Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

Onnea PTT pienestä!

Täällä herättiin yöllä napakkaan supistukseen ja mieskin kysyi, että olenko kipeä, kun pyörin koko ajan. Aamulla meinasi tulla kiukku, kun siivoamiset olivat vaiheessa vaikka vieraita on tulossa ja grillin kaasu lopussa, joten sitäkin piti hakea keskustasta. Mutta nyt alkaa olo rauhoittumaan, kun ei tarvitse enää mitään hyhhäillä.

Huispille tsemppiä juhannuksen viettoon, toivottavasti ei tule helikopterikyydille tarvetta. Vaikka näin mannermaan asukkaan näkökulmasta se olisi aika eksoottinen tapa lähteä synnyttämään.

MB: mulla ei esikoista odottaessa näkynyt jaloista mitään hirveän turvotuksen takia. Olo oli aika järkky, kun nestettä oli kropassa niin paljon. Onneksi nesteet hävisivät sitten suhteellisen nopeasti synnytyksen jälkeen, mutta ei se turpeus oloa kovin hehkeäksi tehnyt :p
 
Mä laitoin facebookin ostetaan/myydään palstalle ostoilmoituksen siitä pehmuste/reunalakanasta äitiyspakkaukseen ja sainkin heti monta tarjousta sellaisesta, valkkasin sitten mieluisimman ja onkin ihana ja edullisesti sain. Netistä kun katsoin, niin oli uudet mun mielestä ihan kohtuuttoman kalliita, eikä olleet edes niin nättejä :D. Itse oon noissa ompeluhommissa peukalo keskellä kämmentä. Ja joo, varmaan se laatikkokin tosiaan alkuun isolta näyttää, kun on niin pieni käärö aluksi, joka siinä nukkuu :heart:.

Onko kellään muilla ollut näin loppuvaiheessa vihlontaa tuolla kohdunsuulla? Mulla nykyään vihlaisee tosi kipeästi ja silloin ei pysty kävelemään. Oisko tämä vaan nyt sitä, kun paikat kypsyy pikkuhiljaa(?) sitä h-hetkeä ajatellen...
 
vauvan nukkuminen meillä kanssa oli esikolla pinniksessä äippäpakkaus, siirtyi vaan aika nopeasti jo suoraan häkkisänkyyn (lue mamman kainaloon) kun oli niin iso jo syntyessään niin pian kun alkoi käsiään heilutella niin öisin kuului sellainen käsien suihke pahvia vasten sieltä laatikosta, että sillon läksi laatikkoa xD meillä sitten esikolla puhkesi se refluksitauti ja yhdisti sen kivun pinnasänkyyn ja ei sitten koskaan suostunutkaan siinä nukkumaan.. siirtyi jo 8kuisena isojen poikien sänkyyn. Saas nähdä kuinka vauvelin kanssa käy. Pinnasänky kyllä on odottamassa tätäkin tulokasta.

remontti vaan jatkuu ja minä edelleen täysillä mukana luulisi piruvie, että tällä saa vauvan lähtöasemiin! :kieh:

turvottaa ja puuduttaa oikea käsi on kuin puupökkelö. Plah.
 
Paljon onnea PTT:lle pikkuisesta! :heart: Ja Omenalle jaksamista sairaalaan! :hug:

Täällä on kiukku kylässä. Kaikki ärsyttää. Eniten ärsyttää kun miehellä on kauhea hoppu, että pitää saada kaikki tehtyä ennen Juhannusta. Eilenkin öljyttiin pihakalusteita kymmeneen illalla ja nyt se tiskaa ja imuroi ja kaikkee... Hyvä siis vaan, että siivoo, mutta mä olen puhunut sille jo kuukausia että pitäis saada kaapit siivottua että saisi vauvan tavaroita sinne niin sitten kun asiasta tänään mainitsin oli vastaus: "Sen kun siivoat!" VOI :kieh:!!! Kyllä mä siivoan mitä jaksan ja pystyn, mutta kun suurin osa tavaroista on sellaisia, mitä hän on kieltänyt heittää pois. Ja jos nyt menen siivoamaan ja heitänkin jotain hänelle tärkeää pois, niin en jaksa kuunnella sitä huutoa.
Ongelma on siis se, että meitä ahdistaa eri asiat. Miehelle riittää, että on imuroitu ja tiskattu jne., mutta mä haluan että myös kaapit olisi järjestyksessä ja sieltä löytäisi jotain. On kiva mennä tolle yhdellekin kaapille, kun oven avaa niin kaikki kaatuu päälle. JA SELLAINEN SAA MUT NIIN VIHAISEKSI!!!! Mies on jo kauan luvannut, että katsotaan ne kaapit läpi, mutta kun aina tulee jotain muuta. Mm. hoitopöytä ja pinnasänky on aivan täynnä rojua myös!! Että tervetuloa vauva!! Anteeksi tämä avautuminen, mutta on vaan niin ärsytys päällä nyt!

Hyvää juhannusta kuitenkin kaikille ja jaksamista vaivojenne kanssa!

MiNi87 ja Hippu 35+3
 
Onnea PTT:lle, hienoa lukea hyvästä synnytyskokemuksestasi!

Itse vietän juhannusta yksin kaupungissa, ja se tuntuu aivan hyvältä. Mies ja lapset lähtivät saaristoon niin kuin aina, mutta minä en jaksa istua autossa ja veneessä enää. Ja jos vauva päättäisi tulla olisi pakko lähteä sairaalaan helikopterikyydissä. En kyllä usko että vauva on ihan vielä tulossa, mutta jäin siis ihan suosiolla kotiin lepäämään, lukemaan lehtiä ja katsomaan leffoja. Saa nähdä milloin seuraavaksi saa viettää aikaa ihan itsekseen, tuntuu aika yleelliseltä!

Aurinkoista juhannusta kaikille, koittakaa nauttia vaivoista huolimatta!
 
  • Tykkää
Reactions: U2 ja ssc70
Juhannusta kaikille

Täällä hyttysten joukossa sitä ollaan.. Aamun lapset ovat uineet ja leikinneet. Mies ja oma isäni asensi kaasugrillin paikoilleen. Rannassa on savusauna päällä, tosin tänä juhannuksena jää multa väliin. Kaikki häärii tuolla ulkona ja mä lepäilen.. Noo mitäs tuosta..
Olikos se Brooke kun sai sen sektion. Ole onnelinen siitä!!! Itse 10.v sitten esikoista ootellessa pelko oli äärimmäisen suuri. Puhuin peloista joka neukku käynnillä mutta en sitte saanut sektiota ja voit kuvitella synnytyksen silloin. Järkyttävä tärinä, pelko, sydämen tykytykset ym. Lopuksu kätilöt ja lääkärit tunki mut täyteen kipulääkettä... Ei tullu mitään joten.. Ei hyvät muistot


PTT ONNEA

Janssu ja tytyt 35+5
 
Onnea kaikille jo vauvan saaneille!:flower::flower:
Ei tässä nyt kauaa mene enää meillä muillakaan.

Unettomuus vaivaa. Harmi että samalla on tosi väsynyt. Hankala yhdistelmä. Yöllä repii jalkoja niin paljon, ettei voi paljon paikallaan olla. Jalat ovat siis kipeät nivusista varpaisiin asti. Välillä lantio jumahtaa hankalasti ja ei tahdo päästä kävelemään. Tämä vaiva on ilta/yöpainotteista. Toivottavasti se tarkottaisi vauvan laskeutumista asemiin, koska esikoisesta tällaista vaivaa ei ollut (Ei myöskään kiinnittymistä) Lisäksi hormonit ovat alkaneet hyrrätä. Itku pääsee aiheesta kuin aiheesta.:ashamed: Mulla on ollut mielialojen suhteen todella tasainen raskaus, joten hassua huomata yhtäkkiä olevansa hormonimonsteri....

Vauvan nukkumispaikkana on meillä äp-laatikko, johon löysin kirpparilta valkoiset reunapehmusteet. Anoppi ompeli esikoiselle kivat pehmusteet, mutta ne oli turhan "poikamaiset". Esikoinen nukkui siinä laatikossa noin 2 kuukautta, sitten siirrettiin pinnasänkyyn, josta valui pikkuhiljaa perhepetiin. Mulla tulee se äitiyspakkauksen laatikko yöpöydän paikalle jalustalle.

Mukavaa juhannusta!

Mami ja maha rv 36 poks!
 
Onnea PTT :heart: mä täällä vedet silmissä luen synnytyskertomustasi:)

Ja mukavaa Juhannusta kaikille! Meillä ei tarvinnutkaan miettiä Juhannussuunnitelmia kun pikku Prinssi päätti että nyt pitää päästä pois masusta. Täällä hän nyt nukkuu rinnalla vähän yli vuorokauden ikäisenä :heart:
Mentiin siis mun verenpaineiden vuoksi äippäpolille kontrolliin keskiviikkona ja otettiin sairaalakassi mukaan noin niinku varuiksi. Ultrassa näkyi että vauva ei ollut kahteen vkoon kasvanut ja siksi päätettiin synnytys käynnistää. Pk-seudun synnärit olivat täynnä ja siksi käynnistys siirrettiin torstaille. Aamupäivällä kohdunsuulle laitettiin vesiballongi jonka tarkoitus oli kypsyttää ja avata. Olinkin jo tuossa vaiheessa auki kahdelle sormelle ja pehmennyt. Ballongi saikin aikaan supisteluja, mutta silti käveltiin miehen kanssa ostamaan jätskit! Suosituksiin ei kyllä Fazerina tuutti käy lääkkeeksi!
Myöhemmin iltakätilö kävi kiristämässä sitä ballongia ja se lupsahtikin pois. Yökkö soitti lääkärille joka Portugali-Tšekki pelin puoliajalla puhkaisi kalvot ja asetti vauvan päähän sen ktg-anturin. Silloin olin 4cm auki. Vedet hulahtivat kun käytän jälkeen pääsin vessaan! Sitten alkoikin supistelut, jotka tihenivät tosi nopeaan, synnytyskertomuksessa on et alkoivat klo23, mutta en oo ihan varma. Klo 23.30-00.30 olin kuumassa suihkussa ja se voimisti polttoja. Oli pakko tulla pois suihkusta kun alkoi tuntua että taju lähtee. Yritin kävellä, mutta supistuksia tuli jo parin minuutin välein. Pyysin kipulääkettä ja mut laitettiin käyrälle ja kätilö teki sisätutkimuksen. Olin vain 5cm auki, niillä poltoilla:( Kätilö meni soittamaan synnärille kun aloin oleen niin kipee ja aloin tuntemaan että nyt tää vauva painuu vauhdilla alas vaikka makasin kyljelläni käyrällä. Soitin miehelle 01.10 et tuu synnärille et nähdään siellä ja sitten mentiin. Siellä sitten supistusten aikana vauvan sydänäänet laskivat ja mulle puhuttiin jo leikkauksesta:( Yllättäen olinkin 7cm auki kun lääkäri tutki ja otti vauvalta verikokeen. Anestesialääkäri tuli laittamaan mulle epiduraalin ja siinä sängynlaidalla ja kun teippasivat katetria paikalleen huusin et tää tulee tästä sängystä kohta läpi! Sitten käänsivät mut kyljelleen ja olinkin auki 10cm ja joku hirveä nesteryöppy tuli ulos! Naistenklinikalla oli kauhea hoppu niin kätilö laittoi kamoja kuntoon kun mä ponnistin huuto-ohjeiden perusteella:) Mun miehelle tuli mun tuskaisuudesta niin paha olo et alkoi voimaan huonosti. Mä vaan ajattelin että mitä reippaammin ponnistan niin sitä nopeampaan tää on ohi:D Ja se olikin, 7minuutin ponnistuksella klo 02.25 Mein pikkuinen rakas syntyi. Kätilö totesi jossain vaiheessa et syntyyköhän nyt kuudes tyttö; mutta ei! Tuli eka juhannusprinssi :heart:
Mä sain kolme pinnallista tikkiä, kehut reippaasta synnytyksestä ja tervetulotoivotukset uudelleen synnärille. Ja tietenkin maailman suloisimman pienen ihmisen elämäämme!
Yllättävän vähän oon kipee, mutta hirmu herkkä. Kova tarve on puhua sunnytyksestä ja edelleen hämmentää se ettei voitu antaa mitään kipulääkettä supistuksiin. Tai no ilokaasu mut mua oksetti valmiiksi. Suihkua ei voi kun suositella ja liikkumista. Mut nyt mun pitää antaa lisämaitoa prinssille, jotta sokerit pysyisivät. Hän oli 47cm pitkä ja painoi vain vähän yli 2.5kg syntyessään. Viikkoihin nähden (38+2) kovin pieni: heart: mutta täyttä kultaa ja on kova poika irvistelemään:D
 
Onnea Kati-81 juhannusprinssistä, ihanaa että vauvoja alkaa syntyä näin reippaaseen tahtiin! Onneksi teillä meni kaikki hyvin ja voitte kaikki hyvin. Muistan itse ensi synnytyksestä että tarve puhua oli kova, piti miehen kanssa käydä kaikki vaiheet läpi uudestaan ja uudestaan vaikka hyvin oli mennyt. Tää palsta on varmaan myös hyvä sellaiseen.

Hyvää juhannuspäivää kaikille! :wave:
 
Onnea hirmuisesti juhannusprinssistä kati-81!!!
Minä täällä hormooneissani itkua tuhersin kun sun tekstiä luin. :)


Minä se edelleen osastolla pötköttelen. Tänään on sentäs saanut jo vähän hyviäkin uutisia, tänään pissa oli puhdas (eilen aamulla siinä oli vähän proteiinia) ja koska vauvan sydänkäyrät on ollu tosi hyvät koko ajan niin niitäkään ei tartte seurata yhtä tiiviisti enää, ellei tietenkin mulle itelle tule tunne että onkohan tuolla kaikki ok mutta täytyy sanoa että mahassa on ollut aikamoinen mylläys tässä pari päivää :heart:
Muutoin mennään samoilla ohjeilla kuin eilen, eli paljon lepoa, lääkkeet kahdesti päivässä, verenpaineen mittailua (paineet ollu n. 150/100 koko täällä oloajan).
Hieman ois siis taas toivoa siitä että pääsis vielä kotiin täältä mutta toisaalt ei uskalla vielä liikaa toivoa mitään suuntaan eikä toiseen. Pääasia että vaavilla kaikki ok.

Eilen mulla kävi onneksi vierailijoita täällä, oli mummo, äiti, täti ja molemmat siskot. :D Äiti on tänäänkin tulossa, samoin toinen sisko ja veljen avokki. Kiva vaan että saa vähän muutakin seuraa kun kätilöt, mun mukava huonetoveri pääsi nimittäin eilen kotiin ja oon siitä asti itsekseni täällä huoneessa ollu. Kivaa toisaalta että saa olla rauhassa mutta juttuseura ois välistä kivaa.

Mies parka se ei taida osata kalareissusta kamalasti nauttia kun vähän väliä tulee vietiä ja puhelua. :D :heart:

Oikein mukavaa juhannuksen jatkoa kaikille ja tsemppiä kaikille joilla jonkin sortin vaivoja on. Loppusuoralla onneksi ollaan.

Omena ja Pikku N 35+3
 
:heart: Sylin täydeltä ONNEA kati 81 !! :heart:

Olipas siinä vauhtia tuossa sun synnytyksessä ! Ihana kuulla, että kaikki on hienosti teillä kaikilla. Voi pientä juhannus-prinssiä :heart: itkuhan tässä tuli kun luin sun kirjoitusta :heart:
Näköjään pikkuhiljaa tässä me muutkin alamme jakautua :) niin pitkä odotus takana, mutta kuitenkin alkaa tuntua lyhyeltä...

Mini kurja kuulla, että teillä siellä isännän kanssa on tuollaista.. Rojujen jättö ympäriinsä kuulostaa niin todella tutulta, että et ole yksin tuon asian kanssa :) mulla menee vähäväliä hermot --> räjähdys :mad: , kun tuo mies ei huolimattomuuttaan muista kerätä tavaroitaan pois ajoissa... sitten tän mahanko kanssa tarvitsisi muka korjailla hänen jälkiäkö, no way !!

Rubia oot ollu ahkera !! mä en ikinä osais tehä mitää käsitöitä :) Jotkut on vaan niin näppäriä..

Mulla alkaa olla toi sairaalareppu niin tupatentäys tavaraa, että taidan suosiolla vaihtaa isompaan laukkuun... en tajunnu, et sitä tavaraa olis noin paljon..

Tsempit kaikille vaivoja poteville :heart:

- Safir-
 
  • Tykkää
Reactions: MiNi87
Kati :hug::heart:

Ja Omenalle kovasti tsemppiä osastolle! :)

Täällä ei mitään kerrottavaa, olen asennoitunut jo odottamaan sinne 42+.. Turha tässä hötkyillä, menee vaan itseltä hermot ja mielenterveys :D

38+3
 
Kati paljon onnea:flower:

Tänne ei mitään uutta, hieman huono olo ollut (voi olla että on ukkosta ilmassa). Aattelin kyllä että painun päikkäreille kun kerran pikku neitikin on päikkäreillä. Masuasukki tuossa just ilmoitteli kovasti itsestään. Isäntä lähti vähän mönkkärillä ajelemaan (komensi kyllä mut kanssa huilamaan ku neitikin menee)

Maijamehi ja katkarapu rv 37+2
 
Mulla eilen tuntui viiltävä kipu tuossa vasemmalla alamahalla, mikähän lihas repesi (rasvasin jalkoja hassussa asennossa), on ihan pirun kipee.

Tipetsuuuu miss you. Tulehan kertoo kuulumisia :)

Katille täälläkin kautta onnea <3

Omppupomppu koittaa nyt vaan jaksella siellä osastolla :)

Maanu: mä yritän kanssa asennoitua, että ainakin LA.han asti joudutaan menee, vaikka ihan ymmärrys ei itsellä riitä, mitenkä kun se istukka ja vesimäärä oli mitä oli. Mut pessimisti ei pety :D
 
Juu, pessimisti ei pety :D 3.5 viikkoa enää siihen viimeiseen eräpäivään, "jee" :LOL:

Kokeilin just reipasta sauvakävelylenkkiä mäkisessä maastossa + kyykkyjä päälle, mut kai se pitäs uskoa ettei tuo urheilu tehoa mulla mitään, Murunen on vaan tyytyväisempi :D En tiiä, nyt vaan naurattaa kaikki! :p
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii
Onnea PTT ja Kati81 pienistä nyyteistänne... :heart: Tuolla facebookin puolella Katia pääsinkin jo onnittelemaan. =) Teillä on sitten koitos ohi ja raskaus paremmalla puolella - onnellisesti ohi... Täällä meillä jännitys edelleen jatkuu - mahdollisesti laskettuun aikaan, jos ei sen ylikin. Lapsiveden määrä on nyt normalisoitunut ja jos entiset ennusmerkit pitävät paikkansa, menee tämäkin vauveli yli lasketun ajan - eli mahdollisesti pitkälle elokuuhun : / Mutta jospa vauvalta häviäisi siihen mennessä pleuranestekin keuhkojen ympäriltä kokonaan... Se olisi pääasia :heart:... Aurinkoista Juhannuksen jatkoa kaikille Hellemasuille! =)

Haave2010 rv 34+4
 
Onnea onnea kati!! :flower:

Jaha, tää äippä lähtee juhannuksen kunniaks pyörähtää äippäpolilla...
Äsken oli huono olo ja mittasin paineita; 153/102 ja sykekin huiteli 90 kieppeillä vaik vaan istuin ja makasin... :x
No, mennään nyt varmistamaan sinne et kaikki ois suht kunnossa.
Jos vaikka lääkityksellä selvittäs.

Johanna26 & Patu 36+5
 
Onnea Kati pikkuprinssistä!!! :hug::flower:

Omenalle jaksuja! :hug:

Tanjaaa Täällä ollaaaaan!! :)


Neitokainen on nyt 10pvää,kamalan nopeesti menny aika! :OTuntuu että vasta eilen olisin tärissy itku kurkussa leikkaussalissa epiduraali-episodissa..

Tyttö on kasvanu ihan kivasti,ke kävi neuvolan terkkari mm. kattoo tytön painon joka oli onneks lähteny nousuun ja muutosta sunnuntaihin oli 90g. Kovasti tyttö syö ja 3h välein herätellään syömään. Tosi rankkaa meinaa olla välillä ja sängystäkin noustan aina 11-12 maissa kun kok yö on menny pomppiessa tytön kanssa..|O (<--haukotus)
Onneks tyttö on viimein oppinu imuotteen ja viihtyy vasemmalla ( :O ) tissillä,oikeasta ei jotenkin saa otetta ja/tai ei malta olla siinä kuten vasemmalla..? Pumppailen sit oikeeta tyhjemmäksi sen jälkeen kun on eka ruokailtu vasen tissi ja pyristelty riittävän pitkään oikeella..

50cm vaatteet on tosi isoja,reppana hukkuu vaatteisiinsa :) Ihana kun on saanu nyt nettishoppailla tyttöjen hörhelöitä. Lastenshopare.com:ista on tulossa reilulla 50e:lla ihanuuksia,mies sitten makseli toisen samansuuruisen tilauksen boozt.com:ista. Äitikin toi yli 66e:lla tutta:n vaatteita :) Eilen käytiin vannassa ja hyvin viihtyi. Veden lorina rauhoittaa tyttöä kivasti kun sätkii hoitoalustalla pesukoneen päällä,lavuaari vieressä onneks. Napatyngästä vähän tihkuaa verta ja sitä hiki hatussa puhdistellaan.
Mies alkaa olla kypsä kotona istuskeluun,jotenka lähdetään pyörähtämään kohta mökillä tuossa 12km päässä. Itsekin kaipaisin raitista ilmaa ja naama väriä. Pitkiä kävelylenkkejä ei pysty tekemään,hieman alkaa heikottaa. Muuten yllättävän nopeeta toipunu,sektiohaavakin osittain parantunut hyvin,mutta on siinä n. 3-4cm pätkä jota joudun hieman enempi seurailemaan. Hakaset poistettiin ke ja nyt siinä on haavateipit ikäänkuin kaiken varalta..En uskalla ottaa niitä pois. Pelottaa että haava aukeaa!!
Soittelin eilen osastolle tosta haavasta mutta sanoi vain että jos nostaa lämpöö ja alkaa punottaa--> päivystykseen. Mä en voi kun ihmetellä miksei anneta antibiootteja varalta matkaan kun maha revitty auki?! Sit kun tulehtuu niin on sisuskalutkin vaarassa ja piiiitkä kipeä ellei jopa hengenvaarallinen..:stick:


Eipä kai tänne muuta. Jaksuja kaikille mammoille!! :)


Tipetsu ja Käpy-Kyllikki (Ykä ei enää jtenkin sovellu hälle :D ) 10pv
 
Tipetsu mökille vaan, tekee hyvää teille :) Sektio haavasta, mulla kanssa toinen puoli oli (4cm suunnilleen) enemmän repsallaan silloin, oli ehkä sillai 5millin väli tavallaan reunoista, että ei niinkun ottanut kiinni ? Mäkin pelkäsin että se saattaisi revetä, rasvasin ja pesin sitä ahkerasti.. Mulla oli vielä ihan siniset lanka tikit, niin niistä tikeistä jäi osa sinne tikkionkaloihin, sai sitten niitä puristella tulemaan pois. Kyllä syletti! Mutta se umpeutui, kun varoin sitä kuitenkin kokoajan hoitaen.

Sulla varmaan suihkuaa se toinen tissi enempi, se voi ahistella vauvaa, koitapa niin, että pumppaat ihan vähän siitä pois ja tarjoat sitte,->pumppa samalla muotoilee sitä nänniä vähän valmiimmaksi :) Meillä viihtyi myös aikanaan ennemmin toisella enemmän kun toisella. Saas nähdä millainen tissi herja nyt tulee :heart:
Ihana kuulla mitä sinulle kuuluu, minulla sillon 14.6 kädet valui hikeä siellä äitipolilla kun mietin, että olet varmaan juuri leikkurissa.

Maanu Mullakin tuntuu olevan sama, mitä enemmän liikun ja ähisen sitä vähemmän tuntuu missään mitään :D Sitten taas jos käyn sohvalle vaikka löhöttää niin saattaa tulla niitä jomotuksia. No ei tuonne kukaan onneksi koteloitunut ole :D
 
Täällä ollaan jo paremmalla mielellä, tosin väsyttää kovasti kun tuli hiukan valvottua. Kyllähän siinä illalla vielä saatiin riita aikaiseksi ja itkut tuli väännettyä, mutta nyt kaikki jo hyvin. :D Huomenna kuulemma siivotaan kaappeja, kun sataa. ;)

Tässä ollaan kohta lähdössä Juhannustansseihin, saas nähdä kuinka meikäläisen käy. Noh, jos ei tanssia jaksa/pysty, niin ainakin hyvää musiikkia mennään kuuntelemaan.

Paljon onnea Kati-81 pienokaisesta! :flower:

MiNi87 ja Hippu 35+4
 

Yhteistyössä