Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

Omena85: Harmi, kun asut sen verran kaukana. Mä voisin vaikka ajaa seuraksi, mutta Mikkeliin on vähän matkaa. :D Inhottavaa varmasti "höperöityä" yksikseen. Kyllä ihminen välillä seuraakin kaipaa. Itse tykkään käydä just kiertelemässä kauppoja ihan rauhassa, siis vaikka ihan yksinkin, ja sovitella ja hypistellä tavaroita. Ei siis välttämättä ole edes tarvis ostaa mitään. Mies ei aina ymmärrä mua, vaikka muuten kyllä kaupoilla ihan tykkää kanssani käydäkin. Ruokakaupassakin saan kuluun aikaa helposti tunnin, jos menen yksin, kun saan mennä ilman mitään kiirettä ja miettiä esim. tulevien päivien ruokia rauhassa. :)

Tänään käyty markkinoilla, tuttavan syntymäpäivillä, tehty ruokaa ja tiskattu. Ja kyllä nyt huomaa taas kun tähän sohvalle heitin pitkäkseni. Selkää rupesi heti jomottaan. Mulla on vaan jännä, kun mulla kipeytyy enemmänkin tuo ylä-/keskiselkä, ei niinkään alaselkä. Alkuraskaudesta oli kyllä alaselkäkipuja. Selkäkipu tulee yleensä ensin ja sitten alkaa supistaa.
Hippu pisti heti tanssiksi, kun heitin maaten. :heart:

Niin ja sitten poltin selkäni. Saa nähdä kuinka kipeeksi tulee, After Sunia sitten vaan levittämään. :D

Lapsettomuudesta: Meillä myös muutama tuttava, joilla ongelmia lasten saannissa. Kyllä sitä itse aina miettii, että onko minulla nyt lupa olla onnellinen tästä omasta raskaudesta ja tulevasta vauvasta, kun heille sitä ei ole suotu. Tänäänkin siellä syntymäpäivillä oli eräs pariskunta, joilla ongelmia ollut. Nainen vältteli minua koko ajan ja muuttui todella vaisuksi kun näki meidät. Tosi kurjaa! Mutta yritän ajatella, että se ei ole meidän syy, että he eivät ole saaneet lapsia.

Vauvan pukemisesta: Muakin mietityttää kovasti, että puenko sitä lasta liian paljon tai liian vähän. Tiedän, että niskasta sitä sitten voi koittaa onko hikinen tai esim. käsistä ja jaloista paleleeko. Silti mietin, että voinko vastasyntyneellä esim. käyttää lyhythihaisia bodeja yöllä? Tai vaunuissa ulkona unilla ja laittaa esim. peiton lisäksi? Vai laittaako myös sukkahousut/housut? Kun tosi moni sanoo, että eihän se vauva kesäkuumalla tarvi kuin vaipan. Kuullostaa aika vähältä, siis vastasyntyneelle? Mutta joo, kai sitä oppii sitten mitä se oma vauva tarvitsee.

Nyt täytyy lähteä kyllä tuonne ulos nauttimaan lämmöstä. Ensi viikoksi kun on taas luvattu sadetta, tyypillistä juhannussäätä siis.

MiNi87 ja Hippu 34+4
 
Onono Täällä ainakin se lima oli ihan sitä vanhaa tuttua kamaa jonka jo esikoisen ajalta näin :)

Omena85 samassa kerhossa ollaan, mulla vaan tuo kiljuva esikoinen seurana tosin.

Omat voimat on aivan puhki, en vaan jaksa. Kiristää päätä ja mahaa, en jaksa olla iloinen, kuhan valitan ja vinisen ja ynisen.

vauvan pukeminen Sen oppii, mutu tuntumalla. vaunuissa kannattaa mitat se lämpötila, jos siellä on +40 (kuten hyvinkin voi olla), ei sille vauvalle tosiaan ihan kamalasti kannata päälle tunkea. Pinnasängystäkin kannattaa peittojen alta mitata vauvan kanssa lämpö (kylpylämpötila mittari tunnin kaksi), sillä selviää jo aika hyvin mitä lämpöjä siellä on. Auringolta ja vedolta on hyvä vauva suojata, ja toiset vauvat on verenkierroltaan vielä hyvin hauraita ja kylmääntyvät, mutta omani esim. oli aina kuumaverinen ja 3vkn iässä sillon sairastuikin siihen helle ripuliin juurikin kuivumisen ja kuumuuden takia kun kaikki käski pukemaan sille aina lisää ja minä hölmö uskoin. Vauvasta kyllä näkee kun se on tuskainen/kuumissaan jne :) Sen vaan oppii huomaamaan.
 
Warning!!!!!VALITUSTA
( . ) Mua sattuu selkään/kylkeen! Aamulla kertaalleen oksensin kun olin syönyt, pää oli kipeä mutta paineet on ok. Vauva liikkuu ja potkii hyvin, onneksi. Sit musta tuntuu että alapää on turvoksissa ja sieltä valuu nestettä?! Laitoin siteen pöksyihin, kun en tiä et oliko aiemmissa pöksyissä läikkä hikeä (tänään+26 lämmintä) vai muuta. Parasta tässä on et ei olla ees kotona. Otin just gramman parasetamolia jos auttais selkään/kylkeen. Vatsaa on vähän väliä kovetellut. Ja vielä oon syönyt kauheasti mansikoita ja kirsikoita, jogurttipähkinöitä varmaan 200g :( ja lounaalla käytiin subissa. On kokoajan nälkä ja väsy.
 
Onnea kaikille vauvautuneille!! :flower:

Eilen oli sellaset kivut alapäässä, että ei pystyny kunnolla käveleen. Siis ihan järkyt. Tänäänki ollu vähän vielä kipeenä :(

Onko muilla sellasta oloa, että ennen supistusta ja supistuksen aikana tuntuu kurkussa semmonen paine? Ihan ku sydän nousis kurkkuun. Tosi outoa :confused:


Noola ja Pikku-H 36+6
 
Oooo!! Ihanaa, superpaljon vauvantuoksuista onnea kaikille jo oman vauvansa saaneille!!! :flower: :heart: Täällä ois tasan 1kk laskettuun aikaan vielä... puuuh..

Ja tsempit kaikille jotka ootte joutuneet vuodelevon "uhreiksi"! Voi olla että perästä tullaan.. tai sitten ei.
Maanantaina ois neuvola+lääkäriaika varattuna, viikkoja sillon 36 tasan. Viime viikon ollut jalat (nilkat) aika turvoksissa, en tiiä johtuisko vaan helteistä. Ja torstaina tuli kahteen otteeseen semmoisia "näköhäiriöitä"....
En osaa niitä oikein muuten kuvailla kun että jos joku ottaa valokuvan niin se salamavalo jää aina hetkeksi pyörimään silmiin. Niin semmoisia pieniä kirkkaita pisteitä välkkyy pitkin näkökenttää.. Soitin sitten perjantaina neuvolaan et mitä tehdään, ootetaanko sitä maanantain aikaa vai tulenko käymään. (raskausmyrkytystä siis ajattelin)
Käski vkl tarkkailla verenpaineita et jos oikein pompsahtaa tai jos tulee muita lisäoireita ni sairaalaan ainakin soitto.. Eli huilaillen mennään tää ilta ja huominenkin.
(tosin anoppi soitteli kylään et se ainakin nostaa paineita....... :kieh:)
Maanantaina oon varmaan viisaampi, raportoin sitten lissää.

Jaksamista muillekin rantapalleroille! :)

Johanna26 & Patu
 
Hyvin se on päivä näköjään kulunut, vaikken juuri mitään ole saanut aikaiseksi :) koiran kuorsausta kuunnellut ja muutaman taimen pihalle istutin.

Minille piti kommentoida, että täälläkin töistä irtaantuminen on ollut oma operaationsa, viikon olen nyt ollut kotona ja vihdoin alan tottumaan tähän. Vauvan kamppeita olen pessyt, vielä pitäisi silitysrautaa näyttää niille.

Johanna: mulla pienet välkkyvät valot silmissä ennakoivat migreeniä, mutta jos sulla ei siihen ole taipumusta, niin tuskin on siitä kyse.

Ja alaselkäkivuista, toissailtana kun itsellä selkää poltteli, niin tuli erittäin kirkkaasti mieleen esikoisen synnytys, silloin mulla alaselkää poltti aina supistuksen aikaan ja sairaalassa koitettiinkin helpottaa sitä lämpövyöllä.

Hohhoijaa, kohta voisikin mennä harjoittelemaan taas nukkumista.
 
  • Tykkää
Reactions: MiNi87
Onnea Ja82, Jebbis ja Tipetsu :heart::heart::heart:..! Täällä on tapahtunut ihan roppakaupalla vauvautumisia viime viikon aikana =)
Minä taisin keritä juuri KYS:iltä kaiken lisäksi kotiutumaan alta, kun Tipetsu saapui synnyttämään... :p
Olen siis kotona ollut tiistaista alkaen. Olin siis KYS:n osastolla yli kaksi viikkoa. Nyt seuranta jatkuu kerran viikossa Kuopiossa ja täällä Joensuussa käyn käyrillä (vauvan sydänkäyrät 1 krt/vko) Voin itse nyt ihan hyvin. Lapsivettä oli runsaasti vielä pari viikkoa sitten, mutta nyt tasoittunut ja tilanne normalisoitunut... Ei siten supistelekaan niin herkästi kuin pari viikkoa sitten. Eilen kävimme käyrillä täällä Joensuussa ja samalla lääkäri ultrasi varmuuden vuoksi... Ensimmäistä kertaa näimme ultrassa nesteen vauvan keuhkoissa vähentyneen :) Uskaltaisiko sitä olla jopa toiveikas sen suhteen, että neste häviäisi vauvan keuhkoista kokonaan ennen syntymää... :heart:...:|...

Haave2010 rv 33+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii
Mini87: Kiitos kommentistasi, piristi! :) On tässä ehkä pahin ketutus mennyt ohi, mitä mies nyt taas lähti illan viettoon ja laitteli äsken viestiä miten on paljon tuttuja liikenteessä... Kiva hälle mutta itselle vaan tulee paha mieli kun tuntuu että itse täällä tuijottaa samaa neljää seinää. Olen kade, ei mahda mitään. En minä ryyppäämään kaipaa mutta ihmisten ilmoille kyllä! Tänään vähän oli puhe että oltais lähdetty tuonne musiikki tapahtumaan pyörimään mutta eipä sitten lähdetty...
Onneksi siskot kävi täällä pelaamassa lautapelejä ja hoilottamassa Lipsiä mun kanssa joten sen puoleen vähän parempi fiilis.

Mutta joo, on nyt valitettu kovasti tämän viikonlopun edestä. Jospa mä hakisin vaikka ison kipollisen jäätelö ja suuntaisin sitten nukkumaan.

Omena ja Pikku N 34+3
 
  • Tykkää
Reactions: MiNi87
tuli tosta ompun viestistä mieleen et lidlissä myydään nyt vähän samantyyppistä jätskiä kuin ben&jerry's.on sit muuten aika perhanan hyvää ainakin se piparitaikina!!!! täällä valvotaan kun nivusia polttelee. saatiin tänään rakennettua varaston hyllyt ja mies lajitteli kengät niin että saatiin osa kirpparille, osa kierrätykseen ja osa varastoon ja mä oon laittanu kaikkea ylimäärästä myyntiin fb:iin ja paljon tavaroista on jo myytykin..saadaan tilaa ja vähän ylimääräistä rahaakin :) .muutaman kerran tänään tullut sellaista että oon yrittänyt liikuttaa jalkaa mutta mä en pysty nostamaan tai liikuttamaan sitä kun lonkkaan ja nivuseen sattuu niin että meinaa taju lähteä.äsken lattialta en meinannut päästä nousemaan kun sattui kun kasailtiin ruotsin ihmeen lipastoa..mutta nyt on sit lipasto valmis ja saan huomenna vauvan vaatteet sinne :)
 
Täällä valvotaan, kun mies kuorsaa. Hän otti "muutaman" olusen tossa illalla ja tuli vasta kolmen aikaan nukkuun. Siitä asti oon tökkinyt sitä, mutta hän vaan tyytyväisenä rohisee niin, että meinaa seinät kaatua. Olin äsken niin vihainen, mutta sitten nousin ylös ja söin yhden leivän ja tulin tähän koneelle. Kävin Facessa, ja mies oli sinne laittanut yöllä rakkauden tunnustuksiaan ja kauniita biisejä. Sydän suli ja melkein itku pääsi, kun niitä luin. :heart: Ihan höpsö!
Kyllä mä sen ymmärrän, että mies välillä haluaa rentoutua ja ottaa olutta, se on vaan kurjaa kun sitten hän kuorsaa kahta kauheammin kuin normaalisti. Ja meillä kun ei ole kuin 38 neliötä niin autoon varmaan pitäis mennä, jos nukkua oikeasti haluaisi. Sitten mies on niin hauska, kun hän kuuntelee kuulokkeilla musiikkia ja LAULAA TIETYSTI MUKANA, eikä tajua että ihan yhtälailla se häiritsee vaikka itse musiikki ei kuuluisikaan. Noh, en jaksa sille valittaa joka asiasta ja yritän ajatella, että oon nyt lomalla, niin voin nukkua ihan silloin kun haluan. Että sellaista.... =)

Mun verensokeri oli muuten äsken ennen kun söin 6,4 (????). Vissiin huonosti nukuttu yö tekee nousun tai sitten maksa temppuilee. Eihän mulla ole mitään hajua, miten mun sokerit yöllä heittelee, kun nukun. Aamuisin ovat kyllä ihan ok, ja ilta-arvoista ei kuulemma niin tarvitse välittää (????).

Omena85: Hyvä jos piristi. :D Pitäis perustaa joku joka kaupungin ystäväpiiri, joka kokoontuisi vaikka kerran viikossa jonkun jäsenen luona. Kun oikeasti tuntuu, että meitä yksinäisiä on aika paljon. Ja mikäs sen parempaa seuraa tässä tilassa kuin muut raskaana olevat naiset! :D Mä ainakin oon miettinyt paljonkin sitä, kun ei mulla oikein ole kavereita. Tai siis on, mutta ne on ympäri Suomea ja opiskelee ja nähdään tosi harvoin. Tai sitten osa kavereista elää vaan niin eri vaihetta elämässä kuin me eletään. En mä jaksa missään baarissa juosta ja bilettää yömyöhään. Haluisin kovasti sellaisia ystäviä, jotka jaksaa ihan vain tällaista perusarkimeininkiä. Toki kaikki ystävät ovat arvokkaita, sitä en kiellä, mutta joskus vaan tuntuu, että kaipaisi samaa elämänvaihetta käyvän seuraa enemmän.

MiNi87 ja Hippu 34+5
 
Huomenta ja paljon paljon onnea kaikille vauvautuneille! :flower:

Perjantaina kävin lääkärissä ja sain vauvan tämän hetkiseksi koko arvioksi 2,8 kiloa. Eli keskiarvolla mennään. :) Kaikki olikin todella hyvin, se kävi mietityttää että miksei sf-mitta ollut kasvanut ollenkaan kolmessa viikossa se oli sen saman 30,5. Vauva on ollut samassa asennossa pää laskeutuneena jo kaksi kuukautta, ei ole vielä kiinnittynyt. Onko jollain viisauksia tähän? Terve se poitsu siellä on ja muuten kaikki hyvin. Viikkoja nyt 35+4

Ainii miehen täti tossa soitteli että tulee suomeen saksasta käymään heinäkuun alussa ja toivoo että ihme saapuisi silloin maailmaan. :D Että mihin niitä synnytys päivä toiveita sai laittaa? :p
 
annales no juu, just vähän semmosia migreenityyppisiä palluroita. Itselläni on kerran ollut joskus yläasteella migreeni ja se oli ihan perseestä.. :/
Päänsärkyä taas oon joutunu "kuuntelemaan" enemmänkin, se tosin on ihan työperäistä kun menee hartiat niin jumiin. (auttais varmaan jos viittis joskus tehä jotain....)

Paineita mittailtu ja ei nuo nyt mielestäni mitenkään hälyttävän korkeita ole.. (yläpaineet 130 ja 140 välillä, alapaine alle 90)
Otan huomenna noita tuloksia mukaan neuvolaan ni katotaan mitä sanovat siel.
Ja näkee sit onko pissa puhdas vai onko siellä tapahtunut muutoksia.

Mies tulee tänään kotiin viikonlopun rillumareissulta.. (Tallinnassa juhlimassa kaverinsa polttareita) Et voi olla parempi etten sit enää mittaa paineita kun tulee kotiin. :D Että Mini87 täällä luultavasti odotettavissa myös tuota kuorsauskonserttia... Vaikka kuorsaa tuo mies muutenkin niin juurikin tuo humala/krapula aiheuttaa vielä volyymin nousua tuohon. :stick:
Meillä tosin on omakotitalon verran tilaa täällä et voipi olla että tulee valittua eri huone ensi yöksi. :)

Johanna26 & Patu
 
  • Tykkää
Reactions: MiNi87
Huomenta masut <3 =)

Täällä on niin levoton mamma, että ei rajaa. Mä oon ihan hirmu hyvällä tuulella ja naurattaa ihan itseäkin tää olo :D Meikäläisen perusluonne kun on "murjottavamake". Yö meni ihan valvoskellessa, oikea käsi puutuu niin paljon, että ei pysty enää olemaan kuin vasemmalla kyljellään ja näin pienen painajaisenkin.. Ihana poika kuitenkin antoi sitten äitin nuokkua sohvalla kymmeneen asti ennen kun alkoi kyllästyä lastenohjelmiin :) Yöllä peilistä katselin, että taitaa olla maha painunut lisää vaan alaspäin, mieskin laitteli viestiä että josko se käsi sen takia niin kovin puutuu. Ja mietti samalla, että onkohan lähtö lähellä kun mamma niin omituisen oloinen.. Mun tekisi mieli tanssia ja ulvoa :D en vaan tiiä miten se tän perunasäkin kassa onnistuu, joten jos vaikka koittasin tankotanssia tossa imuroidessa :popcorn:

Tanja ja Kekkosenpoika 36+6
 
tytöt 35+0 paremmalla puolella mennään

Alustava kotiutumis päivä olisi minulla tiistaina eli 5-6 päivää sairaalassa ja kotona levätä, mutta mites lepäät kun 2 lasta on lomalla ja mies ei voi pitää vapaata niin paljoa.. Pitää varmaan kutsua oma äiti paikalle :D
Supituksis tunnen vielä tietysti mutta eivät ole niin kipeitä.
Tytöt kun vielä 3vko;a olisi masussa, tytyille tehtiin jo koko-arvio joka on siinä 2.4 ja 2.8 kilon luokassa tuntuu minusta niin vähältä vaikka arvio oli tämänhetken syntymäpaino.



Janssu ja tytöt 35
 
TanjaSii: Mullakin on ollut aivan älyttömän hyvä fiilis koko viikonlopun. Se kodinrakennusviettikin on vihdoin saavuttanut mut ja tekis mieli tehdä kaikenmoista. Olin eilen itekseni illan kotona, ja siivosinkin koko kämpän, leikkasin nurmikon ja lajittelin esikoisen leluja (ja samalla yritin ettiä kadonneita leluja). Tänään ollaan poistettu makuuhuoneesta ruma tapetti ja tekis kovasti mieli jo maalaamaan sinne, mutta kun mies ei ole yhtä nopea tekemisissään kuin minä :D. Sitten kasataan myös niitä ruotsin ihmeen huonekaluja, jotta saa esikoisen lipaston vauvan käyttöön. Mitäköhän muuta.. kauheesti riittää motivaatioo vaikka mihin!

Jännä muuten tuo turvotus. Mulla puutuu kans oikea käsi aina öisin koko ajan, eikä edes auta se kyljen vaihto. Sanoin asiasta terveydenhoitajallenikin ja hän näytti pohtivalta ja pyysi näyttään käsiä. En tiennyt että kädenpohjan pilkut tarkottavat turvotusta (miehenikin tiesi kuulemma tämän kun tuli puhetta myöhemmin). Nooh, eilen join ainakin 5 litraa vettä ja silti nuo pilkut on käsissä. Enemmänkin se taitaa olla mun ominaisväri :D. Turvonnut emäntä kun olen.

Huomenna äitiyspolille ultraan ja synnytystapa-arvioon. Saas nähdä kuinka korkeat verenpaineet silloin on, kun niin kuitenkin jännittää :) - ottavat pian sisään sairaalaan, kun epäilevät raskausmyrkytystä.

SiinaS 36+5
 
Mä en oo siivonnut näin paljon varmaan koko raskausaikana:saint:

En jäänyt edes päiväunille (vähän kyllä haukotutti) vaan läksin keittämään itselleni päiväkahvit kera fazerin sinisen. Vatsa on kivikova kun kävelee, ja mä vaan kokoajan toivon että tuntukaa tuntukaa tuntukaa. Tää käsi on kyllä kamalan kipeä, ja lapojen väli myös. Esikoisen jälkeen tää käsi kipu helpotti lopullisesti joskus kun esikko oli n.3kk. Nyt kyllä käyn hierojalla heti vaan kun syntymän jälkeen pystyy ja hoidan kuntoon.

Mies tulee pian kotiin ja on jo lupautunut jatkamaan esikoisen huoneen remppaa, tänään päästään jo suurin osa pohjamaalaamaan <3 (taitaa ukko saada maalata kun mulla tää käsi ihan kakka). Ja nyt kerran on Siivottu, illalla sitten Saunaa ja Seksiä, kyyyyyllllääää kiitos. Nams.:vampire:
 
  • Tykkää
Reactions: haave2010 ja SiinaS
Eilinen reissu meni mukavasti, ihan niinkuin ei masuasukkia olis ollutkaan (tietysti hieman välillä väänteli itseään niin ettei ollut niin mukavaa ajella). Mut ei musta olis kyl enää tänään ollu sitä samaa matkaa ajamaan, eilen ku kotiin pääsin ni oli veto ihan pois ja niin on kyllä vielä tänäänkin. Nyt ei sit pitäisikään enää olla mitään isompia matkoja edessä (mökki reissu noin 50km suunta sekä varmaan yhden ystäväpariskunnan luona käynti johon on kanssa noin 50km)
Mitään en vielä oo laittanut vauvalle valmiiks, kai sitä vielä hyvin kerkiää;) Joka lapsesta tähän asti on jäänyt vähän viime tipalle ja äiti ja mun sisko on sitten käynyt laittamassa sängyn valmiiks.

Sori oma napaisuus...

Maijamehi ja katkarapu rv 36+3
 
Terveisiä Tayssista,täällä sitä ollaan!

tarinaa tultiin eilen sieltä muumilaaksosta,ja oltiin jo lähdössä poispäin,kunnes lorisee lorisee housuihin jtn:O olin että apua,nyt äkkiä vessaan...eikä epäilystäkään muustakuin LAPSIVEDESTÄ.
Soitin siskolle joka etti mulle taysin synnärin numeron,jone soitin ja he kehottivat tulemaan näytille,olin eilen lauantaina siellä sit n.18.00,mies ja lapset meni kotio ja mut jätettiin taysiin:D

No käyrille ottivat,ja myös verikokeita tulehdusarvoa,verenpaineen,ja sit lääkärille pääsin n.20.00,joka totesi kun viikko oli alle 37rv niin antibioottikuuri suonensisäisesti,ja osastolle,kerta vedet lähteneet tulemaan niin tulehdusriski kasvaa.

Täällä sitä nyt sit ollaan siis yksi yö vietetty,ja kotio ei oo palaamista ennenkuin vaavi maailmassa:heart:

Huomenna maanantai aamuna lääkäri tulee osastolle aamusta,ja katotaan mikä tilanne on,et käynnistellään aamusta siis,joko tipalla mikä olisi nopeempaa,mut se tarvii kypsän kohdunsuun tilanteen,tai sit tableteilla,joilla voi mennä enemmän aikaa,mitä kyllä epäilen!
Nyt oonkin sit tänään juossut noita rappusia ylös ja alas jo 10krt,ja käytävällä ravannut...yritän siis kypsyttää tuota alapään tilannetta,supistuksia ei ole,et ainoostaan vettä tulee edelleen.

Vauvan painoarvio oli eilen kun lääkäri ultrasi 2,7kg..et ei tosiaan mikään iso,mut en luota 100% noihin painoarvioihin.
Vauva liikkuu hyvin,ja muu perhe kävi juuri äsken visiitillä,lapset menossa hu hoitoon porukoille mökille,ja miehen pyydän tänne..koska vauva voi syntyä jo huomenna!

paljon onnea Ja82 sekä Tipetsu,teillä jo omat nyytit

Tänään vielä illalla laitetaan tippa antibiottia,ja huomenna aamusta kuulee sit käynnistyksestä. ja voi luoja mä pelkään...en muuta kui sitä kipua vaan..huoneessani oli jo yksi mamma joka itki ja huusi kivusta,siis supistuksista,mut se taidettiin jo passittaa synnytyssaliin.

kaikille paljon voimia loppurutistuksille!!!! Nyt takaisin osastolle,kun mieskin toi tarvittavat tavarat pääsee suihkuun,onneksi olin jo hoitolaukun pakannut vauvanvaatteille.

Täällä taysin aulassa muuten tietokone,millä näpyttelen,PTT 36+4
 
PTT voimia sinne suuntaan (meillähän ei taida olla ku päivä lasketuissa ajoissa eroa). Pieneltähän tuo teidän masuasukki vielä kuulostaa. Onneks nyt kuitenkin oot valvovan silmän alla.

Voi apua kohta taas yks heinäkuinen maailmassa ja vielä ollaan kuitenkin kesäkuun puolella.
 
Voi PTT, tsemppiä sinne sairaalaan !!

Oon ihan kateellinen teille kaikille, kellä on tota ylimääräistä energiaa touhuilla ja tehdä kaikkea kivaa..Mä taas oon aivan poikki, mahaa kivistää ja voi, noita liitoskipuja .. En muuta jaksais tehä kun nukkua..Alkaa kyllästyttää tää raskaus todellakin..:headwall:.. Tuo pikkukaveri mönki yksiössään niin ryminällä koko viime yön, että luulin hänen kaivavan tunnelin navasta ulos. Teki muuten ihan sikakipeetä....

miss_understood mainitsi hyvistä jätskeistä, niin tuli tuossa eilen testattua Ingman Creamyn creme brulé :tä, aivan mielettömän HYVÄÄ. Suosittelen, jos makeannälkä sattuu yllättämään :p.

- Safir ja rv 36 poksuu !! -
 

Yhteistyössä