Heinäkuun hellemasut 2013 * Joulukuussa *

Pikaisesti muutama juttu..

Oikein paljon onnea kaikille hyviä uutisia ultrasta saaneille! :heart: Teitä olikin tänään monta :)

Itse menossa huomenna kolmanteen ultraan jo tarkistaan tilannetta, kun ollut niitä vuotoja ja taas jotain : / Saa nähä, vieläkö pieni on hengissä.. Np-ultra olis sit 28.pv, jos nyt kaikki hyvin.

Ja Ruttu laitoin sulle yksityisviestin, kun tuli yksi itselleni tärkeä asia mieleen liittyen sun kirjoittamaan :)

Nyt vähäsanainen Omppunen ja Mytty 10+3-11+2
 
Tulin vain onnittelemaan kaikkia jotka ovat saaneet hyviä ultrakuulumisia! :heart: =) Ihanaa kun jotkut pääsee nt-ultraan jo ennen joulua =)

Muutaman päivän tauon jälkeen pahoinvointi palasi taas :x voi kyllä johtua väsymyksestäkin, täytyy mennä aikasin nukkumaan!

Madagascar 9+6
 
pahoittelut kaikille keskemen kohdanneille :hug: Toivottavasti nää huonot uutiset nyt riittäis

ultrasta mukavaa kun on hyviäkin uutisia tullut :) Mä haluisin jo ultraan kans :D Mut huomen meen verikokeisiin ja varaan ajan ultraan varmaan tammikuun tokalle viikolle.

MUlla on jo varmaan kuukauden ollut melkein joka päivä semmonen olo kun olis krapula :(
Voiko jo np-ultrassa saada sukupuolen tietää?

eläväinen ja reiska 9+2 (mies keksi vaikka sukupuoli ei ole tiedossa :D)
 
Täällä saatu myös mukavia ultrakuulumisia! Huh helpotus. Kiva kun monella muullakin on ollut hyviä uutisia ultrasta tänään.

Ensin vähän säikähdin kun ultraaja ei meinannut saada papua kunnolla näkyviin, ja samalla taivasteli ettei oikein vastaa viikkoja.. mutta lopulta onnsitui ja sydämen sykekin kuulema näkyi, sitten kuuluikin. :heart: Mun laskujen mukaan päiviä tuli vähemmän vain pari (8+4) verrattuna menkkojen mukaan laskettuihin päiviin (8+6). Huomenna on neuvolakäynti ja katsotaan mitä siellä sanotaan lasketusta ajasta. Olipa helpotus.. kerrottiin miehen vanhemmille, olivat tietysti tosi iloisia. Omille vanhemmille en jaksanut soittaa samaan syssyyn, huomenna sitten varmaan heille. Ihana jakaa asiaa..

Hurjaa tosiaan kun jotkut teistä on jo nt-ultraan menossa! Mulla se tammikuun puolessa välissä. eläväinen mun ensimmäisessä raskaudessa lääkäri kysyi ultratessa viikolla 11+ (varmaan oli sit se nt-ultra.. kävin silloin aika monessa ultrassa) että halutaanko tietää sukupuoli. Olin ihan huuli pyöreenä että miten nyt jo muka. Poikaa ennusti silloin, ja poika tuli. :) Että periaatteessa voi.. mutta luulen että yleensä ei näy vielä noilla viikoilla, ellei satu just hyvään asentoon vauva. Vai miten muiden kokemuksen mukaan?
 
Tervetuloa mandarii ja onnittelut :heart:.

Kirjoittelenpas tännekkin pitkästä aikaa kun oon vaa tuonne kerhon puolelle kirjoitellut....
Meillä nt-ultra takana päin ja kaikki oli oikein hienosti,vauva vastasi viikkoja niin että la olisi 30.6 mutta kun se ei heitä kuin 4päivää neuvolasta saatuun niin päätettiin pitää se 4.7 mutta olishan se kesäkuukin käyny mainiosti ;).
Vointi on ollut hyvä,ei oikeestaa mitään oloja,väsymystä vaan ihan kamalasti!!

Monella onkii ultra takana,onnea hyvistä uutisista :heart:.
Niille joilla ultrat on nyt niin tsemppiä :heart:.

Onneks on pian joulu,oon niin joulu ihminen :xmas:.
3 työpäivää tän päivän vapaa jälkee ja sit alkaa joulun vietto :D,eli just jouluaattona....!!! Osa lahjoista on hankkimatta....enkä tosiaa tiiä missä vaiheessa ehdin kun tänää on vapaa ja mies töissä...lapset siis olisi mukana ja ei oikee onnistu!!! Argh...jotenki ärsyttää mutta enköhän saa asian järjestymään...ehkä!

Nyt siivous hommiin :whistle:.

~Emmuli~ & Pikkuinen 12+0 :heart: (Poks poks)
 
Kaikki hyvin ultrassa, siellä sitä köllittiin. Vähän piti kätilön töniä mahasta että kääntyy oikeeseen asentoon välillä. Itsepäinen mukula jo nyt , meinas van kääntää selkänsä meille koko ajan. Koko vastasi viikkoja 12+3 elikkä la pysyy 4.7. Kiva kiva . Pelkopolilla käynti antoi uusia näkökantoja pelkoon ja kävin myös salissa piipahtamassa siedätyshoitoa. Rupean käymään rentoutuksessa ja tein myös synnytyssuunnitelman. Jospa ne pelot jäisi taka-alalle ja rupeaisi nauttimaan raskaudestakin.

Sitä mieltä kätilö oli että jos miun pahaolo ei Joulun jälkeen ole helpottanut, otan yhteyttä neuvolaan ja saan ne pahoinvointilääkkeet. Oksunut en ole nyt joka päivä, mutta ällötys ja ruokahaluttomuus on mahdotonta.

Nyt voin hyvilämielin olla mahassa on kaikki hyvin .

roosakaisa ja "viljami" 12
 
Onnea hyvista ultrakuulumista =)

Tulin vain poksahtelemaan, 10+0 *poks* Jo yhdestoista viikko!

Sydänääniä kuului taas masusta noin 130 sain laskettua :heart: Kyllä heti on luottavaisempi mieli ennen sitä ultraa jo :)

Tanni ja ylläri 10+0

Ja mun loma alko nyt! :wave:
 
Ennanniinalle ja Roosakaisalle ja myös muille kovasta pahoinvoinnista kärsiville. Tiedän tarkalleen mistä puhutte ja kuinka ikävää se on. Raskaudesta nauttimisen unohtaa täysin, kun olotila on koko ajan heikko. Itse olen n. 7 viikosta asti kärsinyt pahoivoinnista. Oksentelu ollut päivittäistä ja myös tiputuksessa kerran käynyt. Ruoka ei ole maistunut ja paino on pudonnut. Onneksi kuitenkin pahoinvointi varmasti jossain vaiheessa helpottaa. Jaksamisia pahoivoiville <3

Mosmos Kyselit Tampereen ultrista täällä on np-ultra ja rakenneultra ja myös tilanteesta riippuen ylimääräisiä ultrakäyntejä. Ultrakäynti maksaa aina poliklinikkamaksun verran.

Voimia keskenmenon kohdanneille <3


Mandarii ja vaavi 12+3
 
Tuolla kerhon puolella jo kirjoittelinkin että nyt on nt-ultra sitten takana ja voi huokaista helpotuksesta.
Pikkuisella kaikki hyvin ja niskaturvotuskin vain 0.93mm :heart:

Onnea myös kaikille muille hyviä uutisia ultrista saaneille=)

Roosakerttu ja pikkuinen 11+3
 
Suuret pahoittelut Omenankukka ja Itun emo :hug:, sanat ei riitä kertomaan kuinka pahoillani olen teidän puolestanne!

Tiistaina käyty nt-ultrassa, siellä pikkuinen oli ilmeisesti unilla mun työyön jälkeen, eikä millään olis jaksanut herätä. Mutta sitten kun heräsi, niin alkoikin sen päiväinen touhuaminen :). Siellä kaikki oli hyvin, edelleen oli pari päivää lasketusta ajasta jäljessä, mutta sitä ei nyt kuitenkaan lähdetä muuttamaan. Rakenneultra olis sitten 15.2.

Jotenkin ton ultran jälkeen on vasta ymmärtänyt sen suuren asian, että mun sisällä kasvaakin jo pieni ihminen, joka itsekseen touhuaa. Ar-ultrassa muistutti niin kovasti vielä katkarapua, ettei sitä niin hyvin tajunnut. Aika ihmeellistä tämä elämä on... :heart:

Olen myös sortunut hommaamaan sen Angelsoundsin kotidopplerin, sydänäänet on kuulunut sillä kyllä tosi hyvin.

Viikonloppuna pitäisi hommata jotkut mammahousut jo, kun farkut jo istuessa aika lailla puristaa.

Onnea muillekin hyviä uutisia ultrasta saaneille! :heart:

Pipsa ja toukka 12+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei pitkästä aikaa

On ollut niin kovaa menoa ja väsyä, etten ole ehtinyt kirjoitella. Elikkäs np-ultra oli maanantaina 17.12. ja siellä oli kummallakin kaikki hyvin. Elämäni kääntyikin jo muutaman tunnin päästä päälaelleen. Illalla holahtikin housuun sitten verta. Kävinkin heti seuraavana päivänä uudestaan gynen päivystyksessä ja verikokeita yms otettiin. Syytä ei vielä ole löydetty. Pelkään vain koko ajan, että kesken menee. Vuoto on muuttunut ruskeaksi jo tiistaina, mutta tänään sitäkin tuli vähän taas enemmän. Sanoivat ohjeiksi, että jos alkaa tulla klönttejä vuodossa tai aaltomaisia ja puristavia kipuja sitten on tultava takaisin. Noh jomottaahan tuo alaselkään mut ei nyt mitenkään aaltomaisesti tai puristavasti. Tässä menee järki... Olen jo alkanut valmistautumaan pahimpaan, ainoa toive ois, etten tarviais jouluaattoa viettää sairaalassa. Rakastan niin joulua.

Hyvää Joulua kaikille! Ja toivottavasti raskaudet etenee ilman ongelmia!
 
Viimeksi muokattu:
Mandarii tervetuloa :wave:

Ennanniina Toivottavasti sullakin alkaisi jo noi pahoinvoinnit helpottaa :hug: Mietinkin just tässä että mitähän teille kaksosten odottajille kuuluu.. Toivottavasti myös pikkusilla olisi omat pussukat ja istukat.. :)
nicci Harmi että siellä ei niin hyvää kuulu.. :( toivottavasti vuoto on harmitonta :hug:

Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista ja tsemppiä kaikkille joilla on ultra tulossa :heart:

Mandarii sulle myös tsemppejä pahoinvointiin, ikävää kun menee noin pahaksi, että tippaan joutuu :(
 
Nicci Toivottavasti vauvat voivat hyvin ja vuoto olisi harmitonta! Varmasti hyvinkin piinaavaa aikaa elätte, :hug:.

HeavyMetalMamalle tsempit ultraan =).

Ihanaa joulun odotusta teille kaikille :xmas:.

~Emmuli~ & Pikkuinen 12+0 :heart:
 
Moikka munkin puolesta,

En ole hirveästi vielä ehtinyt töiltäni tänne mukaan, mutta pikkuhiljaa... =)

Mäkin sain ultra-ajan just joulun jälkeen, kivaa!

Tietääkö kukaan, mikä on raja, jolloin saa raskaana mennä lentokoneeseen?

Niccille tsemppiä, että kaikki menee hyvin! =)
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa jos iteki tänne kirjottelis :)

Onnea kaikille hyvistä uä-kuulumisista :heart:

Niccille jaksamista :hug: Toivotaan että kaikki on hyvin ja vuoto harmitonta!

ON: Täällä kaikki ok. Alamahaa jomottaa tosi paljon iltaisin varsinkin, ja tänään siivousrumban päätteeksi ihan urakalla! Kai se kuuluu asiaan, jos en ihan väärin muista niin samaa "vikaa" on ollu aiemmissakin raskauksissa :)

Isännällä olis niin haluttanu kertoo muksuille jo tulevasta vauvasta :D Jospa tuo jaksais odottaa np-ultran, joka on 2.1. Eli kohta jo :D jännää...

Väsymys on edelleen ihan hirveää :| mut pahoinvointi on onneks helpottanu. Joskus iltaisin etoo, mutta muuten ihan jees olotila :)

Äitiyspakkaus otetaan. Musta siinä on paljon käyttökelposta, eikä se rahasumma kyllä päätä huimaa!

Mä en tiedä onko raskaana lentämisessä mtn rajaa, ennen kun ihan loppu suoralla... Maaliskuussa pitäs mennä mun äidin luo espanjaan, mummoni on kans siellä ja he viettää mummon 90-vuotis syntymäpäivä juhlia siellä :D ei sit yhtään kauemmas hoksannu mennä :LOL: Ihan kiva toisaalta päästä yksin pariks päiväks reissuun, mutta... en oo ollu lapsista erossa juurikaan niin tiukkaa tulee tekemään : /

Täs nyt pikaseen kuulumisia :)

MrsO & Pikkuruinen 10+0
 
Nicci Toivottavasti kaikki on hyvin!

Äitiyspakkaus: On aika poikamainen pakkaus,JOS yhtään lupausta/veikkausta ultrista saadaan tytöstä en ota pakkausta. 3n pojan jälkeen haluan taas ostaa vaaleenpunaista röyhelöä :D Tosin juurikin koska 3 viimeisintä on ollut poikia niin olletan myös tämän olevan,miehelläni siis sitten yhteensä 4poikaa joten onko niin ettei hän "osaa" muita tehdäkkään ;)

Ihanaa,Joulustressi katosi tänään kun sain viimesetkin lahjat hankittua ja kinkun myös! Nyt vain nautin joulun ajasta ja siivoan minkä jaksan :) Olo on hmmmmm... Vaihteleva. Hetkittäin olo on mitä mainioin ja sitten iskee totaalisen vastakohta mutta parempaan suuntaan tässä ollaan menossa! Jokin pieni "vatsakipu/kramppi" kohtaus tuli päivällä astioita laittaessa,meni ohitse kun huilasin hieman sohvalla :)

Hyvää alkavaa viikonloppua ja kiireetöntä Joulun aikaa <3

**piuu&masukki 11+3* :heart:
 
Huomenta!

Äitiyspakkaus otettiin 2011 esikoispojalle, tällä kertaa en tiedä otanko, meillä on paljon vauvanvaatteita varastossa, varmaan pärjättäis hyvi niilläki.

Nt-ultrassa ei mun tietääkseni yleensä vielä sukupuolta näe? Itse olen kuullut että vasta rakenneultrassa on mahdollisuus saada s-puoli selville.

Juuri kun luulin että pahaolo alkaa olla ollutta ja mennyttä niin pitihän sen repässä tänä aamuna ja etoo kokoajan, yökk.. Pitäis vielä siivota ennen reissuun lähtöä :/
Hiljenen hetkeksi Joulun viettoon, lähdetään tänään Lappia kohti :) Tulee varmaan käytyä vähemmän tänä aikana. Mutta takaisin entistä reippaampana toivottavasti!

Minulta Hyvää joulun odotusta kaikille Hellemasuille <3

Karoliina 9+1
 
Me suunnataan myös Lappiin jouluksi. :)

Muuten ei ole ihmeellisiä kuulumisia, samaa rataa, väsyttää ja nälkä vaivaa, pientä jomotusta on päivittäin. Dopplerilla löysin hetkeksi sydänäänet toissapäivänä. Testailen seuraavan kerran varmaan vasta aattona.

Ihanaa ja rauhallista Joulunaikaa kaikille!! :flower:

Vienda poksuu 10+0! Neljäsosa takana! :)
 
Äitiyspakkaus on kylläkin enemmän pojalle suunnattu kun tytölle, mutta itse aijoin sen joka tapauksessa ottaa kun on kuitenkin ensimmäisestä lapsesta kyse. Kaikki vaatteet ei kyllä silmääni miellytä, mutta eipä niitä onneksi kaikkia tarvi edes käyttää. Sen lisäksi voi kuitenki itse ostaa kaikkia ihania vaatteita mistä tykkää :)

Pahoinvointi eikö tää nyt oikeesti ikinä hellitä? :( Kaks päivää meni jo paremmin, mutta tänä aamuna on jo useaan otteeseen saanut halailla vessanpönttöä.

Np-ultra Mun tulevan vaavin sukupuoli ei ainakaan vielä np-ultrassa näkynyt kuin kysyin. Yleensähän se vasta rakenneultrassa näkyy jos edes sielläkään, mutta on myös sellaisiakin tapauksia jotka ovat jo np-ultrassa saaneet tietää sukupuolen ja se on myös pitänyt paikkansa.

Neulominen Onko kukaan vielä alkanut neulomaan tulevalle pikkuselle lapasia tai sukkia? Itse löysin netistä kivan ja helpon ohjeen peukalottomiin lapasiin ja sitä jo vähän testasinkin.

Mandarii ja vaavi 12+4
 
Mun la:n saa siirtää 15.7 --> 19.7 ar-ultrassa varmistu viikot viimein ja tänään on 10+0 (poks!)

Äitiyspakkaus mekin otetaan kun kyseessä on kummankin ensimmäinen vauva niin kaikki vaatteet on tervetulleita :) eikä ne mun silmään niin kamalia olleet ja saahan sitä itse lisää ostettua siihen kaveriksi.

Matot oon saanu ulos kuskattua, enää ei ois "ku" koko talon siivous edessä..HzzzZzzz. Tarkotus oli ultran jälkeen pyörähtää myös kaupassa hakemassa leivonta-ainekset niin tää dementikko unohti! pitänee illalla käyä sitten. Huomenna lähetään käymään mummulassani viemään jouluterveiset ja sen jälkeen rauhotutaan Joulunviettoon.

Oikein rentouttavaa ja rauhallista Joulua kaikille mammoille!:)

jennimarika&masuasukki 10+0
 

Yhteistyössä