Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

Paaaaljon onnea (taas) vauvautuneille!! :flower:

Täällä mennään päivä kerrallaan, odotellen vaan. Ens torstaina ois kyllä se äitipolikäynti et katotaan mitä siellä sit sanovat. Ei jaksais tätä kyttäilyä!
Alkaa lähinnä kyllästyttää nämä omat olemiset, millon koskee ja jomottaa minnekin. Mittaa sokeria ja verenpainetta ja ja ja.... Äh!
Ja täällä(kin) elellään aika kuivia kausia.. Miestä oon yrittäny pitää "tyytyväisenä" aika ajoin mut tuntuu unohtuvan et meikäläiselläkin on edelleen haluja vaikka oonkin valas. :D
Laitetaans tähän vielä tänään otettu kuva Patun yksiöstä...
Ei kyllä niin minkäänlaisia merkkejä laskeutumisista.. :headwall:



Johanna26 & Patu 37+4
 
Onnea kolmannenhaaveilija ja miss_understood :heart::heart:
ja tsemppiä funny87 ja omena!

(.) eilisen iltapäivän ja illan supisteli silleen hiljalleen ja vihloi ja paukutti niin että olin varma että kohta pärähtää tääläkin vedet. Mutta onneks vielä ehjin nahoin ja kalvoin :) Yön nukuin kuin tukki, ei edes pissalla tarvinut käydä. jee!
Maha on kyllä ihan valahtanut...

tiistaina olis neuvolalääkäri ja saa vihdoin kuulla tilanteen. Hiljasemmaks tyyppi on kyllä nyt muuttunut mutta liikkeet on sitäkin tujumpia. Kantapää kun kolahtaa kylkeen niin tekee mieli kiekasta :LOL:

En tiiä voiko sylivauva aiheuttaa supisteluja? pidin eilen 4vkon ikästä vauvaa sylissä nuuhkuttelin ja päivittelin sitä pienuutta <3 loppupvän sitte suppailikin ...

lämpöistä kesäpäivää mammat!!!

Onona ja nelonen 36+3
 
Onnea kamalasti vauvansa saaneille!!! :flower:

Tsempit niille jotka sairaalassa ovat odottelemassa :hug:

Ihania masukuvia olette laitelleet. Voih,omaa masua onkin jo ikävä vaikka sen asukki tuossa vieressä tuhisee ja ihanuus onkin! :heart:


Neiti kävi eilen neuvolassa painokontrollissa ja hyvin on kasvanut. Painoa tullut 320g 8pvässä,pituutta syntymästä 2,5cm ja pipokin samassa mitassa kun syntyessään. Kaikki hällä oikein hyvin ja ihoa kehuttiin kovasti :) Mä rämpsyttelin näkymättömiä henkseleitäni ja olin tuumata jo että tottakai tytön iho on hyvä kun äippä on kosmetologi :D Kovasti tyttö alkanu sätkiä ja potkia,ei vain makaile kuin lapamato. :heart:

Työkaverit kävi eilen katsastamassa tyttöä ja toivat nomination-korun hälle,jossa sydän palanen! Voih että se on söpö,laitamma sen ristiäisiin käteen :)
Tytski on nyt oppinut imu-hommat eikä pullojen kanssa enää vehtailla :) Kakka- ja pissipyykkiä riittää ja pesukone huutaa jatkuvasti. Ihan pahaa tekee välillä kun aattelee millanen vesilasku on tulossa :eek:
Tässäpä tätä vauvailua tälle kerralle. Jaksuja mammelit! :)



Tipetsu ja Käpy-Kyllikki 15pvää
 
Onnea vauvautuneille :heart::heart:

miss_understood, mikä mahtoi olla synttäripvä ja viikot, laitoin tonne nyt mutu-tuntumalla listalle.. =)

Mä aloitin päivän saunan lattialla kontaten juuriharjan kanssa.. Nyt ehkä vähän supistaa :whistle:

Eilen Kepsu pelästytti liikkumattomuudellaan, piti käydä käyrillä tunti makoilemassa, mutta sydänkäyrä oli niin "priimaa", etteivät katsoneet tarpeelliseksi edes ultrata. Yöllä tuli kyllä sitten liikettä onneksi kerrakseen.

Maanu ja Kepulainen 39+2
 
Onnea kaikille synnyttäjille, onpa ollut vilkasta vauva-aikaa! Ihanaa, toivottavasti saan itse pian kirjoittaa samanlaisen viestin.

Kävin tänään neuvolassa, kaikki hyvin vaikka paino ei oikein tahdo nousta enää. Ruoka ei maistu, vaikka yritän. Kohdunsuu on jo alkanut avautua pikkuhiljaa, joten toivotaan että ei ainakaan menisi yli LA:n. Mieheni viimeinen työkeikka on 5.7, joten sen jälkeen saisi tulla milloin vain (tai no, sais tulla vaikka heti!).

Aurinkoista päivää kaikille!
Trean, tänään 37+6
 
Onnea tuhannesti kaikille vauvansa saaneille!! Mahtavaa!! :flower: Alkaa olla jo aika monta Heinäkuista syntyny, vaikkei vielä edes olla heinäkuussa. =)

Äsken tuossa miehen kanssa vähän touhuiltiin, ja tuli sitten sellainen jännä tunne sen jälkeen. Ihan kuin olisi Hippu jotenkin liukunut alaspäin, ei sattunut mutta tuntui painetta tuolla alhaalla. Aika jännää! =)

Ihanaa, kun aurinko paistaa. Tosin huomiselle on taas luvattu kunnon sadetta tänne Pirkanmaalle. Noh, jos saatais vihdoin niitä kaappeja järjestykseen. ;) Ensi viikolle onkin luvattu aurinkoa ja niinhän se on, että HEINÄKUU sieltä tulla tupsahtaa sunnuntaina! JIPPII!! :D

Jotenkin ihanaa lukea noita vauvauutisia ja teidän kaikkien erinäköisiä yrityksiä edesauttaa synnytyksen käynnistymistä. Me ollaan kaikki jo niin pitkällä ja se hetki on niin käsillä tässä koko ajan. Melkein joka päivä syntyy joku vauva! :heart:

Nyt herkutteleen muutamalla rivillä tummaa suklaata. :p

MiNi87 ja Hippu 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: Safir2012
Neuvolassa käyty tänään. Ei se vauveli mitään kääntyny oo, tainnu asettaa päänsäkin oikein kivasti lähtökuoppaan :)). Minun mielikuvistusta taas oli kaikki :D.
Kaikki hyvin, paitsi sokerit koholla (nyt ekaa kertaa!) Painonnousua oli +827g per viikko :| ... vaan eipä tuo kauheasti yllättänyt, jalkateriä ja sormia onkin turvotellut.
Eli hyvillä mielin taas eteen päin ja huomenna poksutaan :D

BiiQ ja Pikku-höppänä 37+6

Ps. Voi tsiisus näitä liitoskipuja. Mutta onneksi vähä hitaammallakin temmolla pääsee...
 
päivittelenpä taas kuulumisia aikani kuluksi mutta ihan ensin onnea kaikille tässä välissä vauvan saaneille! Täällä aloitettiin synnytyksen käynnistely tipalla. Supistuksia tulee mutta ainakin viime kurkkauksella ei aukeamisessa paljon edistystä. Eli homma jatkuu hammasta purren. On kieltämättä käynyt mielessä et mihin ihmeeseen sitä ittensä on taas saattanu :D mut jospa tämäkin vauva täältä syntyis.
 
Paljon onnea vauvan saaneille:)
Tänään neuvolassa käyty ja kaikki ok. Hiukan jotain "limaista" tulee välillä kun käyn veskissä.. Tiedä sitä sitten taas..
Kumpa pääsis jo tosi toimiin!:)

Daniella ja pikkuveli 39+2
 
PALJON ONNEA VAUVAN SAANEILLE!!! :heart:

Ja tsemppiä kaikille omaa nyyttiään osastolla odottaville!!

Täällä limainen vuoto jatkuu ja supistuksia tulee aika-ajoin, mutta ei mitään tosi kivuliaita. Kuitenkaan ei myöskään kivuttomia. Aamulla oli neuvola ja vauvan pää on laskeutunu nyt aivan lähtökuoppiin ja neukkutäti meinas, että vaikka kaikkea on vaikea ennustaa, ei ainakaan yliaikaiseksi uskon vauvan menevän. Mies aloittaa tänän pitkän loman, joten bebe sais tulla ulos vaikka jo illalla :D

sopaka & seelis 38+2
 
heippa kaikille!!!

täällä maanantaina aloitettu käynnistys tuotti tulosta ja ihana pikku ukko syntyi tiistaina 10.18 rytinällä seisten melkein lattialle:). ei tarvinnu äiti ponnistaa kertaakaan kun poitsu oli maailmassa:). rategiset mitat 3445g ja50.5m ja pipon mitta hukassa:) eilen päästiin kotiin ja nyt ihmetellään isosiskojen kanssa tulokasta:) :).

joku kyseli tyksin ruuhkaa? synnärillä ei mitään ruuhkaa mutta osastolla todella ahdasta jokaiseen vapaaseen kolkkaan oli sänky tungettu!!

kuulumisiin sit kun saan tavattua viikon jutut läpi

huisp ja pasus 4pv
 
Jospa minäkin saisin itseni tuonne listalle kunnolla vielä. Jos täällä nyt kukaan enää kerkeää tietoja päivittelemään. :) Eli kirjoittelin muutaman kerran alkuvuodesta, jonka jälkeen olen tässä keväämmällä vaan seurannut ahkerasti teidän kuulumisia. Nyt olis aikaa itselläkin kirjotella tuntoja ja kommentoida. Jos siis vielä huolitte listoille niin mulle voisi päivittää tuonne la:ksi 25.7 ja kuulema on varma poitsu tulossa. :)

Ensin ihan hirmuiset onnittelut jo vauvan saaneille!! :heart: Erilaisia tarinoita kaikilla ja onneksi kaikki on tainnut mennä aina lopulta parhain päin!

Tässä alkaa viimeiset ajat itselläkin olemaan. Ei ole oikeastaan mitään merkkejä mistään. En oikein tiedä mille supistuskaan edes tuntuu niin vähän alkaa hirvittää. Tuntuu, että monella täällä on kuitenkin jo supistuksia jne, joten tietää edes vähän mitä odottaa. Mulla tullu tuota valkovuotoa koko ajan todella paljon. Välillä vetistä ja välillä limaista. On kellertävääkin jne..lääkärissä vuoto todettu normaaliksi. Nyt olen alkanut miettiä että mistä sitä tietää, jos vaikka lapsivettä tosiaan tihkuisi, jos ihan vetistäkin vuotoa tulee? Vähän jo iski paniikkia, että lapsivedet tietysti lorissu ja tihkunu jo pidemmän aikaa, mutta jospa siinä olis sitten jotain muitakin ongelmia jo tullu..Mutta eipä tällä erää enempää vuodatusta. Jännittäviä aikoja tässä kaikki elellään.. :)

PikkuHyypiö 36+2 ja pötkiäinen
 
SEE
Tuhannesti onnea vauvan saanneille!

KYSYMYS KAIKILLE SUUNNITELTUUN SEKTIOON MENEVILLE Millaiset ohjeet olette saaneet jos synnytys käynnistyykin ennen suunniteltua aikaa? Kuinka kauan ja millaisia supistuksia pitää tulla että on käsketty mennä?

Mulla siis kolmas sektio edessä mutta silti yhtä avuton olo tässä asiassa. Supistellut koko päivän enemmän ja vähemmän kipeästi, välillä 5min välein ja välillä taas 20 min välein. Ei näillä vielä lähdetä koska noin epäsäännöllisä ja vielä pitää varmaan vähän kipeytyäkin ja kestojen pidentyä, mutta aina yhtä arpomista tää on. Ja en todellakaan halua sinne turhaan lähteä...

Itse sain hyvin epämääräiset ohjeet synnytystapa-arviossa. Sanottiin että kun kolmas sektio on kyseessä niin tulee kun on tarpeeksi kipeä ja selvästi käynnissä synnytys, no ota tosta nyt sitten selvää. Ja sitten sanoi vielä että jos supistuksen aikaan sattuu leikkaushaavaan niin pitää tulla. No sattuuhan ne juuri tohon alamahaan mutta niinhän ne supistukset sattuu muutenkin niin ei voi tietää tuleeko se kipu siitä vanhoista leikkaushaavasta vai mistä....AARGHH.

T:SEE rv37+5
 
Voi kettujen kuttu sentään, tänään oli synnytystapa-arvio äitipolilla ja sieltähän se sektiopäätös tuli ilman mitään vaihtoehtoa. Ja jos sattuu käynnistymään itsestään tämän lapsen syntymä, niin suunniteltu sektio muuttuu päivystyssektioksi. Ei mitään mahdollisuutta käynnistykseen. Kait tuo olisi pitänyt tietää, kun se jo seitsemän vuotta sitten ylilääkärin toimesta mun papereihin merkittiin, että yli 4 kg leikataan suoraan ahtaan lantion vuoksi. Ja nytkin painoarvio oli jo 3800 g... Laskettuna-aikana pitäisi olla 4400 g ja oma tuntuma on, ettei tämä ainakaan etuajassa ulos lähde tulemaan. Tasan kahden viikon päästä pitäisi meilläkin sitten se oma pieni olla.

SEE: tarkempaa ohjetta en saanut milloin pitää sairaalaan lähteä, jos synnytys tuntuu käynnistyvän ennen suunniteltua päivämäärää.

Eivätkä nämä supistelutkaan ole saaneet muuta aikaiseksi, kuin kohdunkaulan lyhentymisen 2 cm:iin, kohdunsuu oli vielä ihan kiinteä. Jooh, nyt täytyy lopettaa valittaminen, ei se mitään tässä auta. Menen pesemään pyykkiä.

Onnea taas vauvautuneille ja jaksamista osasatolla oleville!

Annales 37+4
 
Nyt tulee pelkkää OMAA NAPAA Ja kiroilua. Siis hevonpyllykkä! Anteeksi jo etukäteen, mutta miä en jaksa. EN JAKSA. Olla nyt raskaana enää. Väsyttää, koskee, puuduttaa, väsyttää ja mainitsinko jo että väsyttää? Kun en saa nukuttua. Huomenna olisi ihanat häät tiedossa, no ei mennä. Kun jos vaikka syntyy? No paskat se synny!!!! Mulle oli liikaa se tämän päivän kontrolliaan siirto ensi tiistaille, tuntuu ettei tiistai tule ikinä. Mä haluan tapella, kiukuta, kiroilla ja polkea jalkaa ja ennen kaikkea eroon tsätä käden puutumisesta ja lapaluiden välissä olevasta helvetinmoisesta kivusta, nyt muistan miksi esikon loppuodotus oli nukkumisen suhteen helvettiä. JA MÄ HALUAN OMAN LUONTEENI TAKAISIN, ERITOTEN SEN SIISTIN IHMISEN JONKA KOTI ON AINA SIISTI! Tuntuu, että paskan keskellä eletään ja syödään pelkkiä eineksiä ja mä elän ton perhanan sokerimittarin kanssa. Toisaalta ihan kivaa, haluan olla raskaana, ihana vauva masu ja yhyyyy olisi luopuakin tästä. Tunteet aivan sekaisin ja tosi pahamieli :/ ANTEEKSI VUODATUS.
 
  • Tykkää
Reactions: SiinaS
Onnea kaikille vauvan saaneille!!

Tanjasii multakin kyllä tuntuu tolta välillä mutta onneks ei enää hirvittävän pitkä aika ole "päätepysäkille"

Miehen vanhemmat oli kyläilemässä, toivat lapsille kaikkea. Vaikka olen monta kertaa ehkä sanonut että ei hirveitä määriä tavaraa ja karkkia. Mutta hemmottelevat:heart:. Miehen äidistä tulee mieleen "citymummi". molemmat jää eläkkeelle 1-2.v kuluessa. Eli meillä ei o mahdollisuuta viedä lapsia isovanhemmille päiväksi. Hyvin on pärjättu ilmankin ja ottavat mielellään hoitoon.
Noo.. Tulivat jo sitte 9 aikoihin ja vähän aikaan sitte lähti.

MAHA ON ISO!!! Tietysti vie kaksinkerroin tilaa. Oma maha ei ainakaa ole liikkunut muutakuin eteen tai sivulle päin. Ei ole kovin alhaalla.
Potkivat kovin ja meikä kärsii sit. Mutt nautin tästä viimeisestä raskaudesta, ollaan päätetty että ei enempää ;)
Ilma loistava ja käydään miehen kanssa iltakävelyllä. Vauhti on huima :D

Janssu ja tytyt 36+5
 

Yhteistyössä