Heinäkuun hellemasut 2013 * Joulukuussa *

Tervetuloa Mandarii :wave:

Nicci, toivotaan että pikkuisilla kuitenkin kaikki hyvin! Uskon että vuodot säikäyttää :hug:

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart:

Pahoinvointi
voimistui myös minulla eilen, ja oksensinkin ensimmäisen kerran koko raskaudessa. Aikaisemmin vain yökkäilyä. Tsempit pahoinvoinnista kärsiville!! Muistelen että ekassa raskaudessa kysyin nt-ultrassa, milloin pahoinvointi yleensä loppuu. Silloin se loppui vasta rv 14...

Moni lähtee tänään tai viikonloppuna reissuun, turvallista matkaa! :wave:

Madagascar 10+1
 
inq
Heippa pitkästä aikaa!

Ja pahoitteluni huonoja uutisia kohdanneille.

Tulin vain pikaisest päivittämään, että eilen oli nt-ultra, jossa kaikki oikein hyvin :heart: vauva liikkui aktiivisesti ja sitä oli ihana seurata :)

LA siirtyi hieman eteenpäin, ja uusi LA on nyt 10.7 :)

Käyn joka päivä lueskelemassa juttujanne, kiva lukea samassa tilanteessa olevien kuulumisia. Itsellä vain työkiireet painavat kovasti päälle näin joulun alla, joten kirjoittelu on jäänyt vähiin.

Ihanaa Joulua kaikille!! =)

- inq ja pikku-kirsikka (Nasu) 11+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ultrakuulumisia Vauva voi oikein hyvin. Ja yksi siellä sittenkin oli. Mutta sekin riittää. :) Siellä öppiäinen iloisesti liikahteli ettei meinannut mittoja saada otettua. Sydän pumpsutteli oikein napakasti. Pää-vartalomitta oli 55,2mm ja niskaturvotus 1mm. Muutenkin kaikki oli kohdallaan. Sen verran muutosta laskettuun aikaan että siirtyi viikolla aikaisemmaksi, elikkäs
uusi LA on 4.7.2013 jos tämän joku muuttaisi sinne listaan. =)

Nyt on paljon levollisempi mieli kun näki konkreettisesti vauvan liikkuvan ja olevan siellä missä pitääkin, virkeänä ja reippaana.

Toinen ultra-aika onkin sitten ystävänpäivänä... Joskohan silloin näkisi kumpi sieltä on tulossa. Tämän päiväisen perusteella kun ei oikein mitään voinut sanoa... mutta mieheni ja minä veikkasimme poikaa... Ja sinänsä kaksi tyttöä synnyttäneenä, olo on erilaisempi tässä odotuksessa.

Ihanaa joulun odotusta teille kaikille ja muistakaa levätä, vaikka ehkä joulukiireet painavatkin päälle! =) :heart:

HeavyMetalMama-77 ja Öppiäinen 12+1
 
BDU
Kiva lukea hyviä uutisia täältä taas :)

Me myös kurkattiin tänään neuvolassa ultralla pientä ja siellä se jumppaili :heart:

Mandarii, harmi että kärvistelet siellä :x Toivottavasti alkaa pian helpottaa niin pääsisit sinäkin enemmän nauttimaan tästä :) Mä kävin muuten tänään ostaan uusia lankoja kaupasta :D Tosin mun neulontataidot on aika heikot joten lähinnä haaveilen siitä että osaisin pikkuselle tehä jotain.. Ehkä tekasen ensin joululomalla itelle huivin tai säärystimet jotta saa taas kädet lämmiteltyä kudontahommiin.. ;)

Ihanaa joulun aikaa kaikille! :wave:

BDU ja ötökkä 10+0
 
19.7 laskettu aika... nyt viikot 10+0 :) Tosiaan Helsingissa asustelen, mutta nyt lomamatkalla Italiassa niin en ole viela neuvolassa kaynyt, eka kaynti sit heti tammikuun alussa. Tosiaan esikoista odotan
 
Viimeksi muokattu:
Kerrotaanpa terveisiä tältäki suunnalta :) maanantaina oli eka neuvolakäynti, seuraava ultra ois 10.1.2013 :) tähän asti kaikki menny hyvin, pahoinvointi alkanu jo helpottaan eikä huimaa enää. Isukki on palannut takas kuvioihin, toivottavasti pysyvästi <3 Viikkoja on nyt 9+3.
 
Tervetuloa Gilraen84 :wave:

Ihania ultrauutisia tällekkin päivälle, onnea kaikille niistä! :) Itsekin pääsee tasan viikon päästä kurkkimaan vauvaa :heart:

En tiedä muista, mutta mä jotenkin innolla odotan jo synnytystä. Siinä on jotain jännää, kun oot laitoksella ja susta sekä vauvasta pidetään huolta :) Ja ihanaa päästä uusittuihin tiloihin, sikälimikäli vauva syntyy oikeeseen aikaan.
Mulla synnytykset molemmat mennyt ihan hyvin, vaikka ärräpäitä onkin sadellut (joita pahoittelin kätilöille jälkeenpäin :) ) aina pahimmassa kohtaa. Ponnistukset ollut aika helppoja, vaikka ekalla kerralla epiduraali vähän haittasi sitä supistuksen tuntemista. Toisessa olikin sitten spinaalipuudutus, tosi hyvä oli!
Mua vieläkin naurattaa, kun otin jälkimmäisessä synnytyksessä supistuksiin ilokaasua joka hengenvedolla...!! Öö, meni aikas päähän ja sit rupesin vaan käkättään siinä sängyllä yhtäkkiä..ja mies sekä kätilö kattoi mua kummasti, jonka jälkeen mua hävetti, kaiken tän myös kerroin heille. Itse totesin vaan, että ehkä mä otan vaan joka toisen henkosen :LOL: Ihania muistoja :D

Ainiin, mun huuto netistä ostama masutuubi tuli tänään, bella band ja vaan 5e, uutena oli yli 20e, eikä ollu kokoja tarpeeks. Tää oli just sopiva, nyt saa napit törröttää auki ihan rauhassa =)

Kaikille hyvää viikonloppua!

Tanni ja ylläri 10+1
 
tervetuloa Gilraen :wave:

Nyt pitäs olla lista päivitetty! Tarkistakaa tietonne, etten ole missannut mitään.. :)

Onnea taas kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Mertsi kiva että se isukki on taas kuvioissa.. :)

tanni mulla on vähän sama, että ei malttaisi odottaa synnytystä!! :D onhan se kuintenkin koko raskauden kohokohta!! :)
 
Mä kans odotan synnytystä, ja jotenki muutenkin paljon hätäsempi ja malttamattomampi tän kanssa :LOL: mun synnytykset on sinänsä ollu helppoja ja lyhkäsiä, mutta ekalla kerralla mulle ei saatu tippaa neulakammon takia (suonet pakeni!) kolme kätilöä koitti eikä kukaan onnistunu, joten en sit saanu kunnon lievityksiä. Se kipu mikä tuli kun pää syntyy, yllätti rajusti!
Toisessa synnytyksessä sit suunniteltiin kaikki ja sain ampparissa jo puudutusaineet kämmeneen tippaa varten, mutta kätilö jostain syystä halus että kakkonen tulee luomuna!!
Kahden viimesen kans sain spinaalin, ja kuopusta ponnistin nauraen :D kätilökin tokas että "on se tämäkin tapa synnyttää, ku yks nauraa ja ponnistaa" :D
Mulla on sillai helppo, että pystyn kauan olee kotona, kuopukselta olin 6cm auki kun mentiin oysiin. siellä sit spinaali selkään ja kalvot puhki niin menee 20min niin vauva on maailmassa :)
Sama on ollu kaikkien kanssa. Esikoiselta olin 4cm auki kun mentiin saliin, puhkasivat kalvot niin meni 30min kun se oli jo syntyny!

Mandarii nakkaa se linkki tänne mistä löysit ne töppösten ohjeet?! :)

MrsO & Pikkunen 10+1
 
Huomenta kaikille :)

Synnytyksestä Itsekkin odotan jo synnytystä. Ihan ensimmäinen kerta minulle, joten en tiedä yhtään mitä on tulossa. Varmasti ei mikään elämän helpoin kokemus ja kipukaan nyt tuskin on mitään kovin pientä. En kuitenkaan yhtään jännitä vielä synnytystä ja mieheni on onneksi tulossa synnytykseen mukaan. Varmaan rupean panikoimaan siinä vaiheessa, kun pitäisi lähteä synnyttämään. Luulen kuitenkin, että se on elämän ihanin tunne kun saa oman pienen käärönsä syliin :)

Neulominen Tässä linkissä ohje lapasiin ja junasukkiin Vauvan lapaset -ohje - Piipertäjät . Eipä nuo junasukat mitkään töppöset ole, mutta itsestäni tosi ihanan näköiset. Ohjeessakin hyvin neuvottu. Varmasti myös löytyy paljon muitakin ohjeita, kun googlesta hakee sanalla vauvan töppöset tai vauvan lapaset :)

Mandarii ja vaavi 12+5
 
Heippa kaikki!

Synnytyksestä, en mitenkään pelkää sitä, mutta en sen kummemmin odotakaan, raskauskin on kuitenkin sen verran alussa vielä että ei ole ehtinyt sitä oikein ajatella. Kaksi ensimmäistä on mennyt luomuna, vaikka ei se ole ollut mitenkään ehdottomasti suunnitelmissa. Toinen meni käynnistykseen, ja kivut oli kyllä kauheat kun sai oksitosiinia mutta ei ehditty laittaa mitään lievityksiä vaikka toiveissa oli. Oli siis aika kivuliasta touhua, mutta positiivista oli että koko homma oli parissa tunnissa ohi. Nyt tämän kolmannen ja todnäk. viimeisen kanssa aion kyllä vaatia spinaalia, haluan edes kerran kokea miltä synnytys voi tuntua ilman äärimmäistä tuskaa:LOL:

Onko teille tullut vielä painoa lisää? Mulla vielä pahoinvoinnit jatkuu, mutta syön kun pieni possu varsinkin kaikkea suolasta, mutta kumma kyllä painoa ei ole tullut juurikaan. Tai eihän sitä vielä tässä vaiheessa oikein tulekaan, mutta lähinnä juuri tuon suolan takia luulin että ois turvotuskiloja tullut. Aikaisemmissa raskauksissa paino on noussut kymmenisen kiloa, toivon mukaan samalla tavalla nytkin.

Hyviä vointeja ja ihanaa Joulua kaikille!


Taksu ja masukki 10+2
 
Pikaisesti jotain tännekin puolelle..

Ensiksi oikein ihanaa joulunaikaa kaikille! :xmas:

Täällä poskiontelontulehdus ekaa kertaa elämässä ja toivottavasti siihen rupee pian pureen eilen saadut antibiootit, vaikka niitä viimeiseen asti vältinkin.

Synnytys ahdistaa täällä, kun pelkään, etten selviä siitä hengissä : / Kipu ei pelota yhtään ja olenkin avautumiset mennyt ilman mitään kivunlievitystä, tai no lämmintä kaurapussia olen käyttänyt, ja ponnistukseen sitten saanut paikallispuudutteet, kun ruvennut jännittämään sitä ponnistuskipua. Muutenkin synnytykset on menneet suht nopeaa ja ihan hyvin, paitsi sitten lopussa kahdesta viimesimmästä ei ole istukka oikein tahtonut irrota ja kummastakaan ei aiheutunut mitään verenvuotoa, mutta se on mahdollista ja sitä pelkään nyt kovasti :(

Painoa tullut ehkä 3kiloa, joka vähiten tähän mennessä kaikista raskauksista :D Mulla aina alussa paino nousee, kun syön huonoon oloon ja heikotukseen koko ajan ja kaikkea, mitä mieli milloinkin tekee. Kuopuksestakin oli tullut puoleenväliin asti n. 8kg, 30viikolla tasan 10kg täyteen ja sitten ei enää tullut yhtään ja suunnilleen samalla kaavalla mennyt jokaisesta. Kaikki kilot on sitten lähtenyt nopeasti pois synnytyksen jälkeen. Mulla lähtö bmi on ollut siinä 17 hujakoilla, niin suotavaa on neuvolan mukaan sitä painoa tullakin.

Oi Mertsi, ihana kuulla, jos mies nyt kuvioissa :heart:

Nyt jouluvalmisteluihin..

Omppunen ja Mytty 11+5 ja 6 pv nt-ultraan :)
 
Heips! :)

Synnytyksestä: Mäkin tahtoisin jo synnyttämään,se fiilis kun se alkaa ja vauva syntyy <3 Ja se juuri kun sinusta huolehditaan ;)
Helppoja synnytyksiä täällä takana (näin jälkeenpäin ajateltuna..) Esikoisen syntymästä eniten mieleen jäi sen pituus. Noin klo21 oltiin laitoksella ja 07 jälkeen syntyi :) Puudutusta kerkesin saada jos mitä. Ensimmäistä puskiessa tietenkin iski paniikki ja huusin leikkausta kun tyttö ei "mahu" ulos :D Toinen olikin sitten vauhdikkaampi,kerkesin ambulanssista saliin ja 3min päästä poika oli ulkona. Ilman lievityksiä. Kolmas oli suht helppo myös,spinaali ei vaan kerenny vaikuttaa kun pyysin sen liian myöhään. Neljännen synnytys käynnistyi lapsiveden menolla joten luulin että kiire laitokselle on,mutta siellä sitä salissa oltiin aamuun asti ja kokeiltiin akupunktiota ym nopeuttamiseksi,lopen tulla tupsahti :) Ilokaasua kokeillut muutamissa synnytyksissä mutta mulla se ei tee oloon mitään muutosta.
Hyvää Aatonaattoa Mammat! :)


*piuu&masukki 11+5* :heart:
 
Heippa kaikille! Mulla alkoi vihdoin kauan odotettu loma, ja nyt pari päivää ihan vaan joulupuuhiin keskittyneenä jopa tuntuu, että jaksaisi pikkuisen omaa oloaan tänne päivittää. :) Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille ja Niccille tsempit! :hug:

Pahoinvointia ei enää ole kuin satunnaisesti, mutta rinnat on kipeet ja verenpaine sen verran matala että nopsaan ylös nouseminen ei oo fiksu veto. Ihan normimeininki, tuttua kahdesta edellisestä raskaudesta. Vesi on edelleen paras kaveri, ja paino oli viimeksi vaa'alle mennessä pudonnut yht. 6kg. Nyt en uskalla katsoa kun ei tiedä miten tää joulunaika vaikuttaa :D En kyllä ole syöpötellyt tajuttomia, että saa nähdä.

Np-ultra olisi tuossa 4.1. joka on myös miehen syntymäpäivä :heart: Odotan sitä mielenkiinnolla.

Mäkin tavallaan odotan synnytystä, en oikein osaa saada mitään paniikkia sen kanssa, olen kahdesti siitä selvinnyt, tokalla kerralla lähes luomuna (kohdunkaulanpuudute, mutta ei ehtinyt vaikuttaa kun tyttö tuli jo) joten selviän siitä kyllä tälläkin kertaa. Toisaalta mä haluan vain nauttia tästä raskaudesta, että ei mulla sinne heinäkuuhun mikään kiire ole. Ehtiihän sitä. :)

Mun perhe tietää nyt raskaudesta ja se jos mikä on ollut mahtavaa! :) Ihanaa kun ei tarvitse enää salailla!

Mutta nyt mä vetäydyn joulunviettoon omien mussukoiden kanssa, Oikein ihanaa Joulua teille kaikille! :xmas: :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: roosakaisa
Mulla taa alkuraskaus on sujunut todella helposti, siksi en edes tajunnut testata kuin vasta viikolla 9+5, mulla siis menkat niin epasaannolliset, etta niiden puuttuminen ei mun tapauksessa tarkoita mitaan. Taalla sisiliassa kuitenkin alkoi hilliton palelu ja alavatsaa nipisteli omituisesti, niin paatin sit testata ja molemmat testit oli vahvaa plussaa :D. Eka neuvolakaynti mulla sitten edessa 3.1.2013 ja koittavat saada mulle ultran sitten heti seuraavan viikon alkuun. Oon kyl tosi innoissani, tata olen odottanut 10v <3
 
Heippa! Mahtuukos pinoon vielä yksi joulun kunniaksi? :heart: Laskettu aika on neuvolan mukaan 20.7, synnäri on kätilöopiston sairaala ja toinen pikkuinen olisi tulossa.. :) Hetkisen olenkin jo taustalta lukenut teidän pinoa ja vihdoin ehkä itsekin uskaltaudun uskomaan, että tässä sitä ollaan. :heart:
Olen siispä 26v toisen lapsen odottelija Helsingistä,
esikoiseni on kolmen vanha ihana tytöntyllerö :)


Ihanaa joulunaikaa kaikille!
dada & Nasu 10+1 :heart:
 
Jouluaatto mennyt hyvin, olon osalta myöskin. Aamulla herättiin jo 07.30 valmistaan lapsille Joulupuuroa jotta saavat heti kun heräävät <3 Ei edes huono olo ole vaivannut kun vaan aamulla yhdesti kun join vissyä tyhjään mahaan ja hieman kylässä Joulupöydässä sipuli otti koville niellä mutta muuten täydellinen päivä :heart: Päivällä oli pari hetkeä kun teki mieli ummistaa hetkeksi silmät mutta siitäkin yli päästiin. Nyt selkä huutaa Hoosiannaa kun häärännyt päivän :D
Huomenna on minun "Joululahjani" aika kun poksuu 12+0 eli maaginen raja keskenmenoissa ;)
Hyvää Joulua kaikille!


*piuu&Kippura 11+6* :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77

Yhteistyössä