille! :flower:

Itse olen varautunut siihen että vielä kestää ennen kun synnyttämään pääsen. Mikäs tässä on ollessa kun ei mitään kummempia vaivoja ole. Odotellaan rauhassa milloin se oikea hetki koittaa.

puppa 38+2
 
Janssulle osastolle voimia kovasti! Mulla alkoi juuri 9.vrk ja oon jo ihan rikki laitoselämästä, joten voimia! Toivottavasti kaksoset malttaisi pysyä masuasukkeina vielä!

Suuren suuret onnittelut JA82:lle ja Tipetsulle pienistä prinsessoista :heart:

Meillä poju jo onneksi imee, mutta eka vrkmeni taistellessa. Paino on tippunut kahdessa päivässä190g. Toivottavasti ei enää kovasti laskisi. Huomenna me päästään kotiin! :heart:
 
Ai niin ja kiitos ihanasta linkistä ruususuu :D Meillä täällä on eilisestä asti seurattu koko perheen voimin kalakotkan arkea :D lapset ovat ihan innoissaa ja mie ja mies kans :) koko yönki ollu kamera päällänsä, tässä nyt siis koukuttava isoveli valvoo ohjelma suoraan reaaliajassa omalla koneella :D hmmm...pakko taas vilkasta onko munija vaihtunu :D
 
U2
Onnea Tipetsu Prinsessasta :heart:

Hienostihan kaikki sujui, toipumisia sinulle :)

Se ois 10 pvä la:n!! Wuhuu!! Joo, kolme viikkoakin voi vielä mennä. Mutta ajattelen, että 21pvää, koska se tunttu lyhyemmältä ajalta :wave: Saapi nähä haenko apuvälinelainaamosta kepit maanantain neuvolan jälkeen. Liitoskivut on sitä luokkaa, et alkaa liikkuminen olla melko haasteellista :/

Voikaa pulleasti Hellemasut!

U2&Köpiel 38+4 :heart:
 
Onnea tuhannesti pikkunyytin saaneille :heart::flower: On se varmasti mahtava fiilis kun saa pikkuruisen syliinsä ja näkee minkä näköinen kaveri sieltä tulikaan =)

Ja82: Toivottavasti teidän pikkuinen pääsisi nopeasti kotiin. Voin vain kuvitella kuinka ikävä tulee aina kun itse joudut lähtemaan kotiin ja pikkuinen jää sairaalaan :|

Nämä vauvautumis uutiset ovat avanneet mun silmät ja jotenkin nyt vasta tajuan että periaatteessa meidänkin vauveli voi syntyä koska tahansa. Toivottavasti pysyisi yksiössään vielä kolmisen viikkoa niin olisi täysiaikainen. Ensi viikolla lähdetään Tallinnaan päiväksi ja toivon todellakin että synnytys ei siellä ala....noh onhan Helsinki lähellä jos niin kävisi.

Olikos se Minityyppi joka kyseli vaihtoehtona Saloa synnytyspaikkana. Itse harkitsin sitä myös vakavasti erityisesti sen jälkeen kun näin että tyksissä on toinen vuodeosasto rempassa. Olen kuullut Salosta pelkkää hyvää (paitsi Nokia-osuudesta)mutta jotenkin realistisesti ajatellen niin autossa istuminen voi olla aika tuskaa kun on kovia supistuksia ja toiseksi mietin että mitä jos kuitenkin synnytyksessä tapahtuu jokin komplikaatio minulle tai vauvalle niin yliopistollisessa sairaalassa on kuitenkin paremmat valmiuden avun saamiseksi. En ole tehnyt vielä viimeistä päätöstä.

Safir: Mä olen niin iloinen että teillekkin on suotu vauva vaikeiden aikojen palkinnoksi. Olen itse kamppaillut jonkin aikaan lapsettomuuden kanssa ja jotenkin nämä "tarinat" tekevät aina onnelliseksi ja antavat toivoa niille jotka edelleen kamppailevat vaikean asia kanssa.

Rantapallo Penni+leppis 34 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: LaraT ja TanjaSii
Onnitteluita vauvaantuneille!!! Ihanaa kun alkaa meidänkin pinoon vauvoja tulla :heart:

Tsemppejä kaikille vuodelevossa köllijöille ja kipuilijoille! :hug: Pikkusen aikaa kun jaksetaan niin pian saadaan se ihanin palkinto syliin ja saadaan nauttia ... <3


No niin, eli moikkulis vaan pitkästä aikaa! Lomat on alkaneet ja mamma ei paljoa malta koneella olla. Aurinko paistaa ja oma olokin ollut aivan loistava pieniä kolotuksia ja supisteluja lukuunottamatta. Illan tullen on niin naatti yleensä että sänkyyn kaatuu niin simahtaa samointein. Niin kävi eilenkin illalla. Menin pienintä nukuttamaan niin nukahin ite...kauhea kuorsaus oli kuulemma käyny...en kyylä ihan tuota usko silllä enhän mää kuorsaa XD :p

hikka vauvalla meidän vauva hikkailee usein myös...nyt ehkä hieman vähennyt mutta monestikin päivässä saattaa naputus käydä..pikkunen harjottelee hengittämään :heart:
masun tärinä mulla mahan tärinää on ollu vain silloin kun odotin poikaa ja nytkin muutaman kerran. Mulle neuvolatäti sanoi että se voi tulla esim siitä kun vauva pissaa :) ja kuulemma yleistä just kun poikaa odottaa kun ne sohottelee miten sattuu :LOL:

turvotus on tullut nyt kuvioihin. sormet ja nilkat on ihan kauheat. koitan juoda kovasti mut tuntuu ettei mikään riitä... huoh. täytyy käydäkin ostamassa ananasta tänään ja mansikoita.. niitten kuuluis poistaa nesteitä kuulemma.

vauvauutisia on tipahdellut tasaseen kavereiltakin <3 ihanuuksia kattellu ihan itkusilmissä ja kaiholla oottaa omaa nassikkaa jo <3 miten semmosta voikaan rakastaa niin paljon jota ei oo koskaan nähnyt näin etukäteen...mä ihan liikutun ku ajattelenkaan sitä hetken kun saa oman rakkaan ekaa kertaa syliin :heart: ja se eka parkasu....

Me käytiin eilen korkeasaaressa ja ottihan koville keikka. jalat meinas loppua kesken mutta jaksoin kävellä kuitenkin autolle takas...aika hiljoksiin sai väillä jo mennä. Lapset nautti niiiin kovasti ja mekin isukin kans kyllä. ihana ilma vielä sattuikin kohdalle!

nyt aamupalan laittoa ja sit pihalle aurinkoon...

onona ja vauva 34+4
 
Janssulle jaksamista osastolle!

Ja JA82 sekä Tipetsu onnea pienistä!

Piti jo pari päivää sitten kommentoida lapsettomuudests, NuttyKitty sitä taisi kysyä. Minulla on eräs läheinen, jolla lapsettomuus on akuutti asia eikä tätä omaa raskautta ole pahemmin tehnyt mieli hehkutella. Ja kyllä sen on huomannut, että asia painaa kaveriani, kun asiasta tietämättömät ovat samassa seurassa alkaneet minulle raskaudesta juttelemaan. Hyvin nopeasti tulee puheenaihetta vaihdettua. Mutta välttelyä en ole hänen kohdallaan huomannut. En sitten tiedä haluaako hän tulla käymään, kun sairaalasta kotiudumme vai ei, sen näkee.

Täällä vietetään hiljaista viikonloppua, vein miehen ja tytön aikaisin bussille, jolla lähtivät kohti Jukolan-viestiä ja ehdin jo ottaa torkut sohvalla. Koirakin kuorsaa vieressä :).

Aurinkoista lauantain jatkoa kaikille!

Annales 35+5 (kai)
 
  • Tykkää
Reactions: NuttyKitty
Onnea kaikille vauvelinsa jo saaneille! Ihanaa jatkoa teille!

MiNi87 Olen ollut nyt viikon äippälomalla ja viime yönä näin taas unta työkuvioista. Muuten irtaantuminen tuntunut helpolta,mutta uniin vielä tulee. Toivottavasti pääset lomatunnelmaan nopeammin.

Kyllä mä odotan jo todella paljon, että tulis tähän meidän elämään jo vähän toimintaa. Mies on päivät töissä ja on saanut jonkun kuntoilu innostuksen, joten käy monena iltana pelailemassa (täytyy kyllä sanoa, että positiivinen asiahan tuo on). Mä täällä kotona sitten aika yksikseni oleilen. Teen hommia oman jaksamisen mukaan ja herään silloin kun ei enää niin paljoa nukuta :whistle:. Mutta kyllä välillä päivät tuntuu aika pitkiltä. Nytkin viikonloppu yksin kotona, kun mies lähti viimeisiä kertoja reissuun.

Lääkärikäynneistä on jonkin verran ollut puhetta. Itse en ole kertaakaan käynyt lääkärillä ja mitään siitä ei ole puhuttu. Täytyy varmaan kysyä asiasta. Ilmeisesti lääkäripulan takia nään lääkärin vasta synnytyksessä... Raskaus on kyllä ollut helppo, joten sen suhteen ei huoleta, mutta kun ei sitä koskaan tiedä...

Tuttava + maha 35+3
 
  • Tykkää
Reactions: MiNi87
Oijeeh! Suuresti onnitteluja jebbikselle, tipetsulle ja JA82:lle perheenlisäyksestä =) :flower: :flower: :flower:

Täällä autokoulun II-vaihe suoritettu ja turhaan jännittelin sitä. Nyt voi keskittyä vain ja ainoastaan vaavin loppuodotukseen :popcorn:
 
Paljon onnea Tipetsulle ja JA82:lle pienistä prinsessoista!! Toivottavasti JA teidän pienen olo voimistuu ja saatte hänet pian kotiin. :heart:

Minullakin on parina päivänä tullut vaaleanpunaista limaa ja olen ihmetellyt, mitä se on. Kiitos TanjaSii noista tiedoista.. Tosin nyt alkoi hieman jänskättää :D

Aurinko paistaa ihanasti, joten taidanpa lähteä löntystelemään koiran kanssa ja nauttimaan ulkoilmasta. Turvotukset jaloissa sitä luokkaa, että kävely ei enää ihan kamalan hyvältä tunnu, mutta silti sitä yrittää pitää edes jonkinlaista peruskuntoa yllä. Ihan jo oman mielenterveydenkin kannalta.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

sopaka & seelis 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii
Edelleenkin täällä sairaalassa

Hermostuttaa kun ei voi tehdä mtn... Tänäänkin makoiltu pelkästään supistuksia tulee mutta ne ovat lievempiä eikä juuri satu. Saa nähä mitä lääkäri meinaa.. Alustavasti puhuttiin että maanantsins/tiistaina. Ja sitte sormet ristis ettei ihan viel vauvat synny. Tarvis hiuka viel kasvaa :)
Lapset kävi kattomassa ja poika oli tehnyt kortin jossa luki; parane pian äiti ja pikkusiskot pysyy vatsassa heinäkuuhun. Itkin tietysti ja poika sanoi topakasti: ei se ole itkun asia ;D


ONNEA PALJON KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE

Janssu ja tytöt 34+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SiinaS
Onnea vauvatuneille!! :heart:

Tunteet pinnassa ilmeisesti, itkin silmät päästä kun tossa tuli sellanen adoptio-ohjelma telkkarista. Nelikymppinen pariskunta jotka sai adoptoitua Kiinasta 3-vuotiaan tytön ja kun ne oli niiiiin onnellisia siitä lapsesta, kyllä sitä halittiin koko ajan. :snotty:

Mulle päänvaivaa tällä hetkellä aihauttaa vauvan pukeminen eli eli.. kun monilla vauvoilla tuntuu näin kesälläkin sisällä olevan päällä sekä pitkähihainen body että sellaiset puolipotkarit "henkseleillä" niin tarviiko vauva niin paljon päälle vaatetta? Täällä sisällä on nytkin 23-24 astetta ja jos maalaisjärjellä aattelen niin miksei body ja sukat sisällä riitä? tai body+shotsit+sukat? Kaupat kuten h&m, Lindex ja Kappalh on täynnä bodeja ja erilaisiä legginssejä, mistään näistä ei löydy esim. niitä hihattomia puolipotkareita?? Kiven alla on myös pitkähihaiset ja lahkeiset potkupuvut, ne on kaikissa jollain ihmeen yöpuku osastolla....

tässä vaan ihmetyttää mitä vaattetta pitäisi vielä hankkia kun tosiaan bodyjä ja sukkia löytyy kyllä :)
 
Nuttykitty Sä opit parissa päivässä sen vauvasta tarviiko minkä verran, toiset on viileämpiä toiset lämpimämpiä. Sen vaan huomaa onko vauva levoton ja "hikinen" vai tuntuuko kädelle viileältä esim. köllötellessä. :) Meillä esikko ollut kuuma verinen, oli heinäkuun vauva ja nukkui jo ekan yön kotona lyhyissä lahkeissa ja hihoissa, tosin ohuet sukat ja tumput jaloissa.. me asutaan rintamamiestalossa ja meillä on kesäisin hemmetin lämmintä.. saa nähdä millainen vauva tää kakkonen on :) Mulle kysissä neuvottiin, että saman verran kun itselläkin on päällä, että jos on KUUMA NIIN ON KUUMA ja vauvaa on turha ajatella, että se seisovassa helteessä paleltuu..että vedot ym on ne miltä pitää suojata. Meiläl ei ainakaan häkkisängyssä eikä vaunuissa vedä vaikka ikkunat olisi auki kun on kaiken maailman reunat jne :p
 
  • Tykkää
Reactions: NuttyKitty
Turhauttaaaaaaa.

Eilen ja tänään ollut kova hinku itsellä päästä käymään jossain ihmisten ilmoilla. Muutoinkin kun nuo pakolliset kaupungilla pyörähtämiset, ei niitä lasketa. Eilenkin keli ihan mahtava, täällä illasta oli musiikki tapahtuma (joka kuului meille asti), ihmisiä liikenteessä, mies lähti kaverin synttäreille ja minä möllötin illan kotona. PRKL! Mies lähti kaverin synttäreille sen verta myöhään että itse ei enää olis kyllä jaksanut mihinkään liikkua mutta silti suututti ja ahdisti ja ärsytti. Tuntuu että seinät tulee päälle kun ei tän mahan kanssa jaksa mihinkään lähteä ja silti ois kova hinku päästä jonnekin muuallekin kuin istua vaan kotona. Ehdottelin tuossa tänään sitten miehelle että käytäis jossain vaikka limsalla tai jätskillä kun ois kiva päästä välillä kotonta johonkin mutta eipä tuo keli nyt oikein sitten tänään suosi kun täällä ukkostaa ja tulee vettä. Ja tietty ymmärrän miestä että kun hää on viikon töissä jossa joutuu reissaamaan ympäri kyliä niin viikonloppuna on kiva olla kotona. Mutta kun minä mätänen tänne!! Viikolla tuntuu että kaikki tutut on töissä tai muuten tavoittamattomissa ja mulla ei toisaalta yleensä ole autoa joten en pääse ihan helposti mihinkään liikkumaan, täällä kun tuo paikallisliikeennekään ei oo ihan parhaasta päästä.
Mies meni nyt sitten päikkäreille joten minä möllötän taas vaihteeksi sohvalla ja koitan keksiä netissä miljoonannen kerran jotain tekemistä. Ja joo, taitaa hormoonitkin taas tehdä tehtävänsä kun näin ketuttaa ja masentaa ja ärsyttää mutta pakko päästä purkamaan. Alan ihan tosissaan toivoa että tää mukelo tulis maailmaan heti kun on täys aikainen että pääsis edes sitten vaunujen kanssa liikkumaan, nyt kun ei tuo kävelykään enää luonnistu tän samperin turvotuksen ja kipujen kanssa. :(

Tänään on kaiken lisäksi supistellut melkein koko ajan, eilinen kasvimaan kitkeminen taitaa kostautua.. Että joo, ei mikään loistava viikonloppu toistaiseksi täällä.

Omena ja Pikku N 34+3
 
supistelut vaivas taas ostoskierroksella ja sisäreisissä tuntui myös. Ei edes kauaa oltu liikkeellä..

maha roikkuu jokseenkin alhaalla...moni sanonu mulle nyt et johan on laskeutunu maha jo nyt...ja kyllä sen olotilassa sillee huomaa et istuminen on melko hankalaa..tälläkin hetkellä.

limaneritystä tuntuu usealla olevan ... vaaleanpunanen limahan voi olla merkki myös tulehduksesta, en tosin halua pelotella ketään...

selän kiristys olikohan joku kirjotellu myös siitä et kiristää selän puolella ja mahan puolella ja et ne ois supisteluja??? mulla ei koskaan oo ollu tän tuntosia kyllä ...alaselässä sellanen vanne tuntuu puristavan nytkin ja alamahaa juilii...et kaippa nää jotain suppareita sitten mullakin on nytten...

naureskellu oon tässä et näin sitä unohtaa nää erilaiset säryt ja tunnot edellisten ajoilta....
 

Yhteistyössä