Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

neuvolassa käyty..verenpaine oli vähän noussut 120/90 mutta neuvolan täti ei ollut huolissaan vielä kun turvotuksia ei oo ja pissakin puhdas eikä ole pää kipeä..tosin en ehtinyt ihan kauheasti istua ennen mittausta et saattaa johtua siitääkin..käski kotona mitata levossa. vauvelilla kaikki ok.täti ei saanut enää kokeiltua päätä kun on jo niin alhaalla.voi kun ei nyt viikonloppuna vielä syntyis kun on vähän tekemistä ja jos tays on täys niin vammalaankaan ei pääse.
 
Puuh. Eilinen oli jotain aivan uutta. Menin käymään polkkiksella postissa niin tuntuikin vauvan pää tuolla alhaalla eli aika epämukavaa menoa oli. Sitten illemmalla käytiin isännän kanssa kaupassa niin johan sai puhallella kun mulle on alkanut tulemaan kivuttomia supistuksia kun nousen tuolilta/autosta/kyykystä. Sitten vielä ennen nukkumaanmenoa istuskelin tässä koneella lukemassa jotain niin vaavi punkeeraa ittiänsä tuola ja yhtäkkiä tuli tunne että nyt äkkiä kakkalle!! Piti oikein älähtää. Ja sängyssä myös tuntui painetta ja jännää pistelyä alapäässä ilmeisesti kun vauva käänteli päätään tms. Kääntyminen on jo hankalaa, mietin että pitääkö tukivyö laittaa yöksikin kun repii niin toiselta sivulta kun yrittää vaihtaa puolta. Unikaa ei meinannu tulla millään ja lopulta kun tulikin, näin unta että mulla oli raskausmyrkytys ja jouduin käynnistykseen :O

Tsemppiä Omenalle ja mukavaa juhannusta kaikille =)

Virtahepo ja pikkuhippo 34+4
 
Hyvää juhannusta teille kaikille! Mä en vietäkään yksinäistä juhannusta, kun onneksi mies oli itsenäisesti päättänyt olla menemättä rokkailemaan :). Kai hän vihdoin tajusi kuinka räjähdysherkkä olen :).

SiinaS 37+2
 
Tsemppiä Omena. Hyvä, että pitävät huolta teidän hyvinvoinnista :)

Mulla viimeinenkin tentti ohi ja nyt on loma! Huomenna muistaakseni alkaa virallisesti äippäloma, huraa! Varsinainen loma näiden kahden isomman suharin kanssa :) Mutta ihana olla kotona oikeasti, ilmaan minkäänlaisia koulustressejä. Ja on ihana, lämmin kesä!

Eilinen meni tosiaan kihomatosiivouksessa.. Huoh. Siivosin ihan aamusta iltaan; tuuletin ja pesin petivaatteita, pakastin leluja jne. Aivan armoton päivä! Illalla olikin sit selkä aika kipee, mutta odotin paljon pahempaa.

Arvostus oikeita yksinhuoltajia kohtaan nousee koko ajan.. Oon nyt neljä päivää ollu yksin kahden muksun (ja ison vatsan) kanssa ja tää on kyllä tosi voimia vievää. Kaikista pahinta on se, että en oikeesti saa nukuttua ilman mun miestä.. Niin naurettavalta ku se kuulostaaki :D ja siihen yhdistettynä raskauden aiheuttamat univaikeudet ja isompien lasten yöheräilyt niin mä oon aika poikki. Onneksi saan mun rakkaan tänään kotiin :heart:

Muuten kaikki ihan ok. Käsissä on turvotusta, ja verenpaineet on vähän korkeammalla ku tähän asti, mutta ei siis vielä lähelläkään mitään rajoja. Täytyy mittailla ja mietiskellä, että mitä tässä tekee. Sormet on kyllä aivan nakit, kamalat! :)

Vaavi ei osoita vielä minkäänlaisia merkkejä ulostulostaan, onneksi! :)

Tsemppiä hurjasti kaikille, kuka minkäkinlaisten vaivojen ja ilojen kanssa painiville!

Ruususuu 34+5
 
Heissan masuilijat!

Neuvolassa käyty, painoa tullut viikossa 1600g! Ääk! Mut on kyl selvää turvotusta osa.. Mut silti ihan hirveetä! :D Nyt alusta tullut se 10kg.. Seuraavas neuvolas varmaan alkaa seiskalla paino..! Noh.. Hyvän asian puolesta eikä mulle kyl juurikaan ylimäärästä oo tullut. Muut asiat oli kunnossa, ens ma sitten olis istukkakontrolli, katsotaan olisko istukka noussut kohdunsuun vierestä vähän poispäin vai onko sektio edessä.. Se kyllä vähän jänskää.

Lähdettiin miehen kans anoppilaan juhannuksen viettoon, vähän meinaa kyl olla ilkee istua, penkki on kaadettuna ja yritän jossai hämäräs asennos puoliks kyljellään olla :D

Hauskaa jussia kaikille!

jaanamaria + poju 35+6 (jee huomenna POKS 36!!)
 
aikamoinen päivä. Aamusta tosiaan menin ä-polille jossa lääkäri tutki ja totesi että raskausmyrkytys oireita on mutta että pärjäisin vielä hyvin kotona, tietysti paineita ja pissaa pitää seurata. Teki samalla synnytystapa-arvion ja totesi että kohdunsuu 1cm auki, vauvan painoarvio 2500g, vauvalla kaikki hyvin. Kerkesin jo tuulettaa että pääsen mökille. No ehdin sairaalan kahvioon asti kun tuli puhelu että tulepa takaisin, sappiarvo oli pahasti koholla vaikka kutina on lähes kadonnut. Eli ei kun osastolle ja täällä ollaan ainakin maanantaihin asti. Huomenna ja ma aamuna otetaan sappiarvot ja lääkitys alkaa tänään. Jos arvot laskee pääsen ma kotiin, jos ei niin sit katotaan tilannetta uudelleen. Pahimmassa tilanteessa käynnistellään mutta ilmeisesti se ois aika epätodennäköistä. Et semmoinen juhannus täällä. Toivottelen teille muille hyvää juhannusta!

Omena ja Pikku N 35+1
 
No voi höh Omena, sairaala ei taida olla niitä rentouttavimpia paikkoja viettää juhannusta. Jaksamista sinne!

Täällä pitäisi aloittaa juhannussiivoilut ja leipomiset, vieraita on tulossa huomenna ja ainakin maanantaina. Saas nähdä miten sitä jaksaa, kun kaikki puuhailu tuntuu kostautuvan supisteluilla. Eilen kävin tyttären kanssa kaupungilla ja kylläpä niitä penkkejä alkoi kaipailemaan vähän aikaa käveltyä siellä.

Neuvolakin oli tänään, painoa +300g/viikko eli ihan ok, itse asiassa eilen aamulla kotipuntarin mukaan paino olisi laskenut. Paineet hyvät, vaikka hieman koholla mun normaaliin alhaisiin paineisiin nähden, hemoglobiini vain jatkaa laskuaan, nyt oli 102
Ei ole rautalisästä paljoa ollut iloa. Uutta aikaa ei enää varattu, kun ensi viikolla on synnytystapa-arvio sairaalassa edessä, jos ei sektioon tai käynnistykseen päädytään eli tämä lapsukainen olisi pienempi kuin vaikuttaa, niin sitten soittelen vielä ajan neuvolaan.

Tänään kävin vielä ostamassa muutaman bodyn pienelle valmiiksi ja kestovaipatkin alkavat olemaan valmiina. Joten alkaa täälläkin olemaan valmista vauvan tulla. Hei, onko teillä muilla pinniksessä mitään suojaa reunoilla, siis verhoa tms? Olen tässä pohtinut sellaisen ompelua, mutta vielä ei ole sopivaa kangasta tullut vastaan (ai miten niin olen nirso ;) ).

Turvotus on pysytellyt kohtuullisen hyvin pois, mutta eiköhän se suolaisten grillattavien mukana ilokseni taas tule... Ainakin jos vanhat merkit pitävät paikkansa.

Mukavaa juhannusta kaikille!

Annales 36+3
 
mä ainakin ajattelin että ostan ihan ikeasta tai jostain sellasen harson joka laitetaan roikkumaan sängyn päälle..siis FABLER Vuodekatos - IKEA tommonen tai sitten laitan ihan jonkun pyyhevirityksen nukkumisen ajaksi pimentämään ja varmaan sälekaihtimet pitää asentaa kun huoneeseen paistaa aurinko.meillä on sängyn päällä sellainen mobile joka heijastaa tähtiä ja kuvioita seinille niin on vähän täyttä sängyssä :)

mitenköhän PTT siellä jakselee..onkohan jo vauva maailmassa :)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää juhannusta kaikille ja tsemppiä vaivojen kanssa meille itse kullekin.. viime yönä taas heräsin kipeeseen supistukseen ja sit puhalleltiin muutama minuutti rystyset valkosena vessan pöntöllä.. mitään vuotoja ei kuitenkaan ole ja vaavi potkii kovasti joten tällä jatketaan. Tänään on sit ollu liitoskipuja ja kävely on erittäin ankkamaista ja hidasta..

Mutta tänään oli kuitenkin viimeinen työpäivä \o/ hirmuisen haikeana lähden ihanasta työporukasta kun tällä hetkellä ei ole tietoa menenkö sinne enää takaisin (työsopimus katkolla äitiysloman aikana..). Nyt en jaksa kuitenkaan murehtia työn jatkumista tai jatkumattomuutta vaan keskityn täysillä mammalomailemaan ja valmistautumaan elämän tähän asti tärkeimpään tapahtumaan <3
 
omena85 tsemppiä sinne!"
annalessmeillä o tyttöjen pinniksissä sellaiset suojat missä on sitä vanua sisäll ja sydänkukka kangas saatiin hesa tuliaisena

Aamu lähti hyvin käyntiin.. Juupa juu.. Yöllä oli selkä ja niska jumittanut ihan helv****** ja 5krt vessassa yöllä.. "Aamulla" heräsin 2h unien jälkeen pual 5 ja no kyllästyminen siin tuli kun ei saa juur mitään tehdä.. Tosin tein yhden kakun tnä:confused: mutta istuen ja mies tiskasi sekä kokosi kakun. Otin selvää asioista ja tämä jussi vietetään tavan mukaan mökillä lapset ja minun vanhemmat tulee.. Kuulemma saan istua autossa ja eihän sinne ole kuin about 60km. Mies on siellä parasta aikaa siivoamassa ja tuulettamassa mökkiä. Kaupassa kun mies oli käynyt niin kotiin tuli vittuuntunut mies oli ollut niin täyttä :D yllättäen. Lapset oli ollu mummin ja ukin kanssa särkänniemessä ja oli hauskaa. Taitaa nuo tytötkin olla huvipuistossa mahassa..
Ainakin on saanut olla rauhassa tosin välillä tuntuu että hiukan liikaakin
Mutta juhannuksis kaikille tosin voin tulla vielä käymään täällä

Janssu ja tytyt 35+4
 
Kiitoksia Juhannus- toivotuksista kaikille !!
Kuin myös, oikein rauhaisaa jussia täältäkin :)

Kurja juttu, Omena, kun joudut sairaalassa oleilemaan.. Mutta tosiaan, onneksi pidetään
hyvää huolta !!

Kiva kuulla, että suurinosa teistä pystyy vielä irroittautumaan kotopuolesta ja lähtemään
vähän muille maisemille. Mä en ole saanut lupaa liikkua minnekään, koska on kuulemma
riski vauvalle lähteä näine vaivoineni jonnekin kauemmas.. Joten tämä on elämäni eka kerta,
kun vietetään jussi ihan kotosalla..Aina ollaan mökillä makoiltu. No onhan tämä sen arvoista !
Kyllä sitä sitten siellä möksällä ehtii lojumaan taas ensivuonna :)

Janssu, toi vessassa ramppaaminen kuulostaa liiankin tutulta, mulla meni viime yö
valehtelematta niin, että juoksin tunnin välein pissalla..Joka kerta tuli oikeen kunnolla..
Pikkasen olin aamulla räjähtäny, kun unista ei tullu mtn.

Raahauduin tuonne jussi-vilinään
päivällä, ja siellä oli aivan järkky ruuhka kaupoissa...Aivan kuin olisi ruoka ollut loppumassa,
kun noita ihmisiä oli niin paljon ja hamstrasivat parhaimmillaan 2-kärryllistä safkaa !!Kassalla meni sitten jonossa noin 45min... Oin totaalisen kuitti,kun vihdoin pääsin kotiin.

Onko teillä muilla tällaista hassua vaivaa, että napa sattuu ihan kauheasti ?? Mulla tosin syy saattaa olla tuo viimevuotinen endo-oper,koska ne menivät tähystimellä siitä sisälle ja veivasivat ja väänsivät..nice..

Mutta ei tässä enää meikäläisellä ole aikaa kovin paljon sektioon !!APUA ! Kun ensi viikko on
mennyt, koittaa meillä totuuden hetki ...

Tsempit kaikille, - safir-
 
synnytystapa arvio tänään siis olin ja hyvin meni. ei ollut mitään kauhu tutkimuksia,paikat katto nopsaan ja kiinnihän ne oli,ultralla katto ja reilu 2,5kg tyttö sielä oli :) lääkäri halus mut käynnistykseen kahen viikon päästä ja mä halusin sektioon. hiukan asiasta väännettiin ja sit se suuttu mulle,siis ei ees sanonu hei heitä ku lähin :D

no 9.7 sitten meiän tytsy tulee maailmaan. pysyn päätökseni takana vaikka pistoksia siitä koenkin omassatunnossani. en voi kun rukoilla ja luottaa ammattilaisiin. pelko alatie synnytystä kohtaan on niin suuri että nyt kuitenkin olo jo hiukan helpompi,osaa vähän valmistautua ja nyt tiedän mitä tapahtuu. oon ollu oikeesti niin ahdistunut ja räjähdys herkkä tän asian kans,miettiny päivin öin mitä tuleman pitää. toivon todella et viä kerkeis nyt nää viimeset pari viikkoa nauttimaan ja oleen sillain suht rauhassa.

hyvää juhannusta kaikille! kotona ja maaseutu ajelulla ajateltiin olla,äitille pihasaunaan ehkä ja paljuunkin pääsis :)
 
Pikaiset iltapäivitykset vaan:
Tosiaan maanantaina kävin neuvolassa niin tänään odotti postilaatikossa kutsu äippäpolille siihen synnytystapa-arvioon! Aattelin et menee ens viikkoon ennen kun kuuluu mitään! 5.7 mennään nyt sit käymään siellä.
Huih miten jännää!! Toivon vaan kovin et saisin synnyttää ihan alateitse ettei tarvis sektiota.. Mut tietty mennään niin mikä on vauvalle parasta.
Alkaa jänskättää... :heart:

Johanna26 & Patu
 
Oikein hyvää juhannusta kaikille tasapuolisesti!!

Omenalle tsemppiä osastolle. Ei mikään hehkein paikka viettää jussia, mutta onpahan turvallista olla, kun osaavat ihmiset tarkkailevat koko ajan :)

Meillä pinnasängyssä on ne reunapehmusteet. Ihan sen takia, että vauvalla olisi hieman pesämäisemmät oltavat ja kädet ei mene pinnojen väliin ja onhan se esteettisestikin kivemman näköinen :D Mitään kattoverhoa/harsoa ei olla ajateltu hankkia ja mobileita itse vastustan sen vuoksi, että olen sitä mieltä, että sängyssä nukutaan eikä leikitä. Mutta tää vaan mun henkilökohtainen ahdaskatseinen mielipiteeni :D

Safir: Minulla kanssa napa kipeä ja hyvin kosketusarka. Ja kun tuo maha nyt kuitenkin aikamoinen uloke tuossa on, niin usein tulee se "kolhaistua" pöytää vasten tms.. Niin ihan jo pienikin hipaisu tuntuu pahalta. Mitään napatyrää en kuitenkaan ole ajatellut sen olevan, vaan olen ajatellut sen johtuvan ihan vauvasta ja napaan kohdistuvasta paineesta.

sopaka & seelis 37+1
 
Me ostettiin Ikeasta sellainen reunapehmuste pinnasänkyyn, en vaan ole vielä laittanut paikalleen. Pinnasänkyyn laitoin äitiyspakkauksen ja sellaisen tosi suloisen reunalakanan/pehmusteen siihen, niin on vauvalla turvallisen tuntuinen pesä aluksi, kun on kuitenkin pinnasänky niin iso, että sinne mahtuisi vaikka kuinka monta vauvaa :D. Aikooko muut hyödyntää äitiyspakkausta tällä tavoin? Siitä tuli kyllä aivan ihana, kun laittoi sen reunalakanan, lakanan ja peiton :). Eikä sitä pahviosaa näy ollenkaan sieltä alta. No ehkä hiukan sieltä alaosasta...
Lauantaina meidän vaaveli jo täysiaikainen. Ihan hullulta tuntuu :D. Oispa ihana päästä ultraan katsomaan vauvaa ja ehkä saamaan jonkinlaista kokoarviota, mutta ei nyt raskisi maksaa yksityisellä ultrausta.
Yhdelle kaverilleni kun sanoin, että tympeä kun ei ollenkaan tiedä minkä kokoinen vauva on. Hän tokaisi että "mitäpä sinä sillä tiedolla teet".. Hmm..No en ehkä mitään, mutta SILTI! Ja oishan se kiva tietää, että onko tulossa 2,5 vai 4 kiloinen poitsu.

Mä suutuin viime vkonloppuna mun äidille, kun hän joka kerta nähdessämme (ei nähdä kovin usein, kun asutaan eri paikkakunnilla) mainitsee, että on se kyllä pieni tuo sinun maha. Mulla ihan itku pääsi, ku olin ajatellut, että taasko se jotain sellasta mainitsee. Sanoin äidille, että sinä loukkaat minua, kun sanot aina noin.
Mulla ei ole pieni maha mielestäni ja varsinkaan se ei TUNNU pieneltä, kun välillä kyljen kääntäminenkin on sellaista ähinää ja puhinaa ja painaa tuonne virtsarakkoon ihan kiitettävästi, kun liikkuu. Oon aika herkkä sen suhteen, jos mulle tuommosta kommentoidaan...Tuntuu, kuin vähäteltäis, vaikka mulla on hankala kaikkien näiden kipujeni kanssa, vaikka itse raskaus on onneksi tähän asti sujunut hyvin, niin oireilta en kyllä ole säästynyt. Ei ole hetkeksikään päässyt unohtumaan että paksuna ollaan :D!

Anteeksi älytön omanapailuni. Mut tuli tarpeeseen, kiitos kanssasisaret <3.

BiiQ ja Pikku-höppänä 36+5 (pitipä muoksia, ku meni väärin nuo päivät :D )
 
Viimeksi muokattu:
Niin,tänään kävin neuvolassa antamassa uuden pissanäytteen ja proteiinit edelleen hieman koholla.Verenpaine on vielä O.K.,vaikka olikin hiukan noussut viime viikosta.Ja painoa oli tullut viikossa 3 kg! :O Tähän asti sitä on tullut maltillisemmin..terkkakin sanoi että se on turvotusta.Mies sanookin mua norsujalaksi. :LOL: Vaikea nousta ylös ja kävelläkin kun kohtu painaa kylkiluita..hitaasti vaapun.Kyllä mä silti ihan hyvin voin.On ilmestynyt semmoisia menkkakipu-tyyppisiä supistuksia..veikkaanpa että lapsi syntyy kesä-heinäkuun vaihteessa. -Tänään sain mun ekan äitiysrahan ja kävin sitten ostamassa vielä puuttuvia tarvikkeita -tosin vieläkin puuttuu kestovaipat ja korvikemaito.Mutta niiden takia ei tarvi lähteä keskustaan..Vaipat tilaan netistä. Kertiksiä ostinkin jo.Sorruin myös ostamaan vauvalle LISÄÄ vaatteita.. :ashamed: pari farkkumekkoa ja bodyn UFFista ja semmosen ihanan pikku tiikeriasun "Tiny grrr"-tekstillä, Hennesistä.Siitä tulee mun pikku koirakin mieleen.. :D ja röyhelösukkia ostin.Mutta milloin vauva kerkiää pitää kaikkia sen asuja? :p
Tsemppiä osastolla oleskeleville! Saa nähdä tuleeko mulle piankin lähtö.. -MB & 3,2-kiloinen Dalia 39+5
 
täällä lähti 39 viikko käyntiin!!!

ÄP:llä käyty eilen tai oikeesti piti käynnistykseen mennä mut eilinen lääkäri olikin sitä mieltä
että juhannukseks kotia vielä :( pikkunen viistosti poikittain mikä piti kääntää mut ne varmaankin haluu mielummin että vedet menee että leikkaukseen joudun! ei vaiskaan mut kyllä ottaa aivoon et passitti kotiin takas odotteleen. pitää vaan ottaa rauhallisesti:). vesien menolla joudun helikopterikyydillä sairaalaan. ja kuulemma voi joku raaja eli mun tapauksessa jalka tulla ulos mut ei saa kuulemma vetää ulos sitä.varmaankin se on ensimmäisenä mieless:) :).Maanantaina taas uus yritys käynnistykseen et katotaan nyt et päästäiskö tositoimiin jo silloin!!!!

mut otetaan juhannuksesta kaikki irti ja nautitaan auringosta ja kaikesta muusta!!!!

huisp & pasus 38+0
 
kotona ollaan ja maailman suloisin poika sylissä!

Synnytys kertomusta

Eli 19.6.2012 syntyi meille pieni poika 50cm,ja 3,335kg, (rv36+5),vesien menolla muumimaailmassa käynnistyi,oltiin juurikin jo kotio päin onneksi sieltä lähdössä,ettei alkanut vedet tulemaan jo aamusta! no soitin heti synnärille,jossa sanottiin et tulepa näytille,ja katsotaan tilanne.
olin synnärillä lauantaina n.18.00,käyrille pääsin ja sit lääkäri tutki,ja suoraan osastolle,koska vedet lähteneet jo ennenaikasesti.

No sit olin 2 yötä synnyttämättömien osastolla,josta sit siirryin maanantaina n.13.30 synnytyssaliin,jossa aloitettiin tipalla käynnistys,ensimmäiset 2h meni mukavasti,alkoi tuntumaan jotakin kyl,mut toooosi heikosti siis supistuksia,sit 18.00 alkoi jo olemaan aikas poltot supistuksista,ja sain eka kaurapusseja,ja sit vedin ilokaasua,mut se ei tehnyt kuin naaman puuduksiin ja höntin olon,kipua ei poistanut!
Supistukset vain pahenivat,ja sain sitten kohdunkaulapuudutteen n.19.00,joka helpotti,tuolloin olin 4cm auki ja kanava hävinnyt,mut supistukset tuntuivat takapuolessa paineen tunteelta,mikä oli hyvä asia,koska jos näin ei olis tuntunut ei olis välttämättä tapahtunut mitn.aukeamista.

Seuraavaksi sit tuli anestesialääkäri joka laittoi spinaalipuudutteen n.21.30,ja se vei kivut kaikki pois!! eikä mennyt kuin minuutti vaikutuksesta. Ennen tätä puudutetta olin taas auennut 6cm asti.
Lekuri sanoi että tällä selviät varmasti loppuunasti,vaikutus yleisesti tuossa puudutteessa on n.2h.

No kello tuli 23.30 ja supistukset alkoi tuntumaan jo pikkuisen kivuliaalta,ja pyysin taas lisää puudutusta,mut kätilö tarkisti tilanteen ja sanoi et "hei ei tarvii enää mitn.nyt aletaan synnyttämään,oot auki 10cm,ja vauvan pää tulossa!

No siinä sitten alettiin ponnistelemaan,puudutusta oli vielä joten,tuo ponnistusvaihe oli aivan mahtava,ei sattunut eikä tuntunut missään!
ja niin poika sit syntyi 0.03,eli juuri ja juuri oli vuorokausi vaihtunut.

n.2h sit oltiin vielä salissa,kun tuotiin leipää ym.pientä syötävää ja juotavaa,mut itelläni oli sen verran heikko olo,et en pystynyt syömään mitn.join vaan. menin suihkuun ja siitä matkattiin sit osastolle,mies lähti suoraan synnytyssalista kotio nukkumaan.

Et kokemus kaikenkaikkiaan oli samanlainen kuvio kuin kuopuksesta,mut ponnistaminen ei vain sattunut lainkaan.
Osastolla oltiin sit tiistai yöstä-torstaihin asti,ja tnä ollaan menossa vielä näytille painosta ettei ole liikaa tippunut ja otetaan vielä keltasuusarvo.
Sokerit olleet pojasta ok.

nyt vaavi huutelee,joten palataan,ja voimia kaikille loppuodotukseen!

Siirrytäänkö me heinäkuiset johonkin syntyneiden sivulle olisi kiva siellä jatkaa sit kun kaikki on saaneet vaavinsa!
 
Pienitytöntylletöinen: Kuulostaa hyvältä tuo synnytyksesi. Onkohan sulla korkea kipukynnys, vai olikohan oikeasti vain helppo synnytys? Mua vähän jänskättää, etten tajua lähteä sairaalaan ajoissa, kun muistaisin esikoisen aikaan, ettei supistukset niin sattunu ja lapsivedet ei mennyt kuin kalvot puhkaisemalla. Siksi vähän toivonkin käynnistystä, sillä silloin olisin ainakin paikan päällä ajoissa ja hyvässä hoidossa :).

Kauhia kun nyt turvottaa! Jalat on kuin vauvoilla, ei yhtä suloisen pienet vaan paksut. Tuntuu, että jalkaa heiluttaessa jalkapöydällä on oma elämänsä :). Ja sitten nämä nakkisormet ja niiden puutuminen. Ihan hirveä olo! Mikähän tähän auttais? Yli 5 litraa juon ainakin vettä, ei se mun turvotusta pois vie.

SiinaS 36+3
 
PTT:lle oikein paljon onnea!! :)

MB: Minä oon ostannut hennesiltä sellaisen samanlaisen asun kun sinä paitsi mein asussa on leopardi ja muistaakseni teksti "Tiny leopard" :D Oli aivan ihana!

huispille jaksamisia! Kohta se on sinullakin vaavi sylissä. :)


Ja kiitos kaikille tsempeistä! Täällä on nyt yön yli oltu osastolla. Eilen alkoi lääkitys tosiaan noiden sappiarvojen laskemista varten ja aamulla otettiin uusi paastoarvo jonka tulokset tulee maanantaina. Kätilö kovasti lupaili että yleensä noi lääkkeet tosi hyvin saa sappiarvot kohdilleen ja sen suhteen ovat aika toiveikkaita että pääsisin kotiin vielä tässä pariksi viikoksi. Tosin jos arvot ei laske tai peräti nousee niin sitten pitää miettiä asiaa uudelleen.

Raskausmyrkytys täällä siis myös päällä tuon hepatoosin lisäksi, olo on vähän sellainen kerää koko sarja... >_< Paineet ollu korkeat joskin liekkö se sairaalassa nyt kovin ihme kun koskaan ole ollut sairaalassa aikaisemmin itse. Turvotus oli aamulla ihan kamalaa niin käsissä kuin kasvoissakin. Päätä särkee myös ja virtsassa oli ekan kerran vähän proteiinia tänä aamuna. Eli se nyt vähän pelottaa että tänne jäädään sitten tämän raskausmyrkytyken takia mutta toistaiseksi kätilö oli senkin suhteen melko toiveikas. Mut katsotaan. Saishan tuo mukelo vielä pari viikkoa masussa kasvaa.

Miehen eilen patistin kalareissulle. Kovin lähti toinen pitkin hampain mutta tuumasin että eipä hän täälläkään nyt voi mitään tehdä. Maanantaina vasta selviää jotain seuraavan kerran. Mies käy kerran vuoteen isänsä kanssa kalassa tuolla pohjoisessa ja on hälle vähän sellainen vuoden henkireikä. Ehkä vähän tuntuu kurjalle että toinen on siellä mutta sitten taas eipähän mulla nyt täällä sairaalassa hätää ole, apu on kuitenkin niin lähellä kuin mahdollista. :D

Mutta semmoisia kuulumisia täältä tällä erää. Onneksi tulee sukulaisia tänään kyläilemään. :)

Omena ja Pikku N 35+2
 
Onnea PTT :heart:

Päivittelen listaa, kun pääsen kotikoneelle täältä mökiltä viimeistään su. Muutamia muitakin vauvoja tässä syntynyt :heart:

Ois tälläkin puolella vielä kiva lukea synnyttäneiden kuulumisia, mut perustakaa ihmeessä uusikin ryhmä =)
 
PTT:lle ihan mielettömästi onnea ja haleja !! Ihana kuulla, että kaikki meni hyvin !! Lohduttavaa tietoa :)

Omenalle jaksuja sinne sairaalaan, se ei ole mikään ihanteellinen paikka.. Mutta hyvissä käsissä olet !! Toivottavasti hepatoosiarvot laskevat ja pääset kotia :heart: turvotus on kyllä niin pirullinen näin lämpöisillä keleillä. On niin hankala ollakin kun joka raaja painaa tuplasti :(
Mulla meienaa pukata kesäflunssaa,ja sektio olisi 2.7 !! prkle !! auton ilmastointi on paha juttu, kun sitä ei osaa sitten yhtään varoa..

Ollaan kuulolla,
Safir 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: Omena85
Biiq Meinasin soveltaa samaa tekniikkaa kuin sinäkin.. Eli pinnikseen tulee alkuun toi äippäpakkauksen laatikko niin on tosiaan pienellä vähän "pesämäisempi" olo. (vaikka isolta tuo laatikkokin varmaan alkuun näyttää) :D
Meilläkin tulee sitten pehmuste tuohon pinnasängyn reunalle ja mietin että jos tuon äp-laatikon vuoraisin vaikka jollain lakanalla ni ois vähän kivemman näkönen edes..
Ei oo siihen mitään erillistä suojaa/pehmustetta hankittuna.

PTT Paljon paljon onnea pienestä prinssistä!!! :flower:
 

Yhteistyössä