Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

Täällä ei mitään uutta, harjoitussuppareita joka päivä enemmän ja vähemmän, samoin öisin. Vessassa juoksen 2-4krt/yö ja yritän löytää sopivaa asentoa. Huomenna menen käymään omalla gynekologilla (en halunnut terveyskeskuslääkärille) ja siellä katsotaan miten päin pikku herra on ja samoin koosta saan varmaan tietoa. Mielenkiintoista myös tietää, onko noista supistuksista ollut mitään iloa :) Seuraava neuvola on sitten vasta heinäkuun toisella viikolla.

Kattelen tässä samalla Sydänääniä kakkoselta, joku synnytti just ilman epiduraalia (tai ei se ainakaan toiminut). Kyllä karjui...En tiedä onko hyvä idea katsoa synnytysjuttuja näin lähellä omaa.... Itse synnytin esikoisen ilman epiduraalia, ilokaasun avulla. Kyllä se taisi aika tuskallista olla, sen on vaan autuaasti unohtanut. En ole miettinyt mitenkään vakavasti, että haluanko tällä kertaa kivunlievitystä vai en..pitää katsoa mille tuntuu, kestääkö kivun vai ei. Toivottavasti ei tartte epiduraalia, ahdistaa piikit :/

Lämpimiä kelejä odotellessa...

S-S ja poitsu 35+3
 
Moikka :wave: en tiedä kuin moni muistaa miut vielä mutta löydyn kyllä tuolta listalta menetyksen kohdanneista. anyway ihana lukea että vauvoja jo syntyny ja kohta tulee rutkasti lisää. Oon aina välillä käyny lukemassa teidän menoa täältä ja halusin tulla vaan toivottelemaan jaksamisia kaikille loppusuoralle. :flower::heart:

rontti1 19+2 (uusi kaiffari kyydissä :D)
 
Mäkin katsoin sydänääniä ja vähän järkytyin siitä karjunnasta :D

Rontille onnea uudesta kyytiläisestä :heart:

Ihan pohjaton nälkä ollut pari päivää... Nyt alko tekee jotain rasvaista mieli, piti epätoivoisesti kaivaa pakkasta et eiks sieltä nyt mitään löytyis :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii ja rontti1
Safir: Pystyin imettämään rintatulehduksesta huolimatta.. Kipeäähän se teki, mutta kun oli vetänyt buranaa ja kuumehöyryt oli päällänsä, niin eipä se tuntunut niin pahalta.. Mutta poju alkoi oudoksua tulehtunutta rintaa ja nyt siinä on huomattavasti vähemmän maitoa kuin toisessa.. Pikkuhiljaa on parantunut tilanne, mutta silti "terve" rinta maistuu paremmin..

Maanu: Mutta niinhän se mullakin oli, ettei agitreenit tuntunut kyllä yhtään vievän synnytystä eteenpäin.. Tikattiinhan mua jollain 10 tikillä, mutta pystyin jo juoksemaan, tosin vähän kevennetysti otin treenit, ettei vaan tule repeämiä. :) Kovasti jo vähän himottaisi mennä hyvin kevyelle hölkkälenkille :)

Käytiin tänään koko perheen voimin salilla! :heart: Pikkupoika nukkui rokin soidessa ja raudan kilistellessä tyytyväisenä :D
 
Voi tätä närästystä! Kurkku on aivan tulessa, en meinaa pystyä syömään. Rennie auttaa hetken, mutta tuntuu että sitä saisi syödä paketin päivässä. Täytyy ehkä kysyä jotain muuta lääkettä avuksi. Jostain luin, että lusikallinen öljyä ennen nukkumaan menoa auttaa tekemään kalvon tuonne kurkkuun ja estää näin ollen poltteen tunteen. Täytyy ehkä kokeilla...

Mä katoin kans Sydänääniä, ja kyllä vähän järkytti se huuto. Yleensä itken oikein kunnolla, kun katson noita synnytysohjelmia, mutta tällä kertaa tuli vain muutama kyynel siinä vaiheessa kun sitä syntynyttä vauvaa näytettiin. :D Toivottavasti en itse ole samanlainen... Ei sitä tietysti koskaan tiedä, jokainen reagoi omalla tavallaan kipuun ja muuhun.
 
Rontille onnea uudesta kyytiläisestä!

Safir: pitkää pinnaa sinne! Minä en jaksa ottaa liikoja stressejä remontista, se valmistuu kun valmistuu ja nurkka kerrallaan mennään. Jos ennen ristiäisiä siirtolava kävisi pihassa ja saataisiin nuo remonttisotkut pois silmistä, niin olen tyytyväinen :) .

Jebbis: rintatulehdus on sieltä ja syvältä :( minulla oli edullisesta moinen "ilo", onneksi meni antibiooteilla ohi ja maitomäärätkin tasoittuivat aikanaan. Imettäminen sattui melkoisesti, mutta sen kesti kun tiesi, että imetys helpottaa tilannetta.

Käytiin illan aikana miehen kanssa tekemässä perennaistutusta tontin laidalle, voi morjens suppareita taas. Kaikki fyysinen työkyky häviää, kun hetken aikaa koittaa jotain puuhastella. Täytyy jatkaa taas huomenna, jos vaikka saisi muutaman taimen lisää maahan upotettua.
 
täällä taas neuvolassa käyty rv 37+3
paino -300g (viime vkolla oli turvotusta ja nyt ei)
verenpaine 107/66 harvinaisen korkea mulle raskausaikana
sf 34 (1cm kasvu vkossa)
syke 140
rt ja laskeutunu ja kiinnittyny...synnytystä siis odotellessa...ja varmaan saakin vielä odotella jos ja kun menee sen 11 pv yli niin kun 2 edellistä.

epiduraalista: kyllä munki äiti synnytti 3 lastaan ilman sitä 80 luvulla kun ei vaihtoehtoja ollu ja varmaan kyllä itekin synnyttäisin ilman kivunlievitystä jos sitä ei olis, mutta kun on ja se on turvallista ja mitaleja ei jaella niin miksi en käyttäisi.
Ja vaikea vertailla tarviiko mitä kivunlievitystä vai ei, mullakin takana jo 3 synnytystä ja kaikki ollu eri tavalla kivuliaita. Voin ainoastaan varautua siihen että hyvin varmasti synnytys sattuu, muuhun ei voi varautua. Ekan synnytys koski monta tuntia kunnes sain epiduraalin sit ei sattunu enää mikään. Toisessa synnytys meni niin nopsaan että en ehtiny saada kun aqua-rakkuloita (sattu hitosti laitto, eikä auttanu mitään), lihakseen piikin ja ilokaasua eikä niistä ollu kipuun mitään apua supistuskipuihin, mut silti ponnistuvaihe ei sattunu yhtään. Kolmannessa taas koski koko ajan kunnes sain epiduraalin, sit oli 30 min koskematta, mutta sitten kun alkoi ponnistusvaihe niin koski niin kuin alapää repäisi ( vaikka siis olin vasta saanu epiduraalin) ja kirosin kyllä samalla kun ponnistin (aiemmissa synnytyksissä en oo koskaan huutanu) ja silti tässä kolmannessa synnytyksessä ei tarvinnu tikkejä yhtään vaikka ponnistusvaihe oli superkivulias. Mutta jokainen tyylillään noissa kivunlievityksissä ja etukäteen on vaikea sanoa mitä tarvii ja mitä ei, koska jokainen synnytys on omanlaisensa.

ninnax
 
  • Tykkää
Reactions: sopaka
Heippa kaikille! Taas on mennyt tosi paljon aikaa kun oon viimeks kirjoitellu mutta lukenu oon kyllä koko ajan:) Mulla siis laskettu aika 4.7 (etusivulla tais olla väärin 5.7) eli nyt viikkoja 38+6. Oon ollu jo ihan kärsimätön koko juhannuksen, kun haluis jo päästä synnytys puuhiin:)
Tänään päivällä jo luulin että nyt se on menoa kun tunnin verran oli jo TOSI kipeitä supistuksia. Kerkisin jo soittaa äidille että varautuu pian lähtemään meille lapsen vahdiksi. Mutta sitten ne loppu kun seinään!! toisaaltaan ne myös alkoi ihan puskista eli en tiiä mitä aatella.. No jos tässä parin päivän sisällä..?:) Aiemmin mulla on supistuksia ollu vasta kun tosiaan synnytys käynnissä.

Joku mainitsi että Tyksissä olisi ruuhkaa? Sinne kun pitäis mahtua..:(

-Daniella 38+6 ja "pikkuveli"
 
MiNi koita Gaviscone- nimistä närästyslääke- litkua, mulla se ainakin on auttanut paljon paremmin, mitä renniet.

annales oot oikeessa, tarvis vaan oppia vähän ottaa löysin rantein tää remontti.. Säästyis
monelta :) Kiitos tsempeistä !!

rontti1 onnea :flower: uudesta raskaudesta !!! Varmasti mieletön fiilis :heart:

Todella tylsä juttu toi Tyksin tilanne.. Menisin ehdottomasti Saloon, jos vain ois ollu musta kiinni..
Tyksin lekurit halusivat, että leikkaus tehtäisiin juuri Tyksissä.. Toisaalta mun taustan takia en yhtään ihmettele tuota
päätöstä. Ompahan sitten pelit ja vehkeet valmiina, jos jotain käy.

Daniella ollaan varmaan sitten miltei " kämppiksiä " siellä Tyksissä, koska mun la on 2.7
:) toivottavasti pääsis edes jonkunlaiseen huoneeseen... On toi kyllä ihan sieltä, minne ei aurinko paista..

- Safir-
 
  • Tykkää
Reactions: rontti1
Minä pääsin kuin pääsinkin kotiin!! :D

Tai no siis vanhempien luona olen ainakin pari päivää että mies tulee sieltä kalareissulta. Mutta kuitenkin, mieluummin täällä kuin osastolla. Tänne oli muutenkin tarkoitus jo juhannuksena tulla ja tämä viikko olla. :)

Sappiarvo oli edelleen hieman koholla mutta aiempaan 57:ään verrattuna tuo 18 oli siis jo hyvä. Joten kotiutti. Lääkkeitä syön sekä sappiarvojen takia että verenpaineiden takia. Äsken paineet oli ihan loistavat mulle, 117/76 vaikka päivä ollu aika hulinaa nyt illasta. :) Eli aika loistava fiilis toistaiseksi. Ja sain pihviä! :D Ehkä paras pihvi ikinä vaikka olikin eilen paistettu (sairaalaruokien jälkeen tosin varmaan mikä vaan ois ollu ihan loistavaa).

Perjantaina ois taas aika labraan aamusta ja sen jälkeen ä-polille. En tiedä menenkö enää neuvolaan, ajattelin huomenna sinne soitella ja kysyä. Voihan se olla että käyttäävät tuoll ä-polilla nyt loppu viikot.

rontti1: Minä muistan nimimerkin ja mahtavaa että on uusi kyytiläinen mukana! Onnea kovasti ja jaksamisia odotukseen! :)

Mutta nyt tää käy nukkumaan kun kellokin on jo vaikka mitä. :)

Omena ja Pikku N, tänään poksuu eli 36+0!!
 
Neuvolakuulumisia (35+2) eiliseltä:

- verenpaine 118/72 (pysynyt hyvänä koko raskauden)
- hemppari 124 (edelleen mennään ilman rautatabletteja!)
- paino +330/vko (nousua ekasta neuvolakäynnistä yhteensä "huimat" 2,4kg)
- sf-mitta 31,5 (keskikäyrällä mennään)
- raivotarjonta (ollut viikolta 30 lähtien)
- Typy liikkuu hienosti ja sydän sykkii sataaviittäkymppiä :heart:

tyroksiiniannosta lisättiin, ennen oli 1 tbl/5 kertaa viikossa ja nyt otetaan joka päivä 2 tablettia.. THS-arvo ei ollut laskenut 29.5. - 19.6. välillä 3,7:stä kuin 3,3:en :/

niistä kipeistä supistuksista terkkari sanoi että jos alkaa tulla useammin (nyt ollut keskimäärin kerran viikossa) tai useita päivässä niin heti yhteyttä neuvolaan.

Lääkärikäynti ja synnytystapa-arviointi onkin sitten 9.7. eli sitä odotellessa :)

Eilen olin mukana tontilla oksia kantamassa kun mies katkoi puita: ainakaan vielä ei oo pahemmin ollut kipeenä paikat vaikka arvelinkin illalla että ahkeruus voipi kostautua.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Omena, hienoa että pääsit kotiin (tai sun vanhempien luo, mut pois sairaalasta kuitenkin):flower:

Mä testailen nyt mitenkä tuo nestemäinen rauta mahtaa vaikuttaa (olis pitänyt kyllä jo ostaa aiemmin mut kun se on niin pirun kallista). Tosin ei kai se parissa päivässä ny ainakaan ihmeitä tee:LOL: Huomenna olis siis se neuvola ni saavat mitata ton hemoglobiinin.

Maijamehi ja katkarapu rv 37+6
 
Nyt mulle tuli se olo.. etten jaksa enää olla raskaana. Huoh. Tätä tunnetta en halunnut kokea. :( Mä sain itseni väsytettyä sillä päänsärky/oksennus episodilla (oksensin eilen viimeisen kerran joskus klo 20) niin pahasti, että nyt on olo EN JAKSA ENÄÄ. Kädet puutuu kummatkin niin kovasti, jotta nukkuminenkin jo tuskaa. Tuntuu ihan syvältä valittaa, mutta teen sen kuitenkin. Ihan itkettää tää oma voimattomuus ja tunne ettei nyt vaan jaksaisi. Mä oon niin väsynyt, esikoisen kanssa en jaksa olla ja haluaisin niin kovasti kyllä, on ihan kakkeliäiti olo kokoajan.

Anteeksi tuo omanapa aina :/

Omena: IHANAAA!

Juuli-Luuli: sulla pyyhkii raskaus ihanasti <3
 
Mä katsoin myös eilen tuon Sydänääniä-jakson ja piti ihan laittaa telkku mykistykselle kun se nainen alkoi karjua. Ahdisti!!! En kyllä muista, että olisin itse huutanut, ähkinyt varmasti ja puhkinut mutta hui olkoon tuollaista karjumista. Ihan alkoi ahdistaa koko synnytys, vaikka yhden on jo synnyttänytkin =)

Mä kävin eilen myös neuvolassa ja asiat ok. Painoa on mulle vaan tullut nyt 18 kg =( Eli jo enemmän kuin esikoisen odotuksen aikana ja vielähän tässä on pahimmillaan 3 viikkoa edessä kasvatella noita lukemia. Nojoo, nyt ei kyllä ollut viikossa tullut kuin 0,200 kg lisää, että ehkä tuo ei enää nyt nouse samoissa mitoin.

Muutenkin mulla vaan vahvistuu tuo tyttöolo vaikka poikaa povattiinkin!! Linea negraa ei ole tullut (esikoispojasta oli tosi paksu, vahva viiva), makeanhimo on edelleen hurja, painoa tullut enemmän, ja vauvan sykkeet on selvästi korkeammat kuin esikoisesta (150-160, kun esikoisesta oli 130-140). Saas nähdä, meneekö vaatekaapin sisältö vaihtoon =) Minkälaisia sykkeitä teillä muilla on ollut ja kumpaa on lupailtu?

Synnytystä enteilevän flunssankin pukkasi nyt päälle. Onneksi nukun edelleen tosi hyvin!

Ullis ja Juniori 38+5
 
Hei, täällä olis uusi mamma listaan lisättäväksi:) sydänääniä tuli itsekin eilen katsottua, mies siihen keittiön puolelta tokaisi, että mitäs se nainen televisiossa kiljuu ihan kuin jalkaa sahattas kahtia;)..toiset on tietenki kovempi äänisiä
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii
Vihdoin sain nukuttua yön kohtalaisesti. Muuten vaan kiukuttaa noi sokeriarvot ihan älyttömästi, ne elää ihan omaa elämäänsä. Ja nyt kun aloitettiin ne insuliinit iltaan, niin tuntuu että arvot heittelee entisestään. Muuten kyllä jaksan ihan ok, mutta noi sokerijutut alkaa ahdistaan ihan liikaa. Ja siis ilmeisesti noi mun heittelevät arvot ei ole vaikuttanut vauvan kasvuun arvioiden perusteella (kai???), mutta luulenpa että sokeritippaan joutuu Hippu kun heittelyjä on niin paljon. :( Anteeksi nyt tämä anksti, taas joku ihme kiukku tuli! Ja pelko! Ja ahdistus!

Safir: Kiitos närästyslääkevinkistä, täytyy kokeilla! =)
Omena: Ihanaa että pääsit kotiin! Muista ottaa rauhallisesti! =)
Tanja: Tsemppiä, koita jaksaa se mikä on pakko! Enää ei ole kauaa jäljellä!

Mulle tulee aina paha mieli, kun valitan täällä teille. On niitä isompiakin ongelmia ihmisillä OIKEASTI kuin nämä minun ongelmani ja kiukkuni... Mutta kun kiukuttaa niin kiukuttaa, ei voi mitään, anteeksi. :ashamed: Nää hormonit on kyllä tosi ihana juttu!

MiNi87 ja Hippu 36+1
 
Sydänääniä katottiin tääläkin...mä en ymmärrä miten se tolleen karju ku eikös se saanu epiduraalin?! mä ainakaan tienny mitään kun ekani synnytin epillä... tokassa kyllä karjuin kun leijona ponnistusvaiheessa kun ei oikein ollu mitään puudutetta..siis tietysti kaikkihan me ollaan erilaisia . voihan olla että hänellä ei kerenny epi vaikuttaa...

TanjaSii :hug: toi fiilis on niin inhottava :/ jaksuja!!! toivottavasti mieli ja olo paranee pian!

omena mukavaa kun pääsit jo "kotiin"! pihvi maistui varmasti ihan törkeen hyvälle :p *kuolaa*

rontti1 muistan sinut kyllä! mahtavaa että teille jo tulossa uusi vauva :heart:Onnea :heart:

Ullis82 sykkeistä...meillä tytöillä ollut korkeemmat sykkeet ja pojalla semmosta 130-150 ja nyt tulossa poika ja sykkeet melko matalat...tosin viimeks kun oltiin niin sykkeet heitteli 150-160 välillä kun herralla oli vauhti päällä. Ja tytöistä makea on maistunu mulla... mahan muotokin ollut ihan erilainen.. nyt on suippo eteenpäin ja tytöistä levenin kovasti. ja tytöistämulla tullu lineat, pojista ei :)

aamupalaa nassuun...

onona ja nelonen 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: rontti1
TanjaSii: Oi että, ihan samanlaiset tunteet on kuin sinullakin! Mulla on onneksi tämän viikon mies lomalla, että voin nakittaa hänelle vähän hommia. Viime yö oli tosi rankka noiden käsien puutumisen suhteen, "onneksi" ne puutuu vähän eri tahtia, niin voi auttaa toisella kädellä toista kättä jumppaamaan ja sitten vaihtaa jälleen toiseen. Eniten puutumuksen huomaa oikean käden nimettömässä ja keskisormessa. Ihan järkyttävä se kuumuuden tunne kädessä, kun veri lähtee jälleen kiertämään. Muuten voisin ihan hyvin, kumpa vois ottaa kädet irti yöksi (ja vähän näin päivälläkin). Eli tuli mietittyä että olisko se käynnistäminen niin paha juttu sittenkään.. ens viikolla aion antaa siihen luvan jos olo on yhtään samanlainen.

Ullis82: Mulle on luvattu tyttöä, mutta niiden sykkeiden perusteella ja oikeastaan tämän olonkin perusteella en ihmettelisi jos poika tulisi. Tällä vauvalla on syke ollut aina alle 140 kun taas esikoisen aikana oli aina yli 150 (ja hän on tyttö).

SiinaS 38+1
 
Mä sain itseäni niskasta kiinni, eka koneellinen vauvan vaatteita pyörimässä=) Mun äiti lupas silitellä noita vaatteita.. toinen koneellinen vielä tarvis laittaa, sekä katsoa noi rievut=sideharsot koneeseen, osa rievuista jää pikku neidin käyttöön ja osa tulee sitten vauvan käyttöön. Aattelin niin että kuviolliset olis neidillä käytössä ja valkoiset sitten vauvalla.
 
Juuli-Luuli , miten ihmeessä sulle on voinu koko raskausaikana tulla vaan nuo 2,5kg ?oot kyllä onnekas, jos sun ei tarvitse isoa mahaa kestää :) mullakaan ei nyt ihan hirveitä ole tullut, mutta on tämä massu aika suuri.

MiNi kyllä muakin harmittais/mietityttäis noi sokruarvot, et turhasta valita :hug:

Tanja koita jaksella vaikka sitte hammasta purren!! Lopussa palkinto seisoo :heart:

Jotenkin lohduttaa,että muut painivat samojen fiilisten kanssa..
Eli täälläkin alkaa olla pikkasen kypsä mamma kaikkine vaivoineen. Joudun viel kaiken kukkuraks syömään yhtä särkylääkettä säännöllisesti noiden sauma / kiinikekipujen takia ( mulle on tehty viime vuonna semmonen todella laaja endo-oper, jossa vietiin peräsuoli miltei kokonaan ). Voitte vaan kuvitella, miltä tuo vauvan pää tuolla lähtökuopassa tuntuu...... Jos en ois syöny koko raskautta tuota lääkettä, ois tullu kesken.. niin ne tohtorit sanoi.

Sykkeistä; mulle sanottiin NLA:ssa, että pojalla on alhasemmat arvot mitä tytöllä. Nämä sykkeet ovat pyörineet 130-145 välillä, ei koskaan yli. Mulla haalea linea ulottuen navan yläpuolelle reilusti..Ja 4D:ssä poika siellä sitten köllötteli. Mutta eihän tuo sykkeillä ennustus ihan satavarmaa ole :)

Omena ihanaa, että "melkein" olet jo kotona !!!! Hyvä, että sulla on nyt lääkkeet päällä, ja loppu sujuu varmasti omalla painollaan.

Inari3 tervetuloa :heart: !


Ootteko muuten hommanneet lyhythihaisia vai pitkäh. bodyja ?? On luvattu lämpimämpää kesän jatkoa..


- safir 37+3
 
Mun on vaan pakko kommentoida tuohon Sydänääniä ohjelmaan liittyvään keskusteluun. En nähnyt jaksoa nyt, mutta olen sen joskus nähnyt, koska muistan ihmetelleeni sitä huutamista. Kuten kirjoitin jo synnytyskertomuksessani niin itse jouduin kestämään avautumisvaiheen kuumalla suihkulla, hengityksellä ja lantion heijauksella kunnes jouduin käyrille ja makuulle sänkyyn. Voin kertoa että sattuu ihan helvetisti kun toinen painuu alas sellasta semisyöksyä ja tuntuu että halkeaa. Mä muistan pohtineeni että voiko kipuun kuolla ja toisaalta tiesin olevani kunnossa kun sattui:) Huusin kyllä, vaikka tiesin että se vie voimia. Kirosin, vaikka tiesin ettei se helpota. Ainoa että oksennuspussin muovireunuksen rutistaminen oli "hiljainen" kivunlievitysmenetelmä. Koin olevani ärsyttävä draamakuningatar ja pyysin anteeksi vielä syntymän jälkeenkin. Ponnistaminen meni epiduraalilla sitten kun se alkoi vaikuttaa, mutta mietin siinäkin mottoani "mitä nopeammin teen tämän, sitä pikemmin se on ohi" ja tikkien laitto ei enään tuntunut miltään vaikka nipisti.
En enää koskaan halua kokea supistuksia luomuna. Ja ilokaasumaski+pahoinvointi ei oo hyvä yhdistelmä. Ja tiedän että mulla on varmasti jotain traumoja synnytyksestä.
Mutta tämä oli vain mun puolustuspuhe huutamiselle; kyllä maailmaan ääntä mahtuu! Ja lopputulos on varsinkin tässä se ratkaiseva :heart:

Toivottavasti en loukkaa tai säikytä ketään tällä.

Kati ja Den Lille Prinsen
 
Kovasti tsemppiä teille kellä ei niin putkeen mene! :hug:

Ja onnea rontti1! Minä muistan nimmarin myös :)

Eilen oli ensimmäinen (!) neuvolalääkäri :D Tilanne on kylläkin yhden ennenaikaisen synnytyksen takia tarkistettu äippäpolilla ultralla.
Ei merkkejä että synnytys olis käynnistymässä ihan lähiaikoina, kohdunkaulaa 2cm ja pehmeä, eikä laskeutumisesta tietoakaan. Tuolla se vauva keuhkoissa majailee, mutta saanpa vielä viettää yöni ramppaamatta vessassa :) Kooksi arvioivat alle 3kg tällä hetkellä, mutta SF käyrä piirtyy lähes kohtisuoraan ylös! Ekat raskausarvet alkaa piirtyä myös, niitä ei tullut edes edellisistä, mutta eipä ollut näin iso mahakaan.

Hento linea negra on navan alapuolella ja sykkeet olleet läpi raskauden 130-135, näin oli myös isoveikan kohdalla joten vois päätellä että poika olis tulossa, saa nähdä ;) Tytöstä viivaa ei ollut ja sykkeet oli lähemmäs 160.

Itse en ole huutanut synnytyksissä, kiroillut olen hyi, mutta eihän sitä tällä kertaa tiedä mitä teen. Sillon vain tuntui ettei saa muuta ulos suustaan. Ihmiset reagoi kipuun eri tavalla. Pää asia ettei meille huudeta :)

Bobble 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: rontti1

Yhteistyössä